- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 255
Kiitos vastauksista, taitaa olla toivoton paikka vetää alaslaskussa, joten putket tulee menemään kotelon sisällä jolloin sijoittelu ja mallin valinta on helpompaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Vähän offtopiccia..Oot varmaan mun pomo, kun meillä töissä huutaa toimistolla jäähdytykset kun hänen mielestään kaikki yli 20 oC kuuma ja kaikki muut palelee. Ei saa kuulema kotonakaan nukuttua jos sisälämpö yli 20oC. Talvella töissä se jäähdyttää ku tulee hiki jos toimiston lämpötila on >19oC. Tai jos kostutus päällä ettei ole joku 5%RH sisäilma pakkasilla ja limakalvot riekaleina, niin hiki tulee 20-30%RH.
Itte ku asun vanhassa puutalossa niin 24-25oC ihan hyvä sisälämpötila ja paleltuu jos pääsee alle 22-23. Talvella voi olla 25-28oC.
Voisko olla verenpainetta/ressiä tai jotain muuta häikkää (esim. mieltymyksissä)?
Pistotulppa-asennus ihan ok, mutta se tehtiin noin?Pistotulpalla se laitettiin, seinän läpi sisälle olohuoneen pistorasiaan
Kai riippuu laitteesta saako pistokkeen ulkoyksiköstä tai sisäyksiköstä. Mulla kun uusittiin vanhan tilalle to RW35, niin asentaja oli eka laittamassa pistokkeella, niinkuin vanhakin, mutta kun pistorasia oli vain nollattu pistorasiassa, eikä kunnon maadoitettu, ei suostunut asentaa. Piti erikseen tilata eri sähkäri vetää ulkokautta maadoitettu johto sulakerasialtaPistotulppa-asennus ihan ok, mutta se tehtiin noin?
Yleensä sisäyksiköltä johto pistorasiaan ja näin ulkoyksikkö saa virran sisäyksiköltä välikaapelin kautta. Vai ymmärränkö vaan luetun väärin?
Tuleeko siis liitosjohto ulkoyksiköltä vai sisäyksiköltä pistorasiaan?
Mulla oli vanhassa kämpässä niin että parvekkeen pistorasissa oli ILP töpseli kun parvekkeen pistorasiat on aina maadotettuja.Kai riippuu laitteesta saako pistokkeen ulkoyksiköstä tai sisäyksiköstä. Mulla kun uusittiin vanhan tilalle to RW35, niin asentaja oli eka laittamassa pistokkeella, niinkuin vanhakin, mutta kun pistorasia oli vain nollattu pistorasiassa, eikä kunnon maadoitettu, ei suostunut asentaa. Piti erikseen tilata eri sähkäri vetää ulkokautta maadoitettu johto sulakerasialta
Pistotulppa-asennus ihan ok, mutta se tehtiin noin?
Yleensä sisäyksiköltä johto pistorasiaan ja näin ulkoyksikkö saa virran sisäyksiköltä välikaapelin kautta. Vai ymmärränkö vaan luetun väärin?
Tuleeko siis liitosjohto ulkoyksiköltä vai sisäyksiköltä pistorasiaan?
Jos on automaatilla niin laita pois. Sehän lämmittää jos on liian kylmä.Osaako joku sanoa missä vika vai onko tuo ominaisuus kun itellä on tuo Mitsun LN25 ja nyt kun ollu aika lämmintä keliä niin olen laittanu sen viilentämään. Yöksi jätän pöhisemään ja pyyntinä 19 astetta, mutta joka aamu ku herään niin tuo pukkaa lämmintä ilmaa sisään?
Siinä circulator-tilassa se "huono" puoli, että välillä pumppu puhaltaa lämmintä ja välillä kylmää joidenkin ihmisten mielestä ja se ei ole mieleen. Siksi se ei ole mikään oletusasetus.
Jos on automaatilla niin laita pois. Sehän lämmittää jos on liian kylmä.
Tosin eiköhän se luultavasti ole sillä toisella kuvakkeella eikä ensimmäisellä tai auringolla.
Katso myös tämä keskustelu circulatorista:
Mitsubishi LN25 tuulettimien toiminta, kun pyyntilämpötila saavutettu
Terve. Mitsun LN25 on ollut nyt muutaman viikon lämmityskäytössä ja olen huomannut, että kun pyyntilämpötila on saavutettu, niin koneen siivekkeet nousevat yläasentoon ja tuuletin jää pyörimään. Ideana on varmaankin levittää lämmintä ilmaa paremmin, mutta eikö tuon toiminnon pitäisi mennä päälle...lampopumput.info
Entiseen parvekeulkopistokkeeseen tuli täälläkin, ilman turvakytkintä.
Turvakytkintä ei käsittääkseni tarvita jos on pistotulppa-asennusEntiseen parvekeulkopistokkeeseen tuli täälläkin, ilman turvakytkintä.
Joo, turvakytkimen idea on tehdä laite jännitteettömäksi esim. huoltoa varten. Jos on pistotulppa-asennus, niin sehän hoituu nykäisemällä pistotulppa irti.Turvakytkintä ei käsittääkseni tarvita jos on pistotulppa-asennus
Jos on rikkoontumissäikky niin sehän mahdollistaa myös ukkosen alta pois oton.sehän hoituu nykäisemällä pistotulppa irti.
Sepä. Toiset pitää pistotulppa-asennusta "virityksenä" vaikka on ihan sallittu ja sillä on nuo omat hyvät puolensa, mutta tuo, että pistotulppa tuodaan seinän läpi ulkoyksiköltä sisälle pistorasiaan vaikuttaa vähän "viritykseltä". Olisi pitänyt ottaa syöttö pistorasiasta ja turvakytkin ulos.Jos on rikkoontumissäikky niin sehän mahdollistaa myös ukkosen alta pois oton.
Sähkärit voivat korjata, mutta jos pistotulppa on sisätiloissa, niin siinä pitäisi olla turvakytkin laitteen vieressä ulkona.Sepä. Toiset pitää pistotulppa-asennusta "virityksenä" vaikka on ihan sallittu ja sillä on nuo omat hyvät puolensa, mutta tuo, että pistotulppa tuodaan seinän läpi ulkoyksiköltä sisälle pistorasiaan vaikuttaa vähän "viritykseltä". Olisi pitänyt ottaa syöttö pistorasiasta ja turvakytkin ulos.
Ja joku saattaapi haluta, että ILP on helppo kytkeä aggregaattiin pitemmässä sähkökatkossa.Jos on rikkoontumissäikky niin sehän mahdollistaa myös ukkosen alta pois oton.
Sepä. Toiset pitää pistotulppa-asennusta "virityksenä" vaikka on ihan sallittu ja sillä on nuo omat hyvät puolensa, mutta tuo, että pistotulppa tuodaan seinän läpi ulkoyksiköltä sisälle pistorasiaan vaikuttaa vähän "viritykseltä". Olisi pitänyt ottaa syöttö pistorasiasta ja turvakytkin ulos.
Lähteekö jäähdyttämään jos käyttää kiinni ja takaisin päälle tai säätämällä tavoitelämpöä ylös/alas? Kuulostaisi siltä, että softa heittää hanskat tiskiin kun ei tarttekkaan yöllä jäähdyttää pitkään aikaan ja jää siihen tilaan jumittamaan vaikka lämpö aamulla lähtee nousemaan.Juu on toki siinä jäähytysmoodissa eikä automaatilla ja tuohon jäähytykseen ei saa päälle tuota circulator asetusta, eikös tuo ole se takkatoiminto?
E: Niin ja sen unohdin mainita, että kun aamulla käytän eri moodissa esim. lämmitys ja siitä takaisin jäähdytykseen niin alkaa puhaltamaan kylmää heti.
Osaako joku sanoa missä vika vai onko tuo ominaisuus kun itellä on tuo Mitsun LN25 ja nyt kun ollu aika lämmintä keliä niin olen laittanu sen viilentämään. Yöksi jätän pöhisemään ja pyyntinä 19 astetta, mutta joka aamu ku herään niin tuo pukkaa lämmintä ilmaa sisään?
Annan ääneni ohjelmistovirheelle, joka aiheutuu alhaisesta pyynti- ja ulkolämpötilasta. Leviääkö viileä ilma huonosti kämpässä, vai miksi noin alhainen pyynti ?Lähteekö jäähdyttämään jos käyttää kiinni ja takaisin päälle tai säätämällä tavoitelämpöä ylös/alas? Kuulostaisi siltä, että softa heittää hanskat tiskiin kun ei tarttekkaan yöllä jäähdyttää pitkään aikaan ja jää siihen tilaan jumittamaan vaikka lämpö aamulla lähtee nousemaan.
Onhan tuo järjetön tilanne, että ilmastointilaite alkaa turhaan tuhlata sähköä ja palelluttaa juuri siinä vaiheessa, kun se voisi vaikka pitää tuntikausia taukoa. Liekö tähän muuta ratkaisua kuin rumasti nostaa pyyntiä?Tässä näkyy tuo pakkokäynti aikavälillä 0.30 - 6.30. 6.30 jälkeinen sahaaminen klo 12.30 asti johtuu siitä, että invertteri ei säädy niin pienelle teholle kun olisi tarve ja pumppu käy katkokäyntiä. 12.30 jälkeen tehon tarve kasvaa sille tasolle, että invertterisäätö pystyy pitämään kompuran jatkuvalla käynnillä.
Saisikohan sillä Mitsubishin etähallintasoftalla (jonka palvelun toimimattomuudesta tosin taidettiin juuri uutisoida) ajastettua jonkun iltaisen ja aamuisen pyyntilämpötilan muutoksen tms joka "herättelisi" bugista laitetta?Onhan tuo järjetön tilanne, että ilmastointilaite alkaa turhaan tuhlata sähköä ja palelluttaa juuri siinä vaiheessa, kun se voisi vaikka pitää tuntikausia taukoa. Liekö tähän muuta ratkaisua kuin rumasti nostaa pyyntiä?
Meillä taloyhtiö vaati ulkoseinän läpivientiin putkituksen. Käytännössä hyöty taitaa olla melko marginaalinen, mutta idea lienee siinä, että mahdollinen vuoto ei tapahdu piilossa sinne seinän sisään.Kuuluuko seinän läpimenossa laittaa jokin suojaputki mistä sitten letkut vedetään? Vai reikä vaan ja uretaania sisään tiivistykseksi? Luulen et meillä tehtiin jälkimmäisellä tavalla. Mietin vaan että pitääkö kysellä perään jos tuosta on jotain haittaa että siellä ei ole putkea.
i-see anturi teetti meillä kaikkea hauskaa ja lämmitys esim meni pois päältä autotallista pakkasilla, jos siellä ei kukaan liikkunut. Kun meni sitten kattomaan, niin kaikki alkoi pelata ja laitteet toimi. Mulla on nyt talossa myös sama RW25 viilennykseen ja ei pysty millään pitämään mitään 19 asteen pyyntiä päällä, tai tulee oikeasti kylmä. Pyynti on 23-24 astetta ja puhallus Wide room, niin riittää oikein mainiosti. Yöksi usein silent asento päällä. Ja mitään i-see anturia ei ole päällä sekoittamassa kuvioita.Osaako joku sanoa missä vika vai onko tuo ominaisuus kun itellä on tuo Mitsun LN25 ja nyt kun ollu aika lämmintä keliä niin olen laittanu sen viilentämään. Yöksi jätän pöhisemään ja pyyntinä 19 astetta, mutta joka aamu ku herään niin tuo pukkaa lämmintä ilmaa sisään?
Toshiban Seiya on palstan perusostos, pieni ja hiljainen. Design-valinta on vaihdettava kangaspäällysteinen Toshiba Haori, josta saa maksaa 500 päälle.
Daikin on ehkä arvostetuin merkki, mutta yleensä niiltä asennetaan paremp kuin edullisin viilentävä Sensira.
Mitsubishi oli ennen standardivalinta, mutta nyt on ollut tuota Melcloud-ongelmaa jatkuvasti. Ei ole enää kiistaton valinta.
Boschia ei kannata ottaa ilmaiseksikaan perustuen viime aikojen kokemuksiin ratkaisemattomista vikaantumisista vaihtoineen.
Se jättää budjettiluokan vaihtoehdot lähinnä Greehen. Tarkka tehomäärä ei ole niin justiinsa, viilennyskäyttö on kevyttä.
Pohjasta riippuu saako yhdellä sisäyksiköllä järkevästi vai pitääkö pohtia multisplittia eli useamman sisäyksikön ratkaisua. Joskus sitten ei kannata ostaa sellaista vaan kaksi erillistä. Mutta yhdellä kannattaisi luultavasti kokeilla jos esim. portaikkoasennus onnistuu eikä sitä piiloteta toiseen äärilaitaan.
Yleensä lisähinnoiteltua (200-300) timanttiporausta ei tarvitse jos läpäistävänä on pelkkä tiili.
Jos haluaa täyspuhdistamista varten purkaa pitäisi jättää vasempaan laitaan tilaa jotta kennon alla olevan pyörivän osan saa vedettyä pois.
Tässä Daikinin osalta kohdassa 3:00 voit todeta.
Toshiban vastaava 3:30, ehkä vähän pienemmässä tilassa onnistuisi
Jos etänä aikoo käyttää niin eri ohjelmistojen käyttökokemuksia kannattaa etsiä. Joihinkin wifilkalikka sisältyy (esim. Haori), joihinkin lisävaruste (esim. Seiya). Mutta jos pitää koko hellekauden päällä niin tarvetta ei välttämättä edes ole.
Tämän videon mukaan Haorista ei saa vedettyä putkia suoraan sivuun vaan alaspäin (kohta 0:15). Se voi tarkoittaa rujomman näköistä asennusta design-tuotteesta huolimatta. Tuossa videossa toteutuukin se koteloinnin rumuus vrt. suoraan sivulle ja kulmasta alas, mutta vannoisin että tv-ohjelmat on pullollaan Haorin asennsusvetoja, jotka ei ole jätetty tökeröiksi. Onko ne sitten alas ja läpi?
Kalliimpien pumppujen otsonaattorit vaikuttaisi olevan jodenkin mielestä turhiahkoja.
Jotkut taloyhtiöt ei anna asentaa kuin parvekkeelle, ja lähinnä kerrostaloissa annetaan asentaa vain viilentävä. Joskin kaikki viilentävät pumput tarvittaesa myös lämmittää. Ensimmäisen asentajan toimienpideluvan läpimenossa voi ottaa aikansa jos se kierrätetään yhtiökokouksen kautta.
Sanoisin että on turhan iso. Muutenkin yhdellä laitteella voi olla hankala jäähdyttää 2 kerrosta.Kiitokset tietopaketista. Varmaankin tulee hankittua tuo Toshiba Seiya. Onkohan Seiya 16 tarpeettoman iso neliöihin nähden?
Myydäänkö näitä toiskätisenä eli oikealle purettavina? Asennuspaikka tulisi portaikkoon melko lähelle vasenta seinää.
Ei niitä ole välttämättä pakko purkaa. Jos on kovin lemmikki tai muuta pölyä siirtävä huusholli niin sitten voi täysputsin tehdä 2 vuoden päästä ja ruuvata irti tarvittaessa.Myydäänkö näitä toiskätisenä eli oikealle purettavina? Asennuspaikka tulisi portaikkoon melko lähelle vasenta seinää.
Ihan hyvin on pelannut täällä jo viitisen vuotta.MelCloud joko se pelaa?
Ihan hyvin on pelannut täällä jo viitisen vuotta.
Eikö tuo ollut jumissa kaikkialla nyt. Ainakaan itse en sitä saanut verkkoon sitten niin mitenkään.
Itsellä jumitti myös, mutta jokunen päivä sitten kokeilin niin vähän ajan päästä meni kyllä läpi.
Vastaavasti putken ulkopuolen ja läpiviennin väli on vaikea tiivistää ja jättää siten ilmavuodon riskin. Itse ottaisin mieluummin tästäsyystä uretaaniläpivienninMeillä taloyhtiö vaati ulkoseinän läpivientiin putkituksen. Käytännössä hyöty taitaa olla melko marginaalinen, mutta idea lienee siinä, että mahdollinen vuoto ei tapahdu piilossa sinne seinän sisään.
Vastaavasti putken ulkopuolen ja läpiviennin väli on vaikea tiivistää ja jättää siten ilmavuodon riskin. Itse ottaisin mieluummin tästäsyystä uretaaniläpiviennin
Sellainen asentaja, joka pyytää lisämaksua siitä asentaa tuollaisia. Muuten viemäriputki. Pahin olisi, jos ei sitä viemäriputkea laita laiskuuttaan vrt. pelkkä tiivistys.Kyllä nuo putkisetit yleensä kymppejä maksaa ja asentaja ei välttämättä halua laittaa vanhaa viemäriputkea vaan myy valmiin paketin.
Kurkkaa manuaalia. Siellä oli joku sijoituspaikka tjsp asetus. Jos siihen asettaa että oikealla puolella on seinä niin sen puolen siivekkeet eivät käänny ”seinää kohti” vaan pysyvät aina suorassa. Kaukosäätimessä näkyy kuvake siitä asetuksesta. En muista ulkoa mistä napista sitä säädetään.No mikähän tätä LN25 nyt vaivaa...? Kaukosäätimellä ohjaussiipien säätäminen ja vain vasen tottelee, oikeanpuoleinen on 2 asentoa joko ihan alas tai ylös. Tuolla Melcloudin -sovelluksella homma toimii kuten pitääkin. Tässä oli eilen sähkökatkos koko asuinalueella niin olisko tuo siitä ottanu itteensä? Tosin jos säädöt onnistuu sovelluksella muttei kaukosäätimellä niin se vähän sotii tuota vastaan?
En alkanut uudelleen asentelemaan. Joku aamu oli jotain herjaa, sovellus kiinni ja parin tunnin päästä toimi taas kuten ennenkin.Eikö tuo ollut jumissa kaikkialla nyt. Ainakaan itse en sitä saanut verkkoon sitten niin mitenkään.
Kurkkaa manuaalia. Siellä oli joku sijoituspaikka tjsp asetus. Jos siihen asettaa että oikealla puolella on seinä niin sen puolen siivekkeet eivät käänny ”seinää kohti” vaan pysyvät aina suorassa. Kaukosäätimessä näkyy kuvake siitä asetuksesta. En muista ulkoa mistä napista sitä säädetään.
Meillä ainkin jos sammutat laitteen niin kämpän lämpötila alkaa välittömästi nousta. Myös yöllä ja ikkunat auki. Ja aamulla kun aurinko porottaa kämpän kuumaksi kukonlaulun aikaan niin sitten saat taas puhalluttaa monta tuntia jääkylmää että kämppä on taas viileä. Paljon fiksumpaa pitää kämppä ympäri vuorokauden mukavan viileänä.Mikä idea siinä on, että laite suositellaan pidettävän jäähdytyskäytössä myös yöllä päällä, vaikka ulkolämpö laskee reilusti alla sisälämpötilan? Omassa laitteessa on pyynti 23-24, tarpeesta riippuen, ja öiksi olen tavannut sammuttaa. Mitsun LN25.
Mikä idea siinä on, että laite suositellaan pidettävän jäähdytyskäytössä myös yöllä päällä, vaikka ulkolämpö laskee reilusti alla sisälämpötilan? Omassa laitteessa on pyynti 23-24, tarpeesta riippuen, ja öiksi olen tavannut sammuttaa. Mitsun LN25.