- Liittynyt
- 31.10.2022
- Viestejä
- 149
Nyt on ihan mutuilua ja ehkä joku osaa selittää paremmin, mutta tuntuu kuin "auto" pitäisi puhalluksen paremmin päällä heat-toimintoon verrattuna jos tosiaan lämmittelee takkaa. Eli autolla tuntuu että lämpö jakautuu tasaisemmin, vaikka se sitten viilentäisi, ja heatilla se vekotin ei tee yhtään mitään tai paljoakaan jos lämpötila nousee haluttuun 21, jolloin perimmäiset huoneet kylmenevät.Pidä puhallus jatkuvana, ei automaattiasetuksella. Älä pidä Mode-asetusta koskaan automaatilla
Eli älä koskaan käytä (talvella tai kesällä) automaatilla tuota. Joko viilennys tai lämmitys.
" Automaattiasennossa pumppu viilentää turhaan esimerkiksi takan tuottaman lämmön. Ilmalämpöpumppu mittaa sisälämpötilan joko laitteesta tai kaukosäätimestä. "
Eli viilentäessäkin tuo ensin viilentää, sitten sisäinen anturi kertoo että "on liian kylmä" ja taas lämmittää, sitten kertoo "on liian lämmin" ja viilentää. Ei siis koskaan automaattisäädöllä vaan joko viilentävä tai lämmittävä.
EDIT: Tuossa on kyllä niin paljon erilaisia muuttujia mitkä tohon vaikuttavat. Mutta muiden kokemuksia?