Tällaisen kohon koukkuineen ostin, kun hieman edullisemman Väinö-merkkisen siiman sain solmuun jo ennen vetten äärelle ehtimistä:Onko koukutusliike riittävän terävä? Kuulostaa siltä, että vavan noston ajoitus on pielessä, jos yksikään kala ei tule ylös asti. Miten iso koukku ja millainen koho ongessasi on?
Edit: Älä myöskään laita niin isoa klönttiä matoa koukkuun, ettei pieni ahven saa napattua pakettia suuhunsa.
Onkilaite Jakki, peruskoko
Onkilaite Jakki, peruskoko edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!
www.tokmanni.fi
Mato muodostui lopulta aika sekamelskaksi eli usean madon kokoelmaksi, kun edellisestä oli lähinnä kuoret jäljellä niin laitoin perään uuden vanhaa poistamatta, niin että aika sösseli siitä syntyi yhdistettynä ja koukussa oli sitten ilmeisestikin liikaa matoa määrällisesti.
Nyt olette neuvoneet olemaan nostamatta ahvenen ylösvedon sijasta vetämään sitä veden alla rantaa kohti, ja lisäksi neuvoneet ajoituksissa ja nykäystavoissa, ja välttämään liian isoa matoklönttiä koukussa. Näillä neuvoilla koitamme seuraavan kerran, onnistuisiko ahvenen rantaan saaminen, nyt viikonlopun aikana voinen antaa lisätietoja
Sen verran jaksan luottaa vanhaan elämään, että pakko tuommosella "pullukalla" halvalla kohollakin kalaa on tultava, muistan kun isäni onkin samanlaisella ja toi ämpärillisen ahvenia venheellään rantaan. Tottakai ne kilpakohot on varmaan parempia mutta luulis noilla perinteisillä parin euron vehkeilläkin nyt edes yhden kalan saavan?
Tuo "kärki saa näkyä" -viesti jonka joku laittoi kuulostaa hämmästyttävältä, vaikka en pysty oman asemani vuoksi vastaankaan väittämään. ... En vain ymmärrä, miten se on mahdollista . kun minun - vähäisen - kokemuksen perusteella ne nykii siihen asti kun koukun kärkeä ei näy, ja sitten kun ei mikään nyi, niin kun ongen nostaa ylös, huomaa että koukun kärki näkyy.. -- ja kun sen kärjen nyhtää takaisin piiloon, niin taas alkaa nykiä.
Aion kyllä kokeilla näkyvällä kärjellä ensi kerralla. Jos nykii, niin se on minulle kyllä suuri henkisen muutoksen tilanne. Lähes ainoa asia mitä kalastamisesta minulle on "iskostettu" muistin ytimeen on se, että jos kärjestä näkyy millimetrin kymmenyskään, niin on turha kuvitella siihen yhdenkään kalan käyvän.