Insurgency: Sandstorm

Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
789
Hieman haikein mielin joutui hakemaan refundia. Ensinnäkin peli pyörii melkoisen huonosti (noin avg. 50fps GTX 1080) ja tekstuureissa on jotain vialla. Video asetuksia muuttamalla ei suurempaa vaikutusta ole.

En halua ottaa riskiä että tästä ei ikinä hioutuisi sulava FPS. Ehkäpä syynä on Unreal engine 4, PUBG tapaan olen skeptinen että onnellista loppua olisi näköpiirissä. Toisaalta nettikoodi ei tässä ainakaan ole yhtä kovilla kun samanaikaisesti on pelaajia kolmannes mitä PUBGissa. Täytyy kuitenkin pitää seurannassa.
Jep sama tilanne täälläkin tosin mulla 1080ti. Pubg pyörii kuitenkin sen 100-140 fps.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Hieman haikein mielin joutui hakemaan refundia. Ensinnäkin peli pyörii melkoisen huonosti (noin avg. 50fps GTX 1080) ja tekstuureissa on jotain vialla. Video asetuksia muuttamalla ei suurempaa vaikutusta ole.

En halua ottaa riskiä että tästä ei ikinä hioutuisi sulava FPS. Ehkäpä syynä on Unreal engine 4, PUBG tapaan olen skeptinen että onnellista loppua olisi näköpiirissä. Toisaalta nettikoodi ei tässä ainakaan ole yhtä kovilla kun samanaikaisesti on pelaajia kolmannes mitä PUBGissa. Täytyy kuitenkin pitää seurannassa.
PUBGissahan on onnellinen loppu saavutettu? Kepeästi pyörittelee sen 1440p 144Hz ultrilla ainakin omalla 1080 Ti.

Insurgency: Sandstorm - Known Issues
  • Performance: Maps haven't been fully optimized yet, framerate may be low in certain areas.
  • Performance: Magnified scopes will lower framerate when the player looks through them. So please set your scope to Low in the setting menu if you have a lower spec machine
  • Visual: 1st person textures on weapons may glitch out when player has M3 rocket launcher.
Tuollaisia löytyi, ja ilmeisesti muistia vie niin paljon että 16gb olisi hyvä olla.

Itse taidan tässä seurailla betaa ja patch noteseja, jos saavat performancea kuntoon niin käyttää ennakkotilausbonuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Pelasin tänään muutaman erän betan co-op:ia. Suorituskyky on suorastaan surkea: yli 100 FPS vaati minimiasetukset 1440p-resoluutiolla 1080 Ti:llä @2025MHz. Maksimiasetuksilla FPS putosi reiluun 60:een. Lisäksi oli jatkuvaa stutteria ja ennen kaikkea hiirilagi teki touhusta varsin ikävää. Botit myös kestivät ihmeen paljon osumia.

Aseet ja niiden kustomointi olivat tyydyttäviä ja kentät eivät olleet niin putkimaisia kuin edeltäjässä.

Tällaisenaan peli on minulle pelikelvoton, mutta suorituskykyongelmia lukuunottamatta se vaikuttaa hyvältä. Jospa se siitä hioutuu.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Pyörihän tuo suoraansanottuna aivan törkeän huonosti. Melkoinen yhdistelmä, kun pelattavuus on yllättävänkin nopeatempoista ja peli dippailee siihen 30fps tuntumaan, aiheutti vähän sopeutumisvaikeuksia.
Itse kuitenkin uskon, että kun nyt saavat toivon mukaan kartoitettua vähän paremmin dataa ja palautetta, niin eiköhän sitä optimointiakin tapahdu. En jaksa uskoa että monen vuoden kehitys nyt sitten pysähtyy tuohon. Valitettavasti pelin aikana chattia lukiessa monet vain tuntui pitävän tuota betaa täysin demona.

Poislukien tuo jatkuva nykiminen, peli muutoin vaikuttaa todella hyvältä. Suoranaista asepornoa ja ampumismekaniikat oli napakat. Kunhan vain saadaan hiottua pahimpia rönsyjä pois, niin luulen että tästä tulee omalla kohdalla hyvinkin jokusen sadan tunnin peli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Itse en ole niin huolissaan huonosti pyörimisestä. Kokeilematta tätä betaa, veikkaisin frametimen pomppivan 10-80ms välillä.

Paskasti se pubgikin alkuun pyöri, tosin täähän ei ole EA, mutta alphan perusteella tulee kyllä kiire julkkariin. Saa nähä joutaako tätä ekaa betaa kokeilla ollenkaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
755
Te sentään pääsitte pelaamaan. Mulla vittuili jostain autentikoinnista ja potki koko ajan pihalle pelistä.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
81
Melko jökkivän tökkivää menoa tosiaan jopa PUBG:iin verrattuna :shifty: , mutta jospa se siitä parantuisi releaseen mennessä.

6700K & 1080 --> 45-65 FPS @ 1440p , muistinkulutus ei afterbunerin mukaan missään vaiheessa ylittänyt 6 gigan rajaa.

Alkuperäisessä insurgencyssä pelitunteja 500 paikkeilla, eli odotan kyllä kovasti loppuvuoden julkkaria.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Onnea sinulle. Onneksi avasit, että mitä tarkoitit hyvällä.

Omalla koneella korkeilla asetuksilla, fps pyörii ihan maan ja taivaan väliltä. Eli n. 20-80. Yleensä ollaan siellä 30fps tuntumassa. Ei tätä betaa voi yksinkertaisesti pelata, mutta uusi katsaus sitten seuraavan betan aikana, onko muutoksia tullut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Onnea sinulle. Onneksi avasit, että mitä tarkoitit hyvällä.

Omalla koneella korkeilla asetuksilla, fps pyörii ihan maan ja taivaan väliltä. Eli n. 20-80. Yleensä ollaan siellä 30fps tuntumassa. Ei tätä betaa voi yksinkertaisesti pelata, mutta uusi katsaus sitten seuraavan betan aikana, onko muutoksia tullut.
Pudota asetuksia. Varjot ainakin söi melko kohtuuttomasti tehoja a-versiossa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
184
Tuosta ainakin alphassa oli apua suorituskyvyn kanssa. Kopioi appdatan Engine.inin (AppData\Local\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient) sisällöksi. Grafiikat luokkaa peruna, mutta huomattavasti parempi fps ainakin omalla 2500k/280x -kokoonpanolla.
Jaa mutta tätähän on päivitetty, "good performance with the least visual hit" tekijän mukaan. Tiedä sitten, itse en hetkeen pääse testailemaan.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Latasin kans, kyllä siinä hetki vierähti kun sitä pelaili, vaikutti ainaki iha Ok peliltä
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Insurgency Sandstorm Pre-Order Beta 1 - Hotfix August 10th

One thing worth noting about the optimization of the game, is that currently we are not fully utilizing Level of Detail to simplify our environments and characters. This is because of a few issues we’ve run into, which Epic is helping us with. When we’ve addressed these issues and fully implemented LODs, there should be a noticeable performance boost for everyone. Players can expect this as well as other optimizations to be included as we get closer to release.
Tuossa siis vähän selitystä miksi pyörimisongelmia esiintyy. Eiköhän tuo pitkälti tule kuntoon julkaisuun mennessä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Steamin kuvan mukaan tänään alkaisi pre-order beta. Kertokaa tuntemuksianne onko tässä samaa fiilistä kuin edellisessä insurgencyssä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Seiskalta meidän aikaa virallinen startti. Tuntia paria ennen voi käynnistyä latailu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Kahdeksan tuntia aikaero niin klo 20 taitaa olla startti.
Tarkennetaan vielä, että siis suomessa seiskalta. En tiedä missä sä oot. :D

Search Results
Local time result
12.00 Thursday, in Eastern Time is
19.00 Thursday, in Finland
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
katoppa paljonko EST on nyt.

EDIT: no okeí, näköjään eri sivut kyllä näyttää mitä sattuu (time.is näyttää kuutta myös), mutta seittemästä yli ollaan jo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Mulla näyttäis olevan ready to play ainakin. Kohta vois koeponnistaa.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Pre-Order Beta 2 Changelog

Aikamoinen changelogi. Nyt olisi hyvä kuulla miten pyörii beta 1 verrattuna niillä joilla huonosti pyöri.

Insurgency Sandstorm Pre-Order Beta 2 - Update 30/08/18
Optimization
  • Large reduction in draw calls across all maps to improve framerate.
  • Full LODs added to all cosmetic characters & gear.
  • Full LODs added to all 3P weapon and equipment assets.
  • Full LODs added to all props in the world.
  • All maps actor-merged.
  • Large particle optimization pass, set proper render bounds, LODs and tick rates on all particle effects.
  • Nativize most Unreal blueprints allowing them to run faster.
  • Improved bot spawning timings for Checkpoint.
  • Bullet projectiles now trace against lower LOD collision meshes.
  • Vastly reduced triangle counts on many larger environment rock prop sets.
  • Gunship and Support Helicopter rounds now use a simple collision trace.
  • Changed player spawning, to spawn one player per tick instead of two players per tick.
  • Improved material instances for various cosmetics.
  • Reworked the bullet hit validation.
  • Increased performance for player movement in water.
  • Ensured character cosmetics are not being spawned multiple times per cosmetic slot.
  • Characters now use data-only blueprints.
  • Items no longer tick by default.
  • Reduced the amount of times cosmetics spawn and despawn.
  • Made weapons only tick when equipped.
  • Interactable gear now use timers instead of tick functions.
  • Allowed only certain crew member characters to tick in helicopters.
  • Utilized texture atlases for certain cosmetic items to reduce draw calls.
  • Doors and Supply Crates only tick when they are in an opening or closing transition.
  • Destroyed prop vehicles will now extinguish their flames after 40 seconds so the fire/smoke particle doesn’t stay forever.
New Features
  • Doors can now be breached by being kicked down.
  • Added visual feedback system for Commanders, Observers and teammates to indicate where Fire Support is being called in and what type of Fire Support it is. Colored smoke appears on the target area.
    • Security
      • Gunship - Green
      • Autocannon Strafe - Yellow
      • Explosive Artillery - Red
      • Smoke Artillery - Blue
      • Minigun Support - Purple
    • Insurgents
      • Rocket Barrage - Green
      • Bomber Drones - Yellow
      • Explosive Mortars - Red
      • Smoke Mortars - Blue
      • IED Drone - Purple
      • Chemical Mortars - Pink
  • Servers will now kick players who have been idle for 2 minutes and 30 seconds.
  • Tessellation has been added for improved terrain visuals. The quality/performance of this can be scaled by adjusting the effects quality in your video settings.
  • New Local Play experience which allows you to play solo with AI teammates. This game mode is based on Checkpoint, but adds objective-based reinforcement wave gaining similar to as in Push.
  • Lesson system including browsable menu texts which explain game mechanics and video hint pop ups when performing certain actions for the first time in-game. The full collection of Lessons will be added during Pre-order Beta 2.
  • Add game options for the following:
    • Always show compass.
    • Enable and disable contextual key kints for use and vault.
    • Enable and disable in-game Lesson hint pop ups.
New Content
  • New maps “Crossing” and “Summit”
  • New Greased Bolt upgrade option for bolt action rifles under the new “Chamber” upgrade category.
  • Added Hoodie Camo cosmetic and variations.
  • Added Leather variations.
  • New optic rail for AK’s.
  • New water explosion particles for artillery shells.
  • Proper third person meshes for C4, IEDs and detonators.
  • New bus model and textures.
  • New music for the Loadout menu.
Gameplay Improvements
  • Player Movement
    • Reworked character equipment weights which impact top sprint speed and stamina.
    • Reduced top sprint speed for characters by 5% before weight and stamina based slowdowns are applied.
    • Removed sprint speed increase for players when they were in a suppressed state.
    • Slightly reduced standing movement speed.
    • Reduced standing move backward speed.
    • Decreased sliding speed.
    • Increased slow walk speed.
    • Increased slow crouch walk speed.
    • Slightly increased jump height.
    • Slightly increased vault radius.
  • Characters
    • Increase the brightness of certain Security camo textures for gameplay balance.
    • Removed black and dark grey variations from Insurgents torso and leg items for gameplay balance.
  • Weapons
    • Increased ADS speed.
    • Increased 5.56 and 5.45 top damage slightly.
    • Reduced effectiveness of hip fire by increasing free aim recoil and radius slightly.
    • Balanced FOVs for optics when using Focus to be more consistent between low and high quality scope options.
    • Increased G3 recoil slightly.
    • Decreased FAL recoil slightly.
    • Decreased AK-74 recoil slightly.
    • Decreased UZI recoil slightly.
    • Increased reload speed for the M249 slightly.
    • Decreased lateral recoil on the MP7 slightly.
    • Increased lateral recoil for the AKS-74U slightly.
    • Increased Mk 14 EBR’s supply cost to 5.
    • Increased supply cost of Extended Magazine for MP7 from 2 to 3 supply.
    • Adjusted Mosin and M24 penetration power to be more balanced.
    • Vehicle mines are now throwable.
  • Gamemodes
    • All Modes
      • Removed Mk 14 EBR from Advisor class for gameplay balance.
      • Team kicks for team kills will now use the cooled down value instead of the total value when defining if a player has killed enough teammates to warrant a kick.
    • Skirmish
      • Increased match length by adding a second round, with a team swap beforehand as in Push.
    • Checkpoint
      • Added all available weapon upgrades to all Insurgent coop classes.
      • Ensured Security Coop classes get all Insurgent weapon upgrades.
      • Added Flashbang to all Insurgent coop classes.
      • Added M4A1 to Rifleman, Demolitions, Commander, and Observer Insurgent Coop classes.
      • Added M870 to Breacher Insurgent Coop class.
      • Add M249 to Gunner Insurgent Coop class.
    • Versus Firefight
      • Match length is now 6 rounds, with a team swap after 3 rounds.
      • Reduced player count to 24 players.
      • Removed Commander, Observer, and Demolitions classes.
    • Competitive Firefight
      • Increased supply costs for various weapons and upgrades.
      • Added more primary weapons to the Assaulter class.
      • Added 1x and 2x optics for the Sharpshooter class.
      • Removed Mk 14 EBR and SVD from the Sharpshooter.
  • Explosives
    • Tweaked explosive penetration.
    • Frag grenades now only penetrate weaker materials.
    • Fire Support will still penetrate most surface types, but deal reduced damage.
    • Increased time taken for Incendiary and Molotov grenades to detonate cache objectives.
  • Fire Support
    • Gunship
      • Increased autocannon burst cooldown to 4 seconds instead of 2.
      • Decreased minimum and maximum burst times.
      • Increased flyover time to 15 seconds from 10 seconds.
    • Bomber Drones
      • Increased explosive radius slightly.
      • Improved positional audio.
    • IED Drone
      • Increased explosion radius.
  • AI
    • Bots who are directly exposed at mid range will crouch and fire at their target instead of rushing to cover.
    • Bots suppressed in cover will reload if there's a larger magazine and they haven't fired recently.
    • Bots should turn slightly faster.
    • Bots should react slightly faster.
    • Bots will fire in a much tighter cone before zeroing on target.
    • Increased target zeroing time by a few seconds.
    • Reduced accuracy of suppressed bots.
    • Encouraged bots to sprint to objectives if the round timer is low allowing bots to arrive faster during counter attacks.
Updated Content
  • Animation
    • Updated animations and blending for character movement.
    • Reworked ragdoll physics to use correct weight and limb rotation limits, resulting in more natural looking ragdolls on death.
    • New animations for characters using bipods.
    • New animations for characters using binoculars.
  • Weapons
    • New model and texture for the M9 pistol.
    • New smoke effect for rocket and grenade launcher barrels.
    • Improved textures for the M249.
    • Improved textures for the rail mounted pistol laser.
    • Added drum magazines to the following weapons
      • AKM
      • AK-74
      • AKS-74U
      • M16A2
      • M16A4
      • M4A1
      • Uzi
      • L85A2
    • Added grenade launcher sight for the M16A2’s M203.
    • Compensator and Flash Hider upgrades will only use a mesh if it’s meant for that weapon.
  • Cosmetics
    • Updated cosmetic costs and rarities to be more based on the item rather than its colors.
    • Improved dirt layer on all cosmetic items.
    • Added gender switch button.
    • Added ability to save a preset of a character’s cosmetics.
    • Updated camo scaling to be more consistent across all cosmetic items.
    • Renamed DPM camo to Desert DPM.
    • Improved glasses under Insurgent Headgear.
  • Gear
    • Made Gas Mask goggles less opaque.
  • Audio
    • Improved audio experience in Loadout rooms for all maps.
    • Added muffled effect for players wearing a Gas Mask.
    • Sprint breathing and Focus breathing with and without Gas Masks are now character voice specific.
  • Vehicles
    • Disabled leaning out of vehicles.
    • Disabled the use of all weapons in vehicles except pistols.
    • Melee can now be used in vehicles to break vehicle glass.
Fixes
  • User Experience
    • Taglines now populate correctly into the player’s profile.
  • Characters
    • Characters seen at longer ranges through scopes should now tick at the correct rate.
    • Fixed an issue where a ragdoll’s skin tone would be set incorrectly.
    • Removed hit reactions from fire damage, preventing characters from bleeding when damaged by fire.
    • Fixed player’s camera from clipping into their head if they had the Loadout menu open when spawned.
    • Fixed finger posing on the Binoculars to prevent fingers clipping through gloves.
    • Fixed certain torso cosmetic assets that had clipping issues.
  • Weapons
    • Fixed weapon audio breaking if previously killed by a headshot.
    • Fix an issue where the weapon overheat audio would not be terminated when exiting the Gunner seat.
    • Prevent cases where weapons get multiple Foregrip, Compensator or Suppressor options.
    • Fixed Laser Sight not working correctly when equipping a grenade launcher.
    • Fixed AR Scope not showing correctly on the M16A2 world model.
    • Fixed Hunting Scope not showing correctly on the Mosin world model.
    • Fixed 2x Kobra Sight not showing correctly on the AK-74 world model.
    • Fixed Mk 18 CQBR secondary magazine showing during the up and down animations state when using a Foregrip.
    • Fixed some optics not being correctly aligned when in ADS.
    • Shells and secondary magazines on weapons should no longer show in the Loadout selection.
  • Explosives
    • Updated Molotov and Incendiary grenades to they align properly to surfaces and leave the correct sized scorch marks.
  • Voice Over
    • Fixed a bug where flying vehicle pilots would not play their “Leaving” lines.
    • Fixed a bug where objective destruction lines were not being played.
    • Fixed a bug where helicopter radio events continued playing after the helicopter had left or crashed.
    • Create a queuing system for both proximity and radio VO.
    • Melee VO lines will now only play if an enemy is in front of you.
    • Fixed suppression response VO for machine guns and snipers.
    • Fixed a bug where enemy bot VO was showing in the chat menu for dead or spectating players.
    • Fixed a bug where death VO would not be attached to the ragdoll of the dead player or bot correctly.
  • AI
    • Removed grenade launcher bots.
    • Bot will no longer flee from grenades they can’t see.
    • Bots now have very short visibility inside smoke.
    • Various bot pathing fixes.
User Interface
  • Penetration is now represented as “PP” (Penetration Power) instead of “Joules” in the Loadout menu.
  • Rearranged the upgrade category order in the Loadout menu.
  • Movement and vehicle controls can now be bound to the same key.
  • Weapon in the Loadout menu can now be rotated slightly.
  • Added generic Extended Magazine description.
  • Added weapon selection icons for the GP25 Explosive and GP25 Smoke.
  • Compass can now be toggled on and off in spectator mode.
Map Balance & Fixes
  • Crossing
    • Actor merge pass.
    • HLOD pass.
  • Farmhouse
    • Actor merge pass.
    • HLOD pass.
    • Made minor gameplay tweaks.
    • Tweaked Checkpoint scenarios.
    • Tweaked restricted zones for Push scenarios to add a bit more breathing room for defenders to set up a defensive perimeter.
    • Tweaked playable areas.
    • Adjusted spawn locations and spawn point angles in all scenarios.
    • Tweaked Checkpoint scenarios.
    • Tweaked interior lighting throughout the map.
    • Small adjustments for global lighting.
    • Fixed several issues across all scenarios.
    • Particle gameplay/optimizing pass.
    • Blocking volume pass.
    • Road fixes and polishing.
    • Made foliage placement tweaks to improve readability.
    • Visual polish interior and exterior.
    • Soundscape polish.
    • Loadout selection room polish pass.
    • Decal polish pass.
    • Fixed miscellaneous issues to improve both gameplay and visuals.
  • Hideout
    • Reduced sun flare effect.
    • Actor merge pass.
    • HLOD pass.
    • Made minor gameplay tweaks.
    • Tweaked Checkpoint scenarios.
    • Tweaked restricted zones for Push scenarios to add a bit more breathing room for defenders to set up a defensive perimeter.
    • Tweaked playable areas.
    • Adjusted spawn locations and spawn point angles in all scenarios.
    • Tweaked interior lighting throughout the map.
    • Made small adjustments for global lighting.
    • Fixed several issues across all scenarios.
    • Particle gameplay/optimizing pass.
    • Blocking volume pass.
    • Road fixes and polishing.
    • Foliage placement tweaks to improve readability.
    • Visual polish interior and exterior.
    • Soundscape polish.
    • Loadout selection room polish pass.
    • Decal polish pass.
    • Blocking volume pass.
    • Fixed miscellaneous issues to improve both gameplay and visuals.
  • Summit
    • Reduced sun flare effect.
    • Actor merge pass.
    • HLOD pass.
    • Decal polish pass.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Kyllä toi cooppi ainakin vaikuttaa kevyemmältä, mutta siltikin aika prossuraskaalta, kun 1080ti uw-resolla 70-110fps ja gpu usage tais mennä jossain 50-70% kieppeillä, kaikki high:lla. Low:lla putos lähinnä usage, mutta fps seilaili samoissa. Pikaisella kokeilulla. Sit tulikin UE4 error reporting ikkuna. :D
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Voi helvetti tämä beta on ohi ennen kun tällä 4G paskalla saa sen ladattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
58
Voi helvetti tämä beta on ohi ennen kun tällä 4G paskalla saa sen ladattua.
Eihän tämä enää vissiin sulkeudu. Ennakkotilaajat pääsee nyt pelaamaan paria viikkoo aikasemmin ku muut.

Pari peliä kerkesin pelaamaan ja fps n. 60-110... Optimoitavaa on vielä. EU-serverit ainakin jökki hieman.

Edit:
Pre-Order Beta 2 will stay open until the release of the game, September 18th.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Pyöri kyllä surkeasti puolet päivästä ja toisen puolen pyöri vähän paremmin, mutta sitten kaikki lensivät ulos servuilta vähän väliä. Bugeja oli myös tullut kasapäin lisää.
Toivottavasti pahimmat mokailut korjataan pian tai peli kuolee ennen julkaisua.

Mitenköhän tähän päästiin?
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Joo se kuolee. :dead:

Melko olemattomista jutuista jotku itkee kun kyseessä beta.
Peli nykii niin ettei välillä pysty edes tähtäämään, ADS ei aina toimi ja joskus luodit eivät lähde piipusta ollenkaan. Näitä ei voi sanoa kovin olemattomiksi jutuiksi. Yleensä betassa voi tähdätä ilman että peli jäätyy sekunniksi. Mitään näitä ongelmia ei ollut ekassa betassa, joten on syytäkin olla hieman huolissaan.
 
Viimeksi muokattu:

bLindy

Team God Emperor
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
145
Peli nykii niin ettei välillä pysty edes tähtäämään, ADS ei aina toimi ja joskus luodit eivät lähde piipusta ollenkaan. Näitä ei voi sanoa kovin olemattomaksi jutuiksi. Yleensä betassa voi tähdätä ilman että peli jäätyy sekunniksi. Mitään näitä ongelmia ei ollut ekassa betassa, joten on syytäkin olla hieman huolissaan.
Siihen päälle vielä aika karut hitreg ongelmat. Tänään uusi yritys kun sai vähän pelattavammaksi laskemalla kaikki asetukset Lowille ja windowsista vielä full screen optimization pois päältä, ei enää tule niitä sekunnin stoppeja kun fps seilaa missä sattuu
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Lukaisin viralliselta forumilta että g-syncin laittaminen pois päältä ja v-sync ovat auttaneet. Kiinnostaisi kokeilla ilman texture streamingia, luulisi 8gb VRAM riittävän, mutta hieman laiskottaa alkaa ini-filuja säätämään.

On tämä UE4 vaan ihana engine. Pelejä tehdään ja niitä myydään täyttä häkää, mutta suorituskyky, nettikoodi, muistivuodot tms.

Ehkäpä Epic kuitenkin panostaa kehitykseen koska Fortnite tekee hyvää tiliä ja PUBG vielä sitkuttelee joten kuten.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Kaveriporukasta aina joku lentää serveriltä ulos muutaman minuutin välein, ilman mahdollisuutta päästä takaisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
About joka 5 sekuntti vetää semmosen pienen stutterin. Ei FPS tipu vaan vähän niinkun rubberbandingiä. Onko muilla samanlaista onkelmaa?
Otin g-syncin pois päältä, koklasin fullscreen ja windowed ja vedin asetuksetki lowille, ei mikään auttanu.

Tähän tyyliin:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Nyt patchin jälkeen tuntuis pyörivän sulavasti ja 80+fps (gtx 1080) melkein kokoajan. Mulla ei ollut tollasta nykimistä edes ennen pätsiä ja ainoastaan kerran pari heitti servulta. Tänään ei 3h kertaakaan. Ihan nautittavaa mättöä, tosin hieman sais juoksuvauhtia hidastaa mielestäni.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Patchin jälkeen tuntuu kyllä paljon paremmalta, mutta parannettavaa on vielä paljon. Vähän nykii vielä, FPS droppailee ja connection lostia tulee ihan liikaa.

Pelasin ekan kerran commanderilla ja tuli hyvin laitettua gunship isku.
Sota on kaunista.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Hemmetti että tykkäään tästä. Pientä bugia silloin tällöin (texture-pop) vielä nähtävissä.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Tuleeko muille Lost connection to the server tuubaa vähän väliä?

20180831211346_1.jpg
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Itsellä tohon stutter ja nykimisongelmiin auttoi, kun laittoi sekä prossun, että graffakortin virta-asetukset suosimaan parasta suorituskykyä. Kannattaa tosiaan tsekata, onko graffakortin käyttö liian alhainen -> peli tykkää näemmä tyrkätä liikaa tavaraa CPU:n hoidettavaksi. Eli graffa asetukset täppiin ja nvidian panelista lisää karkkia niin alkoi pyöriä sujuvasti (käytössä 1080 ti 11GB).
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Hieno peli. Mekaniikat samat kuin edeltäjässä, joten helppo hypätä mukaan vaikka engine on ihan uusi. Tuo beta on kuitenkin vielä niin tukkoinen ja buginen, ettei tästä saa nautittavaa pelikkemusta millään asetuksilla. Toivottavasti saavat korjattua pahimpia bugeja ja parannettua optimointeja edes vähän ennen virallista julkaisua.
Onkos tuossa joku "clear cache" juttu optionsissa? Jos ei, näissä UE peleissä aina pitäisi päivitysten jälkeen poistaa ne konffitiedostot, varsinkin tällaisessa vaiheessa kehitystä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Olen täysin koukussa tähän. Äänistä erityisesti iso peukku devaajille - kerrankin helikopterit kuulostavat siltä miltä pitääkin ja muutenkin äänimaisema on just eikä melkein. Hienosti päivitetty rakas Inska, hyvät kartat ja muutenkin alkaa olla kyllä tän vuoden paras julkaisu. Ainoa mitä enää toivon, on pari karttaa lisää varsinaisessa julkaisussa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
New Release Date in December
11.SYYSKUU - CHATON
Dear community,

Today we are announcing the delay of Insurgency: Sandstorm from its originally planned release date on September 18th 2018. The game will now be releasing for Windows PC on December 12th 2018, and the Pre-order Beta will continue until the release of the game.

This was one of the hardest decisions our team has ever had to make and not one taken lightly. However, we feel it is in the best interest of the game and our community to spend more time working to ensure we deliver the best possible experience.

During Pre-order Beta 2 thousands of players took to the game and gave us great feedback on dozens of topics. Our small, but highly dedicated team has been working around the clock to respond to and address as much feedback as possible; releasing two hotfixes over the first weekend and a significant patch last Thursday. We’ve already seen your positive feedback, as our team have started to address priority areas such as performance, hit registration, and player movement.

Despite the game’s improvement, we are acutely aware that not all of you are having the ideal experience we want to deliver. By extending the beta and moving our launch date to December, the additional time will allow us to make significant improvements to the game with continued input from you. The additional time allows us to target a lower minimum system requirement, address more bugs, work on overall polish, gather additional feedback from the community to refine gameplay, and ensure that highly requested community features which may otherwise have had to be added post launch (such as community servers and custom games) are ready for day 1.

The major goals we aim to achieve with this extra time are as follows:
  • Upgrade to Unreal Engine 4.20 and continue optimizing
  • Improve the character models, textures, and animations in the game
  • Improve the “scoped” experience for both high and low-quality scope settings
  • Improve the level visuals, gameplay and optimization
  • Add more cosmetic item variations and a new forearm tattoo cosmetic type which can also be seen in first person
  • Expand in-game server options to include a server browser, community-run server support, and a custom games system allowing users to specially configure games hosted by our server infrastructure.
  • Refine the game to the point it has far less bugs, glitches, visual inconsistencies and other issues.
We appreciate that these improvements may mean you have to wait a little longer; however we feel it is important that we deliver a game that lives up to your high expectations and that Sandstorm can be deemed a true successor to Insurgency. Those of you who have been supporting us during the Pre-order Beta tests will be able to continue playing until the release of the game, and we look forward to more of your feedback.

The pre-order discount will be extended until the new release date and we will continue to grant pre-purchasers instant access to the ongoing beta along with the 10% pre-order discount. The additional 10% loyalty discount for owners of the original Insurgency will continue to run until the end of March 2019.

We thank all of you for your passion and support, and look forward to continuing to test with you over the coming weeks ahead of our launch in December.

Sincerely,
New World Interactive

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
597
Hyvä päätös, saavat toivottavasti tuossa ajassa hiottua suorituskyvyn kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Jep, odotettava veto oli, vaikkakin alphasta ollaankin tultu jo pitkä matka. Varmaan UE:n epämääräisyydet yllättäneet NWI:n heput.
Tuntuu meinaan valtaosa näistä UE-peleistä takkuavan alkuunsa vähän liikaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Mitäs mieltä porukka on pushista tässä uudessa, verrattuna edeltäjäänsä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 479
Viestejä
4 163 604
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom