Insurgency: Sandstorm

Eniten loppuu jaksamisen tähän tällä hetkellä, ku joka toisen pelin jälkeen tippuu menuun yhteyden pätkäsyn takia. Ei johdu omasta koneesta.
 
Eniten loppuu jaksamisen tähän tällä hetkellä, ku joka toisen pelin jälkeen tippuu menuun yhteyden pätkäsyn takia. Ei johdu omasta koneesta.

Mulla on sama vika. Kokeile custom servereitä, niillä voin pelailla ilman ongelmia. Ongelmasta on mennyt palautetta deveille. Pitää toivoa että tämä vika korjataan pian.


Edit: jos jaksat vaivautua, niin käy raportoimassa foorumilla.
Insurgency: Sandstorm Pre-Order Beta - Technical Feedback
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys fps veteraaneille. Kertokaa video asetuksesta: "frame rate smoothing". Mitä kyseinen asetus käytännössä tarkoitta ja kannattako sitä pitää päällä, tai ei? Näyttö on 120 Hz.
Kiitos.
 
Oli muuten aika yllätys 2,5kk takaiseen, kun nyt kokeilin. Tässä on helposti tämän vuoden paras fps peli.

Ei yhtään sitä stutteria enää, peli näyttää huomattavasti paremmalta ja pysyy siellä 100fps tuntumassa autoasetuksilla 1440p resolla. Pahimmillaan taisi olla syyskuussa jotain 40 luokkaa, aivan täysin pelikelvoton vaikka laski asetuksia loweille. Ja reunanpehmennykset oli surkeita ja blurria/sahalaitaa täynnä, nyt näyttää todella hyvälle TAA.

E: Olen kyllä myös tehnyt sen windowsin muistintäyttymisbugin korjaavan manuaalisen kikan, tiedä auttaako se tässä nyt miten paljon
 
Viimeksi muokattu:
Ei pysty pelaamaan. Kaverilla ja mulla sama ongelma, crashaa kesken pelin x ajan kuluttua kun alkaa pelaamaan.

Kivalta tuntui muuten mut jää kyllä nyt pelaamatta.
 
Kyllä tämä taita olla paras peli, mikä on tullut viime aikoinaan vastaan. Näin hyvä pelikokemusta en muistaa pitkästään aikaa, vaikka on kokeiltu kaikki maailman battlefeldit jne..... Kiitos vinkeistä/infosta.
 
Kyllä tämä taita olla paras peli, mikä on tullut viime aikoinaan vastaan. Näin hyvä pelikokemusta en muistaa pitkästään aikaa, vaikka on kokeiltu kaikki maailman battlefeldit jne..... Kiitos vinkeistä/infosta.

Mukava kuulla, että peli on mieleinen! Minä olen ihan samoilla linjoilla, omasta mielestä pelin Firefight-pelimuoto on parasta mitä räiskintärintamalla on tarjota. Edellinen koukuttava pelikokemus oli Battlefield 4, mutta siinä suosimani pienemmät jalkaväkitaistelut eivät vaatineet juuri lainkaan strategiaa tai taktiikkaa, riitti kun juoksi lipulta toiselle ja/tai lahtasi porukkaa kunnes tiketit loppui, kun sen sijaan Sandstormin Firefightissa on kaikki elementit kohdallaan. Edeltävää Insurgencya en juurikaan pelannut, sillä vaikka asepeli olikin siinä kohdillaan, niin kentät oli liian pieniä ja suunnittelu mallia putki, mikä teki pelaamisesta tylsää ja mielikuvituksetonta ja käytännössä tappoi kaiken mielenkiinnon peliä kohtaan.
 
Mukava kuulla, että peli on mieleinen! Minä olen ihan samoilla linjoilla, omasta mielestä pelin Firefight-pelimuoto on parasta mitä räiskintärintamalla on tarjota. Edellinen koukuttava pelikokemus oli Battlefield 4, mutta siinä suosimani pienemmät jalkaväkitaistelut eivät vaatineet juuri lainkaan strategiaa tai taktiikkaa, riitti kun juoksi lipulta toiselle ja/tai lahtasi porukkaa kunnes tiketit loppui, kun sen sijaan Sandstormin Firefightissa on kaikki elementit kohdallaan. Edeltävää Insurgencya en juurikaan pelannut, sillä vaikka asepeli olikin siinä kohdillaan, niin kentät oli liian pieniä ja suunnittelu mallia putki, mikä teki pelaamisesta tylsää ja mielikuvituksetonta ja käytännössä tappoi kaiken mielenkiinnon peliä kohtaan.
Tämä, WW3 ja Post Scriptum kattavat tällä hetkellä 95% omasta pelaamisesta. Erittäin hyvä peli, vielä kun saisi lisää push-karttoja.
 
Peli julkaistiin tänään ja se on saanut todella paljon positiivisia arvioita Steamissa, hienoa! Sadan pelitunnin jälkeen voin sanoa nauttineeni pelistä jo paljon, ja se vain paranee uusien päivitysten myötä.

Testaajien statsit nollattiin eilen. Olin muistaakseni tasolla 66 ja nyt takaisin tasolla 12. 1000 + 50% ansaitsemastani kustomointivaluutasta riitti hyvin molempien tiimien hahmojen varustamiseen päästä varpaisiin.

Viimeisimmät pätsit parantivat minulla suorituskykyä reippaasti viikon takaiseen verrattuna. Myös aiemmin peli pyöri aika vastaavasti tai aavistuksen huonommin, mutta samalla näytti huonommalta. Enää kentistä ei ole löytynyt 40FPS jumituspaikkoja, vaikka ruudunpäivitysnopeus silloin tällöin 60FPS:n tuntumaan putoaakin. Enimmäkseen peli pyörii noin 100FPS CPU-rajoitteisena ja tyypillinen vaihteluväli kentästä riippuen on 80-120. Parantamisen varaa on siis vielä reippaasti, mutta peli on täysin pelattava. Tämä siis Very High + TAA -asetuksilla @1440p.

Viimeisimmän pätsin lisäämät 30-panoksen pidennetyt lippaat SCAR-H:lle, G3A3:lle ja FAL:ille ovat mahtava lisäys ainakin co-op:issa. Botit eivät ole enää niin vittumaisia vastustajia kuin pahimmillaan, mutta ovat toisaalta jo vähän liiankin helppoja vastuksia osaavaa tiimiä vastaan.
 
Kokeilin free beta weekendissä ja suorituskyky oli kaameahko, julkaisupätsin myötä isompi tahmailu ja stutterointi on vähentynyt siedettävälle tasolle. Jotain hämärää kyllä on vielä meneillään texture pool-asetusten kera, niiden pitäisi kaiken järjen mukaan auttaa, mutta lisäävät vain stutterointia 8GB kortillakin.

Eniveis, olikos tälle jo yhteisöä kasassa? Yhteispelaamisesta olisi huomattavasti hyötyä, olisi mahtavaa jos vaikka kommanderina seikkaillessa ei tarvitsisi juosta observerien perässä puolta karttaa...
Aikuista päiväkahpeliseuraa olis ihan kiva saada
GURGO-Pwnailia
 
Naputtelin Steamiin arvostelun:

"Disclaimer: This review is 100% based on co-op Checkpoint mode gameplay. At the 100 hour mark most of my time with the game is from the Beta.

I love this game. The gunplay is excellent: weapons feel powerful and are a joy to use. Enemies aren't annoying bullet sponges. The map design and AI make for varied gameplay and every match feels unique. Skill matters in both shooting and movement. Weapon attachments are meaningful and you are forced to make tough choices in your loadouts. The character customization gives that little extra touch to make the action feel more personal.

The co-op Checkpoint mode offers gameplay that isn't available anywhere else. The action is fairly fast paced but you need to move carefully and be on point with your aim. Death matters as you can only respawn if your team gets the next objective. That also means people are generally really supportive of each other. The best part is the feel of moving forward as you follow objectives through the map. You feel like you are actually achieving something instead of having dreary arbitary ticket counters such as in Conquest mode of Battlefield. Rush in that game series used to be similar but they fucked up the map design for it and the mode died off.

Graphics in the game may not be the best in the industry but the game still looks quite beautiful. It comes with the cost of poor performance, though. A 5,2GHz 7700K and GTX 1080 Ti only gets 60-120FPS on max settings (no supersampling) @ 1440p. Mostly the game runs just fine as the average FPS for me is around 100.

Sounds are simply great. Hearing the gunfire and shouts coming from all around you and pinpointing the enemy positions through them is not only great for gameplay but very atmospheric.

Controls have all the FOV scaling sensitivity settings you would ever want. I have a weird inconsistent sensitivity issue when not aiming down the sights but thankfully it's mostly just annoying thanks to hipfiring being useless past touching distance anyways. Character movement is a bit sluggish and unresponsive with a heavy loadout equipped but it fits the pace of the game.

There are some bigger and smaller bugs but nothing game breaking. Many a triple-A game has released with bigger problems. It's good that the release was pushed back and the developer team did great with the crunch time. Sure, it would have been even better to give it a few more weeks of optimization but the game is already in a good state. With income from sales development can continue.

The game just keeps on getting better as it is optimized and more content is added. The developer has a stellar record of supporting their games for years. Mod support (e.g. weapon replacements) is coming, which is always good for the longevity of a game. New maps will be added to the game for free, not splitting the playerbase.

I almost feel bad for using the 20% discount to buy this game. This has already given me more joy than any 60€ AAA first-person shooter since Battlefield 3. Sure, the latest and gratest DICE game may have better graphics and performance optimization, but you are not paying for the man hours of a huge team, either. In the end gameplay is what really matters, and this game simply delivers on that front."

Assassin's Creed: Odyssey ja Shadow of the Tomb Raider on vielä pelaamatta uutta näytönohjainta odottaessa, mutta tämä on nyt minun kärkikandidaattini vuoden peliksi. 9/10 integer-asteikolla 0-10 tällä hetkellä ja suorituskykyhionnan jälkeen arvosana olisi 10/10.
 
Itselläni siirtyi kyllä taas odottelemaan päivityksiä, kun tuossa uudemmassa kaupunkimapissa tuli taas tätä ihanaa alle 60fps laahaamista. En kyllä ole kokeillut streaming poolin pienentämistä, jos se järjenvastaisesti parantaa töksähtelyä.
 
Texture Streaming Pool ja Keep Loaded Textures tuntuvat minulla parhaimmilta offilla. Kun ne laittaa päälle niin hetken ajan saa paremman fps:n ja peli tuntuu sulavalta, mutta muutaman minuutin sisään alkaa stutterointi.
Karttojen optimisaatiossa lienee vielä paljon työsarjaa, ottaen huomioon, että esim. rakennusten LOD tippuu legotasolle ~100m kieppeillä, luultavasti siksi ettei kyykkäisi peliä aivan totaalisesti. Tekstuureista puheen ollen - esiintyykö muilla päämenussa & customize-valikossa mystistä pikselöitynyttä varjostusta ja vääristyneitä värejä?
Esimerkki: Imgur
 
Mulla oli todella paljon ongelmia pelin suorituskyvyn kanssa. FPS droppasi tolkuttomasti, peli lagasi, nyki ja stutteroi kuin viimeistä päivää. Viimeisenä oljenkortena poistin kaiken peliin liittyvän koneelta, tein puhtaan asennuksen ja se tuntui korjaavan pelin täysin.
 
Eihän tässä pysty mahdollisesti tekemään omaa servua? Ja pelaamaan esim 4 kaverin kesken..
 
On kait mahdollista,
Insurgency: Sandstorm Server Admin Guide
Trying to set up a Insurgency Sandstorm private server :: Insurgency: Sandstorm Community Server Discussion
Servereitä manuaalisesti "browse servers"in kautta etsiessä löytyy ilmeisesti vain epävirallisia "community servereitä", joilta ei saa expaa.

PS. %localappdata%\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient :istä löytyvään GameUserSettings.iniin kun lisäsi r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1 (tai muuttaa nollan ykköseksi) niin ainakin epätieteellisesti tuntuu siltä, että stutterointiongelmat kaikkoavat. Komennon pitäisi rajoittaa pelin tekstuurien muistinkäyttö GPU:n muistiin, 8GB kortilla ei useamman pelitunnin aikana esiintynyt kummallisuuksia. Voi olla että pienempimuistisilla korteilla tämä ei ole hyvä ratkaisu.
 
Mulla oli todella paljon ongelmia pelin suorituskyvyn kanssa. FPS droppasi tolkuttomasti, peli lagasi, nyki ja stutteroi kuin viimeistä päivää. Viimeisenä oljenkortena poistin kaiken peliin liittyvän koneelta, tein puhtaan asennuksen ja se tuntui korjaavan pelin täysin.

Minullakin ratkesi käytännössä kaikki ongelmat kun tyhjensin AppData -kansion uudelleenasennuksen yhteydessä. Joku pelinkehittäjistä mainitsikin että se kannattaisi tyhjentää ainakin isompien päivitysten yhteydessä, koska sinne jää vanhat asetukset, joita ei välttämättä ole enää ollenkaan tai joita säädetään jollain toisella asetuksella toista kautta ja tämä sitten aiheuttaa stutterointia ja muita ongelmia. Nyt voi keskittyä täysin pelailuun, peli pyörii varsin mukavasti ja pelaaminenkin on helppoa kuin mikä, kun serverit on täynnä uusia pelaajia.
 
Kiitos vinkistä nykimistä vastaan. Eli auttoi uusi puhdas asennus ja muutokset näihin video asetuksiin:1. Texture Streaming Pool: LOW
2. Keep Loaded Textures: OF
Vaikka kyseiset asetukset näyttä logiikan vastaiselta, toimi hyvin myös minulla. Kaikki loput asetukset ovat Very High/High. (i7 6700K, GTX 980 Ti)
 
Lukeeko muilla vielä Beta tuossa alussa kun peli käynnistyy ja tulee pelin logo näkyviin, siis ennen valikoita?

Eikö tämän pitänyt jo olla ulkona beta versiosta?

edit. Helvetti että ärsyttää edelleen tuo sama ominaisuus mikä pelissä on ollut alusta asti eli vihollisen ollessa tarpeeksi lähellä sitä ei voi ampua mutta hän kyllä napsauttaa reiän päähän. Löisi sitten vaikka automaattisesti tms.
 
Viimeksi muokattu:
muuten ihan hyvä muuta gpu usage melkein koko ajan 30-50% jonka takia ei sitten fps pääse edes 60 asti:( Kokeiltu asentaa peli uudestaan eikä mitään eroa ollut
 
Edellisen viestin innoittamana tein parin tunnin ajan seurantaa - CPU util 40-60%, GPU util 40-70%. Suurimman osan ajasta CPU ~50%, GPU 50-60%
Texture Streaming Pool=Low: ~3,5 GB VRAM, 11GB RAM - heikoin pelitatsi persetuntumalta, fps n. 60-70
Texture Streaming Pool=High: ~4,5 GB VRAM, 10GB RAM - fps n. 70-80
Texture Streaming Pool=Off: ~7 GB VRAM, 9,5 RAM - fps n. 80-100

Sekä VRAMin että RAMin käyttö kasvaa pelatessa em. arvoista, offilla turpoaa ehkä nopeiten (parhaimmillaan 8,3GB VRAM, 12GB RAM). Nämä ja fps-luvut voivat olla riippuvaisia kartasta ja sen alueesta, joten testailkaa myös itse. Mystisin ongelma on, että flashbangin ja joidenkin muiden räjähteiden kipinäefekti tiputtaa joskus FPS:n 15-30 ja se jatkuu erän loppuun asti tehden pelistä pelikelvottoman.

Testikokoonpano: i7 2700k @ 4.7Ghz, 16GB DDR3 2133 Mhz, Radeon Vega 56 8GB (64 bios+ylikellot), 1080p /w Textures=High, Keep Loaded Textures=Off. Otin myös .inistä sen r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM:n pois päältä varmuuden vuoksi.

Edit: BTW - PUBGin kanssa (myös Unreal Engine 4) oli pitkään ongelmana juuri tämä että CPU/GPU utilisaatio oli matalampi kuin piti.
 
Viimeksi muokattu:
Edellisen viestin innoittamana tein parin tunnin ajan seurantaa - CPU util 40-60%, GPU util 40-70%. Suurimman osan ajasta CPU ~50%, GPU 50-60%
Texture Streaming Pool=Low: ~3,5 GB VRAM, 11GB RAM - heikoin pelitatsi persetuntumalta, fps n. 60-70
Texture Streaming Pool=High: ~4,5 GB VRAM, 10GB RAM - fps n. 70-80
Texture Streaming Pool=Off: ~7 GB VRAM, 9,5 RAM - fps n. 80-100

Sekä VRAMin että RAMin käyttö kasvaa pelatessa em. arvoista, offilla turpoaa ehkä nopeiten (parhaimmillaan 8,3GB VRAM, 12GB RAM). Nämä ja fps-luvut voivat olla riippuvaisia kartasta ja sen alueesta, joten testailkaa myös itse. Mystisin ongelma on, että flashbangin ja joidenkin muiden räjähteiden kipinäefekti tiputtaa joskus FPS:n 15-30 ja se jatkuu erän loppuun asti tehden pelistä pelikelvottoman.

Testikokoonpano: i7 2700k @ 4.7Ghz, 16GB DDR3 2133 Mhz, Radeon Vega 56 8GB (64 bios+ylikellot), 1080p /w Textures=High, Keep Loaded Textures=Off. Otin myös .inistä sen r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM:n pois päältä varmuuden vuoksi.

Edit: BTW - PUBGin kanssa (myös Unreal Engine 4) oli pitkään ongelmana juuri tämä että CPU/GPU utilisaatio oli matalampi kuin piti.
Jotain "maagista" näissä asetuksissa kyllä on. Minulla on fps Texture Streaming Pool=High korkein mahdollinen (100+), mutta noin 5 minuutin kuluttua alkaa joku ihmeen mikro nykiminen, vaikka fps on edelleen hyvin asiallinen!? Texture Streaming Pool=Low on toiminut hyvin ja en ole sen enempää asia tutkinut. Nyt kyllä täyty kokeilla myös OF vaihtoehtoa.




River Hudson. Myös minulla vilahtaa toi BETA logo käynnistyksen yht.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pyörii mallikaasti. Laskin näytön hertsin 72sesta 70. En sitten tiedä mikö siinä on kun ei tuosta 72hz tykännyt.
 
Texture Streaming Pool ei tuntunut vaikuttavan mihinkään, kunnes jossain vaiheessa asetuksesta riippumatta peli alkoi nykiä niin perkeleesti. En ole kovin herkkä pienelle nykimiselle, kunhan hiiri vastaa liikkeisiin viiveittä, mutta tuo oli lähes pelikelvotonta. Keep Loaded Textures = On -asetusta en ollut kokeillut aiemmin, mutta sehän toimiikin minulla erinomaisesti muutaman pelatun erän perusteella. Mikrostutteri katosi kokonaan ja peli pyörii (FPS:n ollessa tarpeeksi korkea) täysin sulavasti. Ihan aina FPS ei pysy yli sadassa, jolloin sulavuus ja hiirituntuma kärsii, mutta keskimäärin kyllä.

Yhtenä vinkkinä joskus Far Cry 5:a pelatessani huomasin outoa nykimistä korkeasta FPS:stä riippumatta, jonka syyksi selviytyi vahvistimen ("kakkosnäyttö") virkistystaajuus. Jostain syystä jos monen näytön konfiguraatiossa näyttöjen virkistystaajuudet eivät ole samalla luvulla jaollisia, voi pientä nykimistä esiintyä. Tuossa tapauksessa minulla oli 144Hz näytön kaverina vahvistimelle 60Hz virkistystaajuus. Pudotettuani sen 24Hz:iin, loppui sekin nykiminen. Pääsin ongelman jäljille, kun peli tuntui pyörivän sulavammin pelatessani illalla kuulokkeilla vahvistin poissa päältä.

Tämän pelin fullscreen-tila on myös outo, sillä alt-tabatessa toiset ikkunat piirtyvät pelin päälle, kuten borderless window -tilassa yleensä.

FAL on kyllä helvetin hyvä, nyt kun siihen saa 30-panoksen lippaat. Ainoastaan Mk 18 vieläkin isommalla tulinopeudellaan ja pienellä rekyylillään pystyy vastaamaan tai jopa päihittämään sen tehokkuuden käytössäni. Mk 14 EBR on kaikkein tappavin, mutta sen lipas ei aina riitä botti-invaasiota vastaan. Muillakin aseilla on toki hauska pelata vaihtelun vuoksi, mutta jotkin niistä tuntuvat vaan yksinkertaisesti huonoilta vaihtoehdoilta. Esim. G36 on käytännössä sama ase kuin Mk 18, mutta isommalla rekyylillä. Sen valintaan ei ole mitään muuta syytä, kuin sen ulkonäkö. Jos Breacher- ja Advisor-luokat ovat täynnä, M4A1 on parempi kuin G36 ja FAL on aina tarjolla. G3A3:n latausaika tyhjältä lippaalta on aivan surkea, Mk 17 ei vastaa tehokkuudeltaan muita saman kaliiperin aseita, SVD:n lipas on onnettoman pieni, konekiväärit ovat käyttökelvottomia ilman bipodeja, pulttilukot ovat aivan turhia jne.
 
Texture Streaming Pool ei tuntunut vaikuttavan mihinkään... ...kunnes alkoi nykiä niin perkeleesti.
Minun testieni/kokemusteni perusteella nämä liittyivät läheisesti toisiinsa. Offilla ongelmaa ei esiintynyt tai ainakin sen ilmentymisessä kestää huomattavasti kauemmin. Keep loaded tectures tuntui vain pahentavan asiaa. Jos Off turvottaa muistinkäyttöä liikaa, niin voi vaikka tunnin välein käydä flippaamassa streamin poolin Highlle ja takaisin.

Windows 10 Creator's updaten jälkeen kait sekoittaa fullscreeniä jotenkin, kannattanee napata sieltä .exen propertiesista ne optimisaatiot veks.
3kudBKn.png
WzwcW0s.png

Olen fps-snobihenkisesti yrittänyt viilata pelin suorituskykyä ja tässä tähän mennessä minulla parhaiten toimivat asetukset:
Anti-aliasing: FXAA (makuasioita varmaan, mutta Offilla maailma on täynnä sahalaitaa, TAA tekee kaikesta sumuista ja SMAA on hitain)
Super sampling: 1.25x (renderöi 25% suuremmalla resoluutiolla. Tämä nosti minulla GPU utilisaation 70-80% kieppeille ja samalla fps kasvoi)
Scope normal, Texture resolution ihan mistä tykkää eniten, Shadow resolutionit 256x256, muut asetukset low tai off.

%localappdata%\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient :istä löytyvään Engine.iniin
[/Script/Engine.RendererSettings] -otsikon alle:
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
 
Minun testieni/kokemusteni perusteella nämä liittyivät läheisesti toisiinsa. Offilla ongelmaa ei esiintynyt tai ainakin sen ilmentymisessä kestää huomattavasti kauemmin. Keep loaded tectures tuntui vain pahentavan asiaa. Jos Off turvottaa muistinkäyttöä liikaa, niin voi vaikka tunnin välein käydä flippaamassa streamin poolin Highlle ja takaisin.

Windows 10 Creator's updaten jälkeen kait sekoittaa fullscreeniä jotenkin, kannattanee napata sieltä .exen propertiesista ne optimisaatiot veks.

Olen fps-snobihenkisesti yrittänyt viilata pelin suorituskykyä ja tässä tähän mennessä minulla parhaiten toimivat asetukset:
Anti-aliasing: FXAA (makuasioita varmaan, mutta Offilla maailma on täynnä sahalaitaa, TAA tekee kaikesta sumuista ja SMAA on hitain)
Super sampling: 1.25x (renderöi 25% suuremmalla resoluutiolla. Tämä nosti minulla GPU utilisaation 70-80% kieppeille ja samalla fps kasvoi)
Scope normal, Texture resolution ihan mistä tykkää eniten, Shadow resolutionit 256x256, muut asetukset low tai off.

%localappdata%\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient :istä löytyvään Engine.iniin
[/Script/Engine.RendererSettings] -otsikon alle:
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1

Ai pahus, tuota Texture Streaming Pool Off -asetusta en muistanut kokeilla ollenkaan. Jotenkin luulin vaihtoehtojen olevan vain Low/High, ehkä niin oli aiemmin Betassa. Joka tapauksessa olen nyt pitänyt sitä High-asetuksella Keep Loaded Texturesin kera. Ehkä 11Gt VRAM ansiosta tuolla kombolla nykimistä ei esiinny. En tosin ole pelannut yli kolmea varttia kerrallaan tuon asetuksen käyttöönoton jälkeen. Käsi vaan menee kipeäksi liian pitkistä pelisessioista. Seuraan tilannetta ja raportoin takaisin, kun pelitunteja näillä asetuksilla on enemmän. En nyt lähde muuttamaan mitään, kun toimii niin hienosti.

Minulla on Windowsin Game Bar ollut kytkettynä pois, eikä Fullscreen Optimization -asetus näköjään vaikuta yhtään mitään. Sama kait tuo on, vaikka se tekeekin työpöydälle pääsyn varsin hankalaksi. Todella vähän alt+tabia tämän pelin kanssa tulee käytettyä.

Minua sahalaidat häiritsevät tässä pelissä paljon pientä sumuisuutta enemmän, joten ehdottomasti käytän TAA:ta.
 
Itsellä texture streaming ja keep loaded textures kumpikin offilla, shadow resoluutiot kummatkin 512x512 ja peli rullaa nätisti muiden asetusten ollessa mediumin luokkaa. Tosin se mikä teki suuren eron suorituskykyyn on launch command -USEALLAVAILABLECORES

Ilman tuota fps sahasi ylös alas ja peli stutteroi koko ajan, tuon commandin kanssa ja noilla asetuksilla pystyi pelaamaan peri tuntia putkeen ongelmitta fps pyöriessä sadan paremmalla puolella.

Itse pelistä vielä, täytyy kyllä sanoa että yllätti itseni aika täydellisesti, alkuperäistä insurgencyä tuli pari tuntia kokeiltua eikä oikein napannut, tässä taas fiilis on että mitä enemmän tätä pelaa sitä enemmän tästä vaan tykkää. Firefight pelimuotoa kun tänään ekaa kertaa kokeiltiin kaverin kanssa vei se aivan täysin mukanaan ja aika meni siivillä. Loppuun tuli se perinteinen no jos sitä vielä yks rundi, ja lopulta tuli pelattua vielä 5 rundia yhteensä :D
 
Kuten PUBGin kanssa aikanaan, -USEALLAVAILABLECORES on placeboa ainakin 4c/8t -prossujen kera. Kaikki threadit ovat oletuksena käytössä. Peli on sen verta optimoimaton, että tarkkaa kuvaa muutosten vaikutuksesta ei saa ihan helposti, etenkään tämän tekstuuripooli-hässäkän kera.
1GOWDA9.jpg

PS. mikäs hemmetti on kun ei kuvat näy?
 
Viimeksi muokattu:
Miten tämä asetus:"Frame Rate Smoothing" toimi/vaikuttaa tässä pelissä? Millaiset ovat hyödyt ja haitat?
 
Asetusten hakeminen jatkuu. Lisäsin Afterburneriin näkymään VRAM käytön. Keep Loaded Texturesin kanssa heti ekassa kentässä VRAM käyttö 9,9Gt, ja paisui 10,5Gt tasolle ajan kanssa. Pelin sulavuuskin huononi. Testiksi sitten laitoin sen offille ja heitin Texture Streaming Pool low-asetukseen -> VRAM käyttö alle 4Gt mutta stutteroi niin perkeleesti. Sitten laitoin Texture Streaming Pool offille ja peli oli taas ihan OK, VRAM käyttönoin 8Gt.

Jotain noiden tekstuurien käsittelyn kanssa tässä pelissä on kyllä vähän viturallaan. Toivottavasti saavat optimoitua ja korjattua, niin saa lopulta viimeisetkin nykimiset pois.
 
Joo optimointihan tässä on perseestä. Itsellä auttoi jonkin verran kun laittoi -USEALLAVAILABLECORES steamin käynnistys asetuksiin ja varjot lowille. Mutta muutenhan peli on mielestäni hyvä ja päivitysten myötä varmasti paranee vain :)
 
Tänään tuli pelattua tätä ensimmäistä kertaa ajatuksella. Täähän on helvetin hyvä. Parit lagit oli mutta nekin loppu kun otti shadowplayn pois. Pitää vkl uskaltaa jo comppia pelailla
 
Paljonko on teillä FOV tässä pelissä? Vanhempi ukko kuin olen, niin en meinä huomata vihollisia kauempaa.
 
Itsellä on niin korkealla kuin vain mahdollista ja hieman on kyllä vaikeuksia erottaa joitain pelaajia kauempaa. En tosin usko FOV:n vaikuttavan tähän, kun ei ole muissakaan peleissä vastaavaa ollut. Enemmän veikkaan omalla kohdallani harjaantumatonta silmää ja sitä että hahmomallit voi hieman sulautua ympäristöön.
 
Itsellä on niin korkealla kuin vain mahdollista ja hieman on kyllä vaikeuksia erottaa joitain pelaajia kauempaa. En tosin usko FOV:n vaikuttavan tähän, kun ei ole muissakaan peleissä vastaavaa ollut. Enemmän veikkaan omalla kohdallani harjaantumatonta silmää ja sitä että hahmomallit voi hieman sulautua ympäristöön.
Kyllähän FOV vaikuttaa juuri tähän. Isompi fov, niin hahmot piirtyvät pienempinä.
Tämä on pubgista, mutta selventää mitä ajan takaa:
FpsCameraFov80-130_bjqr3z.gif
 
Oma silmä näyttä FOV tässä pelissä parhaimmilla 86.

Vielä yksi typerä kysymys. Mitä tarkoitta tässä pelissä: "FRAME RATE SMOOTHING" asetus?
Onko siitä hyötyä, tai haitta?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän FOV vaikuttaa juuri tähän. Isompi fov, niin hahmot piirtyvät pienempinä.
Tämä on pubgista, mutta selventää mitä ajan takaa:
FpsCameraFov80-130_bjqr3z.gif
Tai siis tietenkin suurempi FOV "pienentää" hahmomalleja, mutta en tarkoittanut sitä. Monissa peleissä pidän FOV:n niin korkealla kuin mahdollista, mutta vain tässä on ollut välillä vaikeuksia hahmottaa vihollinen ympäristöstään.
 
Tai siis tietenkin suurempi FOV "pienentää" hahmomalleja, mutta en tarkoittanut sitä. Monissa peleissä pidän FOV:n niin korkealla kuin mahdollista, mutta vain tässä on ollut välillä vaikeuksia hahmottaa vihollinen ympäristöstään.
Aa no sitten ymmärsin vähän väärin.
Toki on tullut itsellekin vastaan pelejä, joista hahmoja on vaikea erottaa ympäristöstä... Oli fov sitten mikä tahansa :tup:
 
Discordissa vaikuttaisi olevan tällä hetkellä ongelmia servereille yhdistämisessä, mutta kutsu taisi olla tilapäinen ja umpeutui jo.

Edit: Serveriongelma korjattiin ja kutsu toimi. Tuollakaan serverillä ei kyllä ole aivan valtavasti sakkia.
 
Viimeksi muokattu:
On tullut pelattua kaikennäköistä FPS-peliä viimeisen 17v ajan, enkä muista millon olisin viimeksi ollut näin innoissani jostain pelistä.
Asemekaniikat puhdasta kultaa ja tykkään Firefight-pelimuodon mekaniikasta todella paljon. 5v5 capture the pointtia, jossa pointin valtaamalla respawnaa kaikki oman tiimin kuolleet pelaajat.

Jos CS, R6 ja PUBG maistuu, sekä tiukka competitive pelimekaniikka, suosittelen kokeilemaan. Pienestä pelaajakunnastaan huolimatta pelistä löytyy todella aktiivinen competitive-skene The DGL liiga

The Digital Gaming League
DGL-Discord
 
Juu oli tuolla mun kanavallakin ihan hyvin tossa kesällä/syksyllä, mutta jotenki porukka vaan katosi :D Tosin silloin pelin julkaisua siirrettiin jne... pitäisi varmaanki jakaa ilmaisia ämpäreitä että saisi suomalaisia houkuteltuun samaan porukkaan :p
Ei toimi tämä invite.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom