Ja mitäs sitten kun koko kunnan tietokanta tuhoutuu kun jonkun kolmen pennin itse koodatun webbiformin sisäänkirjautumisformiin syöttää bobby tables sql injektion ja sossun kassa iban-siirretään mongoliaan kun rdp on auki internettiin ja salasanana salasana0617?Ihan hyvä palkka, mutta korkeakoulututkinto pois vaatimuksista. Ammattikoulupohjalta ja itseopiskelulla hoituisi tuokin tehtävä. Tai sitten perus-datanomi tuonne pyörittelemään kunnan IT:tä.
IT-talonmies on ehkä kuvaampi tuohon pestiin.
Kaikki kunnan asiat voi varmaan tehdä valmiilla pohjilla ja minimivaatimuksin. Työympäristön ylläpitoa ei tarvinne tehdä imageilla, joita päivität hiki hatussa ja pilotoit joka updaten - vaan voi varmaan ihan itse käydä asentelemassa ja laittaa auto-updaten päälle.
Sisältöäkin sivuille tuottaa varmaan kunnanjohtajan serkku ja ainoa ongelma hommassa on, että hän tienaa enemmän kuin sinä.
Kannattaa tuossa pyytää myös kunnalta joustoa ja 1-2 etätyöpäivää viikossa. Sinä aikana voi vaikka parannella niitä kunnan internet-sivuja ja vastailla tukipyyntöihin "tulen huomenna katsomaan".
Itse opiskelu on ihan jees jos on joku osaava valvomassa menoa, mutta jos pitäisi kantaa vastuuta, niin olisi hyvä olla jotain käryä niistä best practiceista. Näinköhän kunnon cio on rautainen ammattilainen?