Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päätin striimin ja arvosteluiden perusteella ennakkotilata. Huomista odotellessa!
IGN 9/10
![]()
Jagged Alliance 3 Review - IGN
A flexible, challenging, approachable throwback turn-based tactics game in which the only thing that feels truly dated is the humor.www.ign.com
Jos ei halua Steamin hintaa maksaa niin Gaming Dragonsilla 24e.
Ja on ihan legit.
TLDR: JA3 is a really good, really solid game that I am sure a lot of people will really love. Honestly, I'll love it as I love XCOM. But, it is not a JA game mechanically, it plays identically to XCOM. That includes the "run into cover on ambush" phase XCOM has, not being able to start turns when you want from realtime mode, ambushes not working as you'd expect from JA (but working as you'd expect if you expected XCOM) and the XCOM tool bar, XCOM style abilities, the works.
I've got a campaign of the game up on my channel, in 4k (once youtube has processed it) which you can find here if you are interested:
Tekijät itse sanoivat etteivät tee XCOM tyylistä, mutta ilmeisesti joku on sitä mieltä.Steamin keskusteluissa joku joka oli päässy pelaamaan totes että JA3 ei ole mekaniikoiltaan JA, vaan enemmän XCOM.
Kelpaa mulle.![]()
JA mekaniikat, tietty määrä action pointseja per vuoro, jonka aikana voi tehdä mitä huvittaa, tai useampia toimintoja, esim monta laukausta samalla vuorolla.
XCOM mekaniikat taas voit tehdä käytännössä 1 toiminnon per vuoro, tai lyhyt liikkuminen ja ampuminen(kranu heitto tms), tai 2 liikkumista, tai esim pitkä juoksu
Molemmat on ihan ok ja molemmista peleistä tykkään, JA mekaniikat on monipuolisemmat, mutta XCOM tuntuu nykyaikaisemmalta ja nopeammalta ja sujuvammalta. XCOM:ssa on kuitenkin skillejä abilityjä ja muuta jolla periaattessa voi nostaa toimintoja per vuoro. toivottavasti XCOM 3 tulee myös joskus
Action pointeilla mennään tässä, ja hyvä niin.Eikös tämä ole nimenomaan 2 action pointtia per vuoro ala XCOM eikä kuten JA2 esim. oli?
Klo 20.00 Suomessako tämä peli aukeaa?
Ihan ok vaikuttaa näin vajaan tunnin pelaamisen jälkeen. ei ihmeempiä bugeja, paljon eri keybindejä, sama oli aikanaan JA2, noita vähän joutuu hakeen.
Vaikuttaa ihan kelvolta JA peliltä. Otin helpoimman vaikeustason ja tuntuu olevan liian helppo, tuota ei taida pystyä vaihtaan kesken, no mennään tällä eteenpäin. merccejä ei ole paljoa, mutta varmaan tulee lisää ja noitahan varmaan modaajatkin voi myöhemmin lisätä.
Olisin ehkä vähän enemmän customoitavuutta omalle ukkelille kaivannut
Tämä ihmetyttää itseänikin. Sen lisäksi kartat tuntuvat vähän turhankin tyhjältä, mutta ehkä se tästä alkuosan jälkeen lähtee.Yksi asia mikä vähän harmittaa nyt nopealla testauksella, että ei voi lootata jokaista tapettua vihollista minkä listii.
Laiska konsti pitää pelin tasapaino kohdillaan, toi loottauksen esto.Tämä ihmetyttää itseänikin. Sen lisäksi kartat tuntuvat vähän turhankin tyhjältä, mutta ehkä se tästä alkuosan jälkeen lähtee.
Mixed-revikat Steamissa. Odotellaas vielä ainakin ekaan pätsiin, mm. moninpelin kanssa monilla ollu ongelmia.
Väliin joku huomaa maassa jotain herbs tai muuta mutta sitä ei nää näytöllä, jouituu hiiren kursorin kans ettimään tyhmästi.. kait tohon joku indikaattorikin pitäs vissiin olla??
Steam workshopista löytyy modi jolla osumaprosentit saa näkyviin. Kehittäjien itsensä tekemä modi. Ekoissa alpha pelivideoissahan prosentit olivat vielä näkyvissä, mutta tekivät jossain vaiheessa valinnan, että ilman prosentteja on "oikea" tapa pelata...
Tuo on huono kun ei näe osumaprosenttia, tuossa muutaman kerran Ice juoksi ihan vihun viereen 1m päähän eikä osunu rintään vaikka 2 vuoroa siihen tuhlasin, sitten vihu ampuu 10 laukauksen burstin.
...
En löydä steam workshoppia mistään, oon kyllä xcom2 ottanu sieltä modeja, eikun ei mitään löyty se.Steam workshopista löytyy modi jolla osumaprosentit saa näkyviin. Kehittäjien itsensä tekemä modi. Ekoissa alpha pelivideoissahan prosentit olivat vielä näkyvissä, mutta tekivät jossain vaiheessa valinnan, että ilman prosentteja on "oikea" tapa pelata
Eihän tässä voi muuta sanoa, kuin voi rähmä kun ei ole Macille. En montaa peliä enää pelaile, mutta tämän voisin ostaa. Windows kone on vain liian hidas tälle.
SS oli se WW2-peli? Pitäisi ottaa uudelleen ajoon se. Muistan että sitä kovasti hehkutettiin, mutta itsellä se ei jostain syystä silloin aikoinaan oikein lähtenyt. Syytä en muista, mutta jotenkin tuo sota-teema ei ainakaan ollut läheskään niin mielenkiintoinen kuin ryhmä kovia jätkiä viidakossa. Olisikohan ollut myös että pelin hahmot olivat sen verran geneerisiä, ettei niihin syntynyt samalla lailla tunnesidettä kuin JA-peleissä?Paras vuoropohjainen peli sitten Silent Stormin.
Silent Stormissa oli ihan loistava se suomalainen sotilas, joka oli varustettu oletuksena Suomi konepistoolilla ja puukolla. Vai olikohan tuo siinä jatko-osassa. Väänsi suomenkielisiä puheenpätkiä huonolla murteella. Nousee itsellä Ivan:in rinnalle legendaarisuudessa.Paras vuoropohjainen peli sitten Silent Stormin
Pystyy pelaamaan alusta loppuun. Toinen on host ja toinen ns guest.Miten tässä co-op toimii? Voiko kaverin kanssa vetää kamppanjaa alusta loppuun yhdessä jossa molemmat päättää asioista, vai onko kaverin rooli olla lähinnä avustavassa roolissa?
Ai piru, tuohan kuulostaa mainiolta. Tuli jokin arvostelu luettua ohimennen, missä mainittiin miten pelaajat eivät voi erkaantua toisistaan ja alkoi hälytyskellot soimaan päässä, että onko miten hätäisesti liimatusta co-opista kyse. Ei näköjään ole.Pystyy pelaamaan alusta loppuun. Toinen on host ja toinen ns guest.
Molemmat voivat myös jatkaa sitä itsenäisesti (käsittääkseni).
Täältä sitten lisötietoa:
![]()
DevDiary 13 - Co-op mode & Mod support
Co-op mode & Mod support Yo, gamers! I'm Vlad Abadzhiev-Jahn, a programmer and designer at Haemimont Games. Today, I want to talk to you about two major features - our two-player online co-op multiplayer and modding! Ticket for One That Seats Two Multiplayer brings a whole other energy to a g...community.jaggedalliance.com
Pelkillä lyhyen kantaman kavereilla on aika paljon isompi clusterfuck-riski. Esim. vihollisen kk-ukot on aika inhottavia ilman snipua. Tietty nekin on paras hoitaa kiertämällä sivulle tai taakse, mutta eihän se aina onnistu.Onko tukikohta- ja hahmolomakenysväystä paljon?
Eräässä arvostelussa (IGN?) arvostelija oli pelannut viidellä snipulla ja medicillä, joka oli myös hyvä sniputtamaan ja sanoi, ettei kaivannut muunlaisia, esim. lyhyen kantaman melee- tai haulikkotyyppejä, mukaan. Onhan tuo toki pyssytappelussa realistista, mutta väkisinkin rupesin miettimään sujuisiko peli lyhyemmän kantaman tiimillä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.