Tärkeä Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Mielestäni linkit eivät ole niin tärkeitä. Parin vuoden päästä tulee kuitenkin Suuri Päivitys, joka rikkoo kaikki linkit. Tai Sampsa vaihtaa domainin io.fi ja joskus luopuu io-tech.fi käytöstä.

Sinne voisi linkin sijaan laittaa, että mitä on ostanut tai mitä on myynyt. Näin ei tarvitsisi katsoa, jokaista linkkiä läpi leikepöydän kautta, jos joku on ostanut paljon tavaraa. Esim. "Ostin SuperPeteltä kannettavan, kaupat menivät hyvin." on paljon parempi kuin "Hyvät kaupat. https :// bbs. io-tech. fi/threads/fujitsu-siemens-lifebook-e752.37258/"

Pahimmassa tapauksessa kyseessä on vielä aktiivinen ketju, jossa on myyty monta tavaraa, niin sieltä joutuu etsimään, mitä tuli ostettua.

Samaa mieltä, toimisi paljon kätevämmin eikä tarvitsisi käydä itse ketjussa tarkistamassa mitä myyty/ostettu.
 
Mielestäni linkit eivät ole niin tärkeitä. Parin vuoden päästä tulee kuitenkin Suuri Päivitys, joka rikkoo kaikki linkit. Tai Sampsa vaihtaa domainin io.fi ja joskus luopuu io-tech.fi käytöstä.

Sinne voisi linkin sijaan laittaa, että mitä on ostanut tai mitä on myynyt. Näin ei tarvitsisi katsoa, jokaista linkkiä läpi leikepöydän kautta, jos joku on ostanut paljon tavaraa. Esim. "Ostin SuperPeteltä kannettavan, kaupat menivät hyvin." on paljon parempi kuin "Hyvät kaupat. https :// bbs. io-tech. fi/threads/fujitsu-siemens-lifebook-e752.37258/"

Pahimmassa tapauksessa kyseessä on vielä aktiivinen ketju, jossa on myyty monta tavaraa, niin sieltä joutuu etsimään, mitä tuli ostettua.
Mikään ei ole tietenkään arvottomampaa kuin ne "hyvä kauppias"-palautteet kun mistään ei näe nopeasti onko myyty viidensadan vai viiden euron tuotetta. Ihan hyvä pointti kertoa mitä on ostanut tai myynyt, mutta käsittääkseni nuo linkit ovat sitä varten, että voi helposti vahvistaa onko kyseinen kauppa todella tapahtunut.


Toinen ongelma on täysin perättömät kauppiaspalautteet. Nyt ainakin muutama käyttäjä on antanut palautetta siitä, ettei myyjä ole vastannut alhaisiin tarjouspyyntöihin. Joten korostetaan tässäkin ketjussa, että kaupankäynnistä voi keskustella ketjussa Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset, eikä sitä varten tarvitse tehdä palautteita käyttäjän profiiliin. Kauppiaspalaute on tarkoitettu käytettäväksi vain sovittuihin kauppoihin liittyen, ei tapauksissa, joissa kauppaa ei ole koskaan syntynyt. Tämä sanotaan myös kauppiaspalautteen ohjeissa "mahdollisuus antaa myyjälle ja ostajalle palautetta tehdyistä kaupoista.
 
Mikään ei ole tietenkään arvottomampaa kuin ne "hyvä kauppias"-palautteet kun mistään ei näe nopeasti onko myyty viidensadan vai viiden euron tuotetta. Ihan hyvä pointti kertoa mitä on ostanut tai myynyt, mutta käsittääkseni nuo linkit ovat sitä varten, että voi helposti vahvistaa onko kyseinen kauppa todella tapahtunut.


Toinen ongelma on täysin perättömät kauppiaspalautteet. Nyt ainakin muutama käyttäjä on antanut palautetta siitä, ettei myyjä ole vastannut alhaisiin tarjouspyyntöihin. Joten korostetaan tässäkin ketjussa, että kaupankäynnistä voi keskustella ketjussa Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset, eikä sitä varten tarvitse tehdä palautteita käyttäjän profiiliin. Kauppiaspalaute on tarkoitettu käytettäväksi vain sovittuihin kauppoihin liittyen, ei tapauksissa, joissa kauppaa ei ole koskaan syntynyt. Tämä sanotaan myös kauppiaspalautteen ohjeissa "mahdollisuus antaa myyjälle ja ostajalle palautetta tehdyistä kaupoista.

Eipä tietenkään tullut mieleen, että jotkut käyttää väärin tätäkin systeemiä ja antaa palautetta olemattomista kaupoista. Taas aliarvioin ihmisten kyvykkyyden väärinkäyttää systeemiä :(
 
Pystyykö palautetta muokkaamaan enää jälkikäteen? Annoin vahingossa negatiivisen palautteen kokonaan väärälle käyttäjälle ( Ruska )
 
Pystyykö palautetta muokkaamaan enää jälkikäteen? Annoin vahingossa negatiivisen palautteen kokonaan väärälle käyttäjälle ( Ruska )
Käyttäjät eivät voi muokata palautteita jälkikäteen, mutta kävin poistamassa tuon virheelliseen palautteen.
 
@Rantakemisti Mikäs on oikea paikka ulista ''ostajista'' jotka tarjoaa HP:n / matalemman summan mutta maksutietojen saapuessa aloittavat radiohiljaisuuden vaikka foorumilla kävisivätkin usein:think: Voiko laittaa kauppiaspalautetta vaikka kaupat eivät toteudukkaan:confused:
 
@Rantakemisti Mikäs on oikea paikka ulista ''ostajista'' jotka tarjoaa HP:n / matalemman summan mutta maksutietojen saapuessa aloittavat radiohiljaisuuden vaikka foorumilla kävisivätkin usein:think: Voiko laittaa kauppiaspalautetta vaikka kaupat eivät toteudukkaan:confused:

Piti tulla juuri kirjoittamaan kysymys ihan samasta asiata :-) Itse näkisin että ainoa oikea paikka siinä tapauksessa että kaupat on jo sovittu, on tuo kauppiaspalaute. Pahimmillaan myyjä on odottamassa ostajaa jossain sovitussa paikassa, kun lämpötila on +4 astetta ja vettä tulee vaakatasossa. Jos tuosta ei saa antaa negatiivista kauppiaspalautetta, niin mistä sitten :-)
 
@Rantakemisti Mikäs on oikea paikka ulista ''ostajista'' jotka tarjoaa HP:n / matalemman summan mutta maksutietojen saapuessa aloittavat radiohiljaisuuden vaikka foorumilla kävisivätkin usein:think: Voiko laittaa kauppiaspalautetta vaikka kaupat eivät toteudukkaan:confused:
Kuten @Tapio_75 kirjoittikin niin juuri tuossa tapauksessa negatiivinen palaute on paikallaan.
Tietenkin aiheesta voi kirjoittaa ketjuun https://bbs.io-tech.fi/threads/epaerehelliset-kaupankaevijaet-ja-huonot-kauppakokemukset.4685
 
..ja sitten käydäänkin iloisesti sensuroimassa aiheesta jätetty negatiivinen kauppapalaute, kun ostaja jätti noutamatta tuotteen ja perui kaupat.

Possut sanoi:
Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset
 
Mistähän tuota palautetta voi antaa myyjälle/ostajalle? Ainakaan mobiilissa ei hyppää mitään selkeää linkkiä esille.
 
Mistähän tuota palautetta voi antaa myyjälle/ostajalle? Ainakaan mobiilissa ei hyppää mitään selkeää linkkiä esille.

palaute.gif


Toimii samalla tavalla sekä desktop- että mobiiliversiossa.
 
Tein "kauppoja" korkkauspalvelulla, eli toimin korkkaajana eräälle foorumin käyttäjistä. Kun oli maksun aika, minulla ei ollut vaihtaa seteliä pienempään (yleensä otan kahvipaketin maksuna, mutta jos sitä ei jostain syystä ole, niin sitten otan vitosen rahana) joten sovimme kyseisen henkilön kanssa, että maksu tapahtuu tilisiirtona. Tilisiirtoa ei kuitenkaan ruvennut näkymään, joten annoin negatiivisen palautteen ehkä liian hätäisesti ja jälkeenpäin sainkin sitten maksun tuosta korkkauspalvelusta.

Yritin käyttää tuota foorumin "ota yhteyttä" yhteydenottolomaketta, mutta en ole siihen viestiin saanut minkäänlaista vastausta, joten kysäisen vaikka tässä threadissa sitten, että voisiko tuon antamani palautteen joko poistaa tai muokata sitä hieman, olkoon tämä viesti vaikkapa @Rantakemisti :lle.
 
Tein "kauppoja" korkkauspalvelulla, eli toimin korkkaajana eräälle foorumin käyttäjistä. Kun oli maksun aika, minulla ei ollut vaihtaa seteliä pienempään (yleensä otan kahvipaketin maksuna, mutta jos sitä ei jostain syystä ole, niin sitten otan vitosen rahana) joten sovimme kyseisen henkilön kanssa, että maksu tapahtuu tilisiirtona. Tilisiirtoa ei kuitenkaan ruvennut näkymään, joten annoin negatiivisen palautteen ehkä liian hätäisesti ja jälkeenpäin sainkin sitten maksun tuosta korkkauspalvelusta.

Yritin käyttää tuota foorumin "ota yhteyttä" yhteydenottolomaketta, mutta en ole siihen viestiin saanut minkäänlaista vastausta, joten kysäisen vaikka tässä threadissa sitten, että voisiko tuon antamani palautteen joko poistaa tai muokata sitä hieman, olkoon tämä viesti vaikkapa @Rantakemisti :lle.
Onnistuuhan tuo. Laitatko vielä vaikkapa yksityisviestillä tietoa kenelle olet jättänyt palautetta?
 
@Rantakemisti

Voitko siirtää ton mun ostohistoria palautteen myyntihistoriaan, myin pihtarille prosessorin enkä ole ostanut häneltä mitään.
 
Samaa mieltä, toimisi paljon kätevämmin eikä tarvitsisi käydä itse ketjussa tarkistamassa mitä myyty/ostettu.

Näille suositus täältäkin. Lisäksi sarake kaupatun tuotteen hinnalle olisi tärkeä - antaa eri kuvan luotettavuudesta, jos historiassa on kymmeniä satojen eurojen kauppoja, kuin esim. vitosen Winukka-lisenssejä.
 
@Rantakemisti

Voitko siirtää ton mun ostohistoria palautteen myyntihistoriaan, myin pihtarille prosessorin enkä ole ostanut häneltä mitään.
Valitettavasti palautteita ei voi siirtää, mutta sen voi kyllä poistaa. Kannattaa pyytää uusi palaute oikealle puolelle ja sen jälkeen voin käydä poistamassa tuon väärän palautteen. :tup:
 
Sain negatiivisen kauppiaspalautteen kaupoista jotka eivät toteutuneet, omalta osalta kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan. Mutta saako kauppapalautteen antaa kaupoista jotka eivät toteutuneet.
 
Sain negatiivisen kauppiaspalautteen kaupoista jotka eivät toteutuneet, omalta osalta kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan. Mutta saako kauppapalautteen antaa kaupoista jotka eivät toteutuneet.
Kyllä saa
 
Sain kauppapalautteen siitä että OSTAJA perui kaupat. Onko tämä nyt ihan oikein? Tossa alkup. palaute:

Ilmeisesti tämän myyjän kanssa ei saa perua alustavia kauppoja hyvissä ajoin(vuorokautta ennen)

Ja palaute tuli tosiaan @JOELELE lta
 
Sain kauppapalautteen siitä että OSTAJA perui kaupat. Onko tämä nyt ihan oikein? Tossa alkup. palaute:

Ilmeisesti tämän myyjän kanssa ei saa perua alustavia kauppoja hyvissä ajoin(vuorokautta ennen)

Ja palaute tuli tosiaan @JOELELE lta

Muistaakseni noi kostopalautteet on kiellettyjä, aikamoista toimintaa taas @JOELELE
 
Muistaakseni noi kostopalautteet on kiellettyjä, aikamoista toimintaa taas @JOELELE
Anteeksi, mutta kuinkaniin taas?

Ja tämähän ei tosiaan ollut mikään kostopalaute, vaan ihan oma kokemukseni myyjästä.

Ja mistä lähtien alustavien kauppojen peruminen hyvissä ajoin on oikeasti negatiivisen kauppiaspalautteen arvoinen?
 
Anteeksi, mutta kuinkaniin taas?

Ja tämähän ei tosiaan ollut mikään kostopalaute, vaan ihan oma kokemukseni myyjästä.

Ja mistä lähtien alustavien kauppojen peruminen hyvissä ajoin on oikeasti negatiivisen kauppiaspalautteen arvoinen?
Kauppa ei omasta mielestäni mennyt osaltasi hyvin, laitoin siksi kauppiaspalautteen. Sua ei tuo tuote tainnut kiinnostaa yhtään kun 30min kauppojen sovinnasta peruit. Muutin huomisen suunnitelmia ihan vain sinua varten koska luulin että tulisit ostamaan tuotteen sovitusti...
 
Ja mistä lähtien alustavien kauppojen peruminen hyvissä ajoin on oikeasti negatiivisen kauppiaspalautteen arvoinen?

Myyjä puhuu sovituista kaupoista ja ostaja alustavista kaupoista. Tähän kun saadaan joku varmistus, niin raati on varmasti valmiina antamaan tuomion tästä tapauksesta :-)
 
Kauppa ei omasta mielestäni mennyt osaltasi hyvin, laitoin siksi kauppiaspalautteen. Sua ei tuo tuote tainnut kiinnostaa yhtään kun 30min kauppojen sovinnasta peruit. Muutin huomisen suunnitelmia ihan vain sinua varten koska luulin että tulisit ostamaan tuotteen sovitusti...
En tiedä mistä stetsonista tuon "30min" olet vetänyt. _Sinä_ ehdotit kellonaikaa huomiselle, johon vastasin, että se sopisi myös minulle. Tämän jälkeen et kolmeen tuntiin vastannut tuohon etkä yhteistietojen kyselyyn noutoa varten, vaikka foorumilla olitkin paikalla. Tämän kolmen tunnin aikana kerkesin tekemään kaupat vastaavasta tuotteesta lähiseudullani ja ilmoitin sinulle heti pikimmiten peruvani kaupat. Mielestäni ihan asiallisella varoitusajalla.
 
Myyjä puhuu sovituista kaupoista ja ostaja alustavista kaupoista. Tähän kun saadaan joku varmistus, niin raati on varmasti valmiina antamaan tuomion tästä tapauksesta :)
Saakos tänne laittaa kuvakaappauksia yvstä?
 
En tiedä mistä stetsonista tuon "30min" olet vetänyt. _Sinä_ ehdotit kellonaikaa huomiselle, johon vastasin, että se sopisi myös minulle. Tämän jälkeen et kolmeen tuntiin vastannut tuohon etkä yhteistietojen kyselyyn noutoa varten, vaikka foorumilla olitkin paikalla. Tämän kolmen tunnin aikana kerkesin tekemään kaupat vastaavasta tuotteesta lähiseudullani ja ilmoitin sinulle heti pikimmiten peruvani kaupat. Mielestäni ihan asiallisella varoitusajalla.
Oletin että sovitut kaupat pitävät. Yleensä laitan osoitteen vasta samana päivänä kun ostaja tulee, en halua osoitetta jakaa ihmisille joilla ei ole mitään kiinnostusta tuotteen ostamiseen....
 
En tiedä mistä stetsonista tuon "30min" olet vetänyt. _Sinä_ ehdotit kellonaikaa huomiselle, johon vastasin, että se sopisi myös minulle. Tämän jälkeen et kolmeen tuntiin vastannut tuohon etkä yhteistietojen kyselyyn noutoa varten, vaikka foorumilla olitkin paikalla. Tämän kolmen tunnin aikana kerkesin tekemään kaupat vastaavasta tuotteesta lähiseudullani ja ilmoitin sinulle heti pikimmiten peruvani kaupat. Mielestäni ihan asiallisella varoitusajalla.

Mä en ymmärrä alkuunkaan, jos kaupat sovittu jo tuotteesta, että miksi lähdet ostajana säätämään kauppoja toisesta tuotteesta? Kuin ostajalla, myös myyjällä on oikeuksia. Toivottavasti tänne ei periydy torista / facebookista tuttu AV YV, jonka jälkeen ostajat katoavat, kuin pieru saharaan.

Saakos tänne laittaa kuvakaappauksia yvstä?

Totta kai saa, mutta ehkä parempi ketju tuo Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset
 
Oletin että sovitut kaupat pitävät. Yleensä laitan osoitteen vasta samana päivänä kun ostaja tulee, en halua osoitetta jakaa ihmisille joilla ei ole mitään kiinnostusta tuotteen ostamiseen....
Olisithan sä voinut vaikka kertoa antavasi osoitteen huomenna tai jotain muuta kauppojen varmistamiseksi.

yv.jpg
 
Siinä nyt kohta jossa sovittiin aika.
@Sampsa @Juha Kokkonen Saisko mielipiteitä? En haluais negatiivista myyntipalauttetta ilman syytä....
Näiden viestien perusteella kaupat oli sovittu molemminpuoleisesti seuraavalle päivälle.

Jos on niin tuli hännän alla, että ei muutamaa tuntia malta odottaa vastausta, ei ole mikään ihme että ongelmia tulee.
 
Sanos @JOELELE mitä @Osnow teki mielestäsi teidän kaupanteossa väärin ennen kuin peruit kaupat ja ansaitsi negatiivisen palautteen.
Eipä ennen perumista mitään vääryyksiä varmaankaan tapahtunut. Lähinnä käytös ja reagointi minun mielestäni alustavien kauppojen perumiseen aiheutti negatiiviseen palautteeseen minulta.
 
asiaan sinäänsä liittymättä, näköjään tulee sähköpostiin ilmoitus kauppiaspalautteista englanninkielisenä:comp:
 
Eipä ennen perumista mitään vääryyksiä varmaankaan tapahtunut. Lähinnä käytös ja reagointi minun mielestäni alustavien kauppojen perumiseen aiheutti negatiivisen palautteeseen minulta.
Niin kuin ylempänä taisin jo sanoa järjestin niin että pystyn olla tekemässä kauppoja klo18.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 701
Viestejä
4 563 055
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom