iRacing

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Tai Fisran, tai FEAn, tai GTFR:n, tai Trellejen... ;)




 
Liittynyt
30.10.2021
Viestejä
16
Tällä viikolla on tullut päästeltyä melkein pelkästään Touring Car Challengea hondalla. Todella hauska vehje viedä radalla ja hyvää kilvanajoa saatu aikaan samantasoisten kuljettajien kanssa. Sijoituksissa useamman kerran oon 2. sijan napannut. Hyvä menestys on toki mahdollistanut pääsyn napsun ylempään splittiin jossa tuntuu ikävän paljon olemaan kuskeja joilla on vauhtia mutta ohittaminen ei onnistu kuin pelti peltiä vasten. :rolleyes:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
547
Nyt on vklp ajeltu Ferrari GT3 Challenge sarjaa ja onhan tuo välillä aikamoista romurallia, ekat 2 kierrosta varsinkin saa yleensä väistellä kolareita. Lisäksi taitaa aika moni ajella yhdellä monitorilla spotterit poistettuna käytöstä, siihen tahtiin on tullut rinnakkain ajaessa porukkaa kylkeen vaikka on pitänyt oman linjansa. Mutta on ihan siistejä ja hyviäkin vääntöjä ollut sijoituksista, itse tuli otettua crewchief ja racelabsi käyttöön, helpottavat huomattavasti yhdellä monitorilla tiukoissa paikoissa ajelemista imo.
Omassa ajossa eniten tulee varmaan virheitä jarrutuksissa kun vetelee lukkoon vahingossa ja mutkat pilalle, noh jospa polkimien vaihdolla saisi tähän parannusta, nykyinen TMX Force setti on mitä on.. Mutta eipä se, matka jatkuu kohti A-lisenssiä ja jospa jossain kohtaa pääsisi ajelemaan vähän enduranceakin tuon 15 minuutin sprintin sijasta.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
147
Ovaaliuunon kokeillut jatkui Arca sarjassa.

Southern National fixed setuppi oli kohtuu loose, mutta onnistuin väistelemään pahimmat wreckit ja pitämään auton radalla, mitä nyt kerran taisin torpata vähän jotain puskuria. Ihan kelpo tulos tuo melkein sata pojoo, mutta enemmän varmaan muiden kolaroinnin ansiota.

Täytyy varmaan truckeja ulkoiluttaa vielä ja SK Modifiediä, ennenkuin päättää mitä ottas kisakaleriin ensi kaudelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Ei menny eilinen Daytona 500 kuin siinä kuuluisassa Strömsössä. Ekat 30 kiekkaa meni siivosti mut sit alko rytisemään kun yksi sankari veti mukanaan liki puoli gridiä..


Klo 17 vois kokeilla vielä uudemman kerran.. :smoke:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
945
Pitkän tauon jälkeen otin tämän taas kokeilumielessä tilaukseen. Ensin vähän monitorilla ja lopulta VR lasit päähän. Sain jälkimmäisellä paljon tasaisempaa kierrosaikaa ja eikun online vääntöä kokeilemaan Ferrarilla.
Mukavaahan tuo oli pitkästä aikaa :thumbsup:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
547
Ferrarilla nyt ajeltu se kolmisen viikkoa ja vähemmän romurallia tuntuu olevan mitä odotin. Eli sinällään ihan positiivista, ja eipä ketään oikein tahallaan ole missään keilannut enemmän ollut tilanteita missä oltu fovin ulkopuolella tms ja vahingossa osuu. Toki mukaan mahtuu näitä, jotka eivät mutkissa jätä tilaa, mutta paha sanoa onko tahallista vai ei. Sitten toki löytyy toisinpäin olevia tapauksia, ajellaan aivan peräkkäin, jätetään ovi auki ja kun siitä menet, niin kisan jälkeen chatissa alkaa itku hullusta ajamisesta.

Tästä kun hiukan vielä saa kokemusta ja vauhtia lisää niin voisi ruveta ajelemaan pidempiä kisoja, onkos täällä antaa vinkkejä mihin suunnata jonkun tiimin löytääkseen? Fisran discordissa näytti olevan joku etsitään tiimiä/kuljettajaa, mutta löytyykös muita suositeltavia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Tästä kun hiukan vielä saa kokemusta ja vauhtia lisää niin voisi ruveta ajelemaan pidempiä kisoja, onkos täällä antaa vinkkejä mihin suunnata jonkun tiimin löytääkseen? Fisran discordissa näytti olevan joku etsitään tiimiä/kuljettajaa, mutta löytyykös muita suositeltavia?
Ei muuta ku FEAn touhuihin mukaan. Ajellaan pääasiassa kaikki iRacingin offikaali-endukisat, mm. European Endurance Series kisat jotka ajetaa 2 viikon välein + toki kaikki pidemmät spessut. Viimeksi eilen ajettiin EES Sebring 6h joka olikin kauden viimenen kisa. Seuraava on varmaa joskus 3 viikon päästä kun uusi kausi alkaa.
FEA on tarkotettu kaiken tasoisille kuskeille ja pyritään siihen että tiimit kasataan aina ensisijaisesti iRatingin mukaan joten periaatteessa aina ajat saman tasoisessa tiimissä ja splitissä. (toki joskus voi olla että tulee vähän sekatiimejä olosuhteiden/ilmojen pakosta)
Vapaamuotoisella kuskiesittelyllä saat kuski-roolin jolla tägäillää sit kisakutsuihin porukkaa ja toki oman nimen käyttö suotavaa muttei pakollista. :)

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Eilen ajeltiin GTFR:n järjestämä Monza 12h endukisa jossa FEA:lta mukana neljä tiimiä, kaksi LMP2 ja kaksi GTE.
Loppuhuipennus oli kyllä huikea, alta viimeisten parin minuutin kierrokset kun FEAn Dallara-tiimit taistelivat podium-sijoituksesta.

 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
39
Näin se vaan on vuosi vierähtänyt ireisingin parissa. Välillä tulee ajeltua 10 kisaa päivässä ja sitten pariin viikkoon ei ollenkaan. Muutama rata ja auto hankittu. Itsellä on se että ottaa aikansa ennen kuin autoon pääsee sisälle ja siten esim F1 jonka ostin jo muutama kuukausi sitten kisat on jäännyt kokonaan väliin.
Omalla kohdalla ei tämä mitenkään kalliiksi tule kun niillä samoilla autoilla ja tutuilla radoilla tulee kisailtua. Kaikkia autoja ja ratoja tuskin tulee ikinä hommattua.
Joskus moittinu ireisingin autojen ajettavuutta verrattuna esim Assetto Corsaan, mutta kai se on mihin tottuu tuntuu hyvältä.
Ei ole kyllä tullut kisailtua kun muutama kisa Asetto Corsaa sen jälkeen kun tämän hankin.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
147
Näin se vaan on vuosi vierähtänyt ireisingin parissa. Välillä tulee ajeltua 10 kisaa päivässä ja sitten pariin viikkoon ei ollenkaan. Muutama rata ja auto hankittu. Itsellä on se että ottaa aikansa ennen kuin autoon pääsee sisälle ja siten esim F1 jonka ostin jo muutama kuukausi sitten kisat on jäännyt kokonaan väliin.
Omalla kohdalla ei tämä mitenkään kalliiksi tule kun niillä samoilla autoilla ja tutuilla radoilla tulee kisailtua. Kaikkia autoja ja ratoja tuskin tulee ikinä hommattua.
Joskus moittinu ireisingin autojen ajettavuutta verrattuna esim Assetto Corsaan, mutta kai se on mihin tottuu tuntuu hyvältä.
Ei ole kyllä tullut kisailtua kun muutama kisa Asetto Corsaa sen jälkeen kun tämän hankin.
Joskus alkuaikoina tuli innostuksissaan hommattua turhia autoja, kun ei aika ja taidot riitä kaikkien ajamiseen kuitenkaan.

Rataostoksia sen sijaan ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut katua, vähemmänkin käytetyt jossakin vaiheessa tulee uudelleen kiertoon.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Tukijäsen
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 159
Pitihän se kokeilla miten taipuu pädillä, kun humblen simu bundelsta sai 3kk ajoaikaa.

MX-5 oli jokseenkin ajettava pädillä, kaikki muut mitä testasin, niin sitten taas ei oikein. Cäddyn kisapeli ctv-s(tai jotain sinne päin) oli aika karu laite, pienikin hutilointi kaasun kanssa ja spinnasi samantien.

Minkälaisia kierrosaikoja porukka saa rattisetillä matukalla Oulton Parkissa? Olisi kiva saada vähän jotain vertailu kohtaa. :) Ei hirveästi tullu treenattua, niin 1.56.960 oli paras veto.

Rattiahan tuo kyllä huutaa, mutta yllättävän kiva kiertää rataa kelloa vastaan matukalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
En ole ihan heti hyppäämässä Paskalaatikon rattiin, mutta webbisaitilta löytää WR-ajat, joista voi kattoa referenssiä. Kannattaa suodattaa sinne esim viimeisen vuoden ajat, koska jollain monta vuotta vanhalla ajalla ei ole enää mitää vertailupohjaa koska rengasfysiikkamuutokset yms.

EDIT: olettaen että Oultonista siis International-layout käytössä, tämän vuoden WR-ajat huitelee jossain 1.49 paikkeilla.

1648284500513.png
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Tukijäsen
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 159
@Henkka77 Tattis, enhän mä joo tollasesta tienny mitään, kun vasta muutaman tunnin tuota ihmetelly. Ohan siinä omassa ajassa sitten vielä parannettavaa reilusti, mutta ei toi oma suoritus nyt ihan huonoimmasta päästä ole sentään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
807
Ratin päivitys miettinnässä ja 99% ajosta on iracingia. Millainen määrä nappeja noissa paremmissa luokissa on tarpeen kisan aikana? Ei välttämättä noihin tulee koskaan päästyä, mutta mielellään huomioisi mahdolliset tulevat tarpeet jo nyt.

Mazda ja Ferrari GT3 challengea (fixed) nyt ajellut ja ainakaan noissa ei vielä tarvitse kuin vaihteita vaihtaa.

Eli mitä noissa C B A lisenssien open kisoissa on tarpeen säädellä kisan aikana?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Ratin päivitys miettinnässä ja 99% ajosta on iracingia. Millainen määrä nappeja noissa paremmissa luokissa on tarpeen kisan aikana? Ei välttämättä noihin tulee koskaan päästyä, mutta mielellään huomioisi mahdolliset tulevat tarpeet jo nyt.

Mazda ja Ferrari GT3 challengea (fixed) nyt ajellut ja ainakaan noissa ei vielä tarvitse kuin vaihteita vaihtaa.

Eli mitä noissa C B A lisenssien open kisoissa on tarpeen säädellä kisan aikana?
Enpä ite säätele oikeestaa yhtää mitää kisan aikana. Black boxien selaus/arvojen muutos, pit limiter, valot, voice ja reset. Siinäpä ne oikeestaan.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
147
Ratin päivitys miettinnässä ja 99% ajosta on iracingia. Millainen määrä nappeja noissa paremmissa luokissa on tarpeen kisan aikana? Ei välttämättä noihin tulee koskaan päästyä, mutta mielellään huomioisi mahdolliset tulevat tarpeet jo nyt.

Mazda ja Ferrari GT3 challengea (fixed) nyt ajellut ja ainakaan noissa ei vielä tarvitse kuin vaihteita vaihtaa.

Eli mitä noissa C B A lisenssien open kisoissa on tarpeen säädellä kisan aikana?
Tuplakytkimellä voi ainakin saada isoa etua paikaltaan lähdöissä (tai paljon takkiin, jos muut käyttää ja ite ei). Toki sen voi vissiin toteuttaa ihan myös napilla, mutta jotenkin kiva fiilis on olla ne läpyskät ja helppo säätää käyttöön.

Jarrubalanssille varmaan on monella käyttöä, vaikken itse sitä juuri säätele. Luiston estolle ja abs:in säädöille ainakin voi kytkimiä laittaa, jos ajaa sellaisella autolla, jossa ne käytössä ja tuntee tarvitsevan, ja DRS tietty.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
547
Enpä ite säätele oikeestaa yhtää mitää kisan aikana. Black boxien selaus/arvojen muutos, pit limiter, valot, voice ja reset. Siinäpä ne oikeestaan.
Pit limiteriäkään ei taida pakosti tarvita jos käyttää automaattista, vai onko tuo estetty jonkun tason jälkeen?
Tuplakytkimellä voi ainakin saada isoa etua paikaltaan lähdöissä (tai paljon takkiin, jos muut käyttää ja ite ei). Toki sen voi vissiin toteuttaa ihan myös napilla, mutta jotenkin kiva fiilis on olla ne läpyskät ja helppo säätää käyttöön.

Jarrubalanssille varmaan on monella käyttöä, vaikken itse sitä juuri säätele. Luiston estolle ja abs:in säädöille ainakin voi kytkimiä laittaa, jos ajaa sellaisella autolla, jossa ne käytössä ja tuntee tarvitsevan, ja DRS tietty.
992 Cuppia tullut nyt ajeltua ja tupla kytkimellä saa lähes joka lähdössä pari sijaa noustua kun saa lähdön osumaan niin paljon helpommin, toki meno varmaan muuttuu jossain kovemman tason kisoissa mutta ainakin näissä sof 1-1.3k onnistuu.

Kivasti muuten hävisi 300 ratingistä tänä vklp kun tullut keilatuksi niin monessa kisassa, tuon cupin kanssa varsinkin porukka vetää aivan älyttömiä yrityksiä ekalla kierroksella ja vaikka noita kuinka koittaa väistellä niin hienosti osuvat silti..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7 701
iR paljon taas puheena tuolla Cotan Nasse-kisan preracessa/pitlanella. Nykyään kyllä paljon noissa lähetyksissä aina puffataan iR:ää/isot nimet kertoo kuinka ajelevat simuja ratatuttuuden saamiseksi yms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
203
Ratin päivitys miettinnässä ja 99% ajosta on iracingia. Millainen määrä nappeja noissa paremmissa luokissa on tarpeen kisan aikana? Ei välttämättä noihin tulee koskaan päästyä, mutta mielellään huomioisi mahdolliset tulevat tarpeet jo nyt.

Mazda ja Ferrari GT3 challengea (fixed) nyt ajellut ja ainakaan noissa ei vielä tarvitse kuin vaihteita vaihtaa.

Eli mitä noissa C B A lisenssien open kisoissa on tarpeen säädellä kisan aikana?
Ajelen pelkästään GT3 autoilla ja minulla on seuraavat bindattuna:
Näkymä oikealle / vasemmalle
Pit limiter
Radio lähetys
Radio mute
Valot
Reset
Brake bias +/-
ABS +/-
TC +/-
TC Off toggle
Blackbox control

iRacingissa voi bindata näppäin yhdistelmiä eri toimintoihin. Esim. käytän radio mutessa "funktiopainiketta" + radio lähetys painiketta. Funktiopainikkeella tarkoitan ratin nappulaa, jolla ei ole muuta tehtävää kuin olla näissä näppäinyhdistelmissä.
Valot hyödylliset, jos haluaa viestiä edellä ajavalle autolle, esim kierroksella ohitettavalle.
BB, TC, ABS säätelen pitemmissä kisoissa rengaskuluman mukaan. TC Off toggle, jos pitää auto saada paikallaan pyöräytettyä. Näistä vain brake biasia voi säätää fixed sarjoissa.
Blackbox controlli "7-way funky switchissä", jolla pystyy kaikkea säätämään tarvittaessa.
Kuten aikaisemmin mainittu, dual clutch on hyödyllinen paikallaan startatessa ja antaa suuren edun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Jos on menossa Assyille tänä viikonloppuna niin siellä olis Securitaksen osastolla Ronin rigi jolla pääsee osallistumaan kilpailuun Porsche RSR/RBR- combolla.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Joko se Kämmäri on saanut tähän renkaan kehitettyä? Mikä olis paras road vehje ottaa hieman tuntumaa?

Kaivoin G25 kellarista esiin ja lähti jopa toimimaan, viimeksi olen kisan ajanut 2012 :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Joko se Kämmäri on saanut tähän renkaan kehitettyä? Mikä olis paras road vehje ottaa hieman tuntumaa?

Kaivoin G25 kellarista esiin ja lähti jopa toimimaan, viimeksi olen kisan ajanut 2012 :lol:
GT3:olmoset sai just hyvän päivityksen. Dallara LMP2 on myös todella suosittu. GTE:t on vähitellen kuolemassa pois.
OW:sta en osaa sanoa kun en ole ajanu mutta kovasti kehuvat uutta Mersun F1-autoa.

Ja jos täällä on hiljaista, johtuu se siitä että kaikki on nykyään Discordissa ;)

 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
147
Joko se Kämmäri on saanut tähän renkaan kehitettyä? Mikä olis paras road vehje ottaa hieman tuntumaa?

Kaivoin G25 kellarista esiin ja lähti jopa toimimaan, viimeksi olen kisan ajanut 2012 :lol:
Radical ringillä, Skippy Lime rockissa, mitä näitä ireiska klassikoita nyt on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
519
Skippy ja Lime Rock ilman shikaania toisiksi paras kombi paras olisi Legendsillä... sääli vain että tuo kombo on vain niin harvoin tarjolla. Ajetaanko muuten tuolla Legendsillä ollenkaan rataa. Ennen oli ainakin yksi viikko kaudesta rata viikko, ja oli myös ihan oma rata sarjakin...ja joskus noita Week13 kisojakin huristeltiin tuolla vehkeellä. Aivan ylivoimaisesti paras vehje noille mikkihiiri radoille :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
807
Välillä tässä tulee kummallisia peräänajoja. Ajan pääasiassa Mazda sarjaa ja nyt uutta D luokan fixed ir-04 sarjaa. Yleensä pääsuoran päässä jotkut vaan ajaa perään. Mielestäni en edes jarruta mitenkään erityisen aikaisin vaan katson youtubesta opasvideon ja pyrin ajamaan niin. Pitäisikö tässä ajaa vain omaa kisaa, ja jättää omaan arvoonsa nämä "that was racing" torpeedot ja toivoa etteivät aja perään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
40
Välillä tässä tulee kummallisia peräänajoja. Ajan pääasiassa Mazda sarjaa ja nyt uutta D luokan fixed ir-04 sarjaa. Yleensä pääsuoran päässä jotkut vaan ajaa perään. Mielestäni en edes jarruta mitenkään erityisen aikaisin vaan katson youtubesta opasvideon ja pyrin ajamaan niin. Pitäisikö tässä ajaa vain omaa kisaa, ja jättää omaan arvoonsa nämä "that was racing" torpeedot ja toivoa etteivät aja perään?
Rookie/alaspliteissä on niitä oman elämänsä Sennoja niin paljon, että mitä nopeammin sieltä pääsee pois niin sen parempi. Varsinkin noissa open wheelereissä jos kolisee, niin yleensä kisa on siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 524
Välillä tässä tulee kummallisia peräänajoja. Ajan pääasiassa Mazda sarjaa ja nyt uutta D luokan fixed ir-04 sarjaa. Yleensä pääsuoran päässä jotkut vaan ajaa perään. Mielestäni en edes jarruta mitenkään erityisen aikaisin vaan katson youtubesta opasvideon ja pyrin ajamaan niin. Pitäisikö tässä ajaa vain omaa kisaa, ja jättää omaan arvoonsa nämä "that was racing" torpeedot ja toivoa etteivät aja perään?
Jos tuo peräänajelu on enemmän sääntö kuin poikkeus niin kyllä melkein väitän että jarrutat normaalia aiemmin eikä peräänajaja odottanu että jarrutat.
VRS:n telemetriatiedot ovat todella hyvä työkalu esim juuri tuollaisen todentamiseen.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
175
Ajattelin vuoden tauon jälkeen alkaa ajelemaan, rattina vanha G27 ja ajelen VR-laseilla (Reverb G2)

Olikos jotain lisäohjelmia/modeja ratille aotuntunan parantamieen tai VR:lle? Tällä hetkellä ei ole mitään ratin softia asennettu.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
147
Ajattelin vuoden tauon jälkeen alkaa ajelemaan, rattina vanha G27 ja ajelen VR-laseilla (Reverb G2)

Olikos jotain lisäohjelmia/modeja ratille aotuntunan parantamieen tai VR:lle? Tällä hetkellä ei ole mitään ratin softia asennettu.
Onhan se irFFB olemassa, mutta parantaako se jotain on vähän kiistanalaista.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
175
Kiitoksia, Assetto Corsan kanssa muistan jotain käyttäneeni, ja se teki ison muutoksen tuntumaan. iRacingissa on taitanut aina ollakkin vakiona hyvä tuntuma.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
39
Vuosi ja risat Iracingiä takana. Olis tietysti toivonut ja luullut että olis parempikin kuski, mut ku ei.
Melkoista vuoristorataa noin niin kuin tunnepohjalta ollu.Yhtenä päivänä luulee olevansa kovempikin kuski kunnes iR putoaa 500 pojoa muutamassa kisassa ja olet valmis myymään ajovehkeet.
Parhaimmillaan tämä on tosi nastaa ja huonoimmillaan hanurista. Ehkä tässä sinnitellään maksettu aika loppuun ja katsellaan sitten vermeitten myyntiä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
170 140
Viestejä
3 145 613
Jäsenet
57 685
Uusin jäsen
Potna

Hinta.fi

Ylös Bottom