Ilmakiväärit & muut ilma-aseet

Pahvilaatikko, pohjalle 20cm pino vanhoja tiede lehtiä (juuri sopivan kokoinen laatikko lehdille), sen päälle pari vanhaa paneeliverhoa viikattuna, viimeistely retkipatja/joogamatto materiaalista pala päälimmäiseksi ettei kimpoile mitään tai pölyä tule niin paljoa. Yllätyin että .25 ilmakiväärin 25,39gr JSB pelletti (290m/s) pysähtyi jo ensimmäiseen viikattuun verhoon, makasi toisen verhopakan päällä. Olin melko varma että menee molemmista läpi ja pysähtyy ehkä ensimmäiseen lehteen mutta toisin kävi. Tosin tuo nippu lehtiä pysäyttäisi jo 9mm pistoolin kudin, mutta hyvä olla varuilta jos ajan saatossa alkaa kankaat hapertua osumakohdasta.

Joo mulla hieman samoja kokemuksia, vaikkakin vain noin 210m/sek etenevästä .25 JSB:stä (Weichrauch HW97 vieteripyssy), ei ne läpi mene. Pakattu paperi on aika tiivistä massaa. Toisaalta sitten varsijousen vasamat upposivat melkein 3/4-osan vartta myöten samaan viritykseen kun EK Archery Adderilla (by Joerg Spraeve) ammuin.

On se kyllä hyvä kun elää yksin vanhassa talossa pöndellä, voi viritellä pientä sisäampumarataa mielensä mukaan jos ei huvita mennä ulos takapihalle tuuliseen loskasäähän ohilaukauksia harrastelemaan :).

Mulla oli vielä jemmassa laatikollinen vanhoja kunnon puhelinluetteloita, joita voisi käyttää vaikkaa luotiliiveinä😄 Harmi kun ei tullut aikoinaan punnittua laatikkoa, sillä veikkaisin että siihen on tullut jokunen kilo tyrkittyä lisäpainoa. Vanhassa rintamamiestalossa elelen itsekkin, niin ompahan yläkerrallekkin jotain käyttöä. Saapi kesäksi hubenit viriteltyä kuntoon, jos ei talvella muuta tekemistä keksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 758
Jäsenet
75 696
Uusin jäsen
Kimm0Kuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom