Jagged Alliance 3 (PC)

Oiskohan siihen joku ninjafix tullu ja ei oo mun savessa. No ainakin tuo "hunting the ghost" oli aika perseestä, kun siinä kartanon pihalla oli muutama kymmenen miinaa kävi kyllä hermojen päälle save/load rumba vaikka puolet ukoista joilla yli 50exp yritti purkaa niitä, no sain sen kuitenkin.
 
Aisss, kun maistuu. Pääsin vasta tänään korkkaamaan. 2,5h vasta takana, mutta vaikuttaa oikein maukkaalta tekeleeltä.

EDIT. 5h ja vielä paremmalta maistuu :kippis:
EDIT2. 8,1h näytti Steam kun lopettelin :lol: (toki idleä jonku verra).
 
Viimeksi muokattu:
XCOM faneille ainakin tuttua tavaraa, samanlaista raivoa aiheuttaa kun kaverit vetäsee vieressä seisovan vihun torsosta ohi. Tuntuu vähän että vihuilla on heti pelin alusta lähtien vähän liikaa haarniskoja päällä, saa suolata koko tiimin voimin yhtä vihua että kaatuu. Tai sitten olen mennyt alun saaren jälkeen väärään paikkaan, mihin ei vielä pitäisi. Vihuilla on hipareita niin helvetisti ja täydet suojaukset joka ruumiinosalla.
 
Kuinka paljon vihollisia on yleensä kentässä suurinpiirtein? Katselin pelivideoita ja tuli kyllä väkisinkin mieleen, että peli muuttuu varmaan työlääksi, kun miljoonannen kerran nysvää kuusi ukkelia asemiin tappamaan paria vihollista.
 
Kuinka paljon vihollisia on yleensä kentässä suurinpiirtein? Katselin pelivideoita ja tuli kyllä väkisinkin mieleen, että peli muuttuu varmaan työlääksi, kun miljoonannen kerran nysvää kuusi ukkelia asemiin tappamaan paria vihollista.
Se tutkiminen, valmistelu ja ukkojen asetteluhan on yksi pelin tärkeimmistä elementeistä. Vihollisten määrä kentässä vaihtelee hyvinkin paljon, muutamasta useampaan kymmeneen.
 
Olen kohta valloittanut läntisen alueen ja osan keskustaa. Oisko noin 14 tullu vastaan parhaimmillaan kerralla + 1-2 wavea ainakin. Se pohjoisin gem mine oli kyllä työläs vallata, meni melko save-load rumbaamiseksi. noin 20h ja oisko puolivälissä, pikkasen jo alkaa puuduttaan peli.

Minet myös loppuu ja medsit on jatkuvasti loppu, mutta näihin on tullu modit steam workshoppiin, medsejä kerää enemmän ja loppumattomat minet. Huomasin tuossa kun aloin heikompia merccejä treenaamaan niin hups, kiire tulee.
paremmin menee kun kaikilla on sniput ja parilla lisäksi mg, assault riflet on aika tuhnuja.
headshot tai groins shot on aika varman ammusten säästäjä yleensä, burstia ei kannata käyttää kuin mg:llä

Aika vähän asevalikoimaa on pelissä, aseet paranee vähän kun modaa, kiikari yleensä riittää.
Lähiaseet on perseestä, otat hirveesti dmg. Hyvä taktiitta on muodostaa "death valley" tai V-muodostelma ja houkutella vihut siihen jos pystyy, ei kannata höökiä silmät kii.
Ja kannattaa hyökätä vain rested ja full healed, jos noi ei oo täysiä tulee isot penaltyt accuracyyn, liikkumiseen yms, pari kertaa piti lopettaa hyökkäys ja ottaa aikasempi save. Pelin edetessä tulee myös aseita ja armoreita joissa on "restricted movement" näitä ei kyllä kannata käyttää, ellei jollekkin sqaud supportille, jolla mg tai rpk
 
Viimeksi muokattu:
Olen kohta valloittanut läntisen alueen ja osan keskustaa. Oisko noin 14 tullu vastaan parhaimmillaan kerralla + 1-2 wavea ainakin. Se pohjoisin gem mine oli kyllä työläs vallata, meni melko save-load rumbaamiseksi. noin 20h ja oisko puolivälissä, pikkasen jo alkaa puuduttaan peli.

Minet myös loppuu ja medsit on jatkuvasti loppu, mutta näihin on tullu modit steam workshoppiin, medsejä kerää enemmän ja loppumattomat minet. Huomasin tuossa kun aloin heikompia merccejä treenaamaan niin hups, kiire tulee.
paremmin menee kun kaikilla on sniput ja parilla lisäksi mg, assault riflet on aika tuhnuja.
headshot tai groins shot on aika varman ammusten säästäjä yleensä, burstia ei kannata käyttää kuin mg:llä

Aika vähän asevalikoimaa on pelissä, aseet paranee vähän kun modaa, kiikari yleensä riittää.
Lähiaseet on perseestä, otat hirveesti dmg. Hyvä taktiitta on muodostaa "death valley" tai V-muodostelma ja houkutella vihut siihen jos pystyy, ei kannata höökiä silmät kii.
Ja kannattaa hyökätä vain rested ja full healed, jos noi ei oo täysiä tulee isot penaltyt accuracyyn, liikkumiseen yms, pari kertaa piti lopettaa hyökkäys ja ottaa aikasempi save. Pelin edetessä tulee myös aseita ja armoreita joissa on "restricted movement" näitä ei kyllä kannata käyttää, ellei jollekkin sqaud supportille, jolla mg tai rpk
Tää ikävä kyllä kuulostaa tismalleen siltä, mikä alkoi puuduttamaan ja syömään innostuksen BiAssa. Kaikille sniput ja kill box paikoilleen. Esim pitkän tien päälle ukot riviin makoileen ja sit ootteleen että vihut juoksee siihen. Mälsää kun lähiaseiden käyttö ei vaan kannata. Peli kyllä kiinnostais kovasti, mutta näistä kommenteista tulee vaikutelma että hommassa on kenties turhan paljon tuskaelementtejä.
 
Viimeksi muokattu:
Kantapään kautta menee opiskeluksi mutta eteenpäin hyökkäily ja koukkailu sarjatuliaseilla tuntuu surkealta vaihtoehdolta verrattuna sniputtamiseen, jonkinmoista tasapainotusta varmaan edessä.
 
30h jo peliä takana ja kyllä maistuu! Klassikkoainesta. :kippis:

Muutamat lapsukset mm. vastustajien tekoälyyn jäänyt mutta nuo on korjattavissa. :tup:
 
Kuinka paljon vihollisia on yleensä kentässä suurinpiirtein? Katselin pelivideoita ja tuli kyllä väkisinkin mieleen, että peli muuttuu varmaan työlääksi, kun miljoonannen kerran nysvää kuusi ukkelia asemiin tappamaan paria vihollista.

Melko maltillisia määriä. Yhdessä questissa tosin tuli joku 5 wavea ja jokaisessa oli 10 ukkoa. Se alkoi vähän jo puuduttamaan.

Tää ikävä kyllä kuulostaa tismalleen siltä, mikä alkoi puuduttamaan ja syömään innostuksen BiAssa. Kaikille sniput ja kill box paikoilleen. Esim pitkän tien päälle ukot riviin makoileen ja sit ootteleen että vihut juoksee siihen. Mälsää kun lähiaseiden käyttö ei vaan kannata. Peli kyllä kiinnostais kovasti, mutta näistä kommenteista tulee vaikutelma että hommassa on kenties turhan paljon tuskaelementtejä.

En kyllä allekirjoita edellisen kirjoittajan viestiä. Kyllähän tämän varmasti voi pelata kill boxeilla ja snipereilla jos siltä tuntuu, mutta voi tämän pelata muutenkin. Oma tiimi koostuu 1x MG/Pistooli, 1x Sniper, 2x mediun range assault rifle ja 2 close range SMG. Tällä on pärjännyt todella hyvin. Sniperilla tapetaan ärsyttävimmät viholliset kuten MG:t ja RPG:t. Assault rifleillä jäädään passiin overwatchilla ja sitten noilla kahdella juostaan päin vihollisia. MG käytän ainoastaan jos paska osuu tuulettimeen. Se syö niin paljon ammuksia että ei mitään järkeä, mutta se on myöskin auto win nappula samalla. Yhdessä vihollisen vuorossa sillä saa lahdattua vaikka koko vihun tiimin jos sen on saanut hyvään asemaan.

Kokeilin jopa melee ukkoa, mutta se kuoli ekassa tappelussa. Toki kerkesi lahtaamaan hyvän läjän vihuja. Meleetä pitäisi varmaankin käyttää hiippaillessa, mutta ei riitä kyllä hermot siihen, varsinkin kun tästä puuttuu kyky raahata ruumiita pois niin yleensä jo yhden tapon jälkeen alkaa turn based combat ja kunnon tappeli jolloin tuo melee ukko on suhteellisen turha ellei kartta ole täydellinen siihen.

Alku tässä on kyllä todella nihkeä. Partseja, ammuksia eikä medsejä riittänyt. Nyt partseja on enemmän kuin tarpeeksi, rahaa joku 500 000 kun sitä ei voi mihinkään oikein käyttää, ehkä pitäisi toinen squadi pystyttää niin nopeutuu pelin suorittaminen. Käytännössä kun saa pari kaivosta vallattua nin peli lähtee rullaamaan ja pystyy muuttamaan kaikki ammukset armor piercingin tai mitä ikinä haluakaan käyttää. Ainoastaan perus ammukset vaativat ruutia, loput partseja ja perus ammuksia.

Pari kertaa on joutunut save scummaamaan. Tässä on eventtejä jotka triggeröityy ilman mitään ennakkovaroitusta. Palasin takaisin tukikohtaani ja triggeröityi eventti josta ei päässyt pois mitenkään missä pitää taistella ihan tappiin varustautuneita sotilaita vastaan. Ei ollut mitään jakoja päästä tuota läpi kun kaikki olivat jo valmiiksi puoli kuolleita ja AP ammukset olivat loppu.
 
Viimeksi muokattu:
noin 30h itelläki takana, vielä maistuu, mutta pikkasen puuduttavaa väliin. Pelin puoliväliin tullessa alkaa tulla noita ambush eventtejä, jotka kyllä aiheuttaa sen save scummaamis rumban, no joskus uudella pelikerrralla noihin osannee varautua. aika ikävää kun kaikki on tired ja wounded ja ammukset lopussa.

Tässä ei tosiaankaan resursseilla levennellä, ainoa mikä nyt easyllä tuntuu olevan ihan reilusti on rahaa. Huomasin typeryyttäni kun mg ja aseet käyttää samaa kaliiberia niin ammukset loppuu herkästi, kannattaa käyttää eri aseita, vaikka haulikkoa yms parille, vaikka onkin aika paskoja.
Tosta freytown? tms saa ostettua aseita, jotka voi purkaa ja niistä saa esim chippejä, jotka menee asemodeihin. Tosin pelin puolivälissä tulee yllätysmomentti ja tilanne vähän muuttuu.

Mulla käytössä 6 merc squad ja 2-3 ylimääräistä ukkelia liikuttelemassa kamoja/militiaa treenamassa. Alussa oli jopa enemmän noita paskimpia, mutta ei tässä niin paljoa tarvi, kaikilla pystyy myös yhtäaikaa taisteleen, mutta vähän hankalaa liikuttaa yhtäaikaisesti kaikkia squadeja, on tässä vielä muutenkin mekaaniikoissa opettelemista

Mutta vähän turhan puuduttavaa eteneminen on, kaipais modeja, ei riitä aika eikä kärsivällisyys tuohon vihollismäärään aina. Osa taisteluista on liian helppoja, osa taas tuskasen vaikeita, hieman balansointia kaipaisi. kaipais myös enemmän aseita ja niitä vois käyttää reilummin, jospa modit korjaa tulevaisuudessa. bobby rays tyylinen asekauppakin ois kiva lisä.
 
Tää peli on kyllä aivan jäätävän massiivinen. 30 tuntia kellossa ja oli ensimmäisessä kaivoksessa jonka valtasin 2 questia tekemättä. Ilmeisesti tässä on myös loottia sektoreilla joita ei pysty löytämään ilman inteliä, eli jos aivan kaiken haluaisi löytää pitäisi scoutata ja nuohota kaikki sektorit melko huolella.

Jos yksi asia tässä ärsyttää niin on tuo että ihmisille joilla ei ole dialogia joutuu puhumaan miljoona kertaa että saa kaiken infon ulos eikä tässä tunnu olevan mitenkään merkattu keneltä tätä infoa saa. Ehkä kaikilta kaupungissa olijoilla on samat vastaukset? En ole jaksanut tutkia tarpeeksi tuon selvittämiseen.
 
Blood on hurja melee mercenary! jäin alakynteen jossain 2 saaren kaupungissa niin Blood viilsi 4 tyypiltä kurkut auki kunnes viimein saivat sen ammuttua maihin, medic kerkesi juuri ja juuri paikkaamaan ennen kuiviin vuotamista, sen jälkeen pomppasi ylös ja tappoi vielä 2, gritin kertyminen lisää mukavasti kestävyyttä.
 
Tasan 50 tuntia kellossa ja läpi meni. Yksi parhaimmista vuoropohjaisista peleistä mitä pelannut! Klassikkoainesta.

Parhautta pelissä on hahmot ja niiden välinen vuorovaikutus, kuten aiemmissa osissa. Heti sen jälkeen tulee taistelu ja pelattavuus. Peli on myös todella lojaali kahdelle ensimmäiselle pelille hahmoja, tunnelmaa ja jopa musiikkeja myöten. Todella harva yksinpeli saa näin koukkuun, että jaksaa tahkota tällä tahdilla läpi. 4.5/5

IMG20230720030104.jpg

Isoimmat miinukset pelissä on jo aiemmin mainitut balanssiongelmat, sillä alkupuoliskolla pelissä on todella hankalia kohtia ja loppua kohden peli helpottuu jopa liiaksi. Myöskin rahaa tulee ovista ja ikkunoista, mikä ei ole missään vaiheessa ongelma (pelin lopussa tilillä oli miljoona dollaria).

Tulen varmasti palaamaan peliin myöhemmin, kunhan peliin tulee lisää sisältöä (lisää npc:tä, tarinaa, tapahtumia jne). Pohja on aivan loistava minkä päälle rakentaa. Lisäreitä ja modeja siis odotellessa.
 
Modeista itte laitoin tuon devaajien oman osumaprosentti-modin ja lisäsin inventorytilaa toisella modilla (1.5 kertoimella), huomattavasti miellyttävämpi kokemuksena. 30h takana, ja tosi kiva peli ollut.
 
Tylsäksi meinaa mennä, kun noin puolet kartasta koluttu. Kaikki matsit etenee samalla kaavalla; palkkasotilaat makaa rivissä ja lanaa koko kartan vihut jotka juoksee tuleen kuolemaan. Kukaan ei ota vahinkoa ellei vihollisella ole RPG:itä. Googletin ja vaikeusasteen pitäisi tietyssä spoilerikohdassa tiukentua ainakin väliaikaisesti. Katsotaan nyt sinne asti vielä.
 
ollaan aika lopussa, lol en tiedä onko tuo easter egg, mutta tässä pelailin eteenpäin ja tuli tuollainen clear addictions hospital, muuttui larry vähän erilaiseksi :)
Joo kyl tässä on noita turhauttavia taisteluja väliin, noi ambush eventit, normi outside battlet on liian helppoja sniper rifleillä, lopussa alkaa olla resursseja liikaakiin, kunhan nyt läpi asti jaksais.
miinat ja pommit oli ärsyttäviä alussa, mutta nyt pistän heti quicksave jos alan purkaileen.

Modit toivottavasti balansoi ja parantaa peliä vielä, itellä on kans tuo showhitchange, lisäksi all crafting equipments to squad bags.
Meinasin ottaa ton loppumattomat diamond minet, mutta rahaa alkaa olla jo. Asemodeja ei vissiin voi siirrellä, partseja menee noihin aika lailla ja ammuksia pitää jonkin vielä craftailla.

Kaikilla on sniper riflet nyt, muuta ei kannata edes ajatella, backuppina on parilla joku automaattiase, muuttui peli ihan erilaiseksi kun pisti thermal scope ja silencer kaikille, aivan liian helpoksi, sniper rifle on älyttömän OP.
Hyvältä vielä vaikuttaa, mutta muuttuu vähän puuduttavaksi loppua kohti.
 
Tylsäksi meinaa mennä, kun noin puolet kartasta koluttu. Kaikki matsit etenee samalla kaavalla; palkkasotilaat makaa rivissä ja lanaa koko kartan vihut jotka juoksee tuleen kuolemaan. Kukaan ei ota vahinkoa ellei vihollisella ole RPG:itä. Googletin ja vaikeusasteen pitäisi tietyssä spoilerikohdassa tiukentua ainakin väliaikaisesti. Katsotaan nyt sinne asti vielä.
Pelaatko vaikeimmalla tasolla? Vaikeustasoahan voi muuttaa lennossa asetuksista jos ei ole jo tapissa. Jotain tasapainotustahan tuo vaatisi, sniput tuntuu liian kovilta ainakin näin alkupäässä.

Sitähän tuo oli JA2:ssakin.. alku-puoliväli pelistä oli maittavaa ja loppu hirveää overwatch nysväämistä kun omilla ja vihuilla oli kaikki parhaat kamat päällä.
 
+ Eka pätsi linjoilla.
Hi all,
we have launched our first small patch 1.02, exactly one week after game launch.
There are also more & bigger patches on the horizon, but we wanted to get this one out to you as soon as possible.

Here is the changelog of Patch 1.02:

Highlights:

  • Economy: Mines will drop income much slower when they begin to deplete
  • On combat end, interactables are now automatically highlighted, and toggle state (on/off) is now persisted across maps.
  • Zooming is now possible in overview mode.
  • Hand-to-hand specialization can now be used while merc is unarmed
  • Fixed issue where no mercenaries are available for hire & AIM database would be empty.
  • Fixed issue where free move APs could be used for an attack.
  • Fixed issue where music and some other sounds would play in mono instead of stereo.
  • Fixed giving ammo from one squad to another.


Detailed changelog:

COMBAT
  • Fixed issue where the melee attack icon wasn't greyed out in the UI when the merc doesn't have enough AP for attack but has free move.
  • Fixed issue where Entering inventory sometimes breaks deployment phase and setpiece

    QUESTS
  • Fixed a crash at the end of the Twin Manors quest.
  • Fixed a problem with properly completing the combat in C7U
  • Fixed a situation where some enemies would not spawn in Old Diamond causing players to be stuck in conflict with no enemies.
  • Fixed issue where Chimurenga would disappear when he is about to retire. If you are already in D8, you need to reenter the sector from another sector for him to appear.
  • Fixed some cases in which the conversations with Boss Blaubert can start twice or reference things that have already happened
  • Fixed potential exploit where in a conversation that requires a specific item would progress successfully but not take the item if its not in the current squads inventory.

    ART / FX
  • Fixed issue where during cutscenes on Ultrawide the Movie Black Bars would squeeze the image.

    UI
  • Combine items now uses the most skilled merc in the sector (instead of the most skilled from the squad)
  • Fixed issue where the weapon rollover would show O dmg if it was in the sector stash;
  • Fix issue where repeatable emails (like for contract expiration) would not mark as read.
  • Fixed issue where Swapping single-slot weapons from inventory did not consume AP while in combat
  • Fixed camera zoom resetting when changing maps or exiting overview mode.
  • Enable scrolling in main menu when closing sub-sub menu. Example "Show merc badges" from the Options menu.

    SAT VIEW / OPERATIONS / LOOT
  • Operations now refund crafting fee on cancel/abort

    SYSTEM
  • Tuned Ultra shadows to have less heavy effect on FPS

    MULTIPLAYER
  • Fixed lock up in reassigning mercs in co-op during deployment
[*] Fixed soft lock where Sat view retreat of retreated mercs wouldn't trigger when remaining mercs on the map died
 
Hmh, tuli tuossa nyt ekaa saarta pelailtua, hyvähän tämä on kun vauhtiin pääsee.

Kuitenkin kysymys:
Olin joukkoineni toisaalla ja nyt on tulossa joku kostoryhmä tuonne kylään. Vein äijät takaisin sinne, ja aloin militiaa kouluttaan. No ei riitä enää aika siihen ennen vihollisten tuloa, mietin vaan minkälaista menoa tuossa on odotettavissa ja onko pahakin moka?

Lopetin tältä iltaa jo ja mietin että lataanko aiemman saven kun jäin äijiä paranteleen ja kaikkea säätämään tuossa viimeisimmässä tonne toisaalle, ennen kuin huomasin että hups tuolla oli joku militia hommakin.

Onko tässä nyt ideana että noi militiat hoitaa jatkossa homman vai pitääkö tuonne kylään jättää joku toinen omakin squadi vielä varuiksi?

Varmaan tää yrityksen ja erehdyksen kautta tossa aukeaa viimeistään, mutta ajattelinpa nyt kysäistä.
 
Hmh, tuli tuossa nyt ekaa saarta pelailtua, hyvähän tämä on kun vauhtiin pääsee.

Kuitenkin kysymys:
Olin joukkoineni toisaalla ja nyt on tulossa joku kostoryhmä tuonne kylään. Vein äijät takaisin sinne, ja aloin militiaa kouluttaan. No ei riitä enää aika siihen ennen vihollisten tuloa, mietin vaan minkälaista menoa tuossa on odotettavissa ja onko pahakin moka?

Lopetin tältä iltaa jo ja mietin että lataanko aiemman saven kun jäin äijiä paranteleen ja kaikkea säätämään tuossa viimeisimmässä tonne toisaalle, ennen kuin huomasin että hups tuolla oli joku militia hommakin.

Onko tässä nyt ideana että noi militiat hoitaa jatkossa homman vai pitääkö tuonne kylään jättää joku toinen omakin squadi vielä varuiksi?

Varmaan tää yrityksen ja erehdyksen kautta tossa aukeaa viimeistään, mutta ajattelinpa nyt kysäistä.

Yleensä riittää, että kouluttaa kylän täyteen militiaa (niin paljon kuin pystyy). Pelissä on kuitenkin tarinaan liittyen kohtia, että militia häviää satavarmasti, eikä auta kuin käydä valtaamassa alueet takasin.
 
Tylsäksi meinaa mennä, kun noin puolet kartasta koluttu. Kaikki matsit etenee samalla kaavalla; palkkasotilaat makaa rivissä ja lanaa koko kartan vihut jotka juoksee tuleen kuolemaan. Kukaan ei ota vahinkoa ellei vihollisella ole RPG:itä. Googletin ja vaikeusasteen pitäisi tietyssä spoilerikohdassa tiukentua ainakin väliaikaisesti. Katsotaan nyt sinne asti vielä.

Puolen välin jälkeen tulee pari tarinallista mappia jossa on pakko thedä jotan erilailla, viholliset puolustavat eivätkä tule jonona. Tuo perus taistelut valitettavasti noudattavat samaa kaavaa ja kaikki viholliset koittavat tulla luoksesi mikä on ehkä vähän meh, tosin mikään ei estä olemasta proaktiivinen ja menestä ite vihollusten luo. Olen erityisesti tykännyt käyttää Mousea AA-12 kanssa ja juosta suoraan iholle.

Train Mercs on muuten ihan op. Tajusin vasta puolessa välissä peliä sen. Kunhan on 2 kaivosta samaan aikaan aktiivisena niin rahaa tuntuu tulevan ihan liikaa vaikka olisi 12 mercciä. Sitten voit käyttää kaiken ajan kun teet ammuksia, korjaat tavaraa, tai parantelet muutamaa mercciä niin lopuille train merc. Ykkös tiimissä kaikilla on nyt vähitään 85 kaikki taistelun kannalta olennaisimmat taidot.
 
Wohoo, läpi meni, olipas huikea kokemus. Kyllä tää oli kannattava ostos, jopa parempi kuin ja2, ainakin nykyaikaistettu versio siitä.
60h meni, jokunen tunti idleä ja train merccejä, nopeamminkin ois voinu mennä, lopussa oli 3,6mil rahaa, 1 merc kuoli, red, tonkin ois voinu välttää reloadilla, mutta menköön, alko olla lopussa jo melko työmaa.

Muutamia huonompia asioita oli pelissä, parisen kertaa tais kaatua, mutta muuten suht bugiton, modeilla varmaan korjaa jotain, onneksi tässä on modituki, kyllä tän pariin tulee varmasti palattua, toivottavasti tulee lisää ja modeja aina voi kokeilla.

Alussa peli oli nihkeä, resursseja oli heikosti, ja tuntui kun siviililtä polkemassa miinoja, mutta kun sai muutaman hyvän mercin ja levelejä ja statteja niille alkoi helpottaan todella paljon.
Inventory management oli vähän huono, ja tilaa heikosti, mutta noihin on tullu jo modejakin, lisäksi imp customoitavuutta ois ehkä kaivannu lisää, sekä aseita ja merccejä, sekä gun shoppia, mutta varmaan modeilla tulee noita, tai dlc joskus.

Muutama tilanne, event ja ambush oli vähän tukala pelissä ja aiheutti aika kovaa save/load rumbaamista, mutta en ollu perillä kunnolla vielä mekaniikoista. Aseet kaipais kans balansoimista, automaattiaseet oli ihmeen huonoja, vrt oneshot superpower op snipe rifle.
Lisäksi tuntuu olevan aika tarkka stateista joissain kohdin, huonot mercit oli todella huonoja käyttää, ja kunhan agilityä ja wisdomia löytyi, mercci oli jo huomattavasti parempi.
AI oli aika huono, sekä vihut että npc:t juoksi kuolemaansa, ellei ollu joku scriptattu kohta. tämä aiheutti kyllä harmaita hiuksia joissain "save the vip" kohdissa.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin spoilerit :)

Kokeilin tuota mod editoria kans, aika hyvin pystyy editoimaan kaikkea animaatioista mercien profiilikuviin, kokeilin tehdä lisää imp profiilikuvia ja hyvin onnistui. Steamista löytyy kohtuullisesti ohjeita jos tuosta joku innostuu enemmän.
 
Ei tää kyllä ensipuraisulla pääse lähellekään JA2. Ääninäyttely harvinaisen ärsyttävää, kaljapalkalla koodareiden kumminkaimat tehneet? Mutta annetaan vielä mahdollisuus, vasta 2 taistelua takana. Hyvä peli toki, mutta jos vertailukohtana yksi kaikkien aikojen parhaista niin ei pärjää.
 
Eipä tämänä tapaiset pienten studioiden pelit yllä mihinkään isojen studioiden myynteihin, vaikka bethesdan kymmenien miljoonien myynteihin tai miljooniin. Itse olen tykännyt, eihän tää täydellinen peli ole ja ei tämä kaikkien makuun olen.
Pelailen toista läpipeluuta modien kanssa vaikeammlla tasolla, turhan helpolta vaikuttaa, ainakin nyt kun mekaniikat on hallussa, droppien määrää nostin vanillasta, lisäksi melkein kaikki kamat voi myös purkaa. Weapon shop modikin tullu jo peliin ja muutakin, mutta jotain modi yhteensopoivuus ongelmaa on vielä joidenkin kanssa.
Oma tehty modi ei myöskään toiminut niinkuin piti.
 
Onko JA2:lla missään muualla kuin Suomessa samanlaista kulttimainetta? Ehkä Saksassa?

Eipä tämä pelisarja tunnu kiinnostavan maailmalla paljoakaan, mutta täällä Suomessa tästä sarjasta jaksetaan vouhkata viikottain erinäisillä forumeilla. Olihan se kyllä päheä peli muinoinaan, harmi että itseltä meni maku täysin kun tallennus bugasi sillä tapaa että x vuoron jälkeen vain jäätyi eikä mikään auttanut. Ehkä nyt JA3 innoittamana pitäisi kokeilla uudestaan.
 
Ei oikein innosta ostamaan kun täällä on jo useampi raportti samasta ongelmasta, kuin mikä vaivasi Back in Actionissa, eli sniper-to-win. Isohko harmi :sori:
 
Ei oikein innosta ostamaan kun täällä on jo useampi raportti samasta ongelmasta, kuin mikä vaivasi Back in Actionissa, eli sniper-to-win. Isohko harmi :sori:

Onko niitä pakko käyttää? Hyvin meni läpi niin että tiimissä oli vain yksi kappale. Omaksi lemppariksi muodostui ehdottomasti Mouse AA-12 kanssa.
 
Onko niitä pakko käyttää? Hyvin meni läpi niin että tiimissä oli vain yksi kappale. Omaksi lemppariksi muodostui ehdottomasti Mouse AA-12 kanssa.
Tuntuu ainakin ajatuksen tasolla hankalalta käyttää heikompaa aseistusta/taktiikkaa, jos peli ei ole liian helppo. Eli vaikea händikäpätä itseään jos meinaa tulla muutenkin kuokkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Demo nyt saatavilla Steamistä

 
Mitä nyt tuota demoa pelailin, niin kyllähän tämä peli vähän rakkautta deveiltä vielä kaipaa. Valikkosysteemi leikkinetteineen toki löytyi kakkosestakin, mutta on se vaan aika rasittavaa sen kanssa takuta.
 
Semmonen 15h takana ja nyt oli varaa palkata toinen kolmen hengen ryhmä (+ilmanen rekry), joten joukkue on nyt 8 kokoinen (kahdessa osassa toistaiseksi).
Tässä kohtaa tuli lisää intoa jatkamaan. Yksi ~8h setti putkeen oli vähän liikaa :D
 
Kyllähän ite yritin muuta kuin sniper riflejä toisella pelikerralla, mutta peli melkein pakottaa sniper metaksi. Ammukset on vähänä vaikka droppeja nostinkin modilla ja AR pyssyt on iihmeet tuhnuja vrt sniperit. Jospa loppua kohden noita 7,62 nato pyssyjä ja siihen underslug grenade launcher muuttuis hyödylliseksi. Yritän myös biffiä pelastaa kun se ekalla kerralla ei onnistunut. Kokeilen myös tehtäviä ja keskusteluja tehä erilailla. Eri mercit myös, hieman ärsyttää kun tuo wolf yrittää koko ajan päästä foxin kanssa puskaan paneskeleen :) taitaa olla etten jatka contracteja noille enää :), paitsi ehkä fox kun on tiimin medic.
Tää vähän kaipais balansoivaa patsia tai modia. Aseita sais olla enemmän kans, ei kuitenkaan niin paljoa kuin JA2 1.13 oli parhaimmillaan + AIMNAS modi.
 
Itsellä ainakin loppuu snipu riflejen panokset, joka ohjaa pelaamaan, että ei joka jätkällä ole snipua.
Pelaan ilman modeja. Toka manner on hallussa ja kolmannesta tuo alaosan kylä.
Aseita löytyy todella paljon, joten pyssyistä ei peli jää kiinni. Mulla menee tuolla pari kaveri, jota vain siirtää kamaa mun "pääkeskuksiin" ja sitten samalla kouluttele militiaa.
Panoksia ei ilmeisesti pysty tehdä enempää, mutta niitä pystyy "parantamaan" erilailla.
 
Panoksia ei ilmeisesti pysty tehdä enempää, mutta niitä pystyy "parantamaan" erilailla.

Ammuksia voi tehdä lisää jos sinulla on ruutia. Ruutia löytyy erittäin harvoin vihollisilta. Joissain arkuissa sitä on, yleensä jotenkin piilotettuna. Toinen tapa on purkaa putkipommeja ja mahdollisesti muita räjähteitä pihdeillä (combine inventoryssaä). Myöhemmin löytyy myös kauppias, mutta itse unlockasin sen niin myöhään että siitä ei ollut mitään hyötyä.

Kannattaa huomioida että 5.56 ammukset ovat jostain syystä triplasti kalliimpia tehdä kuin kumpikaan 7.62. 5.56 hollowpointtien tekeminenkin vie 2 ruutia eikä yhtä.
 
Huikea peli. Kymmeniä tunteja menee kuin kaivoon ja jatkuvasti tulee uutta. Ns. rutiinia ei ole vielä tullut kun tilanteet muuttuu koko ajan. Erityismaininta haulikkomiehille, jotka herättävät myötähäpeän sijaan kauhua. Ei paljoa naurata kun tuollainen mellakkapoliisi juoksee viereen ja vain nauraa kun ammut.

Kaipaa erinäisiä qol-fiksejä mutta loistava jo nyt. Esim. näkyisi värinä mitä pateja oot tykkiin pistänyt kuten JA2 :ssa.

JA is back!
 
Peli on Gaming Dragonsilla näköjään alessa:

 
Peli on Gaming Dragonsilla näköjään alessa:

Kannattaa huomioida että ei ole Steam

Aktivointi- ja Latausalusta Direct Download. Tarkat tiedot toimitetaan oston jälkeisessä sähköpostissa

Edit : This game is activated on GoG.com, this is NOT a key, this is a GoG.com account with the game on the account.
 
Päivitystä ulkona:


Highlights

- Enemy attacks from guard posts on the First Blood difficulty trigger less often
- Diamond mines deplete to 50% income on First Blood difficulty; 20% on Commando difficulty; 0% on Mission Impossible (Community Suggestion)
- Mines now show how close they are to depletion in their tooltip
- Fixed a bug that scaled mine income up when depletion began
- Machine gun damage reduced
- Machine gun number of interrupt attacks are now based on current AP not max AP (calculated at end of turn) (Community Suggestion)
- Fixed a bug with Machine guns interrupt attacks getting aim bonuses when they shouldn’t
- Grenade and Rocket-Launchers mishap chance and deviation now depend on distance to target (Community Suggestion)

Balance

- Increased drop chance of black powder
- Increased Scully Health so he qualified for the golden perk he starts with (Community Suggestion)
- Savior perk no longer grants Free Move
- Fix for bonus damage from explosives applying twice when using grenades (Community Suggestion)
- Changed thresholds for displaying keywords for mishap chance with explosives

Quest

- Fix for stopping the Grimer Hamlet quest too early
- Fix in the conversation of the Grimer Hamlet quest
- Fix for Sanatorium fail condition not to trigger when the quest is completed
- H4 Fort L'Eau Bleu will launch attacks properly when retaken by the enemy

Sat view / Operations

- Water travel can now put you in debt, and is available when already in debt (Community Suggestion)
- Militia training operation - the button for training is disabled when there are 8 elite units already trained
- R&R at Manny's Inn's sector is enabled (Community Suggestion)

Multiplayer

- Fix for desync when opening weapon modification screen in MP
- Fix combat end turn ready/not ready state visually not updating when guest leaves in MP

General Fixes

- Fix for missing merc silhouette when using melee Free Aim on an explosive barrel
- Fix for mercs not being able to rest if there is a current active banter
- Fix for Infinite loading screen softlock when loading during a setpiece or enemies reposition
- Fix for load/save changing the ammo capacity of some weapons
- Fix for an issue preventing Bandage to remove Bleeding out of combat if the target is at full hp
- Fix for Mortar visuals appearing distorted
- Fix for Sharpened Melee weapons reverting conditions
- Fix for issue which would cause movement cost to not include the cost of changing the stance at the end of movement and fail the action as a result
- Fix Loner perk activating at combat start instead of turn start
- Fix for emails marked as unread after reloading the game (Community Suggestion)
- Fixes to the shootable landmine count
- Fix for softlock when a lieutenant dies on the start of their turn from a status/environmental damage effect
- Fix for softlock after opening the laptop screen or Help Center during Split & Give item option
- Fix for UI disappearing when pressing open the "command menu" in the inventory panel - when using a gamepad
- Fix for being able to load a game while loading
- Fix for Quick-Prism Scope giving max aim instead of 3 aim levels on activation
- Fix for issue when refilling Medkit with drag and drop for single Meds drops the Medkit condition to 50% Bug
- Fix for Overwatch kills not counting to "Automatic kills" combat task
- Fix for incorrect visibility check leading to UI giving movement warnings when it shouldn't
- Fix for an issue that would reset the number of overwatch attacks to their initial amount when killing a unit

UI
- Inventory context menu - hide some actions for stash items that are in different sector
- Fix for rollovers of underground sector (such as the Fosse Noire mine) points of interest
- Fix for an overlap in floating text between skill checks and banters
- Fix for Mishap chance tooltip not updating properly
- Fix for exclamation mark in email tab not disappearing after reading all emails

Performance

- Improved VRAM management to address various performance issues
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom