Tärkeä Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Eipä ennen perumista mitään vääryyksiä varmaankaan tapahtunut. Lähinnä käytös ja reagointi minun mielestäni alustavien kauppojen perumiseen aiheutti negatiiviseen palautteeseen minulta.

Peruttuasi sovitut kaupat sinä ansaitsit negatiivisen kauppiaspalautteen. Tämän jälkeen lähdit kostamaan, joka ei ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.

@Osnow negatiivinen palaute poistettu.
 
Niin kuin ylempänä taisin jo sanoa järjestin niin että pystyn olla tekemässä kauppoja klo18.
Ymmärrän kyllä tämän, mutta et varmastikkaan perunut tuon vajaan 3 tunnin aikana Levin laskettelureissua tai Thaimaan matkaa, jotta voisit olla kotona myymässä _itse ehdottamaasi_ kellonaikaan parinkympin tuotetta.

Nyt kävi valitettavasti näin ja pahoittelinkin jo asiaa.
 
1580926697688.png

Omasta profiilista kun painaa sivustoasetukset, niin siinä on yhdyssanaerhe "päivitys sähköposteja"

Kauppiaspalaute (tarkemmin kun avaa myynti- tai ostopalautteen) on englanniksi
- https://bbs.io-tech.fi/trader/ratingseller?user_id=186
- https://bbs.io-tech.fi/trader/ratingbuyer?user_id=186

EDIT:
Viesteistä löytyvä jako-nappi näyttää englantia kun pistää hiiren päälle:
1580938149491.png

Myöskin lainauksen mouseoverista tulee englantia:
1580938197080.png
1580958107283.png

asiaan sinäänsä liittymättä, näköjään tulee sähköpostiin ilmoitus kauppiaspalautteista englanninkielisenä:comp:


Tuolla jo vissiin kauppiaspalaute asia tiedossa, vissiinkin iso osa tuosta plugarista enkuksi vielä, mutta eiköhän ole työnalla.
 
Kuuluuko tänne vai minne, mutta ilmeisesti kauppiaspalautteita voi katsoa / kirjoittaa vasta, kun on saavuttanut maagisen viikon iän foorumilla. Tai ainakaan itse en niitä löytänyt mistään ennen kuin nyt.

Olisi hyvä, jos kauppiaspalautteita voisi anakin katsoa heti. Toki kirjoittamisen eston ymmärrän spämmin yms takia.
 
Myyjänä annettua kauppiaspalautetta ei pysty editoimaan. Olikohan tämä ihan tarkoitettu ominaisuus, kun mielestäni aiemmin oli pieni aikaikkuna, jossa sitä pystyi muokkaamaan?
 
Käsittääkseni editointi on vaan mahdollista tietyn aikaa (kirjoitus virheiden tms korjailuun) sitten lukittautuun kokonaan. Estetty vissiin ettei voi vuoden vanhoja palautteita käydä muokkailemassa miten haluaa :) Ylläpidolla toki tarkempaa tietoa miten toiminee, näin muistelen asian ainakin vanhalla foorumilla olleen.
 
Käsittääkseni editointi on vaan mahdollista tietyn aikaa (kirjoitus virheiden tms korjailuun) sitten lukittautuun kokonaan. Estetty vissiin ettei voi vuoden vanhoja palautteita käydä muokkailemassa miten haluaa :) Ylläpidolla toki tarkempaa tietoa miten toiminee, näin muistelen asian ainakin vanhalla foorumilla olleen.
Jeps, juuri näin, mutta enää ei onnistu.
 
Voi olla että on muuttunut Xenforo 1 -> 2 päivityksessä, mitään ei ole erikseen muutettu
 
Jostakin syystä käyttäjälle isanttu lähettämäni myyjäpalaute tuli kahteen kertaan. Voisiko joku ylläpidosta käydä poistamassa toisen?
 
Viimeksi muokattu:
@tordel laittoi minulle negatiivisen kauppiaspalautteen kun hän perui kaupat. Voisitteko poistaa tuon palautteen?
 
Tossa vielä kuva yksityisviesteistä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200714-194108_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200714-194108_Samsung Internet.jpg
    345,7 KB · Luettu: 341
@tordel laittoi minulle negatiivisen kauppiaspalautteen kun hän perui kaupat. Voisitteko poistaa tuon palautteen?
Suoraan sääntöihin viitaten; Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla, kunnes joko myyjä hylkää tarjouksen tai itse peruu tarjouksen hyvissä ajoin eikä viime tinkaan, muutoin myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu.

En henk.koht näe tuossa mitään asiallista tai edes oikeaa syytä antaa negaa, ilmeisesti tuo sinun ensiksi antamasi turha palaute tuli kostoksi bumerangina takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Newbie ja yritin jotenkin etsiäkin - heikolla menystyksellä.

Siis kauppiaspalaute on vain + / -? Neutraalia palautetta ei voi antaa? Vähän siis sellaisista so-so menneiden kauppojen suhteen?
 
Newbie ja yritin jotenkin etsiäkin - heikolla menystyksellä.

Siis kauppiaspalaute on vain + / -? Neutraalia palautetta ei voi antaa? Vähän siis sellaisista so-so menneiden kauppojen suhteen?
Kauppiaspalaute -> anna palaute -> positiivinen/neutraali/negatiivinen. Kyllä kaikki kolme sieltä löytyy. :comp:
 
Harmi vaan ettei kovin moni näitä palautteita anna. Itse annan jokaisesta kaupoista ja jää vähän huono maku kun sieltä ei tule palautetta melkein ikinä takasin. Hyvä ominaisuus jos porukka käyttäisi sitä enemmän.
 
Harmi vaan ettei kovin moni näitä palautteita anna. Itse annan jokaisesta kaupoista ja jää vähän huono maku kun sieltä ei tule palautetta melkein ikinä takasin. Hyvä ominaisuus jos porukka käyttäisi sitä enemmän.
Kannattaa pyytää sitä palautetta kauppojen jälkeen
 
I want to know a clear fact about ram warranty. I am not an overclock expert, may be thats why I am asking it. I have bought this ram shorturl.at/imvyY from jimms.fi. My question is, This ram is promoted as 3200Mhz (in 1.35v which is overclock), does it void ram warranty if I run it in 3200Mhz. (Comes with Ryzen 5 3600 + Asus rog b450-f mb).
 
I want to know a clear fact about ram warranty. I am not an overclock expert, may be thats why I am asking it. I have bought this ram shorturl.at/imvyY from jimms.fi. My question is, This ram is promoted as 3200Mhz (in 1.35v which is overclock), does it void ram warranty if I run it in 3200Mhz. (Comes with Ryzen 5 3600 + Asus rog b450-f mb).
As long as you don't do stupid oc with crazy voltages etc, you should be fine
 
@Sampsa @Rantakemisti ym modet, haluisitteko fiksata meiltä aiheettoman negatiivisen palautteen käyttäjältä @kujibiki ?

Kahdestakin syystä aiheeton.

1. Halusi säästää postikuluissa 2 euroa vaikka hyvin selkeästi kerrottiin että kirjeenä emme ota mitään vastuuta postin kulusta
2. Oli pistänyt yv näin sunnuntaina aamulla ja nyt illalla nega kun "ei vastata viesteihin", mitään muita viestejä ei ole tullut.

Kyseessä 128gb m.2 lätty
 

Liitteet

  • Screenshot 2020-09-20 at 18.26.32.png
    Screenshot 2020-09-20 at 18.26.32.png
    40 KB · Luettu: 93
Viimeksi muokattu:
@Sampsa ym modet, haluisitteko fiksata meiltä aiheettoman negatiivisen palautteen käyttäjältä @kujibiki ?

Kahdestakin syystä aiheeton.

1. Halusi säästää postikuluissa 2 euroa vaikka hyvin selkeästi kerrottiin että kirjeenä emme ota mitään vastuuta postin kulusta
2. Oli pistänyt yv näin sunnuntaina aamulla ja nyt illalla nega kun "ei vastata viesteihin", mitään muita viestejä ei ole tullut.

Kyseessä 128gb m.2 lätty


Oot koko päivän ollut online ja selkeesti lukenut mun viestit etkä vastaa mitään ennenkö laitan palautetta. eikö se palaute ole sitävarten että jos on huonot fiilikset kaupantekijästä voi sinne siitä mainita? tuntu vaan siltä et dodgeet mulle vastaamista jos ehkä oot unohtanut postittaa ssd:n? tästä syystä on sun aijempikin negatiivinen palaute.
 
Oot koko päivän ollut online ja selkeesti lukenut mun viestit etkä vastaa mitään ennenkö laitan palautetta. eikö se palaute ole sitävarten että jos on huonot fiilikset kaupantekijästä voi sinne siitä mainita? tuntu vaan siltä et dodgeet mulle vastaamista jos ehkä oot unohtanut postittaa ssd:n? tästä syystä on sun aijempikin negatiivinen palaute.

Höpö höpö, modet varmaan ehkä näkevätkin että se sun viesti on luettu vasta nyt illalla. Tätä tunnusta käyttää kolme ihmistä, meidän myyntiketjuja on käyty muokkaileen joo tänään mutta minä en ole linjoilla ollut aikaisemmin. Plus vastasin sulle noin 50min palautteen annon jälkeen ja siihenkin näin sunnuntaina vain koska siitä tuli sähköposti ilmoitus.

Negatiivinen palaute on jos myyjä on toiminut väärin. Jos itse haluat 3eur halvemmat postit ilman seurantaa vaikka on selkeästi ilmoitettu että tällöin ei oteta mitään vastuuta niin silloin se ei nega palaute kyllä varmasti ole, näitä palautteita kun ei voi itse edes muutella joten se että on "huonot fiilikset" aiheuttaa tässä kohtaa ylimääräistä työtä
 
Viimeksi muokattu:
Höpö höpö, modet varmaan ehkä näkevätkin että se sun viesti on luettu vasta nyt illalla. Tätä tunnusta käyttää kolme ihmistä, meidän myyntiketjuja on käyty muokkaileen joo tänään mutta minä en ole linjoilla ollut aikaisemmin. Plus vastasin sulle noin 50min palautteen annon jälkeen ja siihenkin näin sunnuntaina vain koska siitä tuli sähköposti ilmoitus.

Negatiivinen palaute on jos myyjä on toiminut väärin. Jos itse haluat 3eur halvemmat postit ilman seurantaa vaikka on selkeästi ilmoitettu että tällöin ei oteta mitään vastuuta niin silloin se ei nega palaute kyllä varmasti ole, näitä palautteita kun ei voi itse edes muutella joten se että on "huonot fiilikset" aiheuttaa tässä kohtaa ylimääräistä työtä

totesit just itsekkin yv:ssä että et ole varma onko se ssd edes lähetetty ja tarkistat huomenna. mielestäni huonoa kaupankäyntiä.
 
totesit just itsekkin yv:ssä että et ole varma onko se ssd edes lähetetty ja tarkistat huomenna. mielestäni huonoa kaupankäyntiä.

Sanoin että "tottakai tarkastan mutta on se lähtenyt, meiltä lähtee paketit jokapäivä" ja että ainoa mahdollisuus ettei se olisi lähtenyt olisi että kirjekuori olisi tippunut hyllyn väliin tms.. 99% varmuudella näin ei ole mutta kuten sanoin, tarkastan sen... Eli en todellakaan sanonut että en ole varma onko se ssd edes lähetetty. No eiköhän modet tämän fiksaa kun heräävät, ei niitä negoja kuulu heitellä ihan vaan siks et huvittaa.
 
Sanoin että "tottakai tarkastan mutta on se lähtenyt, meiltä lähtee paketit jokapäivä" ja että ainoa mahdollisuus ettei se olisi lähtenyt olisi että kirjekuori olisi tippunut hyllyn väliin tms.. 99% varmuudella näin ei ole mutta kuten sanoin, tarkastan sen... Eli en todellakaan sanonut että en ole varma onko se ssd edes lähetetty. No eiköhän modet tämän fiksaa kun heräävät, ei niitä negoja kuulu heitellä ihan vaan siks et huvittaa.
mut pitää silti varmistaa huomenna koska et ole varma? usko pois en sitä palautetta huvikseen laita, odotin 3 viikkoa postia ja nyt jouduin hakemaan kaupasta uuden kun ei tunnu tulevan.. sitku laitan sulle viestiä et vastaa mitään kunnes laitan palautetta.
 
mut pitää silti varmistaa huomenna koska et ole varma? usko pois en sitä palautetta huvikseen laita, odotin 3 viikkoa postia ja nyt jouduin hakemaan kaupasta uuden kun ei tunnu tulevan.. sitku laitan sulle viestiä et vastaa mitään kunnes laitan palautetta.

Vastasin 50min palautteen antosi jälkeen ja sekin vain siksi että sain emailia asiasta.

Tottakai tarkastan asian ja tarkasit itsekin jos olisit vastapuolena tämänkaltaisessa keississä. Olen hyvinkin varma että kirje on lähtenyt mutta AINA on toki mahdollisuus että jotain on tapahtunut. Me kun ei kirjeitä itse viedä laatikkoon vaan posti noutaa meiltä kamat niin joo en pysty sanomaan että vein itse kirjeen lootaan tai että joku muu sen vei.

3 viikkoa olet joo odotellut mutta mitään viestiä et ole tännepäin laittanut ennen tätä päivää.
 
@Sampsa @Rantakemisti @Juha Kokkonen @Kaotik ^^^^ Voisitteko vilkaista kuntoon tai edes kommentoida jollette negaa suostu poistamaan?

Tällähetkellä koittaa kiristää rikosilmoituksella ja "huijarista varoittelulla" kun en suostunut neuvottelemaan asiasta mihinkään suuntaan ennenkuin hoitaa palautteensa veks.


 

Liitteet

  • PwNFpr1 (1).png
    PwNFpr1 (1).png
    11,3 KB · Luettu: 88
Viimeksi muokattu:
@Sampsa @Rantakemisti @Juha Kokkonen @Kaotik ^^^^ Voisitteko vilkaista kuntoon tai edes kommentoida jollette negaa suostu poistamaan?


myyjä ei halua millään tavalla sovitella tapahtumaa vaikka olen ollut halukas sopimaan. sanoi asian jäävän hänen puolestaan tähän. rahat kelpasi ja tavaraa ei näy.
 
myyjä ei halua millään tavalla sovitella tapahtumaa vaikka olen ollut halukas sopimaan. sanoi asian jäävän hänen puolestaan tähän. rahat kelpasi ja tavaraa ei näy.


Sanoin että asia jää tähän ellet negatiivista palautetta hoida pois ja että sitä ennen en neuvottele. Sanoin myös että 15eur on minulle ihan sama suuntaan tai toiseen mutta periaatteesta en neuvottele ennenkuin hoidat palautteen veks.

Ja niille jotka tätä lukee ja tldr aiemmat kirjoittelut niin kyseessä ostajan haluama kirjeposti vaikka erikseen kerroin etten tästä ota mitään vastuuta. Tästäkin huolimatta olen tarjoutunut neuvottelemaan asiasta (Aka palauttaan tuon 15eur) kunhan hoitaa aiheettoman palautteensa pois ensin
 
Näin sivullisena ehdottaisin että pistätte sen 15 euroa puoliksi ja opitte seuraavalle kerralle että edes 15 euron arvoista tavaraa ei kannata lähettää kirjeitse ilman seurantaa.

Aikamoinen tappelu saatu aikaan näinkin pienestä asiasta. Kannatti kyllä säästää se pari euroa.

Vilkaisin myös sen myyntiketjun ja siellä myyjä ilmaisee selvästi että kirjeellä ei voi taata että tulee perille.
 
Jotta nyt varmasti ymmärrän oikein?

a) onko se nyt SSD tullut perille?

b) paketti lähtenyt 1.9. ostajan pyynnöstä ilman seurantaa, vaikka on erikseen todettu, ettei oteta vastuuta jos lähetetään ilman?

c) ostaja laittanut viestiä viestiä sunnuntaina koska ja mitä 20.9. pakettiin liittyen? ostaja laittanut perään 17:37 sunnuntaina negatiivisen kauppiaspalautteen 20.9. pakettiin liittyen?
 
Jotta nyt varmasti ymmärrän oikein?

a) onko se nyt SSD tullut perille?

b) paketti lähtenyt 1.9. ostajan pyynnöstä ilman seurantaa, vaikka on erikseen todettu, ettei oteta vastuuta jos lähetetään ilman?

c) ostaja laittanut viestiä viestiä sunnuntaina koska ja mitä 20.9. pakettiin liittyen? ostaja laittanut perään 17:37 sunnuntaina negatiivisen kauppiaspalautteen 20.9. pakettiin liittyen?

a) ei ole tullut perille
b) ei ole tietoa onko paketti lähtenyt
c) laitoin sunnuntai aamuna viestiä kun näin että myyjä on online ja käynyt juuri yv keskustelua. kovasti päivän mittaan odotin vastausta sillä myyjä oli 90% tuosta ajasta online ja aktiivisena. totesin että myyjä ghostaa niin jätin palautteen.
 
Jotta nyt varmasti ymmärrän oikein?

a) onko se nyt SSD tullut perille?

b) paketti lähtenyt 1.9. ostajan pyynnöstä ilman seurantaa, vaikka on erikseen todettu, ettei oteta vastuuta jos lähetetään ilman?

c) ostaja laittanut viestiä viestiä sunnuntaina koska ja mitä 20.9. pakettiin liittyen? ostaja laittanut perään 17:37 sunnuntaina negatiivisen kauppiaspalautteen 20.9. pakettiin liittyen?

a) ostajan mukaan ei (ei syytä toki epäillä mutta ei voi tietää kun ei seurantaa)
b) Jep, 2eur kirjepostit tai 5eur XSS pakettina oli vaihtoehdot ja kirjeessä luki selkeästi perässä että vastuuta kirjeen kulusta ei oteta millään tapaa. Kirje lähtenyt viimeistään 2.9 meiltä.
c) Ostaja laittanut viestiä sunnuntaina 20.9 klo 7:57 "hei, en oo vieläkään saanut tätä, menny 3 viikkoa......", tähän ei kukaan ole vastannut kun minä en sunnuntaina iotechissä ole itse pyörinyt (muut päivitellyt kyl myyntiketjuja), heräsin asiaan kun sain sähköpostia negatiivisesta palautteesta 20.9 klo 17:37

ja c jälkeen jatkot löytyykin tästä ketjusta. Vaikkei mitään tarvetta olisi niin olen luvannut rahat palauttaa (17eur posteineen 15e tuote) kunhan palaute poistuu. Olen kertonut etten hyväksy negatiivista tai neutraalia palautetta kun millään tapaa väärin en ole toiminut.
 
Näin sivullisena ehdottaisin että pistätte sen 15 euroa puoliksi ja opitte seuraavalle kerralle että edes 15 euron arvoista tavaraa ei kannata lähettää kirjeitse ilman seurantaa.

Aikamoinen tappelu saatu aikaan näinkin pienestä asiasta. Kannatti kyllä säästää se pari euroa.

Vilkaisin myös sen myyntiketjun ja siellä myyjä ilmaisee selvästi että kirjeellä ei voi taata että tulee perille.

Olen luvannut palauttaa koko rahan kunhan palaute poistuu, rahat olisi toki palautettu varmasti muutenkin mutta meni tunteisiin ja periaatekysymykseksi tämä negan antaminen vaikka itse haluttu säästää 2eur posteissa.
 
I am working in posti. As far I know every mail has a tracking number in Finland. If its a device, he should get a tracking number for mail or atleast a receipt. Sorry if I miss something.
 
Olen luvannut palauttaa koko rahan kunhan palaute poistuu, rahat olisi toki palautettu varmasti muutenkin mutta meni tunteisiin ja periaatekysymykseksi tämä negan antaminen vaikka itse haluttu säästää 2eur posteissa.

Ymmärrän kyllä että meni tunteisiin, mutta myös ostajalla varmaan meni tunteisiin kun samalla tunnuksella (olkoonkin ihan eri ihmiset) on oltu koko sunnuntai paikalla, mutta ei mitenkään reagoitu viestiin.
 
In that case, I suggest you to contact posti if the letter is being late. Now they only work on letter delivery around 3 pv/vk. So, if it has been posted , might be result of late delivery.
 
Ymmärrän kyllä että meni tunteisiin, mutta myös ostajalla varmaan meni tunteisiin kun samalla tunnuksella (olkoonkin ihan eri ihmiset) on oltu koko sunnuntai paikalla, mutta ei mitenkään reagoitu viestiin.
tämä, kyllä se riipii kun myyjä online ja "käynyt yv keskustelua 1min sitten" koko päivän eikä minulle vastaa, tähän lisäksi myyjällä edellinen negatiivinen palaute samasta aiheesta eli pakettia ei näy/ilmeisesti oli unohdettu lähettää. joten oletukseni oli että myyjä unohtanut lähettää kirjeen eikä vaivaudu vastaamaan.

lisäksi tuntuu että myyjä vain huolissaan palautteesta ja haluaa "ostaa" sen kuntoon, vaikka itse haluan saada kaupat sovittua ja sen jälkeen mielipiteeni kaupoista voi olla eri. mutta että haluaisin muuttaa palautetta ennenkö asia on sovittu?
 
Joku järki nyt sunnuntaina lähetellä viestejä ja jos ei vastausta kuulu 3 viikon takaisiin 15€ kauppoihin pyhäpäivänä niin pistellä negatiivisia palautteita ilman muita viestejä. Itse on halunnut ilman seurantaa ja kun myyjä tästä on vielä kerran erikseen myynti-ilmoituksessa sanottu ettei oteta vastuuta niin onhan tuo nyt suorastaan kusipäistä touhua hoitaa asia tuohon malliin. Negatiivinen kauppiaspalaute poistettu, @kujibiki varoitus asiattomasta käytöksestä kauppa-alueella ja asia ylläpidon puolesta loppuunkäsitelty, on se valitettavan vaikeeta välillä.
 
tämä, kyllä se riipii kun myyjä online ja "käynyt yv keskustelua 1min sitten" koko päivän eikä minulle vastaa, tähän lisäksi myyjällä edellinen negatiivinen palaute samasta aiheesta eli pakettia ei näy/ilmeisesti oli unohdettu lähettää. joten oletukseni oli että myyjä unohtanut lähettää kirjeen eikä vaivaudu vastaamaan.

lisäksi tuntuu että myyjä vain huolissaan palautteesta ja haluaa "ostaa" sen kuntoon, vaikka itse haluan saada kaupat sovittua ja sen jälkeen mielipiteeni kaupoista voi olla eri. mutta että haluaisin muuttaa palautetta ennenkö asia on sovittu?

Minulla on yksi negatiivinen palaute yli kahden vuoden takaa ja 129 positiivista palautetta... Et joo

Ainoa ongelma tässä on se että sinä itse olet sopinut nuukana kaupat kirjeenä ja nyt sit annat negaa siitä johdosta vaikka mitään syytä asiaan ei ole. Mielestäni olen hyvin selkeästi kertonut että asian sopiminen on ihan ok myös minulle (vaikkei minun ihan oikeasti tarvisi palauttaa sinulle senttiäkään) ja palautan rahat kunhan palaute häipyy. Sinä annoit palautteen vaikka itse nuukailit, uhkailet perään huijariksi huutelulla ja rikosilmoituksella... Tälläinen käytös pelkästään vaan vahvistaa että todellakaan en jousta tässä asiassa ihan periaatteenkaan vuoksi.
 
Joku järki nyt sunnuntaina lähetellä viestejä ja jos ei vastausta kuulu 3 viikon takaisiin 15€ kauppoihin pyhäpäivänä niin pistellä negatiivisia palautteita ilman muita viestejä. Itse on halunnut ilman seurantaa ja kun myyjä tästä on vielä kerran erikseen myynti-ilmoituksessa sanottu ettei oteta vastuuta niin onhan tuo nyt suorastaan kusipäistä touhua hoitaa asia tuohon malliin. Negatiivinen kauppiaspalaute poistettu, @kujibiki varoitus asiattomasta käytöksestä kauppa-alueella ja asia ylläpidon puolesta loppuunkäsitelty, on se valitettavan vaikeeta välillä.

Kiitos Sampi :)

17eur palautettu @kujibiki mobilepaylla samaan numeroon mistä maksoikin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 356
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom