Mahtava vinkki tuo pelkän ilmanpuhdistuksen käyttäminen! Nytkin pärskin kun paju tms. kukkii. Osaatko sanoa, voisiko sitä käyttää jopa talvella, esim. laittamalla pyynnin niin lämpimälle ettei vahingossakaan ala viilentämään?
Minkä kokoinen kolmiosi on, kun olet päätynyt isompaan malliin?
Pitää tutustua kotiautomaationkin mahdollisuuksiin (itsellä HomeKitissä HomePod + valaistus), mutta olin lähinnä ajatellut napsauttaa vekottimen keväällä päälle ja sulkea syksyllä. Tarviiko tuota nyt muuten niin säädellä, jos ei ole pitkiä aikoja pois kotoa?
Ja hyvä vinkki myös tuo Daikinin oma(?) pömpeli, kysyn siitäkin asentajalta.
Tuota voi käyttää talvella laittamalla pelkän puhalluksen päälle niin ulkoyksikkö ei vahingossakaan käynnisty, tämän yhteydessä voi vielä halutessaan käyttää Streameria Streamer ilmanpuhdistus tuhoaa virukset | Daikin ilmanpuhdistimet
Daikinin lisäksi on erillinen ilmanpuhdistin, en usko että Daikin on puhdistimena läheskään yhtä tehokas. Lämmityskäyttö on melko varmasti kielletty taloyhtiön toimesta koska silloin ulkoyksikkö tiputtaa vettä.
Periaatteessa tuota ei tarvitse säädellä ollenkaan, keväällä päälle ja syksyllä pois päältä, kunhan välillä puhdistaa suodattimia. Itse olen säätänyt Home Assistantilla sen verran että puhallus menee kovemmalle jos kämppä on tyhjä, viileä leviää paremmin ja energiatehokkuus paranee.
Täällä on 71 neliötä jossa käytännössä koko etelänpuoleinen seinä on ikkunaa, lämpötila on jo nyt maaliskuussa käynyt 24 asteen tienoilla vaikka kaikki patterit ovat pois päältä.