Joku raja näihin kuvitelmiinkin, voit ihan itse mennä yli 11 asteen pakkasella seisomaan tien varteen, ja todeta että ihan yhtä paljon siellä tulee vastaan uusi diesel autoja kuin muutenkin. Pakkasella sitä ainetta sulatetaan lämmitysvastuksella. Hetki käynnistyksen jälkeen mennään ilman, mutta ei siitä mitään vikakoodia saati limb modea seuraa. En ole ylipäätän kuullut minkään henkilöauton menevän limb modeen ad blue viasta, yleensä se ad blue vika aiheuttaa käynnistymisen eston x kilometrin jälkeen. Raskaassa kalustossa sitten voi olla joku tehon/väännön rajoitus kiusana.jäätyneellä järjestelmällä ei saa ajaa, koska päästömääräykset eivät täyty. Moottori vikatilassa ja limp mode päällä. Ainoa toimiva ratkaisu olisi pakkasta kestävä liuos, mutta no can do koska standardi.
Ei se järjestelmä ongelmaton ole, vikoja tapahtuu, mutta tottakai se nyt normaalitilanteessa toimii pakkasellakin, se nyt on itsestäänselvyys.
Toinen itsestäänselvyys on, että poliisi ei ajele Ad Blue järjestelmä pois softatuttuna liikennekelvottomilla autoilla valvomassa mm. autojen liikennekelpoisuutta.