Suosittelen kokeilemaan (kunnolla ajan kanssa) muutamia pelejä mitkä ei ensin ajatuksena olis oma juttu ollenkaan. Itse olen tällä tavalla löytänyt peli-ilon uudestaan sen hukuttua aikanaan. Noihin muihin juttuihin.. ei muuta kuin asentelemaan vaikka Tinderiä. Parisuhdetta sieltä et löydä, mutta mahdollisesti pirun hauskoja (ja kummallisiakin) kokemuksia ja erilaisia ihmisiä pääset tapaamaan.
Jos sulla on joku kiinnostava asia mikä on nakerrellut takaraivossa, koitapa tarttua siihen. Aloita vaikka lukemalla aiheesta kirja, tai tonkimalla youtubea ja katso jos siitä sitten lähtisi into alkaa aiheeseen liittyvään projektiin/harrastukseen. Yksi vaikeimmista asioista on oppia tutustumaan itseensä ja löytää niitä juttuja mistä oikeasti nauttii ja mitä oikeasti haluaisi tehdä. Mä olen havainnut että todella moni elämäänsä inhoava ei ole oikein löytänyt niitä omia intohimon kohteitaan, ja usein ei oikein edes tiedä mistä alottaisi. Teemme pirun paljon sellaisia juttuja mitkä on opittu, niihiin on totuttu tai sitten ne on vain sosiaalisesti hyväksyttyjä tai olettettuja asioita/tapoja.. vaikka oikeastaan ei kiinnostaisi eikä niissä olisi järkeäkään.
Asioita ja muutoksia tapahtuu vain tekemällä ja niihin kunnolla pyrkimällä. Tämä voi olla toki jopa (ihan oikeasti) mahdotonta jos fiilis on täysin maassa ja mikään ei kiinnosta. Sulla kyllä selkeästi painaa yksinäisyys, se on ihmiselle joka ei ole puhdas introvertti suht haastava juttu päästä yli ja varmasti alkaa vaikuttamaan kokonaisvaltaisesti mielialaan, kokoajan. Mä luulen että tuo duunikin on vain sellainen "laastari" mikä just ja just helpottaa siihen sosiaalisen elämän vajauteen, vaikkei oikeastaan sitten korjaakaan asiaa.
Jos vetelet röökiä, mulla sen lopettaminen toi hurjan määrän energiaa takaisin. Sitä oli vaikea tajuta miten paska olo siitä tuli fyysisesti, ja tämä sitten myös alkoi rasittaa henkisesti todella pahasti.
Edit:
ps. Osta multa basso ja muutama kitara, ja ala muusikoksi. Naisia, menoa ja meininkiä riittää ja mä voin vihdoin lakata kuvittelemasta että joskus vielä inspiraatio niihin touhuihin iskee päälle ja saan jotain musaa tehtyäkin..