• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ilmoitin Seagatelle, että Suomen lain mukaan minulle ei pitäisi tulla takuuvaihdosta kustannuksia ja nyt sitten ilmestyi sähköpostiin (ilmeisesti) maksettu UPS:n rahtikirja ohjeineen ja palautusosoite on Hollannissa.
 
Tuolloinhan just kannattais kun käsittelyjonot on lyhentyneet.
Itsellä ollut useamman tonnin juttu tuolla kohta vuoden kiinni, kun niillä on kiire käsitellä jotain tarjouksista nillittäjien juttuja, kun ei kuluttaja saanut kahta euroa säästää. Ei mikään ihme että tulisi maksulliseksi niin tuollaiset muutaman euron jutut jää laittamatta sinne.
 
Itsellä ollut useamman tonnin juttu tuolla kohta vuoden kiinni, kun niillä on kiire käsitellä jotain tarjouksista nillittäjien juttuja, kun ei kuluttaja saanut kahta euroa säästää. Ei mikään ihme että tulisi maksulliseksi niin tuollaiset muutaman euron jutut jää laittamatta sinne.

Äijällä vähän enemmän tuohta.
 
Törmäsin itsekin hintavirheeseen, jätän tiedot hieman anonyymeiksi. Mitä arvon raati on mieltä tämmöisestä tilanteesta:

Ostin tuotteen A hintaan 330 euroa kaupasta Y. Tuote A ei ole uusin malli, vaan vuonna 2017 julkaistu. Tuo hinta on hieman kalliimpi, kuin mitä hintaseuranta näyttää viime kesän halvimmiksi hinnoiksi. Tällä hetkellä halvin hinta verkossa on 390e.

Nyt kauppa laittoi viestin, että kyseessä oli hintavirhe, ja oikea hinta olisikin 460 euroa. Tuota uusinta mallia myydään jopa kyseisessä kaupassa halvemmalla.

KKV:n mukaan myyjä on vastuussa hintatiedoista, ja hinta on sitova ellei virhe ole niin selvä, että asiakkaan olisi se pitänyt ymmärtää. Mielestäni hinta ei tässä tapauksessa ollut tosiaankaan selvästi virheellinen, ja kantani ilmaisin myös kaupalle.
 
Törmäsin itsekin hintavirheeseen, jätän tiedot hieman anonyymeiksi. Mitä arvon raati on mieltä tämmöisestä tilanteesta:

Ostin tuotteen A hintaan 330 euroa kaupasta Y. Tuote A ei ole uusin malli, vaan vuonna 2017 julkaistu. Tuo hinta on hieman kalliimpi, kuin mitä hintaseuranta näyttää viime kesän halvimmiksi hinnoiksi. Tällä hetkellä halvin hinta verkossa on 390e.

Nyt kauppa laittoi viestin, että kyseessä oli hintavirhe, ja oikea hinta olisikin 460 euroa. Tuota uusinta mallia myydään jopa kyseisessä kaupassa halvemmalla.

KKV:n mukaan myyjä on vastuussa hintatiedoista, ja hinta on sitova ellei virhe ole niin selvä, että asiakkaan olisi se pitänyt ymmärtää. Mielestäni hinta ei tässä tapauksessa ollut tosiaankaan selvästi virheellinen, ja kantani ilmaisin myös kaupalle.
Ei tuo alennus ainakaan minun mielestäni ole niin suuri, että kuluttaja voisi olettaa virheen mahdollisuuden olevan ilmeinen. Kysessä on noin 33 %:n alennus, joka ei ole markkinoinnin standardeillakaan edes kovin suuri. Tietenkin riippuu paljon tuoteryhmästä, mutta pääsääntöisesti.
 
Ei tuo alennus ainakaan minun mielestäni ole niin suuri, että kuluttaja voisi olettaa virheen mahdollisuuden olevan ilmeinen. Kysessä on noin 33 %:n alennus, joka ei ole markkinoinnin standardeillakaan edes kovin suuri. Tietenkin riippuu paljon tuoteryhmästä, mutta pääsääntöisesti.
Tuossa ei siis mainostettu mitään alennusta, joten en tiennyt mikä hinnan pitäisi tässä kaupassa olla, ja vertasin vain toisessa kaupassa tarjolla olevaan tuotteeseen. Näiden ero siis vain oli 330 vs 390e. Ja hinta.fi tosiaan näyttää, että lokakuussa tuotteen alin hinta on (jossain kaupassa) ollut samainen 330e, niin vaikea tuosta oli päätellä.

Sainkin jo liikkeeltä vastauksen, että muut olivat ymmärtäneet tilanteen ja "osanneet epäillä virhettä hinnassa", joten eivät tee minun kohdalla poikkeusta ja vaihtoehdot on laittaa joko 130e lisää massia tiskiin tai perua kauppa. Sinänsä huvittavaa, että enemmän epäilisin hintavirhettä tässä tapauksessa, kun edellisen generaation prosessorista pyytävät enemmän, kuin uusimmasta. Varsinkin, kun AMD on äskettäin lyönyt korttinsa pöytään ja Intelin hintoihin on povattu laskua :rolleyes:

Pitää vielä miettiä mitä teen, mutta ainakaan lisää äyrejä ei siihen suuntaan lähde, kun "oikeilla" hinnoilla kyseistä tuotetta löytyy selvästi edullisemminkin.
 
Pitää vielä miettiä mitä teen, mutta ainakaan lisää äyrejä ei siihen suuntaan lähde, kun "oikeilla" hinnoilla kyseistä tuotetta löytyy selvästi edullisemminkin.
Mitä pohtimista tuossa sitten edes on, jos saman saa muualta halvemmalla? Vai tarkoititko, että muualta saa halvemmalla kuin mitä tuonne liikkeeseen pitäisi maksaa heidän ovh-hinnalla?

Aiheesta sen verran, että ei tuo kyllä sellainen tarjous noiden antamiesti tietojen perusteella ole, että asiakkaan olisi pitänyt tajuta olevan hintavirhe, mutta se on sitten eri asia saako tuota koskaan edistettyä vaikka kuinka asian eteenpäin veisikin.
 
Juu, ymmärsin kyllä, että se ei ollut alessa. Kunhan vain havainnollistin prosentuaalista eroa hinnoissa.

Tuossa viestini lopussa jo vähän viittasinkin siihen, että tuonkin suuruinen alennus (käytän tätä sanaa, vaikka se ei varsinaisesti ollutkaan alennuksessa), voi joskus olla sellainen, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää olleen virheellinen. Ymmärtääkseni prossuja on melko harvoin alennusmyynneissä tai jos on, niin joku 5 % tjsp. Ainakaan allekirjoittanut ei ole nähnyt. Mutta sitten tullaan kuitenkin siihen kysymykseen, että sen hintavirheen pitäisi olla ilmeinen. Ilmeisen virhellisenä hintaa ei mielestäni voi pitääoä.
 
Mitä pohtimista tuossa sitten edes on, jos saman saa muualta halvemmalla? Vai tarkoititko, että muualta saa halvemmalla kuin mitä tuonne liikkeeseen pitäisi maksaa heidän ovh-hinnalla?

Aiheesta sen verran, että ei tuo kyllä sellainen tarjous noiden antamiesti tietojen perusteella ole, että asiakkaan olisi pitänyt tajuta olevan hintavirhe, mutta se on sitten eri asia saako tuota koskaan edistettyä vaikka kuinka asian eteenpäin veisikin.
Jep, siis on edullisempi muualla nyt kun korjasivat hinnan. Virheellisellä hinnalla olisin säästänyt.

Taitaa olla vähän tuulimyllyjä vastaan taistelemista, jos tämmöisestä lähtee vääntämään.
 
Tuossa ei siis mainostettu mitään alennusta, joten en tiennyt mikä hinnan pitäisi tässä kaupassa olla, ja vertasin vain toisessa kaupassa tarjolla olevaan tuotteeseen. Näiden ero siis vain oli 330 vs 390e. Ja hinta.fi tosiaan näyttää, että lokakuussa tuotteen alin hinta on (jossain kaupassa) ollut samainen 330e, niin vaikea tuosta oli päätellä.

Sainkin jo liikkeeltä vastauksen, että muut olivat ymmärtäneet tilanteen ja "osanneet epäillä virhettä hinnassa", joten eivät tee minun kohdalla poikkeusta ja vaihtoehdot on laittaa joko 130e lisää massia tiskiin tai perua kauppa. Sinänsä huvittavaa, että enemmän epäilisin hintavirhettä tässä tapauksessa, kun edellisen generaation prosessorista pyytävät enemmän, kuin uusimmasta. Varsinkin, kun AMD on äskettäin lyönyt korttinsa pöytään ja Intelin hintoihin on povattu laskua :rolleyes:

Pitää vielä miettiä mitä teen, mutta ainakaan lisää äyrejä ei siihen suuntaan lähde, kun "oikeilla" hinnoilla kyseistä tuotetta löytyy selvästi edullisemminkin.

Se mitä tilanteessa kannattaa tehdä, riippuu siitä oletko joka tapauksessa ostamassa ko. prossun jostakin. Jos olet, niin suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Noin 100% varmuudella he ovat myös sitä mieltä että ei ole sellainen hintavirhe joka kuluttajan tulisi osata tulkita virheeksi, ja pyytävät jättämään ratkaisupyynnön kuluttajariitalautakunnalle.

Ennustan myös että kuluttajaneuvonnasta ohjeistavat pitkien käsittelyaikojen takia pyytämään korvaukseksi ostamasi prossun ja tuon tarjoushinnan välistä hintaeroa. (Huom. ei tarvitse ostaa prossua samasta liikkeestä jotta voit vaatia tätä korvausta.) Tämä siitä syystä että korvauksen pitäisi aina perustua näytettävissä olevaan haittaan, joka tässä tapauksessa on se että joudutkin ostamaan prossun kalliimmalla muualta. Tai ainakin ohjeistavat olemaan pyytämättä korvaukseksi sitä ko. prossua tuolla tarjoushinnalla, sillä siinä kohtaa kun se ratkaisu 18kk päästä tulee, niin sen hinta on oikeasti ehtinyt jo tippua.

Jos joka tapauksessa oli hankkimassa tuota kyseistä prossua, niin huonoimmassa skenaariossa kuluttajariitalautakunta päättää että sinun olisi pitänyt tajuta hinta virheelliseksi ja et saa mitään korvausta ja olet lähinnä menettänyt sen 20 min omaa aikaasi sen ratkaisun hakemiseen. Parhaassa tapauksessa taas liike maksaa sen 60e sulle sitten päätöksen tultua. Ja harmaassa välimaastossa vaihtoehdot jossa korvaus on jotain alempaa tai että liikettä ei kiinnosta noudattaa lautakunnan suositusta.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, ymmärsin kyllä, että se ei ollut alessa. Kunhan vain havainnollistin prosentuaalista eroa hinnoissa.

Tuossa viestini lopussa jo vähän viittasinkin siihen, että tuonkin suuruinen alennus (käytän tätä sanaa, vaikka se ei varsinaisesti ollutkaan alennuksessa), voi joskus olla sellainen, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää olleen virheellinen. Ymmärtääkseni prossuja on melko harvoin alennusmyynneissä tai jos on, niin joku 5 % tjsp. Ainakaan allekirjoittanut ei ole nähnyt. Mutta sitten tullaan kuitenkin siihen kysymykseen, että sen hintavirheen pitäisi olla ilmeinen. Ilmeisen virhellisenä hintaa ei mielestäni voi pitääoä.
Joo, olihan tuossa todella hyvä hinta tarjolla, mutta tosiaan kun kävi mielessä, että on vanhempi malli, AMDn julkistukset, ja fakta, että tuota prosessoria on 2kk sitten myyty tähän hintaan, niin kaikki vaikutti ihan loogiselta. Samassa kaupassa oli myös viikonlopputarjouksessa i5 9600K hintaan about 250e, niin tällöin vanhempi 8700K hintaan 330e ei munkaan mielestä ole mikään ilmeinen hinnottelumoka.

Mutta kuten edup tuossa sanoikin, niin pitää miettiä mitä nyt sitten teen. Prossun tarve on ilmeinen, kun emolevy on jo, mutta kuluttajaviranomaisen kanssa saanen odotella ratkaisuja jonkin aikaa. Toki voin asian laittaa vireille, ja tosiaan ostaa muualta ja vaatia hintaerotusta hyvityksenä. Kerkesin vaan jo toisen tilauksen samasta prosessorista perumaankin, kun maksun jälkeen tuolta tuli vielä tilannepäivitys, että toimittajalta on nyt prosessori tilattu. Piti laittaa nopeasti viestiä perumisen perumisesta, kun listoilla tuossa toisessa kaupassa ei prossua enää näkynyt.
 
Tuo sama pulju harjoittanut tuota "hintavirheeseen" vetoamista jo vuosikausia. Ehkä hyvä että joku veisi asian pidemmällekkin niin voisivat ottaa tosissaan ja ehkä korjata asioita ettei "hintavirheitä" enää sattuisi niin usein.
 
Ainiin, ja ihan parhaassa tapauksessahan liike suostuu suoraan myymään tuolla 330e hinnalla siinä kohtaa kun kuluttajaneuvonta kyselee suoraan liikkeeltä että mitenkäs meni hinnoittelut noin omasta mielestä. Varmaan ne itsekin sen ymmärtää että kuluttajariitalautakunnassa aika heikkoa alkaa selitellä 330e prossua selvästi alihintaiseksi, eli saattaisi mennä suoraankin sillä läpi. @Tzit

Mutta kannattaahan se tietty ensin asiakkaille kertoa että ei voida myydä, selvä hintavirhe, kun ei kaikki kuitenkaan lähde viemään tuota eteenpäin.
 
Tuo sama pulju harjoittanut tuota "hintavirheeseen" vetoamista jo vuosikausia. Ehkä hyvä että joku veisi asian pidemmällekkin niin voisivat ottaa tosissaan ja ehkä korjata asioita ettei "hintavirheitä" enää sattuisi niin usein.
Oletko kohtalotoveri, kun tunnut tietävän mistä puljusta on kyse?
 
Eiköhän kaikki tarjousketjua seuraavat taida tietää mistä puljusta ja tuotteesta on kyse. Ja tuossa tapauksessa ei kyllä mielestäni ollut mitenkään selkeä hintavirhe ja aika vaikea kaupan on sellaiseen vedota. Yleensä se selkeän hintavirheen raja menee muutenkin jossain 80-90% tienoilla. Jos on tilausvahvistuksen saanut niin kyllä tuota voisi pitää sitovana sopimuksena. Kuluttajaneuvojan kanssa tilannetta voinee koittaa sopia kohtuullisen nopeastikin mutta 1-2v voi mennä, jos joutuu viemään asian kuluttajariitalautakuntaan saakka.
 
Minä ainakin olin tuon prossutarjouksen missannut ja ketjua tulee kuitenkin vilkuiltua lähes päivittäin. Varmaan mennyt ohi, kun en ole uutta prossua juuri nyt katsellut.

Oletettavasti tämän(kin) ketkuilun takana on Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku
Juu, tästä kyse. En vain halunnut alkaa heti sitä huutelemaan, kun en ollut aivan varma mikä olisi se "raja" milloin pitää ymmärtää hinnan olevan virheellinen tai mikä yrityksen vastuu näihin on.

Onko tästä kaupasta sitten enemmänkin tämmöisiä kokemuksia, kun moni tuntuu puhuvan monikossa ketkuiluista tämän lafkan kanssa?
 
Onko tästä kaupasta sitten enemmänkin tämmöisiä kokemuksia, kun moni tuntuu puhuvan monikossa ketkuiluista tämän lafkan kanssa?
En nyt tiedä onko tämän firman kanssa mitenkään mahdottoman paljon näitä tilanteita, mutta ko. liikkeellä on oma ketju foorumilla ja siellä on kaikenlaista kommenttia mm. tilausten venymisistä ja muistakin miinusmerkkisistä seikoista. Niihin sitten päälle tällaiset änkyröinnit kuluttajansuojaa vastaan, niin ei hirveästi innosta tilaaminen tai asiakaspalvelun hehkutus.

Varmaan parhaansa tekevät, mutta aina se ei vaan riitä.
 
matkahuolto.fi posti.fi vr.fi Riittääkö? :p

Mut edes jos rahat ei mene mihinkään ne ei sun käytettävissä kaikki ne päivät. Ja jos esmes monilla on sama tarjous samaan rajoitettuun aikaan ja sä maksoit RDE ja vääntö alkoi kyllä saat rahat takais mut ei tarjoustuote toisesta kaupasta.

Olen maksanut postin ja vr sivuilla luottokortilla. Muuhun en ota kantaa.
 
matkahuolto.fi posti.fi vr.fi Riittääkö? :p

Mut edes jos rahat ei mene mihinkään ne ei sun käytettävissä kaikki ne päivät. Ja jos esmes monilla on sama tarjous samaan rajoitettuun aikaan ja sä maksoit RDE ja vääntö alkoi kyllä saat rahat takais mut ei tarjoustuote toisesta kaupasta.

EDIT: @moderit voitte poistaa

Kaikkiin mainitsemiisi paikkoihin voi maksaa myös luottokortilla. Uusi yritys. :vihellys:
 
Törmäsin itsekin hintavirheeseen, jätän tiedot hieman anonyymeiksi. Mitä arvon raati on mieltä tämmöisestä tilanteesta:

Ostin tuotteen A hintaan 330 euroa kaupasta Y. Tuote A ei ole uusin malli, vaan vuonna 2017 julkaistu. Tuo hinta on hieman kalliimpi, kuin mitä hintaseuranta näyttää viime kesän halvimmiksi hinnoiksi. Tällä hetkellä halvin hinta verkossa on 390e.

Nyt kauppa laittoi viestin, että kyseessä oli hintavirhe, ja oikea hinta olisikin 460 euroa. Tuota uusinta mallia myydään jopa kyseisessä kaupassa halvemmalla.

KKV:n mukaan myyjä on vastuussa hintatiedoista, ja hinta on sitova ellei virhe ole niin selvä, että asiakkaan olisi se pitänyt ymmärtää. Mielestäni hinta ei tässä tapauksessa ollut tosiaankaan selvästi virheellinen, ja kantani ilmaisin myös kaupalle.
Parin sähköpostin jälkeen tilanne on se, että vetoavat kun joku muu on ymmärtänyt kyseessä olevan hintavirhe (sen jälkeen, kun se on heille sähköpostitse kerrottu), niin se olisi pitänyt selvästi muidenkin tajuta koska hinta on "selvästi" alle markkinatason. Ei auttanut, vaikka yritin argumentoida heidän hintaeron Giganttiin verrattuna olleen sama (330e vs 389e), kuin se on nyt toisinpäin (389e vs 459e), totesivat vain samaa. Hintaerosta olisi pitänyt tajuta hintavirhe. Ja koska muut olivat asian "ymmärtäneet", niin eivät voi toimia muutoin minunkaan kanssa.

Vaadin, että joko laitetaan mulle postiin se mun ostama prossu siihen hintaan tai sitten antavat mulle 50e alennuksen uudemmasta mallista (hinta tälle oli eilen sivuilla 450e). Pidin tätä kohtuullisena pyyntönä, kun heidän hintavirheensä mukainen hinta olisi "maksanut" heille 130e. Sainkin vastauksen, että voivat tarjota mulle i7 9700K hintaan 430e, ja ajattelin jo että sentään jotain hyvitystä tarjoavat, vaikka ei tuo vielä mieltä lämmitäkään.

No eivät he mitään hyvitystä tarjonneet, vaan sama hinta tuolle on päivittynyt heidän nettisivuillensa :D Taitaa olla aika ottaa rahat ulos ja kysellä sielä kuluttajaneuvonnasta, että miten tää ois pitänyt hoitaa.
 
Ja vielä päivitys tilanteeseen, kysyin asiaa kuluttajaneuvonnasta. Tässä ei puhelimessa olleen neuvojan mielestä todellakaan ollut kyseessä semmoinen hintavirhe, että asiakkaan olisi tämä pitänyt ymmärtää. Käytännössä ohjeisti tekemään noin, kuin @edup sanoi. Osta muualta ja vaadi hyvityksenä hintojen erotusta, ja jos eivät suostu niin kuluttajariitalautakunta voi ottaa asian käsittelyyn.

Tulee jo olo, että olenkohan vähän liiankin pikkumainen, kun en vain anna asian olla. Mutta toisaalta ärsyttää, kun ostin jo vähän paremman emolevyn sen takia, kun ajattelin säästäväni prosessorin hankinnassa :confused:
 
Tulee jo olo, että olenkohan vähän liiankin pikkumainen, kun en vain anna asian olla. Mutta toisaalta ärsyttää, kun ostin jo vähän paremman emolevyn sen takia, kun ajattelin säästäväni prosessorin hankinnassa :confused:
Kyllä sinä ihan oikealla asialla olet, eli ei siinä mielessä ainakaan tarvitse potea huonoa omatuntoa. Olisi moinen ottanut päähän itseänikin, vaikka ei monesta kympistä rahallisesti kyse olekaan.

Näitä "hintavirheitä" tuppaa olemaan nykyään niin paljon, että väkisinkin tulee mieleen että voisiko niissä olla paikoin jopa mainostarkoituksessa tehtyä tahallisuutta taustalla? Vaikea sanoa, mutta jotta moiset epäilykset eivät yleisty, niin on hyvä jos ja kun näihin tapauksiin puututaan.

Joku satasen tuote 2 eurolla on päivänselvästi hintavirhe, mutta ei todellakaan tuollainen muutaman kympin alennus 400€ tuotteesta. Ja tuo niiden venkoilu vain ahdistaa lisää.
 
Ja vielä päivitys tilanteeseen, kysyin asiaa kuluttajaneuvonnasta. Tässä ei puhelimessa olleen neuvojan mielestä todellakaan ollut kyseessä semmoinen hintavirhe, että asiakkaan olisi tämä pitänyt ymmärtää. Käytännössä ohjeisti tekemään noin, kuin @edup sanoi. Osta muualta ja vaadi hyvityksenä hintojen erotusta, ja jos eivät suostu niin kuluttajariitalautakunta voi ottaa asian käsittelyyn.

Tulee jo olo, että olenkohan vähän liiankin pikkumainen, kun en vain anna asian olla. Mutta toisaalta ärsyttää, kun ostin jo vähän paremman emolevyn sen takia, kun ajattelin säästäväni prosessorin hankinnassa :confused:

Millä tavalla olisit pikkumainen, jos haluat yrityksen noudattavan sovittuja toimintatapoja? Ihan samalla tavalla se yritys vaatii asiakkailtaan tiettyjä asioita tai asettaa tiettyjä ehtoja. Tottakai sullakin on siis oikeutesi. Etenkin kun tässä tilanteessa oikeasti ei ollut edes selkeä tuo hintavirhe, olisi eri asia jos se prossu olisi ollut pilkkuvirheen vuoksi esim. 39,90€ eikä 399,0€. En usko, että noiden toimittaminen merkittävästi vaikuttaisi yrityksen talouteenkaan.

Kyllähän sulla on muutenkin oikeus olettaa, että yritys täyttää tehdyn sopimuksen ja yleensä tilausvahvistus on melko sitova sopimus. Aiheutuuhan tuollaisesta yrityksen sekoilusta sullekin vaivaa, kun metsästät osia prossun kylkeen ja palauttelet niitä yms. Ja jos kukaan ei vie näitä eteenpäin niin yritys jatkaa samaa toimintaa tulevaisuudessakin. Mutta muista kuitenkin se, että sitä kuluttajariitalautakunnankaan päätöstä ei ole pakko noudattaa vaan se on pelkkä suositus. (Tämä siis riskinä tuossa jos ostaa muualta, toki valtaosa yrityksistä noita suosituksia noudattaa.)
 
Mites arvon raatilaiset suhtautuu seuraavanlaiseen tapahtumaan: Vuoden vaihteessa oli Aquatuning.de-sivustolla se SellOut50-koodi, eli -50% vesijäähykamoista. No tilasin sieltä tuommoisen Alphacool NexXxoS Cool Answer 360 D5/ST, hinta 298€ hintaan 114€ toimituskuluineen. Tilaushetkellä 30.12.2018 niitä oli 3kpl varastossa sivujen mukaan. No, 7.1.2019 tuli sähköpostia Aquatuningilta, että valitettavasti tuotetta ei ole enää varastossa, eikä valmistajalta ole niitä lisää tulossa, antoivat 2 vaihtoehtoa, eli vaihtoa vastaavanlaiseen tuotteeseen tai rahojen palautusta. Vastasin että kyllä vaihtoehtoiset tuotteet kelpaa, tai sitten vaihtoehtoisesti pyysin uutta -50% alennuskuponkia, niin voin tehdä uuden tilauksen, kun tuo vuoden vaihteen alennuskoodi ei ollut enää voimassa. No seuraava vastaus oli sitten, että tilaus on peruttu ja rahat on palautettu, joten eiköhän tämä kysymys ole aiheeton. Vastasin, että tottakai olisin tilannut jotain muuta tavaraa tuolla SellOut50-koodilla vuoden vaihteessa, jos olisin tiennyt etteivät he pysty tuota Alphacoolin tuotetta minulle toimittamaan, niin sitten sieltä tuli vastaus, että kasaa uusi ostoskori ja lähetä heille linkki siihen, niin he antavat uuden alennuskoodin. No, minä sitten kasasin uuden ostoskorin innoissani ja lähetin heille linkin siihen. No sieltä sitten henkilö antoi minulle uuden alennuskoodin ja minä sitten kävin sen tuonne ostoskoriin syöttämässä ja sehän oli ruhtinaalliset -10%! Sen jälkeen he eivät ole minun viesteihini vastanneet, kun olen pyytänyt sitä -50% koodia tai sitä vastaavanlaista tuotetta tilalle. Alkaa nimittäin pikkuhiljaa sylettämään, kun ei raaski normaaleilla hinnoilla tuonne vesijäähdytyksen puolelle siirtyä.

Kannattaako minun jättää asia sikseen? Eli voiko tuon asian hoitaa noin tökerösti? Onko sitten seuraavaksi tuollaisen kampanjan aikaan tilattava kymppitonnilla kamaa ja lähetettävä ne osat takaisin mitä ei tarvitse niistä, mitä sattuu saamaan toimitetuksi asti?
 
Onko muilla ollut ongelmia verkkokauppa.comin huollon kanssa kommunikoinnissa? Samsungin omat äijät haki telkan pois jonkin aikaa sitten ja sanoi että verkkokauppa joutuu sen hyvittämään. Maanantaina aamutuiman tuli sähköposti vk:lta että mikä oli tilausnumero että voivat käsitellä asiaa, Samsung tosin kertoi jo toimittaneensa kaikki tiedot heille. Vastasin toki sähköpostiin heti kun suht yksinkertainen asia tämän pitäisi olla. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään ja yritin soittaa, että joko saan rahat jotta voin hakea uuden töllön, niin puhelimessa ei kuulemma voida asioida huollon tapauksista. Saa nyt nähdä kauanko tässä sitten ollaan ilman telkkaa heidän hitauden takia.
 
Niin ja siis tuossa Aquatuning-casessa tuli heiltä tilausvahvistus, jossa luki että pyrkivät lähettämään tuotteen mahdollisimman pian. Tilausvahvistus tuli 30.12.2018 ja sitten tuo viesti etteivät voikaan toimittaa tuotetta tuli 7.1.2019. Eikö tilausvahvistus olekaan "sopimus" myyjän ja ostajan välillä?
 
Niin ja siis tuossa Aquatuning-casessa tuli heiltä tilausvahvistus, jossa luki että pyrkivät lähettämään tuotteen mahdollisimman pian. Tilausvahvistus tuli 30.12.2018 ja sitten tuo viesti etteivät voikaan toimittaa tuotetta tuli 7.1.2019. Eikö tilausvahvistus olekaan "sopimus" myyjän ja ostajan välillä?
Onnea vaan tappeluun, en usko että liikettä kiinnostaa ollenkaan. Parasta vaan hyväksyä se, että nyt jäi tuote saamatta.
 
@Kautium ja @Jezme Joo, ei kai nää tämmöset ainakaan lopu, jos kaikki vain tyytyvät kohtaloonsa. Käsittelyajat ja prosessin hitaus saa vain kyseenalaistamaan miten paljon itse jaksaa nähdä vaivaa tämän vuoksi, kun Tietokonekauppa ei tunnu muuttavan kantaansa millään, ja ei tosiaan välttämättä edes riitalautakunnan päätöksen jälkeen. Harmillista on, että kyseiselle prosessorille luvattiin tuolta selvästi lyhyempi toimitusaika, kuin muualta. Toisaalta, tuota kaupan ketjua lukiessa on moni näköjään valittanut, että toimitusajat on ollut jotain ihan muuta, kuin luvattiin.
 
Who is responsible for the shipping cost?
The customer is responsible for paying the costs of shipping when returning their product(s) to Seasonic.

Support

Aattelin että jollain olisi ollut asiasta kokemusta..
Sit melkein kysyisin jimmyltä kun heillä on ilmainen palautus. Nykyäänhän lain mukaan sen ei enää tarvitse olla ilmaista.
 
Sit melkein kysyisin jimmyltä kun heillä on ilmainen palautus.

Mitäs sieltä jimmyltä kysyy, kun tuossa sanottiin jo "Seasonicin poweri hajosi ja Jimm's ilmoitti että pitää itse lähettää valmistajalle Saksaan.". Ja muutenkin Jimms ilmoittaa kyllä aika selkeästi tuosta kuviosta noissa Seasonicin powerien tuotesivuilla " *10 vuoden takuussa ensimmäiset kolme vuotta takuuvaihto tapahtuu normaalisti Jimm'sin kautta ja seuraavat vuodet suoraan Seasonic Europen kautta. Takuuvaihdossa Seasonicin kautta asiakas maksaa toimituskulut Saksaan Seasonicille. Tuotteen palautuskulut asiakaalle maksaa Seasonic."

Mutta eikös se toimituskulu sitten käytännössä mene Postin hinnaston mukaan, minkä voi tarkistaa netistä. Ellei sitten lähetä muun toimijan kautta. Jos paketti mahtuu mitoiltaan M-kokoiseen smarttiluukkuun niin näyttäisi maksavan 26,90€ tuo lähetys Saksaan.
 
Mitäs sieltä jimmyltä kysyy, kun tuossa sanottiin jo "Seasonicin poweri hajosi ja Jimm's ilmoitti että pitää itse lähettää valmistajalle Saksaan.". Ja muutenkin Jimms ilmoittaa kyllä aika selkeästi tuosta kuviosta noissa Seasonicin powerien tuotesivuilla " *10 vuoden takuussa ensimmäiset kolme vuotta takuuvaihto tapahtuu normaalisti Jimm'sin kautta ja seuraavat vuodet suoraan Seasonic Europen kautta. Takuuvaihdossa Seasonicin kautta asiakas maksaa toimituskulut Saksaan Seasonicille. Tuotteen palautuskulut asiakaalle maksaa Seasonic."

Mutta eikös se toimituskulu sitten käytännössä mene Postin hinnaston mukaan, minkä voi tarkistaa netistä. Ellei sitten lähetä muun toimijan kautta. Jos paketti mahtuu mitoiltaan M-kokoiseen smarttiluukkuun niin näyttäisi maksavan 26,90€ tuo lähetys Saksaan.

Menee postin hinnaston mukaan. Itsellä on näemmän mennyt vuosi sitten 22,90 €. Toisen kerran kun lähti vuoden sisään siitä, niin Seasonic laittoi ennakkoon maksetun rahdin.
 
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?

Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).

Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..
 
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?

Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).

Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..

Teoriassa hyvä liike antaa sinulle korjauksen ajaksi korvaavan tuotteen käyttöön. Käytännössä mikään iso liike (tai nettiliike) ei niin tee. Pienemmät kivijalkaliikkeet vielä tekevät. Tämä perustuu ihan "asiakkaan pitäisi saada korvaava tuote heti / odotuksesta ei pitäisi tulla vaivaa asiakkaalle" lauseelle missä riittää että asiakas kertoo että tarvitsee esim. tietokonetta työssään / päivittäin. (Tosin näytönohjain esim. voi olla sellainen millä nyt pystyy selainta käyttämään mutta ei esim. pelaamaan)

Toisekseen yleensä tuo toimii juuri siten että liike testaa ettei tuote toimi => lähettää sen maahantuojalle (joka testaa ettei se toimi) => lähettää eteenpäin tekijälle (joka testaa ettei se toimi) mistä tulee sitten se korvaava tuote yleensä tai tieto ettei korvaavaa enää valmisteta jolloin seuraa neuvotteluja (vastaavan tehoista vempaista tai rahaa takaisin).
 
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?

Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).

Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..

Korjauksen kustannukset, paikka ja kesto

"Korjauksen kestoaika ja sijaislaite
Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheen korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, miten pitkä tuo kohtuullinen korjausaika on. Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä otetaan huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan kaksi viikkoa.
  • viihde-elektroniikan laitteet eivät kuulu kodin välttämättömimpiin laitteisiin, mutta niidenkään korjaus ei saisi kestää useita viikkoja.
Jos kohtuullinen korjausaika ylittyy, kuluttaja voi pyytää käyttöönsä sijaislaitetta. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan ole yrityksen lakisääteinen velvollisuus. Antamalla sijaislaitteen yritys voi kuitenkin välttyä muilta hyvitysvaatimuksilta.
Sijaislaitteella on oltava samat perusominaisuudet kuin korjattavalla tavaralla."

Toisin sanottuna on tavallaan normaalia ja ihan sallittuakin mutta ei välttämättä parasta palvelua (tuossa yllä oli jo tästä). Kyllähän tuossa prosessissa nyt silti ymmärrettävästi kestää jonkin aikaa ja näytönohjainta ei nyt yleensä varmaan pidetä välttämättömyytenäkään.
 
Onko kellään kokemuksia Fat Pipen mailojen/lapojen hajoamisesta ja niiden korvauksista? Onko noissa myyjällä jonkinnäköistä virhevastuuta vai onko korvaava tuote tai rahan palautus valmistajan vastuulla? Voikohan noista vaatia rahoja takasi tai uutta tuotetta tilalle jos esimerkiksi 120e:n keppi katkeaa 3kk käytön jälkeen tai lapa halkeaa viikossa? Alkaa tulla jo kalliiksi tämä touhu, mutta noilla kepeillä on sen verran mukava pelata, etten mielellään merkkiäkään vaihtaisi :D
 
Onko normaalia että saattaa kestää parikin viikkoa kun saapi uuden / korjatun näyttiksen takuusta?

Itselläni kun poksahti tuo rx580, ja tänään lähetin sen tietokonekauppaan, niin sanoi että pari viikkoa saattaapi mennä. ( Testaavat ensin itse, ja sitten menee tukkuun joka päättää tuleeko uusi vai korjattu versio).

Siinäpä ollaa sit pari viikkoa ilman konetta. Ketuttaa vaan kun oli jo viikon odottamassa virtalähettä, ja alle päivän päästä meni sitten kipinöinnin kera tämä näyttis..

Kyllä käytännössä puhutaan kuukausista jos homma on venynyt liiaksi.

Onko kellään kokemuksia Fat Pipen mailojen/lapojen hajoamisesta ja niiden korvauksista? Onko noissa myyjällä jonkinnäköistä virhevastuuta vai onko korvaava tuote tai rahan palautus valmistajan vastuulla? Voikohan noista vaatia rahoja takasi tai uutta tuotetta tilalle jos esimerkiksi 120e:n keppi katkeaa 3kk käytön jälkeen tai lapa halkeaa viikossa? Alkaa tulla jo kalliiksi tämä touhu, mutta noilla kepeillä on sen verran mukava pelata, etten mielellään merkkiäkään vaihtaisi :D

Veikkaan että on kulutusosa, ilmeisesti noita myydään vaihdettavaksi.
Laatu jos ei kelpaa käytössä, pitää vaihtaa merkkiä.
Pallohan painaa muutamia 10g ei maila siinä hajoa, vaan jossain väärässä käytössä, vääntö tai lattiaan lyönti - veikkaisin valmistajan selitykseksi.

Varmasti ärsyttävä asia kuitenki. Kannattaa varmaan kysyä valmistajalta suoraan. Voivat haluta tutkia vanhaa.
Mikä fatpipe jab pp boostissa on vikana?
Reklamaatio – Fat Pipe
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemuksia Fat Pipen mailojen/lapojen hajoamisesta ja niiden korvauksista? Onko noissa myyjällä jonkinnäköistä virhevastuuta vai onko korvaava tuote tai rahan palautus valmistajan vastuulla? Voikohan noista vaatia rahoja takasi tai uutta tuotetta tilalle jos esimerkiksi 120e:n keppi katkeaa 3kk käytön jälkeen tai lapa halkeaa viikossa? Alkaa tulla jo kalliiksi tämä touhu, mutta noilla kepeillä on sen verran mukava pelata, etten mielellään merkkiäkään vaihtaisi :D

Olen oman viidakkomiekkailu-uran, elikkäs harrastesäbän pelaamisen aikana nähnyt n. 9 varresta lyönnin/lommon takia katkennutta mailaa ja ehkä korkeintaan yhden lavasta hajonneen mailan. Lapa hajoaa oman kokemuksen mukaan vain loppuun kuluneena ja päälle astuessa.

Varteen syvän osuman saanut maila taasen saattaa hajota kevyestäkin väännöstä kun sille päälle sattuu.
 
Olen oman viidakkomiekkailu-uran, elikkäs harrastesäbän pelaamisen aikana nähnyt n. 9 varresta lyönnin/lommon takia katkennutta mailaa ja ehkä korkeintaan yhden lavasta hajonneen mailan. Lapa hajoaa oman kokemuksen mukaan vain loppuun kuluneena ja päälle astuessa.

Varteen syvän osuman saanut maila taasen saattaa hajota kevyestäkin väännöstä kun sille päälle sattuu.

Teillä täytyy olla puhtaampaa peliä :D Laitoin Fat Pipelle sähköpostia. Soittivat muutaman tunnin päästä ja kehottivat lähettämään rikkoutuneet tuotteet matkahuollon kautta. Meni noin viikko niin sama paketti tuli takasi. Kallein varsi (ainut selkeästi uudennäkönen varsi paketista) oli vaihdettu uuteen ja paketissa oli myös 5 uutta lapaa. Reilun parin sadan hyöty siis :) Erinomaista palvelua.

Periaatteena kuulemma on, että mikäli varsi katkeaa tai lapa halkeaa ilman, että siinä näkyy paljoa pelaamisen jälkiä (iskuja) niin se kyllä vaihdetaan uuteen. Näinhän sen pitääkin olla. Saatiin kalleimman kepin katkeaminen videollekkin. Aivan mitättömästä kontaktista se hajosi ja olisikin ollut kumma jos tuosta ei olisi mitään korvattu.

Kiitokset Fat Pipelle!
 
Minun keissini. Kävin haahuilemassa verkkiksen B-stokissa, räpylään sattui
Asus ROG STRIX Z390-F GAMING Intel Z390 LGA1151 ATX-emolevy 249,90 €
199€ hintaan, ajattelin, että no vttu kävipä tuuri ja nappasin lankun mukaan. Kysyin kassalla, että tässä ei lue mitään syytä miksi on palautettu, niin sanoi, että poistuu valikoimasta. Kuulosti hassulta kun lankun hajottua heillä on kuitenkin uusi täysin vastaava lankku tarjolla 50€ kalliimmalla. Nyt kuitenkin paskaksi tuuriksi uusi kone alkoi 4vk lankun oston jälkeen temppuilla (2vk kasasin ja yhden viikon käytin), jonka jälkeen en saannut luonnollisesti lankkua palautettua.

Näin kirjoitin verkkikseen:
Hei,

Ostin teidän B stokista seuraavan lankun tilausnumerolla: Tilaus --------

Asus ROG STRIX Z390-F GAMING Intel Z390 LGA1151 ATX-emolevy 249,90 €

Kysyin onko tuotteessa mitään vikaa, kun ei ole mitään selostetta ja sain vastaukseksi, että kyseessä on uusi tai poistoon menossa oleva tuote. Olen hiukan hämilläni kun kone kerkesi olla noin kaksiviikkoa kokoamisen jälkeen, jonka jälkeen tänään alkoi tulla artifakteja. Kuvittelin ensimmäiseksi, että nyt uusi RTX 2080 TI petti, mutta kun vaihdoin tilalle 1070 FTW kortin joka ”vanhassa koneessa” oli todettu edelleen toimivaksi, yllätyin kun kone ajurien uudelleen asennuksen jälkeenkin puskee artifakteja. Tämän jälkeen ajattelin, että eihän tuo nyt hemmetti näyttiksestä voi olla kiinni kun molemmat näyttikset reagoi liki samoin ja päätin kokeilla vielä alempaa PCI-E slottia. Kone lähti rokkaamaan ja toimii nyt sitten x aikaa. Mielestäni tuote on kuitenkin viallinen – sen ollessaan viallinen vaikka vain yksi PCI-E slotti olisi rikki.

Em omien testien perusteella uskallan väittää emolevyä vialliseksi ja valitettavasti tuo 30pv palautusoikeus on mennyt jo umpeen kun kasaamiseen meni niin kauan. Miten minun kannattaa tämänlaisessa tilanteessa edetä ja paljonkohan maksaisi teillä suunnilleen vaihtaa emolevy jos takuukin koneen toteaa em tavalla vialliseksi? Onnistuuko tuollainen esim odottaessa? Koska itse olen estynyt toimittamaan lankkua työmatkan takia seuraavat 5vkoa pelkästään huoltoon, niin onko siis mahdollista tuoda koko kone paikanpäälle ja saada moinen hinta arvio vaihtotyöstä.. Miten teillä asennetaan CPU cooleri takaisin paikalleen kun nyt on nestemetallia Corsairin H150i:n ja HS välissä? Pitääkö tuo tajuta pyytää erikseen myös? (Thermal Grizzly Conductonaut -nestemetalli, 1 g 11,90 €). Aijempi windows 10 on myös vissiin sidottu MB/CPU/SSD:hen, joten joudun hankkimaan taas uuden windowsin myös?

jos oikea osoite olisi ollut huolto@verkkokauppa.com, niin voisitko lähettää edelleen sinne.

Kiitos

----- ----- -----

Vastaus oli aika jäätävä imo "ns täyden takuun tuotteelle".
Hei,

Koneen voi toimittaa huoltoomme tarkistettavaksi. Mikäli emolevy on takuunalaisesti viallinen, työstä ei veloiteta. Mutta emolevyä emme voi vaihtaa suoraan uuteen, koska se on ostettu Outletin kautta. Eli viallinen emolevy menee hyvitykseen ja hyvityssumman voi käyttää toisen emolevyn hankintaan.

Valitettavasti vianetsintää emme voi suorittaa odottaessa, vaan menee työjonon mukaan. Prosessorin asennuksessa käytämme tavanomaista prosessoritahnaa. Mikäli haluat tuota nestemetallia väliin, niin toimita myös sitä ja mainitse siitä huollon asiakaspalvelulle.

Onko Windows 10 retail vai oem versio? Retailin voi asentaa toiselle emolevylle. OEM version saa käsittääkseni toimimaan siten, jos sitoo Windows lisenssin Live tiliinsä, eli kirjautuu Windowsiin live tilillä. Tästä en tosin ole täysin varma.

Minulla alkaa motivaatio loppua. Nyt kertoivat, että

Hei,

Vaikuttaisi olevan näytönohjainvikaa. Kone toimii testiohjaimella (RTX2080) ongelmitta ja kun näytönohjainta testaa toisessa kokoonpanossa, tulee grafiikkavirheitä. Näytönohjain oli ilmeisesti muualta ostettu?

Aika jännä, että oma 1070 ei tuossa koneessa toiminut, mutta heidän 2080 tuossa toimii? Kysyin samalla, että ottaako he vastuun jos heidän diagnoosinsa on kuin onkin väärä niin eivät. Eli jos "korjautan" koneen kovalla hinnalla nyt ja kone ei toimikkaan sittenkään siitä huolimatta ja vika ei ole ehjässä näyttiksessä niin "normaalit takuuehdot koskevat korjausta" eli en saa hyvitystä koska tuote on otettu käyttöön jota eivät suoraan sano..

Mitä fiiliksiä, miten tämän asian kanssa kannattaisi edetä? Yksi vaihtoehto toki olisi hoitaa koko paska itse ja testata komponentti kerrallaan itse, mutta valitettavasti olen estynyt työmatkan takia tekemästä mitään vielä 2-3 vkoa, joten tuo aika "tuntui" kohtuuttomalta, mutta jos tästä tulee nyt riesa ja kierre tän perseilyn takia niin jää viimeiseksi kerraksi kun verkkiksessä asioin.
 
Päätös tuli komplett.fi / Sony HT-ST5000 casesta ja kuluttajariitalautakunta suosittaa, että "Komplett Services Finland Oy toimittaa nkwsky Sony HT-ST5000 Soundbar-kaiutinjärjestelmän 249eurolla". Laitoin asiaa komplett.se:n suuntaan eteenpäin, saa nähdä mitä vastaavat:tup:
 
Päätös tuli komplett.fi / Sony HT-ST5000 casesta ja kuluttajariitalautakunta suosittaa, että "Komplett Services Finland Oy toimittaa nkwsky Sony HT-ST5000 Soundbar-kaiutinjärjestelmän 249eurolla". Laitoin asiaa komplett.se:n suuntaan eteenpäin, saa nähdä mitä vastaavat:tup:

Sama päätös tuli mullekkin. Täytyy odotella mitä sulle vastaavat. Tollaista komplett services finland oy:tä ei taida olla enään olemassakaan? Heittäytyvät varmaan tietämättömiksi riikinruotsalaisiksi.
 
Päätös tuli komplett.fi / Sony HT-ST5000 casesta ja kuluttajariitalautakunta suosittaa, että "Komplett Services Finland Oy toimittaa nkwsky Sony HT-ST5000 Soundbar-kaiutinjärjestelmän 249eurolla". Laitoin asiaa komplett.se:n suuntaan eteenpäin, saa nähdä mitä vastaavat:tup:

Millasen viestin laitoit? Mulle tuli sama päätös ja mielellään laittaisin tuonne viestiä, mutta ei taida taipua englanniksi eikä varsinkaan ruotsiksi tämmöinen sepitys.
 
Sama päätös tuli mullekkin. Täytyy odotella mitä sulle vastaavat. Tollaista komplett services finland oy:tä ei taida olla enään olemassakaan? Heittäytyvät varmaan tietämättömiksi riikinruotsalaisiksi.
Kyllä sellainen yritys on vieläkin olemassa, eli eivät ole ajaneet sitä alas. Verkkokauppatoiminta on virallisesti loppunut Suomessa mutta ei sen pitäisi olla este tällaisten asioiden hoitamiselle.
 
Kuluttajariitalautakunta suosittaa ja jos yritys sitä ei noudata niin ainoa tie on oikeuteen lähteminen,jonka lopputulos voi olla mitä tahansa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 301
Viestejä
4 508 621
Jäsenet
74 350
Uusin jäsen
JMM333

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom