Ei mene oikein. Kuluttajalle ei saa aiheutua kuluja takuuhuollosta tai vian selvittämisestä LÄHDE. Tuo ettei ole mitään 3080 kortteja tulossa on samaa paskapuhetta mitä Gigantti noissa Gigabyten korteissa jauhoi. "Ei ole tulossa kortteja" ja omassa nettikaupassa myytiin tänäänkin Palitin 3080 kortteja, joissa toimitus 10.8.2021.Osaatteko sanoa meneekö seuraava takuuseen liittyvä tilanne oikein noin niin kuin kuluttajan oikeuksien näkökulmasta?
Eli olen Gigantista ostanut Evga RTX 3080 FTW3 Ultra -näytönohjaimen marraskuussa. Helmikuun aikoihin kortti lahosi artifaktien saattelemana, enkä kahdella koneella saanut sitä enää boottaamaan, vaan error koodien kera ei toiminut.
Lähetin kortin Gigantille takuukäsittelyyn ja he lähettivät sen Evgalle tarkastettavaksi. Viiden viikon jälkeen kortti tuli takaisin ja oltiin tarkastettu toimivaksi ja testattu yms. Noh, asensin koneeseen ja kappas, kortti toimi ja benchmarkit ym menivät hyvin. Sitten noin kolmannen käynnistyksen jälkeen kortti ei taaskaan bootannut. Edes ledit tai tuulettimet eivät toimineet, kuten ne ensimmäisellä kerralla toimi. Virtaliittimien yhteydessä paloi valo, mikä ilmeisesti viestii jotain pahempaa häikkää (mm. Evgan foorumilla lukuisia samantyyppisiä tapauksia). Lähetin kortin uudelleen Gigantille huoltoon. Vaihtoehtona olisi ollut lähettää suoraan Evgalle Saksaan, mutta silloin joutuisin itse maksamaan jopa yli 100€ rahdin.
Tänään Gigantista soitettiin, että kortti oltiin ilmeisesti Evgalla tarkastettu ja on korjauskelvoton. Mielenkiintoiseksi meni kun Gigantti ilmoittikin, että eivät saa uutta korttia tilalle, koska heille ei ole vahvistettu toimitusta, eikä edes mitään vastaavaa korttia ole tulossa. Sanoivat, että voivat ainoastaan antaa rahat takaisin. No siihen en tietysti suostunut, ja selitin että kortin hinta on tuplaantunut, enkä edes tuplahinnalla saisi samaa korttia mistään.
Ilmeisesti kortti on nyt tulossa takaisin minulle ja ainoa vaihtoehto on lähettää se omaan piikkiini Saksaan Evgalle, koska jostain syystä ilmeisesti Evga ei voi Gigantin kautta lähettää korvaavaa korttia, kuten suoralla RMA:lla heille.
Meneekö tämä nyt oikein? Olen nyt ollut noin 8-9 viikkoa ilman korttia ja tulos on, ettei Gigantti voi asialle mitään ja joudun yli 100€ kustannuksella itse yrittämään takuuta Evgalle.
Tuossa sinun tapauksessa, jos gigantti ei kerta korttia pysty huoltamaan niin pyrkisin saamaan sieltä jonkun korvauksen, jos sulle tulee kuluja hoitaa asiaa suoraan EVGA:n kanssa. En kyllä ymmärrä myöskään mikä ero siinä on lähettääkö kortin EVGA:lle takuuseen gigantti vai loppuasiakas.
EDIT: Tämä vähä mitä olen nyt seurannut Gigantin toimintaa komponenttimyynnissä, niin tullut siihen tulokseen että heidän kannattaisi vaan pysyä pesukone ja televisiokauppana. Ihan naurettavaa säheltämistä.
Viimeksi muokattu: