Intel Coffee Lake (LGA1151 Z370) kellotukset & kokemukset

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Cinebench15 meni 5.2Ghz läpite montakin kertaa. Prime ei kestä kuin hetkisen pystyssä 5.2Ghz kelloilla.

CB ja prime on ehkä hieman eritasoisia testejä. Jos se ei pysy vakaana primen alla niin se ei ole AVX2 vakaa. Todennäköisesti kippailee peruskäytössäkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 986
[QUOTE="Tege, post: 2482785, member: 341"

Tuo taisi olla vähiten käytetty, niin sen takia turhaan ajaa sitä. Näin ainakin muistelisin.

No AVX ajoon nämä
CpuSupportsAVX=0
CpuSupportsFMA3=0
CpuSupportsFMA4=0
CpuSupportsAVX2=0
CpuSupportsAVX512F=0
totaalisen noobi primen kanssa, niin pakko kysyy. Nää ilm. vaan kopioidaan local.txt jo olevan alle? Ainakin muuttu käytös tuollein tekemällä.[/QUOTE]
Juuri näin.

Kun ajelet ja postaat tänne niin kerro samalla mikä ajo menossa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 236
Eiköhän siitä hyvä tule. Jos kellottaa prossua, niin muistit vakioksi ja tsekkaa mitä voltteja vccio, vccsa, system agent, standby pistää. Ne vaan kanssa minimiin/bioksen suosittelimiin. Ei tule liikaa voltteja, mitkä nostaa lämpöjä.

Taisi tuo @Asmola suositella kun, että ajaa avx primellä, niin local.txt tämä tieto
CpuSupportsFMA3=0

Tuo taisi olla vähiten käytetty, niin sen takia turhaan ajaa sitä. Näin ainakin muistelisin.

No AVX ajoon nämä
CpuSupportsAVX=0
CpuSupportsFMA3=0
CpuSupportsFMA4=0
CpuSupportsAVX2=0
CpuSupportsAVX512F=0
JOS käyttää AVX-kerrointa niin sitten noita voi karsia, mutta muuten ei. AVX-kertoimen käyttöä en edelleenkään suosittele, esim. AVX-vakaa 4.8GHz on paljon parempi kuin 5GHz "vakaa" AVX-kerroin -2, jolloin jälkimmäisellä kellot heittelee peleissäkin.

Näillä asetuksilla mennään tällähetkellä. Korkattu kivi ja Vcore riittävä.

Vähän tuo yksi core pomppaa lämmöissä, ei ole kylläkään vakaa varmasti näillä kelloilla.

Lämpöjen perusteella tässä taitaa olla karsittu noita asetuksia local.txt tiedostossa?:think: Koitas ajaa edes se tunteroinen niin tietää voidaanko edes keskustella vakaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
973
CpuSupportsAVX=0
CpuSupportsFMA3=0
CpuSupportsFMA4=0
CpuSupportsAVX2=0
CpuSupportsAVX512F=0

näillä asetuksilla 5.0Ghz -2 AVX kertoimella menty 4h jo. Veikkaampa että tuohon 4.8Ghz jätän ilman kertoimia ja lähen hakemaan vaan vcoree alaspäin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 236
CpuSupportsAVX=0
CpuSupportsFMA3=0
CpuSupportsFMA4=0
CpuSupportsAVX2=0
CpuSupportsAVX512F=0

näillä asetuksilla 5.0Ghz -2 AVX kertoimella menty 4h jo. Veikkaampa että tuohon 4.8Ghz jätän ilman kertoimia ja lähen hakemaan vaan vcoree alaspäin.
Juu elikkäs kaikki raskaimmat testit poistettu käytöstä, miksi ihmeessä? Laita nuo takaisin päälle ja ajele AVX:n kera, eiköhän tuosta saa 5GHz irti AVX-vakaasti kun jaksat säätää. Tosin 4.8GHz vs 5GHz eroa et tule varmasti huomaamaan muissa kuin benchmarkeissa, mutta testaa nyt toki vakaus AVX:n kera niin ei tule vakausongelmia. Kuten jo totesin, tuota AVX-kerrointa ei kannata käyttää, aiheuttaa vaan turhaa kellojen heittely = lagia.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
96
Kokeilin itsekin 5.0Ghz ajoa ilman AVX kerrointa. Jännitteeksi tunnin prime95 ajon vakauteen riitti biosissa asetettuna 1.27 (LLC 6).
Lämpötilat kertonee siitä, että korkatahan tämä pitäisi.



 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 986
JOS käyttää AVX-kerrointa niin sitten noita voi karsia, mutta muuten ei. AVX-kertoimen käyttöä en edelleenkään suosittele, esim. AVX-vakaa 4.8GHz on paljon parempi kuin 5GHz "vakaa" AVX-kerroin -2, jolloin jälkimmäisellä kellot heittelee peleissäkin.


Lämpöjen perusteella tässä taitaa olla karsittu noita asetuksia local.txt tiedostossa?:think: Koitas ajaa edes se tunteroinen niin tietää voidaanko edes keskustella vakaudesta.
Tuolla tapaa voi luoda 2 prime95:sta ja hakea molemmille maksimit.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
20min testi Prime. 5.0GHz, 1.400v, LLC=Mode 3, AVX=0
Ei nyt mikään huippu kivi, mutta ajaa asiansa. Jos nyt joku "AmmaMies" näkee jotain kuvassa mistä heittää jotain tipsiä niin viestiä vain. Itse tuossa mietin et mikäs noista on emon VRM lämpö?
MSI Z370 M5 emo kyseessä. Muistit rullaa tässä nyt vakaasti Mustanaamion testillä vedettynä 3866MHz 18-18-18-36.

 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
20min testi Prime. 5.0GHz, 1.400v, LLC=Mode 3, AVX=0
Ei nyt mikään huippu kivi, mutta ajaa asiansa. Jos nyt joku "AmmaMies" näkee jotain kuvassa mistä heittää jotain tipsiä niin viestiä vain. Itse tuossa mietin et mikäs noista on emon VRM lämpö?
MSI Z370 M5 emo kyseessä. Muistit rullaa tässä nyt vakaasti Mustanaamion testillä vedettynä 3866MHz 18-18-18-36.

VRM temppiin pitää katsoa asuksella esim se asuksen oma seurantapiiri ASUS EC. HWinfo tunnistaa asuksen EC:n, mutta yleensä valittaa että sen näyttäminen voi aiheuttaa epästabiilisuutta. "Normaalit" piirit ei näytä VRM temppiä. En tiedä onko MSI:llä sellaisia. Varmaankin viimeistään MSI:n omat softat näyttää sen jos on.

Yllä oleva testi ei testaa vehkeesi AVX-vakautta. Primesi on liian vanha versio.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
VRM temppiin pitää katsoa asuksella esim se asuksen oma seurantapiiri ASUS EC. HWinfo tunnistaa asuksen EC:n, mutta yleensä valittaa että sen näyttäminen voi aiheuttaa epästabiilisuutta. "Normaalit" piirit ei näytä VRM temppiä. En tiedä onko MSI:llä sellaisia. Varmaankin viimeistään MSI:n omat softat näyttää sen jos on.

Yllä oleva testi ei testaa vehkeesi AVX-vakautta. Primesi on liian vanha versio.
Pitääpäs tsekkailla josko MSI softaa löytyis millä näkis. Ja tuon prime ajon tein De8auer ohjeiden mukaisesti.

 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Pitääpäs tsekkailla josko MSI softaa löytyis millä näkis. Ja tuon prime ajon tein De8auer ohjeiden mukaisesti.

Der8auer käyttää tuota vanhempaa kepeytensä takia. Tuo uusin primen versio on varmaan 2x raskaampi ja kippaa nurin jos vähänkin epävakaa. Tuolla vanhalla saat ajella vuorokauden ja silti kippaa peleissä.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
Der8auer käyttää tuota vanhempaa kepeytensä takia. Tuo uusin primen versio on varmaan 2x raskaampi ja kippaa nurin jos vähänkin epävakaa. Tuolla vanhalla saat ajella vuorokauden ja silti kippaa peleissä.
No prkles. Haetaan se uusin ja jatketaan taas harjotuksia. Onko siihen uusimpaan versioon mitää mitä pitäis muuttaa vai mennäänkö ihan vaa Blendillä?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
No prkles. Haetaan se uusin ja jatketaan taas harjotuksia. Onko siihen uusimpaan versioon mitää mitä pitäis muuttaa vai mennäänkö ihan vaa Blendillä?
Blend on muistipainotteisempi. Small FFT kannattaa käyttää prossua testatessa.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
Blend on muistipainotteisempi. Small FFT kannattaa käyttää prossua testatessa.
Joo kyllähän tuossa versio hommassa pikkasen eroa :D
Pari kolme ydintä heitti samantein errorit ja lämmöt "HIUKAN" pompsahti.



EDIT: Omasta mielestä toi AVX on hiukan outo. Esim. pelailen Siegeä ja jos AVX= -3 niin 4.7Ghz tipahtelee taajuudet vaikka eikös se olis kovempi juttu ku ne taajuudet pysyis siellä vitosessa koko ajan. Jotenki ei istu koppaan toi koko systeemi.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Joo kyllähän tuossa versio hommassa pikkasen eroa :D
Pari kolme ydintä heitti samantein errorit ja lämmöt "HIUKAN" pompsahti.

LinX on hyvä softa testaamiseen ja mielestäni jopa parempi ja kohtuullisempi. Tosin läväyttää kovat lämmöt sekin.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
Onhan sulla voltit manuaalilla?
Juu. Override 1.400v. Pointtina oli vaa tuossa et ero on iso noissa versioissa. Vanhempi 266 ei nostanu tolleen tappiin noita toisin kun tää uusin. Tiedän kyllä et voltit on korkealla. Lähinnä korkkausta ajatellen kulkeeko tää kivi ollenkaa tuolla vitosella vai annanko olla 4.7 kohdilla.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 112
Juu. Override 1.400v. Pointtina oli vaa tuossa et ero on iso noissa versioissa. Vanhempi 266 ei nostanu tolleen tappiin noita toisin kun tää uusin. Tiedän kyllä et voltit on korkealla. Lähinnä korkkausta ajatellen kulkeeko tää kivi ollenkaa tuolla vitosella vai annanko olla 4.7 kohdilla.
26.6 versio ei käytä AVX-käskyjä, siksi se on kevyempi testi. Kannattaa myös kokeilla eri LLC tasoja, ettei lisää ylimääräistä volttia asetettujen päälle, en tiedä miten päin tuo MSI:n emolevyissä menee.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
Pahoitteluni hölmöyttäni. Onhan tästä aiheesta puhetta ollu näköjään vaikka ties kuinka monta kertaan tääl. Huoh... Noh palataan työpöydän ääreen takas ja laitetaan uusia tuloksia kun ollaan tässä taas hiukan viisaampia. Kiitti tipseistä eni keis.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 236
Joo kyllähän tuossa versio hommassa pikkasen eroa :D
Pari kolme ydintä heitti samantein errorit ja lämmöt "HIUKAN" pompsahti.



EDIT: Omasta mielestä toi AVX on hiukan outo. Esim. pelailen Siegeä ja jos AVX= -3 niin 4.7Ghz tipahtelee taajuudet vaikka eikös se olis kovempi juttu ku ne taajuudet pysyis siellä vitosessa koko ajan. Jotenki ei istu koppaan toi koko systeemi.
Sehän tuon AVX-offsetin käytössä huonoa onkin, kun kellot tuppaa heittelemään peleissäkin ja ainakin itse huomaan sen pienenä lagina, joten parempi vain tyytyä hakemaan kellot siten että kestää myös AVX-rasituksen ja jättää AVX-offset 0-arvoon.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
8
edit: muistikellotukseen littyvää settiä. Jotta ei menisi offtopiksi, millä volteilla teillä on kulkenut 4,6GHz -1 AVX offsetillä ilmajäähyllä korkkaamattomana?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
edit: muistikellotukseen littyvää settiä. Jotta ei menisi offtopiksi, millä volteilla teillä on kulkenut 4,6GHz -1 AVX offsetillä ilmajäähyllä korkkaamattomana?
Toisella kivellä 1.3V ja uudella 1.2V.

Korkkasin tänään uuden 8700k:n ja se kulkee kevyesti 5Ghz avx 0 1.4V. Core#2 kipuaa 92 asteeseen ja nestemetallit on loppu, joten en voi niitä uusia. :( Muut ytimet pyörii 80 asteen tienoilla.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
65
Kysymys asiantuntijoille: Itsellä 8600K 5.0 avx2 1.28V MSI Krait LLC3.
Voltit pysyy suhtkoht aisoissa, kovimmissa rasituksissa nousee max 1.296.
Lämmöt Noctua D-15:n kanssa bench 80C, pelit 65C.
Siis sitä lähdin kysymään että tuo 5.0/4.8avx, haittaako peleissä ,en itse ole huomannut.
Jos tuo kello vähän seilaa jossain peleissä niin onko siitä käytännössä teidän mielestä ongelmaa, olen kuitenkin tuohon kelloon pirun tyytyväinen, en itse huomaa mitään failuja tai lageja???
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
222
Kysymys asiantuntijoille: Itsellä 8600K 5.0 avx2 1.28V MSI Krait LLC3.
Voltit pysyy suhtkoht aisoissa, kovimmissa rasituksissa nousee max 1.296.
Lämmöt Noctua D-15:n kanssa bench 80C, pelit 65C.
Siis sitä lähdin kysymään että tuo 5.0/4.8avx, haittaako peleissä ,en itse ole huomannut.
Jos tuo kello vähän seilaa jossain peleissä niin onko siitä käytännössä teidän mielestä ongelmaa, olen kuitenkin tuohon kelloon pirun tyytyväinen, en itse huomaa mitään failuja tai lageja???
Itselläkin oli aluksi 8700K samoilla asetuksilla ja nyt 5Ghz avx. Mitään käytännön eroa ei ole tullut itsellä huomattua ainakaan bf1:n kanssa.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
Noniin. Hyvien tipsien myötä testit uusiks ja tulosta tässä.

4.8GHz, 1.360v, LLC=Mode 3, AVX = 0


EDIT: Pari kertaa ajoin testin tuossa läpi. Itse suosin/tykkään mielummin tuosta vakaasta AVX=0 asetuksesta kuin 5.0GHz:in hyppimistä ja pomppimista AVX= -2 tai -3 menolla.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
214
Muutama päivä tullut leikittyä uudella itx kokoonpanolla. 8600k + Z370 I Gaming
Ei paras tuuri mitä tulee hertzi/voltti lottoon, mutta ottaen huomioon että korkkaamaton ja jäähynä noctuan u12s patentti ruuvi/mutteri kiinityksellä niin olen hyvin tyytyväinen.
Asetukset lankulla: x48 Manual 1.275 (Hwinfo näyttää vcorelle 1.264), LLC 5, AVX 0. Muut XMP asettamalla tavalla. Speedstep jne disabled.
Primeä ajettu versiolla p95v294b8 -> smallfft
Tänään jos jaksaisi vääntää corsair dominatoreista mehuja irti.
 

Liitteet

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Muutama päivä tullut leikittyä uudella itx kokoonpanolla. 8600k + Z370 I Gaming
Ei paras tuuri mitä tulee hertzi/voltti lottoon, mutta ottaen huomioon että korkkaamaton ja jäähynä noctuan u12s patentti ruuvi/mutteri kiinityksellä niin olen hyvin tyytyväinen.
Asetukset lankulla: x48 Manual 1.275 (Hwinfo näyttää vcorelle 1.264), LLC 5, AVX 0. Muut XMP asettamalla tavalla. Speedstep jne disabled.
Primeä ajettu versiolla p95v294b8 -> smallfft
Tänään jos jaksaisi vääntää corsair dominatoreista mehuja irti.
Asus z370-i strixin virransyöttö taitaa olla huonoin julkaistuista emolevyistä. Siinä kannattaa tarkkailla vrm-lämpöjä. Tosin se taisi shutdownata jos osuu turvarajaan.

Mutta ehkä tuo 8600k tuolla kellotuksella ei vielä ime liikaa virtaa.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
89
Milläs LinX:in versiolla tätä kiveä pitäis ajaa? 0.6.4 vai 0.9.0

EDIT: Noniin taas kerran. Tulipahan säädettyä ja opittua jälleen. Eli LinX ajoa 0.9.0 softalla ja uusimmalla Primellä tulokset tulivat. 4.7GHz, 1.330v, LLC=Mode 3 ja AVX=0
Lämmöt huiteli siinä 90´c kaikki ytimet. Se mikä tästä jäi nyt päällimäisenä mieleen on se että veikkaan / luulen että aikamoni ajaa nää kahvi prossu testit "väärin". Veikkaan et yli puolet ketkä sanonu et menee yli 5.1GHz läpi niin tulee ihan varmasti kaatuu oikeilla testi metodeilla. Varsinki tuolla Youtube puolella. Täähän on vaan sitten mun mielipide.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
34
tonesin kanssa olen asiasta samaa mieltä tuosta oikeiden testien ajosta . itsekkin vedin AVX käskyt -3 ja sain kulkemaan kiven 5.2ghz ja nyt kun otin sitten noi perkeleen AVX käskyt pois eli laitoin ne "0" niin kas kummaa ei kulkenukkaan enää niin kovaa. lopputulos omalla kivellä "maltilliset" 90-95°c (8700k) , 4.9ghz, 1,39V LLC= mode 6 ja AVX =0. emona toimii maximus x hero
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
tonesin kanssa olen asiasta samaa mieltä tuosta oikeiden testien ajosta . itsekkin vedin AVX käskyt -3 ja sain kulkemaan kiven 5.2ghz ja nyt kun otin sitten noi perkeleen AVX käskyt pois eli laitoin ne "0" niin kas kummaa ei kulkenukkaan enää niin kovaa. lopputulos omalla kivellä "maltilliset" 90-95°c (8700k) , 4.9ghz, 1,39V LLC= mode 6 ja AVX =0. emona toimii maximus x hero
Korkkaamaton prossu?
Tahnat mäkeen ja lu:ta tai conductonauttia tilalle.

Edit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Itse olen käyttänyt tällaista työkalua:
Gilette-partaterä.jpg
Maksaa 5€ prismassa/citymarketissa ja sisältää teriä seuraavan vuosisadan korkkauksiin. Olen korkannut nyt 3 prosessoria samalla terällä. Kannattaa teipata terän toinen puoli, niin säästyy sormivahingoilta.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Itse olen käyttänyt tällaista työkalua:

Maksaa 5€ prismassa/citymarketissa ja sisältää teriä seuraavan vuosisadan korkkauksiin. Olen korkannut nyt 3 prosessoria samalla terällä. Kannattaa teipata terän toinen puoli, niin säästyy sormivahingoilta.
Pakko sanoa, että ivyn aikanaan tuolla korkanneena tuo helppous on kaukana oikean työkalun rinnalla. Omalla Rockitilla 31 prossua tähän mennessä korkkailtu, joten monen näpit on säästetty. Niin ja noudolla saa 5€ lainaan myös tätäkin + liimausvermeet ;)
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Sivuhuomautuksena onko liquid ultra koskaan voittanut yhtään testiä conductonauttia vastaan?
Eikä se ole edes halvempaa.
Saatavuus näemmä parantunut reilusti.
Silloin kun minä lu:ni hankin ei suomesta conduconauttia löytynyt.Eiköhän nuissa ero ole häviävän pieni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Pakko sanoa, että ivyn aikanaan tuolla korkanneena tuo helppous on kaukana oikean työkalun rinnalla. Omalla Rockitilla 31 prossua tähän mennessä korkkailtu, joten monen näpit on säästetty. Niin ja noudolla saa 5€ lainaan myös tätäkin + liimausvermeet ;)
Terällä korkatessa ei paina ohutta piirilevyä vahingossakaan muodottomaksi. Ja liimaaminen on turhaa.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Terällä korkatessa ei paina ohutta piirilevyä vahingossakaan muodottomaksi. Ja liimaaminen on turhaa.
Eipä ole vielä yksikään prossu tuolla mennyt mutkalle. Liimaaminen on perusteltua kyllä, mikäli aikoo prossuaan paljon liikutella.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Vasta perehdyn tuohon 8600k.n kellotteluun.

4,8Ghz
1,27v (cpu-z =1,264v)
LLC=4
MSI mortar z370 emona.

Korkkaamaton ja macho coolerina, prime95 nosti lämmöt korkeimmillaan yhdellä corella 85c. Niin ja AVX.ää en ole poistellut käytöstä.
Noilla säädöillä ei kulje 4,9 saati 5ghz vakaana.

Vaikuttas jäävän 5ghz haaveeksi korkkaamattomana tosiaan näillä.

Edit. Tosiaan small fft ja avx, yllä mainituilla asetuksilla vakaa ja korkein lämpö 85c.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Jos 8600/8700K:ta kellottaa Z370 emoilla niin riittääkö Noctuan NH-D14 enää jäähyksi? Tosin kiinnikesetin siihenkin sitten tarvitsisi(nyt Sandyssa).
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jos 8600/8700K:ta kellottaa Z370 emoilla niin riittääkö Noctuan NH-D14 enää jäähyksi? Tosin kiinnikesetin siihenkin sitten tarvitsisi(nyt Sandyssa).
Kyllä se johonkin asti riittää, kunhan korkkaat prossun. Kuumana ne käy joka jäähyllä ilman korkkausta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
Jos 8600/8700K:ta kellottaa Z370 emoilla niin riittääkö Noctuan NH-D14 enää jäähyksi? Tosin kiinnikesetin siihenkin sitten tarvitsisi(nyt Sandyssa).
Samoilla kiinnikkeillä menee. Itse siirsin oman D14 sandystä ja eipä siinä ollut muuta kuin lätkii paikalleen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
96
Kokeilin itsekin 5.0Ghz ajoa ilman AVX kerrointa. Jännitteeksi tunnin prime95 ajon vakauteen riitti biosissa asetettuna 1.27 (LLC 6).
Lämpötilat kertonee siitä, että korkatahan tämä pitäisi.



Tänään saapui delid-die-mate ja tuli revittyä IHS irti 8700K:stani.
Nestemetallit väliin ja samoilla aikaisemmilla asetuksilla (5.0 Ghz ilman AVX-offsettia, 1.27 vcore LLC6) reilun tunnin prime95 ryöpytys.
Tuloksena noin 20 asteen pudotus. Huomenna lähdetään katsomaan paljonko puhtia tästä kivestä irtoaa nyt korkattuna.

 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Tänään saapui delid-die-mate ja tuli revittyä IHS irti 8700K:stani.
Nestemetallit väliin ja samoilla aikaisemmilla asetuksilla (5.0 Ghz ilman AVX-offsettia, 1.27 vcore LLC6) reilun tunnin prime95 ryöpytys.
Tuloksena noin 20 asteen pudotus. Huomenna lähdetään katsomaan paljonko puhtia tästä kivestä irtoaa nyt korkattuna.

Päättelenkö kuvasta oikein, että ajoit testisi blend-asetuksella? Smallfft on se vielä raskaampi, mutta hyvällä mallilla olet silti kulkujen kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 869
Viestejä
4 207 025
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom