iRacing

Pakko kyllä kehua tuota Mersun F1:stä. Pito ja downforce tuntuu käsittämättömältä. GT3 jälkeen on ollut oma työnsä tottua tuohon autoon, mutta viiden kisan jälkeen alkaa olemaan hallussa joten kuten. Jopa yhden voiton sain kaavittua, lähtöpaikka 24.

Romuralliahan tuo on ensimmäisellä kierroksella aina, joten ilman aika-ajoja olen yhtä vaille kaikissa vetänyt! :D
 
Muusta en tiedä mutta tuo Knockhill on aivan järkyttävä rata. Niiku Dave Cameron sano: "voihan sanoo ajaneensa edes"
 
Pakko kyllä kehua tuota Mersun F1:stä. Pito ja downforce tuntuu käsittämättömältä. GT3 jälkeen on ollut oma työnsä tottua tuohon autoon, mutta viiden kisan jälkeen alkaa olemaan hallussa joten kuten. Jopa yhden voiton sain kaavittua, lähtöpaikka 24.

Romuralliahan tuo on ensimmäisellä kierroksella aina, joten ilman aika-ajoja olen yhtä vaille kaikissa vetänyt! :D
Milläs lisenssillä ja millasia kisoja mepelle on? Vähän himottelis taas aktivoitua:)
 
Open setup kalenteri:

1639659574730.png


Fixedissä sama kalenteri mutta kisat apout puolta lyhempiä.
 
Mikäs Knockhillissä mättää? Olis ensi viikolla kalenterissa, mutta pitääkö sittenkin jättää hankkimatta...

Omakohtanen kokemus on että enemmänki mikroautorata kuin gt rata. Todella kapea, heittokanttareilla varustettu 47 sekunnin rata jota ihan kauhea ajaa 20/40min. No onha siinä yks suora jolla voi ohittaa jos joku todella ryssii edellisen mutkan exitin.
 
Omakohtanen kokemus on että enemmänki mikroautorata kuin gt rata. Todella kapea, heittokanttareilla varustettu 47 sekunnin rata jota ihan kauhea ajaa 20/40min. No onha siinä yks suora jolla voi ohittaa jos joku todella ryssii edellisen mutkan exitin.
Sopiskohan pikku formulalle kuitenkin paremmin? USF olis siellä ensi viikolla.
 
Siitä se lähtee. Kohta voikin todeta että ruokahalu kasvaa syödessä ja ennenkun huomaatkaan, olet upottanu contentiin nelinumeroisen summan. :smoke:
 
Ei suoraan iracingiin liity mutta nappasin iracingin kaveriksi steamista koko acc sarjan maltilliseen -60% hintaan.
 
Tarviiko tuossa uuden F1:sen Grand Prix Fixed-sarjassa itse hallinnoida ERS-järjestelmää, vai onko kaikilla päällä koko kisan joku Balanced tms.?
 
Tästä se lähtee, vuoden ensimmäinen 24h kisa.. :drool:

irse-daytona-24-2022-logo-50.png

Finnish Endurance Academy mukana peräti kolmella tiimillä. Oma tiimi lähtee AMG GT3:lla ja laitetaan perinteisesti tavoitteeksi päästä maaliin. :D
Kisaa striimaillaan kyllä joten eikun lauantaina klo 14.30 eteenpäin seuraamaan FEA:n YT-kannulta ströömiä.
 
Tästä se lähtee, vuoden ensimmäinen 24h kisa.. :drool:

irse-daytona-24-2022-logo-50.png

Finnish Endurance Academy mukana peräti kolmella tiimillä. Oma tiimi lähtee AMG GT3:lla ja laitetaan perinteisesti tavoitteeksi päästä maaliin. :D
Kisaa striimaillaan kyllä joten eikun lauantaina klo 14.30 eteenpäin seuraamaan FEA:n YT-kannulta ströömiä.
Jep, täällä kans kovaa reeniä jo! Porsche alla tällä kertaa!

Onnea matkaan! :D
 
Klo 14.30 starttaillaan tosiaa D24h striimiä, striimi pilkotaan 6-8h pätkiin koska Youtube joten jos mitää ei näy niin refreshaa FEAn YT:

 
10 kk ireisinkiä takana. En nyt ala rengasmallinnusta tai mitään muutakaan moittimaan. Tää on ihan ok sen jälkeen kun DD värmeet ostin.
Selkeesti paras simulaattori jos haluaa onlinekisoja ajella. Populaa riittää ja kisat on aina hirveetä vääntöä koska kanssakisailijat on lähtökohtaisesti yhtä hyviä.
Aina ajatellut että 12 vuodessa oppii ajamaan mutta Suomestakin löytyy varmaan 500 parempaa simukuskia. 20 kisaa tällä viikolla Mazda nordschleifea ja täytyy sanoa että simuilu ei tosta paljon hauskemmaksi muutu.
Täytyy vielä sanoa että kun 3-5 bisseä juonnut niin kisat sujui paremmin.
 
Tuliha sitä taas läpsyteltyä Daytonaa 24h ja reilut 700 kierrosta. P10 jäi kouraan ja ilman yhtä typerää Dallaraa oltas oltu melko varmasti top3ssa. :dead:
Menny vähä maku näihin multiclass-kisailuihin kun ei ehlvetti ymmärretä sitä nopeuseroa kahden eri luokan välillä.
Onneks muutaman viikon päästä pääsee sentää kiertää Butthurtia 12h pelkillä GT3:olmosilla. :hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Tuliha sitä taas läpsyteltyä Daytonaa 24h ja reilut 700 kierrosta. P10 jäi kouraan ja ilman yhtä typerää Dallaraa oltas oltu melko varmasti top3ssa. :dead:
Menny vähä maku näihin multiclass-kisailuihin kun ei ehlvetti ymmärretä sitä nopeuseroa kahden eri luokan välillä.
Onneks muutaman viikon päästä pääsee sentää kiertää Butthurtia 12h pelkillä GT3:olmosilla. :hungry:
Meillä päätty kisailu 90 minuutin jälkeen, LMP2 tuli isolla letkalla ohi ja viimeinen jäi katveeseen kuskilla ja osumaa tuli sen verran että 3 minuuttia meatballia ja 20 optionaaleja...

Toisella kertaa allekirjoittanut spinnasi ekalla kierroksella ja minuutin korjailut siinä. Optionaaleja jäi 8 minuutin verran, että auto ei ihan täysin kunnossa ollut. Ekan stintin lopulla lähti lapasesta bussipysäkillä ja moottori poks...

No, ens kerralla uusiksi! :D

Onnittelut maaliin pääsystä Henkka!
 
Kysytäämpäs täältä asiaan perehtyneiltä seuraavaa:

Kasailen tuttavalle simukonetta tähän peliin, näyttistarjonta on mitä on, ja saisin heti koneeseen RX6900XT kortin, mutta sanoivat että peli ei toimi alkuunkaan kunnolla AMD:n korteilla. Onko tää totta vai jotain esson baarissa kuultua legendaa? Itse en siis tunne iRacingia alkuunkaan.

Kiitos etukäteen tietäjille.
 
Kysytäämpäs täältä asiaan perehtyneiltä seuraavaa:

Kasailen tuttavalle simukonetta tähän peliin, näyttistarjonta on mitä on, ja saisin heti koneeseen RX6900XT kortin, mutta sanoivat että peli ei toimi alkuunkaan kunnolla AMD:n korteilla. Onko tää totta vai jotain esson baarissa kuultua legendaa? Itse en siis tunne iRacingia alkuunkaan.

Kiitos etukäteen tietäjille.
Kyllä se toimii, mutta jos on triplat tai VR, niin Nvidia on parempi, koska peli tukee SPS-tekniikkaa.

Voi olla 30% suorituskykyero muuten ns. vastaavilla korteilla.
 
Viimeksi muokattu:
eSM ensimmäinen karsintakisa menossa:


Ärsyttävästi pätkäs striimi (Areena)just sillee, ettei ekaa kierrosta nähnyt.

Lisäksi olisin kyllä kaivannut uusintoja tilanteista välillä.

Kiva kuitenkin, että näkyvyyttä tulee ja taso on jäätävä.
 
Viimeksi muokattu:
Taso on joo kova. Itekin pohdin hetken olisko pitäny osallistua nyt kun tässä on itekin Dallaralla ajanu viimeisen vuoden ja auto on tuttu, samoten kun ratakin.. mutta sit kun näki tuon ekan karsinnan aikoja ni pudotushan sieltä olis tullu.. :D
 
Kohtahan sieltä alkaa tuo iRacingin ja Porschen MM-sarja. Eilisen kisan voittaja Sipilä ja Tuomas Tähtelä nyt ainakin suomalaisista sarjassa mukana.

Aiempina vuosina ainakin on tullut iRacingin omilta some kanavilta kisat.
 
Pari päivää sitten tuli hankittua Thrustmasterin T300RS GT, ja iRacingin myös. Nyt viikonlopun kovan treenin jälkeen sain Mazdoilla ekan paalupaikan, ja voittokin vielä irtosi! Huhhuh, kainalot vieläkin märkinä, on tää kyllä hieno peli parhaimmillaan. Jospa tuolta rookiesta piakkoin saisi itsensä kammettua ulos. Aika romurallia tuntuu välillä olevan, mutta oikeastaan yllätyin että aika siistiä kisaamista on silti ollut toistaiseksi.
 
Sieltähän se tuli, seitsemännen Mazdakisan jälkeen D-lisenssi :). Pitääkin tutustua mihin sitten suuntaisi, nuo Skip Barberit vähän kiinnostelisi.. varmaan pelaajien taso ainakin kovenee jonkun verran.
 
Viimeksi muokattu:
Sieltähän se tuli, seitsemännen Mazdakisan jälkeen D-lisenssi :). Pitääkin tutustua mihin sitten suuntaisi, nuo Skip Barberit vähän kiinnostelisi.. varmaan pelaajien taso ainakin kovenee jonkun verran.
Skippylle vahva suositus. Ajattelin itsekin palata taas sarjaan ensi kaudella, kun on se vaan niin hauska auto kisata.
 
Viime vuonna tuli kastettua varpaita tämän parissa ja nyt VR lasien hommaamisen jälkeen on tullut jälleen aika kisata. Tänään tuli napattua ensimmäinen voitto iRacingissa. Ovaalit ei oikein aiemmin ole kiinnostanut mutta nyt kun päätin kokeilla niin täytyy myöntää että on se paljon muutakin kun vasemmalle kääntymistä. :lol: Kuten kuvasta näkee niin tiukka 33 kierrosta oli. Paalulta aloittanut kilpakumppani roikkui tiukasti perässä mutta sain pidettyä pään kylmänä ja nyt fiilis huikea.

voitto.png
 
Viime vuonna tuli kastettua varpaita tämän parissa ja nyt VR lasien hommaamisen jälkeen on tullut jälleen aika kisata. Tänään tuli napattua ensimmäinen voitto iRacingissa. Ovaalit ei oikein aiemmin ole kiinnostanut mutta nyt kun päätin kokeilla niin täytyy myöntää että on se paljon muutakin kun vasemmalle kääntymistä. :lol: Kuten kuvasta näkee niin tiukka 33 kierrosta oli. Paalulta aloittanut kilpakumppani roikkui tiukasti perässä mutta sain pidettyä pään kylmänä ja nyt fiilis huikea.

voitto.png
Onneksi olkoon ensimmäisestä voitosta!

Itsekkin ajelin tuota USF:ää Phoenixissä ja oli yllättävän hauskaa. En oo pitkään aikaan asfaltti ovaalia ajellut, enkä koskaan open-wheelerillä.

Onkos täällä ovaalia enemmän ajavia, mitä sarjaa suosittelisitte, jos ens kauden haluais vääntää? Arca, trucks, muu?
 
En nyt voi sanoa että sen enempää ajelisin mutta just noi sun mainitsemat trukki ja ARCA on hyviä sarjoja opetteluun. ARCA:ssa ei ole keltaisia et siellä tullaan herkästi kaasu pohjassa kasaan kun muuten kärkipakka karkaa. Trukissa sitten on keltaset, eli siellä pääsee harjoittelemaan ajamista isojen poikien säännöillä.
 
Truckseja tuli ite joskus ajettua paljon, kyllästyin vaan sit siihen punaniska-meininkiin.
Kun olet jostain muualta kuin jenkeistä niin se on yllättävää miten paljon sikaa noissa ovaalikisoissa saa niskaansa kun olettavat ettet ymmärrä ovaalista mitään tai ymmärrä edes kieltä.
Viimeisen päälle Trump supporter laji.
 
Loppuvuodesta tuli itsekkin otettua tähän se 2-vuoden tarjouspaketti, nyt tässä aloitellut ajelemaan Mazdalla ja kohta olisi D-lisenssi kourassa. Pääosin ihan hyviä kisoja tullut mutta on siellä romuakin ollut seassa. Hienoin oli yhdessä kisassa kun autot katosivat ruudulta ja ilmestyivät takaisin miten sattuu, arvo siinä sitten missä ajelevat..

Omassa ajelussa varmaan suurin ongelma on kilpailutilanteissa liiallinen tilan jättäminen, hankala hahmotella yhden ruudun setupilla sivulle niin tarkkaan paljonko siellä on, ACC:ssä on helppoa kun saa sen radarin päälle, mutta tässä ei taida olla vastaavaa?

Seuraavaksi olisi tarkoitus siirtyä Ferrarin GT3:sen rattiin katsomaan millaista menoa siellä on. 911 Cuppikin tuli hankittua, mutta tuolla täytyy kyllä harjoitella ennenkuin lähtee kisoihin mukaan, aika paljon haasteellisempi tuntui olevan kun pikaisesti testaili eilen.
Ajaakos täällä porukka tuota Ferrarin GT3 sarjaa?
 
Loppuvuodesta tuli itsekkin otettua tähän se 2-vuoden tarjouspaketti, nyt tässä aloitellut ajelemaan Mazdalla ja kohta olisi D-lisenssi kourassa. Pääosin ihan hyviä kisoja tullut mutta on siellä romuakin ollut seassa. Hienoin oli yhdessä kisassa kun autot katosivat ruudulta ja ilmestyivät takaisin miten sattuu, arvo siinä sitten missä ajelevat..

Omassa ajelussa varmaan suurin ongelma on kilpailutilanteissa liiallinen tilan jättäminen, hankala hahmotella yhden ruudun setupilla sivulle niin tarkkaan paljonko siellä on, ACC:ssä on helppoa kun saa sen radarin päälle, mutta tässä ei taida olla vastaavaa?

Seuraavaksi olisi tarkoitus siirtyä Ferrarin GT3:sen rattiin katsomaan millaista menoa siellä on. 911 Cuppikin tuli hankittua, mutta tuolla täytyy kyllä harjoitella ennenkuin lähtee kisoihin mukaan, aika paljon haasteellisempi tuntui olevan kun pikaisesti testaili eilen.
Ajaakos täällä porukka tuota Ferrarin GT3 sarjaa?
Hyvä huomioida, että joku auto vilkkuu, niin sillä on yhteysongelma, mutta jos kaikki autot katoaa ruudulta, niin silloin yleensä sinulla itsellä on yhteysongelma. Itellä kävi viimeksi niin kun joku winukan päivitys tai Steam lataus söi yllättäen kaistan.

Ferrari sarja on todella suosittu ainakin, mutta ei varsinaisesti tunnettu siististä kisaamisesta, selityksenä varmaan lyhyet kisat ja alhainen lisenssivaatimus.
 
Hyvä huomioida, että joku auto vilkkuu, niin sillä on yhteysongelma, mutta jos kaikki autot katoaa ruudulta, niin silloin yleensä sinulla itsellä on yhteysongelma. Itellä kävi viimeksi niin kun joku winukan päivitys tai Steam lataus söi yllättäen kaistan.

Ferrari sarja on todella suosittu ainakin, mutta ei varsinaisesti tunnettu siististä kisaamisesta, selityksenä varmaan lyhyet kisat ja alhainen lisenssivaatimus.
Joo, noita oli 2 tai 3 kun vilkkui, eli niillä taisi olla ongelmaa, oma yhteys näytti ihan hyvää tasoa HUDilla.

Joo, täytyy katsoa millaista menoa on, harkita jotain muuta jos on liian romurallia. Täytyy koittaa vaan tuota omaa lisenssiä nostaa niin pääsee valitsemaan vähän enemmän sitten sarjoista.
 
Joo, noita oli 2 tai 3 kun vilkkui, eli niillä taisi olla ongelmaa, oma yhteys näytti ihan hyvää tasoa HUDilla.

Joo, täytyy katsoa millaista menoa on, harkita jotain muuta jos on liian romurallia. Täytyy koittaa vaan tuota omaa lisenssiä nostaa niin pääsee valitsemaan vähän enemmän sitten sarjoista.
IR kun nousee riittävästi, niin alkaa ne mazda kisatkin olemmaan siedettävällä tasolla sen romun suhteen.
 
Joo, noita oli 2 tai 3 kun vilkkui, eli niillä taisi olla ongelmaa, oma yhteys näytti ihan hyvää tasoa HUDilla.

Joo, täytyy katsoa millaista menoa on, harkita jotain muuta jos on liian romurallia. Täytyy koittaa vaan tuota omaa lisenssiä nostaa niin pääsee valitsemaan vähän enemmän sitten sarjoista.
Autonahan se Ferrari on kustannustehokas hankinta, kun tosiaan voi ajaa vaikka mitä muita sarjojakin.
 
Itse pelissä ei, mutta Racelabsissa on.

Kannattaa tutustua myös Romainrob:n dashboardeihin:
Romainrob's collection

Jos pelaa VR:llä, niin OVR Toolkit:llä voi tuoda vaikka kyseisen dashboard:n laseille.
Kiitokset, muulle hudille ei niinkään tarvetta, mutta yhdellä ruudulla kun pelailee niin tuo radar on näppärä, VR:rrääkään kun ei ole. Täytyy tsekata nuo läpi ja katsoa mikä toimisi itselle.
 
Tässä kun innostuu niin tekee mieli painaa ostonappia jokaisen auton kohdalla mutta ehkäpä on hyvä pitää hieman malttia. USF vaikuttaa miellyttävältä peliltä tämän viikon ovaalin ja tulevan viikon radan harjoittelun jälkeen joten tulee varmaan sillä jatkettua pidempäänkin. Tekisi mieli tuohon rinnalle ottaa myös joku toinen sarja vaihteluksi. Onko suosituksia ehkäpä koppiautojen tai täysin ovaalisarjan puolelta? Suosittu skippy löytyy mutta se ei ehkä ole oma juttu kuitenkaan.
 
Tässä kun innostuu niin tekee mieli painaa ostonappia jokaisen auton kohdalla mutta ehkäpä on hyvä pitää hieman malttia. USF vaikuttaa miellyttävältä peliltä tämän viikon ovaalin ja tulevan viikon radan harjoittelun jälkeen joten tulee varmaan sillä jatkettua pidempäänkin. Tekisi mieli tuohon rinnalle ottaa myös joku toinen sarja vaihteluksi. Onko suosituksia ehkäpä koppiautojen tai täysin ovaalisarjan puolelta? Suosittu skippy löytyy mutta se ei ehkä ole oma juttu kuitenkaan.
Ootko Radicalia ajellut? Se on vieläpä ilmanen, joskaan ei toki koppiauto.
 
Tässä kun innostuu niin tekee mieli painaa ostonappia jokaisen auton kohdalla mutta ehkäpä on hyvä pitää hieman malttia. USF vaikuttaa miellyttävältä peliltä tämän viikon ovaalin ja tulevan viikon radan harjoittelun jälkeen joten tulee varmaan sillä jatkettua pidempäänkin. Tekisi mieli tuohon rinnalle ottaa myös joku toinen sarja vaihteluksi. Onko suosituksia ehkäpä koppiautojen tai täysin ovaalisarjan puolelta? Suosittu skippy löytyy mutta se ei ehkä ole oma juttu kuitenkaan.

IMSA Michelin Challengessa on tiukkaa multiclass-vääntöä. GT4 (Porsche Cayman, BMW M4 GT4, McLaren 570S GT4) +TC (Hyundai Elantra, Honda Civic, Audi LMS), kisat 30 min.
 
Ootko Radicalia ajellut? Se on vieläpä ilmanen, joskaan ei toki koppiauto.
Täytyypä ottaa koeajoon, mennyt ohi silmien noita sarjoja selatessa!

IMSA Michelin Challengessa on tiukkaa multiclass-vääntöä. GT4 (Porsche Cayman, BMW M4 GT4, McLaren 570S GT4) +TC (Hyundai Elantra, Honda Civic, Audi LMS), kisat 30 min.
Touring Caria oon katsellut, samalla autolla kun pääsisi kahteen sarjaan ja näyttää ainakin videolla hauskoilta peleiltä. Onko kellään kokemuksia Touring Car Challengen puolelta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom