iRacing

Tuli nyt alesta ostettua 2 vuoden subu saman tien. Aiemmin taisin 3kk pitää...
Ajatus on taas katsoa nappaako tää ja korkeintaan joku luokka auto/ratoja.

Mitäs jengillä on mennyt hyffee autoihin ja ratoihin?

Älä osta alkuun yhtään mitään. Mazdalla ja parilla muulla ilmaisautolla voi ajaa aika pitkään ennenkun tarttee ostaa mitään. Etkä sitäpaitsi tee niillä mitään ennenkun saat lisenssisi paremmaksi kuin rookie, esim jos F1 haaveilet niin tarttet A-lisenssin. GT-autot, tarttet C-lisenssin, jne.
Syyskuun puolivälissä alkaa vuoden viimeinen kausi jolloin vaihtuu radat sarjoissa ja radat kannattaa muutenkin ostaa paketeissa koska paljousalennukset.
 
Älä osta alkuun yhtään mitään. Mazdalla ja parilla muulla ilmaisautolla voi ajaa aika pitkään ennenkun tarttee ostaa mitään. Etkä sitäpaitsi tee niillä mitään ennenkun saat lisenssisi paremmaksi kuin rookie, esim jos F1 haaveilet niin tarttet A-lisenssin. GT-autot, tarttet C-lisenssin, jne.
Syyskuun puolivälissä alkaa vuoden viimeinen kausi jolloin vaihtuu radat sarjoissa ja radat kannattaa muutenkin ostaa paketeissa koska paljousalennukset.
Joo, näin juuri meinasinkin, Matu, Vee ja Kupla, niillä ne lisut pitää hieroo paremmaksi ennen ostoja.

Tänään tuli säädettyä asetukset ja ajeltuakin vähän. Yks maltillinen kisa Matulla neljänneks..
 
Joo, näin juuri meinasinkin, Matu, Vee ja Kupla, niillä ne lisut pitää hieroo paremmaksi ennen ostoja.

Tänään tuli säädettyä asetukset ja ajeltuakin vähän. Yks maltillinen kisa Matulla neljänneks..
Jos haluaa ja uskaltaa, niin Ferrarillahan pääsee D lisenssillä ajelemaan, kisat toki voi välillä olla aika hirveitä, mutta niin ne kyllä ainakin Mazdallakin on välillä. Samalla Fefellä sitten pääsee muihinkin GT3:sen kisoihin niin ihan kustannustehokas vaihtoehto.
 
Ja sitten tietysti se D lisenssin pakkohankinta, eli Skippy. Sillä pystyi ainakin ennen ajaa "täyden" sarjan noilla ilmaisilla radoilla. (en ole tuota nykyistä ratakiertoa niin tarkkaan katsonut)
 
Ja sitten tietysti se D lisenssin pakkohankinta, eli Skippy. Sillä pystyi ainakin ennen ajaa "täyden" sarjan noilla ilmaisilla radoilla. (en ole tuota nykyistä ratakiertoa niin tarkkaan katsonut)

Nykyään joutuu ostaa osan kauden radoista, hyvä hankinta silti, ei liikaa säätämistä ja joka tunti lähtöjä. Tosin uudempi ir04-pikkuformula tällä hetkellä varmaan vielä kannattavampi hankinta, kun enemmistö ajaa sillä.

Sitten on vielä dirtty ja ovaalit. Huoltokatkoilla pääsee ajaa kaikilla otselleen valmiiksi laataamilla autoilla testiä, joten sitä mahdollisuutta kannattaa käytttää, ennen uusia hankintoja.
 
Minkälaisia kokemuksia on kertynyt OpenXR käytöstä iRacingissa ?
 
En tiedä kun se ei itellä toiminu Viven kanssa. Kai siihe joku fiksi oli mutta en jaksanu alkaa kikkailee joten OpenVR käytin kunnes luovuin VRstä kokonaa tossa reilu kuukaus sitten ja siirryin monitoriajeluun.
Luetun perusteella se ei ole toiminu monella muullakaan.
 
En tiedä kun se ei itellä toiminu Viven kanssa. Kai siihe joku fiksi oli mutta en jaksanu alkaa kikkailee joten OpenVR käytin kunnes luovuin VRstä kokonaa tossa reilu kuukaus sitten ja siirryin monitoriajeluun.
Luetun perusteella se ei ole toiminu monella muullakaan.

Muutaman päivän tässä valmistellut 8kk tauolta palaamista ja aloitellaan niillä asetuksilla jotka todettu toimivaksi ennen taukoa. OpenXR aattelin kyllä pikapuoliin testata koska saanut aika paljon positiivista palautetta. Quest 2 siis itselläni ja näyttö ratkaisuihin ei paluuta enää. Onko sulla triplat vaiko esim. 49" ?
 
49" suw tuli ostettua eikä kyllä ole enää paluuta VRään. Sen verran helpompaa apout kaikki. :D
Ja nopeuttakin tuli vähän lisää.
 
49" suw tuli ostettua eikä kyllä ole enää paluuta VRään. Sen verran helpompaa apout kaikki. :D
Ja nopeuttakin tuli vähän lisää.

Älä sano ei koskaan millekään :) itse aloitin VR touhut aikoinaan DK2 ja testipenkissä on käynyt vuosien varrella muutamatkin 49" mutta aina palattu VR. Samaa mieltä kuitenkin helppoudesta ja yksinkertaisuudesta. Nopeuden suhteen en osaa sanoa mitään mutta eipä oikein väliä kun en kilpaile teikäläisen tavoin laisinkaan muuta kuin AI vastaan.
 
Se on totta, että VR vaatii jollain peleillä vähän kikkailuja enemmän tai vähemmän, mutta ei VR ajelua kyllä monitorilla voi korvata.
Itseltä löytyy siis molemmat VR sekä SUW.
 
S1 2023 pätsiä pukkaa tänään, isoja juttuja tulee mm. BMW V8 Hybrid, Toyota GR86 joka korvaa Pontiac Slowsticen, Magny-Cours, yms yms..



The iRacing annual December update is here! This release includes a huge amount of content and upgrades for 2023 Season 1, which officially starts on December 12th! This season update includes three new cars: BMW M Hybrid V8, Mercedes-AMG W13 E Performance, and Toyota GR86. We have also added two brand new tracks: Lincoln Speedway, and Circuit de Nevers Magny-Cours. Both the Ford Mustang FR500S and Sebring International Raceway have also received complete art updates for a fresh and modern look. Three new Dirt Road track configs have been added between Daytona Rallycross and Dirt Road, and [Legacy] Phoenix Raceway - 2008. The brand new Active Reset feature is now available to help you repeatedly practice any and all of iRacing’s track sections with only a few keystrokes. Our surface simulations on and off the track have been improved with driving line Track Polish modeling and physics-based soft surface modeling. Dozens more tracks now have Start Zones available and starting grids expanded up to 60 racers! The GT3 class also received tire and aerodynamic updates along with increased mass and engine power; these changes bring performance even closer to their real-world counterparts. A new texture layer has been added to all cars that allow for acrylic clear coats to be added to all custom paint schemes. The New Damage Model is now also in effect for GT3 Class Cars and the Dallara P217. Our iRacing AI have been training all autumn long and are ready to fight you for the podium with nine new cars at 23 new track configs. Bring in the new year with style, and welcome to iRacing 2023 Season 1!





Season highlights include:

  • BMW M Hybrid V8
  • Mercedes-AMG W13 E Performance
  • Toyota GR86 [FREE!]
  • Lincoln Speedway
  • Circuit de Nevers Magny-Cours
  • Ford Mustang FR500S - Bumper-to-Bumper Artwork Updates
  • Sebring International Raceway - Complete Track Artwork Overhaul
  • Virginia International Raceway - 2022 Laser Scan Version, Coming Soon! [FREE!]
  • Three New Dirt Road Track Configs: Daytona Rallycross and Dirt Road - Dirt Road Long & Dirt Road Short, and [Legacy] Phoenix Raceway - 2008 - Dirt Road [FREE!]
  • Active Reset feature
  • Track Polish Surface Modeling
  • Soft Surface Modeling
  • Start Zones for dozens more tracks
  • Starting Grids expanded to 60 for dozens more tracks
  • GT3 Class Tires and Vehicle Parameter Updates
  • Acrylic Clear Coat custom paint scheme layer
  • Series Stats & Standings in the iRacing UI
  • New Damage Model for the GT3 Class Cars (Audi R8 LMS GT3, BMW M4 GT3, Ferrari 488 GT3 Evo 2020, Ford GT GT3, Lamborghini Huracán GT3 EVO, McLaren MP4-12C GT3, Mercedes-AMG GT3 2020, Porsche 911 R GT3) and the Dallara P217.
  • AI Racing for nine Cars (BMW M Hybrid V8, Ford Mustang FR500S, Legends Ford '34 Coupe, Legends Ford '34 Coupe - Rookie, Lotus 79, All three NASCAR Classic 1987 Class Cars, and the Toyota GR86)
  • AI Racing at 23 Track Configurations (Atlanta Motor Speedway - Legends Oval - 2008, Autódromo José Carlos Pace - Moto, Barber Motorsports Park - Short A, Brands Hatch Circuit - Indy, Charlotte Motor Speedway - 2018 - Legends Oval, Circuit de Nevers Magny-Cours, Donington Park Racing Circuit - National, Iowa Speedway - Infield Legends, Las Vegas Motor Speedway - Legends Oval, Nürburgring Nordschleife - Industriefahrten, Road America - Bend, Snetterton Circuit - 200 & 300, Sonoma Raceway - ALL non-Rallycross configs, Texas Motor Speedway - Oval & Legends Oval, [Legacy] Charlotte Motor Speedway - 2008 - Legends Oval, [Legacy] Kentucky Motor Speedway - 2011 - Legends, [Legacy] Texas Motor Speedway - 2009 - Legends Oval)
  • Hundreds of freshly crafted artisanal official iRacing vehicle setups




Visit our 2023 Season 1 features page here: https://www.iracing.com/seasons/2023-s1/
 
Lainattu Fisran Discordista:

FiSRA Viikkokilpailut

Kiinnostaisiko kilvanajo rennommalla otteella ilman ilmoittautumisia, lisenssejä, kilpailulähetyksiä ja pistetilanteesta stressaamista? Saammeko esitellä: FiSRA Viikkokilpailut!

Uudessa formaatissa kilpailuja ajetaan kerran viikossa, ja mukaan pääsee kaikki suomalaiset kilpailemisesta kiinnostuneet kuljettajat. Emme vaadi ilmoittautumisia, jäsenyyksiä tai lisenssejä eikä tarvitse lähetellä maalauksia tai huolehtia kuskikameroista, sillä kilpailuista ei tehdä minkäänlaista virallista lähetystä. Kilpailuihin pääsee kilpailuserverin alkaessa jokainen kiinnostunut kunnes kilpailuserveri on täynnä. On myös erittäin hienoa, ei pakollista, jos mahdollisimman moni liittyisi kilpailujen ajaksi FiSRA:n discord palvelimella "viikkokilpailut" -nimiselle puhekanavalle jossa kuljettajat voi rennolla otteella keskustella kilpailuista, auttaa tai saada apua mahdollisiin ongelmiin taikka muuten vaan tutustua kilpakumppaneihin paremmin.

Emme tuomaroi kilpailuja aktiivisesti, emmekä jaa normaaleista kolaritilanteista minkäänlaisia rangaistuksia, vaan toivomme että jokainen ajaa toiset kuljettajat huomioon ottaen ja muita kunnioittavasti, ja mahdolliset kolaritilanteet selvitetään hyvässä hengessä keskenään. Jos kilpailuissa tai keskustelukanavilla esiintyy tahallista kolarointia, jatkuvaa kolarointia tai muuta epäasiallista käytöstä, puutumme tilanteeseen esimerkiksi estämällä kuljettajan osallistumisen kilpailuhin jatkossa.
[20.55]
- Kilpailut ajetaan joka viikko tiistaina kello 19.00 alkaen. Kilpailutapahtuman kesto vaihtelee kilpailuformaatista riippuen, mutta pääsääntöisesti pyrimme suunnittelemaan kilpailut siten että kilpailu loppuisi noin kello 21.00
- Kilpailuissa käytettävät autot ja radat sekä tarkempi kilpailuformaatti salasanoineen julkaistaan aina kilpailu edeltävänä perjantaina.
- Kilpailut ajetaan alkuun iRacingilla. Otamme mahdollisesti jossain vaiheessa mukaan myös muilla alustoilla ajettavia kilpailuja.

Viikkokilpalut sopii erittäin hyvin niin aloittelijoille kuin kokeneimmillekkin kuskeille, joten toivotammekin jokaisen kiinnostuneen erittäin tervetulleeksi kilpailuihin!


FiSRA Viikkokilpailut - 1. viikkokilpailu - 6.12.2022

Ajankohta: 6.12.2022 kello 19.00
Alusta: iRacing
Auto: Toyota GR86 Cup
Rata: Tsukuba Circuit - 2000 Full
Maksimi kuskimäärä: 60
Sää ja virtuaalinen ajankohta: Dynaaminen sää, ajankohta afternoon default

Formaatti:
- 50 min harjoitukset
- 10 min aika-ajo, lone
- 1. 20 min kilpailu
- 2. 20 min kilpailu, lähtöjärjestys ensimmäisen kilpailun tulosten mukaan
- 3. 20 min kilpailu, lähtöjärjestys käännetty toisen kilpailun tulosten mukaan eli toisen kilpailun viimeinen starttaa ensimmäisenä jne.

Salasana: jalkapallo

HUOM! Kilpailupäivänä on myös iRacingin kausipäivitys. Jos iRacingin servut ei ole noussut ylös kello 19 mennessä mutta nousee ennen kello 20, aloitamme servun mahdollisimman pian servujen nousun jälkeen. Jos servut ei ole noussut kello 20 mennessä, siirrämme kilpailun keskiviikkoon kello 19.00

EDIT:


FiSRA Viikkokilpailut - 1. viikkokilpailu - 6.12.2022

1. viikkokilpailu on siirretty keskviikolle 7.12. kello 19.00 iRacingin venyneen kausipäivityksen vuoksi


 
Viimeksi muokattu:
Tuli nyt melkein 10 vuoden tauon jälkeen kaivettua vanhat ajokamat hyllystä ja ostettua alkuun kuukauden subi, josko innostusta näin talvella löytyis.

Kamalasti on uutta tullut, ainakin autojen ja ratojen muodossa, näyttäs palavan jokunen euro jos haluaa jonkun sarjan kokonaisuudessa kurvailla. Myös mitä nyt testaillut pari iltaa ihan offlinessä, on tuntuma ehkä ulkomuistista vähän anteeksi antavampi mitä se oli silloin joskus aikanaan, mikä on kyllä ihan positiivinen asia, ja ihan mukavalta ajelu tuntui.

Pari yleiskysymystä silti kun ei ihan kaikkea tietoaa saa kaiveltua, varsinkin kun S1 (?) on vasta alkamassa ja viikko 13 käynnissä.

Mitkä on roadi puolella suosituimmat sarjat?

Silloin kuin lopettelin muistelen että GT3 oli aika suosittua, itse en silti jotenkin niihin syttynyt, ajoin paljon C-spec ruffilla, mutta sen on tainnut ehkä nuo oikeat porschet korvata ja sellaisen voisi ehkä ostaa jos niille on kisoja. C6R:llä tuli myös ajeltua jossain yhdistelmä sarjassa, mutta ylipäätään tuollaiset keskinopeat koppiautot voisi alkuun kiinnostaa.

Ovaalia tuli myös ajettua kohtuu paljon, siinä ajattelin Trukkia ajella, vissiin C-fixed trukki on edelleen suosittu?

Vanha ratti on thrustmasterin TX, ja Fanatekin jotkut vanhat load cell polkimet, rattia tekis mieli päivittää DD ratiksi, ihan mielenkiinnostakin. Mozan R9 miettinyt, ehkä sellainen vuoden vaihteessa vois lähtee tilaukseen jos tää homma nyt lähtee taas laukalle :rofl:
 
Tuli nyt melkein 10 vuoden tauon jälkeen kaivettua vanhat ajokamat hyllystä ja ostettua alkuun kuukauden subi, josko innostusta näin talvella löytyis.

Kamalasti on uutta tullut, ainakin autojen ja ratojen muodossa, näyttäs palavan jokunen euro jos haluaa jonkun sarjan kokonaisuudessa kurvailla. Myös mitä nyt testaillut pari iltaa ihan offlinessä, on tuntuma ehkä ulkomuistista vähän anteeksi antavampi mitä se oli silloin joskus aikanaan, mikä on kyllä ihan positiivinen asia, ja ihan mukavalta ajelu tuntui.

Pari yleiskysymystä silti kun ei ihan kaikkea tietoaa saa kaiveltua, varsinkin kun S1 (?) on vasta alkamassa ja viikko 13 käynnissä.

Mitkä on roadi puolella suosituimmat sarjat?

Silloin kuin lopettelin muistelen että GT3 oli aika suosittua, itse en silti jotenkin niihin syttynyt, ajoin paljon C-spec ruffilla, mutta sen on tainnut ehkä nuo oikeat porschet korvata ja sellaisen voisi ehkä ostaa jos niille on kisoja. C6R:llä tuli myös ajeltua jossain yhdistelmä sarjassa, mutta ylipäätään tuollaiset keskinopeat koppiautot voisi alkuun kiinnostaa.

Ovaalia tuli myös ajettua kohtuu paljon, siinä ajattelin Trukkia ajella, vissiin C-fixed trukki on edelleen suosittu?

Vanha ratti on thrustmasterin TX, ja Fanatekin jotkut vanhat load cell polkimet, rattia tekis mieli päivittää DD ratiksi, ihan mielenkiinnostakin. Mozan R9 miettinyt, ehkä sellainen vuoden vaihteessa vois lähtee tilaukseen jos tää homma nyt lähtee taas laukalle :rofl:

Katuratasarjoista selvästi suosituimpia rookie-sarjojen jälkeen ovat GT3- (Ferrari Challenge, GT Sprint VRS ja GT3 Fanatec Challenge) ja GT4-sarjat. GT4-sarjoissa kisaamisen laatu on heikompaa. IMSA myös hyvin suosittu ja uusi LMDh-auto varmasti nostaa sarjan suosiota tulevalle kaudelle. GT3-kuskeilla voi olla tekemistä väistellä LMP2 autoja ohittelevia LMDh-kuskeja. Porsche Cup myös viime aikoina suosittu, joskin suosio vaihtelee viikkojen välillä. F3- ja F4-sarjat myös suosittuja. F4-sarja ymmärtääkseni myös aika romurallia. Tulevalle kaudelle GT3- ja LMP2-autoihin tuli uudet renkaat, jotka vaikuttavat kuluneen viikon perusteella teettävän paljon ongelmia kuljettajille. Uusi Toyota GR86 auto vaikuttaa erittäin onnistuneelta autolta ja sarja tulee varmasti keräämään suosiota auton ollessa ilmainen.

C-Fixed truckit ovat ymmärtääkseni suosittuja. Superspeedway-viikoilla myös katuratakuskit tulevat nauttimaan kaaoksesta.

Katuratasarjoja ajoi menneellä kaudella yhteensä noin 90 000 kuskia, joten kisoja löytyy suosituimmissa sarjoissa ympäri vuorokauden.

Tsemppiä tulevaan kauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Täältä voi vähän kattella mikä on sarjojen "käyttöaste" per viikko.


Itekin tein "comebackin" reilu pari vuotta sitten, 8 vuoden tauon jälkeen ja sen jälkeen homma lähtikin vähän laukalle kun vanha sotaratsu DFGT sai väistyä Fana CSLn tieltä ja tuon myötä myös pöytäajelu vaihtui kunnon alurigiin. Syksyllä vaihtui VR-ajelutkin suwiin. :D
Hattivattirattia sit joskus kun lakkaa köyhtymästä. :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin tuli aloteltua keväällä uudelleen semmosen 10 vuoden tauon jälkeen. Ennen oli pöytä, toimistotuoli, G25 ja nyt alurigi, triplat, SC2 Pro DD. Lompakko huutaa armoa :rofl: Kunnon vehkeillä tämä on kyllä huomattavasti mukavampaa, ja kun upgradee jotain, niin kannattaa ostaa kerralla kunnollista, koska nälkä kasvaa syödessä.
 
Kiitoksia vastauksista.

Official kisoja varmaan on yleisesti ottaen muutenkin huomattavasti enemmän mitä niitä oli joskus 12,13,14 vuosina kun tuli ajeltua. Käyttäjien määrä näyttäisi olevan aikapaljon isompi mitä se silloin oli, hyvä vaan niin ei tarvi keskenään kisata.

Dedikoitu rigi olisi tietysti mukava, mutta kun konetta tarvii kaikkeen muuhunkin käyttöön niin mennään nyt toistaiseksi pöytäviritelmällä.
 
Tuore simracing harrastaja tässä terve.

Miksi tämä vanha peli on niin suosittu? Olen ymmärtänyt, että fysiikatkaan eivät ole mitään parasta luokkaa ja kaikki on kallista vrt. muut kilpailevat pelit. Kiinnostaa kuulla mikä tässä viehättää ja kannattaako tätä koittaa? Tällä hetkellä kirjastossa on AC ja AMS2.
 
Tuore simracing harrastaja tässä terve.

Miksi tämä vanha peli on niin suosittu? Olen ymmärtänyt, että fysiikatkaan eivät ole mitään parasta luokkaa ja kaikki on kallista vrt. muut kilpailevat pelit. Kiinnostaa kuulla mikä tässä viehättää ja kannattaako tätä koittaa? Tällä hetkellä kirjastossa on AC ja AMS2.

Kun moninpeli ja systeemit sen ympärillä vaan toimii. Plus SR ja iR systeemit jotka pitää kisailun pääasiallisesti siistinä. Itelle plussa myös oman nimen käyttö, ettei radalla tartte ajaa ketään "Turbopenis666":ta vastaan.
Ei fysiikoissa mitään vikaa ole imo, toki graffaengine nyt ei ole samaa luokkaa nykypäivän autosimujen kanssa mutta ei iRacing missään nimessä huonon näköinen peli ole, päinvastoin ikäisekseen oikein nätti.
Kalleus taas on hyvin subjektiivinen asia. ;)
 
Juu, jos haluaa ajaa kilpaa vaivattomasti muiden kanssa radalla, laajalla valikoimalla eri luokkia, niin reiska on edelleen yksi parhaista, mutta jos tykkää enempi revitellä, tai keskittyy yhteen luokkaan ja tykkää modailla, niin sitten suunta muualle.

Fysiikassa on edelleen puuteensa, mutta missäpä ei, kun ruvetaan tarpeeksi tarkasti tutkailemaan. Tuntuma autoon on silti välitön ja rattituntuma erittäin tarkka, kaikki ratojen pomput välittyy myös hyvin. Iracingissa asiat simuloidaan aina tietyllä tasolla, eikä koiteta korjata fysiikan vastaisella koodilla, vaikka sillä saisi helpommin korjattua tietyt puutteet. Peliä lisäksi kehitetään jatkuvasti ja päivityksiä tulee säännöllisesti.

Lisäksi modaamattomuus on lopulta iraicingin vahvuus, kaikki ajaa isolta osin samanlaisella setillä ja sisällön laatu on varsin tasaista ja aktiivisia kuskeja riittää moneen sarjaan hyvin.

Eli on reiskassa omat puutteensa, mutta sillä on myös erinomaiset vahvuudet.
 
Ja sitten tietysti se suomiskene.. kun on erinäisiä eventtejä, liigoja, sarjoja, sun muita aika monelta eri taholta. Fisra, Trellet, GTFR joten ajamista piisaa jo pelkässä suomiskenessä.
Ja nythän esim Fisra pisti pystyyn viikkokisat, joita ajetaan pääsääntöisesti ilmaiskontentilla, toki joitain poikkeuksia tulee varmasti olemaan. Näihin viikkokisoihin voi vaan hypätä mukaan hetken mielijohteesta, ei tartte mitään ilmoja tai rekkauksia mihinkään eikä vaadi päivien reeniä.
Ideana siis matalan osallistumiskynnyksen pikakisat joka viikko.
 
Iracingia pelaamatta olen ymmärtänyt että jos haluaa pelata netissä tuntemattomien kanssa koska haluaa niin se on ainoa järkevä vaihtoehto koska muualla ei ole toivoa siististä kisaamisesta. Jos haluaa johonkin liigaan tai sarjaan osallistua joka järjestetään tiettyy aikaan niin sitten löytyy muistakin peleistä vaihtoehtoja.
 
Mun mielestä Iracingissä on selvästi paras ajotuntuma tällähetkellä. Uusinta päivitystä en ole vielä kokeillut, mutta ainakin edellisellä oli vielä todella kiva ajaa ”limiitillä” eikä agressiivisella ajotyylillä ollut kokoajan metsässä.
Tämä siis asfaltilla kisaaminen.
Rallycrossista en niinkään pidä ja ilmeisesti se onkin taas hiipumaan päin. Radat tylsiä jenkkiratoja ja sutimista pitää välttää mahdollisimman paljon. Kaukana rallicrossin touhusta. Kontaktia ei käytännössä pysty järkevästi ottamaan jne.
 
Steamin joulualessa nyt 1kk 3,73e, 6kk 15,63e ja 12kk 25,79e eli kohtuuhalvalla pääsee nyt kokeilemaan. Pitäisikö melkein tuo 1kk kokeilla vuosien tauon jälkeen...

Näköjään suoraan iRacingin sivujen kauttakin on jotain aleja, muttei ihan yhtä hyviä.
 
Huhun mukaan FiSRA:lla on kolmen kuukauden koodeja jaossa uusille iR-tileille... Kandee kysellä FiSRA:n Discordista.
 
Steamin joulualessa nyt 1kk 3,73e, 6kk 15,63e ja 12kk 25,79e eli kohtuuhalvalla pääsee nyt kokeilemaan. Pitäisikö melkein tuo 1kk kokeilla vuosien tauon jälkeen...

Näköjään suoraan iRacingin sivujen kauttakin on jotain aleja, muttei ihan yhtä hyviä.

Suosittelen ottamaan iRacingin omien sivujen kautta. Jos ostat Steamista, joudut jatkossa ostamaa jatkosubit aina myös sieltä.
Mutta jos sulla on joskus ollu acco, parempi elvyttää se henkiin kuin ostaa uusi, jos oot ostanu alkuperäselle accolle contentia niin ne on sen nimissä sit.
Plus kaikki statsit on accokohtaisia.
Muutenkin simppelimpää kun jättää sen Steamin välistä pois, uusille kuskeille on tiettävästi melkei aina voimassa noi alehinnat, eikä esim tuo kuukauden kokeilu ny ketää vararikkoon vie.
Ehkä sitten voi olla lähellä kun tämä vie pikkusormen myötä koko käden ja alkaa contentia haalimaan.. :D
 
Iracingia pelaamatta olen ymmärtänyt että jos haluaa pelata netissä tuntemattomien kanssa koska haluaa niin se on ainoa järkevä vaihtoehto koska muualla ei ole toivoa siististä kisaamisesta. Jos haluaa johonkin liigaan tai sarjaan osallistua joka järjestetään tiettyy aikaan niin sitten löytyy muistakin peleistä vaihtoehtoja.

Lowfuelmotorsport tarjoaa samaa (aikataulutettuja kisoja, oman tasoiset vastustajat jne.) muihin peleihin, ainakin ACC:n kanssa toimii ihan hyvin kun pelaajia suht paljon. Iracingin onlinesysteemissäkin vähän se ongelma että moneen sarjaan ei kuskeja riitä niin paljoa että rankingsysteemit rajaisi pahimmat törttöilijät pois, suosituimmissa toki toimii ihan ok.
 
Iracingia pelaamatta olen ymmärtänyt että jos haluaa pelata netissä tuntemattomien kanssa koska haluaa niin se on ainoa järkevä vaihtoehto koska muualla ei ole toivoa siististä kisaamisesta.

Kyllä ne vähemmän siistit kuskit löytyvät myös iRacingista, omallekin kohdalle osunut jo muutama ei niin mairitteleva kisa vaikka lähtöjä vajaa 50. Toki osa puhtaita vahinkoja, mutta kyllä se silti vatuttaa kun oma kisa pilalla toisen törttöilyn vuoksi usein jo ensimmäisellä tai toisella kierroksella.
Tuskinpa täydellistä peliä onkaan tässä mielessä niin kauan kun ko ihmistyypit öyhöttävät joka rakoon ajattelematta kokonaisuutta.

Jo mainittu LFM ja ACC on kyllä hyvä ja kuukausimaksuton vaihtoehto jos vain GT3 luokkaa haluaa ajella.


edit: viikottain tulee muutamia iRacing koosteita... (volat pienelle, muutamia purkautumisia videolla)
 
Viimeksi muokattu:
Pari viikkoo nyt ajellut ja kivaahan tää on, isompi painoarvo ollut nyt ovaalilla kun sekin on aina kiinnostanut ja hauskaa ollut.

Roadilla jotain GT4 challengea (fixed) olen koittanut ajaa, mutta kun irating on 8 vuoden takaa vajaa 4000 niin ei oikein enää sitä samaa vauhtia löydy, pitäs sekuntti saada raavittua että pääsis top 10 sisään, nyt roikutaan hännillä, näin siis ollut nyt molemmat ensimmäiset viikot ja se vähän syö motivaatiota kisoihin osallistua. Toki tajusin vasta viime kisassa että fixedissä saa jarrubalanssia säätää ja sillä sai vähän apua bemarin puskemiseen.

Mutta piti kysyä, miten nykyään omat maalaukset toimii?

Aikoinaan oli siten että piti joku erillinen softa ladata joka lataili sitten kisassa muiden autot näkyviin ja jakoi oman maalauksen muiden ruuduille, tai jotenkin näin muistelen sen toimineen?
 
Pari viikkoo nyt ajellut ja kivaahan tää on, isompi painoarvo ollut nyt ovaalilla kun sekin on aina kiinnostanut ja hauskaa ollut.

Roadilla jotain GT4 challengea (fixed) olen koittanut ajaa, mutta kun irating on 8 vuoden takaa vajaa 4000 niin ei oikein enää sitä samaa vauhtia löydy, pitäs sekuntti saada raavittua että pääsis top 10 sisään, nyt roikutaan hännillä, näin siis ollut nyt molemmat ensimmäiset viikot ja se vähän syö motivaatiota kisoihin osallistua. Toki tajusin vasta viime kisassa että fixedissä saa jarrubalanssia säätää ja sillä sai vähän apua bemarin puskemiseen.

Mutta piti kysyä, miten nykyään omat maalaukset toimii?

Aikoinaan oli siten että piti joku erillinen softa ladata joka lataili sitten kisassa muiden autot näkyviin ja jakoi oman maalauksen muiden ruuduille, tai jotenkin näin muistelen sen toimineen?

Custom-maalit toimii samallatavalla kuin ennenkin, lataa templaten siitä reiskan omasta autonvärittelyosiosta, tekee ”paintilla” siitä mieluisen ja uppaa traidin-paintsiin, helppo käyttää. Asentaa myös ittelle sen softan, niin lataa automaagisesti muidenkin maalaukset.

 
Custom maalit sainkin lopulta toimimaan, vähän oli hakemista kun ei oman auton paintit jostain syystä näkynyt, muiden kyllä. Olisinko tuon Paint hakemiston tuhonnut ja ladannut uudelleen niin alkoi paintit toimimaan.

Ihan mielenkiinnosta, jos tässä konetta päivittelis, vaikka nykyiselläkin kyllä FPS on ihan ok, 70-100 välillä, toki asetukset ei tapissa ole.

Kannattaisiko GPU tai CPU päivitellä, nyt kokoonpanona Geforce GTX 2060 ja prossuna vanha 4790K, en ees muista olenko sitä kelloitellut..
 
IRacing on aika prossupainotteinen ja osaa hyödyntää tehokkaasti vaan yhtä ydintä, eli toi prossu on melkonen pullonkaula ton näyttiksen kanssa.
Mutta toki karkin määrästa se fps loppupelissä on kiinni.
Esim ratojen latausajat lyhenee merkittävästi paremmalla prossulla.

Tässä on tällanen taulukko mistä näkee miten eri asetukset vaikuttaa fpsään, vaikkakin VRlle tehty mutta tuskin tuo kauheasti poikkeaa monitorillakaan

 
IRacing on aika prossupainotteinen ja osaa hyödyntää tehokkaasti vaan yhtä ydintä, eli toi prossu on melkonen pullonkaula ton näyttiksen kanssa.
Mutta toki karkin määrästa se fps loppupelissä on kiinni.
Esim ratojen latausajat lyhenee merkittävästi paremmalla prossulla.

Tässä on tällanen taulukko mistä näkee miten eri asetukset vaikuttaa fpsään, vaikkakin VRlle tehty mutta tuskin tuo kauheasti poikkeaa monitorillakaan

Kiitoksia, näin muistelinkin että prossu on isommassa roolissa iracingin kohdalla.
 
Piti kysellä ChatGPT:ltä vinkkejä miten tulla nopeammaksi iRacingissa:

"Improving your speed in iRacing requires a combination of factors, including practice, setup, driving technique, and race strategy. Here are some tips that can help you get faster:

  1. Practice: The more time you spend practicing, the more comfortable you will be with the track and the car. Practice not only improves your lap times but also helps you to develop muscle memory and improve your overall driving skill.
  2. Learn the track: Take the time to study the track layout, its features, and its history. It's also helpful to watch replays or videos of other drivers racing on the same track to see their lines and techniques.
  3. Setup: Proper car setup is critical for maximizing your speed. Experiment with different settings, such as suspension, tire pressures, and gear ratios, to find the optimal setup for your driving style and the track.
  4. Driving technique: Work on improving your driving technique, including braking, throttle control, and steering. Focus on being smooth and consistent rather than pushing the car to its limits.
  5. Race strategy: Develop a race strategy that takes into account fuel consumption, tire wear, and track conditions. Knowing when to push and when to conserve can make a big difference in your lap times.
  6. Get feedback: Use telemetry and replay data to analyze your driving and identify areas for improvement. You can also seek feedback from more experienced drivers or coaches who can provide tips and guidance on how to improve your driving skills.
Remember, becoming a faster iRacing driver takes time, patience, and dedication. Keep practicing and stay focused on your goals, and you'll see improvements over time."

Kysyin myös parantaisiko direct drive ratti kierrosaikoja:

"Upgrading to a direct drive wheel can improve your lap times, but it is not a guarantee. A direct drive wheel is a high-end type of racing wheel that offers a more realistic and precise driving experience than a belt-driven or gear-driven wheel. It provides stronger force feedback, faster response times, and more accurate steering inputs.

However, whether a direct drive wheel will actually improve your lap times depends on several factors, including your driving skill level, the type of car you are driving, and the track you are racing on. If you are already a skilled driver and have reached the limits of your current wheel's performance, upgrading to a direct drive wheel could help you to find that extra bit of speed you need. On the other hand, if you are a beginner or intermediate driver, it may not make as much of a difference.

It's important to note that a direct drive wheel is a significant investment, and there are other ways to improve your lap times that may be more cost-effective. For example, practicing more, optimizing your car's setup, and improving your driving technique can all have a significant impact on your lap times without the need for an expensive upgrade."

Ihan fiksu botti.
 
Kanaliiga pyöräyttää käyntiin firmaliigan myös iRacingissa.

Tervetuloa Kanaliigan Iracing ykköskaudelle
Sarja ajetaan Toyota GR86 autolla ja radat kuuluvat "peruspakettiin" eikä ole tarvetta ostaa lisäratoja tai autoja tätä sarjaa varten. Mukaan mahtuu vain ja ainoastaan 15 joukkuetta, joten kannattaa olla nopea. Parhaalle tiimille luvassa uniikkeja Kanaliiga hiirimattoja joita ei kaupasta saa.

Kyseessä joukkuekisa jossa joukkueessa minimissään 2 kuskia samasta yrityksestä. Mikäli tilaa jää niin joukkue voi ajaa kolmella kuskilla kisoja ja kahden parhaan kuskin pisteet lasketaan.

Jokaisesta kisasta tulee striimi KanaliigaTV2 kanavalle ja Castereina toimii.
Jani "JKaks" Kakkonen
Teemu "Petke" Karttunen

Ohjelma
29.3 Tsukuba
4.4 Oulton Park
11.4 Rudskogen
18.4 Okayama

Kilpailut alkavat 20:00 ja sisältää
20min treenit
15min Open quali
15min race reverse grid
10min tauko
25min feature race

Qualista ja kisoista saa sarjapisteitä.

Jos firmallasi on iRalli-kuskeja niin ei muuta kun mukaan ilmoittautumaan, Kanaliigan Discordista löytyy keskustelukannu ja ilmoittautumiskaavake:


 
iReiska juhlistaa 15-vuotiasta taivaltaan, ja lahjoittaa credittejä kaikille 26.8. aktiivisille käyttötileille sen mukaan milloin rekisteröinyt: 1 krediitti per vuosi. Eli nyt kaikki vanhat parrat krediittien perässä aktivoimaan tilejään.

Good day,

As some may have heard, iRacing is celebrating the 15th anniversary of our product release on August 26th, 2008! (We also are celebrating our 20th year in business this year, we were founded in 2003.)

As part of that celebration and a thank you to our fantastic members, we are going to grant iRacing Credits to all active members on August 26th.

For each ACTIVE account on that day, we will grant $1 of credit since the year that you joined iRacing. For example, if you created your account in Aug of 2008, you will receive $15 in credit. Every active member will receive at least $1 in credit, even if you created your account on August 25th of this year. If you joined 5 years ago, you will get $5 in credit. ($1 in credit will be the minimum and $15 the maximum for every active member) Your membership does not have to be continuous, we are going by your membership start date, not how many active years you have been a member. That way, we can give away more credits!

Therefore, tell your friends who have inactive accounts, to renew the account before August 26th.

This anniversary credit program will apply to both Steam members and Direct iRacing members.

Thanks again for your support and happy 15th anniversary to all of you as well!!!

Good racing
 
Ekan kerran iracingin päivityksen kanssa ongelmia. Ei suostunut päivittämään tuota viimeistä päivitystä. Tukeen olin yhteydessä ja mikään ei auttanut mitä sieltä neuvottiin. Iracingin tuki kyllä vastaa tosi nopeasti että propsit siitä

En nyt ihan varma ole että oliko ratkaisu tämä mutta kaikkea muuta tuli kokeiltua eikä lähtenyt päivittämään. Tuon jälkeen lähti päivittämään.
"Hit windows key-r to bring up the run box. Type “%temp%” and hit enter. Remove all the temp files you can.
Reboot.
Ensure nothing is running (trading paints, etc) after the reboot.
Then run the ui and do the updates."

Jos tuosta jollekin apua niin hyvä. Tosiaan viikon uudelleenasennusten ja ties minkä kikkailujen jälkeen lähti päivittämään noilla ohjella.
 
Ja sama saaga jatkuu kun olen päivittänyt koneen sisustan. Ei toimi toi perkeleen iRacing. Ei päässyt edes kirjautumaan sivulle. No muutaman päivän taistelun jälkeen ollaan taas messissä. Ei mitään hajua mikä noista ohjeista auttoi mutta ton mukaan mentiin.
 
Reilut 16v menny, ja ei vieläkään Monacoa :(
Legendaarisin rata, mutta onko se oikeasti hyvä kisata? Ehkä jollain pienemmillä ja hitaammilla autoilla kuin F1 tai vastaavat?

Noh, Misano ja Portimao tulee, minkä lisäksi 4 rataa muuttuu tilaukseen kuuluvaksi base contentiksi, joten ratapuolella myös iso build.
 
Tuli juuri ilmestynyt Muskeli GT3 ostettua. Kohtuu lepposa ajaa kunhan saa nokan kääntymään apexiin. :whistling:

Screenshot 2024-06-04 230049.png

Screenshot 2024-06-04 230253.png




Myös maksutonta kontenttia lisätty:

2024 Season 3 Release Notes [2024.06.03.01] : iRacing
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom