• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 145
Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Ei ole pakko korjata itse, voit myös laittaa tuotteen myyjälle korjattavaksi ja he sitten joko korjaa sen liikkeessä tai laittaa maahantuojalle/valmistajalle korjattavaksi.

Tosin sitten tuote on sinulta pois käytöstä sen aikaa kun se on rundissa, mikä voi olla vähän hankalaa jos kyseessä on ainoan auton ainoa turvaistuin...

Kannattaa lukea KKV:n ohjeet jos on vastuista epäselvyyttä: Takuu ja virhevastuu
 
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
177
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.

Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.

Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).

Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.

Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.

Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.

Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
Sain vielä jälkimarkkinointipäällikköön yhteyden, jolta penäsin tuota valohoitomaksun poistoa. Hänen mukaansa asiakaspalvelun savolaistyyppinen vastaus: "suattaap männä takkuuseen, vuan suattaap olla mänemättäen. Eepä näestä vesjhommista ossoo sannoo" oli erittäin selkeä ja kattava opastus ennen palautusta (mahdollinen aiheeton palautus). Mitään korjauskustannuksen arviota en tosiaan kirjallisena ole saanut (nämä naarmut PCI-E-väylän edessä kiinnostavat etenkin, kun tällainenkin oli huollossa nostettu vauhdittamaan hylkäystä).

Mitä jos asiakkaana minulla ei olisi tämänkään vertaa ollut hajua mahdollisesta ongelman laadusta? Nythän tein jo puolet huoltomiehen duunista paikallistaen mahdollisen vian. Mielestäni tässä ulkoistetaan huoltoasiantuntijuutta asiakkaalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
Sain vielä jälkimarkkinointipäällikköön yhteyden, jolta penäsin tuota valohoitomaksun poistoa. Hänen mukaansa asiakaspalvelun savolaistyyppinen vastaus: "suattaap männä takkuuseen, vuan suattaap olla mänemättäen. Eepä näestä vesjhommista ossoo sannoo" oli erittäin selkeä ja kattava opastus ennen palautusta (mahdollinen aiheeton palautus). Mitään korjauskustannuksen arviota en tosiaan kirjallisena ole saanut (nämä naarmut PCI-E-väylän edessä kiinnostavat etenkin, kun tällainenkin oli huollossa nostettu vauhdittamaan hylkäystä).

Mitä jos asiakkaana minulla ei olisi tämänkään vertaa ollut hajua mahdollisesta ongelman laadusta? Nythän tein jo puolet huoltomiehen duunista paikallistaen mahdollisen vian. Mielestäni tässä ulkoistetaan huoltoasiantuntijuutta asiakkaalle.
Joku toinen on hoitanut vastaavanlaista casea kuluttajaneuvojan kanssa. Ehkä sinunkin pitäisi?

On kyllä huonoa käytöstä, kun kirjoittamasi perusteella on vaan yritetty selvittää syitä, ettei tarvitse takuusta maksaa sinulle, eikä korjata sitä emolevyä tai testata sitä löytämäsi virheen kohdalta. Ottaisin tähän sen neutraalin kolmannen osapuolen, eli kuluttajaneuvojan. Ei maksa mitään ja voi säästää noi "valohoitomaksut".
 
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
177
Joku toinen on hoitanut vastaavanlaista casea kuluttajaneuvojan kanssa. Ehkä sinunkin pitäisi?

On kyllä huonoa käytöstä, kun kirjoittamasi perusteella on vaan yritetty selvittää syitä, ettei tarvitse takuusta maksaa sinulle, eikä korjata sitä emolevyä tai testata sitä löytämäsi virheen kohdalta. Ottaisin tähän sen neutraalin kolmannen osapuolen, eli kuluttajaneuvojan. Ei maksa mitään ja voi säästää noi "valohoitomaksut".
Ajattelin viimeisenä vaihtoehtona tosiaan laittaa kuluttajaneuvontaan. Ajattelin ehkä yltiöoptimistisesti niin, että Jimmsiä kiinnostaa parantaa asiakaskokemusta tulemalla vastaan. Olen pitänyt Jimmssiä "pienenä ja sympaattisena". Siksi ostoskoriinkin on tarttunut heinäkuun jälkeen tonnilla näyttistä yms. Ostohaluja rajoittaa tällainen jatkossa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Ajattelin viimeisenä vaihtoehtona tosiaan laittaa kuluttajaneuvontaan. Ajattelin ehkä yltiöoptimistisesti niin, että Jimmsiä kiinnostaa parantaa asiakaskokemusta tulemalla vastaan. Olen pitänyt Jimmssiä "pienenä ja sympaattisena". Siksi ostoskoriinkin on tarttunut heinäkuun jälkeen tonnilla näyttistä yms. Ostohaluja rajoittaa tällainen jatkossa.
Osta jatkossa tietokonekauppa.fi:stä, niin saat pienen ja sympaattisen liikkeen. Kohdallani takuuasiatkin on hoituneet enemmän kuin hyvin!
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 053
Ostin Finnairilta liput tammikuussa alekampanjasta. Nyt tsekkasin niin samat liput saa reilusti halvemmalla, vaikka ei ole voimassa mitään alennuskampanjaa ja ajankohta on paljon myöhäisempi. Yleensähän hintakehitys menee päinvastoin. Piruuttani kyselin asiakaspalvelusta voivatko maksaa erotuksen takaisin tai muulla tavoin tulla vastaan. Ja eivät tietenkään tule.
Valitettavasti tuota erotusta ei voi saada tälläisessä tilanteessa takaisinmaksuna

Hinta muodostuu aina sen hetkisen paikkatilanteen mukaan, eli vaikka tuommoista harvoin tapahtuu, niin se on mahdollista jos kyseiseen lentoon on tullut paljon muutoksia tai peruutuksia ja lennon tilanne on muuttunut

minä: mikä noista on kyseessä tässä tapauksessa?

En valitettavasti näe tuota suoraan, mutta voi olla että juurikin noita peruutuksia ja muutoksia on nyt tapahtunut enemmän tuon koronan takia
Ihmetyttää että miten koronan takia porukka olisi peruuttanut jo maksamat lentonsa heinäkuun lennoille, kun niistä ei saa rahojakaan takaisin. Luulen että Finnair myy nyt vaan halvemmalla jos joku hullu sattuisi vielä loman varaamaan.

Finnairin ei monopoliasemassa tarvitse noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja näin se ei myöskään tee, eli kuluttaja ei voi tässä käytännössä tehdä oikein mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Ostin Finnairilta liput tammikuussa alekampanjasta. Nyt tsekkasin niin samat liput saa reilusti halvemmalla, vaikka ei ole voimassa mitään alennuskampanjaa ja ajankohta on paljon myöhäisempi. Yleensähän hintakehitys menee päinvastoin. Piruuttani kyselin asiakaspalvelusta voivatko maksaa erotuksen takaisin tai muulla tavoin tulla vastaan. Ja eivät tietenkään tule.

Ihmetyttää että miten koronan takia porukka olisi peruuttanut jo maksamat lentonsa heinäkuun lennoille, kun niistä ei saa rahojakaan takaisin. Luulen että Finnair myy nyt vaan halvemmalla jos joku hullu sattuisi vielä loman varaamaan.

Finnairin ei monopoliasemassa tarvitse noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja näin se ei myöskään tee, eli kuluttaja ei voi tässä käytännössä tehdä oikein mitään.
Eikö Finnair juuri ilmoittanut että voi perua ilmaiseksi? Sitten vaan varaat uudelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 114
Onko Saksassa sama "hinta pitää mikä on sivuilla" systeemiä?
Tottakai pois lukien selkeät hintavirheet.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
45
Kysytäänpä täältä jos löytyisi tietoa, eli miten takuut toimii pakettikoneesta irrotetun komponentin kassa? Eli olen hieronut kauppaa eräästä pakettikoneesta irrotetusta näytönohjaimesta, msi merkiltään jos on väliä. Kone on kuulemma alta puoli vuotta vanha eli sinänsä takuut olisi voimassa. Mietin vain onko tässä jotain sudenkuoppia sen suhteen? Vai meneekö se jostain valmistajan takuusta tai maahantuojan tms?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 238
Kysytäänpä täältä jos löytyisi tietoa, eli miten takuut toimii pakettikoneesta irrotetun komponentin kassa? Eli olen hieronut kauppaa eräästä pakettikoneesta irrotetusta näytönohjaimesta, msi merkiltään jos on väliä. Kone on kuulemma alta puoli vuotta vanha eli sinänsä takuut olisi voimassa. Mietin vain onko tässä jotain sudenkuoppia sen suhteen? Vai meneekö se jostain valmistajan takuusta tai maahantuojan tms?
Osalla on se takuu mikä sille koneelle on annettu ja koneen valmistajan kautta se takuu toimii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 180
Ja välttämättä mitään erillistä takuuta komponenteilla ei ole jos kyseessä on HP/Dell/tms pakettikone koska se takuu on annettu koko koneelle. Eli jos näytönohjain menee rikki niin mahdollisesti koko kone lähtee takuuseen. Tilaustuotteena kootut (Jimms, Verkkokauppa jne) saattaa toki olla asia erikseen jos itse kasaamisella ja komponenteilla on erilliset takuut.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
45
Hmm joo. Mietin vielä sitä, että voiko jo se riittää takuun purkautumiseen, kun se näytönohjain on irrotettu sieltä pakettikoneesta? Eli ajatuskulku mulla menee niin, että kyseessä on yksi kokonaisuus ja sitä kun menet sörkkimään on takuu lauennut. Vaikkei sinänsä olisi käyttäjä rikkonutkaan mitään.

Hemmetin tyhmää sinänsä, kun kortilla taitaa olla 3 vuoden takuu erikseen ostettuna ja tolleen todennäköisesti vuoden
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 180
Mistä valmistajan kone? Jos on joku OEM (Dell tms) niin valmistajilla on omat sopimuksensa komponenttivalmistajien kanssa niin melko turha verrata suoraan kuluttajamyynnissä oleviin komponentteihin.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Hmm joo. Mietin vielä sitä, että voiko jo se riittää takuun purkautumiseen, kun se näytönohjain on irrotettu sieltä pakettikoneesta? Eli ajatuskulku mulla menee niin, että kyseessä on yksi kokonaisuus ja sitä kun menet sörkkimään on takuu lauennut. Vaikkei sinänsä olisi käyttäjä rikkonutkaan mitään.

Hemmetin tyhmää sinänsä, kun kortilla taitaa olla 3 vuoden takuu erikseen ostettuna ja tolleen todennäköisesti vuoden
Jos se ei ole OEM-laite niin komponentin valmistajan takuu on erillisesti voimassa kuin olisit ostanut sen erikseen. Jos se on OEM-laitteen OEM-komponentti niin sillä ei ole mitään takuuta yksinään.

Sama koskee hyvin pitkälti konepaketin päivittämistä ja kasaustakuun saat monesti päivittäessä unohtaa eli vika pitää etsiä: itse (tai laittaa originelpalikat takaisin).
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
45
Oli tässä tapauksessa Veljekset Keskisen kasaama kone. Koneella näyttäis olevan kahden vuoden takuu, että uskoisin homman olevan sittenkin ihan ok.
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
284
Verkkokauppa.com kanssa onnistuu ainakin nämä palautusjutut sun muut jutut.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?

Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?

Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.
Ei. Ja on usein jopa parempi kuin juuri sen oman yksilön korjaus. Ei tarvitse odotella korjausjonoa ja toisaalta ovat saaneet rauhassa korjata ja testata ehkä jopa omaa vikaasi pienemmän vian.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 582
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?

Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.
No ei varmaan kannattaisi ainakaan sanoa mitään, koska todennäköisesti tuo tilalle saatava tuote on paljon paremmassa kunnossa kuin nykyinen omasi korjauksen jälkeen.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Kirjoitellaas tänne omat kokemukset varoittavana esimerkkinä niin osaatte sit tehdä paremmin itse. Ostin AEG:n kuivaavan pesukoneen Gigantin myymälästä ja se onneton alkoi bugailemaan kosketusnäytön osalta. Ottaa virhepainalluksia sopivan satunnaisesti niin että vikaa ei voi muutaman minuutin ihmettelyllä todeta (ellei käy järkyttävä tuuri). Konetta korjailtiin muutama kerta ja joka kerta se oli työn ja tuskan takana saada huolto tilattua, koska AEG:n aspa niin kuormitettu, että unohtivat tehdä huoltopyynnön. Vaati siis monta soittoa muistutella heitä ennen kuin tekivät huoltopyynnön.

Tätä kun jatkui 5 korjauskertaa ja puolisen vuotta, niin alkoi vähän kyllästyttää ja soitin Gigantin asiakaspalveluun, josta osasivat kertoa että tuohan olisi pitänyt vaihtaa uuteen kolmannen korjauskerran jälkeen. No kiva, pyysin että vaihtavat. Selvisi että Gigantin asiakaspalvelu ei voi tehdä mitään, koska olen ostanut sen liikkeestä --> pitää soittaa liikkeeseen. No sinnehän ei ole suoraa numeroa vaan kaikki piti tehdä aina soittamalla Gigantin asiakaspalveluun ja pyytämällä tekemään soittopyyntö kyseiseen Giganttiin, mistä laittaan ostin. Vähän työlästä. Liikkestä sanoivat kuitenkin, että laite vaihdetaan whoop whoop! Tää oli kuitenkin vaan mainos ja kun huolto tuli paikalle heillä ei ollut uusi kone mukana, vaan jälleen varaosa.

Tässä kohtaa otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja koitettiin heidän kanssaa saada laite vaihdettua tai kauppa purettua. Gigantti vissin tästä ärsyyntyi ja pyyhkivät kuluttajaneuvonnan ohjeilla persettä, väittävät ettei kone koskaan ole ollut rikki ja että huoltokäynnit eivät ole olleet korjauskäyntejä joten konetta ei vaihdeta. Kuulemma asentajan olisi pitänyt todeta vika, mutta tätä ei kyllä yksikään asentaja koskaan mulle sanonut. Olisi se mun puolesta saanut istua koneen edessä muutaman 6 tunnin pesuohjelman läpi odottamassa että kone alkaa bugittaa :D En myöskään ikinä nähnyt huoltoraportteja, joten en tiedä mitä niissä lukee, mutta ilmeisesti se ei ole sitten olevinaan korjauskerta jos koneeseen vaihdetaan osaa(?). 8kk tätä nyt koittanut saada hoidettua, mutta kisaväsymys vaivaa jo niin paljon, että tein vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen ja kärrään laitteen kaatikselle kuhan tuo menee läpi.

Tehkää siis mua paremmin ja..
- Ottakaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä heti kun asiat alkaa mennä vaikeeksi, mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään!
- Kaikki kommunikointi kirjallisena.
- Ostakaa nettikaupasta, koska siellä on oikea koulutettu asiakaspalvelu vs. elämäänsä kyllästyneet myyjät.
- Ostakaa sellaista merkkiä, jolla on todistetusti toimiva tuki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Kirjoitellaas tänne omat kokemukset varoittavana esimerkkinä niin osaatte sit tehdä paremmin itse. Ostin AEG:n kuivaavan pesukoneen Gigantin myymälästä ja se onneton alkoi bugailemaan kosketusnäytön osalta. Ottaa virhepainalluksia sopivan satunnaisesti niin että vikaa ei voi muutaman minuutin ihmettelyllä todeta (ellei käy järkyttävä tuuri). Konetta korjailtiin muutama kerta ja joka kerta se oli työn ja tuskan takana saada huolto tilattua, koska AEG:n aspa niin kuormitettu, että unohtivat tehdä huoltopyynnön. Vaati siis monta soittoa muistutella heitä ennen kuin tekivät huoltopyynnön.

Tätä kun jatkui 5 korjauskertaa ja puolisen vuotta, niin alkoi vähän kyllästyttää ja soitin Gigantin asiakaspalveluun, josta osasivat kertoa että tuohan olisi pitänyt vaihtaa uuteen kolmannen korjauskerran jälkeen. No kiva, pyysin että vaihtavat. Selvisi että Gigantin asiakaspalvelu ei voi tehdä mitään, koska olen ostanut sen liikkeestä --> pitää soittaa liikkeeseen. No sinnehän ei ole suoraa numeroa vaan kaikki piti tehdä aina soittamalla Gigantin asiakaspalveluun ja pyytämällä tekemään soittopyyntö kyseiseen Giganttiin, mistä laittaan ostin. Vähän työlästä. Liikkestä sanoivat kuitenkin, että laite vaihdetaan whoop whoop! Tää oli kuitenkin vaan mainos ja kun huolto tuli paikalle heillä ei ollut uusi kone mukana, vaan jälleen varaosa.

Tässä kohtaa otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja koitettiin heidän kanssaa saada laite vaihdettua tai kauppa purettua. Gigantti vissin tästä ärsyyntyi ja pyyhkivät kuluttajaneuvonnan ohjeilla persettä, väittävät ettei kone koskaan ole ollut rikki ja että huoltokäynnit eivät ole olleet korjauskäyntejä joten konetta ei vaihdeta. Kuulemma asentajan olisi pitänyt todeta vika, mutta tätä ei kyllä yksikään asentaja koskaan mulle sanonut. Olisi se mun puolesta saanut istua koneen edessä muutaman 6 tunnin pesuohjelman läpi odottamassa että kone alkaa bugittaa :D En myöskään ikinä nähnyt huoltoraportteja, joten en tiedä mitä niissä lukee, mutta ilmeisesti se ei ole sitten olevinaan korjauskerta jos koneeseen vaihdetaan osaa(?). 8kk tätä nyt koittanut saada hoidettua, mutta kisaväsymys vaivaa jo niin paljon, että tein vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen ja kärrään laitteen kaatikselle kuhan tuo menee läpi.

Tehkää siis mua paremmin ja..
- Ottakaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä heti kun asiat alkaa mennä vaikeeksi, mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään!
- Kaikki kommunikointi kirjallisena.
- Ostakaa nettikaupasta, koska siellä on oikea koulutettu asiakaspalvelu vs. elämäänsä kyllästyneet myyjät.
- Ostakaa sellaista merkkiä, jolla on todistetusti toimiva tuki.
Ylipäätään se ensimmäinen yhteydenottotaho virheen sattuessa pitäisi olla se tavaran myyjä. Nythän skippasit alkuun Gigantin kokonaan eikä heillä ole ollut edes mahdollisuutta hoitaa asiaa kuten pitäisi.

Mutta ihmeelliseltä vaikuttaa kyllä jos sitä uutta tavaraa ei tule tilalle sen Gigantinkaan "korjaajan" jäljiltä jos ongelma jatkuu.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Ylipäätään se ensimmäinen yhteydenottotaho virheen sattuessa pitäisi olla se tavaran myyjä. Nythän skippasit alkuun Gigantin kokonaan eikä heillä ole ollut edes mahdollisuutta hoitaa asiaa kuten pitäisi.

Mutta ihmeelliseltä vaikuttaa kyllä jos sitä uutta tavaraa ei tule tilalle sen Gigantinkaan "korjaajan" jäljiltä jos ongelma jatkuu.
Gigantti ohjeistaa nimenomaan ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan. Heillä on sellainen joku puhelinrobotti, jolle pitää huudella mitä asia koskee, eikä se päästä Gigantin asiakaspalveluun edes läpi kun sille lipsauttaa että AEG:n laitteesta kyse. Mutta tosiaan Gigantin asiakaspalvelu on niin paljon nopeampi, että AEG:n hitailuun kyllästyneenä koitin hoitaa asiaa sitä kautta.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
969
Philipsin tv:ssä vikaa ohjelmistossa tjsp. Toimii satunnaisesti.
Tein huoltopyynnön 29.3, eikä vielä ole tullut mitään vastausta.
Philipsin puhelintuki on suljettu koronan takia ja chattissa olen kaksi kertaa saanut saman Joonaksen kanssa kyseltyä, mutta mitään ei voi vastata kunnolla.
Suurimman osan ajasta chatti suljettu.

Ostopaikkana Veikon Kone mistä ei apuja saanut.
Eilen otin yhteyden kuluttajaneuvontaan, kun ei tämmöinen mitenkään hyväksyttävää ole.
Viimeinen Philips minkä ikinä ostan!
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
515
Onko jollain tietoa, että miten nämä operaattoreiden antamat ”3 vuoden takuut” toimivat käytännössä? Ehdoissa mainitaan, että on voimassa ainoastaan liittymäasiakkaille, jolla on voimassa oleva sopimus. Käsittääkseni luvatun takuun pitäisi kuitenkin olla laite, eikä asiakaskohtainen, niin miten tuo sitten toimii esimerkiksi myynnin yhteydessä?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
515
Kyllä, mutta voiko tuota takuuta tosiaan rajoittaa erillisellä sopimuksella vain alkuperäiseen omistajaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Kyllä, mutta voiko tuota takuuta tosiaan rajoittaa erillisellä sopimuksella vain alkuperäiseen omistajaan?
Miksei myyjä saisi asettaa itse myöntämällensä ylimääräiselle ja täysin vapaaehtoisuuteen perustuvalle edulle vapaasti ehtoja? Tuohan on siis lisätakuu, kyllä sillä laitteella on kuitenkin myös se ihan normaali erillinen lakisääteinen takuu.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
515
No onhan tuo hieman hämäävää, että laitteella on kaksi erillistä takuuta, joilla molemmilla on erilaiset ehdot.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 660
No onhan tuo hieman hämäävää, että laitteella on kaksi erillistä takuuta, joilla molemmilla on erilaiset ehdot.
Eihän siinä nyt mitään erikoista ole. Monella voi olla vaikka hirvi, palo, seisonta, kasko, tuulilasi ja ties mitä vakuutusta autossakin. Eri asioita korvaavat ja ehkä osittain jopa päällekkäinkin.

Itse esim. monesti saatan kallistua tuotteeseen missä on onsite takuu vaikka hinta olisi vähän enempi kuin se muuten 100% samanlainen tuote (tai jopa sama tuote) eripaikasta. Ihan siksi että saan erikseen kotiin tuotuna (ja vanhan hajonneet kotoa vietyä) uuden laitteen jos vanha sattuu tuon onsite takuun aikana hajoamaan. Sen lisäksi on tietysti ihan normaalit takuut ja mahdollisesti esim. 14pv tai 30pv palautustakuut jos tuote ei vaan mielytä ja postitse tilasin.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 806
kotoa haettu/palautettu on pickup/return takuu, onsitessä tullaan ihan varaosien kanssa säätämään keittiön pöydän ääreen pariksi tunniksi ;)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
515
Ongelma siis tuossa lähinnä itsellä se, että sitä ei myydä 2+1v tai Applen tapauksessa 1+2v takuuna, vaan juuri 3 vuoden takuuna. DNA:lta en ainakaan tuosta nähnyt erikseen mainintaa, että olisi mitään rajoituksia.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 000
Tuli kirjoitusvirhehinnasta päätös (ei siis oma tapaus)


KH osti 25.12.2018 verkkokauppasivustolta etäkaupalla LEGO Star Wars 75212 -tuotteen hintaan 29,90 euroa. Verkkokauppa peruutti kaupan vedoten hintavirheeseen.

KH:n mukaan Verkkokaupan myymälässä on ollut tuotteita myynnissä vastaavanlaisilla tarjouksilla. Verkkokauppa ei kiistä asiaa. Vaikka kyse on tuotemerkkituotteesta, lautakunnan käsityksen mukaan lastentavaroissa ja myös legotuotteissa alennusprosentit voivat olla suuret. Lautakunta toteaa myös, ettei kuluttajalla ole tosiasiallista mahdollisuutta todeta jonkin tietyn tuotteen kohdalla kyseessä olevan hintavirhe, jos elinkeinonharjoittaja on samanaikaisesti tarjonnut muita tuotteita vastaavanlaisin alennuksin.

Edellä mainituilla perusteilla lautakunta katsoo, että verkkokauppa on sidottu sopimukseen kyseisen tuotteen tilaamisesta ja näin ollen velvollinen toimittamaan tuotteen KH:lle sovittuun 29,90 euron hintaan.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
188
Kyllä, mutta voiko tuota takuuta tosiaan rajoittaa erillisellä sopimuksella vain alkuperäiseen omistajaan?
Ei voi. Takuu on laitekohtainen.

Takuusitoumus annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Paitsi että kyseessä ei ole puhtaasti takuu, vaan lisäpalveluna tarjottava takuun pidennys koskemaan vain kolmatta vuotta. Ensimmäiset 2 vuotta on normaali laitekohtainen takuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 420
Eli periaatteessa takuuta varten tulisi riittää, että puhelimen alkuperäisellä ostajalla on tuo ehdoissa mainittu liittymä/palvelu edelleen käytössä. DNA:lla ei sitten ilmeisesti ole tuollekkaan tarvetta
Ilmeisesti ei DNA:lla, ellei piilotettu jonnekin yleisiin ehtoihin, mutta on niilläkin koira haudattuna eli ikävähennys joka on 3. vuoden alussa jo 50%.

https://kauppa4.dna.fi/3v-takuu
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Ilmeisesti ei DNA:lla, ellei piilotettu jonnekin yleisiin ehtoihin, mutta on niilläkin koira haudattuna eli ikävähennys joka on 3. vuoden alussa jo 50%.

https://kauppa4.dna.fi/3v-takuu
Sama enintään 50% on kaikilla Telia, Elisa ja DNA, mutta ensisijaisesti tuolla takuulla saa ilmaisen huollon takuun alaisiin vikoihin. Hyvitys, jota ikävähennys koskee, on toissijainen ratkaisu, joskin operaattorin mielivaltaisesti päätettävissä kumman valitsevat.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
53
Itselläni oli ensimmäinen ja viimeinen kokemus jimssin rma käsittelystä. Tilasin headsetin ja heti saadessa toinen kuuloke vaimeni mikin piuhan kytkiessä, muuten toimi ilman mikin piuhaa ok, paitsi jos johtoa liikutteli sai kanavat pätkimään. Tuli kokeiltua eri piuhoilla, koneilla, laitteilla, eri henkilön toimesta ym. ja joka kerta sama vika. Sit on kyl omaa tyhmyyttä etten palauttanut tuotetta, mutta se headsetin pahvipaketti repes avatessa. Kysyin jimmsistä miten tehdään ja sanoivat et rma ilman muuta. Laitoin headsetin sinne ja muutaman viikon jälkee aloin kyselee perään niin sanoivat että vikaa ei saada toistettua ja vähä vaille 50€ turhasta pitäs heille maksaa. Tämän jälkeen vaihdeltiin kymmenkunta viestiä (jimssihän vastaa kerran päivässä ja sekin aamuyöllä sähköpostiin) Lopputulemana se että kauppa peruuntui MUTTA, veloittivat sen tarkastusmaksun ja pahvilootan hinnan kuitenkin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Paljon on tullut Jimmsiltä tilattua, mutta nyt perseilevät kunnolla niin katsotaan loppuuko asiakkuus tähän.
Itselleni tuli väärä tuote, siis ihan eri kun mitä olin tilannut. Samassa tilauksessa oli tullut muutakin tavaraa mitkä olin ottanut käyttöön heti, mutta tuokyseinen tuote joli jäänyt odottamaan sopivaa käyttöönotto hetkeä pahvilaatikon pohjalle. Vasta kun se piti ottaa käyttöön, huomasin tuon virheen. Olin saanut kalliimman tuotteen kuin mitä tilannut.
Ilmoitin tästä spostilla heti kun tilanteen huomasin, mutta siitä alkoi aspan sähköpostittelu, missä pyydeltiin valokuvia väärästä tuotteesta jne. Kun vinkkasin, että voisin kelpuuttaa tämän vääränkin tuotteen niin lisälaskua tarjottiin heti. Kun sanoin palauttavani ja haluavani rahani takaisin, muistuteltiin tuon RMA prosessin ehdoista yms.
Nyt kun siis jouduin usean emailin jälkeen tuon RMA lapun tekemään, niin palattiin ruutuun yksi ja nyt tuli pyyntö lähettää jälleen valokuvia siitä väärästä tuotteesta... voi v..tu sanon minä,. .. wish myyjät haluavat kuvan saamattomasta tuotteesta, samaan suuntaanko se Jimms kehittyy näillä kuva pyynnöillään.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Paljon on tullut Jimmsiltä tilattua, mutta nyt perseilevät kunnolla niin katsotaan loppuuko asiakkuus tähän.
Itselleni tuli väärä tuote, siis ihan eri kun mitä olin tilannut. Samassa tilauksessa oli tullut muutakin tavaraa mitkä olin ottanut käyttöön heti, mutta tuokyseinen tuote joli jäänyt odottamaan sopivaa käyttöönotto hetkeä pahvilaatikon pohjalle. Vasta kun se piti ottaa käyttöön, huomasin tuon virheen. Olin saanut kalliimman tuotteen kuin mitä tilannut.
Ilmoitin tästä spostilla heti kun tilanteen huomasin, mutta siitä alkoi aspan sähköpostittelu, missä pyydeltiin valokuvia väärästä tuotteesta jne. Kun vinkkasin, että voisin kelpuuttaa tämän vääränkin tuotteen niin lisälaskua tarjottiin heti. Kun sanoin palauttavani ja haluavani rahani takaisin, muistuteltiin tuon RMA prosessin ehdoista yms.
Nyt kun siis jouduin usean emailin jälkeen tuon RMA lapun tekemään, niin palattiin ruutuun yksi ja nyt tuli pyyntö lähettää jälleen valokuvia siitä väärästä tuotteesta... voi v..tu sanon minä,. .. wish myyjät haluavat kuvan saamattomasta tuotteesta, samaan suuntaanko se Jimms kehittyy näillä kuva pyynnöillään.
Miksi laitoit sähköpostia jos kalliimmalle tuotteellekkin oli tarvetta? Jospa ne asiat selviäis, mutta eihän tuo nyt kovin katastrofaaliselta kuulosta.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Nyt kun siis jouduin usean emailin jälkeen tuon RMA lapun tekemään, niin palattiin ruutuun yksi ja nyt tuli pyyntö lähettää jälleen valokuvia siitä väärästä tuotteesta...
No eikö tuo ratkea kun pidät tuotteen ja lopetat viestittelyn. Jos tuote on suunnilleen sama, mutta esim kiintolevyissä isompi versio, sitä voi pitää korvaavana tuotteena eikä kuluttajan asia tulkita sitä vahingossa lähetetyksi. Tuskin on pokkaa lähteä karhuamaan jos eivät viestien perusteella tahdo edes ymmärtää mistä kyse.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Miksi laitoit sähköpostia jos kalliimmalle tuotteellekkin oli tarvetta? Jospa ne asiat selviäis, mutta eihän tuo nyt kovin katastrofaaliselta kuulosta.
EIköhän tuossa ole takana tarve sille mitä on tilannut, moraali ja lisäksi vielä mahdolliset ongelmat takuusta väärin toimitetun tuotteen kanssa. Ihme hölmöilyä kyllä firmalta.

Homma hoituisi kunnialla kun heti olisi vastattu suoraan tyylliin
"Voit lähettää virheellisesti toimitetun tuotteen meille maksutta takaisin asiakaspalautuksena ja lähetämme sinulle tilaamasi tuotteen. Pahoittelemme tapahtunutta" +ehkä vielä pieni korvaus aiheutuneesta vaivasta, vaikkapa muistitikku, hiirimatto taikka karamellejä.
@Jimm's Vastaustani saa vapaasti käyttää, myös ilman lähdeviitettä ;)

Edit. Kerrotaan nyt oma kokemukseni aikanaan IT myymälävastaavana toimiessani. Tilasin 2kpl ergonimisia pystyhiiriä asiakkaalle, sisäänostohinta oli ehkä n.50€/kpl tms. Kuten yleensä, tilaus ja toimitus oli suoraan tukkurilta liikkeeseen, mutta sieltä tulikin 2 laatikkoa hiiriä(15kpl/ltk) eikä 2 kpl. Arviolta siis n. 1400€ edestä liikaa tavaraa. Soitin heti tukkuun tunnollisena työntekijänä/asiakkaana, että miten halaisitte nämä ylimääräiset palautettavan. Sieltä vastattiin, että palautatte tietenkin omalla kustannuksellanne -Olin vähän että hä? ja totesin "Onhan tämä yritystoimintaa mutta silti. Jos hiiriä ei maksutta saa liikkumaan sinne, niin sitten ne jäävät tänne.". Seuraavana päivänä rahtikuski haki ylimääräiset yskilöt kuluitta pois, mutta eipä mistään suunnalta kuulunut pahoitteluja tai kiitosta...
Ne on ne kunnolliset ihmiset ja hyvät käytöstavat kun tämän maailman pelastaa, väitän mä :) Ja pisteet @HeadCase :lle oli motiivi mikä vaan :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
EIköhän tuossa ole takana tarve sille mitä on tilannut, moraali ja lisäksi vielä mahdolliset ongelmat takuusta väärin toimitetun tuotteen kanssa. Ihme hölmöilyä kyllä firmalta.

Homma hoituisi kunnialla kun heti olisi vastattu suoraan tyylliin
"Voit lähettää virheellisesti toimitetun tuotteen meille maksutta takaisin asiakaspalautuksena ja lähetämme sinulle tilaamasi tuotteen. Pahoittelemme tapahtunutta" +ehkä vielä pieni korvaus aiheutuneesta vaivasta, vaikkapa muistitikku, hiirimatto taikka karamellejä.
Ne on ne kunnolliset ihmiset ja hyvät käytöstavat kun tämän maailman pelastaa, väitän mä :) Ja pisteet @HeadCase :lle oli motiivi mikä vaan :kippis:
Tuo sinun mallivastauksesi oli jotain sellaista mitä itsekin odotin. Laitoin yhdessä spostissani lähes sanasta sanaan samanlaisen esimerkin Jimmsille jo tässä muutama päivä aiemmin :kippis:
Kirjoitin tänne vasta kun tuo toiminta alkoi vaikuttaa jo naurettavalta (tulee itkettävyyden jälkeen).
 

ollipolli

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.03.2020
Viestejä
118
Tuo sinun mallivastauksesi oli jotain sellaista mitä itsekin odotin. Laitoin yhdessä spostissani lähes sanasta sanaan samanlaisen esimerkin Jimmsille jo tässä muutama päivä aiemmin :kippis:
Kirjoitin tänne vasta kun tuo toiminta alkoi vaikuttaa jo naurettavalta (tulee itkettävyyden jälkeen).
Onhan se niin, että kun omaat selkärangan ja teet niin kuin pitäisi, niin ei siitä saa kuin harmia ja lisästressiä itselleen.

Ostellut Jimmsiltä vuosien varrella paljon tavaraa, ja kyllä se asiakaspalvelu on vaan vuosien varrella muuttunut huonompaan suuntaan. Tosin melkein joka firmalla on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Tavallaan ei tule hyvin kiisteltyä mutta koskaan ei varmaan liian myöhäistä aloittaa, eli 29.4 tilasin gigantista aikaisin aamusta Mitsubishin ilmalämpöpumpun, tuli samantien tilauksen seurantakoodit kynnykselle, tilaus toimitetaan 4.5. 8-16. Keskusvarastolla oli tässä vaiheessa reilusti +50.

Iltapäivästä vielä näytti saldoja +5 puolenpäivän jälkeen.

Tilauksen toimitus siirtyi 6.5 8.5, 11.5 ja tänään 11.5 sitten tuli aamulla pahoittelu puhelu gigantilta että tilauksen toimitus viivästynyt, uusi toimitus päivä 14.5 8-16. Korostettiin vielä että ei hätää, tuotetta kyllä on, kaikki ok.

Äsken tuli sitten viesti että valitettavasti tuotetta ei ole saatavilla eikä valmistaja voi sitä meille lähettää. Pumppuja on vielä ainakin 3 liikkeessä saatavilla, näistä ei kuulemma toimitus onnistu.

Korvaava tuotetta tarjottiin +100e hintaan, merkki eri tähän tarjoukseen en tarttunut.

Tilausvahvistus löytyy, ja screenit varastotilanteesta.

Pitääkö tässä tyytyä kohtaloonsa vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 388
Viestejä
4 193 807
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom