- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 15 635
Jos joku pakkaisi niin voisin ohuen siivun maksaakin
Voit keksiä haluamasi listan sinulle tarpeettomia työtehtäviä ja miettiä, paljonko haluat maksaa heille prosentteja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos joku pakkaisi niin voisin ohuen siivun maksaakin
Juu, tietty riippuu hirveästi tuosta käyttöliittymästä kinka paljon riesaa noista tulee. Itse olen aikanaan käyttänyt SLO sähkötukun skannereita ja ne ainakin olivat helppoja ja loogisia. Toisaalta meillä oli duunissa parin tukun sellainen "käsivarasto" yleisimpiä tuotteita ja ne toimivat tuollaisilla viivakoodilukijakalikoilla ja niiden käyttö oli kyllä yhtä helvettiä kun seinällä olevassa käyttöohjeessa oli virheitä ja vekottimien käyttölogiikkaa ei ollut pätkääkään mietitty. Eli tukussa paikanpäällä olevat olivat mukavia käyttää, nuo duunipaikalle kiikutetut "mini-SLO":n ja sen toisen tukun kapulat vastaavasti ihan toivottomia.Tukuissahan noita skannereita on ollut käytössä iät ajat. Todella paljon ongelmia niiden kanssa on varsinkin, kun on tarve poistaa jo sinne laitettu tuote tai määriä muutella. Voisin kuvitella, että nuo aiheuttaa paljon lisätyötä kaupalle, kun vasta kotona huomataan, että ei määrät täsmää tai siellä on aivan vääriä tuotteita. Taitaa nyt sentään tuossa s-ryhmän kapulassa olla selkeä näyttö, mistä määrät ja summat näkee. Onneksi nuo ei ole pakollisia vielä käyttää, niin ei mummot ja muut epätekniset ole niiden kanssa sähläämässä.
Paitsi sitten tuokin järkevä tapa on välillä erikseen kielletty.Niin kauan kun ihmiset ei ymmärrä, että siihen pakkauslevylle voi suoraan laittaa sen kassin ja latoa ne scannerin jälkeen suoraan sinne kassiin, niin homma varmaan vaikuttaakin typerältä. Se taaraa paikallisessa Prismassa ainakin sen levyn puntarin siinä vaiheessa kun painaa aloita.
Kuulostaa kyllä mielisairaalta.Tuo on varmaan poikkeus. En ole missään nähnyt moista. Eli aina suoraan kassiin/reppuun skannerista.
Mahtaako pidentynyt aukiolo automaattisesti suurmyymälässä lisätä miestyötuntien tarvetta? En ole ollenkaan vakuuttunut että näin kävisi.Pikakassat ehdottomasti hyvä juttu. Prismoissa nyt ainakaan ole työpaikat vähentyneet vaan päinvastoin kun moni on avoinna 24/7/365.
Jos itselläni 1-5 ostosta niin menen itsepalvelukassalle mielummin kuin siihen 4 metriä pitkän jonon hännille seisoskelemaan minuuttitolkulla.
Mahtaako pidentynyt aukiolo automaattisesti suurmyymälässä lisätä miestyötuntien tarvetta? En ole ollenkaan vakuuttunut että näin kävisi.Pikakassat ehdottomasti hyvä juttu. Prismoissa nyt ainakaan ole työpaikat vähentyneet vaan päinvastoin kun moni on avoinna 24/7/365.
Jos itselläni 1-5 ostosta niin menen itsepalvelukassalle mielummin kuin siihen 4 metriä pitkän jonon hännille seisoskelemaan minuuttitolkulla.
Tuo on Hervannan S-Marketista. Toivottavasti ei yleisty, pilaa mielestäni aika tehokkaasti pikakassan idean.Tuo on varmaan poikkeus. En ole missään nähnyt moista. Eli aina suoraan kassiin/reppuun skannerista.
Ennen oli kärrypojat ja sitten tulivat pantilliset kärryt ja ammattikunta katosi. Nykyään protestoin tätä kehitystä vastaan palauttamalla siististi oikeaan paikkaan vain pantittomat kärryt. Pantillisista nykäisen metallisen lätkäni pois ja jätän kärryt parkkipaikan ajoväylälleMiksi haluat maksaa juuri kassahenkilökunnalle, vaikka he olisivat täysin turha menoerä? Jos kaupassa olisi kärryjentyöntäjiä, haluaisitko maksaa heille? Tai muovikassin täyttäjiä? Haluaisitko maksaa myös heille?
Autoilun alkuaikoina autojen edessä piti kulkea henkilö varoittamassa muita lähestyvästä autosta. Kävellen. Eipä kukaan heidänkään työpanostaan kaipaa, enkä ainakaan itse haluaisi maksaa heille "prosenttia".
Tilaa ruoka kauppakassista tai muusta nettikaupasta.Jos joku pakkaisi niin voisin ohuen siivun maksaakin
Entäs kassat? Jos jonkin verran jonon kertymistä kuitenkin sallitaan, niin kai samat duunit saadaan tehtyä lomittamalla vuorotusta pidemmälle ajalle ilman työvoiman tarpeen lisääntymistä.
Hyllytys sun muu taas voi olla jopa helpommin järjestettävissä kun työpäivä on pidempi, kun työntekijöitä voidaan asiakasmäärän vaihdellessa nakittaa eri tehtäviin. Lisäksi työteho joissain vaiheissa voi olla parempi kun ihmisiä ei pyöri jaloissa.
niihin on jopa pidempi jono kuin palvelukassoille
Pikakassoja karsastetaan yhä. Olen useamman kerran todistanut pitkää jonoa normikassalle ja vieressä täysin tyhjä pikakassapuoli, jossa 3 asiakaspaikkaa tyhjänä. Joko ihmiset luulivat, että pikakassa ei ole käytössä tai sitten vain eivät halua sitä syystä tai toisesta käyttää. Luonnollisesti säästin taas helvetisti aikaa.
Pikakassojen etu on myös se, kuten todettiin, ettei yksi jumittava asiakas haittaa juuri muiden jonotusta. Ties kuinka usein joku valopää unohtaa punnita vihanneksensa ja sitten taas odotellaan. Pikakassalla yksi jono per monta asiakaspaikkaa.
Kumma juttu että et ole törmännyt. Minä olen törmännyt tuohon. Monesti pääsee lampsimaan tyhjälle kassalle. Riippuu varmaan ihan kaupasta ja kellon ajasta. Puhut varmaan jostain tietystä kaupasta (kun tuon 6 asiakaspaikkaa manitsit)?Jonon pituus onneksi ei tarkoita jonotuksen kestoa. Monella pikakassalla on yksi jono per 6 asiakaspaikkaa. Saa olla siis aika moninkertainen jonon pituus että odotusaika olisi sama kuin normikassalla.
Ellet sitten tarkoittanut, että se jonotusaika olisi pikakassoille pidempi. Tämän en (Helsingissä) ole törmännyt koskaan.
Jonon pituus onneksi ei tarkoita jonotuksen kestoa. Monella pikakassalla on yksi jono per 6 asiakaspaikkaa. Saa olla siis aika moninkertainen jonon pituus että odotusaika olisi sama kuin normikassalla.
Ellet sitten tarkoittanut, että se jonotusaika olisi pikakassoille pidempi. Tämän en (Helsingissä) ole törmännyt koskaan.
Tuossa astian palauttamisessa yleensä häiritsee enemmän se, että pöydät ovat siivottomassa kunnossa jo niihin mennessä eli likaisia, rasvaisia, roskaisia. Eipä siinä kiinnosta palautella sellaiseen mennessä. Vaikka henkilökunta säästyisi astioiden palautukselta, niin pitäisihän pöytä pyyhkiä ja tarkastaa joka tapauksessa. Harmittavan usein näin ei ole tehty. Jos taas on ollut siisti pöytä, hyvä laatu ruuassa ja hyvä fiilis, niin joskus sitä kiikuttaa tarjottimenkin pois.Kuuluuko likaiset astiat kiikuttaa ravintolan palautuskärryyn itse? Kysymys jakaa asiakkaat ja yrittäjät: itsepalvelua pidetään jopa ravintola-alan laiskuutena
Tuleeko palvelukulttuuri takaisin, vai onko edullinen hinta ravintolassa tärkeintä?yle.fi
Ehkä se pöytien pyyhintään tarkoitettu aika menee siihen, että kuljetetaan asiakkaiden tarjottimia ja astioita pois pöydistä?Tuossa astian palauttamisessa yleensä häiritsee enemmän se, että pöydät ovat siivottomassa kunnossa jo niihin mennessä eli likaisia, rasvaisia, roskaisia. Eipä siinä kiinnosta palautella sellaiseen mennessä. Vaikka henkilökunta säästyisi astioiden palautukselta, niin pitäisihän pöytä pyyhkiä ja tarkastaa joka tapauksessa. Harmittavan usein näin ei ole tehty. Jos taas on ollut siisti pöytä, hyvä laatu ruuassa ja hyvä fiilis, niin joskus sitä kiikuttaa tarjottimenkin pois.
Itsellä yksi maksupääte pyysi pin-koodia. eli olisiko joku päivitys näihinkin tulossa....
Toinen raivostuttavuus on se, että maksupäätteet ei edelleenkään osaa ilmoittaa tarvitsevansa PIN-koodia. Sen sijaan antavat epämääräisen "hylätty"-ilmoituksen minkä jälkeen tarvitaan myyjä kuittaamaan homma että pääsee taas maksamaan.
Voisiko jossain olla kertakäyttö-rättejä niin asiakas voisi samalla pyyhkäistä pöydän kun lähtee pois?Tuossa astian palauttamisessa yleensä häiritsee enemmän se, että pöydät ovat siivottomassa kunnossa jo niihin mennessä eli likaisia, rasvaisia, roskaisia. Eipä siinä kiinnosta palautella sellaiseen mennessä. Vaikka henkilökunta säästyisi astioiden palautukselta, niin pitäisihän pöytä pyyhkiä ja tarkastaa joka tapauksessa. Harmittavan usein näin ei ole tehty. Jos taas on ollut siisti pöytä, hyvä laatu ruuassa ja hyvä fiilis, niin joskus sitä kiikuttaa tarjottimenkin pois.
Lidleissä ei taida olla vielä missään käytössä nämä, en ole ainakaan nähnyt?
On muuten selkeyden kannalta hyvä pidättäytyä kutsumasta itsepalvelukassaa pikakassaksi. Pikakassa on vakiintunut nimitys ylipäänsä pienten ostojen nopealle jonolle, joissa on siis ihan normaalisti myyjä röissä.Pikakassoja karsastetaan yhä. Olen useamman kerran todistanut pitkää jonoa normikassalle ja vieressä täysin tyhjä pikakassapuoli, jossa 3 asiakaspaikkaa tyhjänä.
On muuten selkeyden kannalta hyvä pidättäytyä kutsumasta itsepalvelukassaa pikakassaksi. Pikakassa on vakiintunut nimitys ylipäänsä pienten ostojen nopealle jonolle, joissa on siis ihan normaalisti myyjä röissä.
Itsepalvelukassa on eri asia, eikä se ole millään tavalla nopeampi vaihtoehto itsessään. Vain jos sen avulla saadaan tarpeeksi paljon lisää samanaikaisesti käytettäviä kassoja tai pääsee jonon ohi koska vähemmistö käyttää.
Vai niin. Kauppaketju on kyllä itse nimennyt nämä pikakassoiksi ja sellaisia ne ovat.On muuten selkeyden kannalta hyvä pidättäytyä kutsumasta itsepalvelukassaa pikakassaksi. Pikakassa on vakiintunut nimitys ylipäänsä pienten ostojen nopealle jonolle, joissa on siis ihan normaalisti myyjä röissä.
Itsepalvelukassa on eri asia, eikä se ole millään tavalla nopeampi vaihtoehto itsessään. Vain jos sen avulla saadaan tarpeeksi paljon lisää samanaikaisesti käytettäviä kassoja tai pääsee jonon ohi koska vähemmistö käyttää.
Jotenkin vaikea nähdä, että jos työtehtäviä vähenee niin työntekijöiden tarve pysyisi samana. Vai miten maagisesti siellä se hyllytys lisääntyi kun normaalikassat poistetaan?Noin yleisesti pikakassojen tulo ei ole vähentänyt työtunteja vaan työntekijöiden työnkuvaan on tullut muutoksia. Esimerkiksi Alepassa kassamyyjä-tehtävää suorittavalle on tullut lisää hyllytys-vastuuta mikä vapauttaa muut työntekijät tekemään muita kaupan huoltoon liittyviä asioita.
Ainakin meillä tuli lisää tilaamiseen ja hyllyjen siistimiseen liittyviä juttuja, mitkä lisäävät myyntiä ja vähentävät hävikkiä.Jotenkin vaikea nähdä, että jos työtehtäviä vähenee niin työntekijöiden tarve pysyisi samana. Vai miten maagisesti siellä se hyllytys lisääntyi kun normaalikassat poistetaan?
Käytän aina ja kaikkialla noita jos vain pystyn ellei sitten ole oikeasti kärry täynnä tavaraa. Itsellä kun menee se 15 sekunttia koko prosessissa kun nopeasti tavarat skannaa ja Apple Pay:lla viimeistelee homman niin ei jaksa istua jonossa 10min katsellen kun pihtiputaan mummo ei löydä kolikoita ja kun Ritvat ja Tanelit vaihtavat kassatädin kanssa kyläjuoruja.
Lainsäädäntö rajoittaa. Yritä tilata ruoat ja saunaoluet netistäPeruskoulun käynyt kassahenkilö löytää töitä sieltä K-/S-liikkeen logistiikkakeskuksesta, jossa hän kerää asiakkaiden nettikaupasta tilaamia ostoskoreja kotiinkuljetettavaksi. Ja pakukuskille / kotiinkuljettajallekin riittää peruskoulututkinto.
Suomi on jostain syystä ruoan nettikaupassa kaukana perässä esim. britteihin verrattuna, mutta kyllä se joka vuosi kasvaa reippaasti. Itse tilaan 2-3 kertaa kuussa tuollaisen 200-300e panoksen kotiin kannettuna ja haen sitten satunnaisesti lähikaupan pikakassalta jotain tuoretäydennyksiä.
edit: oma veikkaukseni on, että keskisuuret ja suuret marketit ovat häviäjinä tuossa kehityksessä. Jengi alkaa vähitellen tilata noita isoja satseja netistä joka leikkaa nimenomaan isompien markettien kysyntää, mutta sama porukka haluaa silti hakea lähikaupasta tuoretta leipää, hedelmiä ja maitoa jne.
Lidleissäkin on nyt alkanut näkymään itsepalvelukassoja. Citycenterin pieneen ja todella ruuhkaiseen Lidliin asennettiin itsepalvelukassat, en tiedä onko muissa vielä. Siinä pystyi vihannekset yms. myös itse punnita. Voisi olettaa että noi alkaa yleistymään myös muissa ketjun liikkeissä, joka on hieno juttu.
Lainsäädäntö rajoittaa. Yritä tilata ruoat ja saunaoluet netistä
Vanhukset ovat herkempiä tekemään tuota kun monet kaverit, sisaret, puoliso yms. ovat kuolleet pois ja se juttutuokio kassatädin kanssa saattaa olla päivän ainoa sosiaalinen kanssakäynti. Myötätuntoni on näiden ihmisten puolella, mutta en kyllä itse aio sen 2 tuotteen kanssa jonottaa 10min kassalle. Nämä ongelmat pitäisi ratkoa muualla.Syystä tai toisesta omalle kohdalle Prismassa eniten sattunut eteen niitä enemmän tai vähemmän höperöitä mummoja. Niillä riittää jotain jonninjoutavaa juteltavaa kassitädin kanssa loputtomasti.
Eteläisemmässä Euroopassa olen käyttänyt samantapaista itsepalvelukassaa kuin S- ja K-ketjuilla on. Suurin ero että maksu onnistui myös käteisellä ja vaihtorahat tuli oikein. Eiköhän ainoa este ole täällä vallitseva korttien suosiminen.Maksutavatkin taitavat rajoittua siihen maksukorttiin.
Eteläisemmässä Euroopassa olen käyttänyt samantapaista itsepalvelukassaa kuin S- ja K-ketjuilla on. Suurin ero että maksu onnistui myös käteisellä ja vaihtorahat tuli oikein. Eiköhän ainoa este ole täällä vallitseva korttien suosiminen.
Vanhukset ovat herkempiä tekemään tuota kun monet kaverit, sisaret, puoliso yms. ovat kuolleet pois ja se juttutuokio kassatädin kanssa saattaa olla päivän ainoa sosiaalinen kanssakäynti. Myötätuntoni on näiden ihmisten puolella, mutta en kyllä itse aio sen 2 tuotteen kanssa jonottaa 10min kassalle. Nämä ongelmat pitäisi ratkoa muualla.
Käyttääkö joku oikeasti vielä käteistä?
Käyttää.
Yli 90-vuotiaat isovanhempanikin osaavat käyttää korttia. Tunnusluvun muistaminen on ollut ongelmallista, mutta lähimaksulla selviävät nykyään siitäkin.
Niihin voisi kenties perustaa jotain seniorikassoja joissa kaikki tapahtuu korostetun hitaasti ja joka tuotteen piippauksen välissäkin jutustellaan vaikka muutama minuuttia säästä tai mistä tahansa. Lopuksi sitten laskisivat kassan kanssa yhdessä kolikoita ja saisi laulaa vaikka yhdessä lopuksi kassan kanssa jotain Olavi Virran 1950-luvun kappaletta tai Siionin virsiä.
Tuosta voisi päätellä, että teidän kaupassa oli alimitoitus ennen pikakassoja. Joka taas pistää miettimään, että miksi nyt ei yhtä työntekijää irtisanota ja lopuille sama työtaakka kuin ennen pikakassoja, jos homma kerran pyöri alimitoitettuna aiemminkin.Ainakin meillä tuli lisää tilaamiseen ja hyllyjen siistimiseen liittyviä juttuja, mitkä lisäävät myyntiä ja vähentävät hävikkiä.
Kaupoissa on hurja määrä eri työtehtäviä mitä työnantaja haluaisi tehtävän ja työnantajat joutuvat tekemään kompromissejä kun työntekijöitä voi olla tietty määrä.Tuosta voisi päätellä, että teidän kaupassa oli alimitoitus ennen pikakassoja. Joka taas pistää miettimään, että miksi nyt ei yhtä työntekijää irtisanota ja lopuille sama työtaakka kuin ennen pikakassoja, jos homma kerran pyöri alimitoitettuna aiemminkin.
Mitä köyhemmästä alueesta on kyse niin sitä enemmän. Varakkailla alueilla ihmiset ovat siirtymässä jo mobiili-maksamiseen.Käyttääkö joku oikeasti vielä käteistä?
Mitä köyhemmästä alueesta on kyse niin sitä enemmän. Varakkailla alueilla ihmiset ovat siirtymässä jo mobiili-maksamiseen.
Köyhillä seuduilla jos automaatti ei toimi, niin asiakkaat saattavat kysellä, että miten he nyt voivat maksaa ostoksensa? Osa nostaa ensin käteistä kassasta ja sen jälkeen maksavat ostokset käteisellä