• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
269
Terve! Onko tälläisessä tilanteessa mitään tehtävissä?
Powerilla oli
Hintaan 199€(599€ normihinta) ja onnistuin sen tilaamaan lauantai iltana. No nyt tuli viesti että tilaukseni perutaan virheellisen saldon takia. Tämä kävi muutamalle tuolta *hyvät tarjous langasta*
Mietin että minkälaisia vaihtoehtoja mulla on tässä, voinko esim. Ilmoittaa että olen valmis odottamaan seuraavaa erää kameroista(jos sellaista on tulossa) vai onko tää tilanne hävitty nyt :)
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
909
thanks hyvistä vihjeistä. Pistin poweriin sähköpostia.
Tuskin kameraa saa, mutta muukin kompensaatio tänne kelpaa. Raportoidaan sit tänne mitä sieltä vastaavat, niin voidaan vähän seurata kohtelevatko kaikkia tasapuolisesti.
 
Liittynyt
30.10.2021
Viestejä
13
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin c5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13 (1).jpgc5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13.jpg
Minulta lähteneet:
IMG_20211208_140631_124215.jpgIMG_20211208_140928_124236__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
535
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin
Minulta lähteneet:
In Finland we have this thing called Reilu Meininki.

Perus petoshan tuo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin
Minulta lähteneet:
Petokseltahan tuo kuullostaa, mutta olen aina miettinyt onko noista kuvista mitään hyötyä (toivottavasti on), kun voithan noiden kuvien jälkeen vetää lenkkarit jalkaan ja lähteä lenkille ja sitten viedä vasta kengät postiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Itsekin kerran jonkun emännän ryysyn palautin Zalandolle, josta tuli viestiä että ei hyväksytä koska on käytetty. Vähän aikaa huulipyöreänä ja aspaan parit viestit niin asia kyllä raukes. On kyllä erikoinen juttu tuo.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
827
Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.
Pohjissa on eri kuviointi noissa kuvissa? Eli laittoi toisista tossuista kuvat. Noita kuvioiden reunoja kun vertailee, niin noi on selkeästi eri? Siinä vaiheessa, kun joku muu täällä tuon vahvistaa, niin ottaisin iltapäivälehtiin yhteyttä.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 093
Pohjissa on eri kuviointi noissa kuvissa? Eli laittoi toisista tossuista kuvat. Noita kuvioiden reunoja kun vertailee, niin noi on selkeästi eri? Siinä vaiheessa, kun joku muu täällä tuon vahvistaa, niin ottaisin iltapäivälehtiin yhteyttä.
Samaa mieltä, kuusikulmioista koostuvat kuviot kulkee selvästi eri kohdissa, joten eri kengät.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 114
Samaa mieltä, kuusikulmioista koostuvat kuviot kulkee selvästi eri kohdissa, joten eri kengät.
Hetken kesti löytää ero, aika hyvä kuva-arvoitus. Mutta jos katsoo tuota ihan kengän keskiosassa olevaa hunajakennomaista rakennetta, niin tuossa Stadiumin ottamassa kuvassa näkyy vasemmanpuoleisessa kengässä viisi peräkkäistä ehjää hunajakennorakennetta peräkkäin, tuollaista ei ole noissa @Zimppeli66 omissa kuvissa, niitä hunajakennoja on tuossa suunnassa max. 4kpl peräkkäin täydellisinä.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
985
Mitenköhän pitkään toi valitusprossi voisi kestää? Mietin vaan että viittiikö tähän lähteä vai ottasko suosiolla tarjotun 50€:n lahjakortin?
Voit toki ottaa lahjakortin. Itse en hyväksy tilauksen yksipuolista perumista tai 50€ lahjakorttia. Laitoin kirjallisen reklamaation Powerille, ja vien asian lopulta myös KKV:n tietoon. Kuten edellisessä viestissä mainittiin, myyjäyrityksellä on huolellisuusvelvoite varastosaldojen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2021
Viestejä
13
Pohjissa on eri kuviointi noissa kuvissa? Eli laittoi toisista tossuista kuvat. Noita kuvioiden reunoja kun vertailee, niin noi on selkeästi eri? Siinä vaiheessa, kun joku muu täällä tuon vahvistaa, niin ottaisin iltapäivälehtiin yhteyttä.
Tämähän selittää paljon! En itse edes tajunnut tuollaista tutkia, eli eri kengät on. Tästähän tulee kunnon Columbo-jakso vielä. Kiitos huomioista, nyt onkin jännä nähdä mihin suuntaan asia lähtee etenemään.

Heillekin jo aikaisemmin laitoin, että jos olisin kenkiä käyttänyt, olisin tottakai yrittänyt puhdistaa ennen takaisin laittoa. Lisäksi pohdintana: kyseessä sisäpelikengät ja pelipaikassani on "puhdas" alusta, jossa en ole 2.v aikana saanut vanhoja kenkiä likaantumaan noin (saman väriset pohjat). Päivittelen tänne miten etenee.
 
Liittynyt
27.12.2021
Viestejä
2
Tämähän selittää paljon! En itse edes tajunnut tuollaista tutkia, eli eri kengät on. Tästähän tulee kunnon Columbo-jakso vielä. Kiitos huomioista, nyt onkin jännä nähdä mihin suuntaan asia lähtee etenemään.

Heillekin jo aikaisemmin laitoin, että jos olisin kenkiä käyttänyt, olisin tottakai yrittänyt puhdistaa ennen takaisin laittoa. Lisäksi pohdintana: kyseessä sisäpelikengät ja pelipaikassani on "puhdas" alusta, jossa en ole 2.v aikana saanut vanhoja kenkiä likaantumaan noin (saman väriset pohjat). Päivittelen tänne miten etenee.
Nää oli erot spottasin ite noista kuvista. Eli kuvassa 1 numerot eri kohdassa suhteessa heksoihin ja toisessa kuvassa koko kennokuvio puuttuu tosta kantapäästä.

Näyttökuva 2021-12-27 kello 21.13.55.png
Näyttökuva 2021-12-27 kello 21.14.01.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 549
Nää oli erot spottasin ite noista kuvista. Eli kuvassa 1 numerot eri kohdassa suhteessa heksoihin ja toisessa kuvassa koko kennokuvio puuttuu tosta kantapäästä.
Eiköhän sieltä kantapäästä löydy kuitenkin sama kennokuvio vaikka ei nyt just tuossa kuvassa satu näkymään.

Samaa mieltä toki tuosta että logon kohdalla kennoleikkaus on eri näköinen joten ei samat parit ole kuvissa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 986
Mikäköhän verkkokauppa tässä on kyseessä? Gigantti varmaankin, kun siellä on ollut 30vrk muistaakseni 2019 vielä käytössä. Powerkin se voi olla

Mistä sait 30vrk? Jotenkin tuntuu Jimmsiltä.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
269
Terve! Onko tälläisessä tilanteessa mitään tehtävissä?
Powerilla oli
Hintaan 199€(599€ normihinta) ja onnistuin sen tilaamaan lauantai iltana. No nyt tuli viesti että tilaukseni perutaan virheellisen saldon takia. Tämä kävi muutamalle tuolta *hyvät tarjous langasta*
Mietin että minkälaisia vaihtoehtoja mulla on tässä, voinko esim. Ilmoittaa että olen valmis odottamaan seuraavaa erää kameroista(jos sellaista on tulossa) vai onko tää tilanne hävitty nyt :)
Tähän päivitystä omalta osalta. Eli verkkokauppa tarjosi mallikappaleen ja 30€ lahjakortin. En ole kovinkaan tyytyväinen lopputulokseen, mutta alko käymään hermoon säätäminen niin ihan kiva että lopulta sai hoidettua.
Osalle tarjottiin vastaavaa tuotetta jota voi pitää parannuksena alkuperäiseen tuotteeseen, mutta kun itse siitä kyselin niin tarjottiin vaan tuota mallikappaletta.
Loppujen lopuksi aika powerilta aika surkeaa toimintaa
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 051
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 716
Eli Jimssin "10 tunnin kokeilu" on ihan höpö höpöä?
Itse asiassa, Jimms on tainnut nyt poistaa tuon palautusehdoistaan.

Sehän tuosta nyt ei selviä että onko kyseessä edes Jimms. Hyvällä todennäköisyydellä saattaa ollakin.

Mutta kyllä tuossa ratkaisussakin erikseen mainitaan että tuo on normaalista poikkeava kokeiluaika. Ja ratkaisussa erikseen todetaan että lautakunta on yhtynyt tuohon myyjän näkemykseen tuosta 10h rajasta, ja että käyttöä (kokeilun jälkeen) olisi siis kertynyt vielä 21h sen päälle.

Isoimpana tekijänähän tuossa nyt mainitaan se, että tuotteessa on katsottu olevan virhe, jonka suuruus oikeuttaisi kuluttajan vähintään yhtä suureen hyvitykseen kuin mitä tuo käyttöönoton arvon alenema olisi. Eli tilanteessa missä virhettä ei olisi, vaan tuotetta on selvästi "kokeiltu" liian pitkään, joutuu varmasti jatkossakin kuluttaja maksamaan sen arvon aleneman.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2021
Viestejä
13
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin
Minulta lähteneet:
Päivitystä asiaan. Viikko meni vastauksen saamiseen. Piti laittaa monta s-postia ennenkuin asiakaspalvelu vastasi. Ei maininnut sanallakaan kuvia, ei antanut myöskään esimiehen tietoja yms. Käski vain olla yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Loistavaa palvelua... No, nyt mennään sitten kkv:n kautta eteenpäin.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
Voithan koittaa lehdistölle pistää viestiä, eikös ne tykkää tuollaisia klikkiuutisia tehdä. ”Myyjäliike syytti asiakasta kenkien sotkemisesta - kuvissa eri kengät kuin asiakkaan palauttamat”. Ja hyvällä tuurilla uutisvinkistä voit tienata kenkien hinnan verran rahaa…
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Voithan koittaa lehdistölle pistää viestiä, eikös ne tykkää tuollaisia klikkiuutisia tehdä. ”Myyjäliike syytti asiakasta kenkien sotkemisesta - kuvissa eri kengät kuin asiakkaan palauttamat”. Ja hyvällä tuurilla uutisvinkistä voit tienata kenkien hinnan verran rahaa…
Tämä. Iltalehti ja/tai IS tarttuu tähän sataprosenttisen varmasti.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 093
Voithan koittaa lehdistölle pistää viestiä, eikös ne tykkää tuollaisia klikkiuutisia tehdä. ”Myyjäliike syytti asiakasta kenkien sotkemisesta - kuvissa eri kengät kuin asiakkaan palauttamat”. Ja hyvällä tuurilla uutisvinkistä voit tienata kenkien hinnan verran rahaa…
Juu, tällainen on juuri omiaan iltapaskoihin. Ja jos asian saa havainnollistettua ja selitettyä hyvin, lopputulos on varmasti suosiollinen ja palvelee kaikkia osapuolia ja voi jopa saada lopettamaan tuollaisen perseilyn (vaikka se olisikin ollut jonkinlainen vahinko).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Päivitystä asiaan. Viikko meni vastauksen saamiseen. Piti laittaa monta s-postia ennenkuin asiakaspalvelu vastasi. Ei maininnut sanallakaan kuvia, ei antanut myöskään esimiehen tietoja yms. Käski vain olla yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Loistavaa palvelua... No, nyt mennään sitten kkv:n kautta eteenpäin.
Laita piruuttasi sähköpostia (ruotsiksi tai englanniksi) HR-pomo Åsa Brunzellille asa.brunzell@stadium.com ja pistä cc:ksi toimari Karl Eklöf karl.eklof@stadium.com. Saattaa olla että tulee vauhtia asioihin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Näistä pohjien erot näkyy helpoiten. Ehdottomasti kannattaisi olla yhteydessä iltapäivälehtiin. Pitää tuollaisesta tietoisesta asiakkaan huijaamisesta jotain julkisia seuraamuksiakin tulla.

Juuri niin! Eikä firmalta pitäisi hyväksyä enää korvauksena pelkkää tuotteen hyvitystä, vaan minusta pitäisi saada myös korvausta heidän väärästä toiminnastaan. Esim. hyvitys ja uudet sopivat kengät asiakkaalle
 
Liittynyt
24.01.2019
Viestejä
95
Itsellä nyt tällainen tapaus.

Ostimme vaimon kanssa jokin aika sitten uudehkon rivitalon, jossa eräs valmistaja oli kalustanut keittiön (astianpesukone, liesi, pakastin ja jääkaappi). Kaikki muu oli ok, mutta pakastin ei toiminut. Edellinen asukas sanoi sen toimineen normaalisti ennen hänen muuttoaan. Takuu oli juuri umpeutunut. No, saimme kuitenkin sovittua välikäsien kautta ko. valmistajalta uuden pakastimen takuuseen ja sen toimitti paikallinen yritys.

No nyt tämä takuuna saatu pakastin hajosi eilen. Eikös tässä ole ihan yhtä lailla mahdollisuus saada uusi pakastin tilalle? Takuuta oli 2 vuotta ja saimme pakastimen 1v ja 10kk sitten eli takuu olisi vielä voimassa. Entäs mahdolliset kuljetus- ja asennuskustannukset, kun paikallinen yritys kuitenkin jotain haluaa veloittaa?

Mitä jos näissä kuljetus viivästyy ja kaikki pakastimessa olleet ruoka-aineet menee pilalle? On meinaan aika paljon marjaa ja kalaa ollut pakkasessa. Nythän ulkona on omalla asuinpaikkakunnalla vielä reilusti pakkasta, mutta ensi viikkolla näyttäisi menevän plussaan.

Kylläpä taas harmittaa alkaa soittelemaan paskan laitteen takia ja sama laite sieltä varmaan taas tulee pariksi vuodeksi.....
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
Yleensä uuden laitteen takuu jatkuu siitä mihin vanha jäi.
Toki kodinkoneissa virhevastuu voi kestää nelisenkin vuotta.

"Jos kodinkone vioittuu 2 – 4 vuoden välillä, sen mahdollinen virheellisyys joudutaan arvioimaan tapauskohtaisesti. Arviointikriteerejä ovat tällöin mm. tavarasta annetut markkinointitiedot, se, mikä tavara on kyseessä ja mikä on ollut sen hinta, vian luonne ja merkitys, tavaran käyttötapa ja määrä sekä vian ilmenemisajankohta 2 – 4 vuoden välillä."

e. Eikö vaihtolaitteella ole takuuta?
Ja tuossa lakimies kertoo, että takuu menee alkuperäisen tuotteen mukaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 193
Paitsi jos edellinen kauppa puretaan ja hyvitys käytetään uuden laitteen ostoon jolloin uuden laitteen takuu alkaa alusta. Tässä tapauksessa ilmeisesti ei ollut niin, tosin voit toki koettaa vedota takuun sijaan virhevastuuseen koska pakastimen varmaan voisi olettaa kestävän pidempään kuin kaksi vuotta mikäli tuote myytiin alkujaan yksityiselle henkilölle.

KKV:llä on laajoja oppaita, tosin ilmeisesti virhesäännöksiin on tullut jotain muutoksia nyt vuoden vaihteessa. Tietääkö kukaan tarkemmin mitä ne on?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
Paitsi jos edellinen kauppa puretaan ja hyvitys käytetään uuden laitteen ostoon jolloin uuden laitteen takuu alkaa alusta. Tässä tapauksessa ilmeisesti ei ollut niin, tosin voit toki koettaa vedota takuun sijaan virhevastuuseen koska pakastimen varmaan voisi olettaa kestävän pidempään kuin kaksi vuotta mikäli tuote myytiin alkujaan yksityiselle henkilölle.

KKV:llä on laajoja oppaita, tosin ilmeisesti virhesäännöksiin on tullut jotain muutoksia nyt vuoden vaihteessa. Tietääkö kukaan tarkemmin mitä ne on?
Vuoden vaihteessa tulleet muutokset eivät vaikuta ennen 31.12.2021 tehtyihin kauppoihin, eli sikäli ei ole merkitystä muutoksilla. Mutta tosiaan virhevastuukin todennäköisesti alkaa alkuperäisen tuotteen ostopäivämäärästä, eli siinä on lähellä onko neljä vuotta jo kulunut. Jos on, niin virhevastuuseenkin voi olla vaikea saada tuotetta.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 091
Vuoden vaihteessa tulleet muutokset eivät vaikuta ennen 31.12.2021 tehtyihin kauppoihin, eli sikäli ei ole merkitystä muutoksilla. Mutta tosiaan virhevastuukin todennäköisesti alkaa alkuperäisen tuotteen ostopäivämäärästä, eli siinä on lähellä onko neljä vuotta jo kulunut. Jos on, niin virhevastuuseenkin voi olla vaikea saada tuotetta.
Helpommalla pääsee, kun ottaa kotivakuutuksen omavastuun (jos se on 150-200€) kuokkaan, sillä kun tuo uudempi laite on alle 2 vuotias, ei monella yhtiöllä vielä mene käyttöajan arvonalenemaa + kotivakuutus korvaa sen sisällön arvon (itse arvioit). Itse laite toki yleensä täytyy arvioittaa huoltofirmalla (eli voiko huoltaa ja huollon kustannus vs. uuden vastaavan hankintahinta), mutta se arviokulukin menee sitten vakuutuksesta.

Mutta tosiaan, sen omavastuun siinä häviää. Eli ehkä se virhevastuu kannattaa testata eka. Toki siinäkin tuon ikäisellä (alkuperäisestä 3-4 v) KKV on useimmiten suositellut vain osittaista korvausta, ei kokonaan uutta laitetta.
 
Liittynyt
24.01.2019
Viestejä
95
Kiitos vastauksista. Pitää huomenna selvittää, mutta joo, takuuta ei varmasti ole, kun se oli loppunut jo ekan pakastimen kohdalla. Virhevastuukin on mennyt täyteen, jos lasketaan sen alkuperäisen pakastimen mukaan.

Kyseessä Gramin pakastin, kannattanee tuota roskamerkkiä jatkossa vältellä. Oli vain tuota merkkiä täällä valmiina, kun muutettiin. Itsellä ei aiempaa kokemusta ko. merkistä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
827
Ja virhevastuu ei tosiaan tarkoita, että uutta saa tilalle. Vanhasta voit saada virhevastuuna joitakin kymppejä. Asiasta saa vääntää jonkun aikaa, tai sitten kuten yllä kotivakuutuksesta pääsee käytännössä samaan lopputulemaan nopeammin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Keskiviikkona sai 5.1 klo 15:59 asti, kunnes myyjille meni viesti ettei noita molemia tarjouksia voi hyödyntää samaan aikaan. Juuri kävin asiasta vääntämässä, mutta ei auta enää kuulemma
"Samsung Galaxy S21 FE 5G"
Gigantin lupaama 100€ lisähyvitys: Reklamaatio laitettu vetämään. Katsotaanpas saako asian ratkeamaan (hyvityksen) ilman kuluttajaneuvojaa/KKV:ta. Ihan kohtalainen tarjoushan tuo 499:kin on, mutta kyllä tuolla lisähyvityksellä alkaa jo olemaan hyvä tarjous

Kuva (farsus)
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
Mihin laitoit viestiä? En löytänyt muuta kuin chatin ja puhelin numeron.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
125
Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
Tämä arpa ei voittanut. Sinänsä tuota 1300€ ei minään suurena hintavirheenä (vrt niitten sivujen muihin hyviin tarjouksiin) voi pitää, jos gigantissa ollu hintana 1999€ marraskuusta lähtien tähän päivään, mutta tosi halpa laite olisi ollut. Surkeaa asiakaspalvelua kaikenlisäksi saanut asiaan liittyen. En lähtisi asiaa enempää vääntämään, jollei joku laitaa kuvaa Samsungin sivuilta, jossa näkyy laitteen lähteneen/kuittia. Sitten asia olisi eri. Noilla kelle laite olisi lähtenyt taisi olla yhteistä tilauspäivämäärä 4.1. Itse tilasin 3.1...

Onhan tässäkin aika hurja euromääräinen alennus.
Screenshot_20220113-210228__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
En lähtisi asiaa enempää vääntämään
Jos oisin itse tilannut niin aivan varmana lähtisin vääntämään (edellyttäen että edes haluaisin tuotteen tosissani, enkä siksi kun näin halvalla). Tuohan on oikein malliesimerkki siitä vastuusta, jonka verkkokaupat joutuvat näissä tilanteissa kantamaan. Alennus ei todellakaan ollut ns."posketon" kuten KKV:n sähkörumpu esimerkissä (jotain 1200€ vs 60€).

Ymmärrän kyllä että jotkut tilasivat vaikka ei olisi edes olkkarissa tms tilaa tuon kokoiselle laitteelle, koska hinta oli selvästi halvempi kuin muualla. Kuten tv:n säätö-ketjussa joku totesikin, niin Samsungilla on omassa verkkokaupassaan joskus erittäin hyviä tarjouksia. Esim. itse ostin sieltä galaxy tab s7+ aikoinaan hintaan 749€ kun halvin hinta mihin muualla sitä oli ikinä myyty oli 999€. Kyseessä ei ollut hinnoitteluvirhe.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
125
Jos oisin itse tilannut niin aivan varmana lähtisin vääntämään (edellyttäen että edes haluaisin tuotteen tosissani, enkä siksi kun näin halvalla). Tuohan on oikein malliesimerkki siitä vastuusta, jonka verkkokaupat joutuvat näissä tilanteissa kantamaan. Alennus ei todellakaan ollut ns."posketon" kuten KKV:n sähkörumpu esimerkissä (jotain 1200€ vs 60€).

Ymmärrän kyllä että jotkut tilasivat vaikka ei olisi edes olkkarissa tms tilaa tuon kokoiselle laitteelle, koska hinta oli selvästi halvempi kuin muualla. Kuten tv:n säätö-ketjussa joku totesikin, niin Samsungilla on omassa verkkokaupassaan joskus erittäin hyviä tarjouksia. Esim. itse ostin sieltä galaxy tab s7+ aikoinaan hintaan 749€ kun halvin hinta mihin muualla sitä oli ikinä myyty oli 999€. Kyseessä ei ollut hinnoitteluvirhe.
Itsellä kun ei ole kokemusta näistä, niin kauanko menee jos rupeaa vääntämään? Olen siis oikeasti aikeissa ostaa isomman ja nyt mietin tilaanko muualta vai mitä teen. Toisaalta ei olisi aikaa kuukausia odotella miten käy.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Itsellä kun ei ole kokemusta näistä, niin kauanko menee jos rupeaa vääntämään? Olen siis oikeasti aikeissa ostaa isomman ja nyt mietin tilaanko muualta vai mitä teen. Toisaalta ei olisi aikaa kuukausia odotella miten käy.
KKV on käsittääkseni hyvinkin nopea. Ainoan kerran kun asioin heidän kanssaan niin suositus firmalle lähti alle vuorokaudessa siitä kun pistin asian vireille. Samsungista en sitten tiedä. Voihan se olla etteivät noudata ohjetta ja venkoilevat vastaan kaikin tavoin. Tai voivat pistää laitteen heti tulemaan suosituksesta. Ei kannata jäädä ainakaan itse passiiviseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 716
Tuohan nyt riippuu ihan siitä, että miten pitkälle pitää vääntää. Joskus (harvoin) saattaa riittää se, että kuluttajaneuvonnasta ovat yhteydessä, ja homma on viikossa ohi. Jos sitten kuluttajariitalautakuntaan asti pitää mennä, niin käsittelyajat mitataan pääsääntöisesti vuosissa. Tuolta voi käydä esim. kurkkimassa viime vuoden päätöksiä, ja ihmetellä että millaisia vuosilukuja niistä 2021 päättyneistä keisseistä löytyykään: 2021 - Kuluttajariitalautakunta
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Joskus (harvoin) saattaa riittää se, että kuluttajaneuvonnasta ovat yhteydessä, ja homma on viikossa ohi.
Tämä että se riittäisi vain harvoin tuli itselle nyt ihan täytenä yllätyksenä. Jotain lähdettä tälle? Johan noista linkitetyistä, lautakunnan ratkaisemista asioista paistaa läpi että ne eivät ole niitä yksinkertaisimpia hintavirhetapauksia jotka sinne asti päätyvät...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 935
Viestejä
4 206 924
Jäsenet
70 997
Uusin jäsen
Raadottaja

Hinta.fi

Ylös Bottom