Iltapäivä/roskalehdeltä uusi pohjanoteeraus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Onko se 96 kuitenkaan oikea vastaus jos pitää ihan itse keksiä/laittaa lisää merkkejä? Toki sen siitä äkkiä laskee mutta eikö se ole vähän maalitolppien siirtelyä?

No, niin tai näin, kunhan nyt tuli mieleen.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ainoa oikea vastaushan on 19. Kolme ekaa ovat väärin laskettuja :)
Itsehän en mokomaa pähkinää ole edes vilkaissut, mutta jotenkin hauskaa että kirjoittajat haukkuvat niitä jotka eivät osaa tuota ratkaista ja nyt on ihan julkisesti laitettu kolme eri vastausta.

Mikä voisi olla nolompaa kuin haukkua kaikkia tyhmäksi ja sitten paljastuu ettei itse osannut laskea sitä oikein?
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Ja mihin katosi vastaus 52, vähintään yhtä looginen kuin nuo muutkin
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Itsehän en mokomaa pähkinää ole edes vilkaissut, mutta jotenkin hauskaa että kirjoittajat haukkuvat niitä jotka eivät osaa tuota ratkaista ja nyt on ihan julkisesti laitettu kolme eri vastausta.

Mikä voisi olla nolompaa kuin haukkua kaikkia tyhmäksi ja sitten paljastuu ettei itse osannut laskea sitä oikein?
Oliko tämä mulle tarkoitettu? En ole ketään haukkunut miksikään.
Jos olisit viitsinyt vilkaista sitä pähkinää, niin postaukseni olisi ehkä avautunut toisella tavalla.
Ei mulla muuta...
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Oliko tämä mulle tarkoitettu? En ole ketään haukkunut miksikään.
Jos olisit viitsinyt vilkaista sitä pähkinää, niin postaukseni olisi ehkä avautunut toisella tavalla.
Ei mulla muuta...
Minä en muuten ymmärrä tätä nykyajan väärinymmärrysten määrää. Miten ihmeessä sinä luulet, että minä tarkoitin sinua? Ethän sinä sanonut mitään muiden ihmisten tyhmyydestä. Kuitenkin pari viestiä ylöspäin ja lukee näin:
"Joopa joo, vain 1/1000 tajuaa. Jopa 10v. tyttäreni keksi ratkaisun heti."
Ja sen jälkeen vielä tämä:
"Ajatteleppas miten pelottavan kuvan se antaa ihmisten älykkyydestä jos asia todellakin on noin..."

Nuo voisivat olla ihan hyviä kandidaatteja keitä saattaisin tarkoittaa ja toki minä kärjistin viestiäni sen verran, että eivät nuokaan nyt noin pahasti sanoneet. Mutta kuitenkin, helppo tehtävä, jonka jokaisen pitäisi osata ja tullut kolme eri vastausta. Ei sitä näköjään ihan jokainen osaa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Ok, ei tässä mitään. Itseäni ärsyttää tälläiset matikkapähkinät syystä, että nämä on ihan hatusta repäistyjä, eivätkä noudata mitään matematiikan säännöstöjä. Ainakaan siihen aikaan kun itse koulunpenkillä istuin olisi turha ollut esitellä tälläistä opettajille.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 094
Ok, ei tässä mitään. Itseäni ärsyttää tälläiset matikkapähkinät syystä, että nämä on ihan hatusta repäistyjä, eivätkä noudata mitään matematiikan säännöstöjä. Ainakaan siihen aikaan kun itse koulunpenkillä istuin olisi turha ollut esitellä tälläistä opettajille.
Entäpä se (seiskan) uutinen jossa jaajo julkaisi ärsyttävän laskutehtävän. Kyseessä on sikäli hassu tehtävä että siinä on yhtälöpareissa 4 yhtälöä ja 5 tuntematonta. Voihan noita tuntemattomia arvailla perustuen stetson-menetelmään mutta matemaattisesti tehtävää onkin hankalampi ratkaista.

E: se uutinen: Jaajo Linnonmaa julkaisi ärsyttävän vaikean laskutehtävän: suurin osa vastaa väärin - osaatko sinäkään ratkaista?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
254
Entäpä se (seiskan) uutinen jossa jaajo julkaisi ärsyttävän laskutehtävän. Kyseessä on sikäli hassu tehtävä että siinä on yhtälöpareissa 4 yhtälöä ja 5 tuntematonta. Voihan noita tuntemattomia arvailla perustuen stetson-menetelmään mutta matemaattisesti tehtävää onkin hankalampi ratkaista.

E: se uutinen: Jaajo Linnonmaa julkaisi ärsyttävän vaikean laskutehtävän: suurin osa vastaa väärin - osaatko sinäkään ratkaista?
Miten toi ratkaistaan? Alimmalla rivillä kaikki merkit on tuntemattomia. Ainakaan mistään ei käy ilmi, onko nuo tarkoitus määrittää yhteen- ja vähennyslaskulla vai suhdelukuina tunnetuista varianteistaan.

Muoks. Tai vissiin yritit tuossa selittää ettei tuota voi ratkaista, olin vaan liian kovakalloinen tajutakseni sitäkään :lol:
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 094
Miten toi ratkaistaan? Alimmalla rivillä kaikki merkit on tuntemattomia. Ainakaan mistään ei käy ilmi, onko nuo tarkoitus määrittää yhteen- ja vähennyslaskulla vai suhdelukuina tunnetuista varianteistaan.

Muoks. Tai vissiin yritit tuossa selittää ettei tuota voi ratkaista, olin vaan liian kovakalloinen tajutakseni sitäkään :lol:
Aivan joo, siinä onkin 6 tuntematonta ;)
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Sama, mihin tuo 40 edes perustui?
Laskuun lisataan edellisen laskun summa. Tuo on ihan normaali "mensan" looginen testi.

Sita en vain ymmarra miksi "jos jokaiselle riville lisätään kerroinmerkki ja sulut toisen numeron ympärille" ? Mita ne sulut tuossa tekee ja minka helvetin toisen numeron ymparille ? Kertoo paljon "toimittajan" matikan tasosta.

Molemmat tavat jokseenkin yhta helppoja. Noita vastaavia logiikoita on kourallinen, ja kun ne kaikki kokeilee, niin saa varmasti oikean vastauksen.

Esimerkki vastaavanlaisesta :

1 + 1 = 2
2 + 2 = 6
3 + 3 = 12
4 + 4 = 20
5 + 5 = ?

Ja hieman toisella logiikalla :

1 + 1 = 2
2 + 2 = 6
3 + 3 = 15
4 + 4 = 31
5 + 5 = ?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Entäpä se (seiskan) uutinen jossa jaajo julkaisi ärsyttävän laskutehtävän. Kyseessä on sikäli hassu tehtävä että siinä on yhtälöpareissa 4 yhtälöä ja 5 tuntematonta. Voihan noita tuntemattomia arvailla perustuen stetson-menetelmään mutta matemaattisesti tehtävää onkin hankalampi ratkaista.

E: se uutinen: Jaajo Linnonmaa julkaisi ärsyttävän vaikean laskutehtävän: suurin osa vastaa väärin - osaatko sinäkään ratkaista?
Öö...
Ekassa rivillä vasemmalla on kuvioiden kulmien summa. Tokalla rivillä yksittäisten banaanien summa ja edellisen rivin kuvion arvo. Kolmannella rivillä kellon näyttämä tunti vastaa sen symboloimaa lukua.

Neljännellä rivillä sitten kello näyttää kaksi, banskuja tertussa kolme ja monikulmioissa kulmia yhteensä 11. Siispä 2+3+3*11 = 38.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
218
Entäpä se (seiskan) uutinen jossa jaajo julkaisi ärsyttävän laskutehtävän. Kyseessä on sikäli hassu tehtävä että siinä on yhtälöpareissa 4 yhtälöä ja 5 tuntematonta. Voihan noita tuntemattomia arvailla perustuen stetson-menetelmään mutta matemaattisesti tehtävää onkin hankalampi ratkaista.

E: se uutinen: Jaajo Linnonmaa julkaisi ärsyttävän vaikean laskutehtävän: suurin osa vastaa väärin - osaatko sinäkään ratkaista?
Milläköhän logiikalla toikin meni. Nopealla laskemisella näytti olevan vastaus 3+4+4x15=67
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Milläköhän logiikalla toikin meni. Nopealla laskemisella näytti olevan vastaus 3+4+4x15=67
Eikun tossa on ha-ha-ha hassunhauskasti tärkeä huomata, että
vikassa on kello 2 eikä kolme, banaaneja 3 eikä 4, ja monikulmioiden kulmien summa on 11 eikä 15, eli 2+3+3x11=38. Kuvat on siis vain hämäystä, kellolla ei ole mitään tuntematonta arvoa vaan sillä mitä numeroa se näyttää, sama banaanien kanssa.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 094
no mut tolla noitten kuvatehtävien logiikalla jos a=1, b=2 niin paljonko on c?
Vastaus olisi kolme, matemaattisesti näin ei kuitenkaan ole. Samalla tavalla voidaan arvata noitten kuvasymbolien arvot mutta laskea niitä ei voida.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
no mut tolla noitten kuvatehtävien logiikalla jos a=1, b=2 niin paljonko on c?
Vastaus muuten ei ole kolme. Samalla tavalla voidaan arvata noitten kuvasymbolien arvot mutta laskea niitä ei voida.
Ei noita kannata liian vakavasti ottaa.
Mutta tossa kuvatehtävässä logiikka kyllä on aina a=1, b=1, c=1, nimenomaan ei ole tarkoitus alkaa tokan kohdan perusteella laskemaan muuttujan banaani x arvoa, vaan yksinkertaisesti katsoa kaikki =1.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
No jos sitä sivua rullaa alaspäin ja siellä on seuraavana:
Capture.JPG


Nii eiköhän tää oo "uutisivustona" arvoltaan samalla tasolla näiden "Paras peli ikinä, kuolet kun pelaat loputtomasti" "28 kissakuvaa" "Näillä julkimoilla on isot tissit" sivustojen kanssa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Vain 33-vuotiaana kuolleen YouTube-tähden surulliset viimeiset hetket – soitti sydäntäsärkevän puhelun äidilleen

2kk sitten tapahtuneesta asiasta iltasanomat uutisoi nyt... "Youtube tähti" 86 000 tilaajaa ja viimesin video ladattu 2v sitten...
Tuo on muuten joku uusinnan uusinta tai se julkaistiin sitten toisessa iltaläpyskässä ajankohtaisena. Muistan sen siitä, kun sattumalta katsoin MTV:ltä tuota Rob Dyreckin juontamaa ohjelmaa ja siinä sattui Stevie olemaan vieraana. Ihan tuntematon on ollut, mutta kun nimestä luulee sitä mieheksi ja se onkin nainen, niin on sillä jäänyt mieleen.

Ja kun sitten tuon uutisen itsemurhasta muisti, niin katsoi vähän siihen tyyliin, että taitaa feikata tuon iloisuutensa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Postasin Saksan vaalitulokseen liittyvään uutiseen maahanmuutto vastaisen kommentin kuitenkin varovaisesti maltillisevalla tavalla- sensuroivat.
Tämän jälkeen postasin saman uutisen kommenttiosioon näillä sanoilla "Iltalehti sensuroi kaikki maahanmuuto vastaiset kommmentit" - sensuroivat tämänkin.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Toimittaja testasi: riittääkö 50 euroa viikossa ruokaan?
Teksti: Hilppa Alanko Kuvat: iStock
Pienellä ruokabudjetilla kaupasta ei voi ostaa kaikkea haluamaansa." class="hoverZoomLink" style="box-sizing: inherit; cursor: pointer; margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: inherit; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; background-position: 0px 0px; color: rgb(255, 153, 146);">
Mitä saa syödä, jos ruokaan saa kuluttaa viikon aikana vain 50 euroa? Toimittaja piti päiväkirjaa siitä, miten minimaalisella ruokabudjetilla eläminen onnistuu.


Olen todella laiska tekemään arkiruokaa kotona. Rakastan ulkona syömistä ja töissä lounaaksi ostan yleensä jotain työpaikan viereisestä kaupasta. Välillä käyn lounaalla työkavereideni kanssa jossain työpaikkamme lähellä olevista ravintoloista. Ravintolalounas kustantaa lähes poikkeuksetta noin 10 euroa, joten niihin ei tällä viikolla ole menemistä.

Maanantai: suunnittelun tärkeydestä
Heti kärkeen täytyy myöntää: aloitin tämän kokeilun kahtena edellisenäkin maanantaina ja luovutin heti alkumetreillä, sillä kumpanakin viikkona tajusin viimeistään tiistaina, että en yksinkertaisesti ehdi tehdä ruokaa kotona monena päivänä viikossa. Jos siis haluat syödä terveellisesti, suunnittele ruoat ja varaa aikaa niiden tekemiseen. Tai tee ruokaa pakkaseen.

Nyt olen tehnyt sunnuntaina kaalilaatikkoa, jota syön maanantaina vielä sekä lounaalla että päivällisellä puolukoiden kanssa. Aamupalatarpeet eli kananmuna, ruisleipää, margariinia, juustoa ja leikkeleitä, omena, kahvia ja maitoa minulla on jo valmiiksi kotona, joten aamupalaankaan ei vielä tänään kulu yhtään rahaa.

Käyn kaupassa ja ostan pastakastiketta, naudan jauhelihaa, juustoa sekä tomaattia ja kurkkua. Pecorino saa nyt jäädä kauppaan. Ostan pastaan halvempaa juustoa, jota voin käyttää myöhemmin jossain muussa ruoassa kuorrutteena. Kauppalasku on 9,60 euroa.

Illalla syön jogurttia ja mysliä sekä juon teetä. Kaikki nekin ovat keittiöni perustarpeita, joita ostan aina niiden loppuessa lisää. Ensimmäisen budjettipäivän jälkeen olo on rento, tämähän on helppoa kuin mikä.

Tiistai: huono ruokarytmi voi tulla kalliiksi
Huraa, töissä on brunssi! Jätän aamupalan väliin, mikä ei tietenkään terveyden kannalta ole hyvä asia. Ja taas se todistetaan: syön itseni aivan ähkyyn brunssilla. Minulla alkaa olla nälkä vasta myöhään iltapäivällä, kun päivällisaika jo kolkuttelee ovella.

Pelkään, että minulle tulee hirveä nälkä ja joudun ostamaan jotain syötävää ennen kuin ehdin kotiin. Se voisi kostautua myöhemmin, sillä mukaan otettavat pikkupurtavat ovat yllättävän kalliita. Sudennälkä ei kuitenkaan onneksi yllätä, vaan pääsen kotiin ilman vierailua kaupassa tai kahvilassa.

Valmistan päivälliseksi kurkku-tomaattisalaattia ja pasta bolognesea eilen ostamistani aineksista. Varsinaiseksi pastaksi keitän täysjyväpastastaa, jota minulla olikin jo valmiiksi keittiöni kaapissa. Juusto ei ole pahaa, mutta on turhan venyvää ja vanuvaa. Aion palata vanhoihin juustotottumuksiini heti tämän viikon jälkeen.

Illalla mussuttelen ruisleipää ja juon teetä. En kuluta penniäkään ruokaan.

Keskiviikko: karkit lähikaupasta elokuvateatterin sijaan
Aamupalatarpeet eivät ole vieläkään loppuneet, joten syön minulle normaalin aamupalan. Lounaaksi syön töissä eilistä pastaa sekä kurkku-tomaattisalaattia. Huomaan, että salaattini on nykyään pelkkää tomaatti-kurkkua en vain yksinkertaisesti jaksa alkaa pohtia, millaisiin monipuolisiin salaatteihin minulla olisi varaa.

Menen kauppaan ja ostan kesäkurpitsan, porkkanoita, basilikaa, kuorittuja säilyketomaatteja ja ranskankermaa. Olen menossa illalla elokuviin, joten ostan sinne pussin lakritsia. Hinta on varmasti elokuvateatterissa puolta kalliimpi kuin lähikaupassani. Kauppaan menee 9,50 euroa.

Ennen elokuviin lähtemistä syön päivälliseksi jääkaapin uumenista bongaamani vihiksen ja varsin askeettista tomaatti-basilikakeittoa, joka on tehty säilyketomaateista ja tuoreesta basilikasta sekä maustettu ripauksella suolaa ja pippuria. Töiden jälkeen ehdin vain piipahtaa kotona, joten tärkeintä on, että ruoka valmistuu nopeasti.

Iltapalani elokuvista palaamisen jälkeen on ruisleipä ja tee.

Torstai: halparuokaa ystävälle
Päätän vaihtelun vuoksi keittää aamupalaksi kaurapuuroa, jota minulla on kotona valmiina. En ole eilen ehtinyt valmistaa mitään lounaaksi, joten ostan tomaatti-vuohenjuustokeiton lounastauollani. Keitto maksaa 2,85 euroa. Toimituksessa on kauraleipää ja voita tarjolla, sillä kauraleipätestauksesta on jäänyt leipää yli. Syön keiton kanssa yhden leivän.

Kun ruokabudjetti on tiukka, joutuu ystävien näkemistä miettimään aivan uudelta kantilta. Usein nimittäin kaupungilla nähdessä mennään syömään tai vähintäänkin kahville. Ja koska näkeminen on usein heti töiden jälkeen, on silloin pakko syödä jotain. Jos haluaa pysyä budjetissa, on mietittävä näkemisen ajankohtaa tai paikkaa. Olen aiemmin viikolla kyläillyt ystävieni luona ja taktikoinut näkemisten ajat niin, että minun ei tarvitse syödä. Tänään kutsun kuitenkin ystäväni syömään luokseni.

Teen kasvislasagnea, johon käytän tomaatteja, ranskankermaa, porkkanoita, kesäkurpitsaa ja täysjyvälasagnelevyjä, joita minulla oli valmiiksi kotona. Käytän bologneseen ostamani juuston kuorrutukseen. Teen basilika-tomaattisalaattia lasagnen rinnalle. Ystäväni tuo jälkiruoan. Kumpikin olemme tyytyväisiä ruokaan. En tarvitse tuhtien syöminkien jälkeen mitään iltapalaa ennen nukkumista.

Perjantai: pahinta on ruokamenojen vaikea ennustettavuus
Aamupalatarpeita löytyy yhä kotoani. Töissä olen menossa lämmittämään lounaaksi eilistä kasvislasagnea. Eikä, se on jäänyt kotiin! Unohdus ottaa minua niin paljon päähän, että menen lounastauollani kotiin syömään ja työskentelen loppupäivän etänä. Kasvislasagnen kanssa napsin eiliseltä jäänyttä tomaatti-basilikasalaattia.

Illalla lähden konserttiin poikaystäväni kanssa. Ennen konserttia syön vielä vähän kasvislasagnea ja tomaatti-basilika salaattia, jota teen lisää.

Konsertin jälkeen jaamme ravintolassa pizzan, jonka poikaystäväni avokätisesti maksaa. En siis taaskaan maksa mitään koko päivän ruoista.

Tajuan tänään, että vaikeinta budjettiruokailussa on ruokamenojen vaikea ennustaminen. Esimerkiksi huomenna olen menossa auttelemaan kummityttöni juhlien järjestämisessä. Käymmeköhän nopeasti syömässä päivällä jossain ennen juhlien alkamista? En tiedä. Siksi minun on pakko säästää parikymppiä ”pahan päivän” (oikeastihan nautin ulkona syömisestä) varalle.

Lauantai: koko päivä muiden ruokinnassa
Syön poikaystäväni luona aamupalan, jonka jälkeen lähden auttamaan kummityttöni juhlien järjestelemisessä. Juhlissa on kunnon ruokaa tarjolla heti juhlien alettua, joten meidän ei tarvitse käydä syömässä missään ennen juhlia. Lähden juhlista vasta illalla. Ostan kotimatkalla vuohenjuustoleivän, joka maksan 5,90 euroa.

Sunnuntai: Viikon ansaittu ravintolakäynti
Minulla on edelleen jogurttia, mysliä, mehua, kahvia ja maitoa kotona. Syön niitä myöhäiseksi aamupalaksi. Iltapäivällä käyn syömässä hyvän salaatin ravintolassa. Sen kanssa juon virvoitusjuoman. Ravintolassa laskuni on 20,90.

Koko viikon ruokani ovat kustantaneet minulle 48,75 euroa.
Toisessa paikassa joku nauroi naistoimittelijan turhamaisuudelle. No enpä voi sanoa olevani varsinaisesti toista mieltä. Oon kyllä erittäin tyytyväinen että nykyään kotimaisen median arvovalta on pienentynyt paljon. Kelatkaa et muutama vuosi sitten tällästen vajakkien sepustukset oli ainoa keino saada ulkopuolisia mielipiteitä, ideoita :facepalm:
 
Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
467
Toisessa paikassa joku nauroi naistoimittelijan turhamaisuudelle. No enpä voi sanoa olevani varsinaisesti toista mieltä. Oon kyllä erittäin tyytyväinen että nykyään kotimaisen median arvovalta on pienentynyt paljon. Kelatkaa et muutama vuosi sitten tällästen vajakkien sepustukset oli ainoa keino saada ulkopuolisia mielipiteitä, ideoita :facepalm:
Turhamaisuuteen sen kummemmin kantaa ottamatta niin kyllä on koejärjestelytkin toimittajalla kohdallaan. "Lauantai: koko päivä muiden ruokinnassa" :D Tulee helposti maailman ruokaongelmat ratkaistua, kun voidaan syödä kaikki aina yhtenä päivänä toistemme ruokia ja aamupalatarpeet löytyy myös kotoa valmiina.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Mitä helevettiä, 50e riittää suurimmassa hädässä viikon eväisiin ja kännitkin saa vielä viikonloppuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Pussi riisia riittaa pariksi viikoksi, ja siita jaa 49e ilon pitoon.

Itse olen elanyt 2kk/11e. Ei se nyt mitaan juhlaa ollut, mutta vahemmallakin olisin toimeen tullut. Noistakin suurin osa meni viiniin.

edit:
Pakko myontaa etta hieman jouduin luovuutta kayttamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Millähän mittarilla uutisen video ylittää uutiskynnyksen:

Johnny Depp hoiperteli punaisella matolla - turvamies saatteli pois: Katso video!

Johnny Depp hoiperteli punaisella matolla - turvamies saatteli pois: Katso video!

Johnny Depp poseerasi punaisella matolla ilmeisesti muutakin kuin kansalaisluottamusta nauttineena.
  • Johnny Depp herätti huomiota punaisella matolla.
  • Hän hoiperteli, ja lopuksi näyttelijän turvamies talutti hänet eteenpäin.
  • Silminnäkijöiden mukaan Depp oli humalassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Kaikkien lehtitien verouutiset, kuka tienaa mitäkin ja kuka floppaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Kauppalehden nettiuutisten otsikointi on pahempi kuin Iltapaska, Seiska ja Hymy yhteensä. Viimeisin pohjanoteeraus:

"Nyt ei mene putkeen – koko maailma on hypetettyä uutuuspuhelinta vastaan"
Klikkiotsikon alla Iphone X kuvat.

Itse artikkeli käsittelee Essential Ph1 -puhelinta, josta tuskin kukaan on kuullut. Nyt olisi kirveelle töitä..
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
285
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 332
Harvemmin tulee tuon tyylin juttuja luettua, mutta tällä kertaa olikin positiivinen ylläri, eli mitään roskaa tai hömppähömppää ei ollutkaan kirjoiteltu jos otsikkoa ja ingressiä ei lasketa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Harvemmin tulee tuon tyylin juttuja luettua, mutta tällä kertaa olikin positiivinen ylläri, eli mitään roskaa tai hömppähömppää ei ollutkaan kirjoiteltu jos otsikkoa ja ingressiä ei lasketa. :D
Ketään ei tuntunut tuolla kommenteissa haittaavan että mitään juttua ei ikinä ollutkaan :D Toimittajakin todennut että paskaako tässä nyt jotain Pimiän jaaritteluja kirjoittamaan puhtaaksi, kuvat tiskiin ja juttupalkkio tilille.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
10 asiaa, jotka jokaisen pitäisi hävittää kodistaan heti

"Vinkki! Säästä kuitenkin yksi vanha mutta toimiva matkapuhelin ja siihen kuuluva laturi. Se saattaa olla pelastuksesi esimerkiksi sähkökatkon aikana."

Mitäköhän sillä vanhalla laatikossa vuosia olleella puhelimella ja sen laturilla sitten tehdään sähkökatkon aikana?
Kyseessähän on siis nykyaikainen suhistuspuu, elikkästä pärrä. Laturi kytketään tiukasti teipillä tai vastaavalla puhelimeen ja aletaan pyörittämään. Tällä sitten kutsutaan sähköjä takaisin tai pelastushenkilöstöä paikalle, miten itsekukin sen oikeaksi sitten kokee. ;)

Pärrä
 
Viimeksi muokattu:

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 818
Mitä nyt pikaiseen googlasin, niin litra per yö näyttäisi olevan patjavalmistajien konsensus asiaan. Varmaan kesäkuumalla pitääkin hyvin paikkansa.
Punnitsepa huviksesi itsesi illalla ja uudelleen aamulla. Onko lähtenyt kilo? Paino kyllä putoaa yön aikana jokusen sataa grammaa. Hengityksen mukana poistuu myös kosteutta, eli kaikki painonlasku yön aikana ei ole hikoilua.

Wikipediassa on myös asiasta:

Elossapitojärjestelmä – Wikipedia

Eräiden neljänsien arvioiden mukaan 70 kg painoinen "perusmies" saa vettä 3 kg päivässä, josta 0,7 kg tulee ruoasta ja 1,95 kg juomasta, ja 0,35 kg hengityksestä. Hengityksen mukana poistuu 0,85 kg vettä, hien mukana 0,65 kg vettä ja virtsan mukana 1,4 kg vettä.

Eli vuorokaudessa 0,65kg hikeä. Matematiikka kertoo että 8h yöunille tosta osuus max. 0,22kg. Ja luulis että päivän aikana hikoilee enemmän kuin maatessa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 747
Punnitsepa huviksesi itsesi illalla ja uudelleen aamulla. Onko lähtenyt kilo? Paino kyllä putoaa yön aikana jokusen sataa grammaa. Hengityksen mukana poistuu myös kosteutta, eli kaikki painonlasku yön aikana ei ole hikoilua.

Wikipediassa on myös asiasta:

Elossapitojärjestelmä – Wikipedia

Eräiden neljänsien arvioiden mukaan 70 kg painoinen "perusmies" saa vettä 3 kg päivässä, josta 0,7 kg tulee ruoasta ja 1,95 kg juomasta, ja 0,35 kg hengityksestä. Hengityksen mukana poistuu 0,85 kg vettä, hien mukana 0,65 kg vettä ja virtsan mukana 1,4 kg vettä.

Eli vuorokaudessa 0,65kg hikeä. Matematiikka kertoo että 8h yöunille tosta osuus max. 0,22kg. Ja luulis että päivän aikana hikoilee enemmän kuin maatessa...
+ Kaikki hiki tuskin imeytyy suoraan patjaan vaan haihtuu huoneilmaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
511
Onko tietokoneesi vaarassa? Näin tarkistat haavoittuvuutesi superbugeille

nko tietokoneesi vaarassa? Näin tarkistat haavoittuvuutesi superbugeille

Ai saatana että korpeaa tuo superbugi -sana. Oliko pakko keksiä tähän joku vammainen ylisana. Mikä tästä tekee "superbugin"? Se, että haavoittuvuus on raudassa? Eihän näille ole edes hyökkäystä vielä tiedossa. Plus tietysti se, että tavallinen kuolevainen ei ymmärrä alkuunkaan koko asiaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Yle näyttää mallia otsikointiin:
Suomalaisprofessorin idea mullistaa autoteollisuuden: "Ladattavien sähköautojen moottorien teho voidaan pudottaa viidesosaan nykyisestä"

Kyse on siis generaattorihybridistä, joista on puhuttu suurinpiirtein niin pitkään kuin hybridejä on ollut. Itse juttu on ihan asiallisedti kirjoitettu, mutta otsikkoon on kyllä laitettu kaikki paukut peliin.

Suomalaisprofessorin idea mullistaa autoteollisuuden: "Ladattavien sähköautojen moottorien teho voidaan pudottaa viidesosaan nykyisestä"
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Yle näyttää mallia otsikointiin:
Suomalaisprofessorin idea mullistaa autoteollisuuden: "Ladattavien sähköautojen moottorien teho voidaan pudottaa viidesosaan nykyisestä"

Kyse on siis generaattorihybridistä, joista on puhuttu suurinpiirtein niin pitkään kuin hybridejä on ollut. Itse juttu on ihan asiallisedti kirjoitettu, mutta otsikkoon on kyllä laitettu kaikki paukut peliin.

Suomalaisprofessorin idea mullistaa autoteollisuuden: "Ladattavien sähköautojen moottorien teho voidaan pudottaa viidesosaan nykyisestä"
Totta tuo on että autot ovat aivan liian tehokkaita siihen nähden että maksimissaan niillä ajetaan 120km/h. Tehoja voidaan pudottaa, oli tehonlähde mikä tahansa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 193
Viestejä
4 194 384
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom