Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vedenkeitin levisi jälleen. Vuosi per keitin tuntuu olevan. Liekö huonoa tuuria vai nykyajan elektroniikkaa mutta kyllä ihmetyttää.
Nyt pitäisi sitten metsästää goose neckki lämpötilan säädöllä ilman, että tulee konkurssi. Tai saa se maksaa, mutta pitää tulla pitkän takuun kanssa.
Sitä odotellessa kaivoin Moccamasterin kaapista. Se on sentään kestävä, oma yksilö jo teini-ikäinen.
Tuota bonavitaa ei taideta enää tehdä, ainakaan näkynyt missään.
Taitaa olla Liettualainen firma. Olen tilannut jo pari vuotta käytännössä kaikki "arkikahvini" tuolta. Ei mitään valittamista, normaalit toimitusajat ja aina on tullut mitä pitänytkin. Halpakahvitkin on tuoreita. Noissa on yleensä 18kk "parasta ennen" aika josta voi laskea paahtoajankohdan ja kahvit on olleet aina samana tai edeltävänä kuukautena paahdettuja. Laitteita en ole ikinä tilaillut firmasta.Fellow Stagg EKG on pienessä tarjouksessa kahvikaveri.fi. tuntematon yritys minulle, onko muilla kokemuksia?
Se on hyvää edullista arkikahvia. Meidän cittarissa usein kolme Löfbergin papupussia kympillä. Keskipaahtoista, ei hapokasta, eli ei "hedelmäistä". Jos pidät kaakaosta tai vaniljasta, enemmän kuin omenoista, pidät ehkä tästäkin, mutta kahvilta tämä vain maistuu. Aika kesyä, sopii aamukahviksi.Löfbergs Magnifika. Onko kenelläkään kokemusta? Onko hyvää ja maistuuko tuossa hyvin tuo mainittu vanilla?
Joo siis olisi ehkä erikseen pitänyt mainita että valmiiksi jauhettua tässä katsonut. Niin kuin normaalia suojatin kahvia.Se on hyvää edullista arkikahvia. Meidän cittarissa usein kolme Löfbergin papupussia kympillä. Keskipaahtoista, ei hapokasta, eli ei "hedelmäistä". Jos pidät kaakaosta tai vaniljasta, enemmän kuin omenoista, pidät ehkä tästäkin, mutta kahvilta tämä vain maistuu. Aika kesyä, sopii aamukahviksi.
Löfbergsin kahvit yleisesti ottaen on ihan perushyviä kahveja. Ei ne ehkä oikein "kahvihifistelyä" ole, mutta parempaa kuin Juhlamokat ja Kultakatriinat. Kannattaa kokeilla myös muitakin kuin Magnifikaa.Löfbergs Magnifika. Onko kenelläkään kokemusta? Onko hyvää ja maistuuko tuossa hyvin tuo mainittu vanilla?
Juu ei varmaan suoranaista hifistelyä kuitenkaan. En muita kahviketjuja löytänyt niin laitoin tänne.Löfbergsin kahvit yleisesti ottaen on ihan perushyviä kahveja. Ei ne ehkä oikein "kahvihifistelyä" ole, mutta parempaa kuin Juhlamokat ja Kultakatriinat. Kannattaa kokeilla myös muitakin kuin Magnifikaa.
Löfbergsin kahvit oli muistaakseni itselle niitä ekoja kahveja joita lähin testaamaan silloin kun ajattelin, että ei tätä Juhlamokkaa jaksa enää juoda.
Kokeilemalla eri kahveja ja eri paahtoasteita voi äkkiä huomatakkin, että se ei olekkaan vain sitä, että kunhan saa jotainJuu ei varmaan suoranaista hifistelyä kuitenkaan. En muita kahviketjuja löytänyt niin laitoin tänne.
Mun kahvin juonti on aikalailla sitä että kunhan saa jotain.. Pirkka Costa Rica tumma paahtoa tulee aikalailla juotua ta Lidl Bellarom kahvia.. Joskus sitten jotain muutakin välillä.
Mikäs on Lavazzan "parasta ennen"?
Kysytään siksi, koska hifistelijöitten mielestä kahvi on vanhaa, jos sitä ei ole paahdettu tyyliin eilen. No onhan sillä toki iso merkitys onko se juuri paahdettua, vai monta kuukautta sitten paahdettua, mutta huomaako sitä "ei hifistelijä", niin luultavasti ei huomaa.Taas tätä kysytään. Miksi ?
Toukokuu 2023 muistaakseni oli. Eli pussitettu varmaan toukokuussa 2021.
Mä olen joskus ostanut SixPotilta ~samalla viikolla paahdettuja papuja. Mulla vaikuttaa makuelämykseen paljon enemmän se makuprofiili kuin paahdosta kulahtanut aika. Itseni tuntien rohkenen väittää, etten erottaisi sokkotestissä saman viikon paahtoa puolen vuoden takaisesta. Sen sijaan voisin aavistella paahdon olevan hiukan tuoreempaa siitä kuohusta, mikä on muistaakseni ominaista tuoreille pavuille, kun kuuma vesi kaadetaan purujen päälle. Missä vaiheessa ja miten paljon se kuohu sitten vähenee, mun asiantuntemus ei riitä.Kysytään siksi, koska hifistelijöitten mielestä kahvi on vanhaa, jos sitä ei ole paahdettu tyyliin eilen. No onhan sillä toki iso merkitys onko se juuri paahdettua, vai monta kuukautta sitten paahdettua, mutta huomaako sitä "ei hifistelijä", niin luultavasti ei huomaa.
Jep. Ei ole oikein vertailukelpoilen, kun kyseessä on vahingoittunut pussi, joska on kerennyt ottamaan happea ties kuinka pitkään. Joo on se toki vanhentunutta myös, mutta pitäisi olla ehjästä pussista otettu, että voisi vertailla.Tuohan oli hyvä vs pilaantunut. ( pussi rikki ) . Hieman eri asia kuin tuore vs. pussitettu (kunnossa oleva ).
Samaa mieltä Löfbergin kahveista, mutta Kulta Katriinan puolesta täytyy kyllä sen verran puhua, että ennen oli Kulta Katriina Erikoissekoitus-sarja, ja poimin kaupasta viime tai toissavuonna kesällä mökillä käytettäväksi yhden n. 5 e hintaisen tiiliskiven (tumma tai keskipaahto) uteliaisuudesta uutuutta kohtaan, kun mökillä ei toistaiseksi vielä ole edes kahvimyllyä. Oli ensimmäinen kerta ikinä, kun valmiiksi jauhetussa peruskaupan peruskahvissa oli marjaisia makuvivahteita. Raikas marjaisuus tuli selvästi esiin muutoin aika kivan tasapainoisesta kahvista. Ehkä mökkiolosuhteet saivat kahvin maistumaan paremmalta kuin mitä se oli, mutta hyvältä maistui kuitenkin ja jäi harmittamaan, kun sitä kahvia ei saanut papuina, olisi ollut kiva kokeilla.Löfbergsin kahvit yleisesti ottaen on ihan perushyviä kahveja. Ei ne ehkä oikein "kahvihifistelyä" ole, mutta parempaa kuin Juhlamokat ja Kultakatriinat. Kannattaa kokeilla myös muitakin kuin Magnifikaa.
Löfbergsin kahvit oli muistaakseni itselle niitä ekoja kahveja joita lähin testaamaan silloin kun ajattelin, että ei tätä Juhlamokkaa jaksa enää juoda.
Ja tosiaan tuokin keskipaahto vastaa ehkä ennemmin esim. Juhlamokan tummapaahtoa, koska suomalaiset "tummapaahdot" ei ole nähnytkään tummaa.
Tuohan oli hyvä vs pilaantunut. ( pussi rikki ) . Hieman eri asia kuin tuore vs. pussitettu (kunnossa oleva ).
Ensimmäinen luukku avattu ja sopivasti 24g pusseja, joista tulee kaksi cappucinoa kivasti. Ensimmäinen ei säväyttänyt, mutta 23 jäljellä. Todella kiva joulukalenteri. Toi Caprissimo Fragranteekin oli ihan ok peruskahvi.Tuli laitettua Kahvikaverin kahvijoulukalenteri tilaukseen. Kilohinta toki kova, mut pääsee maistelemaan kivasti erilaisia kaffeja. Ostoskorivaiheessa pukkas vielä erikoistarjouksena kilo Caprissimo Fragrantee 10,99€, jonka nappasin myös mukaan.
Ostinpa kokeeksi paikallisen cittarin halvinta valmiiksi jauhettua espressoa Lavazza Crema e Gustoa,
Espressokonetta minulla ei ole, mutteripannu kyllä, mutta nyt kokeilin Clever Dripperiä, siis haudutus + suodatus. Vaikka jauho on periaatteessa tähän valmistustapaan liian hienoa. Kahden minuutin haudutuksella tulos oli oikein maukas sekä omasta että etenkin vaimon mielestä. Vaimon mielipide on tärkeä siksi(kin), että hän haluaa tehdä kahvia lapioimalla purkista puruja suodattimeen. Ennenkin olen huomannut, että espresso-pavuista jauhettu kahvi maistuu hyvältä myös "väärin" valmistettuna.
Mutta nyt rupesin miettimään, että onkohan se myllyn kautta kierrätys turhaa, kun valmista espresso-jauhoa myydään varttikilon vakuumipusseissa. Ei kai se viikossa pilaannu arkikäyttöön kelpaamattomaksi.
Riippuu tietenkin mitä pilaantumisella tarkoittaa. Fakta kuitenkin on, että maku alkaa huonontua heti jauhamisen jälkeen, koska murut altistuvat hapelle.Ei pilaannu, vaimokin käyttä aika paljon valmiiksijauhettua mokkapannussaan, ja jos pytää minua jauhamaan, niin koko purkillinen kerralla. Noihin käyttöihin sinänsä toimivaa hieman vanhempanakin, espresokoneeseehan se ei käykään, onhan se mokkapannujauhatusta. Siis vaikka siinä lukisikin espresso kyljessä.