Mitäs jos vain vähentäisi / kohtuullist
Jos tahdot lopettaa niin menoksi vaan.
Mutta uniongelmista voin sanoa, että liian lyhyiden unien paikkaaminen kahvilla on huono idea ja ongelmien lähde, sen mä olen itsestäni huomannut. Sitä voi kokeilla että juot viimeisen kupin ennen iltapäivää ja sitten menet oikeasti tarpeeksi ajoissa nukkumaan. Siihen mä koitan itse pyrkiä vaikka joka toinen kerta epäonnistunkin
Itse menen säännöllisesti about samaan aikaan nukkumaan ja herään myös samoihin aikoihin, myös sängyssä vietetty aika on 8-9h luokkaa.
Ongelma on se miten kahvi vaikuttaa unen saamiseen, unen laatuun ja aamu väsymykseen.
Itsellä 20v säännöllistä kahvin juontia takana 3-6kuppia about päivässä, joskus enemmänkin.
Ongelma kahvin kanssa on se että olen koukussa siihen, olen huomannut että vähentäminen ei ole sen parempi vaihtoehto, siten kahvi on kokoaika mielessä joka tapauksessa.
Kesällä kyllästyinkin tähän addiktioon ja lopetin seinään kahvin juomisen, ensimmäiset päivät olivat helvettiä mutta sen jälkeen alkoi helpottamaan, olen myös polttanut tupakkaa ~20v ja voin sanoa että sen lopettaminen vs kahvi oli helppoa hommaa.
Olin 10viikkoa juomatta jonka jälkeen huijasin itseni maistaan kahvia että jaksaisin paremmin, nyt sitten onkin mennyt 2viikkoa taas päivittäin monta kuppia päivässä ja kyllä huomaa että olo on huonompi eikä olisi kannattanut aloittaa taas.
10viikon aikana huomasin että jaksoin aamulla herätä paremmin, en tarvinnut oikeasti kahvia että herään aamulla, vatsavaivat olivat poissa, ahdistus helppotti ja vaikka mitä hyviä asioita mitä ei nyt tule mieleen tapahtui kun olin ilman kahvia, siihen oloon tavoitteena päästä uudelleen.
Edit, tarkoitus oli tänään yrittää lopettamista mutta suosiolla siirränkin sen viikonloppuun kun la-su voi vain maata kotona vierotusoireissaan eikä työt kärsi.