Minä olen huomauttanut, että Pennasen touhu pitäisi keskittyä tuohon lentokoneeseen tehtyyn protestiin.
Katso tästä: Vihreiden nuorten opasvideo palautuslentojen estämiseksi
Nyt oli mielenkiintoista tietää, että ottiko Pennanen mallia tuosta, sehän tehtiin kesäkuussa? En halua, että tämä ilmiö leviää kaikkialle lentokentille maailmassa ja silloin lentokenttien toimivuus häiriintyisi pahasti.
Kyllä mielenosoituksia tai protesteja saa esittää, ei kuitenkaan lentokoneessa. Olisi riehunut lentokentän sisällä siellä lentokoneeseen johtavassa portissa. Päästäen kuitenkin ihmiset jatkamaan istuinpaikkoihinsa, jolloin lentokapteeni ei voi muuta kuin rullata lähtöpisteeseen.
En pidä siitä, että estetään mukava lentomatka seisomalla käytävällä protestia esitellen.
Kyllä mielenosoituksia ja protesteja tehdään maassa, jossa kaikilla on vapaa pääsy puistoon, huvipuistoon, leffaan tai kotiin, mihin tahansa. Lentokentällä sellainen ei vaan ole mahdollista ja lentokentän muut toiminnot häiriintyvät.
Minähän suunnittelen matkaani vuoden etukäteen, koska ne matkat ovat silloin halvimmillaan ja lentokoneiden vaihtoja on aina.
En todellakaan arvosta, että pilataan mukava lentomatka, jolloin lentokone joutuu pyytämään slottia ja siirtymään paljon korkeammalle ohituskaistalle ja menemään paljon lujempaa ja välillä tulee lentokuoppia ravistamaan, jännittämään, että ehtiikö perille. Juoksemaan kiireesti toiseen koneeseen vauhdilla. Ihmettelemään matkalaukkujen viivästyksiä. Kokemusta on.
Ei hyvä juttu. Pennanen olisi voinut toimia mainitsemallani tavalla. Tämä olisi ollut minulla ensimmäisenä mielessä.
Protestoinnin voi tehdä toisella tavalla. Tässä ei aiheutettu muuta kuin mielipahaa matkustajille, ketkä ovat vaivalla järjestelleet matkansa hyvissä ajoin.
Jos tulevilla matkoillani joku pölähtäisi protestoimaan tasajalkaa hyppien käytävällä, en minä enää lentokapteenin anelupyyntöjä kuuntelisi vaan niskaperse-otteella heittäisin protestoijan heti mäkeen.
Sitä paitsi eikö lentokentillä ole sakotussysteemejä, että jos jokin myöhästyy, niin sakkoa tulee?