iRacing

No niin nyt on pari viikkoa ajettu tätä iRacingiä ja onhan tämä pirun hyvä. Ei varmaan missään muussa nettipelissä tosiaan ajeta näin puhtaasti ja tiukasti rinta rinnan mutkaan mitä tässä. Tästä on tietysti kiittäminen tuota safety rating-systeemiä.

Melkoisen aikaa vievä peli kyllä valitettavasti enkä tiedä onko tämä perheellisen hommaa ollenkaan? :)


Mutta miten tästä eteenpäin, kun Mazda alkaa olla jo nähty, vaikka kisat ovatkin tiukkoja? Mielellään simulaattorissa ajaisi kuitenkin tehokkaampia autoja mitä ajaa oikeassa elämässä.

Legendsiä voisi kyllä ajaakin mutta sitä ajetaan vain ovaali-radoilla? Jotenkin luulin, että ovaali D-lisenssin saatuani pääsisin normikilpa-radoille noilla. En kyllä muutenkaan ymmärrä yhtään tuota ovaalin kiertämistä millään vehkeellä. Jotkut sitäkin katsovat ihan telkastakin. :rolleyes:


Kai se joku Porsche gt-cup tai IMSA jollain Ferrari GT:llä voisi olla lähinnä omaa kiinnostusta. Pitäisi olla vain lukitut säädöt sillä ei ole aikaa alkaa säätämään autoja. Onkohan sellaista sarjaa edes noissa tehokkaammissa luokissa? Road minulla on C ja SR 3.6.
Vanhaan hyvään aikaa kierrettiin kerran kaudessa limerokcia legendseillä Ja saattoi Week 13 olla koko viikko noita mikki hiiri ratoja. Ja muutama kausi sillä ajettiinkin road puolellakin, mutta taisi olla aika vähän osanottajia ☹️
 
No niin nyt on pari viikkoa ajettu tätä iRacingiä ja onhan tämä pirun hyvä. Ei varmaan missään muussa nettipelissä tosiaan ajeta näin puhtaasti ja tiukasti rinta rinnan mutkaan mitä tässä. Tästä on tietysti kiittäminen tuota safety rating-systeemiä.

Melkoisen aikaa vievä peli kyllä valitettavasti enkä tiedä onko tämä perheellisen hommaa ollenkaan? :)


Mutta miten tästä eteenpäin, kun Mazda alkaa olla jo nähty, vaikka kisat ovatkin tiukkoja? Mielellään simulaattorissa ajaisi kuitenkin tehokkaampia autoja mitä ajaa oikeassa elämässä.

Legendsiä voisi kyllä ajaakin mutta sitä ajetaan vain ovaali-radoilla? Jotenkin luulin, että ovaali D-lisenssin saatuani pääsisin normikilpa-radoille noilla. En kyllä muutenkaan ymmärrä yhtään tuota ovaalin kiertämistä millään vehkeellä. Jotkut sitäkin katsovat ihan telkastakin. :rolleyes:


Kai se joku Porsche gt-cup tai IMSA jollain Ferrari GT:llä voisi olla lähinnä omaa kiinnostusta. Pitäisi olla vain lukitut säädöt sillä ei ole aikaa alkaa säätämään autoja. Onkohan sellaista sarjaa edes noissa tehokkaammissa luokissa? Road minulla on C ja SR 3.6.
Kyllähän perheellisellä miehelläkin pitää harrastuksia olla
Itse ajoin yhden kauden Skip Barber formula2000:lla Mazdan jälkeen, oli todella hyvä pikkuformula ajaa ja tiukkoja kisoja oli paljon.
Fixed kisoja (lukitut säädöt) järjestetään BMW M4:lla mikä myöskin varmasti todella hyvä sarja Mazdan jälkeen, suosittelen tutustumaan VRS:ään (Virtual Racing School) kk maksullinen palvelu jossa saa joka viikko vaihtuvia datapaketteja valitsemaansa autoon, sisältää valmiit säädöt, ratatutoriaalit ja telemetriasoftan, iso suositus täältä
 
No niin nyt on pari viikkoa ajettu tätä iRacingiä ja onhan tämä pirun hyvä. Ei varmaan missään muussa nettipelissä tosiaan ajeta näin puhtaasti ja tiukasti rinta rinnan mutkaan mitä tässä. Tästä on tietysti kiittäminen tuota safety rating-systeemiä.

Melkoisen aikaa vievä peli kyllä valitettavasti enkä tiedä onko tämä perheellisen hommaa ollenkaan? :)


Mutta miten tästä eteenpäin, kun Mazda alkaa olla jo nähty, vaikka kisat ovatkin tiukkoja? Mielellään simulaattorissa ajaisi kuitenkin tehokkaampia autoja mitä ajaa oikeassa elämässä.

Legendsiä voisi kyllä ajaakin mutta sitä ajetaan vain ovaali-radoilla? Jotenkin luulin, että ovaali D-lisenssin saatuani pääsisin normikilpa-radoille noilla. En kyllä muutenkaan ymmärrä yhtään tuota ovaalin kiertämistä millään vehkeellä. Jotkut sitäkin katsovat ihan telkastakin. :rolleyes:


Kai se joku Porsche gt-cup tai IMSA jollain Ferrari GT:llä voisi olla lähinnä omaa kiinnostusta. Pitäisi olla vain lukitut säädöt sillä ei ole aikaa alkaa säätämään autoja. Onkohan sellaista sarjaa edes noissa tehokkaammissa luokissa? Road minulla on C ja SR 3.6.


Ruf GT3 Challenge on Fixed setupeilla lähin mitä tuossa haet. Sen yläpuolella ei oikeastaan ole Fixed sarjoja.

Jos pieni rahanmeno ei haittaa niin setuppeja saa ostettua joka viikon kulloisellekin radalle.


Jotain löytyy myös ilmaiseksi foorumeilta ja discordista. Tuo Prosche Cup 911 on haastava ajaa, mutta jos se ei haittaa niin voisi olla hyvä valinta. Autossa ei ole paljoa säädettävää ja hyvällä perus setupilla pärjää pitkälle. Kisat on varsin siistejä.
 
Täältä löytyy iso kasa ilmaisia sääätöjä. Osa on aika vanhoja, jotka eivät välttämättä toimi ilman muokkausta. En tiedä, onko nämä tuon tyypin tekemiä vaiko kerätty foorumilta. iR-foorumin autokohtaisien alueiden ratakeskusteluista löytyy yleensä säätöjä.

 
Ite maksan suosiolla VRS:n seteistä, ovat erittäin hyviä ja helppoja ajaa. On sitä rahaa tyhmempäänkin laitettu.. :smoke:
 
saako ne VRS setupit pitää vaikkei maksakaan enää ?

Tottakai. Mutta iRacingin setit vanhenee kyllä hyvin nopeasti, esim edelliskauden setit ei muokkaamatta enää sellasenaan toimi mutta pienellä hienosäädöllä toki saa vanhoistakin seteistä ajettavia. Vaatii toki että tietää edes vähän mitä tekee.

VRS tarjoaa myös erittäin kattavat analysointityökalut, voit verrata omia kierroksiasi muiden kierroksiin, näet missä jäät jälkeen, jarrutat/kaasutat eri lailla, yms. Sanoisin että joka pennin arvoinen.
 
Nyt mukaan kaikki keitä kiinnostaa osallistua I Racingin spessu eventteihin/endurance kisoihin valmiissa tiimissä, ollaan uusi yhteisö ja tänne voi tulla ajamaan kaikentasoiset kuskit.
 
Syksyllä taas asiallista kilvanajoa tarjolla NASCAR Xfinity luokan kulkineilla. Tällä hetkellä parikymmentä paikkaa vielä vapaana. Ovaali C-lisenssi vaaditaan

XTrellet_S21_poster.png

 
iRacing tulee toki jossain vaiheessa hommattua, 100eur kahdeksi vuodeksi ei paha kun uudet asiakkaat saavat puoleen hintaan.
Tietty se kaikki lisäsisältö sitten tuo hintaa...mutta ei kait niitä kaikkia autoja ja ratoja tarvitse hommata.

Ilmaiscontentilla pääsee hyvin alkuun ja sen kanssa saa jo hyvin käsityksen onko se oma juttu vai ei. Itse en muihin simuihin päin kusekaan enää, on tuo moninpeli vaan yksinkertaisesti ihan helvetin hyvin toimivaa.
Ja vaikka iR contentiin on uponnu reilun 11 vuoden aikana nelinumeroinen summa, niin kun sen jakaa vuosien ajalle ja miettii montako tuntia on tullu pelattua niin ei tuo summa olekaan enää niin paha.. :whistling:
iRacingissa saat myös maksimissaan 10 iDollaria per kausi/40 dollaria vuodessa, kun ajat vähintään 8 viikkoa 12 viikon kaudesta, eli jotain pientä tulee myös takasinpäin aktiiviselle kuskille.

 
Oma jäsenyys hetken tauolla, onko tietoa mitä uusia ratoja tulee AI tuen piiriin ?

Koska uusi season muuten tulee ?
 
Uijui, uusi Corvette olikin toivelistalla! Menee vissiin GTE-luokkaan?

Oma jäsenyys hetken tauolla, onko tietoa mitä uusia ratoja tulee AI tuen piiriin ?

Mitään virallista ei ole AI-sisällön suhteen kuulunut, mutta seuraavassa (tai sitä seuraavassa päivityksessä) pitäisi tulla uutta sisältöä:
Alex Sauders (iRacing staff) sanoi:
This season we are planning on releasing a few more tracks for AI, including one that should get most people very excited! A very large portion of our work this season has been on behavior improvements and new functionality, which I feel like will significantly improve the AI experience. Going forward into next season, our focus is going to be on getting some more cars AI-ready, particularly on the oval side which I'm aware we're light on now. There have been many lessons learned behind-the-scenes to get some of the cars that you all have been asking for ready to turn over to the AI.

Right now the focus is on getting more of our cars and tracks enabled for AI, since we've got such a large catalog to go through!

Alkuperäinen keskustelusäie
Nordschleife!

Koska uusi season muuten tulee ?
2020 S3:n viimeinen viikko menossa eli kahden viikon päästä tiistaina. Seuraava päivitys on 9.9. klo 15:00 alkaen.

Jokohan sitä onlinea kokeilisi S4:lla? TCR Audia voisi kokeilla, varsinkin kun se saa oman sarjansa ilman GT4 Possua.
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan sitä onlinea kokeilisi

Ei kai iRacingia muutoin pelatakaan.. :confused:
En ymmärrä kenelle tuo AI kisailu on muutenkaan tarkoitettu, jos vaan jotain geneeristä konetta vastaan haluaa "kisata" niin on kai siihen olemassa kk-maksuttomiakin autopelejä.
 
Ihan kiva ajettava tuo TCR Audi. Ainoa vika on se että se on etuvetoinen.
Ei se ole vika, se on ominaisuus!

Ei kai iRacingia muutoin pelatakaan.. :confused:
En ymmärrä kenelle tuo AI kisailu on muutenkaan tarkoitettu, jos vaan jotain geneeristä konetta vastaan haluaa "kisata" niin on kai siihen olemassa kk-maksuttomiakin autopelejä.
Itse pidän sitä erinomaisena työkaluna harjoitteluun ja ratojen opetteluun. Ei niin kilpailuhenkisenä en ole oikeastaan edes kaivannut online kisailua. Eikä jää harmittamaan, jos sattuu kilkkaamaan kisassa jonkun pihalle. Hyvin se on ylläpitänyt ajointoa, tosin myös VR-kelkkaan hyppääminen immersioineen on osasyyllinen.
iRacingin AI on puutteistaan huolimatta todella hyvä. Sanoisin että se vastaa paremmin oikean maailman kisaamista, kuin esimerkiksi AMS2:n AI, joka muistuttaa lähinnä online sekoilua T1 kasoineen...
iR-foorumeita mitä olen seurannut, niin moni on palannut iRacingin pariin juuri AI:n takia.
 
Itse pidän sitä erinomaisena työkaluna harjoitteluun ja ratojen opetteluun. Ei niin kilpailuhenkisenä en ole oikeastaan edes kaivannut online kisailua.
Samoja ajatuksia itselläni.
Olen hyvien ajokokemusten perässä ja tarjoaako sen AI vai oikea vastustaja, niin ei ole väliä.
 
Mulle ne parhaat ajokokemukset ja adrenaliiniryöpyt tulee nimenomaan siitä ihmiskuskeja vastaan kisaamisesta, en mä muuten maksaisi tästä 100e/vuosi ja tyytyisin johkin Poo Carsiin tjsp.
 
FisRan Discosta sitten neuvoja alkuun, iRacing on aluksi aika sekava paketti ja paljon asioita tulee eteen mitä ei välttämättä ymmärrä miten hommat toimii.

Oikea nimi suositeltava tuolla koska sillä mennään myös iRacingissa, helpottaa esim kaverikutsujen laittoa. :)

 
Täytyy tutustua, ei ole tuota Discordiakaan tullut koskaan käytettyä.
Josko tänään pääsis jo jollekin radalle testaamaan :)
Mikä ois sellanen TOP1 rata ja auto joka kantsis ekana ostaa?
 
Täytyy tutustua, ei ole tuota Discordiakaan tullut koskaan käytettyä.
Josko tänään pääsis jo jollekin radalle testaamaan :)
Mikä ois sellanen TOP1 rata ja auto joka kantsis ekana ostaa?

Brands Hatch & Skippy eli Skip Barber on allekirjoittaneen makuun mutta luultavasti tulet saamaan viideltä eri vastaajalta viisi erilaista kombinaatiota :)
 
Nordschleife ja Mount Panorama (oma suosikki ACC:ssa) tuli nyt ens alkuun hommattua.
Nyt vaan kovaa treeniä :)
Onhan tää ihan mahtavan tuntuinen peli!
 
Jos aiot ajaa AI-kisaa Nyrressä, niin tarvitset myös Nurburgringin. Ainoa AI-yhteensopiva ratavaihtoehto tällä hetkellä on Nordschleife Combined Gesamtstrecke Long, jotka vaatii molemmat radat. iRacing UI pitää olla myös asennettuna. Linkki löytynee iR-sivuston yläreunasta.

Täältä löytyy tämän hetken iRacing AI-sisältö.


TradingPaintsistä skinit autoihin:
 
Viimeksi muokattu:
Tässä näemä pakko pitää Fanatecin DD-basessa LIN asetusta ON asetuksella, näyttää olevan suositus myös Fanan foorumilla.
Yhdessä kolarissa jo vihlas pahemman kerran olkapäässä ja kerran sivalsi ratin viiksi käteen, ni oli pakko alkaa ratin asetuksia ruuvailemaan pienemmälle.
Monessa pelissä voi säätää erikseen collision FFB asetusta, tässä ei. Vaikka max 20Nm ja strength 6 niin kolarissa se ilmeisesti voi käyttää tuon koko 20 newtonia...siltä se ainakin tuntui LIN asetus OFF:lla.

Tarttee anoa viikko pari lomaa että pääsee kunnolla pelailemaan :)
 
Huomennahan alkaa siis tämän vuoden neloskausi ja kausi kestää sen 12 viikkoa. Joka viikko ajetaan yhtä rataa per sarja ja kisoja voi ajaa niin monta kun kerkiää.
Kannattaa huomioida myös tuo participation program, eli jos ajat vähintään 8 viikkoa, saat siitä krediittejä takasinpäin.
C/D-sarjoista 4 dollaria per kausi ja A/B-sarjoista 7 dollaria. Maksimi on 10 dollaria per kausi eli 40 dollaria vuodessa.


Ei koske AI-kisailua. ;)
 
Huomennahan alkaa siis tämän vuoden neloskausi ja kausi kestää sen 12 viikkoa. Joka viikko ajetaan yhtä rataa per sarja...
Rookie lisenssistä tarttee ensin varmaan päästä eroon?!
Yhden aika-ajon vetäsin Mazdalla, muutama kisa tarttis ajaa ni sais sen D-lisenssin.

Siis ihan mitä tahansa sarjaa ajamalla 8/12 vko:a saa sen 10$ takas?
Pitääkö päästä maaliin että viikko lasketaan hyväksytyksi vai riittääkö että on lähtenyt kisaan :D

Mikähän olis hyvä sarja aloitella?
 
Viimeksi muokattu:
Rookie lisenssistä tarttee ensin varmaan päästä eroon?!
Yhden aika-ajon vetäsin Mazdalla, muutama kisa tarttis ajaa ni sais sen D-lisenssin.

Siis ihan mitä tahansa sarjaa ajamalla 8/12 vko:a saa sen 10$ takas?

Mikähän olis hyvä sarja aloitella?

Rookiesarjoista ei tosiaa saa krediittejä. Sieltä pääsee kyllä nopeasti pois kun vaan ajaa muutaman siistin kisan, että lisenssi nousee D:hen, sitten onkin jo paljon enemmän valinnanvaraa mutta todennäköisesti joutuu myös raottamaan vähän lompakkoa.
Se mikä on hyvä sarja, riippuu vähän kiinnostaako esim openwheelerit vai koppiautot.

Skip Barber pikkuformula on erittäin suosittu D-lisenssin sarja, paljon osallistujia ja auto on todella hauska ajaa.
USF2000, Skippyä jonkin verran tehokkaampi pikkuformula, suosittu sarja vissiin tämäkin.
Sitten on Simlab Challenge joka on multiclass-sarja, autoina Mazda, Jetta, Solstice ja Mustang, varmasti hyvä sarja sekin.
BMW 12.0 Challenge on suosittu myös, autona vain BMW M4 GT4, itse en ole ajanu mutta sarjan aktiivisuuden perusteella varmasti hyvä auto.
Huomenna tosiaan kun kausi alkaa niin näkee sitten ne sarjat, niiden autot ja kauden aikana tarvittavat radat.

Tuolta löytyy S4 schedule josta näkee jokaisen sarjan autot, radat ja lähtöajat: Log in | iRacing.com™ Motorsport Simulations
 
Viimeksi muokattu:
Ite ajan todennäköisesti tuota uutta Audi sarjaa. :) vaikka lisenssi on jo B-tasolle.
 
Sprintit, eli esim. BMW 12.0 Challenge, USF2000 Pure Driving School Formula Sprint ja S4 alkava Ferrari GT3 Challange, vaativat oikeanlaisen asenteen ja vähän henkistä kestävyyttä. Lyhyt kesto, 15 min, aiheuttaa sen, että kuskit alkavat ottamaan isompia riskejä ohituksissa, joka johtaa todennäköisemmin kolareihin, kun alla on tehokas auto. Redditin puolella on aika paljon Sprintteihin liittyvää hajoilua. Parhaimmillaan Sprintitkin ovat hyvää kisaamista.

Skip Barberin lisäksi voisin kuvitella, että uudessa Audi RS3:n Sprint-sarjassa voi olla hyvää kisaamista, koska autot ovat hitaampia ja hallittavampia.

D-lisenssin aikaan ajoin itsekin Sprint-kisoja, ja kyllähän ne melkoisesti kehitti Crash Avoidancea. Hyvästä Crash Avoidancesta on toki hyötyä myös ylemmissä lisenssiluokissa.
 
Ja tokihan on sitten myös dirt ovaali ja rallicross joita voi jauhaa myös. :)
305 Dirt Sprint car on helkkarin hauska auto ajaa ja nuo kuraovaalikisat on suht lyhyitä.
 
Itse tullut myös nyt muutaman viikon Mazdoilla ajeltua ja onhan tämä pirun hauskaa ajeltavaa. Lähdöt on tasaisin ajoin niin hyvää kisaa ei liiaksi tarvitse odotella ja porukka pääasiassa ajaa puhtaasti. Yhden raportoinnin joutunut vasta tekemään (sekin hieman yllättäen suomalaisesta) kun joku päätti tahallaan törmätä kisassa päälle. Mazdoissa ajattelin itse viihtyä hyvän tovin, nämä hitaat autot tuntuu sopivilta omaan nykyiseen taitotasoon. Pikku-formuloihin sitten joskus huvittaisi siirtyä, mutta hinta on sen verta kova, että rajoittaa ainakin vielä vähän ostohaluja.. Löytäisi nyt alkuun edes vauhtia Mazdoissa, tällä hetkellä aika usein tulee spliteissä 3 ja 4 pyörittyä ja jo niissä kärki menee yli sekuntia / kierros liian lujaa. :)

Lisätään vielä sen verran, että uudet renkaat jotka julkaistiin viime viikolla mazdoihin teki ajamisesta omalta osaltani vielä paljon hauskempaa. Aiemmin hanskasta lähtö tapahtui aika yks-kaks, kun nyt pito pysyy paremmin ja korjausliikkeitä on hieman helpompi tehdä. Ei enää pääty läheskään niin moni kisa seinään. Mikäli ei ole Mazdoja hetkeen kokeillut niin suosittelen!
 
Mazdalla hinkkasin kanssa tän illan ja sain D-lisenssin katuradoille.
Voi sitten aloittaa jotain sarjaa heti ekasta viikosta alkaen :)

Mulla taas oli yli puolessa kisoja romurallikuskeja, mutta onneksi joukkoon mahtui kolme todella hyvääkin kisaa.
Paras sijoitus oli 2.
Hauskaa on ja pirun koukuttavaa!

Mulla joka pelissä sama ongelma että en osaa noita säätöjä eli en ymmärrä miten ne vaikuttaa ja minkälaisissa tilanteissa pitää kliksutella mitäkin säätöä.
Noissa Mazdan kisoissa ihmetytti välillä kuinka jotkut meni heittämällä ohi, ihan kuin olisi autossa ollut aivan eri tehot :hmm:
 
Rookiesarjoista pois pääsy on apout parasta mitä alussa voi tehdä. D-lisenssilläkin on Mazdalle kisoja mutta kisojen siisteys on jo paremmalla tasolla.
Monikaan ei nimittäin halua maksaa contentista ja iRacing kokeilut jää monella sinne rookietasolle kunhan siellä on käyty ensin perseilemässä.

Mulla joka pelissä sama ongelma että en osaa noita säätöjä eli en ymmärrä miten ne vaikuttaa ja minkälaisissa tilanteissa pitää kliksutella mitäkin säätöä.
Noissa Mazdan kisoissa ihmetytti välillä kuinka jotkut meni heittämällä ohi, ihan kuin olisi autossa ollut aivan eri tehot :hmm:

Mazdassa on aika vähän säädettävää eikä ne loppujen lopuksi ihan älyttömästi vaikuta lopputulokseen.
Ja jos joku menee heittämällä ohi niin on vaan todennäkösesti saanu edellisestä mutkasta paremman exitin. :)
 
No juu ei ne mutkat mulla todellakaan mennyt aina optimaalisesti että varmaan siitä sitten ja suoralla muiden imusta.

Tuli ostettua jo jonkin verran ratoja ja autoja, pitää jatkossa ostaa sisältöä sen mukaan mitä sarja vaatii.

Mulla pelin laskuri antaa FOV:ksi 50 astetta eli mittaristot tahtoo hävitä.
Käytössä tabletti ja kännykkä mittaristoja varten (en tykkää hudeista ja myös koska OLED-telkku).
Pitäs vaan löytää joku sopiva mittaristo, SimHub ja SimDashboard softille on lisenssit.
 
Huomenna alkaa siis S4 ja näillä lähdetään uuteen kauteen.
Paintit pöllitty häpeilemättä Trading Paintsista. :whistling:

unknown.png


unknown.png
 
eikö VR puoli yhtään houkuttele ?
Hienoa olis, mutta kun ei mun kuuppa kestä sitä :shy:
PSVR oli ja yritin siedättyä GT Sport:lla ja DiRT Rally:lla mutta kun ei niin ei.
Ois tietty joskus kiva päästä PC:llä testaamaan jollain kehittyneemmillä laseilla että tuleeko samat olot.

Huomasin just että ei mulla ollut "oikea" HDR tila päällä, vaan HDRR.
Miksiköhän ACC osaa vaihdella SDR ja HDR välillä, mutta tuntuu että muut pelit ei osaa, vaan pitää ennen peliin menoa käydä kääntämässä Win10 HDR namiska päälle. ACC:ssa sitä ei tarvitse tehdä.
Ei muuten, mutta tuo UI kun hehkuu melko lailla...latausten ajaksi voi tosin napsauttaa alas.
 
Hienoa olis, mutta kun ei mun kuuppa kestä sitä :shy:
PSVR oli ja yritin siedättyä GT Sport:lla ja DiRT Rally:lla mutta kun ei niin ei.
Ois tietty joskus kiva päästä PC:llä testaamaan jollain kehittyneemmillä laseilla että tuleeko samat olot.

Harmin paikka, menee vähän off topicin puolelle mutta lyhyesti, siedättäminen olisi pitänyt aloittaa ehkä hieman kevyemmistä peleistä, DR kun ei sitä ole :)

Jos pääsisit noutamaan Porvoosta, voisin lainata oman Valve Index setin kun itselläni ei ole tällä hetkellä näytönohjainta.
 
Itse pelannut käytännössä kokoajan indexillä. Kokeilin varsin sitten näytöllä. (Lg 38). Oli tunne vähän kuin ois lähtenyt lehmällä raveihin. Varsinkin formula luokkia on kiva vetää indexillä se 144fps.
 
Harmin paikka, menee vähän off topicin puolelle mutta lyhyesti, siedättäminen olisi pitänyt aloittaa ehkä hieman kevyemmistä peleistä, DR kun ei sitä ole :)

Jos pääsisit noutamaan Porvoosta, voisin lainata oman Valve Index setin kun itselläni ei ole tällä hetkellä näytönohjainta.
Astro Bot:n pelasin läpi ilman ongelmia, mutta edes GT Sporttia en pystynyt aivoille siedättämään etteikö minuutin päästä olisi ollut tuskan hikeä ja pitkään jatkuva pahoinvointi.

Kiitos tarjouksesta, mutta en nyt ajatellut ainakaan heti yrittää uudelleen.
 
Tulipahan käytyä online-kisaamassa kahdeksan ja puolen vuoden tauon jälkeen. TCC fixed-sarja, split 3/6 ja sijoitus 7/18. Hyvin näyttää tuossa Touring Car Challenge fixed -sarjassa olevan osallistujia, tänään ollut jo pari kuuden splitin kisaa.
Suu kuivana ja kädet täristen kisaan. Pitää vissiin ottaa perinteiseen tyyliin viskinaukku tai olut ennen kisoja!
AI-harjoittelusta on ollut jotain hyötyä. Vaikka oma ajo alkuun olikin paikoin ihan hukassa, pysyin kuitenkin koko kisan päällystetyllä alueella. Neljä incciä napsahti kuitenkin osallisuudesta kolariin. Pitääkö sinne shikaaniin ensimmäisellä kierroksella työntyä kaikkien yht'aikaa..?

EDIT: Aika-ajo meni viduiksi, näköjään jarrubalanssi palautuu fixed-setupin mukaiseksi (66.1%) erillisen harjoitussession jälkeen. Onneksi huomasin tuon ennen kisaa. Etuvetoinen ei oikein tuolla säädöllä käänny kunnolla mutkaan.
Takajarrun Peak Pressurea ei pysty fixedissä erikseen säätämään kisan aikana, tosin joku oli tutkinut telemetrioita ja todennut sen vaikuttavan vain normaaliin jarrubalanssiin.
 
Viimeksi muokattu:
@Make73
Laskitko FOV:n I Racingin laskurilla?
Joo kyllä.
Paneelin koko 77" (leveys 170cm) ja silmistä paneeliin 180cm.

Otin ens viikoks iRacing loman, ni pääsee paremmin tutustumaan, työ häiritsee pahasti harrastusta kun ilman unia ei jaksa :)

Seasonin sarjataulukossa kun on esim Rookie (4.0) --> Pro/WC (4.0)
niin mitä tuo 4.0 tarkoittaa?

Ilmeisesti noissa rookie sarjoissa kannattaa suosiolla jättäytyä taakse jos mielii nopeampaa lisenssin kehitystä.

Kannattaako V(irtual)R(acing)S(chool) ilmainen ladata eli onko siitä jotain hyötyä?
setups4i.racing:stä latasin kaikki siellä olevat setupit...siihen saakka kun jonain päivänä niitä oppisi itse säätämään.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 674
Viestejä
4 561 871
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom