iRacing

Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Ohitus on aina ohittajan vastuulla.
Ite jätän usein jopa ohittamatta kun en ole pomminvarma pääseekö ohi ilman osumaa?
Joo näemmä joskus on viisainta vaan pysytellä takana.
Ajoin taas Skippy kisan ja sijoituin 2.:ksi, oli mukava ajaa kun vastustajat ei töytäisseet pihalle :)

Sain tuon Nvidian tallennuksen toimimaan myös HDR-tilassa, mutta vie tolkuttomasti tilaa ja jälki on karseata vielä 100Mbps tallennuslaadulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Makella alkaa vissiin Skippy pysymään hanskassa? Tuolla keskiarvoajalla olisit ollut ykkössplitissä yhdeksäs!
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Makella alkaa vissiin Skippy pysymään hanskassa? Tuolla keskiarvoajalla olisit ollut ykkössplitissä yhdeksäs!
Ai tuolta pääsee niitäkin vertailemaan :)
Joo hyvin meni tuo kisa kun pääsi pahimmat rytäkät ohittamaan.

Ostin piruuttani uuden Veten ja Monzan...toi on liikaa mun taidoille, että ehkä joskus myöhemmin sit palaa tuohon luokkaan ja tässä on urakkaa muutenkin :geek:
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Yritin tägäillä @Make73 tuolla FisRan Discossa että pistin iRacingissa kaverikutsua mutta en löytäny sua. Joko sää kyllästyit ja läksit pois? :D
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
@Make73

Olithan tietoinen myös näistä :)

Volume Discounts
  • Purchase any 3 or more cars or tracks at the same time and receive 10% off
  • Purchase any 6 or more cars or tracks at the same time and receive 15% off
  • Purchase a total of 40 or more cars or tracks and receive a 20% discount on all future content purchases
  • Own everything? Get a 30% discount on future content purchases
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Yritin tägäillä @Make73 tuolla FisRan Discossa että pistin iRacingissa kaverikutsua mutta en löytäny sua. Joko sää kyllästyit ja läksit pois? :D
En kyllästynyt, edelleen siellä olen mutta en ole käynyt pariin päivään :)
Tuo Discord on mulle täysin uusi tuttavuus kun en aiemmin ole sitä käyttänyt.
Melko haastavaa tuntuu olevan seurailla tuota chat tyyppistä keskustelua kun ainakin "yleistä" osastolla niitä näitä juttuja.

Koitan etsiä kaveripyynnön, kiitos tiedosta ;)

@Make73

Olithan tietoinen myös näistä :)

Volume Discounts
  • Purchase any 3 or more cars or tracks at the same time and receive 10% off
  • Purchase any 6 or more cars or tracks at the same time and receive 15% off
  • Purchase a total of 40 or more cars or tracks and receive a 20% discount on all future content purchases
  • Own everything? Get a 30% discount on future content purchases
Juu...tällä kertaa kolmanneksi tuli Suzuka joka yks mun suosikeista.

 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Onneks on tuota contentia kertyny itellä jo sen verran (näköjää yli 40 kpl) että tulee aina se -20% ostoista. :smoke:
100% clubista sais tosiaa jatkossa sit aina -30% mutta tuskin tulen koskaa tuohon klubiin liittymään ellei Eurojackpotissa lykästä..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Joo...siis pitää avata noi omat tiedot että pääsee muut katselemaan ja tekemään kaveripyyntöjä, mulla taitaa olla salattu.
Pitää muuttaa kun palaa pelin ääreen.
Mihin aikaan se iR viikko muuttuu (näemmä aamulla klo 4).
 
Viimeksi muokattu:

Exe

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
105
Miten hyvin tämä peli toimii Ryzen 5 1600 & Nvidia GTX 770 ( 2 gb muistia) kombolla, kun näyttö on 1440p? Netistä löysin useita vuosia vanhoja kommentteja, joiden mukaan toimisi hyvin. Lisäksi löytyi jotain laskureita, jotka lupailivat medium-graffoilla yli 60 fps lukemia. Itse suhtaudun noihin kovin varauksella.

Eli miten on, pääseekö graffoja laskemalla riittäville fps-luvuille?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Miten hyvin tämä peli toimii Ryzen 5 1600 & Nvidia GTX 770 ( 2 gb muistia) kombolla, kun näyttö on 1440p? Netistä löysin useita vuosia vanhoja kommentteja, joiden mukaan toimisi hyvin. Lisäksi löytyi jotain laskureita, jotka lupailivat medium-graffoilla yli 60 fps lukemia. Itse suhtaudun noihin kovin varauksella.

Eli miten on, pääseekö graffoja laskemalla riittäville fps-luvuille?
Tsekkaapa tuolla: iRacing

Mutta mistään mitään tietämättä heitän arvalla että pyörii kunhan pelaa perunana. iRacing ei ole kovinkaan raskas loppujen lopuksi.
Minimivaatimukset:


PC Computers:

  • Windows 8.1 64-Bit, Windows 10 64-Bit
  • 64-bit Windows
  • 4 core CPU or better – Some examples (but not limited to): AMD FX-6300, Intel Core i5-4430, Intel Core i5-2320, AMD Ryzen 3 1200
  • 16 GB of RAM
  • A gaming graphics card with at least 2GB of DEDICATED memory – Some examples (but not limited to): Nvidia GeForce GTX 660 @ 2 GB / GTX 1050 or ATI Radeon HD 7850 @ 2GB / AMD RX 550 or better
  • 25 GB of free disk space (50 GB for all cars and tracks)
  • Microphone optional, required for voice chat
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Miten hyvin tämä peli toimii Ryzen 5 1600 & Nvidia GTX 770 ( 2 gb muistia) kombolla, kun näyttö on 1440p? Netistä löysin useita vuosia vanhoja kommentteja, joiden mukaan toimisi hyvin. Lisäksi löytyi jotain laskureita, jotka lupailivat medium-graffoilla yli 60 fps lukemia. Itse suhtaudun noihin kovin varauksella.

Eli miten on, pääseekö graffoja laskemalla riittäville fps-luvuille?

Tuolta löytyy tuo Check my system aja se läpi koneellasi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Onneks on tuota contentia kertyny itellä jo sen verran (näköjää yli 40 kpl) että tulee aina se -20% ostoista. :smoke:
100% clubista sais tosiaa jatkossa sit aina -30% mutta tuskin tulen koskaa tuohon klubiin liittymään ellei Eurojackpotissa lykästä..
Mikä tuo 100% klubi on?
Pistin kanssa haisemaan kerralla kunnolla (säästää enemmän kuin tipoittain ostaessa) ja saavutin tuon -20% rajapyykin.
Ei tartte ainakaan tänä vuonna enää ostaa mitään sisältöä ja nuo ovaalit tuskin kiinnostaa muutenkaan että näillä varmaan pärjää pitkälle.
Sen verran täpinöissä olen pelistä että eiköhän tämä ole se harrastus tulevat vuodet jos vaan terveys sallii :)

Ajoin tänään pari kisaa Suzukassa kun on mun lempparirata.
Vette oli ihan tuhnu Dallaraan verrattuna ja Dallaralla sitten sijoituinkin 6. vaikka oli pari pahaa amatöörimokaa...ylitin varikolta lähtiessä sulkuviivan ja stop/go, sekä en tajunnut että uudet gummit on liukkaat ja spinnasin kerran.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mikä tuo 100% klubi on?
Pistin kanssa haisemaan kerralla kunnolla (säästää enemmän kuin tipoittain ostaessa) ja saavutin tuon -20% rajapyykin.
Et tartte ainakaan tänä vuonna enää ostaa mitään sisältöä ja nuo ovaalit tuskin kiinnostaa muutenkaan että näillä varmaan pärjää pitkälle.
Sen verran täpinöissä olen pelistä että eiköhän tämä ole se harrastus tulevat vuodet jos vaan terveys sallii :)

Ajoin tänään pari kisaa Suzukassa kun on mun lempparirata.
Vette oli ihan tuhnu Dallaraan verrattuna ja Dallaralla sitten sijoituinkin 6. vaikka oli pari pahaa amatöörimokaa...ylitin varikolta lähtiessä sulkuviivan ja stop/go, sekä en tajunnut että uudet gummit on liukkaat ja spinnasin kerran.
Mistäs näkee mikä tuo content prosentti omalla kohdalla on? :D Ei oo tulu tämmönen keskustelu esim Fisran discordissa vastaan. Enkä ole tajunnut sitä kysyäkäään.

Mulla on tapana hajoittaa futiksessa vähintään toinen nilkka kerran vuodessa :D sillä tavalla ettei kuukauteen juosta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Ostat kaiken contentin. Saat jatkossa aina -30% tulevasta sisällöstä.
Niin joo...käyn välillä vähän hitaalla, sori ;)
Mistäs näkee mikä tuo content prosentti omalla kohdalla on?
Itellä tallessa kaikki kuitit, ni laskin siitä.
Tarvitaan siis 40 ostoa, 5$ ja sen alle ei lasketa.

Sellanen kyssäri vielä että kun menen varikolle kärsimään stop/go rangaistusta, niin miten saa valittua että renkaita ei vaihdeta siinä samassa yhteydessä?
Bensan kohdalle voi laittaa ruksin, tuulilasin kalvolle ja korjaukselle mutta ei renkaiden vaihdolle.
 
Viimeksi muokattu:

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Pistin kanssa haisemaan kerralla kunnolla (säästää enemmän kuin tipoittain ostaessa) ja saavutin tuon -20% rajapyykin.
Ei helvetti, sulle maksetaan ihan liikaa palkkaa :)

Itse olen kuitenkin ollut jäsenenä alusta lähtien ja oma -20% täyttyi vasta tänä kesänä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Ei helvetti, sulle maksetaan ihan liikaa palkkaa :)

Itse olen kuitenkin ollut jäsenenä alusta lähtien ja oma -20% täyttyi vasta tänä kesänä.
Ei suinkaan, köyhänä vaan on pakko taktikoida.
Säästö oli iso kun hommasin miltei kaiken tarvittavan kerralla :lol:
Olen pienituloinen duunari, mut elämä sillä mallilla että rahaa on vähän pistää omaksi huviksi ja eikös moni harrastus maksa paljon enemmän.
Seuraavat pari vuotta pitäs pärjätä näillä...paitsi RTX 3080 jossain vaiheessa ;)

Kyllä renkaanvaihdon voi ruksittaa myös pois. :)
Kiitti, en vaan ole sit huomannut, pitää katsoa kunnolla ne valikot läpi.
 
  • Tykkää
Reactions: J.P

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Säästö oli iso kun hommasin miltei kaiken tarvittavan kerralla :lol:
Mitä enempi sijoitetaan, sitä laadukkaampaa sisältöä me saadaan :)

Tämä vuosi on ollut varsin hyvä iRacingille, korona kevät kun toi käsittämättömän määrän uusia jäseniä.

Itse uskon AI:n lisäämisen sekä laajentumisen rallicrossiin ym. on myös osaltaan lisännyt jonkin verran harrastelijoissa suosiota vaikka suuri osa vanhoista jäsenistä ei tätä ehkä ymmärräkkään, varsinkaan AI:n osalta.

Negatiivisena puolena korona taasen pysäytti monet euroopassa sijaitsevien ratojen skannaukset.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mitä enempi sijoitetaan, sitä laadukkaampaa sisältöä me saadaan :)

Tämä vuosi on ollut varsin hyvä iRacingille, korona kevät kun toi käsittämättömän määrän uusia jäseniä.

Itse uskon AI:n lisäämisen sekä laajentumisen rallicrossiin ym. on myös osaltaan lisännyt jonkin verran harrastelijoissa suosiota vaikka suuri osa vanhoista jäsenistä ei tätä ehkä ymmärräkkään, varsinkaan AI:n osalta.

Negatiivisena puolena korona taasen pysäytti monet euroopassa sijaitsevien ratojen skannaukset.
Jep tääällä yksi joka tuli mukaan koronan takia :) Jalkapallo harrastus loppui kuin seinään.

Mikä on muuten yleinen käsitys nyt kun tuo shifteri tuli tilattua miten suuri osa oikeasti ajaa erillisellä shifterillä eikä niillä ratin vaihtolevyillä? :D

ilmeisesti pelistä löytyy joku vanha Lotus formula. En nyt suoraan muista pitääkö se ostaa jos sillä haluaa ajaa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Mites Vision, minkälaisia asetuksia olet käyttänyt iRacing:ssä?
Fana suosittelee DD1:lle:
SEN 1080 (shown as 108 on some displays)
FF 90
LIN ON
NDP 16
NFR 2
NIN 8
INT 3
FEI 100


Mulla kutakuinkin noin (FF 100 ja NIN 6) ja pelissä sitten säädän voimakkuutta auton mukaan 4-12 välillä.

Itse käytän kaikkia shifteri vaihtoehtoja autosta riippuen.

Näemmä iRacing:ssä just huolto meneillään.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Jep tääällä yksi joka tuli mukaan koronan takia :) Jalkapallo harrastus loppui kuin seinään.

Mikä on muuten yleinen käsitys nyt kun tuo shifteri tuli tilattua miten suuri osa oikeasti ajaa erillisellä shifterillä eikä niillä ratin vaihtolevyillä? :D

ilmeisesti pelistä löytyy joku vanha Lotus formula. En nyt suoraan muista pitääkö se ostaa jos sillä haluaa ajaa.
Ite ajan paddleilla aina. Ei ole erillistä keppiä enkä aja autoilla joissa sitä pitäisi edes käyttää. GT-autoissa on nykyään aina paddlet, ei niitä millää kepillä vaihdeta.
Vanhoja Lotareita löytyy kaksi (-49 ja -79) ja molemmat pitää ostaa jos haluaa ajaa, paitsi test driven aikaan.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Mites Vision, minkälaisia asetuksia olet käyttänyt iRacing:ssä?
Fana suosittelee DD1:lle:
SEN 1080 (shown as 108 on some displays)
FF 90
LIN ON
NDP 16
NFR 2
NIN 8
INT 3
FEI 100


Mulla kutakuinkin noin (FF 100 ja NIN 6) ja pelissä sitten säädän voimakkuutta auton mukaan 4-12 välillä.

Itse käytän kaikkia shifteri vaihtoehtoja autosta riippuen.

Näemmä iRacing:ssä just huolto meneillään.
iRacingin foorumilta hardware-osiosta löytyy Fanatecin DD1/DD2 säätö topic muistaakseni Brion Sohnin perustamana jossa on siis lukuisia valmiita asetuksia eri jäsenten toimesta, tämä kannattaa tsekata.

Itse kun kuulun niihin kavereihin jotka ehtivät luopua vanhasta näytönohjaimestaan ennen uuden tuloa (jota en ole vielä edes tilannut) niin en pysty nyt tarkemmin kertomaan omia asetuksiani.
 

Exe

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
105
Tsekkaapa tuolla: iRacing

Mutta mistään mitään tietämättä heitän arvalla että pyörii kunhan pelaa perunana. iRacing ei ole kovinkaan raskas loppujen lopuksi.
Minimivaatimukset:

PC Computers:

  • Windows 8.1 64-Bit, Windows 10 64-Bit
  • 64-bit Windows
  • 4 core CPU or better – Some examples (but not limited to): AMD FX-6300, Intel Core i5-4430, Intel Core i5-2320, AMD Ryzen 3 1200
  • 16 GB of RAM
  • A gaming graphics card with at least 2GB of DEDICATED memory – Some examples (but not limited to): Nvidia GeForce GTX 660 @ 2 GB / GTX 1050 or ATI Radeon HD 7850 @ 2GB / AMD RX 550 or better
  • 25 GB of free disk space (50 GB for all cars and tracks)
  • Microphone optional, required for voice chat
Joo minimivaatimukset osasin katsoa ja niiden perusteella epäilys on suuri, että ei pyöri järkevästi. Tai juurikin noin,että graffat pitää vetää kaikki minimiin. Sen takia kaipailinkin ensikäden tietoa. Voisin toki aktivoida vaikka kuukauden tilauksen, mutta harmittaa jos ei pyöri lainkaan järkevästi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Mikä on muuten yleinen käsitys nyt kun tuo shifteri tuli tilattua miten suuri osa oikeasti ajaa erillisellä shifterillä eikä niillä ratin vaihtolevyillä?
Jos auton ratissa on läpyskät, niin läpysköillä, kaikki muut sequentaali shifterillä.
TM:n keppi H-kaavioineen löytyy, mutta laiskana ei jaska opetella kantapää-varpaat -metodia. Ehkä joskus.
 

Capt. Hastings

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
64
Tulisipa entisille jäsenille joku oivallinen paluutarjous, niin houkuttelisi kovasti kokeilla.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Jos käyn pelin aikana vaikka vaihtamassa autoon maalauksen tai muuten tarvetta tehdä muuta välissä, niin onko keinoa miten peliruudun saa taas fullscreeniksi?
Vaikka sen klikkaa koko ruudun kokoiseksi tai asetuksista muuttaa full screen pois ja päälle, niin ylös jää valkoinen rantu ja alhaalta aukeaa tehtäväpalkki.
Sulkemalla pelin päävalikkoon ja sieltä takas uudelleen latauksella saa taas koko ruudulle, mutta josko joku tietäis onko tähän muuta keinoa.

Tuli eilen eka 1. sija Skippyllä :) Näemmä johdan Rookie liigaa :D
Olin jo C-lisenssillä 3.95 ja ajattelin että nyt otan rauhallisesti jonon hänniltä että saan B:n, vaan eipä sitä malttanut olla kisaamatta kunnolla ja taas ollaan siellä lähellä aloitusta 3.5:ttä :shy:

Joukossa on kuskeja jotka näyttävät ajavan nätisti perässä, mutta sitten muutaman kiekan jälkeen suoran päätteeksi tiukassa mutkassa päättävätkin vetästä vauhdilla keskelle takapuskuria tuloksena että oma hyvä ajo pilalla ja SR rating laskee...tuo tässä vähän ottaa pannuun, mutta sitä vaan tuntuu tapahtuvan aika ajoin.
Ollut muutama mahtava vääntö kun ajetaan puskurissa kiinni ja vuoroin vaihtuu sijat, ei puhettakaan että näiden kanssa tulisi kolarointeja missään mutkissa.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Joukossa on kuskeja jotka näyttävät ajavan nätisti perässä, mutta sitten muutaman kiekan jälkeen suoran päätteeksi tiukassa mutkassa päättävätkin vetästä vauhdilla keskelle takapuskuria tuloksena että oma hyvä ajo pilalla ja SR rating laskee...tuo tässä vähän ottaa pannuun, mutta sitä vaan tuntuu tapahtuvan aika ajoin.
Ollut muutama mahtava vääntö kun ajetaan puskurissa kiinni ja vuoroin vaihtuu sijat, ei puhettakaan että näiden kanssa tulisi kolarointeja missään mutkissa.
Niin vieläkö kaipaat Project Carsia? :D

Mullakin oli eilen Laguna Segan radalla kivaa vääntöä Audeilla. Semmosessa 3-6 auton letkassa koko kisa läpi. Sijat vaihtuu mutta osumia ei tule.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Niin vieläkö kaipaat Project Carsia? :D

Mullakin oli eilen Laguna Segan radalla kivaa vääntöä Audeilla. Semmosessa 3-6 auton letkassa koko kisa läpi. Sijat vaihtuu mutta osumia ei tule.
Project Cars 2:nen PS4:lla oli joillain autoilla ihan ok.
Mutta joo, en kaipaa :rofl:
ACC olis hyvä, mutta ei ole aikaa/tarvetta sitäkään enää pelata iRacing:n ohessa, eikä mitään muutakaan...ehkä DiRT Rally 2:sta joskus.

Mulla loma ja ollut sellasia 12 tunnin pelisessioita päivittäin (eilen tosin 18 tuntia, aamu kolmeen...), pakko vähän yrittää himmata että saa sitä tarvittua lepoakin ennen töihin paluuta ;)
Suihkussa saanut käydä 2-3krt/päivä kun hikihän tässä tiimellyksessä tulee, etenkin Ferrarin GT3 kisat on sen verran kovaa vääntöä että paita märkä kisan jälkeen.
Tänään oli pakko pestä rigin istuinpehmuste.

Tuosta vaihteistosta vielä että on siinä H:ssa omat haasteensa vaikka mukavaa immersiota luokin.
Jostain syystä 3. vaihtaminen Fanan kepillä on välillä mulla vaikeaa, 2:lta 5:lle on ihan ok mutta mutkaan kun lyöt ykkösen ja nostat kytkimen niin spinnaushan siitä seuraa välittömästi. Näin eilen Mazdalla Advanced sarjassa joka muuten meni ok, mutta tuohon omaan kämmiin kaatui hyvä kisa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Älkää ihmeessä käyttäkö niitä Brion Sohnin DD- asetuksia. Ihan hirveät. Vaikka kai noistakin joku tykkää. Aloittakaa vaikka näillä.
 

Liitteet

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Myös FisRan Discordista löytyy asetuksia pinnattuna. ;)

EDIT: jaa tuo taitaakin olla just se sama :D
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Tästä lähtisi "halvalla" D-Box Gen1 4250i, itselläni yhtä aktuaattoria vajaampi eli 3250i.

 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
ACC olis hyvä, mutta ei ole aikaa/tarvetta sitäkään enää pelata iRacing:n ohessa, eikä mitään muutakaan...ehkä DiRT Rally 2:sta joskus.
Itse ostin PC:n ja latasin I Racingin helmikuussa, enkä ole mitään muuta sen jälkeen pelannut, MFS2020 oli jo lähellä mutta ei aika riitä oikein muuhun
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
Ajoin yhden kisan Bemarin GT4:lla ja oli eka auto pelissä, jolla tuskin ajan toista kisaa...ei mitään tuntumaa rataan :hmm:

Hyvät perussäädöt nuo em Fanan DD-baselle.

edit:
Oli taas pari vähän kehnompaa tuuria (ehkä omaa kokemattomuutta) kisoissa ja meinas alkaa jo ottaa pattiin...onneksi tuli Skippyllä eka paalulta voittoon, ni sai suun hymyyn :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mä tulin äsken kisassa neljänneksi eka top 5 sija varmaan kahteenkymmeneen kisaan.

Luulin olleeni hyvä :D sitten huomasin että sof oli 960 oma rating yli 1300. Eli tuossa porukassa nyt pitikin pärjätä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 858
...Sof (Strengt of field) on se mitä kannattaa tsekata niillä jaetaan jokainen kuski omaan kisaan oman tasoisia vastaan. :)...
Ilmeisesti iR:ää saa ja menettää sitä enemmän mitä korkeammalla ollaan?

Onneksi ehdin saada B-lisenssin illalla kun seuraava kisa menikin taas mönkään, enkä jaksanut ajaa sitä loppuun, miinusta tuli miltei sata iR:ää.

Multiclassissa kannattaa ajaa vain sitä kisalinjaa, jos hitaammalla classilla liikenteessä.
Näistä viesteistä vain haittaa noissa kisoissa, tulee vain vaaratilanteita.

Sen nopeamman vastuulla tulla ohi turvallisesti
No nyt vasta tajusin mitä tuo tarkoittaa kun sellaisia kisoja ajoin.
Onko oikeissakin kisoissa kahtaa eri sarjaa kisaamassa samaan aikaan?
Tuo toki haastetta ohiteltavien ja ohipäästettävien suhteen :)
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Ilmeisesti iR:ää saa ja menettää sitä enemmän mitä korkeammalla ollaan?

Onneksi ehdin saada B-lisenssin illalla kun seuraava kisa menikin taas mönkään, enkä jaksanut ajaa sitä loppuun, miinusta tuli miltei sata iR:ää.


No nyt vasta tajusin mitä tuo tarkoittaa kun sellaisia kisoja ajoin.
Onko oikeissakin kisoissa kahtaa eri sarjaa kisaamassa samaan aikaan?
Tuo toki haastetta ohiteltavien ja ohipäästettävien suhteen :)
Juuri ajettiin Lemansin 24H siellä on 4 eri luokkaa samassa sarjassa. Kuten koko WEC sarjassa.
Joo jos keskeyttää niin tulee eniten miinusta.

Mulle on selitetty että iRating kasvaa
A) kisa suorituksen perusteella.
B) Sen mukaan montako "parempaa" korkeamman iRatingin omaavaa kuskia voittaa kisassa.

Mä oon ite tyytyväinen jo siihen jos mä tuun paremmalla sijalla maaliin suhteessa lähtöön.

iRacing ei sovi kaverille joka on tyytyväinen vain jos voittaa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
Kannattaa ne kisat myös ajaa loppuun jos vain kalusto on ajokelpoinen.
Safety rating laskee ajettujen mutkien määrää ja incidenttien suhdetta. (esim. jos kisan alussa mayhemia, tulee inccejä ja lopetat kisan, niin iso isku SR:ään. Loppukisan jos ajatkin puhtaasti loppuun, niin melko pieni pudotus, saattaa jopa plussaa tulla)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Mulle on selitetty että iRating kasvaa
A) kisa suorituksen perusteella.
B) Sen mukaan montako "parempaa" korkeamman iRatingin omaavaa kuskia voittaa kisassa.
A on oikein B ei. Kun sun lähdössä olevat kuskit on selvillä niin sen jälkeen ainoa mikä vaikuttaa iRatingin muutokseen on sija jolle ajat.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Karkeasti ilmaistuna iRating nousee jos olet top halfissa ja laskee jos olet lower halfissa gridiä.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Karkeasti ilmaistuna iRating nousee jos olet top halfissa ja laskee jos olet lower halfissa gridiä.
Ei kai se ihan noin suoraan mene. Splitissä lasketaan SOF eli "strenght of field" joka on keskiarvo kisassa olevien iRatingista. Jos sun iRating on paljon sof:ia matalampi, riittää huonompikin sija nostamaan iRatingia.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Ei kai se ihan noin suoraan mene. Splitissä lasketaan SOF eli "strenght of field" joka on keskiarvo kisassa olevien iRatingista. Jos sun iRating on paljon sof:ia matalampi, riittää huonompikin sija nostamaan iRatingia.
Kyllä, mutta kuten sanoin, "karkeasti ilmaistuna". ;)

Many people will comment “you have to finish in the top half of the field to gain iRating”. That’s an extremely rough approximation that doesn’t always hold true, but it’s a half-way decent rule of thumb. You finished 13th in a 17 car field. That’s pretty solidly in the “it’s impossible to gain iRating” category.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
iRatingista täällä sanotaan aika selvästi miten se laskenta menee.
The number of points in each exchange depends on the two iRatings involved, and which finished ahead of the other.
If you finish ahead of someone with a higher iRating than yours, you take away more points from them than if you finish ahead of someone with a lower iRating than yours.
Nothing else is included in the calculation. Not how many incident points you got, not where you started, not where you finished, not how many positions you gained/lost compared to where you started. Nothing.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Paluuta miettiville. PR-LAPSED8420 koodia voi koittaa vieläkö toimii. Yksi vuosi 79dollaria. Oliko tuo nyt 20 vai 25 prossaa alennusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 253
Viestejä
4 195 638
Jäsenet
70 884
Uusin jäsen
faired

Hinta.fi

Ylös Bottom