Kamala soppa kehkeytyi 20€ pikkuvikaisesta näppäimistöstä....
Juurikin näin. @Spradan ensimmäinen kommentti ketjuun oli alkanut näin: "Onko näppistä siistitty kuvan ottamisen jälkeen, koska kuvassa tämä ei kyllä selkäesti ole yhtään siisti." Ennen viestin lukemista hän ehti kahteen kertaan editoimaan viestiin lisäyksiä ja laittamaan YV:n, jossa hän yllätys yllätys taas kritisoi näppäimistön siistiyttä. Mielestäni näppäimistö oli ihan siedettävän siisti. Ennen kuvanottoa olin irroittanut juuri näppäinhatut ja siirtänyt ne uuteen ja nopsaan pyyhkäissyt näppäimistöä. Luonnollisesti ostajalle myyn pölyttömän tuotteen. Ajattelin, ettei ole deal breaker, kun kyseessä tosiaan **20€ pikkuvikainen näppäimistö**. @Spradan viestien lukemisen jälkeen heitin herran ignoreen, kun en jaksanut alkaa säätämään näin vaikean oloisen persoonan kanssa. Tarkoituksena oli tosiaan myydä näppäimistö helposti ja vaivattomasti sekä tietenkin halvalla jollekin, joka osaa sen fixata, kun itsellä tämä olisi lentänyt roskikseen. Itse olen aika ajoin vanhaa tavaraa myynyt sekä torissa että täällä, ja aina pyrkinyt helppoihin kauppoihin skipaten vaikean oloiset ihmiset (kun heidän kanssaan usein on asiasta kuin asiasta vänkäämistä).
Ymmärrän säännöt ja sen, että pitäisi myydä ensimmäiselle HP:n tarjoajalle. Mielestäni kuitenkin on ikävää, ettei sääntöjen puitteissa saa edes hälytyskellojen soidessa skipata ostotarjouksia. Varsin ikävän tästä tekee se, että tätä puidaan julkisella foorumilla kymmenen miehen voimin, kun tarkoituksena oli kierrättää näppäimistö huokeaan hintaan seuraavalle harrastajalle.
Lisäksi sain vielä negatiivisen kauppiaspalautteen, jonka lukemalla saa vaikutuksen siitä, että olisin jotenkin kamalan vaikea kauppakumppani ja en huomioi asiallisesti käyttäytyvien ostajien tarjouksia...
EDIT: Lisäyksenä vielä, että jos
@Sprada olisi asiallisesti ilmoittanut yv:ssä, tyyliin "viitsitkö putsata näppäimistön vielä, ennen kauppojen solmimista", olisi myyntihalu ollut aivan eri, kuin nyt. Mielestäni ei ole myyjälle hirveän reilua alkaa puimaan ostajan näkemiä ongelmia tuotteessa yleisessä myyntiketjussa.