• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ja nyt jos stadium alkaa vittumaiseksi asian suhteen niin mitä muuta voin vaatia? Eikö matkakulutkin pidä periaatteessa korvata? Etenkin nyt kun joudun todennäköisesti tekemään toisen reissun vartavasten.
 
Ei varsinaisesti kiistatilanne vielä...
Tilasin HP Omenin powerista. 24.02.2021. Noudettuna myymälästä. Samointein tuli omalle sivulle viesti toimituksessa. 9h myöhemmin: Toimitettu. (Myymälänoudosta saat erikseen viestin myymälästä kun tuote on noudettavissa) OK!
Jäin odottelemaan yhteydenotota mitä ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut. Kysyin chatissa asiaa pari viikkoa odoteltuani, niin sieltä vastasivat, että joku soittaa minulle myymälästä. Ei kuulunut soittoa. Kuukausi tais mennä ja muistin asian. Kävin sitten paikan päällä kysyy mikä tilanne? Myyjien ilmeet oli aika priceles. Semmonen mitä vittua tilanne selkeästi. Ja toinen rupeaa selvittää ja selvittää ja selvittää ja ei se saanut 40min selvitettyä ja minun piti lähteä jatkamaan. Jossain vaiheessa kysyttiin että enkö ole muka hakenut konetta? No en. Eikä kukaan muukaan. Hmmm... Sen ois pitänyt tulla heille tosiaan toisesta myymälästä ja siellä ei mitää tietoa asiasta. Yllättäen. Kenelläkään ei ole mitään tietoa vieläkään. Laitoin asiasta uuden tiedustelun. Kysyin jokunen päivä sit asiaa taas ja nyt chatissa kerrottiin asian olevan jotenkin ehkä etenemässä. Sain ihan uuden tapausnumeron :rofl: Pitänee huomenna kysellä taas mikä tilanne. Laskukin olisi tuossa maksettavana laitteesta jota minulla ei ole....
Nyt kun katsoin tilannetta sitä pitäisi olla parissa myymälässä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei varsinaisesti kiistatilanne vielä...
Tilasin HP Omenin powerista. 24.02.2021. noudettuna myymälästä. Samointein tuli omalle sivulle viesti toimituksessa. 9h myöhemmin: Toimitettu. (Myymälänoudosta saat erikseen viestin myymälästä kun tuote on noudettavissa) OK!
Jäin odottelemaan yhteydenotota mitä ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut. Kysyin chatissa asiaa pari viikkoa odoteltuani, niin sieltä vastasivat, että joku soittaa minulle myymälästä. Ei kuulunut soittoa. Kuukausi tais mennä ja muistin asian. Kävin sitten paikan päällä kysyy mikä tilanne? Myyjien ilmeet oli aika priceles. Semmonen mitä vittua tilanne selkeästi. Ja toinen rupeaa selvittää ja selvittää ja selvittää ja ei se saanut 40min selvitettyä ja minun piti lähteä jatkamaan. Jossain vaiheessa kysyttiin että enkö ole muka hakenut konetta? No en. Eikä kukaan muukaan. Hmmm... Sen ois pitänyt tulla heille tosiaan toisesta myymälästä ja siellä ei mitää tietoa asiasta. Yllättäen. Kenelläkään ei ole mitään tietoa vieläkään. Laitoin asiasta uuden tiedustelun. Kysyin jokunen päivä sit asiaa taas ja nyt chatissa kerrottiin asian olevan jotenkin ehkä etenemässä. Sain ihan uuden tapausnumeron :rofl: Pitänee huomenna kysellä taas mikä tilanne. Laskukin olisi tuossa maksattavana laitteesta jota minulla ei ole....
Nyt kun katsoin tilannetta sitä pitäisi olla parissa myymälässä.
Massimies flexaa ja unohti 1500€ tietokoneen (toivottavasti ostit postiennakolla?)
 
Onkos tapauksessa Dustin ja Ryzen 2600 -prosessori tapahtunut mitään?
Tapaus Dustin Ryzen / Pölyinen Rusina on nyt Kuluttajariitalautakunnassa sen verran edennyt, että minulta kysyttiin lisätietoja siitä, mitä lopulta ostin korvaavaksi Ryzen 2600:n tilalle (3300X).

Viimeinen palautuspäivä kyselyssä oli 10.5, eli ainakaan sitä ennen ei tapaus siirry seuraavaan vaiheeseen (esittely). Tuskin vielä heti silloinkaan. KRL:n käsittelyajaksi uusille tapauksille luvattiin 18 kk vuosi sitten, mitähän mahtaa olla nykyään?

Uusille kiistelijöille: tapauksen käsittely tässä ketjussa alkaa täältä.
 
Tapaus Gigantti ja WD Blue 250GB NVMe saatu nyt päätökseen omaltakin osalta, tai no vielä ei ole korvaava tuote käsissä.

Vaikeimman kautta Gigantti taas vedätti homman, tilaukseni peruttiin vedoten saldovirheeseen mistä tein reklamaation ja vaadin saada tilaamani tai korvaavan tuotteen. Tämän Gigantin aspa torjui kaksi kertaa niin vein asian sitten kuluttajaneuvontaan. Sieltä ehdotettiin katehankintaa eli, että ostaisin korvaavan tuotteen muualta kalliimmalla ja Gigantti tämän erotuksen sitten korvaisi. Tein tämän vaatimuksen Gigantille niin kas kummaa nyt löytyikin omasta varastosta se korvaava tuote mitä täällä oli ainakin @Sasos tarjottu jo aiemmin, eli PNY CS3030 250GB NVMe on nyt sitten tulossa.

Näköjään Gigantin reklamaatiot saa suoraan laittaa sinne toimitusjohtajalle, kun asiakaspalvelu@gigantti.fi vaan venkoilee vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin myös ehdotuksen katehankinta järjestelystä mutta vastauksena tuli näin

"
Hei, Kiitos yhteydenotostanne.

Tämä ehdotus ei valitettavasti meille käy.

Ystävällisin terveisin,
Erkka
Gigantti asiakaspalvelu"

Eriarvoisessa asemassa ovat asiakkaat kyllä
 
Laitoin myös ehdotuksen katehankinta järjestelystä mutta vastauksena tuli näin

"
Hei, Kiitos yhteydenotostanne.

Tämä ehdotus ei valitettavasti meille käy.

Ystävällisin terveisin,
Erkka
Gigantti asiakaspalvelu"

Eriarvoisessa asemassa ovat asiakkaat kyllä

Laita sinne toimarille postia. Ei tuo muuten etene.
 
@Veetiboy Kuluttajaneuvontaan yhteyttä heti, jos et ole vielä ottanut niin sielläkin nähdään, että Gigantti eriarvoistaa asiakkaitaan. Ja toki sinne toimitusjohtajaankin voi olla yhteydessä. Sen olisin tehnyt myös ellen ensin olisi kuluttajaneuvontaan ottanut yhteyttä.

Itsekin mainitsin reklamaatiossa ja sen vastauksissa, että muille asiakkaille on tarjottu korvaavaa tuotetta ja Gigantti ei kohtele asiakkaitaan tasavertaisesti, mutta se sivuutettiin kokonaan. Ainakin on nyt varmistettu sekin asia.
 
Laita sinne toimarille postia. Ei tuo muuten etene.
On laitettu ja Lauran vastaus oli että katsotaan saataisinko kaikille halukkaille joku alennuskoodi

Edit. Gigantista soitettiin ja pääkonttorin päätös tähän on että laitetaan 5€ alennuskoodi

Edit.2 Muutama minuutti meni ja sama kaveri soitti uudestaan,pyyteli anteeksi että oli kuulemma jotain väärää infoa saanut tästä ja nyt lupasi että saan ostaa korvaavan tuotteen tuohon samaan 9,95€ hintaan
 
Viimeksi muokattu:
Tapaus Gigantti ja WD Blue 250GB NVMe saatu nyt päätökseen omaltakin osalta, tai no vielä ei ole korvaava tuote käsissä.

Vaikeimman kautta Gigantti taas vedätti homman, tilaukseni peruttiin vedoten saldovirheeseen mistä tein reklamaation ja vaadin saada tilaamani tai korvaavan tuotteen. Tämän Gigantin aspa torjui kaksi kertaa niin vein asian sitten kuluttajaneuvontaan. Sieltä ehdotettiin katehankintaa eli, että ostaisin korvaavan tuotteen muualta kalliimmalla ja Gigantti tämän erotuksen sitten korvaisi. Tein tämän vaatimuksen Gigantille niin kas kummaa nyt löytyikin omasta varastosta se korvaava tuote mitä täällä oli ainakin @Sasos tarjottu jo aiemmin, eli PNY CS3030 250GB NVMe on nyt sitten tulossa.

Näköjään Gigantin reklamaatiot saa suoraan laittaa sinne toimitusjohtajalle, kun asiakaspalvelu@gigantti.fi vaan venkoilee vastaan.
Pitäisiköhän tätä samaa nyt ehdottaa sitten näiden Gigabyten 3080 näytönohjaimien kanssa?
 
Pitäisiköhän tätä samaa nyt ehdottaa sitten näiden Gigabyten 3080 näytönohjaimien kanssa?
Eikö tuon tilauksen sisällä pitäminen ollut kuitenkin mahdollista? Ainakin kaverin kanssa molemmat pidettiin tilaus sisällä vaikka kovasti halusivat sen perua puhelimessa. :lol:
 
Eikö tuon tilauksen sisällä pitäminen ollut kuitenkin mahdollista? Ainakin kaverin kanssa molemmat pidettiin tilaus sisällä vaikka kovasti halusivat sen perua puhelimessa. :lol:
Olin itse niin unessa, etten kieltänyt tilauksen perumista, mutta en myöskään suostunut. Tilauksia itselläni on kaksi sisässä, joista toisesta tuli peruutuksesta kuitti sähköpostiin. Toisesta sanoivat, että sekin perutaan kun saadaan takaisinmaksu tiedot. Mielenkiintoinen yhtälö, että toinen voidaan peruuttaa, mutta toista ei koska ei ole maksutietoja. Kummassakin tilauksessa on sama maksukortti ja tapa. :D

Asiasta laitoin sähköpostia, että en hyväksy tilausten peruutusta. Vastaus tuli seuraavasti:
Kiitos viestistäsi.

Tämä tuote on tullut virheellisesti meillä nettiin myyntiin.

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi tai osan siitä, jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan.

Tämän järjestelmävirheen vuoksi tuotetta on päässyt tilaamaan, vaikka tuotteessa ei ole saatavuutta, eikä tule olemaan. Tälle ei myöskään ole meillä korvaavaa tuotetta saatavilla.

Joudumme siis toisenkin tilauksistasi perumaan ja saat siitäkin hyvityksenä 30e arvokoodin.

Laitoin tämän jälkeen kuluttajaneuvontaan viestiä.
 
Eikö tuon tilauksen sisällä pitäminen ollut kuitenkin mahdollista? Ainakin kaverin kanssa molemmat pidettiin tilaus sisällä vaikka kovasti halusivat sen perua puhelimessa. :lol:
Koska tuo puhelinkeskustelu oli? Tuntuivat nyt saaneen uuden ohjeen perua kaikki, aivan sama mitä mieltä on. Nyt ovat siis soittaneet tilanneita läpi ja peruneet, oli kysellyt gigantista tilauksesta tai ei. Jos tuo oli joku vanhempi puhelu, niin voi olla, että se peruutus sieltä kuitenkin tulee.
 
Koska tuo puhelinkeskustelu oli? Tuntuivat nyt saaneen uuden ohjeen perua kaikki, aivan sama mitä mieltä on. Nyt ovat siis soittaneet tilanneita läpi ja peruneet, oli kysellyt gigantista tilauksesta tai ei. Jos tuo oli joku vanhempi puhelu, niin voi olla, että se peruutus sieltä kuitenkin tulee.
2h sisällä soittivat
 
2h sisällä soittivat
Mielenkiintoista :) Ainakin osa sai peruutuksen ja lahjakortin, vaikka kielsivät perumasta. Voipi olla, että osa apasta ei sitten noudata ohjeita yhtä kirjaimellisesti.

Edit: Saapa nähdä, saavatko pysyä sisässä vai tuleeko peruutus vain viiveellä.
 
Jonkinlainen lista heillä noista tilauksista on mitä soittavat läpi. Itsellä tilauksien välillä joku 10 minuuttia ja yrittivat soittaa ensin 8:50 ensimmäisestä tilauksesta, nukuin ja sain tekstiviestin tilauksen perumisesta. 8:52 vastasin ja kertoivat suoraan peruvansa tilauksen, koska tuotteita ei ole, ei tule eikä korvata toisella. Tekstiviestissä mainittu tilausnumero on eri kuin perumisesta saadussa sähköpostissa, eli kummatkin tilaukset ovat perumassa.
 
Ja vaikka tuo toinenkin tilaus nyt vielä sisällä onkin. Niin varmaan ovat omilta listoiltaan merkanneet harmaaksi, koska ovat tuotteenkin poistaneet valikoimasta.
 
Jonkinlainen lista heillä noista tilauksista on mitä soittavat läpi. Itsellä tilauksien välillä joku 10 minuuttia ja yrittivat soittaa ensin 8:50 ensimmäisestä tilauksesta, nukuin ja sain tekstiviestin tilauksen perumisesta. 8:52 vastasin ja kertoivat suoraan peruvansa tilauksen, koska tuotteita ei ole, ei tule eikä korvata toisella. Tekstiviestissä mainittu tilausnumero on eri kuin perumisesta saadussa sähköpostissa, eli kummatkin tilaukset ovat perumassa.
Juu, näyttivät soittelevan about tilausjärjestyksessä näille uusille tilaajille, kun noita kommentteja katseli.
 
Mielenkiintoista :) Ainakin osa sai peruutuksen ja lahjakortin, vaikka kielsivät perumasta. Voipi olla, että osa apasta ei sitten noudata ohjeita yhtä kirjaimellisesti.

Edit: Saapa nähdä, saavatko pysyä sisässä vai tuleeko peruutus vain viiveellä.
En tiedä lipsauttiko vahingossa tuosta mahdollisuudesta, pitää tilaus sisällä. Tosin taisi myös todeta, että noita kortteja "ei saa", johon vastasin jotain, että julkaisussakin tilattua korttia tässä vielä odotellaan, joten sama se tilaus pitää sisällä. -> ainakaan puhelun tiimoilta ei sitä sitten perunut.
 
Minusta se Gigantin 16.4.2021 "Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 799€" oli niin selvä hinnoitteluvirhe, että ei heillä pitäisi olla ongelmia tilauksien perumisessa eikä olisi pakko tarjota lahjakorttiakaan. Noiden RTX3080-mallien hinnat ovat olleet täällä Suomessa jo pitkään 1300-1700 eurossa (eli yleinen hintataso), eikä missään ole ollut tarjouksia sitten syksyn 2020. Joissakin kaupoissa tietysti on listoilla vähän halvempia 3080:ia, mutta ei tilattavissa (vai onko?). Tosin jos Gigantin asiakaspalvelu on saattanut ehtiä lupaamaan, että tulee tuollakin 800 eurollakin, niin tilanne on hankalampi. Tai jos peruvat myös tuota aiempia tilauksia.

Lainaus KKV:n sivulta "Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. "
 
Minusta se Gigantin 16.4.2021 "Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 799€" oli niin selvä hinnoitteluvirhe, että ei heillä pitäisi olla ongelmia tilauksien perumisessa eikä olisi pakko tarjota lahjakorttiakaan. Noiden RTX3080-mallien hinnat ovat olleet täällä Suomessa jo pitkään 1300-1700 eurossa (eli yleinen hintataso), eikä missään ole ollut tarjouksia sitten syksyn 2020. Joissakin kaupoissa tietysti on listoilla vähän halvempia 3080:ia, mutta ei tilattavissa (vai onko?). Tosin jos Gigantin asiakaspalvelu on saattanut ehtiä lupaamaan, että tulee tuollakin 800 eurollakin, niin tilanne on hankalampi. Tai jos peruvat myös tuota aiempia tilauksia.

Lainaus KKV:n sivulta "Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. "
Eivät ole sanoneet hinnoitteluvirheestä, eivätkä ole tilausta peruneet hinnoitteluvirheeseen vedoten. Tuo hinta on myöskin linjassa OVHn kanssa niin eivät oikein siihenkään voi vedota. Halpa se on yleiseen hintatasoon nähden. Täälläkin on viestejä, että aspa on kertonut sieltä kortteja saapuvan tuohon hintaan.
Tilauksia on saanut vielä tammikuussakin tunkea "halvoilla" hinnoilla sisään, niin ei se selkeä hinnoitteluvirhekkään ole, kun on linjassa Gigantin korttien hintoihin.
 
Minusta se Gigantin 16.4.2021 "Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 799€" oli niin selvä hinnoitteluvirhe, että ei heillä pitäisi olla ongelmia tilauksien perumisessa eikä olisi pakko tarjota lahjakorttiakaan. Noiden RTX3080-mallien hinnat ovat olleet täällä Suomessa jo pitkään 1300-1700 eurossa (eli yleinen hintataso), eikä missään ole ollut tarjouksia sitten syksyn 2020. Joissakin kaupoissa tietysti on listoilla vähän halvempia 3080:ia, mutta ei tilattavissa (vai onko?). Tosin jos Gigantin asiakaspalvelu on saattanut ehtiä lupaamaan, että tulee tuollakin 800 eurollakin, niin tilanne on hankalampi. Tai jos peruvat myös tuota aiempia tilauksia.

Lainaus KKV:n sivulta "Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. "

Eivät ole edes uskaltaneet väittää hinnoitteluvirheeksi peruutusperusteena, koska ovat tuolla hinnalla myyneet ja on hyvin lähellä suositushintaa.
 
Tuliko muille jo lahjakortti/rahojen palautus gigantista? Itselleni tuli soitto myös eilen, mutta tilauksen tila on edelleen "Tilaus vastaanotettu", eikä rahoja tai lahjakorttia tullut ainakaan vielä.
 
Tuliko muille jo lahjakortti/rahojen palautus gigantista? Itselleni tuli soitto myös eilen, mutta tilauksen tila on edelleen "Tilaus vastaanotettu", eikä rahoja tai lahjakorttia tullut ainakaan vielä.
Todennäköisesti se tilaus jää sinne verkkopalveluun lojumaan... Omaan sähköpostiin tuli peruutus ja lahjakortti heti puhelun jälkeen. Rahojen pitäisi olla 2-5 arkipäivän kuluessa takaisin kortilla, vielä ei ainakaan ole omalle palautunut.
 
Tänne oli myös Gigsu koittanut soitella 3080 "tilauksen tiimoilta" kuten tekstarissa jälkikäteen mainitisivat. Johonkin maksulliseen numeroon kehottavat soittamaan perään, en soita.
 
Väittivät soittaneensa minullekin uudemman kerran (ei yhtään saapunutta puhelua kyllä näkynyt) ja perässä tuli maili, jossa yritetään kauppaa purkaa väkisin. Kuluttajaneuvonta oli yhteydessä giganttiin ja ilmeisesti ei mitään vaikutusta, vaan hänellekin tarjottiin vain tätä 30e lahjakorttia.
En suostunut vieläkään kauppaa purkamaan, seuraava askel sitten ilmeisesti kuluttajariitalautakunta.

EDIT: Olivat tilinumeroa vailla, koska eivät muuten voi palauttaa rahoja.
 
Jutustelin aamulla myös kuluttajaneuvonnan kanssa. Yrittävät vielä sovitella Gigantin kanssa, mutta todnäk mennään kuluttajariitalautakuntaan. Gigantin aspa puhelussa kertoi, että koska maksettu Visalla niin palauttavat vaan sinne. Toisesta tilauksesta tuli 30e lahjakortti ja peruutuksesta kuitti, toisen peruutuksesta ovat ilmoittaneet tekstiviestillä. Kummastakin tilauksesta on vielä katevaraukset sisällä.
 
Koska gigantti vetosi puhelussa, että mitään rtx 3080 kortteja ei ole enää tulossa tilauksen perumisen syyksi, niin vähän ristiriitaista tietoa sai äskettäin sivustolta kun ilmeistyi kyseinen näyttis myyntiin.. :D
Gigantti rtx 3080 (2).jpg


Oli tosin vaan pari minuuttia ostettavissa...
 
Koska gigantti vetosi puhelussa, että mitään rtx 3080 kortteja ei ole enää tulossa tilauksen perumisen syyksi, niin vähän ristiriitaista tietoa sai äskettäin sivustolta kun ilmeistyi kyseinen näyttis myyntiin.. :D
Gigantti rtx 3080 (2).jpg


Oli tosin vaan pari minuuttia ostettavissa...
Niillä taitaa ihan tosiaan olla joku hemmetin bugi tuossa systeemissä, että aina kun on erä tulossa varastoon, niin tuote menee automaattisesti myyntiin sivuille :D Luulisi, että olisivat tuon jo korjanneet tämän viimeisimmän fiaskon jälkeen :rolleyes:
 
Niillä taitaa ihan tosiaan olla joku hemmetin bugi tuossa systeemissä, että aina kun on erä tulossa varastoon, niin tuote menee automaattisesti myyntiin sivuille :D Luulisi, että olisivat tuon jo korjanneet tämän viimeisimmän fiaskon jälkeen :rolleyes:
No jep, mut menee kyllä vähän pohja siltä syyltä miksi tilauksia perutaan, jos niitä kortteja nyt kuitenkin tulee myös giganttiin.
 
Niillä taitaa ihan tosiaan olla joku hemmetin bugi tuossa systeemissä, että aina kun on erä tulossa varastoon, niin tuote menee automaattisesti myyntiin sivuille :D Luulisi, että olisivat tuon jo korjanneet tämän viimeisimmän fiaskon jälkeen :rolleyes:
Nykytilanteessa, kun ihmiset ja botit valvolvat noita haukkana, niin ei siinä oikein ole varaa tehdä tuollaisia, että automaagisesti ilmestyy ja sitten joku käy käsin sen taas poistamassa. Tuo varmaan oli perjantainakin se syy, miksi se gigabyten kortti oli niin pitkään myynnissä, ei ollut perjantaina enää loppupäivästä oikein ketään vahdissa.
 
Viimeksi muokattu:
No jep, mut menee kyllä vähän pohja siltä syyltä miksi tilauksia perutaan, jos niitä kortteja nyt kuitenkin tulee myös giganttiin.
Juu, tuo on täysin totta. Olivat vaan niin lirissä sen tilausmäärän kanssa, että pakko vaan perua kaikki ja hoitaa sitten tarvittavat jälkilöylyt.

Edit: Järjestelmävirheeseen taitavat ensisijaisesti yrittääkin vedota, ja tottahan sekin on, että eipä ne yhteensä jotain 1500-2000kpl 3080:aa mistään saa ts. kaikille tilanneille eivät pystyisi käytännössä ikinä toimittamaan. Sitä vaan ihmettelen, miten päästävät noita kortteja näkymään tuolla kaupassa edelleenkään, jos tuo on vieläkin rikki. Parissa minuutissakin saattaa aika monta tilausta tulla sisään taas...
 
Viimeksi muokattu:
Jees kiitokset tuosta kuvasta.
Nyt alkoivat vetoamaan ostoehtojen kohtaan "Gigantti pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmaa. ".
Totesin, että olen saanut tilausvahvistuksen yhteydessä toimituspäivän, jonka olen vahvistanut asiakaspalvelustanne kahteen kertaan paikkansa pitäväksi. Nämä chätit tallensin onneksi aikanaan ja liitteenä viestin mukaan. Katsotaan mitä sieltä tulee. Laitoin myös tuosta Palitin kortista maininnan ja kuvan + ihmettelyt miten voidaan taas myydä korttia, jota ei ole toimittaa.
 
Niin mitenköhän tuo sitten oikeasti pitäisi mennä, että mikä määritellään saatavuusongelmaksi. Kyllähän noita kortteja on vähän mutta tasaisesti kokoajan tippunut tulemaan. Hyväksyttäväksi saatavuusongelmaksi voisi katsoa tuotteen valmistuksen lopettamisen, mutta tuota ei ole tapahtunut. Saatavuutta on, muttei tuohon hintaan aivan joka puolella.

Voisiko kuka tahansa puliveivari ottaa yrityksellensä korotonta lainaa listaamalla verkkokauppaansa 3000-sarjan kortteja OVH hinnoin ilman mitään aikomusta ikinä tilata tai saada kyseisiä kortteja ja perua tilaukset yksipuolisesti siinä vaiheessa, kun ei ylimääräistä rahaa tarvitse. Vedoten samanlaiseen lauseeseen omissa myyntiehdoissaan.
 
yrityksellensä korotonta lainaa listaamalla verkkokauppaansa 3000-sarjan kortteja OVH hinnoin ilman mitään aikomusta ikinä tilata tai saada kyseisiä kortteja ja perua tilaukset yksipuolisesti siinä vaiheessa, kun ei ylimääräistä rahaa tarvitse. Vedoten samanlaiseen lauseeseen omissa myyntiehdoissaan
Halpaa yritysluottoa. :rofl2:
 
Halpaa yritysluottoa. :rofl2:
Tässä tapauksessa ei vain tainnut tulla kovin halvaksi :) Läjäpäin lahjakortteja, asiakaspalveluaikaa ja mahdollisia lisäkorvauksia riippuen siitä miten KKV:n ja kyseisen tahon esim. norjalaisen vastaavan kanssa käy. Siellä kun taisi olla eniten noita tilattuna eli about 1000kpl.
 
Tein myös Gigantista ilmoituksen kkv:lle tästä korttigatesta, kun alkoivat tilinumeroa kysellä.
 
Tässä tapauksessa ei vain tainnut tulla kovin halvaksi :) Läjäpäin lahjakortteja, asiakaspalveluaikaa ja mahdollisia lisäkorvauksia riippuen siitä miten KKV:n ja kyseisen tahon esim. norjalaisen vastaavan kanssa käy. Siellä kun taisi olla eniten noita tilattuna eli about 1000kpl.
En tiedä millainen Norjassa on kuluttajasuoja, että vaikuttaako Norjan 1000kpl tilaukset. Suomessakin osa tilanneista on hyväksynyt tuon 30e lahjakortin.
 
En tiedä millainen Norjassa on kuluttajasuoja, että vaikuttaako Norjan 1000kpl tilaukset. Suomessakin osa tilanneista on hyväksynyt tuon 30e lahjakortin.
Nettikeskustelujen perusteella siellä on Suomea vastaava, osa oli haastamassa tuota gigantin yksipuolista peruutusta. En kyllä ole katsellut mikä siellä just nyt on ollut meininki. Eihän noita lahjakortteja tai perumistakaan tarvinnut täällä hyväksyä, niin silti tuli peruminen ja lahjakortti. Riippuen näköjään vähän siitä kuka asiaa on gigantin päässä hoitanut ja ovatko pystyneet rahat laittamaan kortille palautukseen kyselemättä.
 
Itse tässä nyt pähkäilen käytänkö tuota lahjakorttia, kun pitäisi tavaraa ostaa, vai varaanko mahdollisuuden haastaa tuota kuviota. Periaatteessa tuolla lahjakortillakaan ei pitäisi olla väliä, sen voisi sitten vähentää muista korvauksista, jos vääntämään lähtee. Hieman mietityttää mikä lopputulos on tällaisessa massafeilissä, muutama livennyt kortti olisi varmaan selvä juttu, mutta mahdollinen korttien/markkinaerotuksen korvaaminen kaikille tilaajille täysimääräisenä kuulostaa vähän epätodennäköiseltä. Itse asiassa niille, jotka jaksavat tuota taistella, niin todennäköisesti parempi mitä vähemmän porukkaa valittaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli ilmoitus, että tilaus on peruttu. Rahoja eivät saaneet palautettua kun ei ole tilinumeroa vielä annettu. Tämä oli siis tuon aikasemman viestin yhteydessä, missä vedottiin toimitusehtoihin.
 
Mulle tuli ilmoitus, että tilaus on peruttu. Rahoja eivät saaneet palautettua kun ei ole tilinumeroa vielä annettu. Tämä oli siis tuon aikasemman viestin yhteydessä, missä vedottiin toimitusehtoihin.

Mitä maksunvälittäjää Gigantti käyttää? Ja oliko tuo siis "verkkomaksupainikkeella" maksettu? Nuo pitäisi pystyä suoraan palauttamaan ilman mitään tilinumeroiden kyselyjä.
 
Ihan verkkomaksulla maksettu. Nyt viimeisimpään viestiin ei ole tullut vastausta lainkaan. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono merkki.
 
Hieman pistää hymyilyttämään tämä vänkäys. Gigantin olisi ollut fiksuinta sanoa, että toimitetaan nuo kortit kun niitä saadaan, saattaa mennä ensi vuodelle. Ensi vuonna korttien arvot tuskin ovat lähellekään noin korkeat kuin nyt (jos edes samaa kuin tuo 850e), kun kuukauden parin sisään tulevat ASICit pieksevät GPU:t ihan pystyyn mainaamisessa.
 
Hieman pistää hymyilyttämään tämä vänkäys. Gigantin olisi ollut fiksuinta sanoa, että toimitetaan nuo kortit kun niitä saadaan, saattaa mennä ensi vuodelle. Ensi vuonna korttien arvot tuskin ovat lähellekään noin korkeat kuin nyt (jos edes samaa kuin tuo 850e), kun kuukauden parin sisään tulevat ASICit pieksevät GPU:t ihan pystyyn mainaamisessa.
Siinäkin mielessä olisi ollut fiksua, että itse ainakin olisin perunut ihan omatoimisesti ennen kuin luottokorttilasku olisi erääntynyt, ja varmaan moni muukin sen sijaan, että olisivat jättäneet maksettua rahaa sisään tuntemattomaksi ajaksi :) Olisivat säästyneet myös lahjakorttien maksamiselta. Jostain syystä nyt päätyivät kuitenkin tällaiseen härdelliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 796
Viestejä
4 565 982
Jäsenet
75 024
Uusin jäsen
Tähtisaari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom