Internetin ja sosiaalisen median sensuuri ja sananvapaus

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Mistä vitusta sä nyt puhut? Me keskusteltiin ajatuksesta, että värejä kiellettäisiin nimeltä mainitsemasta koksa joku tai jotain :facepalm:
No joo, meni asiasta toiseen. Sitä vaan että ihmetellen joutuu seuraamaan kaikkia nykyajan hullutuksia. Kunnon sodasta on ilmeisesti liian kauan aikaa alkaa jengi sekoamaan omaan yksilöllisyyteensä :cigar2:
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
No kai maailmassa nyt mustia asioita tulee jatkossakin olemaan? Jos puhutaan mustasta kukosta niin harva varmaan kokee kielteistä mielleyhtymää, toisin kuin mustan lampaan kohdalla? o_O
Minä kun luulin, että kaverin lempinimi on hullu nekru.
Ei sitten vastannut käännös mielikuvaa.
Suomessakin saisi neekeri edelleen olla käytössä, koska sen kieltäminen ei johdu mistään muusta kuin kielipuolten mielleyhtymästä, ihan samasta mistä mulle tuli tuo täysin väärä käännös mieleen.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mistä vitusta sä nyt puhut? Me keskusteltiin ajatuksesta, että värejä kiellettäisiin nimeltä mainitsemasta koksa joku tai jotain :facepalm:
Et sitten tiedä, että jossain brittien yliopistossa lähetetään uusille oppilailla kiellettyjen ilmaisujen ja sanojen lista. Vaikkapa musta lammas on kielletty ainakin valkoisille opiskelijoille.
Ja etsi itse lähde, jos alat taas sitä vaatimaan.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Et sitten tiedä, että jossain brittien yliopistossa lähetetään uusille oppilailla kiellettyjen ilmaisujen ja sanojen lista. Vaikkapa musta lammas on kielletty ainakin valkoisille opiskelijoille.
Ja etsi itse lähde, jos alat taas sitä vaatimaan.
Tämä väite esiintyi ainakin jossain satiirikirjoituksessa, että en sitten tiedä.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
En ala minäkään kaivamaan sitä, pitääkö tuo paikkansa vaiko ei. Mutta jos pitää:

Yliopisto joka harrastaa kiellettyjen sanojen listaamista on entinen yliopisto. Tuollaisesta suoritetulla tutkinnolla ei tee yhtään mitään, ei ainakaan jatkossa. Vrt: ilmaisu "humanistisia opintoja Tampereella", joka voi pahimmillaan tarkoittaa vaikka naistutkimusta tai sukupuolen tutkimista ja esim. opintopisteiden keruuta jossain mielenosoituksissa hillumalla. Palkkaisitko tuollaisen? Tuottavaan työhön? Oikeammin... siis yhtään mihinkään? Ikinä?

triggeröitynyt nainen.png


Tällaisilla kun alkaa olemaan jo kaikilla jokin "tutkinto", niin lienee ehkä mahdollista, että tutkintojen arvostukset voivat olla ehkä laskusuunnassa...

Näin se maailma kehittyy "eteenpäin" sitten tässäkin asiassa.

T -.-
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tämä väite esiintyi ainakin jossain satiirikirjoituksessa, että en sitten tiedä.
Siinä ei montaa sekuntia mene tarkistamaan, että onko mokoma ilmiö totta.
Kyllä se tuntuu olevan.
These 34 sexist phrases have all been banned by a university

Eiköhän se täydellisen kiellettyjen sanojen ja sanontojen listan jostain löytäisi, jos jaksaisi kaivaa.

Seuraavaksi joku sitten väittää, että independent ei ole luotettava lähde. Sille minä totean, että etsii sitten sen luotettavan lähteen, joka toteaa ettei tuollaista ilmiötä esiinny yliopistoissa.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Kiellettyjen sanojen lista? Yliopistossa? Länsimaissa? - Tilannehan on jo pahempi, kuin sitä olisi voinut kuvitellakaan.

Ai helevetti...

T -.-
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siinä ei montaa sekuntia mene tarkistamaan, että onko mokoma ilmiö totta.
Kyllä se tuntuu olevan.
These 34 sexist phrases have all been banned by a university

Eiköhän se täydellisen kiellettyjen sanojen ja sanontojen listan jostain löytäisi, jos jaksaisi kaivaa.

Seuraavaksi joku sitten väittää, että independent ei ole luotettava lähde. Sille minä totean, että etsii sitten sen luotettavan lähteen, joka toteaa ettei tuollaista ilmiötä esiinny yliopistoissa.
No eipä sitä mustaa lammasta tuoltakaan löytynyt joten onko nyt joku kaarisade mennyt täydestä ja siitä vääntöä?
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Kiellettyjä ilmaisuja ja niille korvaajat:

"Fireman" – Fire-fighter
"Housewife" – Shopper, consumer, homemaker
"Man" or "mankind" – Humanity, humankind, human race, people

Alkaa mennä jo vähän epätodelliseksi uusiokielen vaatimiseksi.

Amerikan keskilännen jeesuslandioissa suoritettavat tutkinnot voivat vielä nousta arvoon arvaamattomaan, jos ne nyt ymmärtävät kuitenkin pitää tieteellisestä linjastaan kiinni. (Josko niillä nyt sellaista on edes ollut? Kreationismin saarnaaminen ei niin vakuuta, jos puhutaan mistään tieteestä tieteenalana.)

Mutta "modernia" yliopistoa, jonka läpäisemiseen vaaditaan alistumista suoranaiseen vajaaälyiseen mielipide sössöttämiseen ja uusiokielen omaksumiseen, ei voi pitää koraanikoulua kummoisempana opinahjona. Sen asian voi kyllä ääneen todeta. Jos rodulliset- ja seksuaaliset vähemmistöt voivat tuollaisissa paikoissa jo täysin esteettömästi melskata, ja vaatia itselleen turvallista tilaa, ja samalla kuitenkin ESTÄÄ valkoisten opiskelijoiden saapumista luennoille, niin voi voi...

Tuollaisesta paikasta saadun tutkintopaperin esittäjälle vastaisin laittamalla kädet ristiin, ja hymyilemällä lempeästi. "Otamme yhteyttä myöhemmin..."

Ruotsissakin jokin nimettömänä puhunut opettaja totesi, että koulutuksen taso on täysin vapaassa pudotuksessa.

Ehkä se on niin, että jokaisella yhteiskunnalla on se oma elinkaarensa, ja kun aika tulee täyteen, niin uutta syntyy vasta sen kaiken vanhan ensin tapahtuvan kuoleman kautta. Asian voi ymmärtää, mutta kyllä se vähän myös hirvittää. Tähän nykyiseen tasoon on nähty vaivaa, ja nyt idiootit ovat pilaamassa aivan kaiken.

T -.-

Aiheeseen liittyen: Nuokin kannattaa ihan oikeasti lukea:

Mitä on köyhyystutkimus?
Mitä on köyhyystutkimus, osa 2

-.-
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Vain ajan kysymys milloin kielletään "sensitiiviset" värit puhekielestä. Näin sen on mentävä kun eihän enää ole mustiakaan vaan afro sitä ja tätä ihmisiä. Juna on liikkeellä eikä mikään vaatimus enää yllätä.
Afrikassakin asuu afroafrikkalaisia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itse en ylipäätään välittäisi siitä, että saako jotain sanaa käyttää vai. Minä käytän juuri niitä sanoja kuin haluan ja mitään eivät voi.
Ja lisäksi mitään ei ole kielletty käyttämästä, mistä tässä on keskusteltu. Se on eri asia, jos puhuu vaikkapa työnantajan edustajana ja saa paskaa tai loukkaako jotakin jos vertaa siihen, että jonkun asian sanominen on kiellettyä. Nykyajan henki tiivistettynä: "Tätäkään ei saisi sanoa" ja sanoo sen heti perään. Ja yleensä on kälättänyt sitä vuosikaudet eikä kukaan edelleenkään estä.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Nykyajan henki tiivistettynä: "Tätäkään ei saisi sanoa" ja sanoo sen heti perään.
Itse teen näin ihan tahallani koska nykyinen sensurointi ja triggeröityminen vituttavat minua suunnattomasti. Kun olin koulussa opettajat puhuivat neekereistä eikä asiaan liittynyt mitään rasismia, joten minä puhun neekereistä vieläkin eikä kenelläkään ole oikeutta/rahkeita sitä estää.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Itse teen näin ihan tahallani koska nykyinen sensurointi ja triggeröityminen vituttavat minua suunnattomasti. Kun olin koulussa opettajat puhuivat neekereistä eikä asiaan liittynyt mitään rasismia, joten minä puhun neekereistä vieläkin eikä kenelläkään ole oikeutta/rahkeita sitä estää.
Ilmeisesti et sitten ole sellaisessa asemassa, että työt loppuu saman tien, jos sanoo julkisesti neekeri.
Vaikkapa mikä tahansa viihdetaiteilija tai julkisuuden kautta elantonsa tienaava on tällainen.

Tosin en tiedä, että mahtaisko onnistua, jos vain tekisi nykyajan waspit tai sleepy sleepersit eli sellaista kamaa, mikä muka aiheuttaa niin paljon pahennusta, että sitä ei saa esittää missään. Tosin ongelma taitaisi olla, että kun ennenvanhaan Sleepparit pysähtyivät paikallisen koulun pihalla ja kertoivat, että se tuntematon bändi nuorisotilassa onkin oikeasti Sleepparit, niin saivat sillä tuvan täyteen. Nykyaikana ne koululaiset taitavat itse boikotoida rasistista bändiä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ilmeisesti et sitten ole sellaisessa asemassa, että työt loppuu saman tien, jos sanoo julkisesti neekeri.
Vaikkapa mikä tahansa viihdetaiteilija tai julkisuuden kautta elantonsa tienaava on tällainen.

Tosin en tiedä, että mahtaisko onnistua, jos vain tekisi nykyajan waspit tai sleepy sleepersit eli sellaista kamaa, mikä muka aiheuttaa niin paljon pahennusta, että sitä ei saa esittää missään. Tosin ongelma taitaisi olla, että kun ennenvanhaan Sleepparit pysähtyivät paikallisen koulun pihalla ja kertoivat, että se tuntematon bändi nuorisotilassa onkin oikeasti Sleepparit, niin saivat sillä tuvan täyteen. Nykyaikana ne koululaiset taitavat itse boikotoida rasistista bändiä.
Jos yleisö on oikea niin sen kun esittää vaikka jotain Skrewdriveria coverina.

 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itse teen näin ihan tahallani koska nykyinen sensurointi ja triggeröityminen vituttavat minua suunnattomasti. Kun olin koulussa opettajat puhuivat neekereistä eikä asiaan liittynyt mitään rasismia, joten minä puhun neekereistä vieläkin eikä kenelläkään ole oikeutta/rahkeita sitä estää.
Näin vanhempana ei olisi uskonut että nyt vaaditaan tollaista ja siitä että sanot jonkun väärän sanan saisi jotain ongelmia.Koko homma mennyt kunnon pohjois-koreaksi.Ennen tollaisille vaatimuksille oltaisiin vaan naureskeltu ja pidetty näitä vaatijia vähän hulluina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Google on taipunut Venäjän viranomaisten vaatimuksiin Navalnyin materiaalien sensuroimisesta:

 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Sensuurihan on yleensä ihmisten mielestä ihan ok kunhan ei vaan satu osumaan omaan napaan. Paha vaan että jossain vaiheessa se luultavasti osuukin juuri siihen omaan tekemiseen ja sitten onkin jo liian myöhäistä. Mitäs sitä nyt sen laajemmin asioita miettimään kunhan vaan pahat natsit saadaan sensuroitua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 222
Google on taipunut Venäjän viranomaisten vaatimuksiin Navalnyin materiaalien sensuroimisesta:

Navalnyin kampanjaväki huomasi, että Apple ja Google "paljastivat itsensä" sananvapauden vihollisiksi. Eikö se ole ollut jo pitkään kaikille selvää? :hmm:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 322
Viestejä
4 197 961
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom