Älkää todellakaan kalastako, noilla vanhoilla uistimilla/vaapuilla, mitä vaikka isukki/äitikkä on jättänyt. Siellä voi olla sellaista tavaraa, joilla on oikeasti arvoa keräilijoille.
Yksikin vaappu voi olla niin uniikki tapaus, ettei sen arvoa voi edes sanoa. Säästäkää vieheet ja tarvittaessa laittakaa kuvia, jotta sen harvinaisuus saadaan selville.
Tosi harvinaisuus kun on kyseessä sen vieheen arvo liikkuu, jopa sadoissa ellei tuhansissa euroissa.
Esim. Tässä on omaa kokoilmaa 9:kpl Erkin viehettä ja 3:kpl Aavetta. Hinta lähes määrittämätön.
Vasemmalta fosfori noutaja. Normi-noutaja. 3kpl muutakin vanhaa Truttaa 30v takaa. Kaksi vanhaa Prismaa samalta ajalta kahdessa eri metallissa.
Kolme harvinaista Aavetta melkein 25v takaa ja vasen alhaalta ultra harvinainen testikalastajan pohjaan jättämä Erkki Virolaisen kokeilu kappale,
jollaista ei joka keräilijältä löydy. Hintaa voi vain arvella.
Älkää tehkö samaa kuin itse olen tehnyt ja jättänyt pohjaan niin monta uniikkia yksilöä elämäni aikana, että melkein itku tulee silmään jo pelkästä vieheiden historiasta. Sinne pohjaan olen menettänyt sellaistakin viehettä, että jos saisin ne takaisin, vitriinin tai keräiliälle/museoon antaisin sen.