iRacing

Kannattaa Make tuolta FISRA:n VR kannusta kysellä hyviä asetuksia/ ongelmanratkaisuja, siellä on porukalla varmasti sinulle hyviä vinkkejä

 
Kannattaa Make tuolta FISRA:n VR kannusta kysellä hyviä asetuksia/ ongelmanratkaisuja, siellä on porukalla varmasti sinulle hyviä vinkkejä

Joo voishan sieltäkin kysellä, iRacing:n oma foorumi tuntuu olevan myös hyvä paikka etsiä ja kysyä ongelmista ja foorumi alustana on helpompi paikka etsiä tietoa.
Tuntuu ainakin nuo muutama Discord kanava olevan enemmän kavereiden chättäilyä, siksi sieltä lähdin joistain jo pois.
Toki jos täälläkin on jollain tietoa, niin mikä jottei voisi kysellä :)
 
Itsellä hyvät kokemukset sieltä kun on johonkin jeesiä tarvinnut, totta se että aika paljon sinne tulee tekstiä ja hyvin matalalla kynnyksellä pistetään kommenttia.
Itse huomannut sen eron että foorumilta jeesiä kysyessä vastausta saa usein odottaa mutta tuolta discosta tulee heti kommenttia
 
Varjot tappaa ruudunpäivityksen, kokeile laittaa Shadow Mapsit ja Shaderit pienemmälle. Valitettavasti se tappaa paljon visuaalisuutta, mutta ei niitä varjoja kuitenkaan ehdi kisan tiimellyksessä ihailla.


 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu ainakin nuo muutama Discord kanava olevan enemmän kavereiden chättäilyä, siksi sieltä lähdin joistain jo pois.

Öh, sillainhan niitä kavereita saa kun vaan aktiivisesti juttelee. ;)
Ei nuo Discordit mitään kaveripiirin runkkurinkejä ole, kaikki siellä on aluksi toisilleen tuntemattomia ja ajan myötä nyt vaan oppii tuntemaan jengiä aika hyvin.

Kukin toki tyylillään, mutta itse diggaan Discordista paljon enemmän keskustelualustana kuin näistä vanhanaikaisista foorumeista, apua saa reaaliajassa heti eikä viidestoista päivä ja vuorovaikutteinen keskustelu on paljon aktiivisempaa.
 
Ongelmiin löytyy yleensä ratkaisu vanhoista foorumikeskusteluista. Ei oo paljon Discordia näkyny Googlen hakutuloksissa.
 
Ongelmiin löytyy yleensä ratkaisu vanhoista foorumikeskusteluista. Ei oo paljon Discordia näkyny Googlen hakutuloksissa.
Ei kai Google hae discordin keskusteluja, itse komppaan kyllä Henkkaa, itse saanut vastauksen tuolta discosta minuutissa ja useampi henkilö usein ottanut kantaa
 
Ongelmiin löytyy yleensä ratkaisu vanhoista foorumikeskusteluista. Ei oo paljon Discordia näkyny Googlen hakutuloksissa.

Kyllä esim tuo FisRan Discord on heittämällä paras paikka ohjeiden ja avun etsimiseen mitä iRacingiin tulee. Discord-linkkejä on tännekin nakeltu, se on sitten ihan itsestä kiinni haluaako opetella uusia juttuja. ;)

Discord-invitejähän esim suomalaisiin peliyhteisöihin kyllä myös löytää kun vähän googlettelee..


 
Öh, sillainhan niitä kavereita saa kun vaan aktiivisesti juttelee. ;)
Juu niin tietty, mutta ehkä se Discossa oleminen ei vaan ole mun juttu :)
Mun mielestä sitä voi verrata Facebookiin, sielläkin on loistavia ryhmiä joista saa tietoa ja apua, vaan en jaksanut sielläkään olla muutamasta yrtyksestä huolimatta.
Mut ehkä tämä on mun henk.koht. mielenhäiriö, siitä ei pidä kenenkään pahastuvan ;)

Pitää tänään vielä kokeilla erilaisia säätöjä josko saisi sen 90fps jotenkin kaikkiin sarjoihin autosta riippumatta.
Tarttis ottaa loppukiri tän viikon kisoihinkin, lomaviikko alkaa olla ohi enkä ollut lainkaan niin aktiivinen kuin viime lomalla, meni enemmänkin lepäilyyn tää viikko.

Loistavaa, joku nähnyt paljon vaivaa!
Tuosta puuttuu nuo Sharpening ym. asetukset mitä siellä lopussa.
1603020794272.png
 
Viimeksi muokattu:
Mazdalla pysyy tasaisesti 90fps eli se vika on tuossa Porche GT3:ssa...onko näissä sitten jotkut autot paremmin VR:lle optimoitu ja jotkut ei, kun täysin samoilla hyvin matalilla asetuksilla Porchella edelleen noin 45fps :confused:
 
Viimeksi muokattu:
kokeilisin jos "raaskisin" ostaa possun. kohta vuosi ollut iracing enkä ole saanut aikaiseksi vasta kuin ton rookien läpäistyä. ja mennyt ihmetellessä mihin auto sarjaan kiinostuisi vai ei . tulee kuitekin ajeltua satunnaisesti tätäkin. ja muita ACC, PC2 ja AMS2. niin ei viitti turhaan maksaa jos vaikka ei jaksa innostua tästä. joulukuussa katkolla niin pitää nyt mietttiä ostaako uusi kausi vai ei.
vähän liikaa vaihtoehtoja :rolleyes:
toki ir:ssa tuo nettipelaus on numero1 tällä "alalla" (ACC ja ams2 en ole edes kokeillut, pc2 muutaman kisan ajoin ja oli kunnon sikailua. )
tuo motion smoothing ei tee kyllä minkäälaista pahaa olo autosimuissa kun on ollut päällä, voin toki kokeilla ilman..
 
Mazdalla pysyy tasaisesti 90fps eli se vika on tuossa Porche GT3:ssa...onko näissä sitten jotkut autot paremmin VR:lle optimoitu ja jotkut ei, kun täysin samoilla hyvin matalilla asetuksilla Porchella edelleen noin 45fps :confused:
Voiko olla mahdollista että possukka liikkuu nopeammin?
 
kokeilisin jos "raaskisin" ostaa possun. kohta vuosi ollut iracing enkä ole saanut aikaiseksi vasta kuin ton rookien läpäistyä. ja mennyt ihmetellessä mihin auto sarjaan kiinostuisi vai ei . tulee kuitekin ajeltua satunnaisesti tätäkin. ja muita ACC, PC2 ja AMS2. niin ei viitti turhaan maksaa jos vaikka ei jaksa innostua tästä. joulukuussa katkolla niin pitää nyt mietttiä ostaako uusi kausi vai ei.
vähän liikaa vaihtoehtoja :rolleyes:
toki ir:ssa tuo nettipelaus on numero1 tällä "alalla" (ACC ja ams2 en ole edes kokeillut, pc2 muutaman kisan ajoin ja oli kunnon sikailua. )
tuo motion smoothing ei tee kyllä minkäälaista pahaa olo autosimuissa kun on ollut päällä, voin toki kokeilla ilman..
Black Friday tarjouksesta tilaukselle jatkoaikaa
 
Voiko olla mahdollista että possukka liikkuu nopeammin?
Tämä ongelma on siis jo lähtöviivalla, vaikka ei vielä liikuta mihinkään.
Jos jollain on tuo Porsche 911 GT3 Cup auto, niin voisi kokeilla.
Tällähän voi siis kisailla myös AI:ta vastaan.
 
Mazdalla pysyy tasaisesti 90fps eli se vika on tuossa Porche GT3:ssa...onko näissä sitten jotkut autot paremmin VR:lle optimoitu ja jotkut ei, kun täysin samoilla hyvin matalilla asetuksilla Porchella edelleen noin 45fps :confused:
Tökkiikö yleisesti joka paikassa vai jollain tietyillä radoilla ja tietyissä kohdissa?
Kuppi löytyy, voin kokeilla.
 
Tökkiikö yleisesti joka paikassa vai jollain tietyillä radoilla ja tietyissä kohdissa?
Kuppi löytyy, voin kokeilla.
En kokeillut vielä kuin Road Atlanta ja Sebring, ainakin niissä molemmissa fps 45 jo autossa istuessa safety car:n lähtöä odotellessa.

Mietin vielä että vaikuttaakohan se mikä mulla on pelin resoluutioasetus eli mitä kuvaa se näyttää telkulle samaan aikaan kun käytän VR:ää :hmm:
Tosin ihan sama asetus siinä oli Mazdalla ja sen fps tasaisesti 90 oli liikettä tai ei.
Sillä pystyin itseasiassa vetämään grafiikka-asetukset taas korkealle ja nostamaan SteamVR:stä renderöintiä.
Toimi myös 120Hz 105-110fps, mutta parempi tuo tasainen 90.
Porchella taasen ei tunnu auttavan mikään asetus.

Kiva jos viitsit testata :)

Testailen ja selvittelen itsekin ens viikolla lisää.
 
En osaa sanoa mistä johtuu, mutta varikon läheisyydessä itselläkin fps tippuu lähes radasta riippumatta 80->40
 
Ei auta, varikon ei tarvitse näkyä.

En lukenut kaikkia viestejä, mutta oletin sinulla olevan samantyylistä ongelmaa viesteistä päätellen.
Ok, tuo alhainen fps tuolla Porche Cup:lla on kyllä koko radalla (45-80), mutta kun Ekku tuossa meinasi että on ripeämmästä liikkumisesta kyse niin vaan mainitsin että jo paikallaan ollessa on fps 45 toisin kuin tuolla Mazdalla.

En ole ehtinyt vielä testaamaan kuinka monella muulla autolla toimii tai ei toimi kun lasit sain vasta perjantaina ja eilinen meni ihmetellessä miksei Elite Dangerous toimi lainkaan (oli vika Frontier:n puolella, nyt toimii).
Porche sattui vaan olemaan eka koppiauto jota testasin laseilla ja ihmettelin miksei ruudunpäivitys pelitä vaikka kuinka asetuksia ruuvaa alaspäin.
 
Pikainen Porsse Cup -testi, Road Atlanta sekä Sebring, late afternoon, 35 AI-autoa, seisova startti viimeisestä lähtöruudusta, virtuaalipeili yhdellä sivupeilillä. Sebringissä fps putosi lähdössä puolenkymmentä ruutua, mutta muuten tasainen 79-80 fps koko kierroksen.
Shadow Mapsit kun laittaa kaikkialle, fps putoaa lähdössä jonnekin 40-45 paikkeille.

Asuksen joku Z emo
i7 4770K@4.2GHz
16Gt
1080
Rift S (peilauksen reso 2560x1440)
Käyttis ja iRacing eri SSD-levyillä
Kone on näyttistä lukuunottamatta kuusi vuotta vanha.

Näillä asetuksilla sekä AI- että online-kisaaminen ainakin ovaaleilla tarjoaa Rift S:lle tasaista 80 fps.

ir_rift_settings.png
 
Pikainen Porsse Cup -testi, Road Atlanta sekä Sebring, late afternoon, 35 AI-autoa, seisova startti viimeisestä lähtöruudusta, virtuaalipeili yhdellä sivupeilillä. Sebringissä fps putosi lähdössä puolenkymmentä ruutua, mutta muuten tasainen 79-80 fps koko kierroksen.
Shadow Mapsit kun laittaa kaikkialle, fps putoaa lähdössä jonnekin 40-45 paikkeille.

Asuksen joku Z emo
i7 4770K@4.2GHz
16Gt
1080
Rift S (peilauksen reso 2560x1440)
Käyttis ja iRacing eri SSD-levyillä
Kone on näyttistä lukuunottamatta kuusi vuotta vanha.

Näillä asetuksilla sekä AI- että online-kisaaminen ainakin ovaaleilla tarjoaa Rift S:lle tasaista 80 fps.

ir_rift_settings.png
Iso kiitos testistä, nyt en kyllä sitten ymmärrä mistä mun ongelmat johtuu.
Mulla oli Shader Quality medium ja Shadow maps vain radalle, ilman peilejä ja siis kaikki muutkin ruuvattu minimiin, silti se 45fps lähdössä.
Käynnistin pelinkin uudestaan kun ajattelin ettei kaikki asetukset tule heti päälle.

Pitää ihmetellä lisää :hmm:
 
Iso kiitos testistä, nyt en kyllä sitten ymmärrä mistä mun ongelmat johtuu.
Mulla oli Shader Quality medium ja Shadow maps vain radalle, ilman peilejä ja siis kaikki muutkin ruuvattu minimiin, silti se 45fps lähdössä.
Käynnistin pelinkin uudestaan kun ajattelin ettei kaikki asetukset tule heti päälle.

Pitää ihmetellä lisää :hmm:

Kokeile poistaa rendererDX11.ini tiedosto ja tämän jälkeen aja uudelleen grafiikka astukset.

Jos ei auta, poista DDU:lla Nvidian ajuri ja asenna uusin versio.
 
Kokeile poistaa rendererDX11.ini tiedosto ja tämän jälkeen aja uudelleen grafiikka astukset.

Jos ei auta, poista DDU:lla Nvidian ajuri ja asenna uusin versio.
Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.
Jotain tuon tyylistä sen täytyy olla kun kaikki asetukset ei tunnu vaikuttavan.

Ajoin just 25min Mazda Advanced kisan laseilla ja pysyi tasaisesti 90fps.
Jonkinlaista pientä stutterointia oli havaittavissa tai sitten se tuli mun aivoista, vielä sisäänajossa tää VR homma kuitenkin.
Positiivista ettei silti tullut paha olo.

Testit jatkukoot viimeistään perjantaina :)
 
Kokeile poistaa rendererDX11.ini tiedosto ja tämän jälkeen aja uudelleen grafiikka astukset.
Tämä auttoi, nyt pyörii tasaisesti 90fps :thumbsup:

muoks:
Tweakkailin vielä tuota tiedostoa ja nyt pyörii ihan mahtavasti autosta riippumatta :smile:
Ilmeisesti syy oli se että muistiasetukset ei tallentuneet oikein tuohon .ini tiedostoon.
Täältä katsoin ohjeita.
 
Viimeksi muokattu:
SK:n viikon rata aika huikeasti erilainen kuin Phoenix. Mutta kisassa maaliin nollalla incidentillä :eek:
 
Mainostellaas taas tätä endukisoja varten pystyyn pistettyä Discordia, eli Finnish Endurance Academya, jos endukisailu tiimeissä kiinnostaa:


Seuraava kisa oliskin 1.11, VLN:n Nyrren 4 tunnin rykäys.
 
SK:n viikon rata aika huikeasti erilainen kuin Phoenix. Mutta kisassa maaliin nollalla incidentillä :eek:
Kai tuolla Irwindalessa täytyy käydä kisaamassa, vaikka se onkin käytännössä pienen ympyrän vetämistä.
SK:lla tuli Phoenixissä vetästyä neljä kisaa ja kaksi voittoa. Phoenixiä olis taas tarjolla ens viikolla Tour Modilla (open sekä fixed).

0 inc -putki ovaaleilla jäi kuuteen, Texasissa kolaria väistäessä 2x seinäkontakti. Eipähän tarvii enää ressata sen suhteen! :coffee:
Ratapuolen kisat jäi näköjään pariin eka viikkoon.
 
Kai tuolla Irwindalessa täytyy käydä kisaamassa, vaikka se onkin käytännössä pienen ympyrän vetämistä.
SK:lla tuli Phoenixissä vetästyä neljä kisaa ja kaksi voittoa. Phoenixiä olis taas tarjolla ens viikolla Tour Modilla (open sekä fixed).

0 inc -putki ovaaleilla jäi kuuteen, Texasissa kolaria väistäessä 2x seinäkontakti. Eipähän tarvii enää ressata sen suhteen! :coffee:
Ratapuolen kisat jäi näköjään pariin eka viikkoon.
Phoenixin T1/T2 muuttui pelottavasta kokemuksesta lapsellisen helpoksi Majors Garagen setupilla. Olisinpa tajunnut hommata sen heti alkuun.
 
Phoenixin T1/T2 muuttui pelottavasta kokemuksesta lapsellisen helpoksi Majors Garagen setupilla. Olisinpa tajunnut hommata sen heti alkuun.
Kävin vielä maanantaina vertaamassa Phoenixin time trialissa Majorsin ilmaissettiä iR:n settiin. Vakiona jälkimmäinen oli hitain. Vauhtia sai iR:n settiin reilun kymmenyksen lisää laittamalla pykälää pidemmän perän, mutta setti on irtonaisen oloinen, vaikea saada tasaisia kierroksia.
Majorsin setti pidemmällä perällä oli saman verran nopeampi (ilmeisesti pidempi perä sattuu paremmalle vääntöalueelle) ja ehdottomasti vakain ajettava. Modaamaton Majorsin setti oli samanvauhtinen kuin iR pidemmällä perällä, mutta kuten todettu vaikeampi ajettava ekassa mutkakombossa. Porukka luisteli tuossa aika paljon!

SK-sarjassahan on generoitu sää, joten eri sessioiden väliset ajat eivät ole vertailukelpoisia. Time Trialeissa on aina oletussää.
 
Kävin vielä maanantaina vertaamassa Phoenixin time trialissa Majorsin ilmaissettiä iR:n settiin. Vakiona jälkimmäinen oli hitain. Vauhtia sai iR:n settiin reilun kymmenyksen lisää laittamalla pykälää pidemmän perän, mutta setti on irtonaisen oloinen, vaikea saada tasaisia kierroksia.
Majorsin setti pidemmällä perällä oli saman verran nopeampi (ilmeisesti pidempi perä sattuu paremmalle vääntöalueelle) ja ehdottomasti vakain ajettava. Modaamaton Majorsin setti oli samanvauhtinen kuin iR pidemmällä perällä, mutta kuten todettu vaikeampi ajettava ekassa mutkakombossa. Porukka luisteli tuossa aika paljon!

SK-sarjassahan on generoitu sää, joten eri sessioiden väliset ajat eivät ole vertailukelpoisia. Time Trialeissa on aina oletussää.
Taisin kolmessa kisassa spinnata T2:n exitissä :whistling: ennen kuin kokeilin Majorssin ilmaisetuppia. Niiden Irwindalen setupissa oli muuten bensaa niin vähän, ettei sillä olisi päässyt kisaa loppuun; onneksi itse tajusin testata kunnolla ennen starttia. Oli hupaisaa katsoa kun porukkaa kurvasi varikolle 33 kierroksen jälkeen, ei ollut vaikea arvata syytä siihen.

Tuota sääjuttuakaan, ja sen vaikutusta kierrosaikoihin en heti alussa tajunnut. Olin aivan ihmeissäni kun treenissä auto kulki kuin unelma, mutta sitten kisassa ei tuntunut pääsevän mihinkään.
 
Kyllähän tuo tuo omaa hienoa fiilistään kun voi vaihtaa ihan vaihdekepin kautta vaihteita.
Myös iRacingissä jos sattuu ajamaan semmoisella autolla johon soveltuu tuollainen käsivaihteen valitsin. :)
15 kierrosta treenasin tämän viikon rataa Road Atlantaa. Ajan siis tuota Touring Car sarjaa jossa kisataan Audilla vartti.
 
...treenissä auto kulki kuin unelma, mutta sitten kisassa ei tuntunut pääsevän mihinkään.
Mulla oli just päinvastoin.


Kyllähän tuo tuo omaa hienoa fiilistään kun voi vaihtaa ihan vaihdekepin kautta vaihteita.
Myös iRacingissä jos sattuu ajamaan semmoisella autolla johon soveltuu tuollainen käsivaihteen valitsin. :)
15 kierrosta treenasin tämän viikon rataa Road Atlantaa. Ajan siis tuota Touring Car sarjaa jossa kisataan Audilla vartti.
Jos tarkkoja ollaan, niin iRacingin Audi RS3 on vaihdeläpysköillä ja DSG-laatikolla varustettu versio. Autostahan on myös olemassa sequ-laatikolla varustettu versio.
iR-version mittaristostakin puuttuu jokunen sivu... Edit: vaihdettu parempi videolinkki
 
Viimeksi muokattu:
1603461297787.png


Mä saan kuvan mukaisen ilmotuksen tuo kolmas "tuote" niin eikös tuo "from that point forward" tarkoita että ihan sama mitä mä tästä eteenpäin ostan niin aina tulee tuo viidenneksen hinnan alennus?

Osaan siis lukea mutta aina en ymmärrä mitä tuo Suomeksi vois olla.
 
...ihan sama mitä mä tästä eteenpäin ostan niin aina tulee tuo viidenneksen hinnan alennus?
No niin, on täällä joku muukin pistänyt taaloja jonoon melko paljon lyhyessä ajassa ;)
Onneksi sieltä on mahdollisuus saada takaisin se 10$/kausi :vihellys:
 
No niin, on täällä joku muukin pistänyt taaloja jonoon melko paljon lyhyessä ajassa ;)
Onneksi sieltä on mahdollisuus saada takaisin se 10$/kausi :vihellys:
Sitä tässä haen että saan edes jotain takaisin kun riittävän monta kisaa käy Audilla ajamassa. :D

Tuli tuosta 12H Austinin kisasta sen verran safety ratingia että pääsin takaisin B-lisenssin josta putosin kun kausi vaihtui.

Ainoa porkkana ajaa ja saavuttaa tuo A-lisenssi on ilmeisesti tuo McLaren Formula?
 
Viime yönä täydensin ratakokoelmaa kymmenellä ovaalilla. iRacing sisältöön palanut kokonaissumma lienee jo nelinumeroinen. Sit sitä pähkii päivätolkulla raaskiiko ostaa Raceroomiin 30€ ratapaketin tai laittaa 17€ ACC:hen.

PS: yhdellä juomattomalla saunaoluella per viikko maksaa vuoden lisenssin... :hmm:
 
Ainoa porkkana ajaa ja saavuttaa tuo A-lisenssi on ilmeisesti tuo McLaren Formula?
Sillä kisaaminen joo,harjoittelemaan pääsee muiden kanssa.
Olikos joku endurance sarja myös joka vaati A:n :hmm:

B:llä ajaessa voi joistain kisoista pamahtaa 0.6 SR ylöspäin ja kunhan saa sen 4 täyteen ja ajaa vadittavat kisat, ni ei se A mikään älyttömän paha ole saavuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, BSOD kesken avoimen sarjan trukkikisan (80 kierrosta)!
Ikuisuuksia kestävän bootin jälkeen takaisin radalle noin 12 kierrosta kärjelle jääneenä, Onnen Koiralla sai kuitattua yhden kierroksen ja lopputuloksena sija 9/24 ja iRätinki sekä SR reilusti plussan puolella eli kannatti ajaa loppuun asti!
Alkuun v*tutti, mut loppua kohti alko naurattamaan. Sen verran kovakulkuista sakkia näytti olevan, että ilman BSODia olis ollu ehkä seitsemäs.
 
Mikä lie eilen yhdessä mx5 kisassa, ajoin aikaajoa eka aika kierros varovaisemmin että saan vaan ajan. No ei tullu aikaa puskin toisen kovempaa yksi incci kun peli raapi muuria, ei aikaa siitäkään?
Viimeinen ruutua ja kisa meni pieleen muutenkin kun väistin pyörähdellyttä autoa juuri väärään suuntaan ja suoraan nokkaan.
Aikasemmin olin kyllä kokeillut uutta UIta kun testasin radicalia ja ihmettelinkin kun piti ratti kalibroida ja määrittää napit.
Joka on erikoista että vanhalla UIlla ja uudella on omat asetukset. Ne ratin asetukset oli nimittäin kunnossa vanhan UIn säädöissä, huomasin kun en muistanut jotain asetusta säätää ja se toimikin.
 
Joka on erikoista että vanhalla UIlla ja uudella on omat asetukset. Ne ratin asetukset oli nimittäin kunnossa vanhan UIn säädöissä, huomasin kun en muistanut jotain asetusta säätää ja se toimikin.
Sulla mahdollisesti ollut tuo ruksi tuossa, jolloin joka autolle tarvii laittaa erikseen ohjainsäädöt

1603699453573.png
 
Mikä lie eilen yhdessä mx5 kisassa, ajoin aikaajoa eka aika kierros varovaisemmin että saan vaan ajan. No ei tullu aikaa puskin toisen kovempaa yksi incci kun peli raapi muuria, ei aikaa siitäkään?
Oliko ekallakin kierroksella joku kämmi? Pieni nettikatkos kesken kierroksen? Tsekkaappa aika-ajotuloksista Laps-kohta.
Saadaksesi aika-ajossa ajan, pitää olla täysin puhtaat kierrokset, ei saa olla edes nollakontakti (0x) esim. seinään. Ilman aikaa häntäpään lähtöpaikat määräytyy iRatingin mukaan muiden ajattomien kesken.
Myös Time Trialeissa nollakontakteista kierroslaskuri nollaantuu.
 
Viimeksi muokattu:
netti ei kyllä pätkinyt. olihan siellähän offtrackkiä, ei kyllä kahdella ekalla mitään osumia tullut ja radallakin ajoin, viimesellä tuli kyl hittiä..
no ei voi minkään oli ja meni ei pidä liian vakavasti ottaa kun ei omakotitaloja ole panttina :)

1603711907630.png
"hullu" rata kun siinä ei ole käsitystä missä saa oikoa, sillä varmaan tuossakin kisasa kärki ajoi 2s kovempia aikoja kuin minä. kuvassa keltaisella voi laskea mutkan pitkäksi sen "reunaviivan" yli, eikä tule incciä. en olisi tiennyt ellen olisi edellisessä kisassa ajellut muiden perässä.

1603712172177.png
 
Youtubesta löytyy yleensä rataoppaita, myös kisatallenteiden katsominen kannattaa.
Toinen hyvä metodi ratojen opetteluun on liittyä kisaan mukaan katsojana ja ajaa kisa muiden perässä ghostina. Muut eivät näe sinua, myöskään kontakteja ei tule.

EDIT: AI-kisat on myös erinomainen treenityökalu!
 
Viimeksi muokattu:
"hullu" rata kun siinä ei ole käsitystä missä saa oikoa, sillä varmaan tuossakin kisasa kärki ajoi 2s kovempia aikoja kuin minä. kuvassa keltaisella voi laskea mutkan pitkäksi sen "reunaviivan" yli, eikä tule incciä. en olisi tiennyt ellen olisi edellisessä kisassa ajellut muiden perässä.
Tämä Charlotte Roval on yks omista suosikeistani :) Kiva rata kun sillä oppii ajamaan.
 
Sitä tässä haen että saan edes jotain takaisin kun riittävän monta kisaa käy Audilla ajamassa. :D

Tuli tuosta 12H Austinin kisasta sen verran safety ratingia että pääsin takaisin B-lisenssin josta putosin kun kausi vaihtui.

Ainoa porkkana ajaa ja saavuttaa tuo A-lisenssi on ilmeisesti tuo McLaren Formula?

Ensikaudella myös ILMS -sarja vaatii A-lisenssin ja IMSA B-lisenssin
iRacing IMSA, Le Mans Series Receive License Promotions for 2021 Season 1
 
Sieltä se tuli eka podium sitten toukokuun. :D

Lähdössä vasta sijalla 10 siitä kolmanneksi on melko hyvin. Ratana oli Road Atlanta.

iRating ollut koko ajan siinä 1000-1400 välillä.

1603736999730.png
 
Viimeksi muokattu:
Omat 3k iR-ajat on varmaan jo takanapäin, 10 vuotta sitten se oli parhaimmillaan 3300 paikkeilla kun väänsin Skippy-mestaruudesta. Nyt se on pyöriny tämän vuoden paluun jälkeen 2k paikkeilla ja ykkössplitit on ollu ihan vastaantulijan roolissa ajelua.
Eipä tuolla juuri muuta merkitystä ole mutta olishan se kiva nähdä oma kehitys tuon muodossa, nyt tuntuu että se oma taitotaso on tosiaan jämähtäny tuohon 2k tasolle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 596
Viestejä
4 501 685
Jäsenet
74 233
Uusin jäsen
Pitkiss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom