- Liittynyt
- 16.03.2020
- Viestejä
- 323
Sama heppu.
Saattaa olla vähän ennenaikasta, koska herra heinivuo on vastannu ainakin viimoset 10 vuotta TM:n tietokonepuolesta ja artikkeleista lehteen. Tosin tämä kahden saman osaston pitäminen erikseen ja sen outous nyt vaan korostuu entisestään.Muron sisältö siirtymässä TM:ään? Tutkitaanko tässä vielä TM:n lukijoiden suhtautumista asiaan vai onkohan jo päivä lyöty lukkoon kun muron töpseli irtoaa?
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Jep, tämä muutos tuli hehtaarilleen siinä kulmilla kun Saunalahti synnytettiin Nettilinjasta, sci.fistä ja DLCstä. Vielä nimittäin sci.fi ja BBS-aikana ysärin puolivälissä pystyi 50 pennillä pitämään linjan auki putkeen perjantai 17.00stä maanantain puolelle.HPY taisi lisätä tuon aikarajoituksen (aloitusmaksulla) mm lisääntyneen modeemi käytön takia.
Ehkä virallisesti pyrittään parantaan palvelun tasoa, luotettavuutta jne
Itse uskon, että ei tuossa ensimmäisenä visioitu klassiselle kustannusliiketoiminnalle lisämyyntiä. Kunhan herättiin, että hei nyt pitää olla portaalijutuissa mukana ja helpoin tie oli ostaa valmis paketti, jos sopivasti oli löysää laitettavaksi. Mukana tuli koko setti ja tuota webbipuolta taidettiin ihan omanaan pyörittää pitkään vaikka alustoja sitten taustalla harmonisoitiin koko ympäristön mukaiseksi (ehkä jotkut muistaa isomman katkon murossa tähän liittyen joskus -07 tjsp). Ja sama Netti-Xn osalta joka on samaa taloa.Muro-eDomen osalta ehkä jollakin Oravamediasta oli visio saada käyttäjistä TM:lle uusia lukijoita kunhan assimiloi ne lippulaivaan. Vituiksi meni.
Murohan oli tuon mainitun Jippiin kanssa kilpailevan portaalin eli (Sonera) Plazan osa, josta Sonera taisi hankkiutua eroon oikeaan aikaan.
Ei tuolla GDPR-setillä edes muistaakseni saanut viestejään sieltä pois, pelkästään ichit sait pyytämällä ja loppu sitten ei pysty.Muistan kyllä tuon uutispommin, räbässä itse samantien pyysin ichit ja autot.fi räbässä tuli oltua sitten, meni kyllä ohi koko techBBS:n pystyynlaitto kun ei tullut heti 16.10 rekisteröidyttyä tänne. Tunnustahan murosta ei tahtonut millään saada pois, mutta GDPR:ään vetoamalla vihdoin onnistui.
Viestit "anonymisoitiin" ja tunnus poistettiin. Ei kait siinä muuta ollut.Ei tuolla GDPR-setillä edes muistaakseni saanut viestejään sieltä pois, pelkästään ichit sait pyytämällä ja loppu sitten ei pysty.
Siellä on sanakirjasta katsottu kohta "road map" eikä "roadmap"Muron kauppa-aluetta vilkaistessa bongasin tämmösen laatuotsikon sivupalkista.
GeForce RTX 3000 -näytönohjainmallien tiekartta kuvavuodossa
Tiekartta. Oikeasti?
taisi olla tunti päivässä maksutonta käyttöä tilaajille, kaverilla muistelen tämän olleenMBinternet taisi olla tilaajille ilmainen, mutta oliko siinä aikarajaa? Mulla maksoi kuitenkin minuuttitaksaa, kun en itse HPY:n 30-minuuttisista päässyt nauttimaan. Se rajoitti netissäoloaikaa huomattavasti.
Taisi tosiaan olla näin. Olin itse rajoittanut käyttööni muutenkin tuntiin päivässä pelkkien puhelumaksujen takia, niin MBinternetin rajoitukset ei haitanneettaisi olla tunti päivässä maksutonta käyttöä tilaajille, kaverilla muistelen tämän olleen
Vaikea kuvitella minkälainen tilanne on ollut sisällöntuottajille, kun jo rivikäyttäjällle otti uudistumiset koville (no, ainakin täällä). Muro sattui eteen '99, ja eDome taisi olla jo sitä aiemmin kun Quakea yritettiin kovasti pelailla netissä.Hienosti on Muron käyttäjien ehdolla uudistuminen näemmä edennyt käyttäjätilastojenkin valossa. Voin sanoa, että siinä kohtaa kun IO-Tech sai kenkää sisällöntuotannosta ja meikällekin valkeni millaisilla suunnitelmilla ja visioilla saittia viedään tulevaisuuteen, niin töttöröö. Siinä niin sanotusti romahti tekemisen ilo ja jonkin ajan kuluttua läksin itsekin kävelemään. Olihan se kova paikka, kun eDome/Dome/Muro oli kuitenkin ollut pääasiallinen työnantaja vuodesta 2000 lähtien. Ei kuitenkaan enää pää kestänyt.
-jok
Tää on muuten radioalalta tuttu juttu. On joku menestyvä ug-kanava jolla on paljon toimituksellista sisältöä (isot palkkakulut siis). Isompi toimija ostaa sen pois ja potkii kaikki tai lähes kaikki juontajat pihalle ja tekee kanavasta soittolistatuutin. Tapahtunut aika monta kertaa vuosien varrella.Isot yritykset eivät yleensä halua pyöritellä nappikauppaa joten osa alueen liikevoitto suhteessa liikevaihtoon pitää olla kohdallaan koska muuten se näyttää huonolta omistajille
On näitä onnistumisiakin. Kuka muistaa, millainen Suomipop oli 15v sitten?Tää on muuten radioalalta tuttu juttu. On joku menestyvä ug-kanava jolla on paljon toimituksellista sisältöä (isot palkkakulut siis). Isompi toimija ostaa sen pois ja potkii kaikki tai lähes kaikki juontajat pihalle ja tekee kanavasta soittolistatuutin. Tapahtunut aika monta kertaa vuosien varrella.
SataiVesasta tuli mieleen, että vieläkin löytyy tallesta laatu kuvanmuokkauksia kun Sataista päätyi joku kuva nettiin ja sitä porukka kilpaa muokkaili. Itsekin syyllistyin moiseen.Miten tämä liittyy Sampsaan niin saimme kannettavan liitettyä silloiseen modeemi verkkoon ilmaseksi. Monet keskustelut tuli käytyä kyseisen herran kanssa. Tuo oli aikaa jolloin Babylon 5 alkoi pyöriä satelliitissä. Muistan myös ajan jolloin Vesasta tuli Satai. Pitkä on tie ollut seuratessa herran edesottamuksia ja on tietyllä tapaa harmi, kun muropaketti on kohtaamassa loppunsa. Haikeita alkavat olemaan muistot vanhoista päivistä, jolloin netti oli uutta ja ihmeellistä.
Tulee ihan legendaarinen photoshop-iltapäivä ketju mieleen.SataiVesasta tuli mieleen, että vieläkin löytyy tallesta laatu kuvanmuokkauksia kun Sataista päätyi joku kuva nettiin ja sitä porukka kilpaa muokkaili. Itsekin syyllistyin moiseen.
Joo, itsellä ei ole ikinä ollut tarveta mainosblokkerille, yleensä kuitenkin pieniä bannereita sivussa tjsp.Jälkiviisaus ei toki auta mutta mainosblokkeri olisi varmaan auttanut En edes viitsi katsoa millainen mainoshelvetti tuo on ilman.. muistan ajankulukseni jotain legendaarisia threadeja puhelimella lukeneeni ja keskelle threadia hyppäävät mainokset ovat varsin tehokas tapa aiheuttamaan käyttäjälle vitutusta. Millään muulla sivustolla en kuitenkaan törmännyt yhtä häiritsevään mainontaan joten en jaksanut puhelimen osalta tuolle mitään tehdä, käytin siis Androidia tuolloin. iPhonelle löytyy ilmainen "Adblock Pro" joka integroituu Safariin ja toimii erinomaisesti. Vinkkinä siis.
Luulin että olit pidempäänkin seurannut menoa ja joku vanha muro, sen verran hyvin olet tänne "integroitunut".
He eivät kuulemma ollenkaan testanneet läppäriä, eivätkä vaatineet salasanaa ja kertoivat että eivät laittaneet läppäriä päälle, jonka takia eivät varmaankaan yli 10 huoltokerran aikana osanneet fixata läppäriä. Joka kerta näytin gigantin takuutiskin työntekijöille viat ja joka kerta he kirjoittivat tarkasti kaikki tiedot viasta jotta huollon tyypit osaisi korjata läpyskän. Tästä ei kuitenkaan voi syyttää Giganttia, koska huollot oli ulkoistettu Infocarelle josta löytyy useita keskusteluja netistä joissa eivät olleet osanneet korjata laitteita.Hm, Gigantilla politiikka vissiin muuttunut, muistan 14-veenä palauttaneeni viallisen polttavan CD-aseman (2004 tai 2005) ja epäilivät user erroriksi kun nuori olin, kerroin mikä vikana ja sain paremman tilalle. Myös vuonna 2005 antoivat paremman mp3-soittimen tilalle kun vajaa vuoden vanha 128-megainen Creativen soitin alkoi reistailla. Noihin aikoihin muutaman takuukäynnin osalta tuntui takuupuoli ja asiakaspalvelu toimivan. Erikoista että eivät muka vikaa löytäneet, olisi mielenkiintoista tietää millä testaavat jos noin selvä vika jää huomaamatta
Mutta itse muroon palatakseni, itsellä alkoi vuonna 2003 selailu ja taisi jo tunnuskin olla, tosin unohtui salasanat ja varsinainen tunnus vuodesta 2005. Kuitenkin kun io-medialle antoivat kenkää niin samana päivänä pyysin ikibannit koska mitään oravamedian puppetmasterina olevaa paskaa en halunnut enää tukea missään muodossa. Onneksi Sampsa & co sitten pykäsivät tämän.
Pari kertaa yritin infocarelle soittaa, ja joka kerta aspan työntekijä oli ihan pihalla. Kun kone oli ollut yli 3 kuukautta ''huollossa¨'', ja jokaisen kerran jälkeen ilmestyi uusia vikoja niin luovutin ja päätin etten osta tulevaisuudessa Gigantista mitään satasta kalliimpaa.Just. Sua tossa kustiin aika pahasti silmään kun EU:n harvoja hyviä puolia on sentään hyvä kuluttajansuoja. :/
Vai mainostajat vähentyneet.Äskön kävin murossa lukemassa pari keskustelua, ja ainakin mainoksia on vähennetty ja nyt sivu on edes jotenkin luettava.
Enää ei ainakaan ollut koko sivun kokoisia mainoksia, vain pieni banneri sivussa.Vai mainostajat vähentyneet.
Vai sittenkin toisinpäin?Ihmettelin että onpa typerästi sanottu "Poikkeuksellisen hieno tehon ja akkukeston yhdistelmä". Noh, hyvin taas vedetty kääntäjän läpi ainakin otsikko, en koko artikkelia jaksanut tarkistaa.
Toki, mutta suosituksi, saati sitten arvostetuksi tuleminen vaatii paljon enemmän kuin satunnaisten kirjoitusvirheiden välttämisen. Vertailua kestävien artikkeleiden ja testien tuottaminen vaatii työtä ja osaamista.Näitä nykymuron testejä kun katsoo niin ei voi olla miettimättä kuinka helppoa olisi alkaa vetämään jotain omaa rautasivustoa mutta paljon paremmalla ulosannilla..
On siitä ilmeisesti jo jonkin aikaa.. E: Sampsan kommentti 27.6.Muropaketin artikkeleista on näemmä jossain välissä (varmaan tän vuoden puolella?) hävinnyt linkki "keskustele aiheesta MuroBBS:ssä" ja ilmeisesti aloituksia ei edes tehdä enää, kun niissä ei kukaan keskustellut aiheesta ja niitä ei näy runsaasti uusimmissa viesteissä kuten aiemmin
Onko uutisista ja artikkeleista poistettu kommentointimahdollisuus?
Pitäisköhän tästä olla ilman ylilautaa? oleva versio että muista tulisi luettavampia
Melkoinen ero muron ja io-techin postausten määrässä nykyään.
Toisaalta nykyään io-tech tarjoaa laadukkaampaa ja monipuolisempaa sisältöä ja paremman foorumialustan kuin meidän aikana Muropaketissa vuonna 2016. Lisäksi tämä on myös taloudellisesti kannattavampaa eli parempi bisnes.Viimeisenä artikkelinaan olisi kiintoisaa, että Oravamedia avaisi lukijakunnalle, että miten tuon käyttäjien ehdoilla uudistumistrategian oli tarkoitus toimia. Strategia, jonka kanssa lähdettiin liikkeelle siitä, että lopetetaan yhteistyö henkilön kanssa, johon on ruumiillistunut koko sivuston brändi ja korvata se kasvottomilla "t: Muropaketin toimitus" viesteillä ja ostetuilla bulkkiartikkeleilla, jotka vain pinnallisesti käsittelivät tietotekniikkaa. Upeasti meni
Sijoittelu mainosvälineessä
Vaatimus mainoksen tunnistettavuudesta koskee mainoksen sisällön ja esitystavan lisäksi myös mainoksen sijoittelua. Mainokset on pidettävä selkeästi erillään muusta aineistosta. Vastaanottajan on voitava tunnistaa myös, missä mainos alkaa ja loppuu. Esitysvälineestä riippuu, miten mainos erotetaan muusta aineistosta.
Huawei P Smart 2021 on tasapainoinen älypuhelin, joka vie voiton monesta saman hintaluokan kilpailijasta. Suuri näyttö, korkealaatuinen kamera ja pitkäkestoinen akku vakuuttivat lyhyen testirupeaman aikana
Jonkunlainen lapsus käynyt mainostajalle kuitenkinMuropaketti tuottaa näköjään maksettuja testejä nykyään . Mitähän Huawei on mahtanut maksaa "testistä"? Kaiken lisäksi mainos on laitettu muiden testien sekaan. "Mainos" -teksti löytyy mutta muuten mennään aika harmaalla alueella.
..