Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

En näe mitään järkeä tuossa säännössä. Samoin kaikki "järkevään hintaan"- jutut. Ihan kuin tavaran hinta rajoittuisi siihen, mitä on itse maksanut. Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Tavara pitäisi saada myydä missä vaan ja niin kalliilla, kuin ostaja löytyy. Sen ei pitäisi kuulua minulle tai muille pätkän vertaa jos joku myy minulta ostetun tuotteen tupla- tai triplahinnalla eteenpäin. Ei mitään ideaa tuossa, että kyttäillään jotain saaterin emolevyjä Torissa, että nyt on myyty heti pois. Ikään kuin sitä pitäisi pitää omistuksessa aika x, jotta on soveliasta myydä eteenpäin ja hinnaksi vielä korkeintaan itse maksettu hinta, eikä ns markkinahintaa.

Sitä en oikein tajua, että jos joku laittaa vaikkapa tonnin arvoisen tuotteen 100€:lla myyntiin, niin miten se 900€:n hyöty on omaan käyttöön otettuna ihan ok, mutta jos sen myy, niin siinä kulkee raja. Ihan yhtä suuri hyöty siitä molemmissa tapauksisss on, mutta toinen on kauhea mekkalan aihe ja toisessa sitten mietitään, että kauanko sitä on suotavaa pitää omistuksessa ja vaikka arvo on kolmen vuoden päästäkin 800€, niin pitäisikö se kuitenkin myydä ihan tollona satasella ku kerta itsekin maksoi sen verran.

Kunhan tässä jaksan ajaa testit niin laitan myyntiin kovoja, jotka olisin muuten laittanu tarpeettomina Se-jätteeseen, mutta hintojen nousun myötä tuli mieleen, että pienemmistäkin HDD-kovoista voisi saada muutaman kympin. Kunhan tuosta kuonasta eroon pääsee, niin en ymmärrä, miten jotaki voisi harmittaa, mikäli joku myy ne heti täällä tai muualla tuplahintaan.

Summat voi korjata jos menee väärin, mutta verottajan mukaan taisi olla niin, että yli 5 000€ voitot täytyy ilmottaa ja esim Torissa yli 20 000€ liikevaihto katsotaan ammattimaiseksi. Täällä sitten kytätään jos joku perkeleen komponentti on kalliimmalla myynnissä jossain ku eihän tätä voiton tekemiseen ole tarkoitettu! :D

Toki nyt esiin nostettu tapaus oli melko tökerö ku ensin tuli valitus, että ei ole siinä kunnossa ku mainostettiin. Se oli perusteltu kritiikki, mutta sitten paketti oli laitettu "kuin uusi"- statuksella itse myyntiin, mikä ei kyllä sen koneen kuntoa vastannut.

Ja siis eipä siinä, näillä säännöillä mennään, mutta ihan typeräähän tuollainen rajoittaminen on ainakin minun mielestä. Eri asia jos aletaan oikeasti ammattimaisesti myymään ja ilmotuksessa on joku tyyliin 10 kpl uusia tietokoneita tarjolla yms, mutta yli 99% esiin nostetutuista tapauksista on silkkoja kärpäsen paskoja valtameressä.
Katsele huvikseen millaisia hintoja tori.fissä pyydetään komponenteista, sekä kuinka paskojakin vehkeitä myydään kovaan hintaan pelikoneina tietämättömille. Ei ole hyväksyttävää ostaa rautaa täältä oikeaan markkinahintaan ja myydä eteenpäin kusetushintaan (luultavimmin kasattuna koneena). Onhan täälläkin muistihinnat pilvissä arvon nousun vuoksi, eikä sitä tietääkseni ole kielletty? Tuskin ketään yksittäiset täältä ostetut ja torissa eteenpäin myydyt tuotteet kiinnostaa, mutta "syytetty" vaikuttaisi harrastaneen tuota säännöllisesti. Ja ei, pienien HDD levyjesi arvo ei oo noussut, ei niistä ole iloa AI käytössä.

Katsele huvikseen millaisia hintoja tori.fissä pyydetään komponenteista, sekä kuinka paskojakin vehkeitä myydään kovaan hintaan pelikoneina tietämättömille. Ja ei, pienien HDD levyjesi arvo ei oo noussut, ei niistä ole iloa AI käytössä.

Miten se liittyy asiaan, vaikka niitä myytäis kuinka ylihintaan? Jos ostaja löytyy niin mikä siinä on ongelmana? Ihan täältäkin olen tarkastanut, että pienempiäkin HDD-levyjä on myyty 10-30€:lla, joten niitä ei silloin kannata laittaa kierrätykseen.

Tavara pitäisi saada myydä missä vaan ja niin kalliilla, kuin ostaja löytyy.

Sitten et vain tee sitä täällä. Vai mitä osaa et ymmärrä selvästä käskystä:
Täältä TechBBS:n kauppa-paikalta ostetut osat eivät ole tarkoitettu myytäväksi eteenpäin Torissa oli selittelyt ja syyt mitkä tahansa, vaan lähtökohtaisesti tulkitsemme sen kauppa-alueen väärinkäytöksi ja bannaamme tunnukset.

Eli jos ostat jotain ostat sen ensisijaisesti omaan käyttöön. Toki "joskus ja jouluna" sitä voi käyttää esim. buildiin mitä olet tekemässä. Mutta ei sitä säännöllisesti osteta täältä ja myydä Toriin tai osteta Torista ja myydä tänne "niin kalliilla kuin ostaja löytyy".

Tämän kauppapaikan ei ole tarkoitus toimia ns. kauppana missä ostetaan halvalla ja myydään voitolla vaan paikkan missä se oma käytetty tavara saa uuden kotin. Siis kodin missä sitä käytetään eikä väliaseman missä se myydään eniten tarjoavalle.

Miten se liittyy asiaan, vaikka niitä myytäis kuinka ylihintaan? Jos ostaja löytyy niin mikä siinä on ongelmana? Ihan täältäkin olen tarkastanut, että pienempiäkin HDD-levyjä on myyty 10-30€:lla, joten niitä ei silloin kannata laittaa kierrätykseen.
Liittyy siten, että trokaus on säännöissä kielletty. Kauppapaikka on foorumin käyttäjille tarkoitettu, eikä trokareille.

En näe mitään järkeä tuossa säännössä.

Ja siis eipä siinä, näillä säännöillä mennään

Sitten et vain tee sitä täällä. Vai mitä osaa et ymmärrä selvästä käskystä:

Ei varmaan paljoa kannata ymmärtämisistä kuittailla. Kyseessä oli oma mielipide säännöistä, eikä mikään osoitus siitä, etten ymmärrä, mitä tuo ohjeistus tarkoittaa.

Summat voi korjata jos menee väärin, mutta verottajan mukaan taisi olla niin, että yli 5 000€ voitot täytyy ilmottaa ja esim Torissa yli 20 000€ liikevaihto katsotaan ammattimaiseksi. Täällä sitten kytätään jos joku perkeleen komponentti on kalliimmalla myynnissä jossain ku eihän tätä voiton tekemiseen ole tarkoitettu! :D

Toki nyt esiin nostettu tapaus oli melko tökerö ku ensin tuli valitus, että ei ole siinä kunnossa ku mainostettiin. Se oli perusteltu kritiikki, mutta sitten paketti oli laitettu "kuin uusi"- statuksella itse myyntiin, mikä ei kyllä sen koneen kuntoa vastannut.
Avainsana: Toistuvuus

Lisäksi jobbarin merkit täyttää täysin, täällä valitellaan kunnosta, torissa se ylennetään muotoon "kuin uusi". :kahvi: Sekä myös viestihistoriansa osalta.

Muistien hintaan kun viittasit, ne ovat nousseet kv-tarkasteltuna rajusti ja tämän hetken oikea hinta on mitä on, täten jos uutena 500e ja saatavuudet jopa heikot - on 450e pyyntikin täysin linjassaan, huolimatta mitä itse maksanut. Ne on mahdollisuus saada nyt eikä joskus.

Ymmärrän mietteitäsi täysin, mutta jos käyttäjän x y z ainoa anti foorumille on tarjoushaukkailu ja ukotus torissa/muualla, se ei palvele kaiketi foorumin perimmäistä tarkoitusta.

Viimeksi muokattu:
En näe mitään järkeä tuossa säännössä. Samoin kaikki "järkevään hintaan"- jutut. Ihan kuin tavaran hinta rajoittuisi siihen, mitä on itse maksanut. Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Tavara pitäisi saada myydä missä vaan ja niin kalliilla, kuin ostaja löytyy. Sen ei pitäisi kuulua minulle tai muille pätkän vertaa jos joku myy minulta ostetun tuotteen tupla- tai triplahinnalla eteenpäin. Ei mitään ideaa tuossa, että kyttäillään jotain saaterin emolevyjä Torissa, että nyt on myyty heti pois. Ikään kuin sitä pitäisi pitää omistuksessa aika x, jotta on soveliasta myydä eteenpäin ja hinnaksi vielä korkeintaan itse maksettu hinta, eikä ns markkinahintaa.

Sitä en oikein tajua, että jos joku laittaa vaikkapa tonnin arvoisen tuotteen 100€:lla myyntiin, niin miten se 900€:n hyöty on omaan käyttöön otettuna ihan ok, mutta jos sen myy, niin siinä kulkee raja. Ihan yhtä suuri hyöty siitä molemmissa tapauksisss on, mutta toinen on kauhea mekkalan aihe ja toisessa sitten mietitään, että kauanko sitä on suotavaa pitää omistuksessa ja vaikka arvo on kolmen vuoden päästäkin 800€, niin pitäisikö se kuitenkin myydä ihan tollona satasella ku kerta itsekin maksoi sen verran.

Kunhan tässä jaksan ajaa testit niin laitan myyntiin kovoja, jotka olisin muuten laittanu tarpeettomina Se-jätteeseen, mutta hintojen nousun myötä tuli mieleen, että pienemmistäkin HDD-kovoista voisi saada muutaman kympin. Kunhan tuosta kuonasta eroon pääsee, niin en ymmärrä, miten jotaki voisi harmittaa, mikäli joku myy ne heti täällä tai muualla tuplahintaan.

Ja siis eipä siinä, näillä säännöillä mennään, mutta ihan typeräähän tuollainen rajoittaminen on ainakin minun mielestä. Eri asia jos aletaan oikeasti ammattimaisesti myymään ja ilmotuksessa on joku tyyliin 10 kpl uusia tietokoneita tarjolla yms, mutta yli 99% esiin nostetutuista tapauksista on silkkoja kärpäsen paskoja valtameressä.
Siinä on katsos semmonen juttu, että tässä on nyt noin 27 vuoden ajan tarjottu suomalaisille tietotekniikkaharrastajille ilmainen kauppa-paikan, jossa voi myydä ja ostaa käytettyä tietotekniikkaa. Minua kiinnostaa, että tämän kauppa-paikan käytetty tavara menee hyötykäyttöön sitä tarvitseville harrastajille sopivaan hintaan, eikä uudelleen Toriin tms voitolla myytäväksi, joka on pois tämän foorumin harrastajilta. Minua ei puolestaan kiinnosta, jos joku näitä osia Torissa voitolla uudelleenkauppaava siitä pahoittaa mielensä.

Ymmärrän mietteitäsi täysin, mutta jos käyttäjän x y z ainoa anti foorumille on tarjoushaukkailu ja ukotus torissa/muualla, se ei palvele kaiketi foorumin perimmäistä tarkoitusta.

No juu aika moni näyttää käyttävän tätä pelkästään kauppapaikkana. Jotenkin vaan näen positiivisesti kaupanteot tässäkin tapauksessa tuota "kuin uusi"- juttua lukuunottamatta. Kaverilla on 18 ostoa takana ja kaikista on saanut positiivista palautetta. Hyvä ku tavara liikkuu, päätyi se sitten lopulta mihin tahansa. Toki kun tuollainen sääntö on olemassa, niin yhtä lailla mahdolliset bannitkin ymmärrän.

No juu aika moni näyttää käyttävän tätä pelkästään kauppapaikkana. Jotenkin vaan näen positiivisesti kaupanteot tässäkin tapauksessa tuota "kuin uusi"- juttua lukuunottamatta. Kaverilla on 18 ostoa takana ja kaikista on saanut positiivista palautetta. Hyvä ku tavara liikkuu, päätyi se sitten lopulta mihin tahansa. Toki kun tuollainen sääntö on olemassa, niin yhtä lailla mahdolliset bannitkin ymmärrän.
Joo en kattonut noin syvällisesti, vain että 24-25 vuosina 5 sivua pelkkää kauppa-aluetta, vaikka vanha tunnus onkin. :) En ole naapurikyttääjä mutta täällä jotenkin ei voi olla huomaamatta, kun aiemmin tuntematon nimimerkki sattuu ilmestymään ruudulle, niin pienet piirit. Itelläkin aika rajalliset alueet jotka kiinnostaa.

Viimeksi muokattu:
Minua tässä tapauksessa häiritsee eniten se, että hirveä show siitä tahnasta ja io-pellistä - sitten myydään "uudenveroisena" Torissa, vaikka sitä koteloa joutui porailemaan ja näytönohjaimen tuulettimen vaihtamaan - ja ties mitä muuta.

Tahnan saa pois ruiskuttamalla vähän elektroniikan puhdistusspraytä ja io-pelti voi korvautua ihan rahalla.. Mutta tämmöinen räpellys ei ole "uudenveroinen" ja palvelus sen ostajalle.

Toki itse kyllä kannatan 100%, että vaikka on trokari, niin joku (rahallinen) hyvitys myyjältä, kun tuollaisessa kunnossa myi. Ostajalla - vaikka kuinka trokasi - oli kuitenkin kyvykkyys "korjata" se ja pistää myyntiin eteenpäin. Ei kyllä edelleenkään ole siinä kunnossa, mitä sanottiin, mutta onpa kuitenkin se tuote , mitä luvattiin.

Vähän sekava tapaus, kun osti "tahnaemolevyn" ostajalta, joka ei ollut täysin rehellinen, mutta sitten myi sen Torissa eteenpäin "uudenveroisessa" kokooonpanossa. Jos olisin moderaattori, voisin bänniä molemmat :D

--

Ymmärrän toki koneiden kanssa rassaamisen ja niiden myyminen kuluttajille - mutta opin jo vuosia sitten, että siitä jos kehtaa voittoa tehdä, täällä porukkaa lynkkaa elävältä.

Tässä tapauksessa jää enää mietittäväksi, miksi selvä trokari ei ole jo bänneissä?

Statistiikka

Viestiketjuista
299 784
Jäsenet
81 705
Uusin jäsen
Börger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom