- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 11 437
Tuleekohan taaskaan mitään kesätarjousta jo tilaavien vuosihintaan. Ennen oli aina mutta jossain vaiheessa kesätarjoukset hävisi.
Tsemppiä kisaanSe olis taas vuorokauden verran kisaamista edessä tänään, Spa 24h merkeissä ja GT3 autoilla.
Tiimin kanssa lähdetään BMW Z4:llä kisaan, josko sitä taas pyrkisi pitämään auton ehjänä niin maalissa voi olla taas kelpo tulos..
JälkimmäinenMites toi 24h kisa menee? Kaikki kuskit samassa paikassa ja vaihtavat vuoroa penkissä vai onko siinä joku "jokainen kotonaan ja kuski vaihtuu varikkokäynnillä" moodi?
Ei ole mikään pakko käyttää rahaa enempää kuin kuukausimaksun verran. Mazda MX5 cup on suosittu ja hauska, kisat on tiukkoja ja jännittäviä. On siellä muutakin, mutta tuo MX5 varmaan se suosituin. Ja mielestäni turha steamista ostaa, se vain käynnistää steamin kautta sen pelin oman launcherin. -50% lienee paras hinta mitä on ja VR toimii hyvin.Täällä olisi tarkoitus ottaa ekaa kertaa testiin tämä i racing. Oliko tästä mitään huipputarjouksia olemassa, jos kokeilisi 3kk ajan vai onko tuo niiden omilla sivuilla oleva -50% (18 eur) paras?
Ja noiden omilta sivuilta tuo ilmeisesti kannattaa ostaa?
Vielä kertauksena, jos joku voisi selventää niin pystyykö tätä ajamaan tuollaisilla "karkkirahoilla" kunnolla vai alkaako tässä heti armoton rahastus ja joudun laittamaan 50 eur heti lisää ekan viikon jälkeen?
Niin ja ainoastaan VR:nä on tarkoitus pelata mutta sehän tässä ilmeisesti toimii.
Nyt pari päivää tutustuttu tähän ja vähän ristiriitaiset fiilikset. Mazda-kisat ihan jees mutta miksi niitä ajetaan vain tuolla yhdellä rovaaliradalla? Sama homma Legendsien kanssa, ainoa kisa on se ovaali, vaikka olisi kiva päästellä niillä jossain syheröisellä radalla.Ei ole mikään pakko käyttää rahaa enempää kuin kuukausimaksun verran. Mazda MX5 cup on suosittu ja hauska, kisat on tiukkoja ja jännittäviä. On siellä muutakin, mutta tuo MX5 varmaan se suosituin. Ja mielestäni turha steamista ostaa, se vain käynnistää steamin kautta sen pelin oman launcherin. -50% lienee paras hinta mitä on ja VR toimii hyvin.
Rata vaihtuu viikottain, joka ma-ti yönä. Aina ajetaan viikko per rata, koska iRacingin kisakaudet koostuu 12 viikosta joissa kerätään pisteitä, joista 8 parasta jää loppupisteisiin voimaan.Nyt pari päivää tutustuttu tähän ja vähän ristiriitaiset fiilikset. Mazda-kisat ihan jees mutta miksi niitä ajetaan vain tuolla yhdellä rovaaliradalla? Sama homma Legendsien kanssa, ainoa kisa on se ovaali, vaikka olisi kiva päästellä niillä jossain syheröisellä radalla.
Ja onhan tuossa heti rahastuksen maku, kun monia autoja ei pääse kisassa ajamaan, kun pitäisi ostaa ratoja. Ja vissiin kohta kun rating nousee niin "pääsee" ostamaan seuraavaa lisenssiä?
Tein myös vertailua Automobilista 2:seen joka mielestäni on mukavempi ajettava ja siinä vauhti ja jarrutukset tuntuvat aidommilta. AM2 on myös ainakin Rift S:llä mielestäni paremman näköinen grafiikaltaan.
Iracingissa kilpailukausi ja radat etenee kilpailukalenterin mukaan, ratoja ei valita itse. Yhtä rataa kisataan muistaakseni viikko, jonka jälkeen rata vaihtuu. Kisalähtöjä on tunnin välein ja on tuo viikko aikaa kerätä pisteitä. En kyllä yhtään muista miten ne seasonin pisteet lasketaan, joku kokeneempi voinee valaista. Lisenssin korottaminen ei itsessään maksa mitään ja kannattaakin hankkiutua mahdollisimman nopeasti pois siitä "rookie" -luokasta. Rookiet kolaroi ja perseilee eniten, ylemmissä luokissa porukka ajaa nätimmin ja kolaroi vähemmän...Nyt pari päivää tutustuttu tähän ja vähän ristiriitaiset fiilikset. Mazda-kisat ihan jees mutta miksi niitä ajetaan vain tuolla yhdellä rovaaliradalla? Sama homma Legendsien kanssa, ainoa kisa on se ovaali, vaikka olisi kiva päästellä niillä jossain syheröisellä radalla.
Ja onhan tuossa heti rahastuksen maku, kun monia autoja ei pääse kisassa ajamaan, kun pitäisi ostaa ratoja. Ja vissiin kohta kun rating nousee niin "pääsee" ostamaan seuraavaa lisenssiä?
Tein myös vertailua Automobilista 2:seen joka mielestäni on mukavempi ajettava ja siinä vauhti ja jarrutukset tuntuvat aidommilta. AM2 on myös ainakin Rift S:llä mielestäni paremman näköinen grafiikaltaan.
.. Sikäli mikäli tykkää Flinstones-autojen kaltaisista renkaistaIracingin vahvuudet on mielestäni huippuunsa hiottu ajotuntuma
Haluutko avata mitä tällä tarkoitat?.. Sikäli mikäli tykkää Flinstones-autojen kaltaisista renkaista
Kyllä ainakin MX5 Cupissa jyrkissä kaarteissa melkoista syöksymistä sisämutkaan tapahtuu, jos jättää sinne vähääkään tilaa. Eikä niillä mutkaantulovauhdeilla tosiaan pysytä otetuissa sisäkaarteissa.Maksu myös edesauttaa laadukkaita kisoja koska kukaan tuskin viitsii maksaa vain siitä ilosta että pääsee torpedoimaan muita.
Sehän onkin rookiesarja.. Niissä tuota vaan tapahtuu, mutta lisenssin nosto rookiesta D/C:hen onnistuu kyllä nopeasti joten ei siellä kauaa tartte pyöriä.Kyllä ainakin MX5 Cupissa jyrkissä kaarteissa melkoista syöksymistä sisämutkaan tapahtuu, jos jättää sinne vähääkään tilaa. Eikä niillä mutkaantulovauhdeilla tosiaan pysytä otetuissa sisäkaarteissa.
Renkaiden pito on mallinnettu siten, että pitää osata ajaa mahdollisimman lähellä sitä 100%:ia pidon rajaa (kuten aina autourheilussa), mutta ei yhtään yli. Heti jos menet yli niin olet paalissa, koska mitään mahdollisuutta korjata luisuja ei käytännössä ole. Tästä syystä esim. driftaus ei onnistu käytännössä ollenkaan iR:ssä. Todellisuudessa (ja about kaikissa muissa simuissa) voit hieman ylittää sitä 100% pidon rajaa melko turvallisesti ja kontrolloidusti - menetät vaan kierrosaikaa mutta et auton kontrollia. Parhaana esimerkkinä tämän vuoden eSM auto, Cayman GT4. Tuolla autolla ei edes ostosreissu lähikauppaan olisi sujunut turvallisesti vaan kuolema oli läsnä hetikun varikolta siirtyi radan puolelle. Myös monet muissa simuissa suht triviaalit mutkat (130R Suzuka, Blancemont SPA) muuttuvat radan haastavimmiksi paikoiksi kun rengas yhtään ylittää pidon rajan nopeavauhtisessa mutkassa.Haluutko avata mitä tällä tarkoitat?
Toki toki, tätä usein kuulee. Mutta onhan se ansaintamalli aika karu jos miettii, että yhden iR radan hinnalla (~15e. Ferrari 488 GTE ja GT3 pitää ostaa erikseen, re-skinnatut V8 autot erikseen täyteen hintaan ym) sain täysversion ACC:stä (20e), sitten vielä pitää olla voimassa oleva subi että pääsee edes iR ajamaan. Oon ite dumpannu sen 600e+ tonne, mutta en kyllä keksi hirveästi puolusteltavaa tuossa ansaintamallissa kuluttajan näkökulmasta (vaikka toki se pitää pahimmat teinitöhöt poissa, joka toki onnistunee hyvällä Safety rating systeemillä ja moderoinnilla ilmaiseksikin).IRacingin ei kai ole tarkoituskaan olla "peli" joka ostetaan ja pelataan sitten kiireellä läpi ja unohdetaan. Monelle se on puhdas harrastus josta on valmis maksamaan. Samaan tapaan kuin esim kuntosali. Ja salimaksuihin verrattuna suhteellisen edullinen jopa.
Juu ei. Driftailu ei kyl onnistu kuin joillain autoilla ja se on rengasmallin vajavaisuudesta johtuvaa. Mut toi että yhtään yli ei voi ajaa on ihan kakkendaalia. Oon opastanut jokusen rookien tähän hommaan sisään ja ihan järjestään jokaisen suurin ajovirhe on ollut jatkuva renkaan yliajaminen. Ja kun aloittelijat siinä onnistuu niin ei se kauheen vaikeeta ole. Juttu voi olla että sulla on ollut jostain pro jannuilta saatu setuppi autossa. Jos meinaa sen SM:n voittaa ni setin täytyy olla yliohjaava, silloin se yliajaminen tietenkin menee haastavammaksi mut se ei ole rengasmallin vika, vaan setupin ominaisuus. Moneen autoon nopeet setupit on sellasia et perus 3k iR:n kruisija ei sillä turvalliseksi oloaan tunne. Lisää reeniä jos meinaa olla nopea ja ajaa nopeilla seteillä.Renkaiden pito on mallinnettu siten, että pitää osata ajaa mahdollisimman lähellä sitä 100%:ia pidon rajaa (kuten aina autourheilussa), mutta ei yhtään yli. Heti jos menet yli niin olet paalissa, koska mitään mahdollisuutta korjata luisuja ei käytännössä ole. Tästä syystä esim. driftaus ei onnistu käytännössä ollenkaan iR:ssä. Todellisuudessa (ja about kaikissa muissa simuissa) voit hieman ylittää sitä 100% pidon rajaa melko turvallisesti ja kontrolloidusti - menetät vaan kierrosaikaa mutta et auton kontrollia.
On ja hyvin toimii.Onko iRacingissa minkäänlaista VR-tukea ja jos ei, niin onko sen lisäämisestä ollut edes puhetta?
Pelkästään valve indexillä on tullut peliä pelattua. Toimii kyllä loistavasti.Onko iRacingissa minkäänlaista VR-tukea ja jos ei, niin onko sen lisäämisestä ollut edes puhetta?
Nascar avolavaa... mutta entä sitä Nascar-sarjaa? Vai maksaako kaikki autot ja radat ja sarjat erikseen?Ei tarvitse kymmeniä kisoja, rookie sarjoissa riittää kun ajaa puhtaita kisoja( ei osumia muihin) niin saa hyvinkin äkkiä lisenssin nostettua, noin 4 kisaa.
Sitten pääsee jo ajamaan esim nascar avolavaa yms..
Olen valitettavasti huomannut viime aikoina sen että PC:llä pelaaminen on yllättävän kallista. Vaikkakin sillä saa sitten parasta. Juu, täytyy tutkia vielä tätä peliä. Ilmeisesti ratti-polkimet-penkki myös ihan pakollinen.Autot maksaa, radat kerta ostos, ilmaisia ratoja on kyllä myös mukana mutta halpaa tuo ei missään nimessä ole
Damage model näyttää olevan vieläkin lastenkengissä. Nascar Racing 2:sessa on paremmin hajoavat autot.
Uskomatonta menoa. Oikeita Nascar kuljettajia mukana! Täytyy tutustua tähän simulaatio ajamiseen ja sen hintoihin. Laitteisiin, jne.
No nyt näyttää paremmalta.Onko uusi vauriomallinnus vielä käytössä Nasse Cup -autoissa?
iRacing offers many features to the casual and dedicated sim racer alike. Watch videos on this playlist to learn how to create hosted racing sessions, apply setups to your racecar, use the lap time counter, navigate our user menu and more!