Lähinnä changelogit olisi mukava nähdä.Yksi sivu taaksepäin https://bbs.io-tech.fi/attachments/linx-v0-8-0-zip.56091/
E: Käpyjärven kanssa ei ainakaan rasituslämmöissä näyttäisi olevan eroja 5 roundin jälkeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähinnä changelogit olisi mukava nähdä.Yksi sivu taaksepäin https://bbs.io-tech.fi/attachments/linx-v0-8-0-zip.56091/
20-20-20-40?
Mitähän arvoja pitäisi lähteä löysäämään? Menee sitten ihan täysin out of competence tämä juttu
Lähinnä changelogit olisi mukava nähdä.
E: Käpyjärven kanssa ei ainakaan rasituslämmöissä näyttäisi olevan eroja 5 roundin jälkeen.
Vähän epäilyttää tuo käytännön hyöty muutenkin, liekö tämä 3600 15-15-15-35 nopeampi kuin nuo korkeammat kellot löysillä latensseilla? Pitänee testailla jossain vaiheessa lisää.
Just pushed my 4*8gb memories to 14-13-13 with 1.45vTiukentakaa tosiaan nuo latenssit noin. 3200 MHz CL14 on yhtä nopea kuin 3600 MHz CL16. Ne megahertsit eivät siinä paljoa auta, jos latenssit ovat täysin laiminlyödyt. Esimerkiksi tuo CL15 on aika sweet spot 3600 MHz nopeudelle. CL14 3200 MHz kitit menevät yleensä sen aika helpolla ja taipuvat muutenkin tuosta ylöspäin, kun ovat parhaiten binnattuja B-diejä.
Sanosin et kellotaajuutta enenmmän on merkitystä jännitteellä.Korkkaamattomalla prosssulla max 1.25v,korkatulla ja hyvällä jäähdytyksellä voi mennä jopa hiukan 1.4v päälle.Vanha muron käyttäjä rekisteröityy lopulta tännekin.
8700K sweetspot taitaa olla 4.8Ghz. Ei nouse vielä lämmöt liikaa ja pysyy ainakin omalla kokoonpanolla hyvin stabiilina.
8700K 4825Mhz + Asus Prime Z2370-A + 16GB 3200Mhz C16
Cache 4500Mhz.
Noctua D15 kahdella tuulettimella 1100RPM.
Lämmöt Prime 95 v27.9, AVX Small FFT torture, Coret max 81-89'c, voltit rasituksessa 1.248
Lämmöt Prime 95 v29.3, FMA3 Small FFT torture, Coret max 83-92'c, Voltit rasituksessa 1.248
Tuo uusimman Prime95 FMA3 käskykanta tuottaa enemmän lämpöä.
Kokoonpano kestää näiden jauhamista tunteja eikä throttlaa.
Vielä olisi varaa virittää Noctuan tuulettimet pyörimään 1500rpm, niin saisi lämpöjä alas ja mahdollisesti kelloja ylös.
Mutta riittää nämäkin kellot kaikkeen.
Jahas, Z370-F:n vanhemman biosin asennus pitäisi onnistua tällä: HWBOT forum - View Single Post - HOWTO: Flash older BIOS on ASUS Z170
@sra2010 @khyldi jne.
No itse ainakin pitänyt eniten 0419 biosista, mutta tuohon paluu ei onnistu normi menetelmällä jos asentanut uudemman, mutta kaippa nämä uudemmat (0420 ja 0430) menee kunhan ei yritäkkään ajaa mitään AVX-softia, muuten iskee tehonrajoitus vastaan vaikka mitä tekisi.Mikäs tuohon lautaan on nyt se paras saatavilla oleva bios?
Kyllä mulla rullaa kaikki muut, paitsi prime95 AVX, tosin on z370-I.No itse ainakin pitänyt eniten 0419 biosista, mutta tuohon paluu ei onnistu normi menetelmällä jos asentanut uudemman, mutta kaippa nämä uudemmat (0420 ja 0430) menee kunhan ei yritäkkään ajaa mitään AVX-softia, muuten iskee tehonrajoitus vastaan vaikka mitä tekisi.
Pyöriikö 27.9 ja sitä vanhemmat? Itse olen 7700K:n kanssa huomannut, että kaikki testit menee läpi paitsi uusin prime. Kippaa ensin 3. ytimen, sitten 4. ytimen. Prime 27.9 menee hyvin, eikä kaatuiluja ole ollut.Kyllä mulla rullaa kaikki muut, paitsi prime95 AVX, tosin on z370-I.
Prime 27.9 ei tue avx2, joten se on selvästi kevyempi ohjelma.Pyöriikö 27.9 ja sitä vanhemmat? Itse olen 7700K:n kanssa huomannut, että kaikki testit menee läpi paitsi uusin prime. Kippaa ensin 3. ytimen, sitten 4. ytimen. Prime 27.9 menee hyvin, eikä kaatuiluja ole ollut.
E: AVX käyttäessä siis.
Tiedän kyllä, mutta tuon taso on silti jokseenkin järjetön.Prime 27.9 ei tue avx2, joten se on selvästi kevyempi ohjelma.
No eihän siihen avx-testaukseen 27.9 tarvi. Kieltää vain uusimmasta avx2:nTiedän kyllä, mutta tuon taso on silti jokseenkin järjetön.
Ei 4.llä 8gb kammalla suostu edes boottaamaan noilla asetuksilla.Täytyy tyytyä noihin nykysiin ku haluan ton 32gb muistia.Harmi.Tossa ois kovat tikut kahvijärven kylkeen <350€,
G.Skill F4-4400C19D-16GTZKK (4400c17-18 noista saatu Apexilla)
Tässä omat 4000c17 asetukset jos joku haluaa testailla kulkeeko B-Diet samoilla.
Jos ei suostu boottailemaan niin ekana kannattaa löystää,
tWR 12-16
tRFC 360-400
tRRD_L 7-8
tRRD_S 5-6
tWTR_L 7-10
tWTR_S 4-6
tRTP 10-12
tFAW 20
tCWL 14-16
ja kattella poistuuko errorit. Noiden hinkkaaminen vaati ultimaattista työtä, kun ei ole hajuakaan mikä vaikuttaa mihinkin.
EDIT: Tosiaan nuo oikeanpuoleiset kannattaa alkuun pitää Autolla, kun ne kiristyy itsestään secondaryjä kiristämällä. Lopuksi sitten viilaa vielä viimeset säädöt, kun secondaryt on vakaat.
RTL ja IOL on edelleen mulla Autolla. Niiden toiminta ei ole tähänkään päivään mennessä auennut. Jos ihan mitä tahansa säätää niin bootlooppi on taattu.
No itse ainakin pitänyt eniten 0419 biosista, mutta tuohon paluu ei onnistu normi menetelmällä jos asentanut uudemman, mutta kaippa nämä uudemmat (0420 ja 0430) menee kunhan ei yritäkkään ajaa mitään AVX-softia, muuten iskee tehonrajoitus vastaan vaikka mitä tekisi.
Mitä asuksen foorumeita selasin niin Raja sanoo siellä, että tuohon uusimpaan(0430) on korjattu jännitteen syöttö oikealle tasolle, aiemmissa on syöttänyt enemmän kuin on asetettu. Ja kehoittaa tekemään kellotukset puhtaalta pohjalta ja korjaamaan jännitteet tarvittaessa korkeammalle. Omalla Z370-F lankulla saan uusimmalla biossilla kyllä tehonkulutuksen nousemaan yli 220W(hwinfon ja coretempin mukaan), mutta silloin on lämmötkin aivan tapissa.No itse ainakin pitänyt eniten 0419 biosista, mutta tuohon paluu ei onnistu normi menetelmällä jos asentanut uudemman, mutta kaippa nämä uudemmat (0420 ja 0430) menee kunhan ei yritäkkään ajaa mitään AVX-softia, muuten iskee tehonrajoitus vastaan vaikka mitä tekisi.
No taidan ostaa varmuudeksi uuden tuubin, kun tuo vuoden vanhakin on jo melko lopussa. Saanpahan ainakin lopettaa miettimisen sen osalta. Kryonaut on vissiin vieläkin parasta tahnaa lämmönlevittäjän ja jäähyn väliin?Siliconlotteryhän joskus tarinoi, että liquid metallit ovat pysyneet hyvänä vuosien ajan ilman, että lämmöt ovat nousseet.
Mulla oli 2 vuotta tuubissa sama eines eikä sinä aikana ollut tapahtunut mitään muutosta.No taidan ostaa varmuudeksi uuden tuubin, kun tuo vuoden vanhakin on jo melko lopussa. Saanpahan ainakin lopettaa miettimisen sen osalta. Kryonaut on vissiin vieläkin parasta tahnaa lämmönlevittäjän ja jäähyn väliin?
Ei 4.llä 8gb kammalla suostu edes boottaamaan noilla asetuksilla.Täytyy tyytyä noihin nykysiin ku haluan ton 32gb muistia.Harmi.
En dramissa menny yli 1.4v.Jossain videolla Der8auer sanoi et toi ois päivittäiseen käyttöön ok.Mut jos innostuu metsästää ennätyksii ni täytyy koittaa tota 1.45v.Toimiiko kaikki autolla paitsi primaryt ja kunnolla jännitettä DRAM 1.45 / IO 1.2 / SA 1.25?
Pakko tota oli itsekin small fft.llä kokeilla.Uusi virrankutus ennätyshän siitä synty.Melkein 202w.Normaalisti käytän 1344 fftn pituutena Der8auerin ohjeiden mukaan.Taitaa se olla uskottava että toi mun koppa (jonsbo vr2) ei vaan ole paras kellottelijalle.
8700k taichilla vaatii sen noin 1.41vcore että olisi täysin vakaa prime95 29.4 small fft:llä 5ghz kelloilla jolloin prossun package power pyörii tuolla 280w yli hwinfon mukaan. Tätä voi ajaa noin vartin ennenkuin alkaa pudottelemaan kelloja ja hwinfo ilmoittaa vr thermal alertista.
Näemmä alle 270wattia ei throtlaile.
Se ehkä tulee sittenkin!Asus Maximus X APEX Toimitusaika-arvio: 5-7 työpäivää
Pakko tota oli itsekin small fft.llä kokeilla.Uusi virrankutus ennätyshän siitä synty.Melkein 202w.Normaalisti käytän 1344 fftn pituutena Der8auerin ohjeiden mukaan.
Kryonaut on varmaan voittanut melkein kaikki testit. Oli jimssillä pari viikkoa sitten, kun tilasin.Ainiin, unohtui taas ”piitahnat”, mitäs olikaan parhaimmistoa nesteblokin ja 8700k väliin laittaa? Mielellään jos löytyy Jimmsiltä hyllystä koska näyttää siltä että Apexia tulossa kohtapuolin niin kerkee nakkaamaan samaan pakettiin
Toinen vaihtoehto cool laboratoryn liquid ultra. Ei hyvin paljoa jää Kryonautille+halvempi.Kryonaut on varmaan voittanut melkein kaikki testit. Oli jimssillä pari viikkoa sitten, kun tilasin.
Toinen vaihtoehto cool laboratoryn liquid ultra. Ei hyvin paljoa jää Kryonautille+halvempi.
Kappas, lukihärö iski. Katsoin, että korkkauksesta oli puhetta Juu kryonaut on parempi tuossa.Kryonaut on lämpötahna, CLLU on nestemetalli
Miksi linkkaat muropaketin uutista tänne kun samasta asiasta on uutisoitu jo tälläkin sivustolla?Intel ottaa käyttöön lisätuotantolinjan Coffee Lake -prosessoreja varten | Muropaketti.com
Saatavuusongelmien pitäisi viimestään tämän jälkeen jo helpottaa, vai kuinka?
Kyllähän se prosessori jaksaa kun näytönohjain on pullonkaulana kyseisellä resolla.Kylläpä on mahtava fiilis laittaa asetukset kaakkoon ja resoluutioksi 1440p ilman pienintäkään yskäisyä. Vanhalla setillä jo luovutin New Colossuksen suhteen kun valittelin miten synkkää ja jotenkin pelkistettyä kaikki on, mutta kyllä alkoi peli maistua näillä eväillä. Hyvin kyllä prosessori jaksaa.
Myös Visual Studion Compile ajat ovat tajuttomasti pienempiä vanhaan settiin verrattuna.
Otin nyt testiajoon 4200-17-17-17-38 cr2 trfc360, emona Asrock Extreme4.
Prosu 48x100,1
Cache 4500
Geekbench 6393/28457
HCI memtestia jaksoin eilen ajella vaan vajaa 300%, pitää testata kunnolla kun saa sen paremman testisoftan.