Joo'o nyt on muutama päivä myös Apexia testattu ja sama huomio 7700K kanssa kellottamisesta kuin Luumilla. Näppituntumalla jopa tuo edellinen Z170-a pystyi pienempiin voltteihin kuin tämä emolevy. Toisaalta nyt on 5,1Ghz ja cachella 4,7 vakaa vcore 1,35v LLC 5 ja pysyy vielä lämmöt siedettävän rajoissa omalla jäähdytysjärjestelmällä joten en tiedä jaksaako lähteä emonvaihtorumbaan pelkästään 100Mhz tähden. Pelikone tää kuitenkin on.
Sivuhuomiona mulla ei pysy vakaana edes 1,37 vcore jos nostan cache kerrointa 49 tai 50 mutta 47 kertoimella menee samantien kaikki IBT:t, Cinebenchit ja muut läpi. Primeä en oo ikinä kovin kauaa jaksanu ajella. Sitä jaksoin puoli tuntia katella eikä kaatuillu joten tuomitsen tämän vakaaksi näillä puheilla.
Sitä Bitspowerin custom IHS oli muuten yllättävän hankala saada mountattua kunnolla. Ensimmäisellä yrityksellä näytti/tuntui hyvältä mutta sitten kun löi IBT päälle niin muistaakseni core 2 hyppäsi välittömästi jonnekin 93 asteeseen kun muut pysyivät jossain 80 tietämillä. Toisella kerralla lisäsin vähän nestemetallia mutta sama tapahtui sitten core 4:llä. Kummallakin kerralla kun otin IHS pois niin näytti ihan tasaisesti istuvan nestemetallikerroksen päällä joten vaikea sen puolesta sanoa. Kolmannella kerralla nyt pysyy ydinten lämmöt aisoissa joten olen tyytyväinen. Jos joku kaipaa asenteluohjeita siihen (kun tänne taisi olla noita
@TheBaron kautta tulossa) niin itse ainakin ruuvasin sitä prossun kiinnikesysteemiä emolevystä ensin reilusti, laitoin IHS ja laitoin sen kiinnityshommelin "löysänä" kiinni. Kiristelin sitten sen kiinnityksen ruuvaamalla niitä kolmea kiinnitysruuvia vuorotellen vähän kerrallaan. Tossa on sen verran paksut reunat että en yrittäisi suoraan vääntää sillä lämmönlevittäjää kiinni ilman löysäämistä, puristaa vaan sirun rikki pahimmassa tapauksessa...
Edit: muisteja en oo vielä kellottanu. Ajelen nyt Trident Z 3200Mhz/14/14/14 tolla vakionopeudella ja timingeilla. Jos muistien kellotus vaatii vcore nostoa vähän niin saattaa olla että tiputan prossun 5.0Ghz 24/7 ajoon jos saan samalla muisteja kivasti ylös.