Ilmaiset, tai halvimmat parhaat sähköpostipalvelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vauhtimursu
  • Aloitettu Aloitettu
Olisiko suositusta sähköpostihostingista? Tarvitsisi pari laatikkoa ja .fi domain löytyy plakkarista. Louhi?
Fastmail on monipuolinen palvelu, muttei kaikkein halvin. Kuukauden voi kokeilla maksutta, vaikka jollain palvelun tarjoamalla domainilla, niin näkee miten webmail ym. sopii omaan makuun. Halvin paketti on business-puolella, toisaalta taas familysta saattaa löytyä sopivin "parille laatikolle", jos halvimmassa ei riitä tila tai muut ominaisuudet.
Australialainen yritys, mutta (pää?)palvelimet USAssa, jos se vaikuttaa päätökseen.

Disclaimerina että minulla on joku legacy-paketti jota ei enää myydä, nykyisiä halvempi, niin siksi hinta-laatusuhde tuntuu oikein hyvältä.

Tämä itse asiassa voisi olla ratkaisu, kun tilaus jo löytyykin levytilan vuoksi. Saa myös paremman webmailin samalla.
Enää pitää siirtää domain edukkaaseen DNS-hostingiin mutta ne eivät näytä olevan pahan hintaisia, ~10-15€/vuosi.

Kiitos.
Itselläni ollut tuo omalla domainilla käytössä kohta 3 vuotta ja pelaa kuin se kuuluisa junan vessa. Jonkin verran alkuun mennyt ja vissiin vieläkin jotain postia roskapostiin vastaanottajilla mutta tuo lienee enemmän sitä, että monet filtteröi raskaasti tuntemattomia domaineja, eikä tuo ole niinkään iCloudista johtuvaa. Ja itselläni oli tuon käyttöönoton jälkeen yksi vika mutta se oli jokin harvinainen juttu jota meikäläisen tapaisille voi sattua ja sen joutui korjaamaan ihan käsin joku noilla (ei ollut mitään mitä itse olisi voinut tehdä) ja kesti vuoden saada asia nostettua siellä niin ylös, että joku sen otti hommakseen korjata (työläs päästä first level supportista ylöspäin). Sinänsä ei haitannut, kun koko sen ajan postit omalla domainilla kulki, ei vain voinut tehdä mitään muutoksia hallinnassa.

Sellainen raja tuolla on, että saa 3 emailia per käyttäjä omalle domainille mutta perhejaon kautta kukin jäsen saa myös 3. Ja on siellä catch all administratorille. Itsekin käyttänyt paljon sitä niin voi vähemmän tärkeille, mistä vain tarvitsee vastaanottaa postia, jaella hatusta vedettyjä osoitteita @omadomain.xxx päätteellä.

Itse ostin domanin Cloudflarelta ihan sen iCloud+ Custom Domain -wizardin kautta.

Ainoa puute omasta mielestä on, että iCloud ei tule POP3:a mutta onpa tuon kanssa oppinut elämään, kun sentään saa myös Windows-koneissa Outlookin kautta tuon toimimaan, kun olen tottunut arkistoimaan postit Outlook.pst fileen.
Mutta alkaen 0,99€/kk hinnalla tuo on sikahalpa. Itselläni tuo on sen Apple Onen kautta.

Viimeksi muokattu:
Yksi vaihtoehto olisi ottaa välitys/alias-palvelu (tyyliin Simple Login), ja laittaa ne domainit sinne. Itse postilaatikot voivat olla sitten missä vaan Gmailissa tai vastaavassa. Lähettäessä itse viestiä uuteen osoitteeseen joutuu näkemään vähän vaivaa, muuten vaivaton käyttää (ja tarjoaa toki lisähyötyjä).

No en kyllä suosittele kenellekään oman mailiserverin pystyttämistä ja ylläpitämistä. Jos vaan voi välttää kaiken serverin konffaukseen, ylläpitoon, tietoturvaan, varmuuskopiointiin liittyvän, niin se kannattaa. Säästö on minimaalinen tai olematon. Jos haluaa harrastaa, niin mikä ettei. Jos haluaa toimivan mailin halvalla, niin en suosittele.

Toimii varmasti mutta jotenkin minä miellän oman mailiserverin pyörittämisen reseptiksi katastrofiin, jos tuon kanssa ei oikeasti ole tarkoitus puuhailla lähes kaikkea vapaa-aikaansa. Kertoohan tuosta paljon jo sekin, että juuri kukaan isompi organisaatio tai mikään muukaan ei tänä päivänä omia mailiservereitään pyöritä, vaan ostavat palvelun ulkopuoliselta.

Ahaa? Mä oon pyörittäny jo kohta 2 vuotta eikä mitään ongelmia. Oon pari kertaa vuodessa ajanu päivitykset sisää ja that's it. "kaikki vapaa-aika" ei todellakaa mene tähän. Aivan älytön kommentti.
Ei niinku kovin helpoks voi enää tuota tehä, että jos ei suoriudu kirjautumisesta serverin komentoriville ni okei, ehkä sit pitää miettiä jotain muuta.

Mutta juu, puhutte molemmat aivan puhasta ja totaalista paskaa ja selvästikkään kummallakaan ei oo minkäänlaista kokemusta asiasta.

Tuurilla ne laivatkin seilaa. Mutta eiköhän ne päivitykset olisi syytä ajaa useamminkin kuin pari kertaa vuodessa...
Toiseksi eipä nuo cloud-serveritkään taida olla ilmaisia jollainen tuon pyörittämiseen tarvitaan, niin vähemmällä vaivalla pääsee, kun maksaa sen alkaen 0,99€/kk jollekin taholle joka tekee muutakin kuin harrastelee sähköpostipalvelinten ylläpitoa.

Statistiikka

Viestiketjuista
300 963
Jäsenet
81 883
Uusin jäsen
Jonaskuoppala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom