• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Israel, Jerusalem, palestiinalaiset ja kumppanit

Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
60
Tämmöisenkin tyypin joka pyörii tuolla niin varmasti yrittää lopettaa kritiikin, tehdään kaikki että kukaan ei enää uskalla kritisioida.

en usko että tuolla yrityksellä saa krittiikkä kaatumaan, ja onhen se varmaan vittumaista kun joutuu sitä vasattanm oottamaan, helppoa ois kun ei tulis yhtään.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
Asiaton käytös
Pikkusen kritisoit täällä meinenkijä niin hyökätätään heti kimppuun. ei tässä asiassa ole mitään yhtä totuutta. Kattokaa peiliin. On se kumma että ei saa omaa mielipidettä ilmasta ilman jotain vittuilua!
Jos mielipide on se, että sympatiseeraa terroristeja, niin silloin kannattaa sitä vittuilua vähän sietääkkin. Painu vittuun Hamasin kannattaja ja vie ne terroristifantasiasi muualle.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
249
Jos mielipide on se, että sympatiseeraa terroristeja, niin silloin kannattaa sitä vittuilua vähän sietääkkin. Painu vittuun Hamasin kannattaja ja vie ne terroristifantasiasi muualle.
Ihmisistä saa olla mitä mieltä tahansa mutta käytöstavat pitää silti muistaa. Ja viittaus aiheeseen. Siitähän tässä vuosisatoja jatkuneessa kriisissäkin lopulta taitaa olla kyse.

Asialliseen keskusteluun takaisin kiitos.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 568
Keskittykääs sitten asialliseen ja rakentavaan keskusteluun, ei toisista käyttäjistä keskustelemiseen ja meta-analyysiin itse keskustelusta.

Lähtökohta on, että tällä foorumilla eri mielipiteet ovat sallittuja, kuten myös asioiden kriittinen tarkastelu eri näkökulmista. Jos sitä ei kykene hyväksymään, ei kannata osallistua keskusteluun.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
60
Kyllä minäkin voin kesittyä hyvään ja asiaan, mutta ei se varmaan helppoa tule olemaan jos hyökkäys jatkuu normaalisti.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 568
Kyllä minäkin voin kesittyä hyvään ja asiaan, mutta ei se varmaan helppoa tule olemaan jos hyökkäys jatkuu normaalisti.
Voisit vaikka aloittaa lopettamalla sen kirosanojen ylimalkaisen viljelyn lähes joka viestissä - ei kuulu asialliseen keskusteluun moinen.
Maailmalla käytännössä hyväksytään kansanmurha. Aivan saatanan säälittävää touhua jos minulta kysytään.
Kyse on siitä että siviilit ei kärsi liikaa. En minä voi mitään muuta paskaa toivoa ja sanoa, tämä on liian paskaa. Hävettää olla näin vitun huono iihmimnen!
Oiski noin vitun helppoa, mutta ei ole. Ei ole helppoa nyt, ja se johtuu yksinkertaisesti siitä että se ei ole sitä.
Pikkusen kritisoit täällä meinenkijä niin hyökätätään heti kimppuun. ei tässä asiassa ole mitään yhtä totuutta. Kattokaa peiliin. On se kumma että ei saa omaa mielipidettä ilmasta ilman jotain vittuilua! Tai jos ilmaiset niin olet heti joku vitun trolli, on teillä jätkät hieno keskustelu täällä käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
421
Joku avohoitopotilas käynyt avautumassa Turussa Petterille.

Video leviää: Raivostunut kansalainen syyttää Orpoa kansanmurhaajaksi


Raivostunut kansalainen lähestyi Orpoa ja syytti pääministeri kansanmurhaajaksi.

– Hei miltä tuntuu olla kansanmurhaaja. 317 miljoonaa Israelille. Tiedäks, että siellä on kuollut 4000 vitun lasta. 4000 lasta. 4000 lasta, mies huusi viitaten ilmeisesti Suomen tekemään ilmatorjuntaohjuskauppaan Israelista.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
Hyvin huomaa muuten tässäkin artikelissa Iltalehden toimituksen kannan asiaan sekä sen, millaisia X-tilejä he oikein siellä toimituksessa seurailevat.



Kerrotaan siis, että video lähti leviämään X-viestipalvelussa, mutta uutiseen ei sitten viitsitty upottaa tätä levitettyä videota yhtään neutraalimmalta X-tililtä? Iltalehti siis haluaa antaa ihan mielellään palstatilaa ja näkyvyyttä tälläiselle X-viestille, jossa pääministeriämme kutsutaan radikaaliksi pääministeriksi, videon avohoitopotilasta puolestaan aktivistiksi sekä väitetään vielä päälle, että Suomi on avustanut 370 miljoonalla Israelia? Vai onko sittenkin niin, että video ei mitenkään erityisemmin ole levinnyt siellä X-palvelussa kuten itse uutisessa väitetään, vaan sen julkaisi tasan tämä yksi käyttäjätili, joten tämä kyseinen tili on myöskin sitten ainoa josta sen voi upottaa uutiseen? Itse veikkaan, että vaihtoehtoja olisi ollut muitakin. Tämä kuitenkin Iltalehden valinta.

Kuvankaappaus suoraan uutisesta, punaiset huomioboksit itse lisäämiäni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Hyvin huomaa muuten tässäkin artikelissa Iltalehden toimituksen kannan asiaan sekä sen, millaisia X-tilejä he oikein siellä toimituksessa seurailevat.



Kerrotaan siis, että video lähti leviämään X-viestipalvelussa, mutta uutiseen ei sitten viitsitty upottaa tätä levitettyä videota yhtään neutraalimmalta X-tililtä? Iltalehti siis haluaa antaa ihan mielellään palstatilaa ja näkyvyyttä tälläiselle X-viestille, jossa pääministeriämme kutsutaan radikaaliksi pääministeriksi, videon avohoitopotilasta puolestaan aktivistiksi sekä väitetään vielä päälle, että Suomi on avustanut 370 miljoonalla Israelia? Vai onko sittenkin niin, että video ei mitenkään erityisemmin ole levinnyt siellä X-palvelussa kuten itse uutisessa väitetään, vaan sen julkaisi tasan tämä yksi käyttäjätili, joten tämä kyseinen tili on myöskin sitten ainoa josta sen voi upottaa uutiseen? Itse veikkaan, että vaihtoehtoja olisi ollut muitakin. Tämä kuitenkin Iltalehden valinta.

Kuvankaappaus suoraan uutisesta, punaiset huomioboksit itse lisäämiäni.
Itse en nyt kyllä näe mitään pointtia siinä että väenväkisin etsittäisiin joku mahdollisimman neutraali X tili esimerkiksi siitä millaisten postausten kautta se siellä leviää. Tarkemmin tietämättä mitkä tilit sitä tuolla levittää niin parempia kriteereitä voisi olla että mitkä tilit saa eniten retweettejä tai mikä on tyypillinen jakotyyli. Toki sitäkin voisi olla paikallaan kommentoida että mihin tyyliin sitä siellä jaetaan.

En myöskään yrittäisi mistään teelehdistä lukea että mitä mieltä IL on asiasta tai mitä tilejä seuraavat pelkästään tuon perusteella.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
Itse en nyt kyllä näe mitään pointtia siinä että väenväkisin etsittäisiin joku mahdollisimman neutraali X tili esimerkiksi siitä millaisten postausten kautta se siellä leviää. Tarkemmin tietämättä mitkä tilit sitä tuolla levittää niin parempia kriteereitä voisi olla että mitkä tilit saa eniten retweettejä tai mikä on tyypillinen jakotyyli. Toki sitäkin voisi olla paikallaan kommentoida että mihin tyyliin sitä siellä jaetaan.

En myöskään yrittäisi mistään teelehdistä lukea että mitä mieltä IL on asiasta tai mitä tilejä seuraavat pelkästään tuon perusteella.
Kyseinen videohan on tuohon samaan uutiseen laitettu jo ihan Iltalehden omilta palvelimilta ja vielä Iltalehden vesileimalla varustettuna, se löytyy heti uutisen alusta ihan ensimmäisenä.

Näin ollen jos vähänkään järjellä tätä asiaa miettii, niin tuon X-viestin upottaminen itse artikkeliin ei tuonut kyllä yhtään mitään lisäarvoa itse uutiseen. Lukijat ovat sen videon jo nähneet, kun se on Iltalehden ihan omilta palvelimilta upotettuna heti uutisen alussa. Uutisessa myös kerrotaan tosiaan, että video on lähtenyt leviämään X-viestipalvelussa. Selvä juttu, sen varmaan kaikki ymmärtää ihan tekstinäkin, että siellä leviää?

Mitä lisäarvoa siis tuo tälläisen propagandaa levittävän äärivasemmistolaisen X-tilin upottaminen isosti näkyville itse uutiseen? Varsinkin tosiaan, kun sitä sanomaa ei kommentoida millään lailla. Koko X-viestin olisi voinut hyvin jättää pois koko uutisesta ja silti siitä olisi löytynyt kaikki mitä nytkin. Paitsi tietysti tuo X-viestin propagandasisältö, jolle nyt haluttiin antaa palstatilaa.

Enkä minä yritä mistään teelehdistä lukea IL mielipidettä, kyllä Iltalehden vasemmistolaisuus ja puolueellisuus on ollut jo pitkään itselläni tiedossa. Ihan vain hauskana huomiona, että tätäkin kautta se heidän kantansa puskee esiin varsin selvästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Kyseinen videohan on tuohon samaan uutiseen laitettu jo ihan Iltalehden omilta palvelimilta ja vielä Iltalehden vesileimalla varustettuna, se löytyy heti uutisen alusta ihan ensimmäisenä.

Näin ollen jos vähänkään järjellä tätä asiaa miettii, niin tuon X-viestin upottaminen itse artikkeliin ei tuonut kyllä yhtään mitään lisäarvoa itse uutiseen. Lukijat ovat sen videon jo nähneet, kun se on Iltalehden ihan omilta palvelimilta upotettuna heti uutisen alussa. Uutisessa myös kerrotaan tosiaan, että video on lähtenyt leviämään X-viestipalvelussa. Selvä juttu, sen varmaan kaikki ymmärtää ihan tekstinäkin, että siellä leviää?

Mitä lisäarvoa siis tuo tälläisen propagandaa levittävän äärivasemmistolaisen X-tilin upottaminen isosti näkyville itse uutiseen? Varsinkin tosiaan, kun sitä sanomaa ei kommentoida millään lailla. Koko X-viestin olisi voinut hyvin jättää pois koko uutisesta ja silti siitä olisi löytynyt kaikki mitä nytkin. Paitsi tietysti tuo X-viestin propagandasisältö, jolle nyt haluttiin antaa palstatilaa.
No tuon tiedon osalta että sitä X:ssä levitetään niin se tuo lisätietoa tuosta mihin tyyliin sitä siellä levitetään olettaen että tuo on edustava esimerkki ja lisäksi toki antaa konkreettisen todisteen artikkelin väitteestä. Toki itse mieluummin näkisin että siitä olisi vaan kuvankaappaus ja linkki eikä upotusta koska siinä muodossa se ei vaatisi keneltäkään omien tietojensa jakamista tuonne Musk-twitteriin ja säilyisikin paremmin tiedoiltaan uutisessa, mutta varsinaisesti itse tiedon jakamisen näen hyödyllisenä enkä lähtökohtaisesti alkaisi sitä minään kannanottona lukemaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 203
Mielestäni olisi tuon voinut uutisoida ihan totuudenmukaisestikin, esim seuraavasti:
Sekopää jouduttiin pitämään erossa vartijoiden toimesta Suomen pääministeristä. Höperö huuteli typeriä, paikkansapitämättömiä väitteitä Suomen Israelin tukemisesta.

Jos joku haluaa etsiä, mitä höperö höperehti, niin sen voi sitten itse etsiä, ei lehdistön pidä levittää silkkoja paskapuheita.

Muutenkin jotkut twitterit ja facebookit ym sosiaalisen median sontaämpärit vakavasti otettavan tiedotusvälineen lähteinä ovat todella arveluttavia ja asettavat kyseisen median hyvin epämääräiseen valoon..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Muutenkin jotkut twitterit ja facebookit ym sosiaalisen median sontaämpärit vakavasti otettavan tiedotusvälineen lähteinä ovat todella arveluttavia ja asettavat kyseisen median hyvin epämääräiseen valoon..
Tuossahan ei nähdäkseni ollut some millenkään lähteenä vaan ihan kerrottiin se fakta että tota videota levitellään siellä ja annettiin esimerkki.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 780
Sillä minkälaisista lähteistä lainataan saattaa kyllä olla vähän vaikutusta uskottavuuteenkin, huomioiden sen miten paljon journalistien aatteellisia vinoumia muutenkin epäillään ihan yleisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 407
Ymmärrystä voi hankkia lukemalla perusteluita syille, miksi näitä lukuja käytetään laajemmin. Asiaan voi suhtautua monella tavalla, mutta lähtökohtaisesti varmaan kannattaa suhtautua enakkoluuloisesti.

Itse seuraan miten eri tahot suhtautuu lukuihin ja miten niitä perustellaan. Aika varovaisia niistä arvioissa ollaan, mutta luvut voivat olla myös tarkkoja.
Nopeasti yritin tuon lukea, mutta ei siinä ollut yhtään lähdettä väitteille? Pelkkiä lausahduksia ilman yhtään pohjaa. MSN.com ei tulisi itsellä ensimmäiseksi mieleen kun puhutaan luotettavasta lähteestä.

Ainoa mitä löytänyt itse mainittavan asiassa muualla (institute for the study of war) "The Hamas-run Health Ministry contrastingly and falsely claimed that an Israeli airstrike hit the hospital and that hundreds of people died. A senior adviser to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu accused Hamas of inflating civilian casualty numbers. " https://edition.cnn.com/videos/worl...l-hamas-gaza-civilian-casualties-lead-vpx.cnn

Myönnän etten itse pidä cnn luotettava lähteenä, mutta tilanteena mahdollisesti molemmat puolet puhuu täysin höpöjä omista syistään enkä pidä mitään lukuja luotettavina. Tuollaisia aiemmin mainittuja konfliktin jälkeen oikeaksi vahvistettuja Hamasin lukuja ei löytänyt mistään, vaan kaikki oli täysin hatusta heitettyjä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Nopeasti yritin tuon lukea, mutta ei siinä ollut yhtään lähdettä väitteille? Pelkkiä lausahduksia ilman yhtään pohjaa. MSN.com ei tulisi itsellä ensimmäiseksi mieleen kun puhutaan luotettavasta lähteestä.
Artikkelihan oli siis Wall Street Journalin. AP:n juttu jossa myös sanottiin samaa oli aiemmin myös ketjussa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 506
Nopeasti yritin tuon lukea, mutta ei siinä ollut yhtään lähdettä väitteille? Pelkkiä lausahduksia ilman yhtään pohjaa. MSN.com ei tulisi itsellä ensimmäiseksi mieleen kun puhutaan luotettavasta lähteestä.

Ainoa mitä löytänyt itse mainittavan asiassa muualla (institute for the study of war) "The Hamas-run Health Ministry contrastingly and falsely claimed that an Israeli airstrike hit the hospital and that hundreds of people died. A senior adviser to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu accused Hamas of inflating civilian casualty numbers. " https://edition.cnn.com/videos/worl...l-hamas-gaza-civilian-casualties-lead-vpx.cnn

Myönnän etten itse pidä cnn luotettava lähteenä, mutta tilanteena mahdollisesti molemmat puolet puhuu täysin höpöjä omista syistään enkä pidä mitään lukuja luotettavina. Tuollaisia aiemmin mainittuja konfliktin jälkeen oikeaksi vahvistettuja Hamasin lukuja ei löytänyt mistään, vaan kaikki oli täysin hatusta heitettyjä.
Tuossa linkissä ei edes Netanyahun neuvonantaja sano että Gazan terveysministeriön tiedot olisivat vääriä. Sanoo vain että numerot voi olla tosia tai sitten ei.
Joten miksi "ylipuolustaa" Israelia kun he eivät itsekään suoraan kiistä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
491
Erinäisten uutisten mukaan ilmeisesti jonkinlaista vankien vaihtoa voisi olla pian tapahtumassa - tyyliin 50 Israelilaista takaisin koteihinsa ja hamasin suuntaan taas lähtisi 150 vangittua palestiinalaista. Hamas on myös vaatinut, että 6h päivässä pitäisi olla droonikielto - pitäähän poikien saada pyssyjään järjestettyä rauhassa :D Noilla osapuolilla ilmeisesti tulitauko aika kehnosti aiemmin pitänyt, joten en itse kauheasti odota tälläkään kertaa. Israelin sotilasjohto on hyvin selkeästi ilmoittanut, että mahdollisen tulitauon jälkeen paukutus jatkuu, kunnes koko järjestö on lanattu kartalta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 506
Vähän noloa Israelille; Entinen pääministeri Barak sanoi että Shifan sairaalan alle rakennettiin tunneleita 80-luvulla lisätiloiksi Israelin itsensä toimesta.
Miksei sitä kerrottu, sen sijaan että yritetään vakuuttaa videoilla että siellä on Hamasin tunneleita?
Totta kyllä että Hamas on saattanut laajentaa tunneli verkostoa sairaalan alla, mutta silti Israelin rakennuttamasta tunnelista ei puhuttu mitään kun yritettiin todistaa niiden olemassaoloa.

 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 437
Vähän noloa Israelille; Entinen pääministeri Barak sanoi että Shifan sairaalan alle rakennettiin tunneleita 80-luvulla lisätiloiksi Israelin itsensä toimesta.
Miksei sitä kerrottu, sen sijaan että yritetään vakuuttaa videoilla että siellä on Hamasin tunneleita?
Totta kyllä että Hamas on saattanut laajentaa tunneli verkostoa sairaalan alla, mutta silti Israelin rakennuttamasta tunnelista ei puhuttu mitään kun yritettiin todistaa niiden olemassaoloa.

Väliäkö sillä kuka ne tunnelit on rakentanut, jos Hamas käyttää niitä hyväkseen.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 470
Niin, ei kait sillä ole väliä kuka ne on rakentanut, jos ne on jonkun muun käytössä/hallinnassa?

Rautalanka: Kun myydään talo ja uusi omistaja tekee talossa vaikka rikoksen, niin eihän entistä omistajaa syytetä mistään, vaikka olisi talon rakentanut.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 780
Siitä nyt ei pitäisi olla hirveän paljoa epäselvyyttä että Hamas on rakentanut tunneliverkostoja, eikä siitä että se käyttää sujuvasti hyväkseen mm. sairaaloita ja moskeijoita omissa terrori-operaatioissaan. Se, että se käyttää myös kellaritiloja, mitkä Israel on rakentanut ei muuta kokonaiskuvaa asiasta mihinkään suuntaan. Mutta ehkä Israel oppii tästä sen verran ettei palestiinalaisille kannata rakentaa yhtään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Siitä nyt ei pitäisi olla hirveän paljoa epäselvyyttä että Hamas on rakentanut tunneliverkostoja, eikä siitä että se käyttää sujuvasti hyväkseen mm. sairaaloita ja moskeijoita omissa terrori-operaatioissaan. Se, että se käyttää myös kellaritiloja, mitkä Israel on rakentanut ei muuta kokonaiskuvaa asiasta mihinkään suuntaan. Mutta ehkä Israel oppii tästä sen verran ettei palestiinalaisille kannata rakentaa yhtään mitään.
Aivan, jos tällä oikeutetaan ihan mikä tahansa pommitus ja oletetaan ettei IDF voi koskaan olla erehtynytkään niin eihän Israelin noita sairaala-alueen tunneleita olisi tarvinnut esitelläkään. Tosiasiassahan kaikki eivät kuitenkaan ole aivan näin luottavaisia IDF:n toimintaan ja sille saattaa olla jopa ihan hyviä syitä.

Eikö sieltä sairaalasta tullut jo valvontakamerakuvaa, jossa panttivankeja talutettiin? Aika turha enää väittää että Israel piiritti sairaalaa ilman syytä, joka on todella outo väite jo alunperinkin.

Edit.
Videokuva panttivankien tuomisesta sairaalaan ei nyt itsessään ole kovin vahva todiste mistään sairaalan laajemmasta käytöstä kun toinen panttivanki on selvästi haavoittunut joten sairaala on varmastikin ihan asianmukainen paikka viedä. Koska kyse on selvästi samoista asemiehistä ja vain minuuttien erosta aikaleimoissa niin molemmat panttivangit tuodaan tuonne samalla kertaa ja näyttää täysin mahdolliselta että voisivat olla tuon haavoittuneen takia vain sinne tulleet toinenkin panttivanki mukana.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 780
Aivan, jos tällä oikeutetaan ihan mikä tahansa pommitus ja oletetaan ettei IDF voi koskaan olla erehtynytkään niin eihän Israelin noita sairaala-alueen tunneleita olisi tarvinnut esitelläkään. Tosiasiassahan kaikki eivät kuitenkaan ole aivan näin luottavaisia IDF:n toimintaan ja sille saattaa olla jopa ihan hyviä syitä.
Ei missään ole oikeutettu "ihan mitä tahansa pommitusta." Tuo on olkiukko. Suurin osa asiaa kommentoivista ulkomailla ei ymmärrä Hamasin toimintatavoista mitään, eivät myöskään kaupunkisodankäynnistä tai muusta sellaisesta. Siksi on aika olennaista tuoda esiin mitä tuolla tapahtuu.

Videokuva panttivankien tuomisesta sairaalaan ei nyt itsessään ole kovin vahva todiste mistään sairaalan laajemmasta käytöstä kun toinen panttivanki on selvästi haavoittunut joten sairaala on varmastikin ihan asianmukainen paikka viedä. Koska kyse on selvästi samoista asemiehistä ja vain minuuttien erosta aikaleimoissa niin molemmat panttivangit tuodaan tuonne samalla kertaa ja näyttää täysin mahdolliselta että voisivat olla tuon haavoittuneen takia vain sinne tulleet toinenkin panttivanki mukana.
Tuo nyt menee taas vähän siihen, että kun ei halua uskoa asiaa X niin sellaista todistusaineistoa ei olekaan mikä olisi mitenkään kiistatonta. Vaikka lähdettäisiin siitä olettamasta että olisi ollut joku legitiimi syy viedä panttivangit sairaalaan, niin se herättää kysymyksiä miksi ne vietiin kauimmaiseen mahdolliseen sairaalaan. Ja toisaalta, tuon sairaalan alueelta on löydetty aseita yms. varastoituna, niiden tunnelien yms. lisäksi, joten kaikki kyllä viittaa siihen että IDF on asian suhteen hyvin todennäköisesti oikeassa. Jos sitä ei halua uskoa niin sitten voi tietysti kiistää kaiken, vähän kuin venäläiset. Ei siellä mitään ole, ihan vaan kilttejä terroristeja ovat. Eivät koskaan ole käyttäneet suojeltuja kohteita hyväkseen jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Tuo nyt menee taas vähän siihen, että kun ei halua uskoa asiaa X niin sellaista todistusaineistoa ei olekaan mikä olisi mitenkään kiistatonta. Vaikka lähdettäisiin siitä olettamasta että olisi ollut joku legitiimi syy viedä panttivangit sairaalaan, niin se herättää kysymyksiä miksi ne vietiin kauimmaiseen mahdolliseen sairaalaan. Ja toisaalta, tuon sairaalan alueelta on löydetty aseita yms. varastoituna, niiden tunnelien yms. lisäksi, joten kaikki kyllä viittaa siihen että IDF on asian suhteen hyvin todennäköisesti oikeassa. Jos sitä ei halua uskoa niin sitten voi tietysti kiistää kaiken, vähän kuin venäläiset. Ei siellä mitään ole, ihan vaan kilttejä terroristeja ovat. Eivät koskaan ole käyttäneet suojeltuja kohteita hyväkseen jne.
Yhtä hyvin voi sanoa että kun haluaa uskoa X niin kaikki kelpaa todistusaineistoksi vaikka objektiivisesti tarkastellen kyseisestä videomateriaalista ei oikein voi sanoa suuntaan tai toiseen juurikin tuon vuoksi mitä sanoin. Muuten nuo perustelusi nyt hyvin pitkälti liittyy kaikkeen muuhun kuin tuohon videon sisältämään itsessään. Mihin perustat sen että kyseinen sairaala oli "kauimmaisin"? Kauimmaisin mistä? Tiedätkö mistä panttivanki siepattiin ja missä tämä haavoittui?
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 780
No minulla on yleensä tapana muodostaa näkemykseni vähän laajemmasta kokonaisudesta kuin yksittäisestä irrallisesta kuvasta tai videosta. Jos oletetaan että panttivanki on israelilainen, niin silloin matkan varella rajalta katsoen oikeastaan mistä tahansa suunnasta vaihtoehtoja olisi ollut matkan varrella. Mutta saat toki selittää asian "objektiivisesti" miten ikinä haluat jos siltä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
No minulla on yleensä tapana muodostaa näkemykseni vähän laajemmasta kokonaisudesta kuin yksittäisestä irrallisesta kuvasta tai videosta. Jos oletetaan että panttivanki on israelilainen, niin silloin matkan varella rajalta katsoen oikeastaan mistä tahansa suunnasta vaihtoehtoja olisi ollut matkan varrella. Mutta saat toki selittää asian "objektiivisesti" miten ikinä haluat jos siltä tuntuu.
Ei tässä nyt pointtina olekaan etteikö laajempaa kuvaakin pitäisi noin muuten tarkastella, mutta jos arvioidaan yksittäistä todisteena esitettävää asiaa niin sen todistusvoimaa pitää arvioida itsessään. Muutenhan voi käydä juuri niin että jokainen kokonaisarvioon nähden sisällöltään mahdollisesti neutraali tai jopa vastakkainenkin uusi asia tulee väritetyksi vaan omaksutun ennakkoasenteen kautta.

IDF:n mukaan videoissa näkyvät panttivangit ovat muuten toinen nepalilainen ja toinen thaimaalainen, toki luultavimmin Israelin puolelta kaapattu. Tietämättä tarkemmin vammojen laadusta, alueen eri sairaaloiden toiminnoista ja tilanteista, siitä mistä päin tarkemmin tulivat kaapatuksi, missä haavoittuminen tapahtui jne. tuo nyt ei suoraan vaikuta kovin varmalta todisteelta kuitenkaan että on täytynyt olla muulla asialla.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 298
No kai nyt voisi edes myöntää että Israel ei ole ilman mitään syytä piirittänyt sairaalaa, vaan heillä on selvästi ollut aihetta epäillä että siellä on terroristitoimintaa. Miksi ihmeessä kukaan kuluttaisi resursseja piirittääkseen sairaalan ilman syytä? Kai niillä sotilailla olisi parempaakin tekemistä.

Joku journalisti väittää, että sairaalassa on ennen pyörinyt taistelijoita:

Alkuperäinen twitter-tili, josta löytyy muitakin väitteitä:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
249
No kai nyt voisi edes myöntää että Israel ei ole ilman mitään syytä piirittänyt sairaalaa, vaan heillä on selvästi ollut aihetta epäillä että siellä on terroristitoimintaa. Miksi ihmeessä kukaan kuluttaisi resursseja piirittääkseen sairaalan ilman syytä? Kai niillä sotilailla olisi parempaakin tekemistä.

Joku journalisti väittää, että sairaalassa on ennen pyörinyt taistelijoita:

Alkuperäinen twitter-tili, josta löytyy muitakin väitteitä:

Kolmisen vuotta sitten brittilääkärin mukaan ei saanut kukaan mennä tiettyihin sairaalan osiin tai Hamas ampuu.

Tiedä näistä sitten, mutta onhan tuolla nyt niin paljon kaikkea epäilyttävää.


Sama on tuo YK:n mandaatilla toimiva YNRWA, jonka rakentamista kouluista löytyy alueelta raketinheittimiä. Samainen järjestö, joka diilaa ulkomaiset avustukset, joilta Hamas on vetänyt välistä. Erikoinen asema ja tausta tuollakin järjestöllä, joka kovasti on kritisoinut. Ja hassua, että aika epämääräisellä taustalla uutisoidaan usein heidän sanomiset YK:n kannanotoiksi.
Järjestöä on syytetty korruptiosta ja alueen stagnaation ylläpidosta myös.

Se, onko lääkärit tai avustustyöntekijät tuolla Hamasia vaiko toimivat yhteistyössä pelon ja painostuksen takia on taas se mitä on vaikea saada tietää. Tuo paikka on sellainen ettei vain voida tietää mitä ja miten paljon kaikki nivoutuu tuolla toisiinsa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 306
Some pahastui kun Alko ei kohta enää myy siirtokunnissa tuotettua viiniä. Kamalaa, miten tästä selvitään. Kuinka moni edes ostaa kosheria. Jääköhän kohta IT-järjestelmätkin saamatta. Kerrankin valtion monopoli tekee jotain oikein ja linjassa.

 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 780
Monopoli ei kyennyt poistamaan valikoimasta kansanmurhaajien kanssa bisnestä tekevien tuotteita. Olisi kuulemma syrjivää tjsp. Mutta sitähän se joskus on että jos ei olisi tuplastandardeja niin ei olisi standardeja lainkaan...
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
990
Some pahastui kun Alko ei kohta enää myy siirtokunnissa tuotettua viiniä. Kamalaa, miten tästä selvitään. Kuinka moni edes ostaa kosheria. Jääköhän kohta IT-järjestelmätkin saamatta. Kerrankin valtion monopoli tekee jotain oikein ja linjassa.

Joo on todella linjassa kun Alko myy lukuisia kiinalaisia tuotteita vaikka Kiina harjoittaa uiguurien kansanmurhaa, on lukinnut 2 miljoonaa muslimia keskitysleirelle, tukee Venäjää ja uhkaa Taiwania sodalla. Samalla taas Venäjän bisnestä jatkaneen Pernod Ricardian tuotteita ei kuulemma voi poistaa alkosta.
1700921353125.png


Suomeen pitäisi perustaa kokonaan oma tuomioistuin joka alkaa tutkia ja rangaista näitä käärmeitä jotka on hyväksikäyttäneet valtion instituutioita, yrityksiä yms. poliittisen propaganda ajamiseen. Kaikille vain elinkautinen vankeus YLE:n toimittajista, Alkon johtajiin, tasa-arvo-hörhöihin jne.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 306
Joo on todella linjassa kun Alko myy lukuisia kiinalaisia tuotteita vaikka Kiina harjoittaa uiguurien kansanmurhaa, on lukinnut 2 miljoonaa muslimia keskitysleirelle, tukee Venäjää ja uhkaa Taiwania sodalla. Samalla taas Venäjän bisnestä jatkaneen Pernod Ricardian tuotteita ei kuulemma voi poistaa alkosta.


Suomeen pitäisi perustaa kokonaan oma tuomioistuin joka alkaa tutkia ja rangaista näitä käärmeitä jotka on hyväksikäyttäneet valtion instituutioita, yrityksiä yms. poliittisen propaganda ajamiseen. Kaikille vain elinkautinen vankeus YLE:n toimittajista, Alkon johtajiin, tasa-arvo-hörhöihin jne.
Löysin 11 kiinalaista tuotetta. Nyt jokainen Lidl, S-market ja K-kauppa säppiin jos siellä on ollut jossain myymälässä Tsingtaoa hyllyssä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
5 010
Joo on todella linjassa kun Alko myy lukuisia kiinalaisia tuotteita vaikka Kiina harjoittaa uiguurien kansanmurhaa, on lukinnut 2 miljoonaa muslimia keskitysleirelle, tukee Venäjää ja uhkaa Taiwania sodalla. Samalla taas Venäjän bisnestä jatkaneen Pernod Ricardian tuotteita ei kuulemma voi poistaa alkosta.


Suomeen pitäisi perustaa kokonaan oma tuomioistuin joka alkaa tutkia ja rangaista näitä käärmeitä jotka on hyväksikäyttäneet valtion instituutioita, yrityksiä yms. poliittisen propaganda ajamiseen. Kaikille vain elinkautinen vankeus YLE:n toimittajista, Alkon johtajiin, tasa-arvo-hörhöihin jne.
On tuossa pieni ero sen kanssa, että Pernod ei ole venäläinen firma, se vaan vie sinne.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 895
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Noihin kuvakaappauksiin olisi hyvä laittaa ne linkit siihen itse uutiseenkin, koska taas kerran tolla ei tunnu Iltalehden sivuilta löytyvän mitään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 895
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 408
Antisemitismi leviää Suomen kouluissa. Yle otsikoi:
"Juutalaistaustaisia lapsia kiusataan Suomessa – syynä Gazan sota.
Sosiaalisessa mediassa leviävät valeuutiset ovat saaneet aikaan vakavia kiusaamistapauksia. Rehtorin mielestä Tiktok-sovellus tuli kieltää lapsilta kokonaan."
Otsikossa on syy väärin. Syynä ei ole Gazan sota. Syynä on aivopestyt lapset. Millaiset vanhemmat tällaisilla lapsilla oikein on?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
574
Panttivankien vaihto-show. On siinä silmiin pistävää eroa vankien ikä ja sukupuoli jakaumasta. Sen enempää kertomatta niin rasmus ryhmissä tätä nähdään pahis vs hyvis juttuna, ja varmaankin jo arvaatte kumpi olis se pahis
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 740
Some pahastui kun Alko ei kohta enää myy siirtokunnissa tuotettua viiniä. Kamalaa, miten tästä selvitään. Kuinka moni edes ostaa kosheria. Jääköhän kohta IT-järjestelmätkin saamatta. Kerrankin valtion monopoli tekee jotain oikein ja linjassa.

Vaikka Israelin puolella noin yleisesti ottaen olen, mielestäni tuo linjaus että Länsirannan siirtokuntien tuotteita ei osteta, sopii sinänäsä minulle.

Jos taas aletaan boikotoida kaikkea Israelista tulevaa, sitten pahastun ja harmistun. (Luulinkin alunperin että Alko poisti kaikki israelilaisviinit kaupoistaan, ei vain siirtokuntien tuotteet.)

Samaten mielestäni kaikki gazalainen pitäisi laittaa tuontikieltoon, koska he ovat hamaslaisia.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 594
Vaikka Israelin puolella noin yleisesti ottaen olen, mielestäni tuo linjaus että Länsirannan siirtokuntien tuotteita ei osteta, sopii sinänäsä minulle
Mites Kiinalaiset tuotteet(uiguurit, taiwanin uhkailu, pöö korean diktatuurin suojelu, teollisuusvakoilu, yms)? Missä isolla äänellä julistus kiinan bokotoinnista? Eikös Amnesty voisi vaatia kiinan eristämistä, kuten ollaan vaadittu israelin eristämistä?

Mua häiritsee tämä että kiinaa ei nähdä ongelmana, mutta israel on kaiken pahan alku ja juuri. Tässä on vahva antisemitistinen vivahde.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 298
Siirtokunnissakin pitäisi minusta katsoa että onko kyseinen siirtokunta tehnyt jotain pahaa. Itse en pidä kylän perustamista kiistellylle alueelle minään rikoksena ihmisyyttä vastaan: ei niitä maita voi yksiselitteisesti pitää Jordanian maina kun hävisivät sodan.

Jotkut siirtokunnat ovat kyllä käsittääkseni perseilleet, mutta luulis että ne ääriuskovaiset ei mitään viinitiloja pidä ku ne ei tee töitä.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
570
Vaikka Israelin puolella noin yleisesti ottaen olen, mielestäni tuo linjaus että Länsirannan siirtokuntien tuotteita ei osteta, sopii sinänäsä minulle.

Jos taas aletaan boikotoida kaikkea Israelista tulevaa, sitten pahastun ja harmistun. (Luulinkin alunperin että Alko poisti kaikki israelilaisviinit kaupoistaan, ei vain siirtokuntien tuotteet.)

Samaten mielestäni kaikki gazalainen pitäisi laittaa tuontikieltoon, koska he ovat hamaslaisia.
Tuo boldattu ei taida vaatia paljoakaan, taitaa ainoa "tuontitavara" tuolta olla putkiohjuksia ja terroristeja, ja nekin on tarkoitettu ns. lähimarkkinoille...
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
417


The world is more upset and frustrated with ”moderate Muslims” than ”violent Islamists” for good reason. Millions of ”moderate Muslims” are taking to the streets to condemn Israel, but they never went out to condemn ISIS. Why? Millions of ”moderate Muslims” are taking to the streets to ”end Zionism,” but they never went out to ”end Islamism.” Why? It’s impressive that Muslims can mobilize in millions and stand so firmly and strongly together. But why don't they ever mobilize to condemn "the fringe extremists who misrepresent Islam?” If the Muslim community really represents a ”religion of peace,” we should see oceans of Muslims condemning ISIS, Hamas, AlQaeda, and Boko Haram. Instead, we see oceans of millions of ”moderate Muslims” condemning Jews. And we wonder why the West is ”Islamophobic.”
Siinäpä aika hyvin sanoitettu omiakin ihmettelyjäni näihin Euroopassa nähtyihin mielenosoituksiin. Muutenkin seurantasuositus tuolle Ahmedille, joka on islamin sekularisoitumista ja reformoitumista vaativa Ruotsissa asuva homoseksuaali ex-muslimi.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 245




Siinäpä aika hyvin sanoitettu omiakin ihmettelyjäni näihin Euroopassa nähtyihin mielenosoituksiin. Muutenkin seurantasuositus tuolle Ahmedille, joka on islamin sekularisoitumista ja reformoitumista vaativa Ruotsissa asuva homoseksuaali ex-muslimi.
Maltillinen muslimi on hämäys termi jolla yritetään saada rinnastettua massoille "maltillinen muslimi" tarkoittamaan vähän samaa kuin tapakristitty. Maltillinen muslimi kuitenkin pyllistelee viidesti päivässä, noudattaa tiukkaa uskonnollista ruokavalioa, pukeutuu uskonnon määrittelemällä tavalla, arvot suoraan keskiajalta yms. Ainoa ero maltillisen muslimin ja jihadistin välillä on valitettavasti vain se että toiset ampuvat siviilejä ja toiset hurraavat vieressä. Tätä kovasti yritetään peitellä ja häivyttää länsimaissa jostain kummallisesta syystä. Ei ole olemassakaan mitään "maltillista" muslimia, tai se ei kyllä ole yhtään sen positiivsempi asia kuin jihadistikaan. Parasta olisi kaikille osapuolille että "maltilliset" ja jihadistit olisivat vain keskenään omissa maissaan ja leikkisivät keskenään. Toki tämä on liikaa vaadittu, kuten Gazassakin nyt nähdään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 302
Maltillinen muslimi on hämäys termi jolla yritetään saada rinnastettua massoille "maltillinen muslimi" tarkoittamaan vähän samaa kuin tapakristitty. Maltillinen muslimi kuitenkin pyllistelee viidesti päivässä, noudattaa tiukkaa uskonnollista ruokavalioa, pukeutuu uskonnon määrittelemällä tavalla, arvot suoraan keskiajalta yms. Ainoa ero maltillisen muslimin ja jihadistin välillä on valitettavasti vain se että toiset ampuvat siviilejä ja toiset hurraavat vieressä. Tätä kovasti yritetään peitellä ja häivyttää länsimaissa jostain kummallisesta syystä. Ei ole olemassakaan mitään "maltillista" muslimia, tai se ei kyllä ole yhtään sen positiivsempi asia kuin jihadistikaan. Parasta olisi kaikille osapuolille että "maltilliset" ja jihadistit olisivat vain keskenään omissa maissaan ja leikkisivät keskenään. Toki tämä on liikaa vaadittu, kuten Gazassakin nyt nähdään.
Jos tapakristityllä tarkoita sellaista joka ei ole uskovainen, mutta jäsen, ja osallistuu kirkon toimintaan jonkin verran, joskus käy kirkossa jne ? niin mikäs olisi muslmi version nimitys "tapamuslimi"?
Mikä sitten olisi nimitys vähän enemmästä, eli kristitynmailman versio joka myös jäsen, jäsen rituaalit, osallistuu kirkon toimintaa kuten pirteimmät edellä, uskoo perus asioihin, ei saarnaa, ja suht liberaali?

Maltillinen muslimi, sen termin olen kyllä asemoinut vähän asiayhteydestä riippuen luterilaiskristittyjen mailmassa jonnekkin evlut ammattilaisen tasolle. jos kiihkojengi sitten Räsäsestä muutamapyäkä kiihkeämmäksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 328
"Maltillinen muslimi" on tietynlainen oksymoron. Oma käsitys on, että esim. Eurooppaan tulleissa turvapaikkaturisteissa on paljonkin (ehkä jopa enemmistö) sellaista porukkaa, jotka eivät varsinaisesti ole uskovaisia. Ja vastaavasti Lähi-Idän maissa asuvissa facebook- sukupolvissa. He kuitenkin ovat silti erittäin muslimeita siinä mielessä että ovat täysin sisällä siinä yleisessä perseilykulttuurissa. Ihan yhtä lailla nämä haluavat juutalaisten kansanmurhaa riippumatta siitä rukoileeko 5 kertaa päivässä vai 0. Asiasta tehdään minusta liikaa uskonnon ongelmaa ja uskontosidonnaista; kyllä islamia voisi ihan hyvin harjoittaa rauhan uskontona jos siihen olisi minkäänlaista kollektiivista halua. Suufit ovat käsittääkseni sinne päin?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 710
Viestejä
4 289 713
Jäsenet
71 715
Uusin jäsen
Anttuvain

Hinta.fi

Ylös Bottom