Kysymys fps veteraaneille. Kertokaa video asetuksesta: "frame rate smoothing". Mitä kyseinen asetus käytännössä tarkoitta ja kannattako sitä pitää päällä, tai ei? Näyttö on 120 Hz.
Kiitos.
Kiitos.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä tämä taita olla paras peli, mikä on tullut viime aikoinaan vastaan. Näin hyvä pelikokemusta en muistaa pitkästään aikaa, vaikka on kokeiltu kaikki maailman battlefeldit jne..... Kiitos vinkeistä/infosta.
Tämä, WW3 ja Post Scriptum kattavat tällä hetkellä 95% omasta pelaamisesta. Erittäin hyvä peli, vielä kun saisi lisää push-karttoja.Mukava kuulla, että peli on mieleinen! Minä olen ihan samoilla linjoilla, omasta mielestä pelin Firefight-pelimuoto on parasta mitä räiskintärintamalla on tarjota. Edellinen koukuttava pelikokemus oli Battlefield 4, mutta siinä suosimani pienemmät jalkaväkitaistelut eivät vaatineet juuri lainkaan strategiaa tai taktiikkaa, riitti kun juoksi lipulta toiselle ja/tai lahtasi porukkaa kunnes tiketit loppui, kun sen sijaan Sandstormin Firefightissa on kaikki elementit kohdallaan. Edeltävää Insurgencya en juurikaan pelannut, sillä vaikka asepeli olikin siinä kohdillaan, niin kentät oli liian pieniä ja suunnittelu mallia putki, mikä teki pelaamisesta tylsää ja mielikuvituksetonta ja käytännössä tappoi kaiken mielenkiinnon peliä kohtaan.
Mulla oli todella paljon ongelmia pelin suorituskyvyn kanssa. FPS droppasi tolkuttomasti, peli lagasi, nyki ja stutteroi kuin viimeistä päivää. Viimeisenä oljenkortena poistin kaiken peliin liittyvän koneelta, tein puhtaan asennuksen ja se tuntui korjaavan pelin täysin.
Jotain "maagista" näissä asetuksissa kyllä on. Minulla on fps Texture Streaming Pool=High korkein mahdollinen (100+), mutta noin 5 minuutin kuluttua alkaa joku ihmeen mikro nykiminen, vaikka fps on edelleen hyvin asiallinen!? Texture Streaming Pool=Low on toiminut hyvin ja en ole sen enempää asia tutkinut. Nyt kyllä täyty kokeilla myös OF vaihtoehtoa.Edellisen viestin innoittamana tein parin tunnin ajan seurantaa - CPU util 40-60%, GPU util 40-70%. Suurimman osan ajasta CPU ~50%, GPU 50-60%
Texture Streaming Pool=Low: ~3,5 GB VRAM, 11GB RAM - heikoin pelitatsi persetuntumalta, fps n. 60-70
Texture Streaming Pool=High: ~4,5 GB VRAM, 10GB RAM - fps n. 70-80
Texture Streaming Pool=Off: ~7 GB VRAM, 9,5 RAM - fps n. 80-100
Sekä VRAMin että RAMin käyttö kasvaa pelatessa em. arvoista, offilla turpoaa ehkä nopeiten (parhaimmillaan 8,3GB VRAM, 12GB RAM). Nämä ja fps-luvut voivat olla riippuvaisia kartasta ja sen alueesta, joten testailkaa myös itse. Mystisin ongelma on, että flashbangin ja joidenkin muiden räjähteiden kipinäefekti tiputtaa joskus FPS:n 15-30 ja se jatkuu erän loppuun asti tehden pelistä pelikelvottoman.
Testikokoonpano: i7 2700k @ 4.7Ghz, 16GB DDR3 2133 Mhz, Radeon Vega 56 8GB (64 bios+ylikellot), 1080p /w Textures=High, Keep Loaded Textures=Off. Otin myös .inistä sen r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM:n pois päältä varmuuden vuoksi.
Edit: BTW - PUBGin kanssa (myös Unreal Engine 4) oli pitkään ongelmana juuri tämä että CPU/GPU utilisaatio oli matalampi kuin piti.
Minun testieni/kokemusteni perusteella nämä liittyivät läheisesti toisiinsa. Offilla ongelmaa ei esiintynyt tai ainakin sen ilmentymisessä kestää huomattavasti kauemmin. Keep loaded tectures tuntui vain pahentavan asiaa. Jos Off turvottaa muistinkäyttöä liikaa, niin voi vaikka tunnin välein käydä flippaamassa streamin poolin Highlle ja takaisin.Texture Streaming Pool ei tuntunut vaikuttavan mihinkään... ...kunnes alkoi nykiä niin perkeleesti.
Minun testieni/kokemusteni perusteella nämä liittyivät läheisesti toisiinsa. Offilla ongelmaa ei esiintynyt tai ainakin sen ilmentymisessä kestää huomattavasti kauemmin. Keep loaded tectures tuntui vain pahentavan asiaa. Jos Off turvottaa muistinkäyttöä liikaa, niin voi vaikka tunnin välein käydä flippaamassa streamin poolin Highlle ja takaisin.
Windows 10 Creator's updaten jälkeen kait sekoittaa fullscreeniä jotenkin, kannattanee napata sieltä .exen propertiesista ne optimisaatiot veks.
Olen fps-snobihenkisesti yrittänyt viilata pelin suorituskykyä ja tässä tähän mennessä minulla parhaiten toimivat asetukset:
Anti-aliasing: FXAA (makuasioita varmaan, mutta Offilla maailma on täynnä sahalaitaa, TAA tekee kaikesta sumuista ja SMAA on hitain)
Super sampling: 1.25x (renderöi 25% suuremmalla resoluutiolla. Tämä nosti minulla GPU utilisaation 70-80% kieppeille ja samalla fps kasvoi)
Scope normal, Texture resolution ihan mistä tykkää eniten, Shadow resolutionit 256x256, muut asetukset low tai off.
%localappdata%\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient :istä löytyvään Engine.iniin
[/Script/Engine.RendererSettings] -otsikon alle:
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
Tänään tuli pelattua tätä ensimmäistä kertaa ajatuksella. Täähän on helvetin hyvä. Parit lagit oli mutta nekin loppu kun otti shadowplayn pois. Pitää vkl uskaltaa jo comppia pelailla
No Se nvidian kikkare jolla voi tallentaa pelivideoita. Lagas muutamassa kohdassa kunnolla kun samalla tallensin videotashadowplayn pois ??
Kyllähän FOV vaikuttaa juuri tähän. Isompi fov, niin hahmot piirtyvät pienempinä.Itsellä on niin korkealla kuin vain mahdollista ja hieman on kyllä vaikeuksia erottaa joitain pelaajia kauempaa. En tosin usko FOV:n vaikuttavan tähän, kun ei ole muissakaan peleissä vastaavaa ollut. Enemmän veikkaan omalla kohdallani harjaantumatonta silmää ja sitä että hahmomallit voi hieman sulautua ympäristöön.
Näinhän se menee, pienempien maalien lisäksi ruudulla on enemmän informaatiota, ja ihmisen huomiokyky on rajallinen.Kyllähän FOV vaikuttaa juuri tähän. Isompi fov, niin hahmot piirtyvät pienempinä.
Tämä on pubgista, mutta selventää mitä ajan takaa:
![]()
Tai siis tietenkin suurempi FOV "pienentää" hahmomalleja, mutta en tarkoittanut sitä. Monissa peleissä pidän FOV:n niin korkealla kuin mahdollista, mutta vain tässä on ollut välillä vaikeuksia hahmottaa vihollinen ympäristöstään.Kyllähän FOV vaikuttaa juuri tähän. Isompi fov, niin hahmot piirtyvät pienempinä.
Tämä on pubgista, mutta selventää mitä ajan takaa:
![]()
Aa no sitten ymmärsin vähän väärin.Tai siis tietenkin suurempi FOV "pienentää" hahmomalleja, mutta en tarkoittanut sitä. Monissa peleissä pidän FOV:n niin korkealla kuin mahdollista, mutta vain tässä on ollut välillä vaikeuksia hahmottaa vihollinen ympäristöstään.
Haitasta tai hyödystä en osaa sanoa, mutta muistaakseni tuo koittaa pitää suuret FPS:n heilahtelut kurissa.Vielä yksi typerä kysymys. Mitä tarkoitta tässä pelissä: "FRAME RATE SMOOTHING" asetus?
Onko siitä hyötyä, tai haitta?
https://discord.gg/vUarWRM täällä on hieman enemmän porukkaa.Olisi mukava saada peliseuraa tälle pelille. Olen yrittänyt herätellä discordin avulla suomalaisia kasaan... https://discord.gg/n25JscX
https://discord.gg/FCAjsC täällä on hieman enemmän porukkaa.
Ei toimi tämä invite.Juu oli tuolla mun kanavallakin ihan hyvin tossa kesällä/syksyllä, mutta jotenki porukka vaan katosiTosin silloin pelin julkaisua siirrettiin jne... pitäisi varmaanki jakaa ilmaisia ämpäreitä että saisi suomalaisia houkuteltuun samaan porukkaan
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.