Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Matkakulut pitää korvata.Ja nyt jos stadium alkaa vittumaiseksi asian suhteen niin mitä muuta voin vaatia? Eikö matkakulutkin pidä periaatteessa korvata? Etenkin nyt kun joudun todennäköisesti tekemään toisen reissun vartavasten.
Matkakulut pitää korvata.
Periaatteessa halvimman julkisen kulkuneuvon lipun mukaan vaikka kulkisi omalla autolla, mutta enpä osaa sanoa ellei julkista kulje kotoa kaupalle.Mennäänkö tässä verottajan 0.44e/km vai miten tuo määritetään
Massimies flexaa ja unohti 1500€ tietokoneen (toivottavasti ostit postiennakolla?)Ei varsinaisesti kiistatilanne vielä...
Tilasin HP Omenin powerista. 24.02.2021. noudettuna myymälästä. Samointein tuli omalle sivulle viesti toimituksessa. 9h myöhemmin: Toimitettu. (Myymälänoudosta saat erikseen viestin myymälästä kun tuote on noudettavissa) OK!
Jäin odottelemaan yhteydenotota mitä ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut. Kysyin chatissa asiaa pari viikkoa odoteltuani, niin sieltä vastasivat, että joku soittaa minulle myymälästä. Ei kuulunut soittoa. Kuukausi tais mennä ja muistin asian. Kävin sitten paikan päällä kysyy mikä tilanne? Myyjien ilmeet oli aika priceles. Semmonen mitä vittua tilanne selkeästi. Ja toinen rupeaa selvittää ja selvittää ja selvittää ja ei se saanut 40min selvitettyä ja minun piti lähteä jatkamaan. Jossain vaiheessa kysyttiin että enkö ole muka hakenut konetta? No en. Eikä kukaan muukaan. Hmmm... Sen ois pitänyt tulla heille tosiaan toisesta myymälästä ja siellä ei mitää tietoa asiasta. Yllättäen. Kenelläkään ei ole mitään tietoa vieläkään. Laitoin asiasta uuden tiedustelun. Kysyin jokunen päivä sit asiaa taas ja nyt chatissa kerrottiin asian olevan jotenkin ehkä etenemässä. Sain ihan uuden tapausnumeron Pitänee huomenna kysellä taas mikä tilanne. Laskukin olisi tuossa maksattavana laitteesta jota minulla ei ole....
Nyt kun katsoin tilannetta sitä pitäisi olla parissa myymälässä.
Tapaus Dustin Ryzen / Pölyinen Rusina on nyt Kuluttajariitalautakunnassa sen verran edennyt, että minulta kysyttiin lisätietoja siitä, mitä lopulta ostin korvaavaksi Ryzen 2600:n tilalle (3300X).Onkos tapauksessa Dustin ja Ryzen 2600 -prosessori tapahtunut mitään?
Laitoin myös ehdotuksen katehankinta järjestelystä mutta vastauksena tuli näin
"
Hei, Kiitos yhteydenotostanne.
Tämä ehdotus ei valitettavasti meille käy.
Ystävällisin terveisin,
Erkka
Gigantti asiakaspalvelu"
Eriarvoisessa asemassa ovat asiakkaat kyllä
On laitettu ja Lauran vastaus oli että katsotaan saataisinko kaikille halukkaille joku alennuskoodiLaita sinne toimarille postia. Ei tuo muuten etene.
Pitäisiköhän tätä samaa nyt ehdottaa sitten näiden Gigabyten 3080 näytönohjaimien kanssa?Tapaus Gigantti ja WD Blue 250GB NVMe saatu nyt päätökseen omaltakin osalta, tai no vielä ei ole korvaava tuote käsissä.
Vaikeimman kautta Gigantti taas vedätti homman, tilaukseni peruttiin vedoten saldovirheeseen mistä tein reklamaation ja vaadin saada tilaamani tai korvaavan tuotteen. Tämän Gigantin aspa torjui kaksi kertaa niin vein asian sitten kuluttajaneuvontaan. Sieltä ehdotettiin katehankintaa eli, että ostaisin korvaavan tuotteen muualta kalliimmalla ja Gigantti tämän erotuksen sitten korvaisi. Tein tämän vaatimuksen Gigantille niin kas kummaa nyt löytyikin omasta varastosta se korvaava tuote mitä täällä oli ainakin @Sasos tarjottu jo aiemmin, eli PNY CS3030 250GB NVMe on nyt sitten tulossa.
Näköjään Gigantin reklamaatiot saa suoraan laittaa sinne toimitusjohtajalle, kun asiakaspalvelu@gigantti.fi vaan venkoilee vastaan.
Eikö tuon tilauksen sisällä pitäminen ollut kuitenkin mahdollista? Ainakin kaverin kanssa molemmat pidettiin tilaus sisällä vaikka kovasti halusivat sen perua puhelimessa.Pitäisiköhän tätä samaa nyt ehdottaa sitten näiden Gigabyten 3080 näytönohjaimien kanssa?
Olin itse niin unessa, etten kieltänyt tilauksen perumista, mutta en myöskään suostunut. Tilauksia itselläni on kaksi sisässä, joista toisesta tuli peruutuksesta kuitti sähköpostiin. Toisesta sanoivat, että sekin perutaan kun saadaan takaisinmaksu tiedot. Mielenkiintoinen yhtälö, että toinen voidaan peruuttaa, mutta toista ei koska ei ole maksutietoja. Kummassakin tilauksessa on sama maksukortti ja tapa.Eikö tuon tilauksen sisällä pitäminen ollut kuitenkin mahdollista? Ainakin kaverin kanssa molemmat pidettiin tilaus sisällä vaikka kovasti halusivat sen perua puhelimessa.
Koska tuo puhelinkeskustelu oli? Tuntuivat nyt saaneen uuden ohjeen perua kaikki, aivan sama mitä mieltä on. Nyt ovat siis soittaneet tilanneita läpi ja peruneet, oli kysellyt gigantista tilauksesta tai ei. Jos tuo oli joku vanhempi puhelu, niin voi olla, että se peruutus sieltä kuitenkin tulee.Eikö tuon tilauksen sisällä pitäminen ollut kuitenkin mahdollista? Ainakin kaverin kanssa molemmat pidettiin tilaus sisällä vaikka kovasti halusivat sen perua puhelimessa.
2h sisällä soittivatKoska tuo puhelinkeskustelu oli? Tuntuivat nyt saaneen uuden ohjeen perua kaikki, aivan sama mitä mieltä on. Nyt ovat siis soittaneet tilanneita läpi ja peruneet, oli kysellyt gigantista tilauksesta tai ei. Jos tuo oli joku vanhempi puhelu, niin voi olla, että se peruutus sieltä kuitenkin tulee.
Mielenkiintoista Ainakin osa sai peruutuksen ja lahjakortin, vaikka kielsivät perumasta. Voipi olla, että osa apasta ei sitten noudata ohjeita yhtä kirjaimellisesti.2h sisällä soittivat
Juu, näyttivät soittelevan about tilausjärjestyksessä näille uusille tilaajille, kun noita kommentteja katseli.Jonkinlainen lista heillä noista tilauksista on mitä soittavat läpi. Itsellä tilauksien välillä joku 10 minuuttia ja yrittivat soittaa ensin 8:50 ensimmäisestä tilauksesta, nukuin ja sain tekstiviestin tilauksen perumisesta. 8:52 vastasin ja kertoivat suoraan peruvansa tilauksen, koska tuotteita ei ole, ei tule eikä korvata toisella. Tekstiviestissä mainittu tilausnumero on eri kuin perumisesta saadussa sähköpostissa, eli kummatkin tilaukset ovat perumassa.
En tiedä lipsauttiko vahingossa tuosta mahdollisuudesta, pitää tilaus sisällä. Tosin taisi myös todeta, että noita kortteja "ei saa", johon vastasin jotain, että julkaisussakin tilattua korttia tässä vielä odotellaan, joten sama se tilaus pitää sisällä. -> ainakaan puhelun tiimoilta ei sitä sitten perunut.Mielenkiintoista Ainakin osa sai peruutuksen ja lahjakortin, vaikka kielsivät perumasta. Voipi olla, että osa apasta ei sitten noudata ohjeita yhtä kirjaimellisesti.
Edit: Saapa nähdä, saavatko pysyä sisässä vai tuleeko peruutus vain viiveellä.
Eivät ole sanoneet hinnoitteluvirheestä, eivätkä ole tilausta peruneet hinnoitteluvirheeseen vedoten. Tuo hinta on myöskin linjassa OVHn kanssa niin eivät oikein siihenkään voi vedota. Halpa se on yleiseen hintatasoon nähden. Täälläkin on viestejä, että aspa on kertonut sieltä kortteja saapuvan tuohon hintaan.Minusta se Gigantin 16.4.2021 "Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 799€" oli niin selvä hinnoitteluvirhe, että ei heillä pitäisi olla ongelmia tilauksien perumisessa eikä olisi pakko tarjota lahjakorttiakaan. Noiden RTX3080-mallien hinnat ovat olleet täällä Suomessa jo pitkään 1300-1700 eurossa (eli yleinen hintataso), eikä missään ole ollut tarjouksia sitten syksyn 2020. Joissakin kaupoissa tietysti on listoilla vähän halvempia 3080:ia, mutta ei tilattavissa (vai onko?). Tosin jos Gigantin asiakaspalvelu on saattanut ehtiä lupaamaan, että tulee tuollakin 800 eurollakin, niin tilanne on hankalampi. Tai jos peruvat myös tuota aiempia tilauksia.
Lainaus KKV:n sivulta "Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. "
Minusta se Gigantin 16.4.2021 "Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 799€" oli niin selvä hinnoitteluvirhe, että ei heillä pitäisi olla ongelmia tilauksien perumisessa eikä olisi pakko tarjota lahjakorttiakaan. Noiden RTX3080-mallien hinnat ovat olleet täällä Suomessa jo pitkään 1300-1700 eurossa (eli yleinen hintataso), eikä missään ole ollut tarjouksia sitten syksyn 2020. Joissakin kaupoissa tietysti on listoilla vähän halvempia 3080:ia, mutta ei tilattavissa (vai onko?). Tosin jos Gigantin asiakaspalvelu on saattanut ehtiä lupaamaan, että tulee tuollakin 800 eurollakin, niin tilanne on hankalampi. Tai jos peruvat myös tuota aiempia tilauksia.
Lainaus KKV:n sivulta "Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. "
Todennäköisesti se tilaus jää sinne verkkopalveluun lojumaan... Omaan sähköpostiin tuli peruutus ja lahjakortti heti puhelun jälkeen. Rahojen pitäisi olla 2-5 arkipäivän kuluessa takaisin kortilla, vielä ei ainakaan ole omalle palautunut.Tuliko muille jo lahjakortti/rahojen palautus gigantista? Itselleni tuli soitto myös eilen, mutta tilauksen tila on edelleen "Tilaus vastaanotettu", eikä rahoja tai lahjakorttia tullut ainakaan vielä.
Niillä taitaa ihan tosiaan olla joku hemmetin bugi tuossa systeemissä, että aina kun on erä tulossa varastoon, niin tuote menee automaattisesti myyntiin sivuille Luulisi, että olisivat tuon jo korjanneet tämän viimeisimmän fiaskon jälkeenKoska gigantti vetosi puhelussa, että mitään rtx 3080 kortteja ei ole enää tulossa tilauksen perumisen syyksi, niin vähän ristiriitaista tietoa sai äskettäin sivustolta kun ilmeistyi kyseinen näyttis myyntiin..
Oli tosin vaan pari minuuttia ostettavissa...
No jep, mut menee kyllä vähän pohja siltä syyltä miksi tilauksia perutaan, jos niitä kortteja nyt kuitenkin tulee myös giganttiin.Niillä taitaa ihan tosiaan olla joku hemmetin bugi tuossa systeemissä, että aina kun on erä tulossa varastoon, niin tuote menee automaattisesti myyntiin sivuille Luulisi, että olisivat tuon jo korjanneet tämän viimeisimmän fiaskon jälkeen
Nykytilanteessa, kun ihmiset ja botit valvolvat noita haukkana, niin ei siinä oikein ole varaa tehdä tuollaisia, että automaagisesti ilmestyy ja sitten joku käy käsin sen taas poistamassa. Tuo varmaan oli perjantainakin se syy, miksi se gigabyten kortti oli niin pitkään myynnissä, ei ollut perjantaina enää loppupäivästä oikein ketään vahdissa.Niillä taitaa ihan tosiaan olla joku hemmetin bugi tuossa systeemissä, että aina kun on erä tulossa varastoon, niin tuote menee automaattisesti myyntiin sivuille Luulisi, että olisivat tuon jo korjanneet tämän viimeisimmän fiaskon jälkeen
Juu, tuo on täysin totta. Olivat vaan niin lirissä sen tilausmäärän kanssa, että pakko vaan perua kaikki ja hoitaa sitten tarvittavat jälkilöylyt.No jep, mut menee kyllä vähän pohja siltä syyltä miksi tilauksia perutaan, jos niitä kortteja nyt kuitenkin tulee myös giganttiin.
Halpaa yritysluottoa.yrityksellensä korotonta lainaa listaamalla verkkokauppaansa 3000-sarjan kortteja OVH hinnoin ilman mitään aikomusta ikinä tilata tai saada kyseisiä kortteja ja perua tilaukset yksipuolisesti siinä vaiheessa, kun ei ylimääräistä rahaa tarvitse. Vedoten samanlaiseen lauseeseen omissa myyntiehdoissaan
Tässä tapauksessa ei vain tainnut tulla kovin halvaksi Läjäpäin lahjakortteja, asiakaspalveluaikaa ja mahdollisia lisäkorvauksia riippuen siitä miten KKV:n ja kyseisen tahon esim. norjalaisen vastaavan kanssa käy. Siellä kun taisi olla eniten noita tilattuna eli about 1000kpl.Halpaa yritysluottoa.
En tiedä millainen Norjassa on kuluttajasuoja, että vaikuttaako Norjan 1000kpl tilaukset. Suomessakin osa tilanneista on hyväksynyt tuon 30e lahjakortin.Tässä tapauksessa ei vain tainnut tulla kovin halvaksi Läjäpäin lahjakortteja, asiakaspalveluaikaa ja mahdollisia lisäkorvauksia riippuen siitä miten KKV:n ja kyseisen tahon esim. norjalaisen vastaavan kanssa käy. Siellä kun taisi olla eniten noita tilattuna eli about 1000kpl.
Ilmoitin etten hyväksy sitä, sanoi lähettävänsä sen silti ja peruvansa tilauksen.En tiedä millainen Norjassa on kuluttajasuoja, että vaikuttaako Norjan 1000kpl tilaukset. Suomessakin osa tilanneista on hyväksynyt tuon 30e lahjakortin.
Nettikeskustelujen perusteella siellä on Suomea vastaava, osa oli haastamassa tuota gigantin yksipuolista peruutusta. En kyllä ole katsellut mikä siellä just nyt on ollut meininki. Eihän noita lahjakortteja tai perumistakaan tarvinnut täällä hyväksyä, niin silti tuli peruminen ja lahjakortti. Riippuen näköjään vähän siitä kuka asiaa on gigantin päässä hoitanut ja ovatko pystyneet rahat laittamaan kortille palautukseen kyselemättä.En tiedä millainen Norjassa on kuluttajasuoja, että vaikuttaako Norjan 1000kpl tilaukset. Suomessakin osa tilanneista on hyväksynyt tuon 30e lahjakortin.
Mulle tuli ilmoitus, että tilaus on peruttu. Rahoja eivät saaneet palautettua kun ei ole tilinumeroa vielä annettu. Tämä oli siis tuon aikasemman viestin yhteydessä, missä vedottiin toimitusehtoihin.
Siinäkin mielessä olisi ollut fiksua, että itse ainakin olisin perunut ihan omatoimisesti ennen kuin luottokorttilasku olisi erääntynyt, ja varmaan moni muukin sen sijaan, että olisivat jättäneet maksettua rahaa sisään tuntemattomaksi ajaksi Olisivat säästyneet myös lahjakorttien maksamiselta. Jostain syystä nyt päätyivät kuitenkin tällaiseen härdelliin.Hieman pistää hymyilyttämään tämä vänkäys. Gigantin olisi ollut fiksuinta sanoa, että toimitetaan nuo kortit kun niitä saadaan, saattaa mennä ensi vuodelle. Ensi vuonna korttien arvot tuskin ovat lähellekään noin korkeat kuin nyt (jos edes samaa kuin tuo 850e), kun kuukauden parin sisään tulevat ASICit pieksevät GPU:t ihan pystyyn mainaamisessa.