iRacing

Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Tulipahan käytyä online-kisaamassa kahdeksan ja puolen vuoden tauon jälkeen. TCC fixed-sarja, split 3/6 ja sijoitus 7/18. Hyvin näyttää tuossa Touring Car Challenge fixed -sarjassa olevan osallistujia, tänään ollut jo pari kuuden splitin kisaa.
Joo hauska uusi sarja tämä Touring Car Challenge. Yhden kisan ajoin sijalta 12 > viidenneksi.
Seasonin sarjataulukossa kun on esim Rookie (4.0) --> Pro/WC (4.0)
niin mitä tuo 4.0 tarkoittaa?
Safety Ratingia eli yritä ajaa mahollisimman puhtaasti osumatta mihinkään :D Helppoa ei sekään ole.

Usein saa luvan harjoitella tiettyä auto/rata comboa jos on kontenttia mutta ei vielä ole lisenssiä ajaa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Safety Ratingia eli yritä ajaa mahollisimman puhtaasti osumatta mihinkään :D Helppoa ei sekään ole.

Usein saa luvan harjoitella tiettyä auto/rata comboa jos on kontenttia mutta ei vielä ole lisenssiä ajaa.
Miten voi olla Rookie safety ratingilla 4.0 ?
Mulla nousi eilen 3.55:een, lisenssi nousi D:hen ja SR:ksi tuli 2.55
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Miten voi olla Rookie safety ratingilla 4.0 ?
Mulla nousi eilen 3.55:een, lisenssi nousi D:hen ja SR:ksi tuli 2.55
Tuo Safety Rating 4.0 liittyy enempi siihen että jos ei onnistu nousemaan kauden aikana niin jos sulla on kauden vaihtuessa tuo 4.0 tai korkeampi niin lisenssi nousee mikäli olet ajanut ne vaaditut oliko 4 kisaa kyseisen tason kilpailuja.

Itselläni kävi juuri se vahinko että menin viime viikolla törmäilemään muutamassa kisassa sillä Mazdalla niin putosin B lisenssiltä Ceelle.
Tuo Touring Car Chalenge jota nyt tämän kauden ajan on D lisenssin omaaville ja sitä korkeammalla tasolla ajaville.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Toi Rookie 4.0 on jäänne ajalta ennen fast trackia.
Muinoin siis lisenssipromootiot tapahtuivat vain kausien välissä, nykyään voit ajaa parissa illassa rookiesta A-lisenssin.

Mitä VRSään tulee niin kyllä se on erittäin hyödyllinen, myös ilmaisena. Kerran viikkoon voit verrata omaa ajodataasi huippujen dataan yms mukavaa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Toi Rookie 4.0 on jäänne ajalta ennen fast trackia.
Muinoin siis lisenssipromootiot tapahtuivat vain kausien välissä, nykyään voit ajaa parissa illassa rookiesta A-lisenssin.

Mitä VRSään tulee niin kyllä se on erittäin hyödyllinen, myös ilmaisena. Kerran viikkoon voit verrata omaa ajodataasi huippujen dataan yms mukavaa.
Ok kiitos, tuo selittääkin asian!
ACC:ssa on aika hyvä tuo pisteytysjärjestelmä kun pelkkä varovainen ajo ei riitä, mutta tietty se on tärkein pointti kisoissa ettei pilaa holtittomalla käytöksellä muiden ajoja.

Ok, pitääpä siis asentaa tuo VRS ja tutkailla sen sisältöä.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Niin, onhan iRacingissa myös iRating. Ei riitä että ajat varovasti, jos haluat iRatingin nousuun niin pitäis olla myös nopeutta. ;)
Se Sporting Code kannattaa oikeasti lukaista läpi, siellä on tosi paljon tuikitarkeaa perusinfoa. :)
Voisin itekin lukea, josko siellä olisi jotain mistä ei itekää tiedä.. :hmm:
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Niin, onhan iRacingissa myös iRating. Ei riitä että ajat varovasti, jos haluat iRatingin nousuun niin pitäis olla myös nopeutta. ;)
Ja samalla varoa ettei osu mihinkään. :D Vaikea yhtälö.

Onko sillä muuten isompaa merkitystä jos tulee kahdessa eri kisassa vaikka 6 incident pointsia mutta ne tulee eri syistä?
Toisessa törmäilystä toisessa ulosajoista. Onko tuolla väliä? Kuitenki siellä on joku algoritmi joka tsekkaa koko ajan myös sitä miksi noita incidenttejä tulee.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Jep, tarkoitin lähinnä että Rookie tason kaveri pääsee melko helpolla ajamaan A-lisenssin kisoja.
Vai voiko iRatingia käyttää myös suodattimena osallistujille?

Global Mazda Cup:iin ja kenties Skip Barberiin ajattelin osallistua tässä kohdin.
Ferrari GT3 löytyisi myös, mutta passaan tässä kohdin.
En ole yhtään laskenut contenttien hintaa, mutta samapa tuo. Parin tupakka-askin hinnalla saa uuden radan joka viikko ja ennen niitä askeja meni mulla 7-10 kpl viikossa eli harrastus saa maksaa ;)
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Lisenssillä ei oo mitään tekemistä taidon kanssa. Lisenssi kertoo vain sen kuinka turvallinen kuski olet, noin niinkun periaatteessa.
IRating on sitten se minkä perusteella jaetaan porukka eri splitteihin eli lähtöihin "taidon" perusteella.
Koskaan et joudu ajamaan aloittelijana mitään huippuluokan kuskeja vastaan.
iRating tuleekin näkyviin vasta kun saat D-lisenssin.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Jep, tarkoitin lähinnä että Rookie tason kaveri pääsee melko helpolla ajamaan A-lisenssin kisoja.
Vai voiko iRatingia käyttää myös suodattimena osallistujille?
En tiedä mitä tällä suodattimella tarkoitat mutta Sof (Strengt of field) on se mitä kannattaa tsekata niillä jaetaan jokainen kuski omaan kisaan oman tasoisia vastaan. :)
Tietysti mitä korkeampi iRating sitä korkeampi se myös vastustajilla on. Eli aina saa ajaa oman tasoisiaan vastaan.

Sof on kyseisen lähdön kuskien iRating keskiarvo ennen kisaa. Ja se sitten muuttuu jokaisella riippuen kisasuorituksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Torstaina huolto klo 16:00 eteenpäin. Maken kannattaa hyödyntää testiserveri, joka aukeaa noihin aikoihin ja on auki epämääräisen ajan. Autot kannattaa ladata etukäteen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Tulipahan käytyä online-kisaamassa kahdeksan ja puolen vuoden tauon jälkeen...Suu kuivana ja kädet täristen kisaan...
:D
Joo on siinä eri fiilis kun tietää että jokaisen auton takana on ihminen sitä viemässä.
Ite jännitän eniten sitä että mokailen niin että menee muiden ajot piloille, virheitä tietty sattuu joskus väkisinkin.
Jarrupaikat tuntuu olevan haastavia kun ajetaan kontissa kiinni, jarrutat myöhemmin ja voimakkaammin, niin eikös siellä olla peräkontin verran jo auton sisällä.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
:D
Joo on siinä eri fiilis kun tietää että jokaisen auton takana on ihminen sitä viemässä.
Ite jännitän eniten sitä että mokailen niin että menee muiden ajot piloille, virheitä tietty sattuu joskus väkisinkin.
Jarrupaikat tuntuu olevan haastavia kun ajetaan kontissa kiinni, jarrutat myöhemmin ja voimakkaammin, niin eikös siellä olla peräkontin verran jo auton sisällä.
Niin tämä vai se junamainen virheetön tekoäly.

Siitä tulee osittain se kisaamisen jännitys kun oikeastaan jokainen mutka on mahdollisuus ajaa ulos :D

Eli se edellä oleva voi mennä seinään koska vaan. Tai se oot sinä ite joka menee seinään. :D
Tuo korostuu varsinkin Detroitin radalla. Suhkot nopea ja kapea katurata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Joo hauska uusi sarja tämä Touring Car Challenge. Yhden kisan ajoin sijalta 12 > viidenneksi.
Toisessa kisassa joutuikin 2/6 splittiin, joka meni ihan penkin alle. Palataan takaisin lähtöpisteisiin...

Onko sillä muuten isompaa merkitystä jos tulee kahdessa eri kisassa vaikka 6 incident pointsia mutta ne tulee eri syistä?
Toisessa törmäilystä toisessa ulosajoista. Onko tuolla väliä? Kuitenki siellä on joku algoritmi joka tsekkaa koko ajan myös sitä miksi noita incidenttejä tulee.
Käsittääkseni inssidentin syyllä ei ole mitään merkitystä.

Jarrupaikat tuntuu olevan haastavia kun ajetaan kontissa kiinni, jarrutat myöhemmin ja voimakkaammin, niin eikös siellä olla peräkontin verran jo auton sisällä.
Jarrupaikkoja edellämenijän puskurissa kiinni roikkuessa onkin ollut hyvä treenata AI-kisoissa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Jos Sporting Coden lukeminen tuntuu tylsältä, niin iRacing on tehny myös videosarjan jossa käydään läpi perusjuttuja:

EDIT: soittolistaan on eksyny näköjään asiaa custom spec mapseista joka on suht turhaa infoa jos et ole auton maalauksen opettelusta innostunut.


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Jep, tarkoitin lähinnä että Rookie tason kaveri pääsee melko helpolla ajamaan A-lisenssin kisoja.
Vai voiko iRatingia käyttää myös suodattimena osallistujille?
iRatingia voi käyttäjien järjestämissä harkoissa/kisoissa käyttää suodattamaan osallistuja, mutta iRacing ei sitä ole official kisoissa koskaan tehnyt.

Jos ajat jotain epäsuosittua sarjaa, tai muuten vaan tosi hiljaiseen aikaan jolloin kaikki osallistujat mahtuu samaan splittiin, niin saatat päätyä pelin parhaiden kanssa samaan lähtöön. Tämä on kuitenkin harvinaista.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
IMPC on kärsinyt tuosta, että Splittejä on nykyään vain 2 kiireisimpään aikaa, joten vaihteluvälit iRatingissa ovat suuria. Aiheuttaa erityisesti hämmentäviä kolareita ja toisinaan välimatkat kuskien välillä voi kasvaa suuriksi.

Tämä kausi menee vielä IMPC:ssä, mutta jos suosio ei kasva, niin talviajan alkaessa voisi katsoa korvaavan sarjan.

Ehdoton suosikkini, VRS Sprint, jäi pois tällä kaudella, koska talviaika sotkee kisa-ajankohdat päivän aikatauluihin sopimattomiksi. VRS Sprint on ollut täynnä aivan mahtavaa kisaamista ja kilpailullinen, joten siinä saa vääntää muita sarjoja enemmän, vaikka SoF olisi sama.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Jos official-kisa on merkitty alkavaksi vaikka klo 16:15, ja olen sinne ilmoittautunut, niin voinko "joinata" sinne tuon kellonajan jälkeen (että välttyy tuolta erilliseltä harjoitukselta ja ylimääräiseltä session lataukselta ennen aika-ajoa ja kisaa) vai tulenko hylätyksi?
Weppisivullahan oli muinoin (2012) muistaakseni jopa kello, joka juoksi alaspäin napissa ja se muuttui RACE-napiksi, kun oli aika liittyä kisaa. Käytössä iR UI.

Kisat joissa on erillinen aika-ajosessio, onko yrityksien määrä rajoittamaton, kuten se oli aikoinaan?

nimim. epätietoinen
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Aika-ajoissa on 2 kierrosta.

Jos kesken kierroksen käytät Tow-toimintoa tmv., niin se kierros lasketaan suoritetuksi, vaikka siitä ei tullut aikaa. Silloin menettää myös toisen kierroksen, sillä varikolta lähtiessä saa valkoisen lipun, vaikka siltä kierrokselta ei voi saada aikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Juu, normaalisti kaksi kierrosta, mutta:

Qualifying sessions are typically integrated into each race session however in some instances Stand Alone Qualifying session are available in series that don't use integrated qualifying. These sessions determine the overall weekly qualifying order, which is used to set the starting order, or grid, for each race session. Qualifying times are valid for the entire race week, and drivers may attempt to improve their time as often as they like during the race week. Incidents are recorded during qualifying sessions and factored into each driver's Safety Rating calculation.
Eli vanhaan malliin mennään! Tämä tosin taitaa olla käytössä vain Nordschleife-kisoissa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
iRating laskee mulla nopeammin kuin lehmän häntä...kertoo varmaan jotain tasosta :sori:
Silti kivoja kisoja ollut.
3-4 sarjaa ajan nyt ja niihin hommaan sitten tarvittavat radat.

300$ mennyt nyt viikossa tähän peliin.
Mites säilyykö maksettu sisältö jos joskus pitää vaikka vuoden tauon ja palaa sen jälkeen pelin pariin?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
300$ mennyt nyt viikossa tähän peliin.
Mites säilyykö maksettu sisältö jos joskus pitää vaikka vuoden tauon ja palaa sen jälkeen pelin pariin?
Toki säilyvät :) itse joskus laskin paljonko Iracingiin mennyt niin olihan se toista tonnia mutta tämä jakautuu kaikille näille vuosille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
iRating laskee mulla nopeammin kuin lehmän häntä...kertoo varmaan jotain tasosta :sori:
Kuten joku jossain sanoi "iRating tulee ja iRating menee!"
Vielä kun sen saisi itselleen sisäistettyä ja unohdettua koko iRating! Safety Rating täytyy sentään yrittää pitää hanskassa!
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
55
Jos official-kisa on merkitty alkavaksi vaikka klo 16:15, ja olen sinne ilmoittautunut, niin voinko "joinata" sinne tuon kellonajan jälkeen (että välttyy tuolta erilliseltä harjoitukselta ja ylimääräiseltä session lataukselta ennen aika-ajoa ja kisaa) vai tulenko hylätyksi?
Weppisivullahan oli muinoin (2012) muistaakseni jopa kello, joka juoksi alaspäin napissa ja se muuttui RACE-napiksi, kun oli aika liittyä kisaa. Käytössä iR UI.

Kisat joissa on erillinen aika-ajosessio, onko yrityksien määrä rajoittamaton, kuten se oli aikoinaan?

nimim. epätietoinen
Onnistuu liittyminen. Mazdat alkaa aina tasatunnein ja liityn yleensä pari-kolme minuuttia yli tasan niin pääsee suoraan aika-ajoihin.

@Make73 ajaa melko montaa sarjaa. Itse olen vielä pysytellyt rookie-mazdoissa ja sielläkin kärki menee omaan tasoon nähden lujaa. Tänään aamulla jouduin ykkös-splittiin mukaan ja kärki meni tasaisesti sekunnin / kierros kovempaa vaikka kierros Tsukubassa kestää vain minuutin.. Toisaalta kiva kun vihdoinkin pitää yrittää opetella esimerkiksi jarrutustekniikkaa, mutta toisaalta tuntuu että mistä sitä oikein löytää pidemmillä radoilla vielä 2-3 sekuntia pois ajasta / kierros, että oikeasti alkaa olemaan "hyvissä" ajoissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Onnistuu liittyminen.
Joo, kävin testaamassa tämän A-Mapukka/Nyrre aika-ajoissa (20 min / 1 kierros).
Ilmoittautumisajan jälkeen (olettaen tietenkin että olet sitä ennen ilmoittautunut kisaaan...) rekisteröinti varsinaiseen kisaan tapahtuu uudelleen automaattisesti, jonka jälkeen voi liittyä suoraan kisasessioon (normaalisti 5 min harkka + 8 min / 2 kierrosta aika-ajo + kisa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
@Make73 ajaa melko montaa sarjaa.
Vaihtelu virkistää ja mulla on aikaa tahkoa montaakin sarjaa.
Hiljalleen tuntuu niitä kymmenyksiäkin lähtevän pois :)

Mazda
Ferrari GT3
Skippy
USF2000

Noita nyt alotin tällä viikolla, josko jokaista sais sen 8vko:a kaudesta ajettua.

Kolaritilanteessa kun tie täynnä romua, niin joillain hirmu tarve alkaa ohitella myös muita ja seurauksena lisää romua.
Eikö voi ensin ajaa varovasti kolaripaikan ohi ja sitten jatkaa kisailua :rolleyes:
Muutamakin kisa mennyt tällaisessa piloille vaikka muuten täysin virheetön kisa.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Vaihtelu virkistää ja mulla on aikaa tahkoa montaakin sarjaa.
Hiljalleen tuntuu niitä kymmenyksiäkin lähtevän pois :)

Mazda
Ferrari GT3
Skippy
USF2000

Noita nyt alotin tällä viikolla, josko jokaista sais sen 8vko:a kaudesta ajettua.
Jossain podcastissa joku kuski, joka ajaa kilpaa oikeassa elämässä ja sitten lisäksi virtuaalisesti sanoikin hyvin että "oikeassa elämässä mitä enemmän on rahaa, sitä enemmän voit ajaa ja kehittyä. Mutta simracingissä aika on rahaa"
Itse ajelen formula rellu 2.0. Siinä vaan on niin vähän kisailijoita että 2h välein kisat ja yleensä 2 splittiä. Tai ruuhka aikaab enemmän. Siihen välitunnille aloin taas mazukalla ajaa ja tykästyin kyllä uudestaan kisailuun mazdalla.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Mazda
Ferrari GT3
Skippy
USF2000

Noita nyt alotin tällä viikolla, josko jokaista sais sen 8vko:a kaudesta ajettua.
Aika kova kattaus jos kaikkia meinaat ajella. Itse ajelisin korkeintaan kahta sarjaa ja opettelisin niiden niksit kunnolla. Tossa on nyt niin monta eri tyyppistä autoa että jo pelkkien jarrupaikkojen opettelu on aikamoinen työmaa.
Toki jos aikaa on niin mikäs siinä, itelle ei riittäs aika mitenkää viikossa vetää neljää sarjaa.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Alkuun sitä varmasti ajelee innolla montaa sarjaa, ja vähitellen kirkastunee ajatus siitä, että mitä tykkää ajaa. Taisin itsekin Rookie-kauden jälkeisenä kautena ajaa 4-5 sarjaa. Siitä vähitellen on valikoitunut kiinnostavat 3 sarjaa. Nekin aikalailla painottuvat siten, että autot ovat samankaltaisia tai jopa samalla autolla.

Monen sarjan kanssa aloittaminen on lompakolle vähän rankka, mutta kiittelee myöhemmin, jos jatkaa ajamista, sillä nopeasti tulee kausia, kun ei tarvitse ostaa lisää sisältöä.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Sama mietin, että Makella on aika monta erityyppistä autoa samaan aikaan menossa, kait se on makukysymys.
Itse kun aloitin helmikuussa niin ajoin vaan yhtä autoa (Skippy) jolloin pääsi hyvin sisään I Racingin saloihin.
Nyttenkin kun uusi kausi alkoi ajan vain GT3 , Street stockia ja skippyä toisinaan vain jos hyvä rata sattuu kalenteriin...
Esimerkiksi Audilla (GT3) voi osallistua kahteen eri sarjaan (VRS sprint & IMSA)

Ehkä yksi syy tuohon i ratingin laskuun voi olla juurikin tuo sinun runsas auto/sarjamäärä, ei pääse oikein mitään opettelemaan kunnolla
@Make73
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Joo toki autot on täysin erilaisia, mutta se tekee tästä just hauskaa.
Ei mulla ole tarvetta hioa skilliä jollain tietyllä autolla niin hyväksi kuin ikinä pystyn, riittää että osaan sen tarpeeksi hyvin saadakseni aikaan kunnon kisoja ja olla pilaamatta muiden kisat.

Sain nyt C-luokan lisenssin ja ajoin Skippy kisan ja Mazdalla Nordschleife kisan, tuntuu että tuossa kohdin tulee kisojen laatuun hyppäys.
Ajoin just Skippyllä viikkokisaa ja unohdin että olikin sequentaali (edellisen ajoin mazdalla H-kaaviolla)...no jäin viivalle runkkaamaan vaihteita, onneksi kukaan ajanut päälle. 17. sijalta kirin 4.:ksi 25 kierroksen aikana, oli paras kisa mulla tähän saakka :cool:

Taisin kysellä aiemmin mikä dashboard olisi iRacing:lle hyvä, ihan superhyvä löytyi SimHub:lle
Universal SimHub Dash for iRacing
Ton lisäksi ei muuta tarvitsekaan.
Rahaa ei tarvitse laittaa yhtään, itse kyllä ostin vitosella lisenssin SimHub:lle kuin myös Donatea tuon dashboardin tekijälle vitosella.

Niin ja kyllä se iRating lähti taas nousuun kun pääsi romurallikisoista pois.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Joo toki autot on täysin erilaisia, mutta se tekee tästä just hauskaa.
Ei mulla ole tarvetta hioa skilliä jollain tietyllä autolla niin hyväksi kuin ikinä pystyn, riittää että osaan sen tarpeeksi hyvin saadakseni aikaan kunnon kisoja ja olla pilaamatta muiden kisat.

Sain nyt C-luokan lisenssin ja ajoin Skippy kisan ja Mazdalla Nordschleife kisan, tuntuu että tuossa kohdin tulee kisojen laatuun hyppäys.
Ajoin just Skippyllä viikkokisaa ja unohdin että olikin sequentaali (edellisen ajoin mazdalla H-kaaviolla)...no jäin viivalle runkkaamaan vaihteita, onneksi kukaan ajanut päälle. 17. sijalta kirin 4.:ksi 25 kierroksen aikana, oli paras kisa mulla tähän saakka :cool:

Taisin kysellä aiemmin mikä dashboard olisi iRacing:lle hyvä, ihan superhyvä löytyi SimHub:lle
Universal SimHub Dash for iRacing
Ton lisäksi ei muuta tarvitsekaan.
Rahaa ei tarvitse laittaa yhtään, itse kyllä ostin vitosella lisenssin SimHub:lle kuin myös Donatea tuon dashboardin tekijälle vitosella.

Niin ja kyllä se iRating lähti taas nousuun kun pääsi romurallikisoista pois.
Tietysti jos ei niin tosissaan tuota ajamista ota ja tykkää vain höntsäillä ja pitää hauskaa niin mikäs siinä, kaikki ajaa tyylillään
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Tietysti jos ei niin tosissaan tuota ajamista ota ja tykkää vain höntsäillä ja pitää hauskaa niin mikäs siinä, kaikki ajaa tyylillään
Juu en todellakaan "tosissani", mitä ikinä se tarkoittaakaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Kyllä joutuu sanomaan että itse ajan "tosissani", sen verran löytyy kilpailuhenkisyyttä että haluan mahdollisimman paljon käyttää omasta potentiaalistani että olen ajamiseeni tyytyväinen sekä nautin myös siitä että voin kehittyä ajamisessa.
Kuitenkin tuolla ajetaan omalla nimellä sekä siihen on tullut sijoitettua jo hieman rahaakin, tietysti välillä kaljapäissä esimerkiksi ovaalilla höntsäily on myös ihan jees mutta kyllä pääpiirteittäin haluan ajaa sekä menestyä mahdollisimman hyvin...

Itsekkin olen vielä juuri aloittanut ja haluan ainakin ajatella että kehittymisen varaa on vielä jonkin verran


Itse huomasin omalla ensimmäisellä kokonaisella Skippy kaudella että tuossa 1800 i ratingin hujaikoilla ja siitä ylöspäin kisat parani huomattavasti ( muiden ratakäyttäytyminen)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Aiemmissa harrastuksissa olen huomannut että kun se menee totiseksi, niin hauskuus häviää ennemmin tai myöhemmin.
Toki itsekin nautin siitä kisaamisesta, mutta mulle on sama olenko 5. vai 15. jos on ollut hyvä kisa.
Jos kuuluisi johonkin talliin niin oma pärjääminen olisi muidenkin asia, näin ei kuitenkaan ole eikä tule olemaan omalla kohdalla.
Mut tosiaan kukin tyylillään :smile:

Olen panostanut tähän rahallisesti paljon ja myös ajan paljon, että ehkä joku voi sanoa että otan tämän tosissani :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
Onko tuo @Make73 video vain joku replay? vai onko ne jo pilanneet tuonkin pelin madollisuudella ajaa katolta?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Onko tuo @Make73 video vain joku replay? vai onko ne jo pilanneet tuonkin pelin madollisuudella ajaa katolta?
Replahan se.
@Make73 nyt kun sitten ajelee PC:llä niin ei tartte kuvata ruutua millää puhelimella, jos löytyy esim Nvidian näyttis niin Shadowplaylla vaan tallentaa ja uppailee Youtubeen tai esim Streamableen. Tai sitten imuttelee OBS:n, suht helppo käyttää sekin. ;)
Tollaset puhelintallennukset nyt on vaan aika karseeta katottavaa.. :dead:
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Ahaa. Ite en VR-käyttäjänä moisista tiedä kun graffat pidettävä mediumilla ja kaikki turhat herkut pois että saa sen tasaisen 90fps. :D
Jep :)

Uusimmalla Nvidian ajurilla pitäs HDR taltiointi onnistua, mutta ei ainakaan vielä iRacing:llä.
Joo onhan nuo kameraotokset aika tökeröitä kun tuossakin ikkunan heijastuksia ja kamera heiluu, mutta kunhan nyt täpinöissäni yhden videon nappasin, ei ole tarkoitus niitä alkaa tehtailla ja tyrkyttää nähtäväksi.

Kaksi 12 tunnin pelipäivää peräkkäin alkaa tuntua kropassa, nyt hyvä kun lomaviikko mutta voi olla että töissä ollessa toi mun sarjasetti on tosiaan liian tiukka...no en ota stressiä pelaan sen mitä jaksan :)

Mitäs muut on mieltä WRX:stä iRacing:ssä?
Ainakin tunne on täysin eri mitä aiemmin olen rallycrossia pelaillut, en ole ihan varma tykkääkö vai ei.

Dirt ovaali on hauskaa vaihtelua, mutta ei sitä jaksa alkaa sarjana pelaamaan.
Asfaltti ovaaleissa ei ole päässyt pelaamisen makuun kun viimeistään parin kiekan jälkeen on massiivinen ketjukolari.

Ehkä yksi syy tuohon i ratingin laskuun voi olla juurikin tuo sinun runsas auto/sarjamäärä, ei pääse oikein mitään opettelemaan kunnolla
@Make73
Tuossa em dashboardissa kun näkyy tuo iRating livenä, niin syykin sen laskulle selvisi.
Kun joku otti rajusti takaapäin ekoilla kierroksilla, niin heitin hanskat kehään ja miinusta tuli 40-70 pinnaa/kisa.
Sen sijaan ajamalla kisan loppuun voi päästä vain parilla miinus pisteellä tai jopa kääntyä plussalle.

Varmaan vaikea toteuttaa, mutta tuollaiset selkeät muiden typeryydet pitäisi olla niin ettei niistä itse kärsi SR tai iR laskuna.
On turhan paljon tilanteita kun ajetaan mutkaan kuin raketti toiveissa päästä ohi, mutta tuloksena se ettei ole mitään mahdollisuutta välttää osumaa vaikka kuinka muuten yrittää ajaa varovasti ja huomioida nämä kamikaze ajajat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Aiheeseen liittyen Dave Camilla YouTubessa on ihan hyvä video "Pick Your Battles" tmv.

iRacingissä kehittyy vähitellen silmä sille, että kenen kanssa kannattaa kisata ja kenet päästää helpommin ohi. Jos tunnistaa jonkun kuljettajan riskiksi, niin usein voi olla viisaampaa päästää hänet ohi, sillä luultavasti hän kolaroi myöhemmin. Parhaimmillaan sillä voi pelastaa oman kisan.

Ei toki päde kaikkiin kuljettajiin ja kisoihin, vaan lähinnä yleisenä huomautuksena. Tällä hetkellä IMSA tuntuu olevan pahimmasta päästä, sillä LMP-autojen kuljettajina on ainakin 1,5k - 1,7k välillä paljon kärsimättömiä (luultavasti vähemmän ajaneita), joten he sukeltavat heti kolariin, kun jäävät GT3- tai GTE-auton taakse.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Ihan totta, joskus se takaatuleva pääsee vaan yllättämään vaikka tuota taktiikkaa yrittää käyttääkin.
Parissa vikassa kisassa jätin aika-ajot ajamatta ja ekan kierroksen aikana suurin osa näistä kamikaze ajajista oli jo metsässä...vaan osa tykkää käydä varikolla ja tulla uudestaan säheltämään.
Mut tää kuuluu pelin henkeen, eipä siinä mitään ;)

Jotkut tehneet viestin "I´ll let you go, pass right", pitää laittaa tuo itsekin.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Niin, periaatteessa koskaan ei kannattas jättää kisaa kesken vaan ajaa sitkeästi maaliin, vaikka alussa tulisikin joku kämmi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Niin, periaatteessa koskaan ei kannattas jättää kisaa kesken vaan ajaa sitkeästi maaliin, vaikka alussa tulisikin joku kämmi.
Tuon kun olisi tiennyt heti alussa, niin olisi 500 iRating pistettä enemmän :)
Mut eipä siinä, keräillään tässä tulevien vuosien varrella...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
Ihan totta, joskus se takaatuleva pääsee vaan yllättämään vaikka tuota taktiikkaa yrittää käyttääkin.
Parissa vikassa kisassa jätin aika-ajot ajamatta ja ekan kierroksen aikana suurin osa näistä kamikaze ajajista oli jo metsässä...vaan osa tykkää käydä varikolla ja tulla uudestaan säheltämään.
Mut tää kuuluu pelin henkeen, eipä siinä mitään ;)

Jotkut tehneet viestin "I´ll let you go, pass right", pitää laittaa tuo itsekin.
Multiclassissa kannattaa ajaa vain sitä kisalinjaa, jos hitaammalla classilla liikenteessä.
Näistä viesteistä vain haittaa noissa kisoissa, tulee vain vaaratilanteita.

Sen nopeamman vastuulla tulla ohi turvallisesti
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
300$ mennyt nyt viikossa tähän peliin.
Mites säilyykö maksettu sisältö jos joskus pitää vaikka vuoden tauon ja palaa sen jälkeen pelin pariin?
Itsellä meni kesällä tähän peliin 600$ Seuraus on nyt se että voin tällä hetkellä valita noin 5 sarjasta mitä haluan ajaa kun omistan kaikki radat ja vähintään yhden auton jolla osallistua kyseiseen sarjaan.

Että samassa veneessä ollaan. :D Ohitus on aina ohittajan vastuulla.
Ite jätän usein jopa ohittamatta kun en ole pomminvarma pääseekö ohi ilman osumaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 081
Viestejä
4 191 002
Jäsenet
70 861
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom