• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksesä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 184
Eihän nuo näytöt normaalisti irtoa liimauksistaan, mutta asiakkaan aiheuttaman vian näyttäminen toteem sitten taas on aina myyjän vastuulla.
Eihän toi DNA liikkeen myyjä edes tutkaillut tuota tablettia mitenkään vaan heti sanoi että ei kuulu takuuseen kun kerroin että näyttö puoliksi irti liimauksista. Toisaalta ymmärrän ettei tukinut, eihän hän siitä edes mitään päätöstä voi tehdä.
Sitä ihmettelin että suoriltaan tyrmättiin ettei tuollainen irtoaminen ole takuunalainen ja "Voidaan me se huoltoon lähettää mutta turha tarkastus maksaa 45€". Annettiin siis ymmärtää että olen hyvin heikoilla jäillä. Vähän tuli sellainen fiilis että koitettiin pelotella pois.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 408
Eihän toi DNA liikkeen myyjä edes tutkaillut tuota tablettia mitenkään vaan heti sanoi että ei kuulu takuuseen kun kerroin että näyttö puoliksi irti liimauksista. Toisaalta ymmärrän ettei tukinut, eihän hän siitä edes mitään päätöstä voi tehdä.
Sitä ihmettelin että suoriltaan tyrmättiin ettei tuollainen irtoaminen ole takuunalainen ja "Voidaan me se huoltoon lähettää mutta turha tarkastus maksaa 45€". Annettiin siis ymmärtää että olen hyvin heikoilla jäillä. Vähän tuli sellainen fiilis että koitettiin pelotella pois.
Monilla myyjillä ei tuo tekninen osaaminen ole niin ihmeellistä ja saattavat läpistä mitä vaan, siitä ei kannata sen enempää välittää. Mutta tuosta tarkastusmaksun mahdollisuudesta se sanoi sulle ihan tarkoituksella.

Mä olen joskus vuosia sitten ollut itse ottamassa huoltoja vastaan, ja se määrä ihmisiä joka ei yllättäen haluakaan lähettää laitetta huoltoon kun mainitsee, että itse aiheutetusta vauriosta johtuvan hajoamisen toteamisesta veloitetaan muutaman kympin tarkastusmaksu on (tai ainakin tuohon aikaan oli) yllättävänkin suuri. Lisäksi tuota tarkastusmaksua ei saa veloittaa asiakkaalta, ellei sitä ole asiakkaalle tuotu etukäteen esille, minkä takia tuo säännönmukaisesti mainittiin jokaiselle asiakkaalle joka laitetta toi huoltoon, etenkin niille joilla oli vähän epätavallisempi viankuvaus tai jos vika haisi esim. kastumisvauriolta.

Yhdestäkään asiallisesta takuuhommasta ei tullut asiakkaalle laskua, mutta monesta kastuneesta ja muuten pahoinpidellystä laitteesta sai kyllä asiakkaille laskuja esitellä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 238
Mitä voidan tehdä, jos toisella puolella Suomea oleva pyöräliike ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin? En tiedä, miten kuluttajaneuvojakaan saa otettua yhteyttä, kun itse soittanut varmaan 20 kertaa ja kukaan ei ole ikinä vastannut.

Useamman tonnin maastopyörä kyseessä ja jo muutaman kuukauden ajon jälkeen linkuston kaksi laakeria levisi totaalisesti. En saanut ketään sähköpostilla tai puhelimella kiinni. Lopulta jouduin tilaamaan ja asentamaan varaosat omaan piikkiin.

Sitten tuli uusi vika ohjainlaakeriin. Sain hetkellisesti jopa jonkun kiinni ja lupasivat lähettää varaosan sekä selvittää aiempaa ongelmaa. Neljä viikkoa mennyt ja mitään ei ole kuulunut. Kukaan ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 412
Mitä voidan tehdä, jos toisella puolella Suomea oleva pyöräliike ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin? En tiedä, miten kuluttajaneuvojakaan saa otettua yhteyttä, kun itse soittanut varmaan 20 kertaa ja kukaan ei ole ikinä vastannut.

Useamman tonnin maastopyörä kyseessä ja jo muutaman kuukauden ajon jälkeen linkuston kaksi laakeria levisi totaalisesti. En saanut ketään sähköpostilla tai puhelimella kiinni. Lopulta jouduin tilaamaan ja asentamaan varaosat omaan piikkiin.

Sitten tuli uusi vika ohjainlaakeriin. Sain hetkellisesti jopa jonkun kiinni ja lupasivat lähettää varaosan sekä selvittää aiempaa ongelmaa. Neljä viikkoa mennyt ja mitään ei ole kuulunut. Kukaan ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin.
Jos kyseessä on joku tunnettu pyörämerkki niin niillä on usein omat valtuutetut huollot/maahantuoja minkä kautta asian voi hoitaa eikä tarvitse ostoliikkeen kautta hoitaa välttämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 184
@Lare Onko kyseessä tuo toisessa ketjussa mainitsemasi Orbea? Huntteri tuo maahan Orbeaa, joten löytyisikö sieltä suunnasta apua?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
160
Näyttikseni (Gigabyte RX 7900 GRE) oli viallinen. Pelit kaatuivat 30min-2h sisällä. Pelin äänet kuuluivat edelleen, kuva jäätyi. Kokeiltu toisessa koneessa jossa antoi samaa virhettä: LiveKernelEvent 141. Samaten omaan koppaani iskettiin toinen näyttis, jonka avulla rasitustestiä pyöritettiin 1,5 päivää ongelmitta. Firma on Proshop ja suunnitelma on reklamaatio, joka on jo tehty. Onneksi löytyy kannettava, jota voi ajaa asian ratkeamiseen saakka.

Mainittakoon se, että pakkauksen sinetti oli rikottu jo sen saapuessa. Mikäänhän ei käsittääkseni estä yritystä myymästä asiakaspalautusta uutena, mutta ajattelin pistää käyttöön tästä huolimatta. Oli näemmä virhe.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 936
Näyttikseni (Gigabyte RX 7900 GRE) oli viallinen. Pelit kaatuivat 30min-2h sisällä. Pelin äänet kuuluivat edelleen, kuva jäätyi. Kokeiltu toisessa koneessa jossa antoi samaa virhettä: LiveKernelEvent 141. Samaten omaan koppaani iskettiin toinen näyttis, jonka avulla rasitustestiä pyöritettiin 1,5 päivää ongelmitta. Firma on Proshop ja suunnitelma on reklamaatio, joka on jo tehty. Onneksi löytyy kannettava, jota voi ajaa asian ratkeamiseen saakka.

Mainittakoon se, että pakkauksen sinetti oli rikottu jo sen saapuessa. Mikäänhän ei käsittääkseni estä yritystä myymästä asiakaspalautusta uutena, mutta ajattelin pistää käyttöön tästä huolimatta. Oli näemmä virhe.
Kuinka nopeasti tuo oireili?
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 412
Kysymys, miten virhevastuu tapahtuu pakettikoneiden (Acer) kanssa?
Tyttöystävän 3060ti i5 Acerin pakettikone (Acer Predator Orion 3000 i5/16/1024/3060TI pelitietokone - Gigantti verkkokauppa) nakkasi artifakteja ruuduille (näkyvissä screenshoteissa jne) yhtäkkiä. Vähän haiskahtaa että VRAM:it menossa paskaksi hissukseen.
Koneen uudelleen käynnistämisen jälkeen asensi uusimmat NVIDIA:n ajurit ja ainakin toistaiseksi (uudelleen käynnistyksen jälkeen) artifakteja ei ole tullut.

Itse tietokone on ostettu 2021 ja Gigantin sivuilla he tarjoavat vain 2 vuoden takuuta noille koneille joka on omasta mielestä aika "high-end" tietokoneelle varsin lyhyt aika, onko kohtalontovereita joilla on ollut samallainen case ja miten Gigantissa toimittu asian suhteen?
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 313
Kysymys, miten virhevastuu tapahtuu pakettikoneiden (Acer) kanssa?
Tyttöystävän 3060ti i5 Acerin pakettikone (Acer Predator Orion 3000 i5/16/1024/3060TI pelitietokone - Gigantti verkkokauppa) nakkasi artifakteja ruuduille (näkyvissä screenshoteissa jne) yhtäkkiä. Vähän haiskahtaa että VRAM:it menossa paskaksi hissukseen.
Koneen uudelleen käynnistämisen jälkeen asensi uusimmat NVIDIA:n ajurit ja ainakin toistaiseksi (uudelleen käynnistyksen jälkeen) artifakteja ei ole tullut.

Itse tietokone on ostettu 2021 ja Gigantin sivuilla he tarjoavat vain 2 vuoden takuuta noille koneille joka on omasta mielestä aika "high-end" tietokoneelle varsin lyhyt aika, onko kohtalontovereita joilla on ollut samallainen case ja miten Gigantissa toimittu asian suhteen?
En usko että Gigantti tekee mitään ilman kuluttajariitalautakuntaa mutta ensin pitää kokeilla ottaa sinne yhteyttä. Lautakunta todennäköisesti sitten määrää korjaamisen tai hinnan alennuksen. Toki sinun pitää ensin varmistaa että vika todella on olemassa eikä se nyt korjaantunut. Tässä lautakunna päätös saman tyylisestä tapauksesta:

>Lautakunta toteaa, että kannettava tietokone joutuu paikallaan säilytettäviä sähkölaitteita useammin alttiiksi rasitukselle, koska sitä liikutellaan paikasta toiseen. Lautakunta katsoo, että kannettavan tietokoneen tulee sen laadusta ja käytöstä riippuen kestää tavanomaisessa käytössä noin neljä vuotta.

>Kun näin ei tässä tapauksessa ollut, kaupan kohteessa on sen vuoksi ollut kuluttajansuojalain 5 luvun 12 §:n mukainen virhe. Virheen johdosta T:llä on oikeus hinnanalennukseen. T:n ostama tietokone on maksanut 576 euroa. Virhettä vastaavan hinnanalennuksen määräksi lautakunta arvioi 230 euroa.

 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 412
En usko että Gigantti tekee mitään ilman kuluttajariitalautakuntaa mutta ensin pitää kokeilla ottaa sinne yhteyttä. Lautakunta todennäköisesti sitten määrää korjaamisen tai hinnan alennuksen. Toki sinun pitää ensin varmistaa että vika todella on olemassa eikä se nyt korjaantunut. Tässä lautakunna päätös saman tyylisestä tapauksesta:

>Lautakunta toteaa, että kannettava tietokone joutuu paikallaan säilytettäviä sähkölaitteita useammin alttiiksi rasitukselle, koska sitä liikutellaan paikasta toiseen. Lautakunta katsoo, että kannettavan tietokoneen tulee sen laadusta ja käytöstä riippuen kestää tavanomaisessa käytössä noin neljä vuotta.

>Kun näin ei tässä tapauksessa ollut, kaupan kohteessa on sen vuoksi ollut kuluttajansuojalain 5 luvun 12 §:n mukainen virhe. Virheen johdosta T:llä on oikeus hinnanalennukseen. T:n ostama tietokone on maksanut 576 euroa. Virhettä vastaavan hinnanalennuksen määräksi lautakunta arvioi 230 euroa.

Mjoo, tuon perusteella pitäisi saada takuuseen, kuitenkin kyseessä on pöytätietokone jota ei liikutella paikasta toiseen. Mutta noh, toivotaan että ajurit korjasivat ongelman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Taas ollut etäkauppa väännöt kuluttajariitalautakunnassa:

Koska uutinen on muurin takana niin olisi hyvä vähän avata mistä on kysymys?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 098
Koska uutinen on muurin takana niin olisi hyvä vähän avata mistä on kysymys?
Kyllä mulle aukes kokonaan

Tuossa tärkeimmät

Oli etäkauppa
Autoliikkeellä oli tämän jälkeen 30 vuorokautta aikaa maksusuoritusten palauttamiseen. Liikkeen olisi myös maksettava auton palauttamisesta koituneet kulut.

Kuluttajansuojalain mukaan Petri ei nimittäin vastaa edes auton arvonalennuksesta, jos myyjäliike ei ole antanut asiakkaalle lain mukaisia peruuttamisoikeutta koskevia tietoja.

Lopulta lautakunta kiteytti ratkaisunsa niin, että Petrillä on ollut oikeus kaupan peruuttamiseen. Lautakunta päätyi suosittamaan, että myyjäliike peruuttaa etäkaupan ja palauttaa kauppahinnan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
156
Jatkoa: Kysyin Asukselta asiasta, ja sieltä kerrottiin myös, että sarjanumeron takaa löytyy Hollanti:

Mutta: Asuksen sivuilla seikkaillessani huomasin, että olin rekisteröinyt saman hiiren samalla sarjanumerolla sähköpostini nimiin Asuksen sivuilla viikko oston jälkeen, ja Asuksen sivuilla on merkittynä sama päivä myyntipäiväksi kuin Jimm'sin kuitissa on myyntipäivä. Lähetin myös tuon todisteen kuvakaappauksena Jimm'sille.

Myyjäksi Asuksen sivuilla on merkitty joku "Reseller Name: 9114", mutta en löytänyt Asuksen sivuilta mitään tuosta "9114":stä.

Kysyin Jimm'siltä vielä lisäkysymyksenä tämän "hollantilaisen jälleenmyyjän" nimeä. Saa nähdä, mitä vastaavat; ehkä jos kyseisen yrityksen nimi on esimerkiksi joku Jimm's PC Store *tähän Hollannin Oy* tai Jimm'sin omistajan, Casekingin, joku muu hollantilaisyritys, niin ehkei nimeä helposti kerrota.

Kiitos pulatunnus valaisevasta viestistä. Ja juu, kyllä tämän loppuun asti vien, ihan periaatteenkin vuoksi.

Mullahan muutamia vuosia sitten kävi niin, että tilasin Gigantista näytönohjaimen (~tonnin luokkaa), no yllätys olikin hieno kun paketissa olikin paljon köyhempi versio kortista minkä tilasin, kuitenkin sama GPU. Soittelin sitten Giganttiin niin siellä oltiin vielä enemmän hämillään kun kyseistä korttia heillä ei ole myytävänä, eikä ole ollutkaan eikä sarjanumero ym mätsännyt mihinkään. Hieman alko kuumottelemaan että sysääkö vielä itelleni että koitan koijata halvemman kortin kanssa, mutta onneks pienen vääntämisen jälkeen myymälässä lopulta sai uuden tilaukseen ja sen kortin mistä olin jo maksanutkin. Että kyllä noilla isoillakin tapahtuu ihmeellisiä kämmejä noiden varastojensa kanssa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
13 176
No tuskin jaksan Suunto Sonic -kuulokkeista tämän enempää kinastella.

Vaadi asian eskaloimista ylemmälle taholle. Tolla asikaspalvelijalla ei ole valtuuksia.

Jos ei auta, tee kateosto ja vaadi hyvitystä kuluttajariitalautakunnan kautta. Eiköhän elisa niitä päätöksiä kunnioita, kunhan vain vaatii asian kierrättämistä sitä kautta, koska olettaa että et jaksa tapella.
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
71
Normaalia Elisalta. Sama kävi sen jonkun läppäritarjouksen kanssa joitain vuosia sitten, 5kk oston (ja perumisen) jälkeen joku isompi taho soitti että "sori tehtiin tymästi, haluutko vielä ostaa".
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
585
Normaalia Elisalta. Sama kävi sen jonkun läppäritarjouksen kanssa joitain vuosia sitten, 5kk oston (ja perumisen) jälkeen joku isompi taho soitti että "sori tehtiin tymästi, haluutko vielä ostaa".
Muistan hyvin. Näin meni itelläkin. Vasta vähän aikaa sitten annoin kyseisen hyvin palvelleen koneen nuorisolle etiäpäin.
Kannattaahan se oikeuksistaan pitää kiinni :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 629
Viestejä
4 398 499
Jäsenet
73 021
Uusin jäsen
jackdd

Hinta.fi

Ylös Bottom