- Liittynyt
- 24.12.2016
- Viestejä
- 548
...
Tähän vastapainona toki hyviäkin uutisia. Pienistä konsulttilafkoista on tullut melkeinpä aina ja väistämättä loistavia ihmisiä. Yksi me oltaisiin palkattu per heti meille töihinkin, mutta luonnollisesti konsulttifirma halusi hänestä pitää kiinni, kun kerran on haluttu ja tuottava ihminen. En minä ole yksin näiden mielipiteiden kanssa, mutta ei näitä hirveästi yleensä huudella missään koska pienet on piirit ja Linkedinkin on muuttunut siitä ammattilaisverkostosta hyvän pöhinän mainostulvaksi. Kaikki maailman Vincitit sun muut pallomeripöhinäyritykset on ehkä hieman välillä hukassa siitä, mitä heiltä toisinaan halutaan. Toki Suomessahan se on tabu vaatia jotain ja palautteen antaminen (niin posi, kuin nega) pitää aina sokerikuoruttaa. Ainahan voi tehdä Tiedot ja myydä silkkaa roskaa valtiolle ja muille toimijoille, jotka ei mitään uskalla sanoa vastaan tai vaatia sitä mistä maksavat.
Korostus oma, mutta kyseenalaista tämän - palautteen antaminen kun se tehdään oikealla tavalla on ehdottoman tärkeää. Palautteen antaminen on myös sellainen asia mitä voi harjoitella, ja siinä on selkeitä eroja palautteen antamisen osaamisessa. Perusteltu, huomioiva palaute voi saada aikaa positiivista muutosta, kun taas sieltä-täältä "keskitasoinen.... heikko" huutelut ilman perusteita eivät vie mitään eteenpäin. Voi myös olla niin, että emme vain osaa antaa palautetta, koska sillä verhoillaan omaa turhautumista eikä siinä ole tarttumapintaa? Tämä rakentuu ihan sieltä yrityksen kulttuurista, ja johdosta myös, siinä mielessä en ole yllättänyt näistä kommenteista.