Hahaha jeep, ettehän te väärässä oo: jos ei osaa eikä halua opetella mitään uutta esim oman datan omistamisesta niin ei kannata omaa mailiservua hostata. Teillä ei ole omaa mailiservua, eikä siis edelleenkään mitään kokemusta asiasta, ja manaatte silti.
Mulla on oma mailiservu jo toista vuotta. Oon käyttäny siihen yhteensä aikaa ehkä 4 tuntia, joista 3 tuntia käytin servun asennukseen. Jos on ollu ongelma ni oon googlettanu ja sit vittu korjannu sen ongelman. Ei oo menny kaikkea aikaa; alle tunti kaikkinensa päivityksiin/ongelmiin about kahen vuoden ajalla. Ei siis mitään ihmeellisiä ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Joo, servu maksaa sen 3€/kk ja sen lisäks tietty kaikki fi domainit sen 12€/v (nykyään) ni onse kalliimpi ku joku valmiina myyty palvelu.
Mutta oma data on omaa dataa.
Rajattomasti forward boxeja.
Rajattomasti domaineja.
Rajattomasti tilejä.
Rajattomasti käyttäjiä.
Laatikoiden tila riippuu servusta, mulla on 100 gb yhteensä.
Mielestäni paras sähköpostipalvelu on itse hostattu. Halvin se ei ole. Ja vaatii max tunnin aikaa vuodessa ylläpitoon. Jos ei osaa eikä halua opetella niin ei kannata hostata ite. Valehtelijat, trollaajat ja muut manaajat voi jättää omaan arvoonsa.