Ilmalämpöpumput eli ILPit

Ne sivusuuntaiset säätimet mun kokemuksen mukaan on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Tosipahassa ainakin heittää ilmat todella sivuun. Ja pystyy muutenkin tarkasti säätämään / ittellä molemmat säädelty lämppäkäytössä siten, että puhalta takkamoodilla just takan edestä ja takkaluukun edessä suurin virtaus niin levittelee senkin suurta säteilylämpöä.

Sehän puhaltaa suoraan tuohon pieneen seinään sitten? Ajattelin, että puhaltaisi mieluummin pituus suunnassa tuonne yläkerran makkariin myös, kun siellä tuulikaapissa on ilmanpoisto sitten.

1750480292058.png
Tuohon toiselle seinälle asennettuna voisi makkarin pitää lämpimänä tälläisen lämmönsiirtopuhaltimen avulla.

Tuli hamstrattua kaksi mitsubishin ulkoyksikköä ja yksi sisäpuoli. Oletettavasti periaatteessa ehjiä. Paitsi että kaikki väliputket rikki ja mitään nesteitä missään. Olisikohan tuo millainen operaatio laittaa vielä käyttöön?

Tuli hamstrattua kaksi mitsubishin ulkoyksikköä ja yksi sisäpuoli. Oletettavasti periaatteessa ehjiä. Paitsi että kaikki väliputket rikki ja mitään nesteitä missään. Olisikohan tuo millainen operaatio laittaa vielä käyttöön?
Saahan asentaja sinne uudet aineet sisälle ja tehtyä uudet putket

Jos laiteet on oikein purettu ne kylmäaineet ovat ulkoyksikössä tallessa.

Ei ole oikein purettu. Kiskottu ihan väkivalloin purettavasta kohteesta pois, mutta itse yksiköt vaikuttaa päällepäin ihan ehjiltä. Ja kylmäaineita ei ole.
Tällöin juuri mun viesti toimii.. uudet aineet sinne kyllä saa ko putket vaan eka tekee ja tyhjiön. Jonka asentaja kyllä osaa si.
Aineet o oma hintansa ja työ oma ja tarvikkeet kans

Tuohon toiselle seinälle asennettuna voisi makkarin pitää lämpimänä tälläisen lämmönsiirtopuhaltimen avulla.

Alakerrassa on käytössä jo tuollane, mutta katotaa nyt millasia tarjouksia tulis siitä lattiamallin pumpusta alkuviikosta :)

Statistiikka

Viestiketjuista
280 381
Jäsenet
78 062
Uusin jäsen
Himanen84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom