ChatGPT:n myötä tajusin, että olen toiminut meidän firman "chattibottina" jo jonkin aikaa. Mulle siis tulee random ihmisiltä kysymyksiä asiasta X ja Y, pastean ne googleen ja yleensä vastaan ekan tai tokan linkin vastauksen selkokielisenä (en siis linkkiä suoraan).
Tai sitten jotain random koodauskysymyksiä, joista selvästi huomaa ettei ole edes yritetty kokeilla ensin itse. Ehkä yksi kymmenestä jaksaa jopa kiittää vastauksesta.
Ei se ole ennen haitannut, mutta nyt jotenkin tuon chattibotin myötä tajusi miten muut ihmiset ehkä näkevät mut: kätevänä resurssina jolle voi heittää chattikysymyksen ja (erona AI:hin) vastaus on aina oikein ja hyödyllinen
Pitäisiköhän pitää vähän taukoa tuosta... toisaalta on mukava auttaa ihmisiä, mutta joskus se menee liiallisuuksiin ja omat projektit ottaa damagea.
Tai sitten jotain random koodauskysymyksiä, joista selvästi huomaa ettei ole edes yritetty kokeilla ensin itse. Ehkä yksi kymmenestä jaksaa jopa kiittää vastauksesta.
Ei se ole ennen haitannut, mutta nyt jotenkin tuon chattibotin myötä tajusi miten muut ihmiset ehkä näkevät mut: kätevänä resurssina jolle voi heittää chattikysymyksen ja (erona AI:hin) vastaus on aina oikein ja hyödyllinen
Pitäisiköhän pitää vähän taukoa tuosta... toisaalta on mukava auttaa ihmisiä, mutta joskus se menee liiallisuuksiin ja omat projektit ottaa damagea.
Ja vaikka ei ihan omalle kohdalle osuis, nyt keväällä muutenkin monissa firmoissa on vastaavia opiskelijoille tai valmistuneille suunnattuja trainee ohjelmia, kannattaa tutkiskella, monesti tosi hyviä väyliä työllistyä ilman isompaa kokemusta, ja samalla jonkunlaista koulutusta ja perehdyttämistä kylkeen.