Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Juuh, ihan rauhassa vain nyt - tarkoitus oli huomauttaa vain että tuo on todellakin peasant-malli noista sähköpotkulaudoista. Eipähän tule katumusta sitten jos potkuri ei kuljekaan niin nopeaa ja akku kestä niin kauaa kuin oletti.
Nooo, eiköhän siinä vaiheessa voi ihan vaan peiliin kattoa jos odotukset oli liian korkealla. Tuotesivulta voi käydä kattomassa speksit ja niistä voi aika hyvin jo päätellä et ei oo tosiaan kärkimallistoa nyt tarjolla, mutta itelle sinänsä se ja sama, jos mä tällä voin rullata itteni lähikauppaan ja takasin niin se riittää mulle jo enemmän kun hyvin. 20km/h huippunopeuskin jää saavuttamatta varmaan jos paino on lähempänä tota 100kg maksimia. Mut tosiaan omaan käyttöön riittänee vaikka nopeus oliskin lähempänä 10km/h ja kantama 10km.

Tilasin Xiaomin heti tarjouksen postaamisen aikaan Elisalta ja tilausvahvistuksessa ei lukenut mitään potkulaudasta. Kysyin asiasta asiakaspalvelusta ja sieltä sanoivat että olivat päässeet loppumaan ennen tilausta... Muilla Elisalta tilanneilta samoja kokemuksia?

Ilmeesesti kovasti heikompi malli ku m365? Dna olis oneplussasta 300€ antanu vaihtohyvitystä, niin harkitti jo kokeilua :)

Tuolla on vertailutaulukko puolenvälin paikkeilla.

Ostin keväällä M365 non-pro:n ja vaikutuin yleisesti laadusta. Tuo essential on kaikenkaikkiaan nerffattu spekseissä niin paljon että voi jäädä käyttämättä joissain tapauksissa. M365:ssa oli tehoa ihan kivasti, mutta koronan yms takia myin omani pois koska jäi käyttämättä.

kannattaa nyt huomioida tässä että tuo essential-malli ei ole lähellekään sama laite mitä M365 tai M365 pro - teknisesti tai hintansakaan puolesta.
Eikös toi Essential ole M365:n korvaava malli?

Akku hieman pienempi (nopeampi ladata ja pitkäikäisempi), mutta output ja näinollen huiput (ilman 20km/h softarajoitusta) ole samat? Lisäksi tossa kai on vanhan M365 Pro mallin näyttö, jne?

Eikös toi Essential ole M365:n korvaava malli?

Akku hieman pienempi (nopeampi ladata ja pitkäikäisempi), mutta output ja näinollen huiput (ilman 20km/h softarajoitusta) ole samat? Lisäksi tossa kai on vanhan M365 Pro mallin näyttö, jne?

Ihan hyvälle tuo vaikuttaas.

Tilasin Xiaomin heti tarjouksen postaamisen aikaan Elisalta ja tilausvahvistuksessa ei lukenut mitään potkulaudasta. Kysyin asiasta asiakaspalvelusta ja sieltä sanoivat että olivat päässeet loppumaan ennen tilausta... Muilla Elisalta tilanneilta samoja kokemuksia?

No minä tilasin kanssa eilen melkein tunti tänne vinkkaamisen jälkeen ja edelleen lukee sivulla että sitä olisi saamassa kun tietoa ei ole poistettu.

Kysyin nyt uudestaan Elisalta ja sanoivat että skootteri on tulossa ja ohjeet tulee myöhemmin. Antoi ymmärtää että niinkauan kuin se kylkiäinen lukee siinä sivulla niin sen saa. Eli ne kusettaa joko sua tai mua

No minä tilasin kanssa eilen melkein tunti tänne vinkkaamisen jälkeen ja edelleen lukee sivulla että sitä olisi saamassa kun tietoa ei ole poistettu.

Jep mutta asiakaspalvelija sanoi että laitteet olisi loppunut ns. heti ja tuo tieto on virheellisesti vielä tuotetiedoissa. Aspan tyttö sanoi että laittaa viestiä eteenpäin että päivittäisivät tuotekentän kuvauksen...

Kysyin nyt uudestaan Elisalta ja sanoivat että skootteri on tulossa ja ohjeet tulee myöhemmin. Antoi ymmärtää että niinkauan kuin se kylkiäinen lukee siinä sivulla niin sen saa. Eli ne kusettaa joko sua tai mua

Siltä vaikuttaa. Katsotaan kummalle on tullut oikeaa tietoa :D

Elisalta sanoivat tänään 10min sitten että potkulautoja saa vielä ja lähettävät ne postin kautta. Eli vielä ehtii tilaamaan. Sähköpostiin saapuneessa tilausvahvistuksessa ei lukenut potkulaudasta tietoa, mutta asiakaspalvelija sanoi että lähettävät potkulaudan samaan aikaan kun puhelimenkin. Näin minulle äsken vastattiin.

Elisalta sanoivat tänään 10min sitten että potkulautoja saa vielä ja lähettävät ne postin kautta. Eli vielä ehtii tilaamaan. Sähköpostiin saapuneessa tilausvahvistuksessa ei lukenut potkulaudasta tietoa, mutta asiakaspalvelija sanoi että lähettävät potkulaudan samaan aikaan kun puhelimenkin. Näin minulle äsken vastattiin.

Just. Upea asiakaspalvelija ollut meikällä sitten :thumbsup:

Taitonetissä on näköjään taas huutokauppa.
"Taitonetin huutokauppa on ns. hollantilainen alenevien hintojen huutokauppa, jossa on vain yksi tuote jokaista mallia ja alennusprosentti nousee päivien aikana. Tuotteiden alennusprosentti kasvaa 15 minuutin välein automaattisesti "
Serriä (mahdollisesti) halavalla :)

"Taitonetin huutokauppa on ns. hollantilainen alenevien hintojen huutokauppa, jossa on vain yksi tuote jokaista mallia ja alennusprosentti nousee päivien aikana. Tuotteiden alennusprosentti kasvaa 15 minuutin välein automaattisesti "
Jaa... Katselin esim. tätä konetta:

Sen hinta tippui 15 minuutissa 356.26 eurosta... 356.26 euroon.

Eli pieni kusetuksen maku tässä nyt, ellen missanut jotain... :p

Edit: ei, kyllä ne putoaa, muutos vain on niin pieni ettei huomaa. Piti oikein suurennuslasilla tarkistaa; halvimman 15+ tuuman läppärin hinta putoaa ~24c vartissa. Eli euron tunnissa. En pidätä hengitystäni (koska maskisuositus)... :D

Viimeksi muokattu:
Ite tilasin DNA:lta (aina koska 3vuoden pidennetty takuu.) Sähköpostiin tuli tilaukset puhelimesta ja perään tilaus skootista.
Kiitos tästä oli jo Elisan tilaus lähdössä.. Ois jäänyt pidennetty takuu saamatta ja tosiaan potkiksesta tuli samantien tilausvahvistus postiin. :thumbsup:

Lievä offtopic, mutta kaikki operaattorit tarjoavat nykyään tuon saman pidennetyn takuun ainakin omille asiakkailleen, DNA vain taitaa pitää siitä eniten meteliä:

Äkkivilkaisulla näytti että takuu on hyvin samantyyppinen, eli ihan oikeasti pyrkivät tarjoamaan tilalle huollettua laitetta eivätkä vain pelkkää lahjakorttia. Ihan järkevä diili siis sinänsä.

nooh älä huoli, mie varmaa ostan tuon ennen sua pois.
ei kyllä kannata ostaa tuollaista ennenkuin hinta on alle 200€, muuta kuin laiskuuttaan. ite sain rakennettua i7 tasoisen haswell-koneen tuplamäärällä muistia ja samalla näyttiksellä 210 euron pintaan ilman suurempia hampaankiristelyjä, ja halvemmallakin pääsis. ensiks ostin täältä satasella lenovo thinkcentre m93p:n 100 hintaan, otin vanhan prossun veks ja myin 35 eurolla, ostin xeonin tilalle (4c8t) 55 eurolla, lisäsin muistia 20 eurolla ja ostin näyttiksen 70 eurolla.

Viimeksi muokattu:
Lievä offtopic, mutta kaikki operaattorit tarjoavat nykyään tuon saman pidennetyn takuun ainakin omille asiakkailleen, DNA vain taitaa pitää siitä eniten meteliä:

Äkkivilkaisulla näytti että takuu on hyvin samantyyppinen, eli ihan oikeasti pyrkivät tarjoamaan tilalle huollettua laitetta eivätkä vain pelkkää lahjakorttia. Ihan järkevä diili siis sinänsä.
Virhevastuu kattaa tuon saman. Ei tarvetta takuille.

Akullista versiota Miniarasta näytti olevan Hifitalossa hintaan 169€

Hyvältä vaikuttavat pikkukajarit, mutta akku käytössä melko kriittinen automaattikatkaisu puuttuu, joka tiputtaa välittömästi "oikeiden aktiivi -kaiuttimien" ryhmään.
Silmiin pisti arvostelut netissä, jotka oli selkeästi tehnyt jälleenmyyjä. Yhtään väheksymättä heidän asiantuntemustaan ottaisin edes vertailuun toisen kotimaisen pienellä lisärahalla.
Nimim. köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Toki - mutta markettiläppärin hinnalla saa markettiläppärin. Yhden Acerin olen lähipiiriin ostanut ja se on toiminut viimeiset 3v ilman ongelmia, mutta tuollaisen ostaisin korkeintaan muksulle (jolle läppäriä olinkin etsimässä :D ).

Toisaalta jotain Dellin i7/16GB firmaläppäriä mikä itsellä on ei saa sitten ihan kuin maksamalla 3x hinnan... :D

Edit: Ilmeisesti ei ole ollut kovin paljoa tarjouksessa tämä malli:
1602226849081.png
Onko tohon Acerin hintaa, mitää muuta hyvää diiliä näkynyt missään? En Acerin kyllä itekkää enää luota, läppärit laadultaan suht huonoja ja näytötki lottoiluu ollut. Tässä äidille pitäs läppäri kattoo :kahvi:

Suurin miinus tuossa kyllä on näytön ja näppäimistön välissä, eli merkki. Aivan hirveä metelipesäke idlatessakin, rasituksesta puhumattakaan. Toki hintaansa nähden ihan jees, mutta normihinta on kyllä läppä.

Perustuuko tämä siis oikeaan käyttökokemukseen juuri tästä mallista?

Tuote: Taloyhtiön laajakaistan lisänopeus
Hinta: -50% 6kk
Kauppa: Elisa
Voimassa: Lokakuu
Linkki: Elisa - Verkkokauppa

Lisää vauhtia taloyhtiön kiinteään nettiliittymään - hyödynnä 50% alennus ja käytä nopeampaa nettiyhteyttä 6 kk ajan alennetulla hinnalla.
Ei toimi meidän taloyhtiölaajakaistaan. Ei sillä että itse edes tarvitsisin, kunhan testasin, vuodeksi käytössä 50% alennus jo ennestään.

Taitaa tuo kalliimpi olla uudempaa mallia, kun pienemmällä teholla enemmän lumeneita ja muuta pientä eroa

Lisäksi lamppujen ulkonäkö hieman erilainen
8718699629250_929001953102_meethue_2_app-1406.jpg

2675689_1ec9ef3ac1bc.png

En ole noista GU10 kantaisista niin perillä, että kumpi nyt sitten olisi hinta-laatu-suhteeltaan parempi. Edit: ja hidas

VAssa on aina ghostingia, kyse on siitä löytyykö Overdriveä käyttämällä ratkaisua asiaan ilman liian rajua overshoottia. Level 4lla nautin ainakin itse pelaamisesta, pelistä riippumatta.

Suttuisuutta en ole huomannut.

En myöskään löytänyt lähdettä sille, että tämä olisi BGR eikä RGB-layoutilla?

Kiitokset, täytyypä puntaroida uskaltaisiko tuollaisen laittaa tilaukseen vai odotteleeko HDMI 2.1 monitoreja.

BGR:stä ei ole mitään virallista, mutta keskustelua kyllä. Esim. r/Monitors - ASUS PG43UQ - text rendering looks awful

Tämän PG43UQn parhaimpana ominaisuutena olen pitänyt juuri sitä, ettei HDRn kanssa bloomingia huomaa ollenkaan. Musta (joka ei toki ole oikeaa mustaa nähnytkään taustavalaistuissa näytöissä)on tasainen eikä ”bandingia” tmv näy.

Jos täysin mustaa ruutua vasten liikuttaa hiiren kursoria, näkyy kursorin ulkoreunoilla muutaman pikselin bloomaus, mutta itse tausta pysyy yhtenäisenä väritykseltään.
Tuolla ei ole mitään tekemistä bloomingin kanssa, blooming tulee taustavalon alueiden (jos sellaisia on) valovuodoista/epätarkkuuksista. Tuo on overdriven aiheuttama artifakti.

Tuote: Ryobi One+ OBL18JB lehtipuhallin
Hinta: 57,42€ + veroero yht. n 60€
Kauppa: Amazon.de
Linkki: Ryobi Laubbläser 18V, Variable Drehzahlregelung, Jet-Turbinen-Ventilator, ohne Akku und Ladegerät – OBL18JB, 18 V: Amazon.de: Baumarkt

Pätevä lehtipuhallin lienee nyt monelle ajankohtainen. Ehdoton ostos, jos omistaa One+ sarjaa ennestään. Sama kone K-Rauta, Motonet, Bauhaus 99,90€

Onko tästä kokemuksia?
Miten jaksaa puhaltaa?

nyt käytössä joku B&D missä myös silppuavaimuri, joka on ehkä vähän turha kun sitä säkkiä saa tyhjentää turhan usein.Ainoa ärsytys on piuha. Pitää jostain kaivella speksit, niin saa vähän osviittaa puhallustehoon.

Mulla iskee aika paha tiltti kun katson tuota Taitonetin myyntipuhetta. Näytönohjaimeksi mainostetaan lyhyesti "i7" ja sitten kun käyt katsomassa niin se on joku vitun 4000-sarjalainen vuodelta 2012. Haistasivat vitun.

Mulla iskee aika paha tiltti kun katson tuota Taitonetin myyntipuhetta. Näytönohjaimeksi mainostetaan lyhyesti "i7" ja sitten kun käyt katsomassa niin se on joku vitun 4000-sarjalainen vuodelta 2012. Haistasivat vitun.
Aika hiton laimeita noi alennuksetkin. Huomenna loppuu ja nyt hinnat ovat laskeneet noin kymmenen prosenttia. Viikon tai kaksi, jos vielä pyörisi, niin alkaisi aleprossat olemaan sellaiset, että noita viitsisi edes katsoa. Toki katteet pienet jne. mutta tuskin näillä prossilla varastoa ihan kauhean tyhjäksi saadaan dumpattua.

Edit. Noin kaksikymmentä prossaa siis. Lukeehan se tuolla. Itse olen vaan sokea näköjään :facepalm:

Viimeksi muokattu:
Aika hiton laimeita noi alennuksetkin. Huomenna loppuu ja nyt hinnat ovat laskeneet noin kymmenen prosenttia. Viikon tai kaksi, jos vielä pyörisi, niin alkaisi aleprossat olemaan sellaiset, että noita viitsisi edes katsoa. Toki katteet pienet jne. mutta tuskin näillä prossilla varastoa ihan kauhean tyhjäksi saadaan dumpattua.
Sillä en tuonne pääketjuun laittanutkaan kun ei tuolla mitään tajunnan räjäyttäviä tarjouksia kuitenkaan ole. Onhan siellä kuitenin nytkin tarjousprosentti jo 19%:
1602352834593.png

Kyllä tuolta saattaa esimerkiksi lapselle saada hyvän eka koneen. Näissä on kuitenkin vuoden takuu.

Sillä en tuonne pääketjuun laittanutkaan kun ei tuolla mitään tajunnan räjäyttäviä tarjouksia kuitenkaan ole. Onhan siellä kuitenin nytkin tarjousprosentti jo 19%:
1602352834593.png

Kyllä tuolta saattaa esimerkiksi lapselle saada hyvän eka koneen. Näissä on kuitenkin vuoden takuu.

Suoraan sanottuna minusta tuo on ylihintasta vanhaa paskaa jossa SER-jäte pakataan nättiin pakettiin ja sitten myydään huikeana pelikoneena ilmaisilla posteilla ja kasvavilla aleilla että saatas joku tietämätön ostamaan "I7-kone" paniikkiostoksena. Kyllä minä ymmärrän että kaikki haluavat parhaan hinnan, mutta jotain etiikkaakin voisi olla.

1602352834593.png

Itsekin kyllä luulin, kun tuo tarjous linkattiiin, että sieltä voisi tehdä hyviäkin löytöjä. Ja jos on vaikka tuollaista Lenovoa katsellut, niin onhan joka kymppi kotiinpäin. Tuossahan nuo prosentit näköjään onkin. Laskin senkin sitten päin reisiä enkä voinut katsoa, kun ne siellä on selvästi mainittu :facepalm:

Suoraan sanottuna minusta tuo on ylihintasta vanhaa paskaa jossa SER-jäte pakataan nättiin pakettiin ja sitten myydään huikeana pelikoneena ilmaisilla posteilla ja kasvavilla aleilla että saatas joku tietämätön ostamaan "I7-kone" paniikkiostoksena. Kyllä minä ymmärrän että kaikki haluavat parhaan hinnan, mutta jotain etiikkaakin voisi olla.
Jep. Tein vähän hakuja eikä löytynyt mitään järkevällä hinnalla.

Tuon hollantilaisen huutokaupan idea on ihan hyvä, mutta alennusprosentti on kyllä aika pieni nähden siihen että tämä on jo vuorokauden jatkunut, eikä hintakaan kovin nopeasti tipu(0,1 %-yksikköä/15 min, 4 %-yksikköä /10 h). kaiken lisäksi tämä päättyy huomenna. Olisivat vetäneet sen loppuun asti, niin että alennusprosentti olisi lopulta 100 %, jos kukaan ei näitä ole siihen mennessä ostanut.

pakkoa sanoa, että X240 on kyllä parempi kone kuin 200€ uudet läppärit, vähän riippuen tietenkin, mutta joku muovinen celeron kone ei uutenakaan ole häävi. Itsellä käytössä vanha X230 ja ihan työkäytössä vielä. Ainoa harmi, että prossut on juotettu joten i3:sta ei päivitetä.. Mutta hyviä koneita. Ehkä silti järkevä hinta olisi 150€ alapuolella..

Onko Amazonin Prime Dayssä (13-14.10.) yleensä hyviä komponenttitarjouksia? Voisi ottaa kuukauden ilmaisen kokeilun jos on.

Onko Amazonin Prime Dayssä (13-14.10.) yleensä hyviä komponenttitarjouksia? Voisi ottaa kuukauden ilmaisen kokeilun jos on.

Kutina takamuksessa kertoo että aiemmin ei valtavia tarjouksia ihan uusimmista vermeistä. Mutta edellisen genin kamoja voi ollakin.
SSD:t on nyt halpoja joten odotan että niistä nähdään kovia diilejä. Muistit on kans sellainen joista tarjouksia esiintyy.

Usein amazonin kamppiksissa tulee joku -20% tarjous Warehouse Deals osastolle, eli asiakaspalautuksiin joita ei voi enää myydä uutena.
Näistä olen itse metsästänyt esim. SSD:tä ja virtalähdettä, ja kokemus noissa mun osalta on ollut 100% hyvä.

Kutina takamuksessa kertoo että aiemmin ei valtavia tarjouksia ihan uusimmista vermeistä. Mutta edellisen genin kamoja voi ollakin.
SSD:t on nyt halpoja joten odotan että niistä nähdään kovia diilejä. Muistit on kans sellainen joista tarjouksia esiintyy.

Usein amazonin kamppiksissa tulee joku -20% tarjous Warehouse Deals osastolle, eli asiakaspalautuksiin joita ei voi enää myydä uutena.
Näistä olen itse metsästänyt esim. SSD:tä ja virtalähdettä, ja kokemus noissa mun osalta on ollut 100% hyvä.

Komppaan tätä, mutta kannattaa miettiä, jos ei tulekaan.. Aina ei ole tarjouksia ja se on vaan arvontapeliä, tuleeko niitä - ja tuleeko niitä juuri sinun haluamallesi tuotteelle. Joka vuosi olen kyllä Black Fridaystä saanut tarjoushintaisen SSD:n. Merkki vaan vaihtelee ja kaikki SSD:t ei ole olleet aina tarjouksessa.

Prime-jäsenyyden kokeilun voi ottaa nyt tai sitten Black Friday-viikolle. Viime vuonna oli BF-viikolla minulla niin nyt kokeilun vuoksi otin tälle. Ja ajattelin ostaa muutakin kuin komponentteja, eli vaatteita. Se oli päämotivaattori nyt siirrolle (otin trialin ajoissa, eli nyt, enkä vasta BF-viikolla).

Lisäksi Amazon saattaa huhujen mukaan BF:n aikaan laajentua Ruotsiin ja tulee ehkä kovat avaistarjoukset. Tai sitten ei.

Heitä arpaa, ota riski. Kukaan ei varmasti tiedä, mitä on tulossa.

Komppaan tätä, mutta kannattaa miettiä, jos ei tulekaan.. Aina ei ole tarjouksia ja se on vaan arvontapeliä, tuleeko niitä - ja tuleeko niitä juuri sinun haluamallesi tuotteelle. Joka vuosi olen kyllä Black Fridaystä saanut tarjoushintaisen SSD:n. Merkki vaan vaihtelee ja kaikki SSD:t ei ole olleet aina tarjouksessa.

Prime-jäsenyyden kokeilun voi ottaa nyt tai sitten Black Friday-viikolle. Viime vuonna oli BF-viikolla minulla niin nyt kokeilun vuoksi otin tälle. Ja ajattelin ostaa muutakin kuin komponentteja, eli vaatteita. Se oli päämotivaattori nyt siirrolle (otin trialin ajoissa, eli nyt, enkä vasta BF-viikolla).

Lisäksi Amazon saattaa huhujen mukaan BF:n aikaan laajentua Ruotsiin ja tulee ehkä kovat avaistarjoukset. Tai sitten ei.

Heitä arpaa, ota riski. Kukaan ei varmasti tiedä, mitä on tulossa.

Voihan siitä Primestä nyt sen 8e maksaa jos sitten mustana perjantaina näyttääkin että sille olisi käyttöä. Ja sen maksullisenkin itseasiassa on ainakin aiemmin saanut peruttua kesken kuukauden siten että Amazon palauttaa koko kuukausimaksun.

Tolle primelle on harva se päivä jotain 1e/14pv tarjouksia, ja ihmettelen, jos sellaista ei osu prime day/black friday päälle.

Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 767
Jäsenet
78 701
Uusin jäsen
MildlyToxicPony

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom