IT-alan työpaikat

Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
Itse mutuilisin lähemmäksi 2000e
Se voi olla, jos tosiaan käyttötuen paikat ovat siirtyneet Viroon, ja ovat Suomessa harvassa, niin palkat laskee. Mä tienasin n. 8-10 vuotta sitten (laske inflaatio päälle) työasematuessa itse tuon 2400-2800€ aikoinaan parissa IT-talossa, mutta voisin kuvitella että niistäkin osa on Viroon heitetty....
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
No tässäkin osaaminen voi rajoittua "osaan ajaa pari valmista scriptiä powershellillä".
Jooh, jos vertaa on-premise AD:n osaamiseroihin, niin yks voi osata resetoida salasanan ja lisätä ryhmään, kun toinen nakuttelee atribuutit kohdalleen ja pelastaa AD:n korruptoitumisella sekä rakentaa DNS:t eri zoneille niinkun pitää. Mä itse aloitin leikit AD:sta, mutta se ei enää vuosiin ole ollut mun ydin-osaamis tekniikkaa, ja nyt kun näin yhden mun kolleegan demon AD:n jostain syövereistä, niin tuli tunne että ei kandee AD:n osaamisellani paljoa enää kehuskella :D

Ja hyvä esimerkki myös, että ei se sertifiointikaan kerro paljoa. Yks MCSE jäbä tokaisi mulle meili-väännössä kerran, että hän ei GPOsta paljoa mitään ymmärrä :D
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
19
Useammankin olen helppariin palkannut ihan lähivuosina, peruspalkka 2200 - 2400. Siitä sitten ikä- ym. lisillä maksimissaan 2800 saakka. Vaikka lista osaamisista on usein pitkä, niin ei noita kovin syvällisesti tarvitse osata. Useimmiten riittää että osaa loppukäyttäjän ongelmia ratkoa, jotka ovat usein tasoa "miten käynnistän tämän ohjelman?" tai "miksi tähän tulee tällainen virheilmoitus xx yy zz?".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
38
Nuo "suorittavan tason liitot" perii jäsenmaksua tyypillisesti prosentilla palkasta, esim. Prolla se on 1,4% bruttopalkasta.
Ajattelin eka, että tuossa on pilkkuvirhe, mutta esimerkki osoitti, että laskut ovat hallussa.

Ihan helvetin-homo-kallista. Eipä ihme, että Pro etc. järjestöt suojelevat nykytilaa. Lupa painaa rahaa, jäsenorjien selkänahasta revittyyn papyrykseen.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?

Itse käyn kuntosalilla 3 krt/viikko jotta tulee muutakin tekemistä, mutta silti silloin tällöin viikoittain niska, hartiat, selkä, kädet jne oirehtii liiallisesta istumisesta ja koneen käytöstä.

Opiskellessa jne aiemmin elämässä en ole kokenut vastaavaa näin paljoa vaikka olen aina käyttänyt todella paljon tietsikkkaa.

Töissä on satulatuolia normituolin lisäksi, säädettävää moottoritua pöytää jne, mutta nämä on lähes hyödyttömiä kun ruutuaikaa tulee tosiaan se 7.5h päivässä.

Miten kestätte tätä jatkuvaa istumista? Itse puoli vuotta ollut töissä ja keho huutaa tosiaan viikoittain hoosiannaa tästä istumisesta.

Kovasti mietityttää että jos tämä on tätä niin mitäs sitten 20v jälkeen :eek:

Olen ollut mm ruokakaupassa aiemmin töissä, ja se oli kehon kannalta paljon helpompaa kun tuli liikuntaa samalla. Oikeastaan kipeäksi kaupantätinä tuli vain ranne jos oli pitkän hukin kassalla ja samana päivänä yritti kotona tietsikalla jotain tehdä vielä...
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
176
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Hyvin. Kohtapuoliin tulee täyteen 20 vuotta tällaista istumista, enkä ole kärsinyt minkäänlaisista tules-ongelmista. Tuolina on aina ollut ihan normaali, mutta laadukas konttorituoli.

Toisaalta tapanani on työaikana kävellä puolen tunnin välein jonkin verran ympäriinsä kahvikuppi kädessä, joten ihan jatkuvaa istumista tuo ei tietenkään ole.

Tämän lisäksi vapaa-aikana kävelen ns. saatanasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 036
Minulle on tullut nyt ongelmia kun toimiston muuton yhteydessä menetimme hyvän espressokoneen ja kahvin laatu romahti, eikä sitä tee mieli enää juoda...

Teen tosin kostoksi pari päivää töitä kotoa (kuten nytkin), mutta tuo tasaisen tappava kerran tunnissa lisää kahvia olis selkeästi hyväksi edellisellä toimistolla.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 168
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Peruslaadukas riittävän tukeva työtuoli jonka saa säädettyä oikeaan asentoon, sähkösäädettävä pöytä jonka kanssa osan ajasta voi työskennellä seisaaltaan, oikean kokoiset ja tarkkuuksiset monitorit oikealla etäisyydellä ja oikeassa katselukulmassa, omaan käteen sopivat näppis ja hiiri. Tykkään myös istua tuolissakin eri asennoissa päivän mittaan. Välillä virallisten suositusten mukaisesti selkä suorassa ja välillä valun tuolilla kuin löysä räkä.

Omalla kohdalla ainakin näppis ja hiiri näyttelee aika isoa osaa kokonaisergonomiasta. Mun ranteet vaatii todella matalan näppiksen jossa on pienet liikeradat, joten käytössä on Applen nagallinen matalaprofiilinen näppis vaikka pc:llä työskentelenkin. Hiiri oli joku Logitechin ladattava ultimate, jonka käsikulma ja koko on sopiva itselle. Meidän laitevastaava on onneksi ollut suopea mun tarpeille ja näppis sekä hiiri on tilattu ohi normaalin tarjonnan kun perustelin syyn niille... Itsellä ainakin vääränlainen näppis ja rotta tuhoaa kokonaisergonomian ja johtaa ensin kipeisiin ranteisiin ja sen jälkeen niskan jumittumiseen ja päänsärkyihin.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Sähköpöytä - koko päivää ei jaksa seisoskella, mutta ainakin osan. Ja kun käy kusella, niin kävelen vaikka eri kerroksen vessaan. Ynnä kolmesta viiteen tuntia juoksua/fillaroinfia viikossa.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Mä en istu koko ajan koneella, vaan pakotan itseni liikkumaan edes hieman työpäivän aikana. Sen sijaan että otan Skypellä tai spostilla yhteyttä, kävelen rakennuksen toiseen päähän juttelemassa face 2 face, en käytä hissiä vaan portaita, ja kävelen usein hakemassa kahvia tai vettä yms. Joku 10-20 kertaa päivässä tulee käveltyä sinne sun tänne :) +pyörämatkat päälle.

Jos ei selkä sittenkään kestä, niin hanki seisomapaikka, että voit seistä ainakin välillä kun teet töitä. Lisäksi on sellaisia persepenkkejä, joihin ei nojata vaan istutaan selkä suorana itse.

Selät on ihmisillä erilaisia, mikä toiselle toimii, niin toiselle ei...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
68
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Työpiste on kunnossa eli käytössä on sähköpöytä, näytöt on säädetty oikealle etäisyydelle ja korkeudelle, tuolin säädöt pitäisi olla kohdillaan ja tankohiirenkin sain kun pyysin.

Liikuntaa tulee päivän aikana kun pyrin kävelemään portaat ja käyn eri kerroksen wc:ssä. Lisäksi vettä ja kahvia tulee haettua useamman kerran päivässä ja syömässäkin käyn kävellen. Ruokarytmin pidän säännöllisenä, lounaalla yritän olla syömättä liikaa ja iltapäivällä syön välipalaa ettei töistä lähtiessä väsytä. Työmatkat liikun pääsääntöisesti pyöräillen.

Lisäksi sitten vapaa-ajalla erikseen liikuntaa vaihtelevalla innolla.

Ja tärkeätä on myös yrittää nukkua öisin eli voisi painua nukkumaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Jep, harjoitus tekee mestarin :happy:
Sitten jos vetää oikein pro-meiningillä niin on ensin etätöissä 7,5 tuntia ja vaihtaa siitä lennossa vapaa-aikaan, kone vaan vaihtuu mutta tuoli ja asento pysyy samana :comp:

Anyway, en ole varma miten tuo toimisi jos ei olisi aktiivista koiraa, salillakäyntiä sekä sitä että ylipäänsä on tottunut kävelemään edestakaisin. Selkäkipuja oli päivän verran joskus vuonna 2008 ja se lähti buranalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
38
Selkäkipuihin ja niiden alkujuilimisiinkin kannattaa suhtautua vakavasti. Tää on vaan tää tuolissa istuminen sellaista, että alaselän lihasten pitäisi olla vahvoja. Itsellä ne ei ole vahvistuneet kuin kävelemällä, kevyellä voimistelulla ja salilla käynnillä.

Joskus muutama vuosi sitten vasemman alaselkäfileen sisäpuolella oleva 3- tai 4- päinen lantiolihas tms, kuitenkin kropan sisällä, oli pirun kipeä. Autoilu tai muut perusjutut ei onnistuneet. Nykyään ok, mutta ei ilman treeniä.

Jos olette ihan paskana, hyvä hieroja, liikunta/treeni ja siihen jonkinlainen PT voi auttaa. Selkäkivut v1ttumaisia.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
536
Ei ole kyllä selkä- eikä niskakipuja ollut. Kuntosali on ollut kuitenkin ohjelmassa vaihtelevan aktiivisesti, etenkin noi isommat liikkeet kuten maastaveto ja kyykky oikein suoritettuna auttavat saamaan selkää siihen tikkiin että lihakset kannattelevat. Istututtua tulee kyllä tarpeettoman paljon, töistä kun pääsee kotia, niin valehtelematta päivittäin koneella tulee oltua ainakin hetki vielä töiden lisäksi. Töissä toki on sähköpöytää ja oman jakkaran (mm. swopper, satulatuoleista myös miesversiot jne...) saa valita vapaasti. Vaihtelen päivän mittaan asentoa, pidän taukoja muualla kuin koneen ääressä ja venyttelen. Kävelen / pyöräilen myös päivisin kun autoa ei ole. Toistaiseksi, kroppa pysynyt hyvin kunnossa. Työterveyden kautta saa toki kaikenlaista kuntoohjelmaa jos sellaiselle kokee tarvetta.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
13
Ei ainakaan vielä ole mitään ongelmia selän kanssa, toki alalla olen ollut vasta 4-5 vuotta. Salilla käyn 5 kertaa / viikko joten se varmaan vaikuttaa myös, ja ikääkin vasta 28 vuotta.
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Räbässä surffaten, 2h lounaat, vähän palaveria ja lisää räbää. Illalla sitten salia ja lenkkeilyä, takaisin koneelle räpeltämään ja vähän telkkua. :comp:

Selkä ja muut pysyy kunnossa kun ei röhnötä sen koneen päällä kuin Jonne 16 wee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Itsellä tulee varmasti ainakin 80% päivästä työskenneltyä seisaaltaan kun sähköpöytä sen mahdollistaa. Lähinnä aamukahvit rötkötän kuoleman kourissa tuolilla istuen, mutta heräämisen jälkeen nostan pöydän ylös. Muuten tulee kans ravattua aika paljon ympäri ämpäri ties minkä perässä ja puhelimen askelmittari yleensä näyttääkin 10k+ askelta päivään ihan vain toimistolla
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Jonkun asiaan perehtyneen ammattilaisen pointti taisi olla sähköpöydän käytössä, että tärkeintä on liikkua eli se asennon vaihto istumisen ja seisomisen välillä on tärkein eikä varsinaisesti se kuinka ison osan ajallisesti istuu tai seisoo.

Itselläkin on matkaa kahvihuoneeseen ja vessaan niin tulee siinä sentään vähän liikkumista kun ramppaa hakemassa vettä tai kahvia tai käy vessassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
102
Muuten tulee kans ravattua aika paljon ympäri ämpäri ties minkä perässä ja puhelimen askelmittari yleensä näyttääkin 10k+ askelta päivään ihan vain toimistolla
Siis väitätkö, että kävelet sisätiloissa toimistoympäristössä 7-8km päivässä? o_O
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Vaihtakaa pojat raksalle töihin niin ei tartte ryytyä siellä päätteen ääressä 8-10h/vrk.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Vaihtakaa pojat raksalle töihin niin ei tartte ryytyä siellä päätteen ääressä 8-10h/vrk.
Sarkasmitutka ei oikein toimi, mutta olettaisin tämän kommentin sitä olevan. Joo, tullut seurattua läheltä raksahommaa. Ei tarvi montaa kymmentä vuotta, niin on joka paikka paskana ja n+1 leikkausta vaikka ois kuinka urheilullinen ja pidetty hyvin kehosta huolta.

Siinä mielessä olen tyytyväinen alan valinnasta.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Sarkasmitutka ei oikein toimi, mutta olettaisin tämän kommentin sitä olevan. Joo, tullut seurattua läheltä raksahommaa. Ei tarvi montaa kymmentä vuotta, niin on joka paikka paskana ja n+1 leikkausta vaikka ois kuinka urheilullinen ja pidetty hyvin kehosta huolta.

Siinä mielessä olen tyytyväinen alan valinnasta.
Mittamieheksi raksalle, niin pysyy kunnossa eläkeikään asti. Siellä on erilaisia hommia :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
No, varmasti totta vaan taitaa suurin osa työntekijöistä olla sitä perusbulkkia. :)
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
No, varmasti totta vaan taitaa suurin osa työntekijöistä olla sitä perusbulkkia. :)
Niinhän ne on YT-alallakin. Use & throw kulttuuri kukoistaa. Nuorista hemmoista kaikki irti 10-20 vuoden sisällä, sen jälkeen tunkiolle. Kipuilkoot kroonistuneita vammojaan siellä terveyskeskuksen jonossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Niinhän ne on YT-alallakin. Use & throw kulttuuri kukoistaa.
Näinhän se on. Melkein ihmettelen miten oon päässyt jo 7 vuotta ilman monon kuvaa vaikka YT päällä suurimman osan vuodesta joka vuosi.

Erikoistumisala vielä sellainen ettei Suomesta löydä helpolla työtä...
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Mielestäni on jotenkin hienoa havaita miten porukka täällä ottaa oman terveyden noin suurimmaksi osaksi tosissaan. En itsekään varmasti jaksaisi istua päivät pitkät töissä, joten aina kun on asiaa kävelen ko. henkilö(ide)n luo ja puhun face to face. Sen lisäksi tietty salia sen 2-3 kertaa viikossa ja loput menee triathloniin harjoitellessa. Kotona vältän koneen käyttöä poislukien pelaaminen... On tääki #whiteproblems. :btooth:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Hyvä tuoli. Mun kokemuksen mukaan se on ratkaiseva. Kaikki pitää olla säädettävissä, esim. käsinojilla, joita ei voi säätää ei tee yhtään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
138
Hyvä työtuoli on ehdoton. Työpäivää tulee jaksotettua hakemalla vettä tai kahvia useaan kertaan päivän mittaan. Osan päivästä datailen seisten tai hyvällä satulatuolilla. Sähköpöytä mahdollistaa tämän. Tämän päälle pari kertaa viikossa 2-3km uintia tai kuntosali + 1km kauhontaa altaassa. Uinti on hyvää liikuntaa koneen ääressä kyyhöttävälle. Jousiammuntaa tulee kanssa harrasteltua. Jousen venytys tuntuu lapojen välissä, koodaajan kyttyrässä. En pystyisi koko päivää istumaan aloillani koneen ääressä. Alalla on tullut oltua kohta 20 vuotta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Hyvä, oikein säädetty työtuoli sekä sähköpöytä. Tämän lisäksi jaksottainen käveleminen sekä seisominen. Ylipaino ollee kans suuri riski selkävaivoihin, onneksi en kärsi siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Siis väitätkö, että kävelet sisätiloissa toimistoympäristössä 7-8km päivässä? o_O
Väitän että puhelimen askelmittari näin sanoo. Kaksi työpistettä eri rakennuksissa joiden välillä liikun ja kokouksia välillä muissa rakennuksissa. Toki eiköhän se jalkakin vispaa jossain kohdin ja tuo hölmö softa sen laskee askeliksi, tiedä häntä

Oon kyllä ite hyvin tyytyväinen ettei pelkästään paikallaan tuu kyhnötettyä vaan tulee kuin itsestään jonkin verran liikuttua
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Sinun kannattaisi kokeilla työskentelyä IT- tai vastaavalla alalla.
Saattaisit ymmärtää, että tunti "työajalla kävelyä" voi olla todella tehokasta.
Paskapuhetta siellä takana kävelystadionilla. Takas sorvin ääreen vaan.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 121
Meillä olisi 1-2 paikkaa auki junioritasoiselle (opiskelijalle) Service Deskin kiireapulaiseksi. Luonollisesti soppari voi muuttua vaikka vakkariksi jos kaikki menee hyvin.

Laittakaa yv:tä jos on kiinnostusta.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?
Pääasiassa tulee seistyä, mutta kerran pari tunnissa hiukan käppäilyä ja istumista.
Itsellä vetää alaselkä aivan jumiin jos aina istuisi.
Vapaa-aikana kuntosalia 1-2krt ja kamppailuja 1-2krt viikossa. Ja sitten lähes joka päivä kotijumppaa (venyttelyä ja paikkojen avaamista). Foamroller on kyllä hyvä (ylä)selän avaamisessa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 703
Te muut it-alan työntekijät, niin miten kestätte ~7.5h päivittäistä istumista koneen ääressä?

Itse käyn kuntosalilla 3 krt/viikko jotta tulee muutakin tekemistä, mutta silti silloin tällöin viikoittain niska, hartiat, selkä, kädet jne oirehtii liiallisesta istumisesta ja koneen käytöstä.
Aika paljon jo muut kommentoi mutta omat vinkit, useamman vuoden selkäkivuista kärsineenä.

Venyttele punttisalitreenin jälkeen kunnolla. Ei ainostaa selkää mutta myös takareidet yms. Käy hierojalla säännöllisesti, esim. kerran kuussa 60-90min, vaikka selkä ei oireilisikaan, ylläpito kannattaa. Pidä töissä säännöllisesti pieniä 1-2 min taukoja: hae vettä / kahvia, nouse ylös kun luet jotain sähköpostia tms. mikä ei vaadi omaa näppäimistön käyttöä.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Venyttele punttisalitreenin jälkeen kunnolla. Ei ainostaa selkää mutta myös takareidet yms.
Juuri näin.

+ muutenkin venyttely. Ja tosiaan etu-, takareidet, pakarat, lonkankoukistajat, selkä ja selän kierto maaten -setti on itselle toimiva ja ei vie niin älyttömästi lopulta aikaa (5-15min).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
98
Hyvä työtuoli on ehdoton. Työpäivää tulee jaksotettua hakemalla vettä tai kahvia useaan kertaan päivän mittaan. Osan päivästä datailen seisten tai hyvällä satulatuolilla. Sähköpöytä mahdollistaa tämän.
Sähköpöydälle suositus myös täältä. Työtehokin saattaa parantua, kun veri kiertää paremmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669


Siinä olisi nohevalle ICT-asiantuntijalle hyvä homma. Pääsisi näkemään kunnallisen ict-kentän kaikki puolet ja vähän enemmänkin. Harmillisesti maksupuoli tuossa tökkii kun hommia pitäisi huhkia 2300€/kk liksalla. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865


Siinä olisi nohevalle ICT-asiantuntijalle hyvä homma. Pääsisi näkemään kunnallisen ict-kentän kaikki puolet ja vähän enemmänkin. Harmillisesti maksupuoli tuossa tökkii kun hommia pitäisi huhkia 2300€/kk liksalla. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rautavaaran aikuisten mediaanitulo näyttäisi olevan ~16 000 euroa, eli johan tuolla pääsee lähes palkkaeliittiin ;) Mihinkäs sitä rahaa siellä tarvitsee, kun talo on "ilmainen" eikä ole mitään tekemistä lähimmän sadan kilometrin säteellä.

Unto Murolla on muuten pohjois-Savon kunnanjohtajista yksi korkeimmista kuukausipalkoista suhteutettuna asukaslukuun, koska herra hoitaa myös hallintojohtajan töitä. Tämä on aiheuttanut ihan julkista polemiikkia. Se on hurjat 6000 euroa/kk. Siitäkin voi suhteuttaa, paljonko sitten on kohtuullista maksaa "ICT-Asiantuntijalle".

Voi olla, että Rautavaara ei tuolla ilmoituksella löydä itselleen ICT-Asiantuntijaa. Toisaalta jos siellä paikkakunnalla joku ehdot täyttävä asuu, saattaa tuollainen paskapalkka olla melkoinen lottovoitto työmarkkinatukeen verrattuna, kun tosiaan kunta on keskellä korpea. Varmaan monta työpaikkaa tarjolla alan ammattilaisille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Rautavaaran aikuisten mediaanitulo näyttäisi olevan ~16 000 euroa, eli johan tuolla pääsee lähes palkkaeliittiin ;) Mihinkäs sitä rahaa siellä tarvitsee, kun talo on "ilmainen" eikä ole mitään tekemistä lähimmän sadan kilometrin säteellä.

Unto Murolla on muuten pohjois-Savon kunnanjohtajista yksi korkeimmista kuukausipalkoista suhteutettuna asukaslukuun, koska herra hoitaa myös hallintojohtajan töitä. Tämä on aiheuttanut ihan julkista polemiikkia. Se on hurjat 6000 euroa/kk. Siitäkin voi suhteuttaa, paljonko sitten on kohtuullista maksaa "ICT-Asiantuntijalle".

Voi olla, että Rautavaara ei tuolla ilmoituksella löydä itselleen ICT-Asiantuntijaa. Toisaalta jos siellä paikkakunnalla joku ehdot täyttävä asuu, saattaa tuollainen paskapalkka olla melkoinen lottovoitto työmarkkinatukeen verrattuna, kun tosiaan kunta on keskellä korpea. Varmaan monta työpaikkaa tarjolla alan ammattilaisille.
Niin tietenkin onhan tuo 2300€ ihan ok palkka ottaen huomioon että tuolla seudulla työt yleensäkin ovat kiven alla mutta silti tuossa vähän pistää silmään tuo että käyttäjätuesta/huollosta lähtien aina ylikunnallisten projektien vastuuseen niin väitän että tuollaista seppää ei hevillä löydy. Toki tuohan onkin vain "pyynti" eli ehkä se aito työnkuva tarkentuu kun oikea ihminen löytyy. Toki itsekin tuollaiseen lähtisin jos toinen vaihtoehto on työttömyys tai hyllyjen täyttö paikallisessa valintamyymälässä saahan tuosta hyvää täytettä cv:n sivuille.

Yleisesti tuo kvtes on aika nihkeä hinnoittelemaan työtä jos tuossakin siihen viitataan niin mielestäni "ict-asiantuntijan" liksa pitäisi olla parempi kuin 2300€/kk. Tuon voisi vielä sulattaa jos kyseessä olisi entry level työ huollon/käyttäjätuen puolella mutta noin laajalla työnkuvalla tuntuu äkkiseltään aika vähältä tai sitten itselläni on väärä kuva ict-alan palkoista.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Isoimmissa kaupungeissa tuo 2300€ on kesähessun palkka. Tollainen keikka jonnekin korpeen voisi olla hyväkin mahis esimerkiksi jollekin kokemattomalle, työttömyyttä tuskailevalle vastavalmistuneelle IT-jampalle. Käy heilumassa tuolla hetken ja lähtee kokemuksen kera paremmille markkinoille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543


Siinä olisi nohevalle ICT-asiantuntijalle hyvä homma. Pääsisi näkemään kunnallisen ict-kentän kaikki puolet ja vähän enemmänkin. Harmillisesti maksupuoli tuossa tökkii kun hommia pitäisi huhkia 2300€/kk liksalla. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hah ei helvetin vittu :D olet käytännössä verkko-, työasema-, sovellus-, tietokanta- ja palvelinasiantuntija, kehittäjä ja ylläpitäjä. Lisäksi olet helppari sekä käyttötuki ja käyttökouluttaja. Noiden lisäksi osallistut vielä liiketoiminnallisiin toimintoihin teknisenä asiantuntijana ja arkkitehtinä sekä kaiken kukkuraksi olet full stack devaaja ja content creator intra- ja infa-sivuille.

...Ja liksa jonkun viran alimmalta tasolta.... ei helvetti :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Hah ei helvetin vittu :D olet käytännössä verkko-, työasema-, sovellus-, tietokanta- ja palvelinasiantuntija, kehittäjä ja ylläpitäjä. Lisäksi olet helppari sekä käyttötuki ja käyttökouluttaja. Noiden lisäksi osallistut vielä liiketoiminnallisiin toimintoihin teknisenä asiantuntijana ja arkkitehtinä sekä kaiken kukkuraksi olet full stack devaaja ja content creator intra- ja infa-sivuille.

...Ja liksa jonkun viran alimmalta tasolta.... ei helvetti :D
Ihan hyvä palkka, mutta korkeakoulututkinto pois vaatimuksista. Ammattikoulupohjalta ja itseopiskelulla hoituisi tuokin tehtävä. Tai sitten perus-datanomi tuonne pyörittelemään kunnan IT:tä.

IT-talonmies on ehkä kuvaampi tuohon pestiin.

Kaikki kunnan asiat voi varmaan tehdä valmiilla pohjilla ja minimivaatimuksin. Työympäristön ylläpitoa ei tarvinne tehdä imageilla, joita päivität hiki hatussa ja pilotoit joka updaten - vaan voi varmaan ihan itse käydä asentelemassa ja laittaa auto-updaten päälle.

Sisältöäkin sivuille tuottaa varmaan kunnanjohtajan serkku ja ainoa ongelma hommassa on, että hän tienaa enemmän kuin sinä.

Kannattaa tuossa pyytää myös kunnalta joustoa ja 1-2 etätyöpäivää viikossa. Sinä aikana voi vaikka parannella niitä kunnan internet-sivuja ja vastailla tukipyyntöihin "tulen huomenna katsomaan".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 752
Viestejä
4 205 429
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Jambbor

Hinta.fi

Ylös Bottom