Länsimaissa ei varmaan ole mitään muuta maata kritisoitukaan niin paljon kuin Israelia. Ja sitten kun joku kehtaa kyseenalaistaa tuplastandardeja niin syytetään ryssän kätyriksi... tapa se on tietysti tuokin.
Pisa jne, mutta tuossahan ei syytetty ryssän kätyriksi, vaan kuvailtiin, että samanlaista toimintaa. Voin auttaa tulkinnassa alkuperäisen tyylin mukaisesti:
Tuli ihan oksu suuhun, kun luin goebbelsmaisen anti-suomalaisen, antidemokraattisen manifestin missä leimataan vähänkin eri mieltä olevat antisemitisteiksi.
Jäi itseasiassa myös vähän epäselväksi, että mikä se ilmoitustaululla ollut vetoomus oli, mikä niin pyörrytti. "Älkää ostako Sharon hedelmiä" vai jotain ihan muuta? Kuvaus oli "arabimielinen Israelin vastainen vetoomus" ja " yrjöttävää että korkeakouluissa sallitaan terroristien vihapropagandan levittäminen".
e: sulta jäi muuten antamatta ne 'Israel on perseestä' esimerkit vihjailujesi tueksi. En ole kirjoittanut saati vihjannut kertaakaan niin. Minulla on Israelia kohtaan aika isot sympatiat, koska ympärillä on paljon vihamielistä porukkaa. Olen lomaillutkin siellä. Antisemitistiksi haukkuminen sen vuoksi, että kritisoi palestiinalaisten siviilien kohtelua on kyllä aika syvältä. Ja ehkä tarkoituskin on kasvattaa vastakkainasettelua, kuten yllä pohditaan? Olen ilmeisesti myös anti-arabi, kun ei ole minkäänlaista sympatiaa hamasille ja olen ollut ymmärtävinäni, että Syyriankin hallinto on 'kadottanut' sen 200 000 toisinajattelijaa. Sen verran tavallisia ihmisiä tuolla tullut tavattua, että ketjussa ilmenevä verenhimo ja värittynyt käsitys ihan perus siviileistä, jotka tallustaa töihin ja pärjäilee melko vaatimattomilla palkoillla tuntuu aika ...erikoiselta.
Mutta joo, sovitaan, että voitit, enkä osallistu enää keskusteluun. Mutta selvästi turha väittää, ettei Netanjahu ja hänen politiikkansa ole Israel, jos näiden kritisoiminen on antisemitististä. Katsotaan saako tilanteen väännettyä selkkaukseksi West Bankilla, vai kuunteleeko (antisemitististä?) IDF:ää. (IDF:ää sivuten, se ohjusten pysäyttäminen oli hurraukset ansaitseva suoritus)
Lainaan omaa viestiäni alkupäästä. Edelleen ihmetyttää tarkoituksellinen kahtiajaon ajaminen.
Joten päästään siihen, että tuo lauseesi on äärimmäisen yksinkertaistava, ja tilannetta vääristävä kuvaus, joka ei liity keskusteluun ja reaalitilanteeseen yhtään mitenkään, missä tarkoituksella tehdään kahtiajakoa (miksi?) määrittämällä toiminnan kritisoiminen maan vastustamiseen ja toisen puolen puolella olemiseen. Jos väännetään ratakiskosta esimerkki (ja toivon, että lukijat edes yrittää olla vetämättä herneitä nenään: en vertaa osapuolia lapsiin), niin jos kaksi lasta tappelee, niin ei niiden toimintaa kritisoiva aikuinen ole niitä vastaan, edes pyrkiessään pysäyttämään myös sen, joka ei aloittanut.
Kiitos. Ketju ignoreen.